Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. De baas van mijn vriendin, moet ik iets doen?

Dit onderwerp heeft 28 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 09-12-2011 13:43.

De baas van mijn vriendin, moet ik iets doen?

Ga naar een onderdeel
  1. Goo
    Afbeelding van Goo

Misschien gaf hij ide nagels omdat hij het belangrijk vind dat ze er representatief uitziet in haar werk of had ze het verdiend of is dat gewoon zijn aard.

En dat van die kus is misschien een beetje raar gelopen. Zij wilde hem op de wang geven toch?

Zou er nu geen rare gedachten bij hebben. Mochten die zoen incidentjes meer voorkomen is het vroeg genoeg.

2. mijzelf
    Afbeelding van mijzelf

Fantasie?kan.Jou jaloers maken,kan ook.
    Maar ik zou er niet meer heen gaan,als het zo gebeurt is als zij zegt, komt het bij mij over als ongewenste intimiteit.
    Tegenwoordig heb je hele rare bazen hoor,en als ze onzeker is is dat extra aantrekkelijk voor zulke figuren.En ze is nog jong ,dus werk zat.
    Zijn er trouwens nog meer collega's bij deze baas,of is zij de enigste daar?En werken die er al lang?
    Maar sommige kappers zijn heel erg vrouwvriendelijk,dan kan ze het misschien gewoon zeggen dat ze het niet prettig vind.

3. Jossi
    Afbeelding van Jossi

Op zich een kadootje op je verjaardag leuk, maar ze was niet jarig of ergens voor geslaagd?
    Beetje vreemd, ik zou raar op kijken.
    Ik vind niet dat dit valt onder normaal hartelijk gedrag, beetje overdreven.
    Maar ik weet niet hoe jouw vriendin met haar baas omgaat.

4. lana
    Afbeelding van lana

[quote]Goo schreef op 25 november 2011 @ 10:49:
    Misschien gaf hij ide nagels omdat hij het belangrijk vind dat ze er representatief uitziet in haar werk quote]

Ze werkt in een kapsalon....
    Zie je haar al iemands haar verven met haar gloed nieuwe acryl nageltjes?

Deze jonge man kan zijn "probleem"beter aan de Tina lezers (bestaat dat blad nog?) voorleggen.

5. lakota
    Afbeelding van lakota

Wietze ,ik denk dat jij al weet waar het om gaat.Je hebt hier om "raad " gevraagd.Dat doe je dus niet als je het vertrouwd had.
    Je wilt weten van ouderen hier wat wij denken.Maar jij weet al wat JIJ denkt!
    Praat met je vriendin.Misschien kun je haar een keertje ophalen iets vroeger en kijken hoe die man zich gedraafd.Jou gevoel en intuïtie zullen je dit direct klaar helder maken.
    Rond deze leeftijd zoeken mannen vaak een groen blaadje....
    het begint met een klein niemendalletje...

6. mijzelf
    Afbeelding van mijzelf

Deze jonge man kan zijn "probleem"beter aan de Tina lezers (bestaat dat blad nog?) voorleggen.

weet ik niet , maar wel de viva,flair,vriendin!

maar er zijn misschien ook wel jongere ouderen met een goed advies toch :lol: ;) :lol:

7. ellydev1
    Afbeelding van ellydev1

acrylnagels in een kapsalon? Zou mijn haar niet graag laten wassen door iemand met acrylnagels, betaald hij ook de vervolgbehandelingen? :euro:

8. ellon
    Afbeelding van ellon

Waarom niet gewoon reageren en schrijven dat ie naar de Tina moet met dit probleem? Zelfs als je denkt dat het een nepbericht is, moet je iemand het voordeel van de twijfel geven.

Een baas die cadeautjes geeft en knuffels en zoenen uitdeelt, heeft een bijbedoeling. Punt.

De werkneemster is afhankelijk van hem omdat haar inkomen in gevaar kan komen en kan hem dus niet afweren of een cadeautje weigeren. Dit valt daarom onder ongewenste seksuele intimidatie op de werkvloer.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

9. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    ellon schreef op 30 november 2011 @ 09:06:
    Waarom niet gewoon reageren iemand het voordeel van de twijfel geven.

De werkneemster is afhankelijk van hem omdat haar inkomen in gevaar kan komen en kan hem dus niet afweren of een cadeautje weigeren.

Dat is inderdaad een prima idee.
    Daardoor had de "negentien jarige" waarschijnlijk ( bij de juiste reakties van ons) een forse draai genomen en was op bepaald gebied, plots erg voorlijk gebleken.....

Meen je dat nu serieus? Een werneemster moet dus, om haar baan te houden, zich alles laten welgevallen? Zich laten kussen, kadoo's aannemen waar waarschijnlijk iets voor terug verlangt wordt?
    Ik heb mijn dochter wel wat anders bijgebracht bij ongewenste sexuele intimidatie.....raken waar je hem raken kunt en zorg dat het pijn doet.

10. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

Zo, dat gaat goed, nu is het al sexuele intimidatie.
    Gewenst of ongewenst, dat vermeldt het verhaal niet ;)

De een zijn dood is een ander zijn brood.

11. missmarple
    Afbeelding van missmarple

quote:
    lana schreef op 02 december 2011 @ 16:38:
    [...]

Meen je dat nu serieus? Een werneemster moet dus, om haar baan te houden, zich alles laten welgevallen? Zich laten kussen, kadoo's aannemen waar waarschijnlijk iets voor terug verlangt wordt?
    Ik heb mijn dochter wel wat anders bijgebracht bij ongewenste sexuele intimidatie.....raken waar je hem raken kunt en zorg dat het pijn doet.
    Eindelijk iemand met gezond verstand!!
    Goed zo Lana !
    :duim:

12. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

Met gezond verstand ga je toch niet in een quote twee verschillende stukjes regels aan mekaar plakken, lijkt me zo.

13. miec
    Afbeelding van miec

quote:
    ellon schreef op 30 november 2011 @ 09:06:
    Waarom niet gewoon reageren en schrijven dat ie naar de Tina moet met dit probleem? Zelfs als je denkt dat het een nepbericht is, moet je iemand het voordeel van de twijfel geven.

Een baas die cadeautjes geeft en knuffels en zoenen uitdeelt, heeft een bijbedoeling. Punt.

De werkneemster is afhankelijk van hem omdat haar inkomen in gevaar kan komen en kan hem dus niet afweren of een cadeautje weigeren. Dit valt daarom onder ongewenste seksuele intimidatie op de werkvloer.
    Dit meen je toch allemaal niet echt hè?

14. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    lana schreef op 02 december 2011 @ 16:38:
    [...]

Dat is inderdaad een prima idee.
    Daardoor had de "negentien jarige" waarschijnlijk ( bij de juiste reakties van ons) een forse draai genomen en was op bepaald gebied, plots erg voorlijk gebleken.....

Ik schrijf toch dat dat onder ongewenste intimiteiten valt. Ik bedoel dus niet dat ze zich dat moet laten welgevallen, maar dat ze onder druk wordt gezet om zich dit te laten welgevallen vanwege de afhankelijke positie.

Dit gebeurt dagelijks; bazen maken zich daar schuldig aan, maar ook artsen, therapeuten, leraren, leidinggevenden,. etc. Pik je dit niet, dan loop je de kans je baan kwijt te raken, of je wordt weggetreiterd. Het is altijd de de ondergeschikte die het onderspit delft.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

15. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    ellon schreef op 04 december 2011 @ 11:22:
    [...]

Ik bedoel dus niet dat ze zich dat moet laten welgevallen, maar dat ze onder druk wordt gezet om zich dit te laten welgevallen vanwege de afhankelijke positie.

Dus wat wordt het dan?
    Stel je dochter loopt tegen dit probleem aan.
    Wat adviseer je haar.

Niet laten welgevallen, dan maar op zoek naar een andere baan.
    Je laten welgevalen en je nog verder laten wegduwen in de afhankelijke positie... Heb je wel je baan nog ( en een leidinggevende die zijn gang kan gaan).

16. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    ellon schreef op 04 december 2011 @ 11:22:
    [...]

Dit gebeurt dagelijks; bazen maken zich daar schuldig aan, maar ook artsen, therapeuten, leraren, leidinggevenden,. etc. Pik je dit niet, dan loop je de kans je baan kwijt te raken, of je wordt weggetreiterd. Het is altijd de de ondergeschikte die het onderspit delft.

Natuurlijk pik je dat niet! Baan of geen baan, je lijf is van jouw en daar blijft iedereen vanaf.
    Je kunt ook door je eigen houding anderen dwingen tot afstand houden.

Mijn dochter heeft haar eigen "methoden" ontwikkelt.
    Als een man het gesprek staat te voeren met zijn ogen op haar borsten gericht, krijgt hij een koekje van eigen deeg......zijn kruis krijgt antwoord.

17. ellon
    Afbeelding van ellon

Kon iedereen dat maar, Lana. Maar de realiteit is dat dat niet zo is, helaas.

18. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    ellon schreef op 04 december 2011 @ 13:16:
    Kon iedereen dat maar, Lana. Maar de realiteit is dat dat niet zo is, helaas.

Dat is zo.
    Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag, hoe je je dochter zou adviseren. Moet ze het zich laten welgevallen tbv behoudt van haar baan, of geeft ze een welgemikte return?
    Kun je er als ouder iets aan bijdragen, om je dochter weerbaar te maken, ervan te doordringen dat niemand het recht heeft om..... Of geef je de boodschap af:Je bent "ondergeschikt", dus je delft het onderspit ( waar mijn tenen spontaan van krommen), dus laat je maar (sexueel) intimideren.

19. ellon
    Afbeelding van ellon

Mijn dochter zou dit niet pikken, maar dat heb ik haar niet echt hoeven leren. Ze is nogal fel van zichzelf en laat het kaas niet van haar brood eten. Ik heb haar wel geleerd dat haar lijf (maar ook haar geest) van zichzelf is en dat niemand het recht heeft om over haar grenzen heen te gaan. Haar baan, of wat dan ook zijn niet belangrijk genoeg. En dan geldt dat net zo goed voor treiteren op de werkplek, of misbruik maken van iemands positie waardoor anderen dingen doen die ze niet zouden hoeven doen.

Ik heb ooit weleens in moeten grijpen toen ze stage liep. Het was een eenmansbedrijf en die man behandelde haar als een voetveeg en schoffeerde haar ook. Ze was (en is) bovendien nog chronisch ziek, maar kwam toch braaf elke dag opdraven. De stagebegeleider was de grote afwezige en bij hem heb ik toen aan de bel moeten trekken. Het kostte haar haar stageplaats, maar dat moest dan maar.

20. Mee
    Afbeelding van Mee

Beetje seksuele spanning op de werkvloer is dagelijkse kost waar mannen en vrouwen samenwerken.
    Gaat alleen maar de productiviteit van omhoog
    Zie het probleem van TO niet...
    Vraag me wel af wat iemand op zijn verjaardag hier doet
    Blijkbaar heeft zijn vriendin ook geen interesse in TO dat hij zijn tijd maar hier verdoet :lol:

Qoute TO
    Ik ben een jongen van 19 jaar, ( sinds vandaag

21. niejel
    Afbeelding van niejel

quote:
    Mee schreef op 05 december 2011 @ 01:46:
    Beetje seksuele spanning op de werkvloer is dagelijkse kost waar mannen en vrouwen samenwerken.
    Gaat alleen maar de productiviteit van omhoog Zie het probleem van TO niet...
    Vraag me wel af wat iemand op zijn verjaardag hier doet
    Blijkbaar heeft zijn vriendin ook geen interesse in TO dat hij zijn tijd maar hier verdoet :lol:

Qoute TO
    Ik ben een jongen van 19 jaar, ( sinds vandaag

De productiviteit van omhoog zeg je?
    In de uren die ik heb besteed aan het ontwijken van een collega met foute bedoelingen en de gesprekken die er zijn geweest tussen mij en leidinggevende en leidinggevende en dader hadden hele grote ketels soep gekookt kunnen worden.
    Beetje is misschien leuk als het blijft bij een grapje of steelse blik. Zodra er ongewenst fysiek contact is, kan ik je uit ervaring vertellen dat de productiviteit er onder lijd.

22. lana
    Afbeelding van lana

Ellon, dank voor je antwoord, we denken er dus hetzelfde over. In eerdere postings wekte je de indruk ( althans zo las ik het) dat we als "ondergeschikte" ons maar hadden te schikken.

23. lana
    Afbeelding van lana

quote:

Zou je deze uitspraak kunnen nuanceren?
    Hoe heb je kunnen konstateren dat de produktiviteit omhoog gaat?
    Als mensen ongewenste sexuele avances/opmerkingen/aanrakingen moeten vermijden op de werkvloer, hoe gaan ze dan beter produceren? Kun je dat uitleggen?
    Misschien kunnen we er wat van leren.

24. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

quote:

Mee eens, zonder dat is het maar saai en dut men in :)

25. niejel
    Afbeelding van niejel

quote:
    Rellebel schreef op 08 december 2011 @ 21:40:
    [...]

Mee eens, zonder dat is het maar saai en dut men in :)

Mee en Rellebel leg eens uit alsjeblieft.
    Ik heb er zelf niets aan overgehouden, leidinggevende en ik hebben op tijd ingegrepen maar ik kan nu niet zeggen dat het de productiviteit bevorderde.
    En de sfeer ging er ook niet echt op vooruit. Een oudere mannelijke collega heeft zelfs gedreigd de dader op z'n bek te timmeren als hij het nog een keer zag gebeuren. En toen had je 2 kampen, mijn "beschermers" en de "dader fans". Geen gunstig effect lijkt mij.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x