- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 27 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 12-02-2012 13:48.
Stoomreiniger
- Geplaatst op donderdag 03 november 2011 20:30jop envelopheeft hier iemand ervaring met een stoom reiniger.graag jullie reakties hier op.als het goed werkt,wil ik er een aanschaffen.anders niet natuurlijktja wat zal ik ervan zeggen?
- Geplaatst op donderdag 03 november 2011 21:08annebeth59
Ik heb een kleine stoomreiniger (zo groot als een waterkoker) van Kärcher. Bevalt me prima, voegen in de badkamer, maar ook stoffering van meubels krijg je op deze manier prima schoon.vandaag is een mooie dag - Geplaatst op donderdag 03 november 2011 21:33rema
Wij hebben een grote met wat extra dingetjes, ook van Kärcher, zelf durf ik het niet zo goed, maar mijn man gebruikt hem volop, voor de badkamer, de tegelvloer in woonkamer en keuken, de tuinmeubelen.
Het bevalt hem prima, en alles wordt er goed schoon van.
Wel flink luchten natuurlijk en oppassen voor houten meubelen.rema wijzigde dit bericht op 03-11-2011 21:33 met 2% - Geplaatst op donderdag 03 november 2011 22:20Muquet
Ook ik heb een kleintje en vind het niks. Het wordt allemaal zo nat in de badkamer, vocht loopt van de muur en deur op de grond en dan moet die weer gedroogd worden.
2x gebruikt en nu op de stapel voor de kringloopwinkel. - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 11:51Jussttina
Ik heb deze van Karcher, 2500C

Je moet geen wonderen verwachten, maar toch vind ik
wel een goeie alternatief als je geen zin hebt om te sjouwen
met emmer en dweil.
We hebben begaande grond Jatoba houten vloer en in alle slaapkamers.
Keuken hebben we grillige natuurstenen tegels.
Na het stofzuigen, gewoon met die reiniger over het huis, en deze
maakt geen zwembad indruk
, althans niet bij ons! Het droog snel op en heel makkelijk in gebruik. Ik was eerst zo bang voor
mijn hout.
De mondstukjes die erbij zitten zijn ook belangrijk bij aankoop.
Onze badkamers kennen geen zwarte voegen, omdat de druk
van de reiniger alles wegblaast.
Vroeger had ik allerlei HG producten in huis, die stinkten zo verschrikkelijk ongezond.
Mijn poetsengel vroeg of ik zo eentje wilde gaan halen om uit te proberen.
Ze is super enthousiast, en nu heeft ze meer tijd voor andere dingen zoals... koffie drinken met mij.
Let wel op voor badkamers, gooi wel deuren en ramen open.
Anders wordt het een sauna en dat is ook funest voor een klein vertrek.
De oven / kookplaat is ook een fluitje van een cent.
We hadden een keer de ramen gezeemd met dat ding..
Mijn man vond het verschrikkelijk
Dus nooit meer gedaan.
Het is een goed spul, verricht geen wonderen, maar
bevalt ons prima.
Veel succes.
Love
J - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 15:12rema
Wij hebben vrijwel dezelfde, misschien iets meer accesoires, en het bevalt echt heel goed, de woonkamervloer is veel sneller droog als met een mop. Even de ramen tegen elkaar openzetten op de kierstand, en het is zo droog, geen vette keukenvloer, geen vieze voegen meer. - Geplaatst op maandag 07 november 2011 00:48Vogelblij
Ja, ik heb ook die ene van het plaatje. Heb de gebruiksaanwijzing gelezen en dan mag je er bijna niks mee. Oppassen voor lijm, geverfd/gelakt hout en ander plastic. Dat kan oplossen als je er rechtstreeks de kokende stoom op blaast. Maar je hoeft het pistool niet voortdurend te gebruiken. Je moet dan wel voldoende hoesjes hebben voor het mondstuk. Aanslag verdwijnt niet zomaar met stoom. Daar heb je gewoon ontkalkingsmiddel voor nodig. Je hoeft de stoomreiniger niet te ontkalken als je gedestilleerd water gebruikt.
Er mag alleen water in.
Hoe maak je er trouwens veilig vloerbedekking en bekleding mee schoon? Volgens de gebruiksaanwijzing oppassen voor verkleuring en zo. Ook hier kan de lijmlaag loslaten. Wordt het niet te nat? (Ik heb wel eens tapijtreiniger geprobeerd, maar dat is toch wel een gedoe. Daarvoor had ik hem gekocht. Was het zo handig voor volgens de reviews.)
Er zijn ook stoomreinigers die het water opzuigen, maar die zijn wel veel duurder. (Mijn review is trouwens geweigerd. Het is maar dat je het weet.
maar nu dus alsnog
)
Tegels kan je trouwens wel gewoon met een droge doek doen daarna. Dan is het iets minder vochtig. Ik heb hem maar 1x gebruikt.Vogelblij wijzigde dit bericht op 07-11-2011 00:57 met 12%Pimpelmeesje - Geplaatst op dinsdag 08 november 2011 14:00Vogelblij
Niemand tips voor hoe je bekleding en vloerbedekking zou kunnen reinigen met een stoomreiniger? In de gebruiksaanwijzing staan eigenlijk alleen maar waarschuwingen. Heel begrijpelijk, omdat ze daarmee aanspraken op schadeclaims willen uitsluiten. Ik wil eerst proberen met schoonmaken voordat ik het laat vervangen. Dat laatste kan even niet op korte termijn. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat met dit apparaat (voorzichtig) zou kunnen proberen.Pimpelmeesje - Geplaatst op dinsdag 08 november 2011 18:56Jussttina
Ik zou het echt niet weten.
Zoals ik had geschreven, verwacht geen wonderen, die stoom
is alleen om de boel netjes te houden volgens mij...
Ja, en vooral de voegen.
Maar stel als je met dat ding een soort kraakpand wilt gaan
schoonmaken, dan moet ik je helaas teleurstellen.
Ons boerderij is pas 2 jaartjes oud, en met die reiniger houden
we de boel schoon zoals het net was opgeleverd.
Ons vorig huis hadden we zo een mega grote apparaat met
een man ingehuurd om het tapijt van de slaapkamers te reiningen..
Wow, hij leverde tip top werk. Tapijt zag er prachtig nieuw uit, alle
luchtjes waren ook verdwenen zei hij.
Mijn huis was binnen 2 weken verkocht voor vraagprijs.
Wat je ook kan doen is, probeer eens op een stukje tapijt of kleed
J - Geplaatst op dinsdag 08 november 2011 19:24Vogelblij
Nou Justina,
Gelukkig woon ik niet in een kraakpand.
Nou, ik vind het wel een goed apparaat om onder de WC-rand te spuiten. Ik geloof dat dat beter is dan chloor, bleek en al die andere troep. (Hoewel het wel lekker fris wordt als de pot een hele dag en nacht heeft staan bleken.) En dat hoeft dan iets minder vaak. Tegels in de douche kan je ook zien dat het meer glanst na zo'n stoomreiniger. Gewoon een schoon en droog doekje erover heen daarna en het is minder nat.
Dat voorzichtig proberen op een stukje vloerbedekking dat was ik al van plan. Maar......ik weet alleen niet hoe. (Ik heb eventueel ook nog ergens een stukje ongebruikte liggen op zolder.) In het ergste geval, als de lijmlaag van de vloerbedekking los laat, dan is het ook sneller los. Maar ik ben bang dat de vloerbedekking gaat schimmelen en dat wil ik voorkomen. Dus, hoe zou ik dat dan kunnen doen?
Groet.Pimpelmeesje - Geplaatst op dinsdag 08 november 2011 19:46Jussttina
Ik weet niet welk apparaat je nou in huis hebt gehaald...
Heb je zo een mega turbo ding dan?? Levensgevaarlijk !
De lijmlaag van de vloerbedekking die krijg je toch niet zomaar los?
Ik weet nog dat manlief en zijn broer ( 2 grote beer kerels
) keihard moeten trekken om de zooi weg te krijgen.
>> Je schreef : Maar......ik weet alleen niet hoe >>
Is dat niet zelfde als stofzuigen ?
Ik begrijp je angst wel hoor Vogelblij.
Ik vond aan het begin eng met
mijn gelakte houtenvloer...
Dacht eerst.. oooh nee, straks een zwembad, al het water
naar beneden stromen..Maar hout is anders dan tapijt of vloer.
Een droog doekje dan is het probleem opgelost.
Veel succes, kan je niet helpen, sorry, maar laat
mij weten hoe het is afgelopen.
Betreft die kraakpand, zo bedoelde ik het ook niet.
Mensen kijken vaak naar programma's zoals tell sell .. En dan denken ze dat het werkelijk ook zo is...Maarja, dat is televisie.
Ze moeten een produkt verkopen, laten ze eerst een mega ingeroeste oven zien.. En voila, alles schoon.
J - Geplaatst op dinsdag 08 november 2011 21:01Vogelblij
EDIT: De vloerbedekking moet er over een half jaar uit (hoop ik tenminste). Ligt in de woonkamer, maar vanwege de meubels is dat op korte termijn even moeilijk. Ik heb al een plan om het aan repen te snijden. Zodat er meerdere banen komen waar je rolletjes van kan maken. Is ook makkelijker weg te brengen. Kan ik dat desnoods zelfs gewoon met eigen autootje. Wel een paar zakken erom heen bij het vervoer.
Ik heb dus deze: klik en als je de reviews leest dan moet het mogelijk zijn. Er staat alleen niet bij hoe je bekleding moet doen.
Tegels dat is duidelijk. Die spuit je vooraf in met schoonmaakmiddel en laten inwerken als dat nodig is en daarna kan je die met de stoomreiniger nadoen. Is er geen aanslag dan kan zo'n stoombehandeling, zonder verder iets, genoeg zijn.
Maar hoe een bekleding doen? Niemand tips?Vogelblij wijzigde dit bericht op 12-11-2011 14:20 met 28%Pimpelmeesje - Geplaatst op zaterdag 12 november 2011 14:08Vogelblij
Hier het verslag van de 2e keer gebruik: Vloer is nu erg schoon. Vooral de kleinste hoekjes daar vloog het aangekoekte vuil uit. Sommige voegen nog een 2e keer gedaan en je ziet ook de hardnekkige aanslag minder worden. Zulke aanslag krijg je met schrobben niet zo makkelijk weg als met kokend water. Als nieuw wordt het niet. En het oog wil ook wat en heb nu gewoon gezien dat het schoner is dan daarvoor. Ik ben tevreden. EDIT: Voor een allereerste keer schoonmaken zou ik willen aanraden om een oude handdoek te gebruiken om na te doen. Ik heb er zelf een paar versleten doekjes voor gebruikt en die rechtstreeks de afvalbak in geknikkerd. De speciale doeken zijn anders erg snel op. Ik vind het persoonlijk ook wel hygiënischer.
Nu nog tips voor de bekleding en eventueel vloerbedekking. Niemand?Vogelblij wijzigde dit bericht op 12-11-2011 14:26 met 23%Pimpelmeesje - Geplaatst op zaterdag 12 november 2011 14:58Vogelblij
Heel veel lezen verder (heb de klik vervangen door het apparaat van Jusstina) omdat bij die reviews een paar nuttige inhoudelijke tips staan en niet bij die ik heb gekocht. Kan overigens hetzelfde, maar was toen ik die andere kocht nog niet afgeprijsd.
Zoals deze : even het tapijt insprayen met een oplossing van water en schoonmaak-azijn en dan gewoon met de stomer eroverheen met een doek om de stoommond. De azijn maakt het schoon en wekt de natuurlijke kleur weer op en de stoom zorgt ervoor dat het onder druk en hitte schoon stoomd. Het doek neemt het vuil op. Gewoon heel langzaam over het kleed gaan, de stomer doet de rest. Oh ja, en de stank van de azijn vervliegt in een dag ;-)
Maar andere tips vind ik ook interessant.Pimpelmeesje - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 22:50StienekeHallo Vogelblij,
Ik heb ook die grote van Karcher en maak er alles mee schoon tot aan de ramen aan toe. Gebruik alleen niet de wisser die erbij zit, dat is zo'n groot ding, dus dat doe ik met een gewone wisser.
De vaste vloerbedekking spray ik zo nu en dan in met een tapijtreiniger en ga dan met de grote borstel zonder doeken in een richting, dus naar me toe, over de vloer. Als je ziet wat er dan uitkomt (wij hebben een hond, alleen de haren al, ongelooflijk ook na het eerst stofzuigen), daarna doe ik zo'n speciale doek om de borstel en ga nogmaals in een richting over de vloer. Ik heb die stoomreiniger al een aantal jaren en gebruik hem wekelijks. Ook de harde vloer in onze winkel maak ik ermee schoon. Maar altijd spuit ik wel eerst met een schoonmaakmiddel de vloer in, want zonder dat vind ik het niet echt goed schoon worden.
Ik zet nooit alles tegen elkaar open omdat de stoom dan wegvliegt en daardoor nog niet echt z'n werk doet zoals in de badkamer.
Dus, samengevat, ik ben superenthousiast over dat ding, doe er zelfs de traptreden mee waar beige vloerbedekking op ligt, nooit losgegaan na zeker 3 jaren 1 x per maand met de stomer behandeld.
Succes en de groetjes - Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 14:44Vogelblij
Dank je voor de tip! Al doende word 't wat makkelijker in het gebruik.
(Plastic ijsklontjes zijn er ook handig bij, want de stoom is echt en heel heet... Ik heb van die plastic vormpjes die je als ijsklontje kan gebruiken.)Vogelblij wijzigde dit bericht op 18-11-2011 14:44 met 1%Pimpelmeesje - Geplaatst op maandag 21 november 2011 13:13jop envelopen kan je er ook houten vloeren mee schoonmaken? onze moet een keer gelakt worden.begint kaal en dof te wordentja wat zal ik ervan zeggen?
- Geplaatst op zondag 27 november 2011 22:56StienekeHallo Job,
Volgens mij gaat dat ook heel goed. Ik heb mijn stoomapparaat een keer uitgeleend aan een vriendin die haar houten vloer er mee heeft gereinigd, ging super.
Succes, groetjes van Ineke - Geplaatst op maandag 28 november 2011 13:06jop envelopja ik zit er steeds vaker aan te denken om zo,n ding aan te schaffen.al doe ik het mezelf met sinterklaas maar kado.de meeste kado,s die ik koop/krijg,daar moet ik mee werken whahatja wat zal ik ervan zeggen?
- Geplaatst op dinsdag 29 november 2011 20:44tukkepukkie1982Vorig jaar stond er voor 50 euro een stoomreiniger bij de Gamma te koop.
Deze hebben wij aangeschaft voor de vloer en ik ben helemaal verkocht. Het is een houten vloer en het is gewoon verbazingwekkend hoeveel vuil er van je vloer afkomt!
Terwijl ik anders echt wel 2 tot 3 keer in de week mijn huis dweilde met een gewone dweilstok, waar je de doek er ook af van kan halen.
Je kunt de hoeveelheid stoom instellen, zodat het niet al te nat wordt en lang moet drogen.
We hebben ook een stoomreiniger voor alle andere klusjes, als badkamer, ramen e.d maar die vind ik wat minder goed. Komt bij een drogisterij vandaan. - Geplaatst op dinsdag 29 november 2011 20:53jop enveloptoevallig staat er deze week weer 1 in de gammakrant.maar het is er wel eentje met hulpstukken.dus ik denk dat je hem voor alle klussen kan gebruiken.dus niet alleen voor vloeren.ik denk dat ikvan de week eens ga kijkentja wat zal ik ervan zeggen?
- Geplaatst op dinsdag 13 december 2011 08:40jop envelopnou staat er deze week weer 1 in de gamma deze is stofzuiger en reiniger in een.heeft hier iemand ervaring mee?ik wil graag zo,n ding kopen.maar ben toch een beetje bang voor kat in de zakjop envelop wijzigde dit bericht op 13-12-2011 08:40 met 1%tja wat zal ik ervan zeggen?
- Geplaatst op vrijdag 23 december 2011 19:09jop envelopen ja hoor ik heb een stoomreiniger,en het werkt goed,en makkelijk.ik heb nog niet een zware.een licht type dus.want ik wil eerst uit proberen wat het inhoud voordat ik heel veel geld uit ga geventja wat zal ik ervan zeggen?
- Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 18:29jop envelopvoor de gene die nog twijfelen...het werkt perfect.mijn badkamer blinkt weer als nieuw.en je word er nog niet moe van ooktja wat zal ik ervan zeggen?
- Geplaatst op maandag 16 januari 2012 11:32slavrouwtjeHallo,
Wie heeft er ervaring met het werken met een stoomreiniger?
Wat zijn de voor- en/of nadelen?ModLibelle wijzigde dit bericht op 17-01-2012 17:37 met 0%: Dit is een verplaatst bericht
Dit onderwerp heeft 27 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 12-02-2012 13:48.
Stoomreiniger