- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 27 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 05-12-2011 15:08.
Te veel speelgoed
- Geplaatst op zondag 04 december 2011 18:45missmarple

"Bergen speelgoed" lijkt me helemaal NIET gezond. Een kind geniet meer van weiniger dan van veel. Een kind moet wel nog wensen hebben.En vooral leren dat het niet vanzelfsprekend is om 'alles' of 'bergen' te hebben. Ik denk dat dan ook "respect-voor-het-kleine" gekweekt word.quote:x deetje x schreef op 04 december 2011 @ 15:56:
Mijn wens is BERGEN speelgoed voor ALLE kinderen! Er zijn nog steeds kinderen die dat niet hebben, niet naar clubjes kunnen en noem maar op. Kinderen van bijstandsouders, die amper te eten hebben in ons mooie rijke Nederland.
Sorrie maar dit moest ik even kwijt...
Wat lijkt me dat erg als een kind, of zijn ouders niet meer weten wat men het kind kan kopen omdat ze alles al hebben. Verschrikkelijk lijkt me dat. - Geplaatst op maandag 05 december 2011 13:23x deetje x
bergen speelgoed, bij wijze van spreken, bedoel ik. Als sinterklaas bij veel kinderen, voor kapitalen aan speelgoed brengt, maar bij jou blijft het beperkt tot een kleinigheid, is dat moeilijk te begrijpen voor een kind. Ik weet ook wel dat je kinderen overal mee kunt laten spelen en dat liefde en zorg véél belangrijker voor ze zijn. Maar ik voel mee met de kinderen die die "weelde" moeten missen. - Geplaatst op maandag 05 december 2011 15:08GooDe tijd dat kinderen met knopen speelde is (gelukkig wat mij betreft) voorbij.
Ik snap dat er veel kinderen teveel krijgen, dat er overvloed is, maar ik zou toch echt niet terug willen naar de tijd van de knoop omdat onze kinderen verwent worden. Want de ''weelde'', die er toen was willen de volwassenen ook niet terug. (Alles op de hand wassen, met een veger door het huis. Op de knietjes de vloer boenen, overal met de bus naar toe of nog erger: op de fiets). Dus ik vind het een beetje krom lullen wat dat betreft dat de kinderen wel terug ''moeten'' naar de knoop.
Het is natuurlijk waar dat er veel kinderen veel krijgen, maar er zijn er echt nog genoeg die dat echt niet krijgen hoor.
Dit onderwerp heeft 27 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 05-12-2011 15:08.
Te veel speelgoed