- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 213 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 21-12-2011 17:14.
Minderjarige asielzoekers mogen na 8 jaar blijven
- Geplaatst op vrijdag 04 november 2011 17:31marijke1
Je hebt het over blanke buitenlandse sporters, ik zou daar wel graag een paar voorbeelden van willen zien, of een bron.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 04 november 2011 17:43ellon
Heb ik naar gezocht, maar kan het niet meer terugvinden. Is waarschijnlijk te lang geleden of ik moet andere zoekcriteria gebruiken. Kortom: lukt me nu niet. En ik ben ook niet zo goed in het onthouden van namen van sporters (of namen in het algemeen) dat ik ze zo uit mijn mouw schudt.
Toch nog één gevonden:

Mitja Kolia Zastrow
Genaturaliseerd in 2004 om voor Nederland uit te komen op de Olympische Spelen in Athene.ellon wijzigde dit bericht op 04-11-2011 17:50 met 28%De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op vrijdag 04 november 2011 18:13ellon

Laurence Docherty
Nederlandse hockeyspeler. Genaturaliseerd in 2005.

Elena Timina
Nederlandse tafeltennister. Genaturaliseerd in 2006 (heeft nog een zus: Yana Timina, die ook tot Nederlandse genaturaliseerd is)

Li jao en Li Jie
Nederlandse tafeltennisters. Beiden genaturaliseerd in 2004.ellon wijzigde dit bericht op 04-11-2011 18:14 met 4%De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op vrijdag 04 november 2011 18:27Mee

http://nl.wikipedia.org/wiki/Salomon_Kalouquote:ellon schreef op 04 november 2011 @ 10:00:
Maar wat nog erger was: in de periode dat door Verdonk de naturalisatie aan Kalou werd geweigerd, werden blanke buitenlandse sporters geruisloos genaturaliseerd. - Geplaatst op vrijdag 04 november 2011 18:31Mee

- Geplaatst op vrijdag 04 november 2011 19:18Mee
quote:misswinter schreef op 03 november 2011 @ 16:53:
[...]
Helemaal mee eens. Deze man is radeloos en weet niet meer welke kan 'ie op moet.
Met de studie vergunning is die nu ook aan het terug krabbelen
http://rtl.nl.msn.com/msn ... oinNederlandnietzeker.xml - Geplaatst op vrijdag 04 november 2011 21:59ellon
Joehoe Marijke,,,,
Ik heb me een ongeluk zitten zoeken en wat voorbeelden aangedragen, dus zou ik het ook wel fijn vinden als je even reageert.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 11:18missmarple

....ik moet het voor mezelf toch nóg een keer herhalen/quoten....Plots zijn ze toch gevoeliger dan gedacht...quote:Mee schreef op 03 november 2011 @ 22:44:
Een echt mens zal in zijn functie 10 jaar ouder worden
Helemaal met de druk van de PVV , de aso's
missmarple wijzigde dit bericht op 05-11-2011 11:25 met 0% - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 12:54marijke1
Zoveel zijn dat er niet. Overigens zit niet niet de godganse dag achter de computer geplakt.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 13:40ellon
O, nou zijn het er weer niet genoeg? Er zullen er nog wel meer zijn, maar daar gaat het feitelijk niet om. Het ging om de willekeur en voor Verdonk was het een kwestie van weer een puntje scoren. Ook zij wist heus wel dat Kalou niet de enige sporter was die de Nederlandse nationaliteit wilde. Feitelijk bestaat hier een speciale wet voor en die was gewoon toepasbaar op hem. Zij had ook Hockeyer Laurence Docherty kunnen weigeren of de Russische tafeltennissende zusjes Timina. Die hebben allemaal in haar regeerperiode ((2003 - 2007) de Nederlandse nationaliteit verkregen op grond van deze wet.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 14:56apekop
Dus het is gewoon willekeur..en die genoemde sporters hebben ook een wit velletje...Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op zondag 06 november 2011 15:56Adoeseg
Zoistmaarnet!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zondag 27 november 2011 17:58Adoeseg
youp: NRC Handelsblad afgelopen zaterdag:
Kerstbomen
Nou heet Mauro weer Jossef en woont hij in Alkmaar. De jongen is zo Noord-Hollands als de kaasmarkt daar. Hij moet alleen maar weg omdat hij zwart is. Althans zo subtiel zou de heilige Cruijff het gezegd hebben. Het mannetje woont acht jaar in Nederland. Hoe oud hij is? Negen. De wet zegt dat hij op moet rotten. En zolang de PVV in ons land de scepter zwaait is de wet de wet. Geen enkele uitzondering bevestigt de regels. Geen één hand durft over het hart te strijken. Wat is er gebeurd dat we dit land geworden zijn? Humor- en meedogenloos! Geen politicus in de buurt van Alkmaar durft zich aan de zaak Jossef te branden. Gevolg: een jochie dat hier acht van zijn negen levensjaren heeft gewoond wordt teruggestuurd naar zijn land van herkomst. Eritrea in dit geval. Een land waar hij niks te zoeken heeft en dus ook niks zal vinden. Hij loopt kans om samen met zijn moeder te worden opgesloten en gemarteld. Grote kans? Ja.
De voltallige redactie van de Alkmaarsche Courant heeft zich het lot van het mannetje aangetrokken en is gisteren pal achter hem gaan staan. Anderhalve pagina besteedden ze aan deze schrijnende zaak. Onmiddellijk brak er een discussie los of een krant dit wel mag doen. Allerhande intellectuelen begonnen op verzoek te kakelen of een dagblad partijdig mag zijn.
Na het moddergevecht in de Amsterdamse Arena om de macht bij Ajax en de positie van de wakkere Telegraaf in deze zaak lijkt het me niet meer echt een discussie of een krant af en toe partijdig mag zijn. Volgens mij moet een krant dat af en toe. Zeker als het om principiële kwesties gaat. Een kind uit je stad dat teruggestuurd wordt. Een kind van nog geen tien jaar oud! Omdat onze wet dat bepaalt.
Waar is de flexibiliteit om snel de wet aan te passen? Wat is er gebeurd dat we dat niet meer willen? Waarom zijn we zulke kleinzielige, bange burgers geworden? Hoe kunnen we met droge ogen zo’n mannetje op een vliegtuig naar een uitgehongerd Afrika sturen?
Afgelopen week las ik dat een Kamerlid van de partij van de bange blanke bejaarden, de PVV, zich zorgen maakt over het geringe aantal kerstbomen op Schiphol. De lieverd was bang dat Schiphol de bomen niet durfde te plaatsen uit angst voor de moslims!
Ondertussen blijkt dat er op Schiphol honderden kerstbomen staan te gloeien. En als Sinterklaas weg is wordt het aantal verdriedubbeld. Bleek dat het Kamerlid zelf de laatste tijd weinig uitgeprocedeerde asielzoekers op het vliegtuig had gezet en er dus niet of nauwelijks was geweest. Onderhand viel een collega van dit Kamerlid, dus ook van de bange blanke bejaarden, minister Rosenthal aan op het feit dat hij Joods was en te weinig voor Israël opkwam. Ik heb het stuk meerdere keren gelezen. Nog steeds geloof ik mijn ogen niet. Het is 2011 en iemand durft deze vraag hardop te stellen…
Maar in die angst leven we dus: plaatselijke politici zijn te bang om achter Jossef te gaan staan, een Kamerlid windt zich op over kerstbomen en een ander valt een minister aan op het feit dat hij Joods is. En de discussie brandt niet los over het toekomstige wel en wee van Jossef, maar of de Alkmaarsche Courant partijdig mag zijn!
Van mij mag de Alkmaarsche Courant niet partijdig zijn, maar moet de krant dat. Wij moeten dit allemaal. Wij moeten dit niet willen. Niet willen dat de ontwikkelingshulp bijna afgeschaft wordt, niet willen dat er een minister op zijn Joodse afkomst wordt aangesproken en niet willen dat er een kansloos kind het land uitgeschopt wordt. En als we dat wel willen dan moeten we voorlopig geen kerstbomen neerzetten. Dus geen kerstbomen uit angst voor de moslims, maar omdat we een heel naar rechts en benauwd landje geworden zijn.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op maandag 28 november 2011 15:19misswinter
Jossef is de nieuwe Mauro, alleen nog jonger. Youp heeft helemaal gelijk in zijn column. - Geplaatst op woensdag 30 november 2011 14:20janneke2Ik ben het ook roerend eens met Youp.
Hoeveel idiotie pikken we nog van die malloten...?
Rosenthal op zijn Joods zijn aanspreken...?
De vrijheid van meningsuiting beperken (ho - foei, de krant heeft een mening...!)...
En zo nee, als we daar niet toe bereid zijn - laat dat hele kerstfeest dan maar gewoon achterwege.
Beetje jammer van die gekapte bomen, maar er zijn grenzen.
Vrede op aarde!
..en ook aan moslems een welbehagen! - Geplaatst op woensdag 07 december 2011 12:23nita
en nu blijkt dus dat Mauro al sinds 2003 een paspoort had en terug kon naar zijn moeder,wat ze dus hebben verzwegen.
Vreemd dat hij zo veel in het nieuws was en dat dit nu door de journaals wordt verzwegennita wijzigde dit bericht op 07-12-2011 12:24 met 24%iedere dag een lach - Geplaatst op woensdag 07 december 2011 13:58janneke2quote:nita schreef op 07 december 2011 @ 12:23:
[fgcolor=#0900B3]en nu blijkt dus dat Mauro al sinds 2003 een paspoort had en terug kon naar zijn moeder,wat ze dus hebben verzwegen.
Wat hebben ze precies verzwegen dan...?
Dat hij een paspoort had...? Laat dat nou he-le-maal niet aan de orde zijn! (Al heeft iemand een paspoort van land X - als hij als minderjarige hier is gedropt en vervolgens is geworteld, dan hoort het feit dat hij rect heeft op een paspoort en een paspoort had, totaal niet uit te maken. Er zijn regels en die luiden, dat je naar het belang van het kind hoort te kijken, niet naar de aanwezigheid van een paspoort.)
Of dat hij "terug naar zijn moeder kon"...?
...zijn moeder, die al eerder haar dochter had weggestuurd (en laten we elkaar geen mietje noemen, die waarschijnlijk vanaf haar 12e oid in de prostitie werkt)
en die aantoonbaar weinig moeite doet om adoptie voor Mauro te regelen..?
(Had zij meegewerkt aan adopte, was Mauro nu nederlands staatburger. Maar dat ze m graag terug wil, dat bewijs zie ik nou ook niet zo.)
quote:nita schreef op 07 december 2011 @ 12:23:
Vreemd dat hij zo veel in het nieuws was en dat dit nu door de journaals wordt verzwegen
Veel mensen houden van hapklare brokken.
HUn concentratievermogen is na 3 seconden al op - du sdat soort ingewikkelder zaken als "hij heeft een paspoort en wat dat precies betekent" dat interesseert ze niets.
(Of de journalisten denken dat, etc.etc.etc.) Dat is ajmmer.
Het heeft wel gewoon in de krant gestaan, dus met verzwijgen "doofpot" heeft het niets van doen. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2011 10:11Adoeseg
Die jongen (en met hem vele kinderen die in hetzelfde schuitje zitten) moet(en) gewoon blijven. Punt uit! Het zal je kind maar wezen dwaar zoveel ophef over wordt gemaakt en boven wiens hoofd het zwaard van Damocles hangt....dat volwassenen daar zo hard over kunnen oordelen zal hen ook schaden...Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 10 december 2011 10:19misswinter
Helemaal mee eens Adoeseg. Wat maakt het nou uit dat die kinderen hier zijn? Zou het er echt beter op worden in NL als ze weg zijn? Zijn we dan van al onze problemen af? Ik zeg, gewoon laten blijven en ons richten op de werkelijke problemen die er momenteel spelen in Nederland. En dat zijn er nogal wat....... - Geplaatst op zaterdag 10 december 2011 21:08Adoeseg
Exactly!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op donderdag 15 december 2011 09:55Adoeseg
Volgens het Eindhovens Dagblad van vanmorgen wordt het aantal asielzoekers zwaar overschat door de Nederlanders, die met de enquete mee deden......Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op maandag 19 december 2011 10:55Adoeseg
Angela Groothuizen, Marco Borsato e.a. hebben een protest getekend namens de SP.. Moet nu weg, maar kom er op terug. Keigoeie actie!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 21 december 2011 08:01misswinter
Correctie, namens Groen Links. Las net dat er 50.000 mensen hebben getekend en dat Mauro een studievisum heeft gekregen tot september volgend jaar. En dat begint het hele circus weer opnieuw. Wat een bullshit zeg, laat die jongen gewoon blijven. Dit is weer zo typisch Nederlands. - Geplaatst op woensdag 21 december 2011 09:29Adoeseg
Ja, sorry, haalde ik ff door elkaar!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 21 december 2011 17:14ellon

Nee, volgend jaar begint dat circus niet opnieuw. Die krijgt geruisloos een verlenging of het Nederlanderschap. Die branden hun vingers echt niet nog een keer aan die kwestie. Heeft al teveel stof doen opwaaien.quote:misswinter schreef op 21 december 2011 @ 08:01:
Correctie, namens Groen Links. Las net dat er 50.000 mensen hebben getekend en dat Mauro een studievisum heeft gekregen tot september volgend jaar. En dat begint het hele circus weer opnieuw. Wat een bullshit zeg, laat die jongen gewoon blijven. Dit is weer zo typisch Nederlands.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats
Dit onderwerp heeft 213 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 21-12-2011 17:14.
Minderjarige asielzoekers mogen na 8 jaar blijven