- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 231 reacties, en bestaat uit 10 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 10.
De laatste reactie is geplaatst op 23-12-2011 17:06.
Geestelijke mishandeling
- Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 14:23Vrouw50Mijn vriend mishandelt mij geestelijk.Ik wil weg bij hem, maar weet niet wat te doen.Waar moet ik beginnen? Hij dreigt dat als ik wegga hij mijn spullen zodanig in zal pakken dat ik 3 jaar nodig zal hebben om ze bij elkaar te krijgen. Oftewel hij slaat alles in elkaar.
Wat zijn mijn rechten? De meeste spullen die in huis staan zijn van mij.Ik heb mijn huissleutel (het huis is van hem) weer in moeten leveren bij hem.
Ik weet niet meer wat te doen. Stel dat ik naar mijn werk ga en ik kom thuis en hij vertikt het om open te doen, heb ik dan ook nog rechten en wel zodanig dat ik mijn spullen bij hem weg mag halen zonder dat hij ze eerst heeft kapot gemaakt?.Het kan toch niet zo zijn, omdat het zijn huis is hij ongestraft maar alles kan doen?
Wie heeft ook zoiets megemaakt, en waar ben je begonnen? - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 14:39Madeliefje
Ik heb dit niet meegemaakt ..maar is er geen instantie die je kan helpen....of een telefoonlijn waar je anoniem je verhaal kan doen die je dan raad kunnen geven..Veel sterkte en succes - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 14:46ellydev1ga weg voor het te laat is geestelijhk mishandelen kan overgaan in lichamelijk mishandelen. Het is moeilijk om erover te praten met familie (bij mij) zulke mannen zijn tegenover andere echte charmeurs. Geestelijke mishandeling doet pijner als lichamelijke mishandeling. Ik ben ook gegaan heb geen dag spijt gehad.
- Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 14:47Gizmo
Vrouw,
Dit meen je niet? Is het van de 1 op de andere dag weer begonnen of is het van kwaad tot erger gegaan? Ik had zo gehoopt dat het beter zou gaan, omdat hij werk had en jij meer voor jezelf opkwam, maar helaas was dat ijdele hoop. Ben je zelf wel veilig? Dat hij dreigt je spullen kort en klein te slaan, dat zijn (uiteindelijk) maar spullen, maar heeft hij jou gedreigd wat aan te doen? Dat vind ik veel belangrijker. Voel jij je daar nog wel veilig? Ik begrijp dat je erg gehecht ben aan je eigen spulletjes, maar zonder jou hebben die spullen ook geen waarde.
Heb jij op papier dat die spullen van jou zijn? Zo niet dan wordt het erg lastig lijkt me.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 15:11Vrouw50Ja Gizo, gelukkig heb ik alles op papier staan wat van mij is, en dat ligt ook nog bij de notaris.
Ik had zo gehoopt dat het beter zou gaan, omdat hij werk had en jij meer voor jezelf opkwam, maar helaas was dat ijdele hoop. Het is weer erger dan ooit. Hij is zo ontzettend jaloers erbij ook. Vanmiddag ging ik boodschappen doen en kreeg ik nog even mee dat ik wel iets afgesproken zou hebben met en andere man.
Gisteravond hebben we ruzie gehad omdat hij vind dat ik niet met een vrouwelijke collega in de stad een hapje mag gaan eten. Want, dat zijn zijn woorden, wij gaan daar alleen maar de beest uithangen.De waarheid is dat we samen even een hapje gaan eten, omdat het tussen de middag in de lunchpauze altijd snel moet. Ik moet nu voortaan toestemming aan hem vragen. Hoe vind je die? - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 15:14rema
Kun je niet wat kennissen of familie bij elkaar krijgen om je spullen snel weg te halen als hij naar het werk is.
Je kunt er in ieder geval voor zorgen dat je belangrijke spullen bij elkaar bewaard of in dezelfde kast of doos doet zodat je die snel kunt pakken.
En probeer eventueel een sleutel bij te laten maken zonder dat hij het weet. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 15:19Vrouw50En probeer eventueel een sleutel bij te laten maken zonder dat hij het weet. Dat gaat niet lukken want hij heeft hem afgepakt en zit als en havik bovenop zijn spullen.
Als vrienden en kennissen me mee zouden willen helpen (en dat willen ze dat weet ik) en ze zouden per ongeluk iets beschadigen dan gaat hij helemaal uit zijn dak
hij is ook nog eens een piet precies. Waarschijnlijk ook nog autistisch.
Maar dit even terzijde, daar gaat het nu even niet om.
Dus zal ik het professioneel moeten laten doen, maar dat maakt me niet uit.
Ik sta al 13 maanden ingeschreven bij de woningstichting maar daar is nog geen zicht op een huis. Wachtlijst is ongeveer 3- 4 jaar. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 16:54lakota
Mijn eerste ingeving zou ook zijn, weg daarvandaan.Maar je gaat hier dus al een tijdje mee om.
Als jij alles op papier hebt staan, zoek dan zo snel mogelijk rechtsbijstand.
Dat jou je sleutel is afgenomen is natuurlijk te gek voor woorden.Hoe kom je dan elke dag de deur in?
Wat voor soort arrangement heb je met dit monster?
heb je een samenlevingscontract?
JIJ kan ,met een stel mensen, desnoods verhuizers, jou spullen overdag uit dit huis gaan halen.
Je kan een slotenmaker je slot laten openen.DAT is geen probleem.
je slaat die spullen op met vrienden en kennissen overal een beetje en dan ga je OF naar vrienden.Of naar familie, OF naar een Blijf van mijn Lijf huis.
Je hebt dus een aantal keuzes.Ook al denk je van niet.
Een ander idee, is dingen opnemen .laten andere horen , wat er gezegd en gedreigd wordt door hem. Moet er dan politie of een advokaat of wie dan ook aan te pas komen, dan kun je laten horen.
Niet dat het weerlegbaar is in een rechtszaal, maar voor JOU.
Je leeft in een democratisch land waar iedereen,ook JIJ, rechten heeft.
Neem die rechten. Bel een anonieme hotline. Zoek HULP!!!!!!
Liever vandaag dan morgen!!!!!!
Hij loopt over jou heen ,alsof je de deurmat bent. Maar JIJ legt je neer alsof je de deurmat bent.
Sta op,en ga lopen.... - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 17:23Vrouw50Dankjewel dat jullie de moeite nemen mee te denken en te reageren! Dat wil ik als eerste zeggen.
Dat jou je sleutel is afgenomen is natuurlijk te gek voor woorden.Hoe kom je dan elke dag de deur in? Die is gisteravond afgenomen en toen ik thuiskwam van boodschappen doen heb ik aangebeld en heeft hij open gedaan.
Wat voor soort arrangement heb je met dit monster?
heb je een samenlevingscontract? Ja ik heb een samenlevingscontract.
Je hebt dus een aantal keuzes.Ook al denk je van niet.
Een ander idee, is dingen opnemen .laten andere horen , wat er gezegd en gedreigd wordt door hem. Moet er dan politie of een advokaat of wie dan ook aan te pas komen, dan kun je laten horen. Daar heb ik ook al eens aan gedacht.Ik heb wel een telefoon waar dat mee kan, maar hij heeft alles in de gaten en ik het het zelf wel eens uitgeprobeerd, maar is onduidelijk en bijna niet te verstaan.
Mijn (schoon)kinderen weten van deze probelemen en hebben aangeboden dat ik zolang bij hun mag wonen. Maar ik kan toch geen maaaanden bij hun inwonen.Dat is niet goed. Een paar weken oké maar dat moet niet te lang duren. Daarom probeer ik het nog even vol te houden tot ik iets voor mezelf heb gevonden. En geloof me maar ik ben echt heel hard op zoek.
Het is moeilijk om erover te praten met familie (bij mij) zulke mannen zijn tegenover andere echte charmeurs. Mijn kinderen hebben ook allang gezien hoe hij zich t.o.van mij gedraagt en als je hem voor het eerst ziet, denk je wat een rustige stille man (hoewel hij je ook de oren van de kop kan kletsen).Maar je wil niet weten wat voor een vuiligheid uit die mond kan komen.
Op mijn werk zit een vetrouwensarts en ik ben van plan om daar maandag meteen heen te gaan. Ik kan bijna niet meer
Wéér een weekeinde naar de knoppen. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 18:16lakota
Je bent hier na horen al een tijdje mee bezig. Dus ook met een samenlevingscontract heb JIJ rechten.Niemand kan JOU zomaar je huis uitgooien.Hij DENKT dat dus. heb je al eens een persoon van de rechtswinkel gesproken?
Hoe lang wil je dit nog blijven doen?
Je gaat er straks meer aan onderdoor, dan wanneer je dus een pak slaag zou krijgen van die man. Ik snap best dat je iets voor jezelf wilt hebben,maar toch.
Je hoeft niet bij een persoon te leven ,je kunt bij meerderen aankloppen zo te horen. Dat dit misschien maanden gaat duren is een feit.Maar dat weet je zelf al.Al een tijdje.
Dingen opnemen is niet zo heel moeilijk. Met je telefoon kan dat inderdaad,maar er zijn heel goedkope apparaatjes die secretaressen gebruiken om dingen op te nemen.
Piepklein zijn die dingen en het kan ergens tussenin gelegd worden.
Zorg dat je gewoon alles op een rijtje hebt. Dingen afvoeren naar familie en kennissen.En het is van JOU, dus daar heeft hij dan gewoon niks mee te maken. Alhoewel ik me dus wel afvraag hoe dat gaat in een contract.
Bij gemeenschap deel je dus alles.Hoe gaat dat in een contract?
En zijn schulden worden dit de jouwe? Heb je een eigen bankrekening? Zonder zijn naam erop?
Heb je het financieel al op een rijtje.Ik kan me vaag herinneren dat je hier al een tijdje problemen hebt met deze man.
Dus vraag ik me af, hoe ver ben je ondertussen met zelfstandig worden? Onafhankelijk dus van zijn zaakjes.
Hoe bang ben je echt? Of WEET je dat je eruit kan.Dat je naar de notaris kan en dit ongedaan kan laten maken?
Dat het uiteindelijk jouw keuze moet gaan worden...Zo te horen heb je heel veel steun als het moet...
Wat houdt je tegen? - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 19:21Vrouw50Lakota, even reactie op een aantal vragen van jou.
Bij gemeenschap deel je dus alles.Hoe gaat dat in een contract?
En zijn schulden worden dit de jouwe? Heb je een eigen bankrekening? Zonder zijn naam erop?Hij is heel paranoïd daarin. Hij heeft helemaal niets samen met mij willen doen.Het huis wilde hij persé alleen kopen (5 jaar geleden) want stel je voor dat het ooit fout zou gaan tussen ons was zijn redenatie. Bang om financieel uitgekleed te worden. Ik ben een eerlijk mens en wat van hem is blijft van hem. Het enige wat wij samen hebben gekocht samen is oa. een salontafel en een wasdroger.
We hebben zelfs geen gezamenlijke bankrekening. Is nu een voordeel, want dan hoef je dat ook verder niet te regelen.
Zorg dat je gewoon alles op een rijtje hetb.Daar ben ik nu ook mee bezig. Ik ben aan het voorbereiden. Wil eerst naar de vertrouwenspersoon en dan verhuisbedrijf inschakelen, dan maar spullen zolang opslaan. Maar ik sta in dubio of ik het hem vertel van tevoren, zo van; dan en dan komen de verhuizers. Of dat ik me laat verhuizen en hem er mee confronteer achteraf.
Spullen van tevoren uit huis brengen naar vrienden is geen optie, want hij heeft een fotografisch geheugen en weet elk detail.
Hoe bang ben je echt? Of WEET je dat je eruit kan.Ik ben niet bang van hem en ik weet dat ik er uit kan maar nogmaals ik doe niets overhaast en wil het gewoon goed voorbereiden.
Ik kan me vaag herinneren dat je hier al een tijdje problemen hebt met deze man. Dat klopt helemaal. Het is een poos rustig geweest, maar er is met deze man niet te leven.
En het mooie is dat hij MIJ van alles in mijn schoenen schuift en mij probeert een minderwaardigheidscomplex aan te praten. Ik ben niet normaal, ik heb mijn baan te danken niet aan mijn inzet maar aan het feit (dat zijn zijn woorden) dat ik sex heb met mijn baas en collega's. Alleen het idee al, hoe komt hij er bij?! Ik heb gewoon een hele leuke ban en fijne collega'smaar dat kan hij gewoon niet hebben. Hij is zo ontzettend jaloers. Als ik me naar zijn zin iets te leuk aankleed om naar mijn werk te gaan krijg ik geheid commentaar. Hij zou het liefst zien dat ik in een oude spijkerbroek en t-shirt naar mijn werk ging zonder make-up enz. Maar dat krijgt hij niet voor elkaar. No way!
Kortom deze man is gestoord en gefrustreerd. Maar voortaan zonder mij. Hij krijgt geen vat op mij, en daar kan hij niet tegen. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 19:50squireltje
Heb jij dit al eerder geschreven op de libelle forum of bij de viva???
Het komt mij zo bekend voor,de schrijfster zat in dezelfde situatie en had aan het eind verhuizers (vrienden) die haar meubels en andere eigendommen zouden gaan halen.Ik ben ik en niemand anders - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 20:07Vrouw50Nee ik heb alleen maar hier op het forum gestaan, niet bij de viva. Ik ben ongetwijfeld niet de enige die in deze situatie zit. Daarom hoop ik ook op tips van mensen die in hetzelfde schuitje zitten
- Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 20:24Gizmo
Lieve vrouw,
Hoe langer ik er over nadenk, hoe gekker in de situatie op dit ogenblik vindt, volgens mij is hij aardig op weg om door te slaan.
Ik wil je niet bang maken, maar zorg dat je op het ergste bent voorbereid en als het moet (als het escaleert) binnen 3 tellen het huis uit kan met meenemen van je dierbaarste spullen en uiteraard bankpassen en papierwerk.
Het is te gek voor woorden wat er nu aan de hand is en je kan wel stellen ik wil goed voorbereidt weggaan, ik heb geen huisje en wil niet bij iemand te lang zitten, maar hoelang wil je je nog als oud vuil laten behandelen? Je kan ook wachten tot hij je ook lichamelijk een keer wat aandoet en zeg niet dat hij dat niet doet, want dat dacht ik van mijn ex nog en die heeft geprobeerd het leven uit me te wurgen. En dat was nog wel de grootste lafaard op 2 benen. Er kan opeens wat knappen en dan is het te laat.
Hij heeft nu al meer schade bij jou veroorzaakt dan dat jij je bewust bent, maar dat is voor latere zorg, nu is het zaak dat je zo snel mogelijk en veilig wegkomt, dan maar op een kamertje bij familie. En die stap moet jij zetten, je was de vorige keer zo dichtbij om eindelijk voor jezelf te kiezen, maar toen gaf je hem nog een kans. Nu lijkt mij de situatie nog gekker. Ik zou hem denk ik niets van te voren vertellen, want hij zal je blijven manipuleren en bedreigen en ik denk niet dat je daarop zit te wachten. Maar nogmaals het is jouw leven, jouw keuze.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 20:58Vrouw50Gizmo
En die stap moet jij zetten, je was de vorige keer zo dichtbij om eindelijk voor jezelf te kiezen, maar toen gaf je hem nog een kans. Nu lijkt mij de situatie nog gekker. KLopt, de stap was vorige keer heel dichtbij en ik had mezelf een periode gesteld waarin hij nog een kans van me kreeg. Maar deze kans heeft hij inderdaad verspeeld.
Ik zou hem denk ik niets van te voren vertellen, want hij zal je blijven manipuleren en bedreigen en ik denk niet dat je daarop zit te wachten. Ben jij weggegaan bij je man, en hoe is dat in zijn werk gegaan?
Maar nogmaals het is jouw leven, jouw keuze. Dank voor je begrip.Ik ben echt niet achterlijk zoals hij beweert, maar ga eerst alles regelen, zoals verhuizers enz. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 21:25Gizmo
Ik was een stuk jonger. Het was een paar maanden na het incident waarbij hij me bij mijn keel greep en ik heb hem een paar vragen gesteld. De antwoorden die ik kreeg deden mijn bloed stollen en toen heb ik het besluit genomen om weg te gaan. Ik heb dat toen gelijk gezegd, ik had even geen plek om naartoe te gaan dus ben een paar dagen gebleven, maar werd gek van het gepraat (opeens kon dat wel) en ben toen toch weggegaan, terug naar mijn ouders terwijl die op vakantie waren. Later hebben we de spullen verdeeld en heb ik met mijn vader, broer en zwager mijn spullen opgehaald. Let op wij waren beide erg jong en ik wist dat hij het lef niet had om me nog een keer een kunstje te flikken. Hij heeft nog wel een paar keer gebeld, maar ik was helemaal klaar met hem. Ik was kapot getrapt, uitgekauwd en wilde niet meer zo leven. Nu nog draag ik de lidtekens terwijl het echt meer dan 15 jaar later is. Ik durf te zeggen dat ik heel goed weet wie en wat ik ben, maar af en toe hoor ik die stem weer die dingen zeggen.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 21:50Vrouw50Nu nog draag ik de lidtekens terwijl het echt meer dan 15 jaar later is. Ik durf te zeggen dat ik heel goed weet wie en wat ik ben, maar af en toe hoor ik die stem weer die dingen zeggen.
Gizmo, ik snap dat heel goed want zoiets maakt behoorlijk veel indruk op je. Ik denk wel dat je sterker uit de strijd bent gekomen, maar kan me voorstellen dat je behoorlijk wantrouwend bent geworden in een eventuele nieuwe relatie. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 22:08benthe
quote:Vrouw50 schreef op 05 november 2011 @ 14:23:
Mijn vriend mishandelt mij geestelijk. [...]
Bij mishandeling, welke vorm dan ook, bestaat maar 1 advies: zo snel mogelijk de situatie doorbreken en vertrekken. Desnoods leef/woon je de komende paar jaar op kamertjes of bij mensen in. Dat is naar en vervelend, je huidige situatie lijkt me veel vervelender en zwaarder.
Waarom heb je zoveel argumenten om het vertrek uit te stellen? Als deze relatie niets meer oplevert en alleen destructief is, zo snel mogelijk de deur uit. Ongeacht spullen, huissleutels, mijn en/of dijn.
Zoek hulp! Dat kan o.a. bij jouw huisarts, de vertrouwensarts op je werk (dat schreef je), bij het maatschappelijk werk. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 22:09mijzelfWWW.RELATIETIP.NL
deze site kwam ik net tegen.
op de pc heb ik zelf veel info gevonden,probeer zo aan info te komen .
PS.je kan je spullen tegenwoordig op heel veel plaatsen opslaan ,zelfs jaren.kijk maar in telefoonboek.nl
sterkte - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 22:20Vrouw50Benthe,
Zoek hulp! Dat kan o.a. bij jouw huisarts, de vertrouwensarts op je werk (dat schreef je), bij het maatschappelijk werk. Dat balletje rolt.
Weet je wat het is,tegen beter weten in hoopte ik dat hij zou veranderen, Niets is minder waar, het lijkt wel of het alleen maar erger wordt. Volgens hem doordat ik hem het bloed onder de nagels vandaan haal.
Ja natuurlijk het ligt altijd aan mij, en nooit aan hem!
Mijzelf.
Bedankt voor de site WWW.RELATIETIP.NL Deze ga ik zeker eens goed bekijken.
op de pc heb ik zelf veel info gevonden,probeer zo aan info te komen. Zit of zat je zelf ook in een soortgelijke situatie?
- Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 22:20RellebelIk snap het niet, je kunt toch gewoon naar een advocaat en die je vragen voorleggen? Die weet er meer van dan een vertrouwensarts.
Je bent niet bang van hem, je kunt eruit, dus waar heb je dan een vertrouwensarts voor nodig?
En je vriend van te voren vertellen over de verhuizing is niet zo verstandig, denk je niet?
Of hij gaat jou weer overhalen of het regent dreigementen en pesterijen al die tijd tot en met de verhuizing.
Maar goed, dat dilemma kun je ook aan de advocaat voorleggen.De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 22:30Vrouw50Rellebel, dat heeft allemaal met geld te maken. Een advocaat kost algauw ¤ 150 per uur. Er komen nog genoeg kosten aan voor mij.
En waarschijnlijk weet een vertrouwenspersoon wel de juiste ingangen. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 22:44RellebelOh, ok., kan ik helemaal inkomen met mijn zuinige aard
Je hebt ook nog het Juridisch loket, waar je gratis advies kunt krijgen.
Enneh....volgens mij kan hij jou beter een oplawaai verkopen, want dan ga je wel direkt bij hem weg, zijn je spullen ook niet meer belangrijk, en kom je ook nooit meer terug.
Dan ben je tenminste af van al dat geprakkizeer en gedoe in je hoofd.
En van hem
De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 22:49Vrouw50Enneh....volgens mij kan hij jou beter een oplawaai verkopen, want dan ga je wel direkt bij hem weg, zijn je spullen ook niet meer belangrijk, en kom je ook nooit meer terug.
Dan ben je tenminste af van al dat geprakkizeer en gedoe in je hoofd.
En van hem
Hihihi Rellebel dat is weer jouw typische humor. Maar die kan ik wel waarderen hoor.
Humor (ook al heb ik die niet volgens hem) houdt me nog op de been. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 22:58lakota
Er is wel zeker gratis rechtshulp.
Je hebt een contract bij je notaris laten op maken. Kijk al die voorwaarden nog eens door.Wachten??? Mijn eerste impuls is, NEE.
Hem vertellen ,weer mijn eerste impuls is NEE.
Verhuizen die mak en wegwezen.
Ik herinner me je verhaal nog vaag en ook hoe je hem weer een kans ging geven.
Die kans heeft hij dus NU grondig verspeeld zo te horen.
Ik sta achter Benthe,beter een kamertje ergens, dan bij deze man.
Spullen zijn vervangbaar ,jij niet.
Je emotionele wereld is te kwetsbaar om een ander er zo in te laten hakken.
Wie is HIJ nou helemaal?
Dit onderwerp heeft 231 reacties, en bestaat uit 10 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 10.
De laatste reactie is geplaatst op 23-12-2011 17:06.
Geestelijke mishandeling