- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 231 reacties, en bestaat uit 10 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 10.
De laatste reactie is geplaatst op 23-12-2011 17:06.
Geestelijke mishandeling
- Geplaatst op zaterdag 19 november 2011 21:59RellebelBen jij echt zo opgevoed, Mijzelf, dat de vrouw gehoorzaam aan de man hoort te zijn? Vertelden jouw ouders je dat?Rellebel wijzigde dit bericht op 19-11-2011 22:00 met 3%: correctieDe een zijn dood is een ander zijn brood.
- Geplaatst op zondag 20 november 2011 12:43Rellebelquote:lana schreef op 18 november 2011 @ 11:16:
[...]
Dus hoe de vriend van vrouw50 zich voelt, eea ervaart ( ook zijn eigen aandeel?),wat zijn visie is, dat is iets wat je gewoon "weet". Je hebt hem niet gesproken.
Kunnen we dan konkluderen dat we hier te maken hebben met de eigen invulling van jou? ( iets waar je een ander altijd op wijst?)
Nee, dat is niet iets wat ik gewoon weet. Je trekt hiermee een verkeerde conclusie.
En ik vind je vraag een beetje raar, daar ik jou reeds bevestigd heb in je opmerking dat ik voor hem ga invullen.
Maar ok, goed lezen is een kunst, ik maak ook wel eens een schuiver
De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op zondag 20 november 2011 15:18Rellebelquote:Gizmo schreef op 18 november 2011 @ 12:42:
Ok stel dat Vrouw erachter komt welk gedrag bij hem het bloed onder zijn nagels vandaan haalt en daar begrip voor heeft, betekent dat dan dat zij zich volledig aan moet passen zodat bij hem het bloed niet onder zijn nagels vandaan komt?
Hoe kom je op dat idee, Gizmo?
Heb je mijn berichtje wel goed gelezen?De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op zondag 20 november 2011 20:31ellon
Rellebel, je domineert het topic weer. Vrouw50 komt hierdoor nog nauwelijks aan bod. Heb je niets anders te doen dan overal roet in het eten te gooien?De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zondag 20 november 2011 21:28mijzelfJa Rellebel,christelijke opvoeding gehad.heel lang geleden dat wel .Maar sommige dingen blijven je toch bij hoor.En niet alles is daarmee verkeerd,er zitten vast ook wel goede dingen bij.Nu ik er wel eens over nadenk is dat iets net als bij de moslims denk ik.de vrouwen hoeven nog net geen 5 stappen achter de man te lopen .haha.Maar die kunnen dan weer gezellig met anderen vrouwen beppen.

- Geplaatst op zondag 20 november 2011 22:19RellebelHa, zo is dat, Mijzelf.
Ieder nadeel heb z'n voordeel.
Als je er maar oog voor hebt
De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op zondag 20 november 2011 22:51Rellebel
Overdrijf je nu niet een beetje, Ellon?quote:ellon schreef op 20 november 2011 @ 20:31:
Rellebel, je domineert het topic weer. Vrouw50 komt hierdoor nog nauwelijks aan bod. Heb je niets anders te doen dan overal roet in het eten te gooien?De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op zondag 20 november 2011 23:31Rellebelquote:lana schreef op 16 november 2011 @ 15:15:
[...]
Ik geloof ieder woord van Vrouw 50.
Zij vertelt het zoals zij het beleeft.
Laten we haar steunen ipv met de vinger op haar te wijzen.
Iemand met haar ruilen soms..........?
Vrouw50, dit vind ik een mooi voorbeeld van van wat ik bedoel met mijn advies inzake de beleving van jouw vriend dat je het bloed bij hem onder de nagels vandaan haalt door eigenwijs te zijn en altijd het laatste woord te willen hebben.
Hij vertelt het zoals hij het beleeft.
Steun hem i.p.v. met de vinger op hem te wijzen, zou je met hem willen ruilen soms......?
Even voor de goede orde, met steunen bedoel ik niet dat je al die dingen dan maar op zijn manier moet doen, maar simpelweg begrip tonen voor zijn gedachtengang.
Heb je dat wel eens gedaan?De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op maandag 21 november 2011 07:11ellon

Ik denk het niet. Op de laatste 3 pagina´s staan 26 berichten van jou tegenover 6 van Vrouw50. De anderen heb ik niet geteld, maar dat zijn in de verste verte ook geen 26. Dat bedoel ik men domineren.quote:De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op maandag 21 november 2011 09:53RellebelOk, ik begrijp je gedachtengang, je hebt gelijk.
Blijft nog staan je opmerking dat ik overal roet in het eten gooi.
Tenminste, ik mag toch aannemen dat je dat vindt, als je vraagt of ik niets beters te doen heb dan dat.
Vind je dat dan niet lichtelijk overdreven?De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op maandag 21 november 2011 23:24Rellebel
Juist wél van belang gezien de dreiging die er kennelijk van hem uitgaat.quote:lakota schreef op 17 november 2011 @ 01:00:
Wij antwoorden de man van Vrouw 50 niet we praten hier met HAAR. Dus veronderstellen wat en wie hij is en waar hij zou kunnen staan is irrelevant.
De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op dinsdag 22 november 2011 10:08ellon
quote:Rellebel schreef op 21 november 2011 @ 09:53:
Ok, ik begrijp je gedachtengang, je hebt gelijk.
Blijft nog staan je opmerking dat ik overal roet in het eten gooi.
Tenminste, ik mag toch aannemen dat je dat vindt, als je vraagt of ik niets beters te doen heb dan dat.
Vind je dat dan niet lichtelijk overdreven?
Als het topic alleen nog maar gaat over wat Rellebel vindt en het hele topic je overwegend commentaren van Rellebel ziet staan, vind ik het niet overdreven om te zeggen dat je roet in het eten gooit en dan vraag ik me inderdaad af of je niets anders te doen hebt.
Voor Vrouw50 valt hier niets meer te halen. Jammer...De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op dinsdag 22 november 2011 10:47RellebelAls het hier alleen nog maar gaat over wat Rellebel vindt, dan ligt dat aan degenen die het daarover hebben.
Een trigger voor Rellebel om daar weer commentaar op te geven.
Dus wie gooit er dan roet in het eten?Rellebel wijzigde dit bericht op 22-11-2011 10:47 met 2%: correctieDe een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op dinsdag 22 november 2011 19:50lakota
Grenzen verzetten is wat hier lijkt te gebeuren.Vrouw maakt excuses.Vrouw denkt dat het etiketje naar voren moet van de fles bier die ze voor hem haalt en neerzet en geeft.
DAT zijn de eisen van een persoon die zelf in moeilijkheden zit. Vrouw het maakt biet uit WAT jij doet.HIJ is degene die moeilijkheden heeft met JOU gedrag.Niet jij met je eigen gedrag.
Het is zijn eigen obsessieve compulsieve gedrag dat hem in moeilijkheden brengt, naar anderen toe.
Hij is de gene met de stapeltjes omdat hij niets kan wegdoen.Hij is de gene die van anderen eist.Zo werkt de wereld niet.
We leven als mensen in groepen en we passen ons aan , constant aan de wereld om ons heen.
Vrouw zonder je vooral niet af. Want dan ga je steeds meer wennen aan het gedrag van een ander.
Laat niemand jou vertellen , dat jij de oorzaak bent van wat of welk gedrag ook.
JIJ hebt recht van leven.
Jij hebt recht van spreken.Jij hebt recht om keuzes te maken,maar ook om vrijheid te hebben.
Een ander kan jou deze niet ontnemen tenzij JIJ ze LAAT ontnemen.
Iedereen heeft opinies ,maar wees voorzichtig met wat je aanneemt en leest.
Het is juist NU belangrijk dat JIJ iemand in jou hoek zoekt.
Iemand die weet hoe mishandeling is.Iemand die jou sterk kan praten.Die je je keuzes kan laten zien.Op een manier die helder voor je kunnen zijn.
Kruip niet in je mandje.Leg jezelf niet neer als iemands vloermat.
Ik zie je twijfelen.Ik zie je antwoorden op sommige vragen.
En ik zie je dat ook nog eens netjes uitleggen.
je bent niemand hier ook maar enig antwoord verschuldigd.je vroeg om hulp.Die krijg je in vele vormen.Discrimineer.Niet alleen in je lezen hier,maar ook in je antwoorden.
Je bent niemand hier iets verschuldigd.
Alleen de voorbeelden al , die je geeft ,het flesje bier,dat met het etiket naar voren moet....niet te geloven ,voor mij dus niet!
Alleen het feit dat je hem dingen brengt al...
Maar voor anderen hier , is dat dus totaal geen aanleiding en zou jij die dingen netjes en zonder klagen en precies zoals geëist , moeten doen.
Je kan zien, dat iedereen vanuit zijn eigen straatje hier schrijft.
En ieders straatje is anders.
Maar de straat van geestelijke mishandeling is de meest gevaarlijke.
De vrouwen die dit ontsnappen weten het.Die schrijven het.Die weten , dat die ander NOOIT zal veranderen.
Maar er zijn ook mensen die er misschien alles van weten,er zelf in leven,en het allemaal niet zo erg vinden.
Omdat ze zo gewend zijn aan dat hete water...mensen die hun eigen grenzen dus constant verleggen.
En die raad weer doorgeven aan een ander.
Zoek hulp lieve meid....iemand die weet wat geestelijke mishandeling is.
Het is onderhuids en vaak weet je niet eens dat het gebeurd. - Geplaatst op dinsdag 22 november 2011 20:20Gizmo
Mooi geschreven Lakota en o zo waar. Ik hoop dat we snel wat van vrouw horen wat haar besluit ook is. Als ze besluit om het nog een keer aan te kijken zal ze ook steun nodig hebben, ook al is dat een keuze die wij niet meer zouden maken. Ik heb zo vaak getwijfeld en gedacht dat bij anderen er ook weleens wat was en zo hobbelde weer door. Ik had niemand gevraagd of het normaal was (wist van huis uit eigenlijk wel dat het niet klopte, mijn vader is niet zo), maar gelukkig weet ik nu dat het ook heel anders kan. Geen hoge pieken meer met diepe dalen. Nu begrijp ik dat die hoge pieken (de rustige normale periodes) een normale relatie zijn en die diepe dalen er niet horen te zijn.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op dinsdag 22 november 2011 22:44Rellebelquote:lakota schreef op 22 november 2011 @ 19:50:
Ik zie je twijfelen.Ik zie je antwoorden op sommige vragen.
En ik zie je dat ook nog eens netjes uitleggen.
je bent niemand hier ook maar enig antwoord verschuldigd.je vroeg om hulp.Die krijg je in vele vormen.Discrimineer.Niet alleen in je lezen hier,maar ook in je antwoorden.
Vrouw50 vroeg niet om hulp, zij vroeg wie ook zoiets heeft meegemaakt (zie openingsbericht) en waar die was begonnen.
Tot nog toe heeft nog niemand zich hier gemeld die zoiets heeft meegemaakt als sleutels afpakken en dreigen de boel in mekaar te slaan.
En wat krijgen we nu?
Een oproep aan Vrouw50 om te discrimineren?
Vrouw50, nog wat vraagjes, want mijn gedachten over jouw geval gaan ook nogal eens van links naar rechts en vice versa
Je merkte ergens op dat je nu voortaan toestemming moet vragen (om met je vriendin uit te gaan) en hoe we die vonden.
Daar maakte ik uit op dat dat geenszins gaat gebeuren, klopt dat?
En vertel jij je vriendinnen en/of je dochter ook wat je hier vertelt?
Heeft je vriend ook spijt betuigt van zijn dreigement de boel in mekaar te slaan en het afpakken van je sleutel?
En last but not least, hoe staan de zaken er nu voor?De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op dinsdag 22 november 2011 23:15Rellebelquote:lakota schreef op 22 november 2011 @ 19:50:
Alleen de voorbeelden al , die je geeft ,het flesje bier,dat met het etiket naar voren moet....niet te geloven ,voor mij dus niet!
Alleen het feit dat je hem dingen brengt al...
Maar voor anderen hier , is dat dus totaal geen aanleiding en zou jij die dingen netjes en zonder klagen en precies zoals geëist , moeten doen.
Je kan zien, dat iedereen vanuit zijn eigen straatje hier schrijft.
En ieders straatje is anders.
Voor mij heel geloofwaardig, Lakota, en niks mis mee, tenslotte hoort het bestek ook op een bepaalde manier te liggen, wijn met het etiket naar boven of naar onder (weet ik veel) uitgeschonken te worden en meer van die dingen.......wat zal de wereld een wonder voor jou zijn
En dat Vrouw50 hem dingen brengt is zowiezo onacceptabel?
Inderdaad, ieders straatje is anders, er gaat een wereld voor mij open
Rellebel wijzigde dit bericht op 22-11-2011 23:19 met 0%: correctieDe een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op dinsdag 22 november 2011 23:37RellebelEllon, men heeft weer over wat Rellebel er van vind, tenminste in een vorm die men er zelf van maakt, en op een bedekte manier uiteraard, het gaat dan over sommige vragen, anderen, die......
Vandaar dat ik het nu dan ook maar over 'men' heb.
Tja, en dat triggert ons Rellebelletje, he?
De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op woensdag 23 november 2011 16:50lakota
Wist je trouwens Vrouw50, dat jij je gesprekken hier privé kunt voort zetten?
Je kunt daar de mensen uitnodigingen , waarvan JIJ vindt dat die voor JOU tot hulp zouden kunnen zijn.
Je kunt hier duidelijk lezen, dat voor sommigen hier,regels van een ander, heel normaal en geloofwaardig zijn.
Iedereen heeft RECHT van keuze,in een democratisch land.JIJ dus ook!
WIL je dat iemand BOVEN jou staat en wil je dat je de regels van een ander handhaaft in je relatie, dan is dat best.Maar je lijkt dat duidelijk niet te willen.
Je vraag was om mensen die in gelijke situaties zitten.Je ziet hier, dat zijn er niet zo veel,althans niet op dit forum.
Mishandeling , hoe dan ook, is geen gezonde situatie.
Maakt dan niet uit ,of het geestelijk of lichamelijk is .
Herinner je het verhaal van de kikker in het water.
Je bent moedig en zit in een benarde positie.
Natuurlijk voel je je heen en weer gegooid. Gizmo heeft duidelijk in een gelijksoortige situatie gezeten en haar verhaal zou jou veel extra moed kunnen geven.
Weer, pluk eruit wat je kunt gebruiken en laat gaan wat niet relevant - Geplaatst op donderdag 24 november 2011 12:59Vrouw50quote:Rellebel schreef op 22 november 2011 @ 22:44:
[...]
En vertel jij je vriendinnen en/of je dochter ook wat je hier vertelt?
Heeft je vriend ook spijt betuigt van zijn dreigement de boel in mekaar te slaan en het afpakken van je sleutel?
En last but not least, hoe staan de zaken er nu voor?
Ja ik vertel hun ook wat er aan de gang is.
Ja vriend heeft spijt betuigt en is sindsdien een stuk liever naar mij toe geworden.
vwb de stand van zaken: it sucks. - Geplaatst op donderdag 24 november 2011 13:01Vrouw50quote:lakota schreef op 23 november 2011 @ 16:50:
Wist je trouwens Vrouw50, dat jij je gesprekken hier privé kunt voort zetten?
Je kunt daar de mensen uitnodigingen , waarvan JIJ vindt dat die voor JOU tot hulp zouden kunnen zijn.
dankjewel lakota voor de tip, maar dat wist ik inderdaad en ik heb ook op die manier contact.
Lief dat je zo meedenkt.Vrouw50 wijzigde dit bericht op 24-11-2011 13:01 met 0% - Geplaatst op donderdag 24 november 2011 13:46mijzelffijn dat je nog even wat liet horen ,ik vroeg mij wel af hoe het met jou ging!
Heel veel sterkte. - Geplaatst op donderdag 24 november 2011 21:40lakota
Ik weet niet hoe jij je voelt.Niemand weet dat.Maar wat ik wel weet is dat je nu alles kan gebruiken ....Mensen die met je MEE denken.
HOU je taai en je weet wat je hier kunt doen,dat is fijn...
Ik hoop dat je het geen gebed zonder einde laat worden. - Geplaatst op donderdag 24 november 2011 21:49RellebelVrouw50, sterkte ermee, en bedenk maar dat hoe langer je ermee wacht, hoe meer geld je kunt besparen en hoe hoger je op de woningwachtlijst komt
De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op vrijdag 23 december 2011 17:06ChristalisaVrouw50 ik heb gereageerd op je bericht bij een andere pijler
Groet C.
Dit onderwerp heeft 231 reacties, en bestaat uit 10 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 10.
De laatste reactie is geplaatst op 23-12-2011 17:06.
Geestelijke mishandeling