- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 223 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 11-01-2012 00:47.
Heeft een pedoclub bestaansrecht??
- Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 11:43Marijo 53
Ik ga hier niet verder op in. Er zijn mensen die gewoon het niet willen begrijpen om hun eigen gelijk en zin door te drammen. DE STRAF OP ZWIJGEN IS LEVENSLANG.
Veel succes verder. - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 11:52missmarple

antw MM: Ik wil ook niks liever dan pedofielen op laten pakken en nooit meer vrij laten. Maar je moet uitkijken dat je geen "spoken"gaat zien. Ook voorzichtig zijn met beschuldigen of het verdenken van onschuldige mensen. Want iemand onterecht beschuldigen of verdenken van pedofilie lijkt me zeer pijnlijk én volgens mij ook strafbaar.quote:Pagan schreef op 31 december 2011 @ 11:40:
................. het maakt mij weinig uit of iemand het wenst op te nemen voor individuele pastoors, zolang dat broeinest van kwaad maar wordt opgeheven. Het zou heel goed mogelijk zijn dat MM hier mensen verdedigt die morgen in de krant staan vanwege kinderverkrachting, brrrr.
Ik ben nu weg,doei. - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 12:01missmarple

Ik wil nog even dit nader toelichten.quote:missmarple schreef op 30 december 2011 @ 23:59:
Jou omgeving reageerde ook net zoals iedereen nu. Niemand weet er van, niemand doet er iets tegen,en als de bom barst staat iedereen vooraan om met de vinger te wijzen naar anderen omdat zij niks deden.
Men zegt wel eens "eerst moeten er ongelukken gebeuren voordat er iets gebeurd". En dan doelen ze op dat de politie dan pas ingrijpt.
Zo liep een paar jaar geleden de jeugd (12 tot 16 jarigen) met breezers en kleine flesjes sterke alcohol, in de weekenden tot pakweg 5 uur in de ochtend dronken over straat. Geen haan die er naar kraaide. Blowen?? ach bijna iedereen doet dat...word er dan uit gemakzucht gezegd. Maar als er dan geregeld comazuipers in het ziekenhuis belanden...of jongeren al vroeg aan de alcohol geraken dan...komen de beschuldigende vingers. Nu word er gelukkig op gelet 'geen alcohol onder de 16'...eindelijk.missmarple wijzigde dit bericht op 31-12-2011 15:07 met 3%: schrijffoutje verbeterd - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 12:10Adoeseg
.ModLibelle wijzigde dit bericht op 31-12-2011 14:06 met 98%: onnodigKiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 12:54lana
[quote]missmarple schreef op 31 december 2011 @ 12:01:
[...]
[fgcolor=#5F14BA]Ik wil nog even dit nader toelichten.
/quote]
MissM,
Je licht niets toe en je legt niets uit..................je begint gewoon over iets anders! - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 15:00ellon
quote:missmarple schreef op 31 december 2011 @ 12:01:
[...]
Ik wil nog even dit nader toelichten.
Men zegt wel eens "eerst moeten er ongelukken gebeuren voordat er iets gebeurd". En dan doelen ze op dat de politie dan pas ingrijpt.
Zo liep een paar jaar geleden de jeugd (12 tot 16 jarigen) met breezers en kleine flesjes sterke alcohol, in de weekenden tot pakweg 5 uur in de ochtend dronken over straat. Geen haai die er naar kraaide. Blowen?? ach bijna iedereen doet dat...word er dan uit gemakzucht gezegd. Maar als er dan geregeld comazuipers in het ziekenhuis belanden...of jongeren al vroeg aan de alcohol geraken dan...komen de beschuldigende vingers. Nu word er gelukkig op gelet 'geen alcohol onder de 16'...eindelijk.
Dit slaat nu werkelijk weer nergens op. Het is bovendien 'geen haaN die ernaar kraaide'. Haaien kraaien niet.
De jeugd liep niet een paar jaar geleden met breezers en kleine flesjes alhocol tot pakweg 5 uur in de ochtend over straat, maar sommige jeugdigen.
En welke haan kraaide niet naar die blowende en drinkende jeugd? Is er een instituut dat dat onder de mat veegde? De vergelijking gaat volkomen mank.
Je schreeuwt hier moord en brand over het feit dat niet iedere pastoor of priester over één kam geschoren mag worden, maar als het de jeugd betreft, maak je dat onderscheid ineens niet meer.
En dat terwijl wij hier niet alle priesters en andere geestelijken in zijn geheel veroordelen, maar het instituut RK-kerk, waarvan nu al honderd keer uitgelegd is dat die het mogelijk heeft gemaakt dat alles in de doofpot ging, waardoor het misbruik kon blijven doorgaan.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 15:28missmarple

Soheeyyy... en nu?? Lana,Ik begon over iets anders...over mijn eigen woorden die ik nader wou toelichten....mag ik mijn eigen woorden uitleggen of mag ik alleen antwoorden als me wat gevraagd word?quote:lana schreef op 31 december 2011 @ 12:54:
[quote]missmarple schreef op 31 december 2011 @ 12:01:
[...]
[fgcolor=#5F14BA]Ik wil nog even dit nader toelichten.
/quote]
MissM,
Je licht niets toe en je legt niets uit..................je begint gewoon over iets anders!
en Ellon. wat een foute boel weer met miss M. ... ik schreef per ongeluk haai in pl. v. haan.... wat gaat er nu met me gebeuren? gooi je me op de brandstapel?
Ik heb ook meerdere keren iets aangegeven (bv over het celibaat en over andere geloven die misbruik plegen terwijl de prediker gehuwd was en kinderen had) en nee dat was niet "omdat hunnie daarom..." , maar om aan te geven dat daar geen sprake is van celibaat en toch misbruik plaats "vond of vind". Daar werd NIET op geantwoord, "jij-je-jullie" niet, soms dat "iedereen-iemand-enkele" begonnen ook "steeds-soms-geregeld" over iets anders.
De "jeugd-jeugdigen-minderjarigen-meerderjarigen" die voorheen tot 5 uur in de morgen over "straat-weg-laan-plein" "zwalkten-liepen-struikelden-renden" had-hadden "meestal-soms-vaak-geregeld" "genoeg/meer dan genoeg/onder-de-toegestane-limiet" "alcohol/cola/sinas/up/sinas-zonder-bubble's" op. Er zullen "vast-misschien-hoogstwaarschijnlijk" "vier-vijf-zes" Bob's bij zijn geweest die nuchter toe zagen hoe hun leeftijdsgenootjes "genoten". Vergeef me. De "jeugd-jeugdigen-jongeren-ouderen" die niet tot 5 uur s'ochtends over "straat-weg-laan-plein" liep-liepen" waren "misschien-hoogstwaarschijnlijk" niet dronken denk ik. Vergeef me mijn leesfouten, mijn schrijffouten, mijn verstrooidheid dat ik niet alle lappen tekst lees die je elders vandaan haalt.Vergeef me mijn "dat-slaat-werkelijk-nergens-op-gedachte". Welke straf staat daar op?
Het lijkt wel alsof het een gevecht is tegen miss Marple in plaats van tegen de vereniging die ik ik het liefste verboden wil zien.
missmarple wijzigde dit bericht op 31-12-2011 15:37 met 1% - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 16:19Pagan
Ik vecht niet tegen jou persoonlijk MM, ik ga op je mening in. De enige keer dat ik persoonlijk werd, was toen jij mij er foutief van beschuldigde te pleiten voor het bestaansrecht van een pedoclub. Ik ben het trouwens helemaal met Ellon eens over haar opmerkingen over verenigingen in dit verband. Jij probeert steeds zaken persoonlijk te maken.
Bij grapje over je haai/haan, denk je dat je op de brandstapel moet...
Over je vraag over je misbruikende prediker van een ander geloof, daar is allang antwoord op gegeven, net zoals op je filmpje. Het is ook jammer dat je het relevante stuk van Ellon afdoet als lange lappen tekst, dit stuk geef de essentie weer van het gevaar van het katholieke instituut en wat mij betreft niet alleen op pedogebied, maar ook dat heb ik al uitgelegd. He lijkt er op dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen als de kerk waar ze bij horen, terecht en eindelijk wordt aangevallen. Ik snap dat niet, je gelooft toch niet in een paus of pastoor, maar in god etc. Ik denk dat God heel erg boos is op de praktijken van de katholieke kerk en zeker niet wenst dat een paus zich voordoet als zijn spreekbuis, waarbij mensen de dood worden ingedreven en gediscrimineerd worden. Jezus sloeg de farizeeërs de tempel uit, meen ik me te herinneren, daar mag van mij een voorbeeld aan genomen worden!"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 16:43Adoeseg
Helemaal eens!!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 17:17lana
MissM, tegen jou persoonlijk? het had ook de tekst van Jan, Piet of Klaas kunnen zijn, maar het gaat om de tekst en niet om de persoon.
Je mag je eigen woorden best uitleggen, als je nadere uitleg nog nodig vindt. Maar als er een vraag wordt gesteld of om uitleg wordt gevraagd over je teksten is het gewoon netjes om daar gehoor aan te geven. Dat is toch niet zo moeilijk.
Natuurlijk wordt er op meerdere plaatsen en in andere instellingen/instituten, die niet katholiek zijn ook misbruik gepleegd. Dat ontkent ook niemand. Maar daar ging de discussie op dit moment niet over. Als je er steeds links en rechts andere zaken bij gaat halen, dan praten we allemaal door elkaar en dat leidt tot niets.En daarbij wekt het irritatie, als iedere keer moves worden gemaakt, die afleiden van de essentie, waar we het op dit moment over hebben.
En we hadden het niet over jongeren die dronken over straat zwalken, maar over misbruik van kinderen en in het bijzonder mbt de katholieke kerk en de rol die ze hebben gespeeld en nog..... - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 17:27lana
Ps
Ik kom uit een katholiek nest maar allang niet meer praktiserend. Ik voel me ook niet aangevallen. Het is gewoon een kwestie van erkennen dat er heel veel foute boel was.
Ook wij hadden een geweldige jonge pastoor in de parochie die geregeld bij ons thuis kwam, omdat hij waarschijnlijk barstte van de heimwee naar een "thuis".Hij mocht graag met ons in discussie gaan. Helaas is hij te jong gestorven, voor het uitkomen van deze ellende. Anders had hij zeker eerlijke antwoorden gegeven. Hij was zelf ook nogal kritisch...... - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 17:54apekop
Ik walg van die pedoclub om redenen die iedereen wel begrijpt...maar ook om het feit dat een leuke jongensnaam nu voorgoed een smet heeft..
Jullie snappen zeker wel hoe mijn zoon heet.Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 21:00missmarple
Iedereen een fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2012.
Dat vanaf 2012 geen kinderen meer misbruikt worden. - Geplaatst op zondag 01 januari 2012 00:39Adoeseg
Happy New Year!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zondag 01 januari 2012 11:48lana
Iedereen een heel gelukkig en gezond 2012 gewenst! - Geplaatst op zondag 01 januari 2012 12:35Marijo 53

Ik zou iedereen heel veel dingen willen toewensen. Maar soms zijn er geen woorden daarom maar gewoon. Ik hoop dat iedereen een super gezond en liefde vol jaar krijgt.
- Geplaatst op zondag 01 januari 2012 13:13Gizmo
Voor iedereen een gezond en goed 2012, en dat de slachtoffers van misbruik wanneer dat nodig is erkenning krijgen en beter beschermd worden dan in het verleden gebeurd is. Speciaal voor degene die slachtoffer waren/zijn, heel veel kracht gewenst en heel veel sterkte.
Laten we hopen dat dit jaar de pedovereniging opgedoekt wordt en dat de RK als instituut haar verantwoording een keer gaat nemen en eindelijk eens weer een plaats van de mensen wordt die het geloof willen beleiden in plaats van oude mannetjes die macht willen hebben en houden. De rotte appels eruit en met de goede mensen weer verder (heb er zelf een hard hoofd in, maar droom graag hardop). Dat we als samenleving en maatschappij opkomen voor de belangen van al onze kinderen, aan de libella's hier zal het niet liggen.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op zondag 01 januari 2012 14:17ellon

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zondag 01 januari 2012 14:40Pagan

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op zondag 01 januari 2012 22:39missmarple
quote:Gizmo schreef op 01 januari 2012 @ 13:13:
Voor iedereen een gezond en goed 2012, en dat de slachtoffers van misbruik wanneer dat nodig is erkenning krijgen en beter beschermd worden dan in het verleden gebeurd is. Speciaal voor degene die slachtoffer waren/zijn, heel veel kracht gewenst en heel veel sterkte.
Laten we hopen dat dit jaar de pedovereniging opgedoekt wordt en dat de RK als instituut haar verantwoording een keer gaat nemen en eindelijk eens weer een plaats van de mensen wordt die het geloof willen beleiden in plaats van oude mannetjes die macht willen hebben en houden. De rotte appels eruit en met de goede mensen weer verder (heb er zelf een hard hoofd in, maar droom graag hardop). Dat we als samenleving en maatschappij opkomen voor de belangen van al onze kinderen, aan de libella's hier zal het niet liggen.
doei - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 11:09Tulp123
Ik heb gisteravond (Filemon, BNN, Ned. 3) pedo-jager(s) gezien op tv.
Heftig hoor. - Geplaatst op dinsdag 10 januari 2012 11:25Adoeseg
Gemist, ga wel ff kijken bij uitzending gemist.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 11 januari 2012 00:21missmarple
Het lijkt wel dat er over de hele wereld pedofielen zijn bah ba'h',
Vandaag stond er in de krant dat er in Israël een pedofielen-bende is opgerold.De mannen zouden 70 kinderen tussen de 2 en 7 jaar uit een ultraorthodoxe wijk in Jeruzalem hebben misbruikt. - Geplaatst op woensdag 11 januari 2012 00:26Adoeseg
D;r is er vandaag een berecht , in Holland. Die had ook zijn eigen schooltje.....en misbruikte alle kinderen (gezien op het journaal....En, ik heb nieuws voor je: er lopen meer pedo's rond over de wereld, dan wij kunnen bevroeden. Dat is nog eens verschrikkelijk nieuws!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 11 januari 2012 00:47missmarple
ja dat hoorde ik al op de radio. Verschrikkelijk.
Dit onderwerp heeft 223 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 11-01-2012 00:47.
Heeft een pedoclub bestaansrecht??