- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 128 reacties, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 17-03-2012 10:03.
Weer een man die zijn vrouw heeft gedood
- Geplaatst op donderdag 19 januari 2012 13:11Keesje1964
O.
Ik was niet de enige
quote:apekop schreef op 30 november 2011 @ 23:04:
Dit zal niet de laatste keer zijn dat zoiets gebeurt..
Maar...wat heeft 't ermee te maken dat die vrouw trouwambtenaar was?Ik vat dat niet.
- Geplaatst op zondag 22 januari 2012 20:59Adoeseg
idd. Janneke, wrang he?Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op maandag 23 januari 2012 13:00Keesje1964
?? Als zijn vrouw ambulance medewerker was of onderwijzeres of arts of secretaresse of postbode of huisvrouw of zo dan was het dus minder wrang volgens jou mening. - Geplaatst op maandag 23 januari 2012 13:07Mee
quote:Keesje1964 schreef op 23 januari 2012 @ 13:00:
?? Als zijn vrouw ambulance medewerker was of onderwijzeres of arts of secretaresse of postbode of huisvrouw of zo dan was het dus minder wrang volgens jou mening.
Wel als de postbode eerst de post had achter gehouden voor zijn vrouw
@ Net zo'n loze opmerking nu van mij , als met dat trouw ambtenaar van Janneke en Adoeseg - Geplaatst op maandag 23 januari 2012 14:19ellon
Is dat erg, zo'n loze opmerking? En is dat een hele discussie waard?De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op maandag 23 januari 2012 15:05janneke2quote:Keesje1964 schreef op 23 januari 2012 @ 13:00:
?? Als zijn vrouw ambulance medewerker was of onderwijzeres of arts of secretaresse of postbode of huisvrouw of zo dan was het dus minder wrang volgens jou mening.
Ja.
Uiteraard: het is allemaal heel erg verdrietig.
Ook als ze ambulance medewerker was of onderwijzeres of arts of secretaresse of postbode of huisvrouw is het heel erg triest.
Maar sterven, omdat je man je vermoord als je trouwambtenaar bent, daar ging het me om. "Wrang" is wrang, geen uiting van "minder erg". - Geplaatst op maandag 23 januari 2012 23:01Adoeseg
Sommige dingen schijn je erg goed uit te moeten leggen hier he Janneke? Hoe zou dat toch komen? Zou men er bij voorbaat vanuitgaan van kwade bedoelingen? Dat denk ik dan wel eens. Alsof men denkt dat je expres verkeerde dingen zegt.
Wrang is gewoon wrang. Zo is dat!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op dinsdag 24 januari 2012 12:33Keesje1964

Als je dat van die trouw ambtenaar gelijk aan Apekop had uitgelegt dan had ik die opmerking niet hoeven maken. Als jij denkt dat het kwade bedoelingen zijn dan zit je er flink naast want dat kan ik ook van jou zeggen omdat je niet op Apekop reageerd maar wel op mij maar dat doe ik niet zo ben ik niet ik insinueer niet.quote:Adoeseg schreef op 23 januari 2012 @ 23:01:
Sommige dingen schijn je erg goed uit te moeten leggen hier he Janneke? Hoe zou dat toch komen? Zou men er bij voorbaat vanuitgaan van kwade bedoelingen? Dat denk ik dan wel eens. Alsof men denkt dat je expres verkeerde dingen zegt.
Wrang is gewoon wrang. Zo is dat! - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 21:54Adoeseg
.ModLibelle wijzigde dit bericht op 27-01-2012 08:50 met 98%: onnodig, lees eens goed wat er geschreven is.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 10:52Adoeseg
Dit keer geen echtgenoot die zover gaat:
AD vandaag:
Doofstomme Freya werd maanden gruwelijk misbruikt
Politie verschillende malen getipt door omwonenden
Freya Svasek. Foto Politie.
In een huis in een keurige staat in Hoevelaken is een jonge doofstomme vrouw maandenlang misbruikt, mishandeld en vernederd. Bijna vier maanden zat ze gevangen. Ze had een gebroken kaak en moest van haar ontvoerders uitwerpselen eten. Buren hebben de politie wel gewaarschuwd, maar die vond de 'geluidsoverlast' geen reden om in te grijpen.
In november vorig jaar sloegen de buren al alarm toen ze een vrouw in de woning hoorden huilen en schreeuwen. De politie ging poolshoogte nemen bij het huis aan de Prinsenhof, maar bewoner Gert-Jan van den H. stuurde ze met een kluitje in het riet, zo is vandaag te lezen n AD/Amersfoortse Courant.
'We hoorden echt gejammer en gehuil, maar toen Gert-Jan zei dat er niets aan de hand was, namen de agenten daar genoegen mee,' zegt de buurvrouw die de politie waarschuwde. In november had ze al door een slaapkamerraam een glimp van de vrouw opgevangen.
Gruwelijke vernederingen
Nu blijkt dat de 32-jarige Freya Svasek, een Utrechtse van Deense afkomst bij een instelling onder behandeling was voor psychische problemen, bijna vier maanden de meest gruwelijke vernederingen heeft moeten doorstaan.
De omwonenden kunnen het nog steeds niet bevatten dat de politie niet meteen heeft ingegrepen toen de melding van het gehuil en gejammer binnenkwam. 'Het was daar altijd raak. Die man dronk ontzettend veel en gebruikte drugs. Zijn vrouw is twee jaar geleden weggelopen omdat ze werd mishandeld en de politie heeft hem hier al een keer met zes auto's klemgereden,' vertelt een buurman.
Politiewoordvoerder Bernhard Jens beaamt dat Gert-Jan van de H. een bekende was van de politie. 'Hij was gewelddadig, maar we hadden geen enkele reden om aan te nemen dat hij met dit soort praktijken bezig was.'
(Ivar Penris/redactie )
24/02/12 10u29Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 10:56Pagan
Jees, politie had het vast te druk met ID's laten tonen."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 11:11Adoeseg
Godsgeklaagd he? Ik vind dat de betrokken agenten flink op hun vingers moeten worden getikt!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 11:32rijkjeJe maag draait om als je dit leest....wat vreselijk\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"
- Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 12:34janneke2Arme vrouw...!
(En wat een grove, assertieve leugen van de politie, "We hadden geen idee, dat het om zo iets ging." Mijn hoela: als de buren gejammer en gehuil horen, hoef je je niet weg te laten sturen als agent.) - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 14:31Sine_Pari
quote:arjam schreef op 30 november 2011 @ 20:32:
Wie weet wat er allemaal aan voor af gegaan is..quote:misswinter schreef op 30 november 2011 @ 22:40:
Je kunt natuurlijk nooit achter gesloten deuren kijken en er zal zich vooraf wel e.e.a. hebben afgespeeld.quote:Tulp123 schreef op 01 december 2011 @ 11:28:
Ik ben altijd benieuwd naar de reden.
Het is niet relevant wat zich voor deze vergrepen heeft afgespeeld. Welke veronschuldiging ook gebruikt mag worden, huislijk geweld (zelf zonder doodelijke afloop) is nooit goed te praten.quote:janneke2 schreef op 18 januari 2012 @ 14:26:
wellcht was ze in slechte zin des woords de wanhoop voorbijDULCE BELLUM INEXPERTIS - You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know. - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 14:43janneke2quote:Sine_Pari schreef op 24 februari 2012 @ 14:31:
Het is niet relevant wat zich voor deze vergrepen heeft afgespeeld. Welke veronschuldiging ook gebruikt mag worden, huislijk geweld (zelf zonder doodelijke afloop) is nooit goed te praten.
Ja, klopt.
En waarom schrijf je dit dan precies...? - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 16:11Sine_Pari

Omdat er in de meeste gevallen door alle omstanders (leden hier, lezers van nieuws berichten, advocaten, etc. etc.) naar een oorzaak word gezocht waarom iemand huiselijk geweld gebruikt. En daarmee de schuld in het algemeen afgeschoven word op het slachtoffer. Is het toch dat de oorzaak bij de dader ligt. Liefde mag niemaals pijn doen. En het maakt dan ook niets uit of het nu gaat om lichaamelijk geweld of geestelijk geweld.quote:janneke2 schreef op 24 februari 2012 @ 14:43:
[...]
Ja, klopt.
En waarom schrijf je dit dan precies...?Sine_Pari wijzigde dit bericht op 24-02-2012 16:12 met 0%DULCE BELLUM INEXPERTIS - You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know. - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 16:28rijkje
Er is ook altijd een oorzaak en die oorzaak ligt bij de dader. Ik ben het niet met je eens dat de schuld in het algemeen wordt afgeschoven op het slachtoffer. Het slachtoffer (en ik spreek uit eigen ervaring) kan wel onbewust haar eigen rol in dit alles gaan spelen omdat haar gedrag haar leven compleet is afgesteld op de dader, die daar dan dankbaar van profiteert.quote:Sine_Pari schreef op 24 februari 2012 @ 16:11:
[...]
Omdat er in de meeste gevallen door alle omstanders (leden hier, lezers van nieuws berichten, advocaten, etc. etc.) naar een oorzaak word gezocht waarom iemand huiselijk geweld gebruikt. En daarmee de schuld in het algemeen afgeschoven word op het slachtoffer. Is het toch dat de oorzaak bij de dader ligt. Liefde mag niemaals pijn doen. En het maakt dan ook niets uit of het nu gaat om lichaamelijk geweld of geestelijk geweld.\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\" - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 17:25Keesje1964
quote:rijkje schreef op 24 februari 2012 @ 16:28:
[...]
Er is ook altijd een oorzaak en die oorzaak ligt bij de dader.
Ik ben dit niet helemaal met je eens. Het geweld is een interaktie tussen 2 partijen waarbij 1 de overmacht krijgt en de ander in een slachtoffer rol komt. Vaak groeit dit en het houd elkaar in stand.
Als de persoon in de slachtoffer rol hier uit stapt of weerbaarder word of duidelijk grenzen stelt of gewoon uit deze interaktie / relatie stapt dan word die cirkel verbroken en is de dader ineens niet meer degene met overmacht.
Ik weet niet of schuld van huiselijk geweld vaak op het slachtoffer word afgeschoven of op de dader, ik denk 50-50 %. Het kan gaan van ,,maar zij is ook zo een vreselijke zeur,ik word er gek van '' ( oorzaak slachtoffer ) tot ,,hij is altijd agressief als hij een borrel op heeft'' ( oorzaak dader ). Moeilijk. - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 17:31Willemijn23

Geldt dat ook als de dader een volwassene is en het slachtoffer een kind?quote:Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:25:
[...]
Ik ben dit niet helemaal met je eens. Het geweld is een interaktie tussen 2 partijen waarbij 1 de overmacht krijgt en de ander in een slachtoffer rol komt. Vaak groeit dit en het houd elkaar in stand.
Als de persoon in de slachtoffer rol hier uit stapt of weerbaarder word of duidelijk grenzen stelt of gewoon uit deze interaktie / relatie stapt dan word die cirkel verbroken en is de dader ineens niet meer degene met overmacht.
Ik weet niet of schuld van huiselijk geweld vaak op het slachtoffer word afgeschoven of op de dader, ik denk 50-50 %. Het kan gaan van ,,maar zij is ook zo een vreselijke zeur,ik word er gek van '' ( oorzaak slachtoffer ) tot ,,hij is altijd agressief als hij een borrel op heeft'' ( oorzaak dader ). Moeilijk.Willemijn23 wijzigde dit bericht op 24-02-2012 17:31 met 0%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 17:35rijkjequote:Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:25:
[...]
Ik weet niet of schuld van huiselijk geweld vaak op het slachtoffer word afgeschoven of op de dader, ik denk 50-50 %. Het kan gaan van ,,maar zij is ook zo een vreselijke zeur,ik word er gek van '' ( oorzaak slachtoffer ) tot ,,hij is altijd agressief als hij een borrel op heeft'' ( oorzaak dader ). Moeilijk.
Dat bedoelde ik ook met het slachtoffer speelt onbewust een eigen rol.
Hoe meer ze bijv probeert het geweld voor te zijn door zich zo te gedragen zoals zij denkt dat de dader het wil des te meer irritatie dit bij de ander opwekt waardoor er juist weer geweld komt.
Het kan in sommige gevallen een interaktie tussen twee partijen zijn maar dat is meestal niet het geval. Het is de de dader die vaak alles aangrijpt om zijn eigen frustratie, onvermogen, of wat dan ook te kunnen botvieren op die persoon die voorhanden is en ook nog eens (meestal) niet terug slaat
De dader zal meestal de schuld aan het slachtoffer geven....zoals je al zei...ze zeurt zo...ze doet het huishouden niet...ze begrijpt de stress waar onder ik leef niet....maar dat maakt het nog geen legitieme reden.
Huiselijk geweld is nooit goed te praten onder wat voor oorzaak dan ook.
Voor de goede orde...ik heb het hier over de man als dader en de vrouw als slachtoffer, maar ik weet dat het ook omgekeerd vaker dan we denken voorkomt.\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\" - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 17:44Gizmo

Dit is als `slachtoffer` makkelijker gezegd dan gedaan. De schuldvraag moet altijd bij de dader liggen, zonder dader geen slachtoffer. Ik weet er alles van. Ik werd op jonge leeftijd langzaam maar zeker het slachtoffer van geestelijke mishandeling, schelden, vernederingen, kleineren noem maar op, met een eenmalige uitschieter naar lichamelijk geweld (en dan bedoel ik een echte verwurging). Ik zag het niet eens als geestelijke mishandeling (wist niet dat dat bestond) en zocht de schuld bij mezelf. De dader parkeerde de schuld ook bij mij, hij sprak de waarheid en ik had er maar wat aan te doen en me maar te schikken. Alleen als ik me in het ene schikte verzon hij wel weer wat anders, totdat het dingen waren die ik echt niet wilde doen en dan was het huis te klein. Dat maakt je geestelijk helemaal kapot en hoe kleiner je wordt hoe minder je energie je hebt om voor jezelf op te komen en hoe langer het duurt voordat je eruit stapt. Ja ik ben eruit gestapt, maar dat heeft heel wat voeten in aarde gehad.quote:Keesje1964 schreef op 24 februari 2012 @ 17:25:
[...]
Gizmo wijzigde dit bericht op 24-02-2012 17:49 met 13%Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 17:45Keesje1964

Je kan niet alle gewelds delicten over 1 kam scheren. Idem als er bv. een gehandicapt persoon in het spel is.quote:Willemijn23 schreef op 24 februari 2012 @ 17:31:
[...]
Geldt dat ook als de dader een volwassene is en het slachtoffer een kind? - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 17:48rijkje
Ik weet wat je bedoelt....Langzamerhand ga je denken dat het normaal is, je weet niet meer beter. Je beeld over wat goed en fout is vervaagt.quote:Gizmo schreef op 24 februari 2012 @ 17:44:
[...]
Dit is als `slachtoffer` makkelijker gezegd dan gedaan. De schuldvraag moet altijd bij de dader liggen, zonder dader geen slachtoffer. Ik weet er alles van. Ik werd op jonge leeftijd langzaam maar zeker het slachtoffer van geestelijke mishandeling, schelden, vernederingen, kleineren noem maar op, met een eenmalige uitschieter naar lichamelijk geweld. Ik zag het niet eens als geestelijke mishandeling (wist niet dat dat bestond) en zocht de schuld bij mezelf, dat maakt je kapot en hoe kleiner je wordt hoe minder je het bij de ander en hoe langer het duurt voordat je eruit stapt. Ja ik ben eruit gestapt, maar dat heeft heel wat voeten in aarde gehad.\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\" - Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 17:54Gizmo
Inderdaad rijkje, je denkt ach overal is er weleens wat. Of dit weekend hou ik me mond want ik ben die ruzies zo beu. Of ben ik dan echt zo frigide omdat ik een keer geen zin heb in sex na uitgescholden te zijn?
Ik kan er niet eens meer boos om worden als mensen zeggen ach waar 2 ruzie maken hebben altijd twee schuld als we het hebben over huiselijk geweld, want in een normale ruzie is er geen overmacht en bij huiselijk geweld in wat voor vorm dan ook heeft de dader een overmacht waar je van schrikt.. Maar het is triest dat mensen zo denken.Gizmo wijzigde dit bericht op 24-02-2012 18:20 met 15%Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven.
Dit onderwerp heeft 128 reacties, en bestaat uit 6 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 17-03-2012 10:03.
Weer een man die zijn vrouw heeft gedood