- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 57 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 18-01-2012 11:41.
Maagzweer
- Geplaatst op vrijdag 02 december 2011 13:21janneke2...heeft je huisarts het gehad over het maagdieet...?
Er zijn een aantal dingen die je met al deze pijn als experiment beter achterewege kunt laten. Zuurkool, sinasappelsap en pompelmoentje. Verder koffie, frisdrank met bubbels en alcohol.
Wat juist goed voor je maag blijkt te zijn, kan de pijn stillen: af en toe een slokje melk;
witte kool (bijv. als sandwichspread)
zoethout (drop kan ook, als het maar niet te zout is - aan zout in de wonde geen behoefte!)
pepermunt,
honing,
aardappel -
en andere lichte koolsoorten, zoals broccoli. (Bijv. eerst koken, dan meefruiten met ui en knoflook.)
En probeer diep naar je buik in te ademen. Dat schept in elk geval ruimte, misschien wil de boel daardoor iets meer zakken.
(Vitamine C slikken "kan nooit kwaad", maar zou je het nu doen, doe het dan met "ontzuurde" tabletten: bijv. magnesium of calcium ascorbaat.)
Heel veel sterkte - 2 sterfgvallen in een week "dat is toch ook geen doen!" - Geplaatst op zondag 18 december 2011 09:29posi
Goedemorgen,
Hier is het nog altijd niet goed,
Gisteren naar de HAP geweest omdat de pijn die uitstraald naar mijn schouderbladen door de ontsteking in mijn slokdarm niet meer was uit te houden,ze dachten even aan een longembolie maar dat was het niet,bloed was ook goed dus maar weer naar huis gestuurd met de mededeling om een paracetamol te pakken,belachelijk gewoon..van mij hoeft het allemaal even niet meer,zie het niet meer zitten en kan pas 2 januarie terecht voor mijn maagonderzoek..Aanvaard wat je niet veranderen kan. Maar verander dat wat je niet aanvaarden kan. - Geplaatst op zondag 18 december 2011 14:08maryaPosi,
Met die pijn, die verergerd wordt door stress en emoties, zou ik, als ik jou was, naar mijn huisarts gaan, en vragen om iets rustgevends. Misschien alleen een bčtablokker, of iets wat je kunt innemen, als de pijn erger de kop opsteekt. Dat helpt je dan in elk geval tot aan je onderzoek. - Geplaatst op dinsdag 17 januari 2012 07:14posi
Goedemorgen dames,moet even klagen hoor misschien lucht dat op....
De situatie met de pijn tussen de schouderbladen is niet meer uit te houden,heb inmiddels een maagonderzoek gehad maar daar werden gelukkig geen verontruste dingen gevonden,behalve wat zure oprispingen was er niets te zien.
Toch word de pijn steeds erger,ik voel me niet goed dus gister weer naar de huisarts die me totaal niet serieus nam,je hebt nogal wat klachtjes de laatste tijd,toen hij dat zei had ik de neiging om weg te lopen want ik heb maar 1 klacht en doordat die niet goed word behandeld komt ewr vanzelfsprekend van alles bij maar ja sommige krijgen hun bull bij een pakje boter.
Omdat meneer Posie erbij was en aandrong op vervolgonderzoek heeft hij me naar de longarts gestuurd en nu maar wachten op een oproep die weer lang kan duren.
In April gaan we trouwen maar door de pijn en omdat ik me zo slecht voel kan ik er totaal niet van genieten laat staan om aan de voorbereidingen te beginnen.
Ik ben helemaal op.Aanvaard wat je niet veranderen kan. Maar verander dat wat je niet aanvaarden kan. - Geplaatst op dinsdag 17 januari 2012 22:11janneke2Hoi Posi,
mijn tip zou zijn: ga nou niet zitten wachten. De arts weet zich geen raad en puur regulier kan ik me dat ook wel voorstellen. (De internst zegt dat het okee is en dan houdt het verhaal op.)
Je hebt pijn, stap bijv naar de fysio. Daar heb je geen verwijsbrief voor nodig - en pijn kan goed reageren op massage.
Het voordeel is ook, dat een fysio hetzij je logb=gebied kan masseren, je ademhaling kan controleren, evet. je buik (zachtjes!!) kan masseren en daar wellicht een aantal zinnige tips of adviezen uit kan halen.
Of wat soms ook blijkt te werken bij pijn: emdr. Meestal wordt dat gebruikt om nare herinneringen aan trauma's weg te halen - maar het werkt ook als je pijn blijft houden terwijl die pijn fysiek gesproken weg had moeten zijn. (Je hebt dan eerst 1 of meer kennismakingsgesprekken, dan een gesprek over de pijn, wanneer die begon, hoe het voelt (akelig dus, maar ook of het jeukt, boort, steekt, brandt - etc.) en wat die voor jou betekent en noem ook rustig hoe frustrerend je dit soort bezoekjes aan de arts vindt) en aan de hand daarvan ga je dan 1 of meer emdr's doen, waarin al deze thema's aan deorde komen (en afhankelijk van wat je in een sessie erbij associeert misschien nog meer). - Geplaatst op woensdag 18 januari 2012 06:58posi
Janneke,ik ben gisterochtend gebeld door het ziekenhuis en mag maandag al bijde longarts komen mijn huisarts heeft er na een telefoontje van mij gisterenochtend al vroeg toch spoed achter gezet,hoop zo dat hij weet wat het is want om nu alles op de stress te gooien vind ik nogal makkelijk voor een arts.
Er is hier een hoop stress maar ik ben hier echt ziek van en functioneer overdag gewoon niet goed meer,er moet iemand achter komen wat er aan de hand is want ik maak mezelf gek op deze manier,ben inmiddels al vanaf oktober met dit hele gedoe bezig.Aanvaard wat je niet veranderen kan. Maar verander dat wat je niet aanvaarden kan. - Geplaatst op woensdag 18 januari 2012 09:04pootje
posi waar zit de pijn precies tussen je schouderbladen??? Want ik zit nu net wat anders te bedenken. Zitten er bij jou misschien wervels geblokkeerd?? Dit kan namelijk ook problemen opleveren. Je hoeft het niet perse bij je wervels te voelen. Maar toch dingen als maagstreek en andere plekken irriteren.
En stress is makkelijk. Is namelijk altijd een goeie diagnose. Want door pijn raak je ook gestressd.Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op woensdag 18 januari 2012 11:41janneke2Hoi Posi,
fijn, dat de huisarts er tenminste vaart achter heeft gezet!
En idd: mogelijk weet de longarts de oplossing. Want 3 maanden pijn - het IS ook om te krijsen...
Dit onderwerp heeft 57 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 18-01-2012 11:41.
Maagzweer