Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Zorgverzekering

Dit onderwerp heeft 56 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 20-01-2012 08:25.

Zorgverzekering

Ga naar een onderdeel
  1. rema
    Afbeelding van rema

En ik wil juist graag een verzekering die alternatieve geneeswijzen wel vergoed, wij hadden die aanvulling, maar er wordt helaas steeds minder vergoed.
    We hebben bijna 30 jaar ervaring met een homeopatisch arts, en over het algemeen bevalt ons dat stukken beter dan de reguliere geneeskunde.
    Ik vind dat ook dat je moet kunnen kiezen of je naar een reguliere huisarts wilt, of een homeopatische arts, en wel tegen dezelfde vergoeding.

2. ring1
    Afbeelding van ring1

Ik vind homeopathie ook veel beter dan huisartsen, Rema.
    Het is me pas geleden opgevallen hoe weinig artsen het eigenlijk over vitamines hebben.
    En dan moet je weten hoeveel kwalen je kunt krijgen door een gebrek aan (bepaalde) vitaminen. Dat kan van kwaad tot erger worden, en voordat je het weet heb je een antibioticakuur, waar je ook weer ziek van kan worden, als de kuur is afgelopen. Schijnt zo te zijn, dat na een antibioticakuur, het lichaam moeilijk vitamines en mineralen kan opnemen.
    Mijn vader heeft bijv. sinds kort steeds terugkerende blaasontstekingen en kreeg daar antibioticakuren voor. Dat blijkt dus een vicieuse cirkel te worden (iets zegt me dat vicieuse niet goed geschreven wordt :rol: ).
    Ga ik eens op internet snuffelen, en blijkt dat een (overdosering) vit. C. de oplossing zou kunnen zijn om daarvan af te komen. Niet jaren gebruiken, maar als een kuur.
    Waarom hoort hij dat dan niet van zijn huisarts of uroloog?
    Lees ik bij een homeopathische site, dat vit.C. het beste geneesmiddel kan zijn tegen allerlei kwalen en ziekten.
    Dus nee, in artsen heb ik niet veel vertrouwen meer. Dan ga je steeds meer medicijnen slikken.

ring1 wijzigde dit bericht op 22-11-2011 16:05 met 0%

3. apekop
    Afbeelding van apekop

Eigenlijk zou je ook het basispakket zelf moeten kunnen samenstellen..
    Kraamzorg heb ik echt niet meer nodig en een psycholoog ook niet,maar ik betaal er wel voor.

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

4. rema
    Afbeelding van rema

Je moet gewoon net als bij het ziekenfonds voor iedere levensfase goed verzekerd zijn, en je niet voortdurend zorgen moeten maken of iets wel vergoed wordt.
    Nu krijg je juist mensen zoals ik ze ook wel in mijn familie heb, die gewoon het hele riedeltje aflopen, zo van ik zit al aan mijn eigen risico, dus nu ga ik ook voor ieder flauwekulletje naar de huisarts of fysiotherapeut.
    Ik ken mensen die al jaren therapie hebben, nog steeds onder dezelfde problemen lijden, dus er niets mee opschieten. Dat geven ze zelf ook wel toe, maar ja, zolang het gratis is..

5. misswinter
    Afbeelding van misswinter

quote:
    apekop schreef op 22 november 2011 @ 16:41:
    Eigenlijk zou je ook het basispakket zelf moeten kunnen samenstellen...
    Helemaal mee eens. Want nu betaal je voor dingen die je waarschijnlijk helemaal nooit nodig zou hebben. Laat mij maar betalen voor de dingen die ik wél nodig heb. Wat moet ik met bv een ergotherapeut? Goed dat ze er zijn maar daar betaal ik geen premie voor. Heb veel meer aan het vergoeden van de fysio.

6. ring1
    Afbeelding van ring1

Voor bijv. vanaf 50 jaar zou fysio standaard in het pakket moeten zitten en orhodontie bij gezinnen met kinderen tot 18 jaar? Maar waar heb ik het over. Dat systeem moet helemaal weg.
    Ik wil er nog geeneens over brainstormen. Het is een gedrocht.
    En zolang bijv. de ziekenhuizen niet aangepakt worden voor veel te hoge, niet juiste, declaraties, betalen wij ons scheel.
    En als iedereen de aanvullende verzekeringen laat vervallen, zoals ik, zullen de premies wel weer aangepast worden :?

7. janneke2
    Afbeelding van janneke2

...het grootste probleem heet "solidariteit."

Naar verwachting heb ik op mijn 51ste ook geen kraamzorg meer nodig - maar als ik er ('op mijn oude dag') niet meer aan meebetaal, dan wordt het voor de jongeren wel duurder.

En de groep die heet meeste kost, dat zijn de hoogbejaarden. Veel opnames (denk aan Alzheimer) veel pillen (inclusief pillen tegen de bijwerking van andere pillen) incontinentiemateriaal, rolstoelen en allerlei peuten die zich suf peinzen op "hoe kunnen we het bed verbeteren, zodat mevrouw beter slaapt?"
    "Kan de opticien iets doen tegen dit scheel kijken of is het vermoeidheid?"
    "Zullen we een zalfje doen tegen deze doorzit/ lig wond, of is er een speciale verbanddeskundige nodig - of een aangepast kussen, of ene andere matras...?"

Dus dat ik nu, gezond en wel, meebetaal aan al die "poespas" - het zij zo.
    (Al hoop ik wel, dat als ik Alzheimer ga krijgen, de pil van Drion beschikbaar is....)

8. werkende mama
    Afbeelding van werkende mama

Janneke, mijn vader is Alzheimer patient, tot nu toe kost hij de gemeenschap niets, hij heeft vorig jaar maart de diagnose gekregen, voor medicatie kwam hij niet in aanmerking, en de geriather heeft hem niet eens onder controle gehouden, de zorg ligt nu bij mijn moeder en ons. De wilsverklaring die mijn vader heeft getekend wordt niet meer uitgevoerd, mijn vader is immers niet meer wilsbekwaam. :sad: dus voor hem geen euthanasie meer. Hij is nu 81 hoop dat hij eerdaags in zijn slaap overlijdt, zodat het stadium dagverpleging, verzorgingstehuis ons niet meer herkennen hem en ons wordt bespaard, mocht ik ooit alzheimer krijgen, hoop ik dat euthanasie is toegestaan.. Laten we dit soort situatie's maar bespreekbaar maken, welke zorg willen we vergoeden en welke behandelingen tot welke leeftijd? Maar dat durft de politiek niet aan, je zult het nog verder kunnen gaan, mensen die werken of die een gezin te verzorgen hebben voor laten gaan op mensen, die niet werken of geen kinderen meer te verzorgen hebben. Betalen we een longtransplantatie voor iemand die zijn hele leven gerookt heeft? Moeilijke discussie wat is humaan en wat niet, maar daar gaan we dus wel naar toe..

9. apekop
    Afbeelding van apekop

Als je vader die euthanasieverklaring heeft getekend in de tijd dat hij nog geen Alzheimer had,moet die toch uitgevoerd worden?

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

10. werkende mama

Dat dachten wij ook Apekop maar helaas, hij wordt niet meer als wilbekwaam gezien. Pas geleden een documentaire gezien van een arts waarbij ook alzheimer was geconstateerd, voordat hij die diagnose kreeg had hij alles geregeld ook met zijn arts dacht hij, hij wilde niet in een verpleeghuis te recht komen, had zijn familie ingelicht etc. En hij zit nu dus tegen zijn wil in een verpleeghuis en zijn verklaring is terzijde geschoven.. Alleen een dier met een goede baas krijgt een humane dood, mensen laten we liever versterven of lijden.. ;(

11. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Klopt werkende mama, er zijn maar weinig artsen die euthanasie willen uitvoeren. Belachelijk als je bedenkt, dat mensen toen ze nog wilsbekwaam waren het duidelijk aangegeven hebben. Voor een mens, die nog niet helemaal dood is, doen ze (letterlijk) een moord .....Ik kende een zeer respectabele en kundige arts die zijn laatste dagen sleet in een verpleeghuis, met een pluchen poesje in de armen, huilend als een kind. Niet meer normaal zoals er gesold wordt met sommige mensen...

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

12. rema
    Afbeelding van rema

Je kunt een arts ook niet dwingen om euthanasie te plegen.
    Het kan helemaal tegen zijn of haar gevoelens of principes indruisen.

13. werkende mama

Is toch heel triest, dat je in je luier met een knuffel in je armen je laatste dagen moet slijten, je niemand meer herkent, je geen idee meer hebt waar je bent, en dan het hele stadia nog wat daaraan vooraf is gegaan. We klagen wel over deze zorgkosten, maar een procedure maken waarbij euthanasie wordt toegepast nee, dat is eng..

14. ring1
    Afbeelding van ring1

Ik kwam ergens op internet tegen, dat ze tegen Alzheimer ook misschien wat gevonden hebben.
    Iets met kleine stroomstootjes die bepaalde delen van de hersenen stimuleren.
    Het staat natuurlijk nog in de kinderschoenen, maar bij sommige van de proefpersonen bleek het te helpen, en sommigen weer niet.

ring1 wijzigde dit bericht op 30-11-2011 11:09 met 0%

15. ring1
    Afbeelding van ring1

Alzheimer kan nu gestopt en zelfs teruggedraaid worden

http://www.visionair.nl/w ... lfs-teruggedraaid-worden/

ring1 wijzigde dit bericht op 30-11-2011 11:17 met 1%

16. beavdwaag
    Afbeelding van beavdwaag

He Marijo
    ik stap ook over naar een nieuwe zorgverzekering omdat mijn fysio ook niet wordt betaald door de verzekering.. ik kwam op verschillende sites maar verzekeringssite vind ik echt het fijnste en dat was echt handig om te kijken welke verzekeringen het beste bij jou past etc. en daarbij hebben ze nu ook een FB actie dat je 25,- euro korting krijgt.. Dus TiP! succes

quote:
    Marijo 53 schreef op 20 november 2011 @ 18:37:
    Ook ik zit met de gebakken peren. Ziekte van bechterw. 2 keer per week fysio. Ik moet nu een ander verzekering omdat de mijne dit niet betaalt. Ik moet me voor een vermogen bij verzeker wil ik aan het einde van het volgend jaar nog gewoon kunnen lopen. Dankje wel regering.

17. ellydev1
    Afbeelding van ellydev1

ik vind het belachlijk wat ze met die zorgverzekering doen, alsof de chronisch zieken erzelf om gevraagd hebben om ziek te worden. nou mogen de tandartsen nog zelf uitmaken wat ze voor consult vragen. :blauwoog: <:r

18. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Als je in de buurt van een academisch ziekenhuis woont, waar ze een tandartsopleiding geven, is het raadzaam daar eens te informeren of je hun patient kunt worden: dat scheelt een slok op een borrel kan ik je verzekeren!

19. beavdwaag
    Afbeelding van beavdwaag

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 19-12-2011 19:09 met 100%: oproep verwijderd

20. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Adoeseg schreef op 17 december 2011 @ 10:30:
    Als je in de buurt van een academisch ziekenhuis woont, waar ze een tandartsopleiding geven, is het raadzaam daar eens te informeren of je hun patient kunt worden: dat scheelt een slok op een borrel kan ik je verzekeren!
    Dat kunnen heel veel mensen wel vergeten, want die opleidingen vinden alleen plaats in Amsterdam, Groningen en Nijmegen.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

21. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

En in die plaatsen, waar ze een depandance hebben, zoals Arnhem...

22. ring1
    Afbeelding van ring1

En wat scheelt dat tegenwoordig dan, Adoeseg?
    Vroeger waren ze wel goedkoop maar volgens mij is dat nu niet meer zo?

Ik heb de tandverzekering ook afgeschaft, want het is ook aftrekbaar van de belasting. Moet ik wel boven de drempel uitkomen natuurlijk.
    Beter dan om zoveel mogelijk binnen èèn jaar te laten doen, want dan heb je meer kans om boven die drempel uit te komen.
    Als je wat geld achter de hand probeert te houden, om het zelf te betalen, heb je ook goedkope jaren erbij en in dat geval betaal je teveel premie in een jaar.

Nu zag ik bij Agis (die heb ik) dat jongeren onder de 18 jaar meeverzekerd zijn, als minimaal èèn van de ouders een tandverzekering heeft.
    Vraag ik me af of dat wel mag? Zijn kinderen onder de 18 jaar niet gratis verzekerd vanuit de verplichte basisverzekering?

23. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

Als ik bij mijn tandarts een foto laat maken, krijg ik een gepeperde rekening van over de honderd piek. Ga ik naar die kliniek, dan maken ze een hele serie foto's, met dure apparatuur en is de rekening 100 piek, waarbij de verzekering mij de helft terug schenkt (je moet natuurlijk wel een uitgebreide verzekering hebben) en aan het eind van het studiejaar, betaalt de universiteit mij nog eens 20% terug!
    Goedkoop of niet?

24. ring1
    Afbeelding van ring1

Dan is het toch nog wat goedkoper inderdaad.

25. roxy
    Afbeelding van roxy

Heeft iemand een tip wat nu een goede verzekering is voor een 18 jarige? De enorme lappen die je moet lezen daar ben je maanden mee bezig. Iemand gehoord van National Academic, ik twijfel erg tussen die en de take care now van Agis. De vergelijken zijn best wel ingewikkeld. Vind tandartszorg wel belangrijk in gezien mijn zoons opleiding lijkt iets meer fysio dan 9x ook wel belangrijk.

Luctor et emergo

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x