- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 56 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 18-01-2012 09:56.
Dolende zielen
- Geplaatst op maandag 09 januari 2012 16:32Tulp123
Hoe zat het ook alweer met Char? - Geplaatst op woensdag 11 januari 2012 20:32Adoeseg

Heb je het stuk gelezen? En heb je het op tv gezien???quote:ring1 schreef op 08 januari 2012 @ 17:11:
Kan ook onzin zijn. Mensen die absoluut niet geloven in bovennatuurlijke dingen, hebben altijd wel wat te mekkeren.
Ik heb Derek weleens op tv gezien, en als hij vreemde mensen op straat aanspreekt, zijn ze verbaasd over wat hij allemaal weet wat hij onmogelijk had kunnen weten. Heel bijzonder.
Maar ja, ik sta er ook meer open voor dan die lui die zo graag "ontmaskeren".Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op donderdag 12 januari 2012 00:09Manji 48
quote:ring1 schreef op 08 januari 2012 @ 17:11:
Kan ook onzin zijn. Mensen die absoluut niet geloven in bovennatuurlijke dingen, hebben altijd wel wat te mekkeren.
Ik heb Derek weleens op tv gezien, en als hij vreemde mensen op straat aanspreekt, zijn ze verbaasd over wat hij allemaal weet wat hij onmogelijk had kunnen weten. Heel bijzonder.
Maar ja, ik sta er ook meer open voor dan die lui die zo graag "ontmaskeren".
Je bent er dus nooit geweest,ik ook niet. Maar volgens vrienden en vriendinnen van mij,die er wel geweest zijn,was het een grote show,niet meer en niet minder. Met zijn gehups op het podium,leiden hij de mensen af en was het een grote geldkloperij,want het is niet mis wat je ervoor moet neertellen om binnen te mogen komen.
Ik ben een heel nuchter persoon,maar heb nooit in die man geloofd,maar gaf hem wel de voordeel van de twijfel.
Maar mijn vermoeden was dus juist,het is een grote oplichter.
Ring1mocht je het niet gezien hebben,kijk dan eens bij uitzending gemist,en dan ben ik benieuwd of je nog zo over die man denkt.Manji 48 wijzigde dit bericht op 12-01-2012 00:21 met 0% - Geplaatst op zondag 15 januari 2012 09:56ring1
Bij welke uitzending moet ik dan kijken? Dat wil ik inderdaad weleens zien.
Mensen hebben een bewustzijn en een onderbewustzijn, dus best mogelijk dat hij met dat onderbewustzijn van die levende opa te maken heeft gehad.
Bovendien maken mensen met een gave wel degelijk fouten.
Soms is "de verbinding" slecht of kunnen ze het niet juist vertalen wat aan hun doorgegeven wordt. Het is allemaal net zo symbolisch als in dromen. Zo bekijk ik het tenminste.
Ik vind Derek beter als Char. Bij Char heb ik eigenlijk wel wat twijfels, maar wie ben ik.
Elf, dat is een tijd geleden
- Geplaatst op maandag 16 januari 2012 23:20Manji 48
Ring hier kun je de uitzending zien.
http://spiritualiteit.blo ... -rambam-met-derek-ogilvie
- Geplaatst op dinsdag 17 januari 2012 00:25Kozoroh
quote:ring1 schreef op 15 januari 2012 @ 09:56:
Bij welke uitzending moet ik dan kijken? Dat wil ik inderdaad weleens zien.
Mensen hebben een bewustzijn en een onderbewustzijn, dus best mogelijk dat hij met dat onderbewustzijn van die levende opa te maken heeft gehad.
Bovendien maken mensen met een gave wel degelijk fouten.
Soms is "de verbinding" slecht of kunnen ze het niet juist vertalen wat aan hun doorgegeven wordt. Het is allemaal net zo symbolisch als in dromen. Zo bekijk ik het tenminste.
Ik vind Derek beter als Char. Bij Char heb ik eigenlijk wel wat twijfels, maar wie ben ik.
Elf, dat is een tijd geleden
Ik ben het met je eens Ring, maar vind Derek en Shar oplichters. Ze verdienen zo veel dat ik dat verdacht vind, en sommige situaties zijn niet echt.
Ik geloof wel in dolende zielen of andere verschijnselen van een andere wereld. En in mensen die de gave hebben om deze dingen te kunnen zien en geen psychische stoornissen hebben omdát ze ze zien.
Ze zullen ook nooit geld vragen voor de hulp die ze geven, omdat helpen hoort bij die gave. Ze timmeren niet aan de weg maar helpen gewoon waar dat mogelijk is.
Er zijn handopleggers die de boel flessen of droomuitleggers die maar wat doen.
Kaf onder het koren zal er altijd zijn, net zoals sommige homeopatische genezers die wonderen beloven bij ernstige ziektes die nooit uitkomen.Kozoroh wijzigde dit bericht op 17-01-2012 00:27 met 1% - Geplaatst op woensdag 18 januari 2012 09:56ring1
Bedankt voor de link, Manji.
Allereerst heb ik eens gelet op de mensen die kritiek hebben op Derek, en dat zijn toch echt geen mensen die zich verdiept hebben in mediums en alles wat zich daar omheen kan afspelen.
Dat is tenminste mijn eerste indruk.
Bovendien (wel komisch trouwens) hebben ze het zo in elkaar gezet, dat hij met vleugeltjes op zijn rug, en o.a. dansend in beeld is
Ik heb uitzendingen gezien, waarbij ik dacht, hoe weet hij dat.
En niets algemeens, wat iedereen kan hebben, maar echt over iets wat hij dus onmogelijk had kunnen weten.
Vertelt hij bijvoorbeeld over iemand, die een ring een tijdje terug aan het zoeken was, en dat klopte inderdaad. Heeft iedereen een tijdje terug een ring gezocht?
Of dat een overledene iets heel persoonlijks vertelde en dat dit ook klopte. Daar zit ik dus speciaal op te letten. Niet die algemene dingetjes, want dat kennen we wel. Je ziet mij ook niet bij een waarzegger met een glazen bol zitten. Die kan mij ook wel van alles vertellen, maar daar moet echt iets heel specifieks tussen zitten, wat alleen ik kan weten, anders geloof ik het ook niet. Ik heb daar ook helemaal geen behoefte aan, om "mijn toekomst" te laten voorspellen o.i.d.
In dat programma mis ik dus die bijzondere gevallen, en dat laten ze ook weer heel bewust achterwege.
En dat zegt dus meer over het programma dan over Derek.
Ik vind dat programma ook niet erg overtuigend overkomen.
Zo kijk ik er tenminste tegenaan.
Het is wel een showmannetje, ben ik wel met je eens, Kozoroh.
Dat vind ik dus wel jammer.
Het mag allemaal wel wat minder.
Neemt niet weg, dat mensen die hier totaal niet in geloven, misschien zich wel wat meer gaan verdiepen in dat er meer is dan alleen dit aardse leven.ring1 wijzigde dit bericht op 18-01-2012 09:58 met 0%
Dit onderwerp heeft 56 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 18-01-2012 09:56.
Dolende zielen