Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Vuurwerk

Dit onderwerp heeft 51 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 09-01-2012 01:37.

Vuurwerk

Ga naar een onderdeel
  1. mijzelf
    Afbeelding van mijzelf

Steeds meer vuurwerk bommen,nu hebben ze er weer een in een auto gegooit,groot gedeelte van een wijk in spijkenisse afgezet om het onklaar te maken.ook betonnen containers,glasbakken en weet ik niet meer dingen blazen ze op .Ze moeten het dan maar helemaal verbieden,want het word steeds gevaarlijker.Er zijn namelijk nog veel meer gevaarlijke plekken waar je het weg kan gooien ,dat gaat mensenlevens kosten vrees ik. :frons: Jammer want ik vond het vroeger leuk,maar de lol gaat er zo wel af.Op bepaalde sites kan je zels zien hoe je die krengen maakt ,en dan laten ze het ook nog testen door kinderen <:X

2. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Vuurwerk is al lang niet leuk meer, ik zie al weken tegen de komende tijd op. De knallen die ik soms 's avonds of 's nachts hoor zijn niet normaal, hond meteen op tilt natuurlijk.

Op het bovenstaande berust copyright©

3. Tulp123
    Afbeelding van Tulp123

Steek vuurwerk om twaalf uur af en verder niet meer, dan blijft het leuk.
    Boetes uitdelen als er vanaf wordt geweken. Er is te weinig controle, vind ik.
    Persoonlijk hou ik niet van vuurwerk.
    Er wordt teveel geld verspild.

4. Maartje 44
    Afbeelding van Maartje 44

Zijn wij niet allemaal jong geweest...nou dan !!?
    Al lig je nieuwjaarsnacht wakker,tis maar 1x in het nieuwe jaar..
    Korte lontjes bij de mensen die DAN klagen vind ik !
    Hond+kat+weet ik veel wat..toen jezelf jong was dacht je ook niet aan al deze zaken,beetje plezier voor de jongeren gun ik ze best. :cheer:

De vernielzuchtigen mogen niet de overhand krijgen,nergens dus.
    Voetbal,feesten en evenementen..vuurwerk dus ook,is gewoon plezier maken voor gewone mensen!!!
    Getijsem en schorem is er overal,hogere straffen voor dat uitschot !
    Das beter dan een torenhoge boete voor de claxon.. :bonk:
    Wijken voor rotzooi zoekers is de omgekeerde wereld en dat mag niet de bedoeling zijn !

5. Jossi
    Afbeelding van Jossi

Gooi geen mensen na en al helemaal niet met van die dikke illegale.....
    Weet bijna zeker dat ik daarvan mijn gehoorbeschadiging kreeg 2 jaar geleden.
    Ben een jaar binnen gebleven uit angst, is niet normaal eigenlijk.
    Vuurwerk ok, maar denk even na mensen.....

6. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    Maartje 44 schreef op 02 december 2011 @ 11:44:

Jazeker, oma is jong geweest en voelt zich nu ook nog geen honderd.
    Maar wat heeft dat met vuurwerkbommen te maken...?

Ik ben die knal in Voorschoten nog niet vergeten, waarbij een agent zijn hand verloor. Het doel van die aanslag was trouwens een openbare nuttige voorziening, dus ook op die manier kost het ons allemaal klauwen vol met geld.

En als kind was ik niet eens gek op die herrie.
    ...en voor dieren is het verre van feest, oudjaar. (En de lange aanloop er naartoe.) Dat zijn geen korte lontjes, dat zijn feiten.

quote:
    Maartje 44 schreef op 02 december 2011 @ 11:44:.toen jezelf jong was dacht je ook niet aan al deze zaken,beetje plezier voor de jongeren gun ik ze best. :cheer:

Dat niet iedereen daar als kind aan dacht, wil ik grif geloven, maar is verder geen enkel argument

quote:
    Maartje 44 schreef op 02 december 2011 @ 11:44:De vernielzuchtigen mogen niet de overhand krijgen,nergens dus.
    Dat vind ik een goed punt, maar ik snap het niet helemaal in je redenering: juist die vernielzuchtigen hebben nu de vrije hand, met behulp van vuurwerk weten ze heel wat schade te veroorzaken.
    quote:

Wil je dat echt graag...?
    Ook dat is erg kostbaar - en niet effectief. (Ik geef ons belastinggeld liever uit aan dingen die werken dan aan cellen die nutteloos zijn.)
    Of heb je zelf veel behoefte aan wraak...?
    quote:
    Maartje 44 schreef op 02 december 2011 @ 11:44:Wijken voor rotzooi zoekers is de omgekeerde wereld en dat mag niet de bedoeling zijn !
    Roerend mee eens, maar dat zou wat mij betreft betekenen dat vuuwerk afsteken tot 31 december streng verboden is en blijft (evenementen uitgezonderd, mits het dan door professionals wordt gedaan).

7. misswinter
    Afbeelding van misswinter

Ik heb het ook niet zo op vuurwerk. En wat ik ook belachelijk vind is dat het Oudjaarsdag (overdag dus) al mag worden afgestoken. Dan vraag je dus om ellende. Twaalf uur 's nachts en geen minuut eerder. En veel strenger controleren en hogere boetes uitdelen.

8. twinmom_67
    Afbeelding van twinmom_67

Ik ben jong geweest,maar ook toen nooit vuurwerk afgestoken nog geen sterretjes.Was ik altijd bang voor.

Ik heb altijd een hekel aan knalvuurwerk gehad .Siervuurwerk is nog wel mooi om te zien.

Ik vind het ook zonde van het geld voor tig pleuro wordt het in de lucht gestoken.Kan je wel zeggen het is een ieders eigen geld,maar dan nog juist de minder draagkrachtigen knallen het nodige legaal al dan niet ilegaal de lucht in.Dat je denkt nou voor al dat geld had je ook genoeg eten etcc gehad.

Huisdieren die helemaal in de stress schieten door die troep idd waarom niet net voor twaalven tot net over twaalven dan ffe knallen ipv zoals nu de gehele dag die troep laten knallen.

Ik weet nog dat ik vroeguhh rechtop in mijn bed zat als hangjongeren ja die had je jaren 80 ook het leuk vonden in de portiekflat waar ik woondde die zooi te gooien of op balkons van bewoners .En dat was toen al niet het lichtste vuurwerk.

Tegenwoordig is het nog zwaarder geworden die ilegale troep.

Nog een leuk filmpje mbt gevolgen van vuurwerk .Is van de vuurwerkcampagne,maar hij is nooit op tv geweest.

Anti vuurwerk filmpje

Van mij mag het worden afgeschaft of ergens op een plek en dan eea vuurwerkshow waar mensen die willen kijken naar toe kunnen gaan.

Je leest ook wel eens tig kg ilegaal vuurwerk in beslag genomen bij een bewoner en dan is het opgeslagen ergens op zolder bij een combi ketel of zo.Dat is toch vragen om problemen.

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

9. miec
    Afbeelding van miec

Pppppffffffff, deze discussie is er ieder jaar en ik word er een beetje moe van. Je blijft altijd voor en tegenstanders houden, hoe dan ook. Ga er gewoon normaal mee om en val andere niet lastig, maar dat schijnt voor sommige heel moeilijk te zijn. Maar goed, dat is niet alleen met vuurwerk het geval.

10. saflo
    Afbeelding van saflo

Mensen, goedenavond uit Spanje. Ik hóóp dat we hier gevrijwaard worden van het vuurwerk, moeten we afwachten.
    Maar hoe je het ook wendt of keert, partijen zijn wars van het nemen van in de ogen van de bevolking, impopulaire maatregelen.
    Dat kost immers stemmen!
    En dat geldt voor zoveel zaken waar een groot deel van de bevolking bepaalde dingen geregeld of herzien wil hebben.....
    Je kunt het schudden!
    Ze zij allemaal bang voor verlies van stemmen.

11. mijzelf
    Afbeelding van mijzelf

De mensen (veelal jeugd,polen )hebben nu meer geld ervoor.Oké als ze het daaraan willen besteden ,ja daar kan ik niks aan doen.Maar als je buren 800 kilo illegaal vuurwerk naast je in hun huis hebben liggen in drukke woonwijk(rotterdam) word het toch wel een ander geval,want hiermee blaas je een hele woonwijk weg miec.Als ze zichzelf wegblazen is dat hun probleem"wel erg voor de nabestaanden" maar er zijn nog veel meer onschuldigen dan.Voor vuurwerk had ik vroeger geen geld ,maar ik vind ,vond het wel mooi hoor alleen die exessen daar moest maar stenger voor gestraft worden of strakke tijden waarin dat gedaan mag worden.Maar daar is weer geen blauw voor,bezuinigen hé

12. niejel
    Afbeelding van niejel

quote:
    Al lig je nieuwjaarsnacht wakker,tis maar 1x in het nieuwe jaar..Korte lontjes bij de mensen die DAN klagen vind ik !
    Hond+kat+weet ik veel wat..toen jezelf jong was dacht je ook niet aan al deze zaken,beetje plezier voor de jongeren gun ik ze best. :cheer:

De vernielzuchtigen mogen niet de overhand krijgen,nergens dus.
    Voetbal,feesten en evenementen..vuurwerk dus ook,is gewoon plezier maken voor gewone mensen!!!
    Das beter dan een torenhoge boete voor de claxon.. :bonk:
    Wijken voor rotzooi zoekers is de omgekeerde wereld en dat mag niet de bedoeling zijn !

1 keer zeg je? Hier wordt in het weekend nu al weken geknald, is al een auto in vlammen opgegaan, de politie vraagt tips over wie het zijn en zo. Het zijn illegale zware knallen, zat net ook weer met kloppend hart hier even te lezen. Oud en nieuw oké, daar kan een mens zich op instellen. Deze harde onverwachte knallen midden op een stille avond verwacht niemand je schrikt zo erg dat je je hart voelt kloppen in je keel. Nu is er zelfs een kind wakker, ga even troosten.
    Van mij mag dat hele vuurwerk gedoe verboden worden ook het legale spul. Straks tussen kerst en oud en nieuw durf ik (bijna 45 jaar) niet meer naar de supermarkt, ik moet dan langs een vuurwerk verkoop punt en daar worden direct na aankoop de eerste knallers geprobeerd. Kijk nu al uit naar januari!

niejel wijzigde dit bericht op 02-12-2011 22:30 met 10%

13. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

De hele discussie is denk ik al wel vaker ooit gevoerd. Neemt niet weg, dat de mens wel wil, maar het vlees zwak is. Dan wordt de wil vanzelf ook zwakker. De wil om zich fatsoenlijk te gedragen. Misschien een kwestie van beschaving? Want het afsteken van vuurwerk heeft niet alleen te maken met een rijk gevulde portemonee, dus kun je het geld ervoor missen. Je diend ook rekening te houden met je medemens, met de maatschappij. Ik hoop ergens stiekem, dat de recessie op dat punt ernstig toeslaat, zodat het geld ervoor ontbreekt. Maar dat zal wel een illusie zijn.
    Je zult zien dat jongeren weer massaal gespaard en in sommige gevallen gejat hebben, om maar aan veel en gevaarlijk vuurwerk te komen. Ik vond het filmpje van twinmom geniaal! Die hadden ze van mij MOETEN uitzenden.
    En dan heb ik het nog niet eens gehad over de huisdieren die massaal gestoord worden van die rotherrie...

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

14. misswinter

Omdat de politieke partijen er niets tegen willen doen moet een groot deel van de bevolking maar genoegen nemen met dat geknal. Oudjaarsnacht om 12 uur dat vind ik nog kunnen maar al dagen van te voren? Het veroorzaakt gewoon te veel overlast, dieren schieten in de stress en om nog maar te zwijgen over al die vuurwerkslachtoffers.

15. janneke2
    Afbeelding van janneke2

Trouwens, IS dat z, dat de olitie er niets tegen doet...?

Ik weet wel, onder Balkenende 2/3 kreeg de politie een "prestatiecontract" waarde meeste dienders erg verdrietig van werden - en nu, onder Rutte wordt er weeeer bezuinigd. (Niet uitnoodzaak, maar uit principe: "de overheid moet terugtreden".)

Dat wil niet zeggen, dat de verscillende korpsen het 'dus' laten liggen!!

16. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Ik geloof ook niet dat korpsen het laten liggen; integendeel, afgelopen jaar werd er lik op stuk beleid toegepast en ik denk dat het dit jaar niet minder is/wordt!

17. misswinter

Nou, het zal mij benieuwen. Ik heb namelijk niet het idee dat de overlast de afgelopen jaren minder is geworden. En er wordt dan wel regelmatig een lading illegaal vuurwerk onderschept, maar naar mijn idee is dat maar een fractie van wat er uiteindelijk wordt afgestoken.

18. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Dát zou best kunnen.! Neemt niet weg, dat niet iedere korps voldoende manschappen zal hebben, om op de juiste tijd op de juiste plaats te zijn....bezuinigingen weet je nog?

19. misswinter

Ja, gek hè. Het komt toch altijd weer neer op die bezuinigingen. :stoom:

20. Stieneke
    Afbeelding van Stieneke

Na 'Enschede' nog steeds niets geleerd. Gewoon totaal verbieden die rotzooi!!!!!!!

21. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Er zijn teveel belangen in het spel...teveel mensen willen er teveel aan verdienen, die laten zich dat niet zomaar afpakken, helaas..

22. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Hoeveel mensen met financiële problemen van hier tot Tokyo kopen aan het eind van het jaar voor honderden Euro's vuurwerk? Je kunt net zo goed je geld rechtstreeks in de kachel gooien, het gaat sowieso in rook op.

Op het bovenstaande berust copyright©

23. niejel
    Afbeelding van niejel

:lol:
    Inderdaad Marijke, helemaal mee eens!

24. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Lekker dom toch?

25. misswinter

Er wordt veel geld aan verdiend aan die rotzooi. In tijden van crisis zou je verwachten dat mensen ook wat dat betreft de hand wel op de knip houden. Ben benieuwd of dat dit jaar ook echt zal gebeuren. Maar ik heb zo'n idee dat het allemaal wel weer in rook zal opgaan.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x