Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Gevoelloze combinatie op Libelle.nl

Dit onderwerp heeft 293 reacties, en bestaat uit 12 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 12.
De laatste reactie is geplaatst op 04-12-2011 18:38.

Gevoelloze combinatie op Libelle.nl

Ga naar een onderdeel
  1. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

quote:
    ellon schreef op 12 november 2011 @ 19:19:
    [...]

De werkloosheid onder jongeren is 7,4%. De werkloosheid op de totale beroepsbevolking is 5,4% (cijfers 1e kwartaal 2011). Onder het totale cijfer vallen die jongeren, dus is het cijfer van de werkloosheid onder de niet-jeugd lager dan die 5,4%. Bovendien is er onder schoolverlaters een groot aantal niet-geregistreerde werklozen, omdat zij geen recht hebben op een uitkering en daarom niet zijn meegenomen in de cijfers.

Dit is geen antwoord op mijn vraag.
    Jij zegt dat de werkeloosheid onder jongeren na hun opleiding vele malen groter is dan onder de wat oudere beroepsbevolking.
    Ben ik benieuwd hoeveel malen, hoeveel keer groter.
    Dan kom je in mijn ogen toch al gauw aan een keer of tien, en dat lijkt me stug.
    Desalniettemin waardeer ik het dat je zo' n uitgebreid en uitleggend antwoord geeft.
    Overigens heb je onder de oudere beroepsbevolking ook een hoop niet geregistreerde werklozen, die geen recht hebben op een uitkering.

De een zijn dood is een ander zijn brood.

2. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

Beste forumbezoekers

Op de persoon gespeelde berichten zijn verwijderd.

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

3. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

quote:
    ellon schreef op 12 november 2011 @ 13:21:
    We hadden het nou net NIET over scholieren en studenten met een bijbaantje, maar over schoolverlaters. Die krijgen die banen niet.

!Go re-integratie schoonmaakwer

UW re-integratie schoonmaakwerk

Intervens re-integratie schoonmaakwerk

Een paar voorbeelden van de enorme hoeveelheid aanbieders voor schoonmaakwerk in de re-integratiebranche
    En dan maak jij daar maar van dat jongeren niet voor schoonmaakwerk aangenomen worden?

4. ellon
    Afbeelding van ellon

Niets is absoluut, Rellebel. Maar in het algemeen dus niet. In ieder geval niet fulltime. Schoonmaakwerk is over het algemeen niet fulltime (maar daar zijn natuurlijk ook weer uitzonderingen bij).

Blijft het feit dat voor schoolverlaters de banen niet voor het oprapen liggen en dat de werkloosheid onder jongeren veel hoger ligt om de door mij (van het CBS) hieronder al uitgelegde reden.

Ik ga verder niet meer muggenziften. Het ging hier trouwens in eerste instantie over een plaatje van een varkentje bij een artikel over borstreconstructie.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

5. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    Rellebel schreef op 12 november 2011 @ 23:14:
    [...]

Dit is geen antwoord op mijn vraag.

Jij ontwijkt ook antwoorden door weer andere vragen te gaan stellen.
    Ik ga het nog eens proberen......

6. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    Rellebel schreef op 09 november 2011 @ 22:36:
    [...]

Een uitkering of teren op de zak van je ouders als je geen baan kunt vinden is zowiezo een slecht begin voor een schoolverlater.
    Baantjes genoeg, hoor, als je je schouders er maar onder zet en je eisen wat bijstelt.
    Na het varken ( waar we wel klaar mee zijn), was dit de volgende stelling van Rellebel, waar de discussie nu over gaat.

7. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    lana schreef op 12 november 2011 @ 21:13:
    [...]

Je dochter werkt part-time. Maar kan ze daarmee zichzelf onderhouden? Verdient ze genoeg om op zichzelf te wonen en alle rekeningen te betalen die daaraan vasthangen? Of woont ze lekker thuis bij pap en mam met alle daaraan vastzittende financiele voordelen? Kan zij als schoolverlater haar broek op houden?

Je dochter heeft dan wel een part-time baantje, maar als ze nog thuis woont, dan teert ze wel degelijk op de zak van haar ouders.
    .

Kan ze zichzelf onderhouden? Of teert ze op de zak van haar ouders?

Rellebel, je kunt wel vragen blijven stellen en je krijgt ook overal uitgebreid antwoord op, maar daarmee benadruk je alleen, dat er hier iemand een stuk slimmer is als jij en ik.

Maar goed, kun je me antwoord geven op mijn vraag. Ik ben benieuwd.....

8. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

Lana, mijn dochter teert gedeeltelijk op de zak van haar ouders, gelukkig niet helemaal, want dan was het een slechte zaak.
    Nu is het een beetje slecht. Zij heeft geld gehad voor haar studie en niet zuinig genoeg gedaan, waardoor het nu op is en zij wel moet werken om haar ziekenfonds, telefoon e.d. te betalen.
    Waar zij voorheen zo haar eisen voor had wat betreft een baantje heeft zij laten vallen.
    Alhoewel zij nu wel weer haar eisen heeft voor het werk wat zij wil doen als zij op zichzelf woont, en daar komt zij dan ook wel weer achter, denk ik dan.
    Ik zeg er al niet zoveel meer van, want ik ontneem haar haar dromen, zegt zij, en dan denk ik, ach ja, dat is ook zo :)
    Zij woont nog thuis, lijkt me wel duidelijk, niet?

9. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

quote:
    lana schreef op 13 november 2011 @ 09:53:
    [...]

Jij ontwijkt ook antwoorden door weer andere vragen te gaan stellen.
    Ik ga het nog eens proberen......

Ellon ontwijkt mijn vraag niet.
    Eh....een antwoord, pffff...iets klopt er niet
    Een antwoord ontwijken.......hoe kom je daar nu bij dat Ellon dat zou doen?
    Zij geeft toch antwoord?
    Zij leest alleen niet goed, waardoor zij iets anders antwoordt dan waar ik om gevraagd heb.

Rellebel wijzigde dit bericht op 13-11-2011 11:38 met 32%

10. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    Rellebel schreef op 13 november 2011 @ 11:31:
    [...]

Ellon ontwijkt mijn vraag niet.
    Eh....een antwoord, pffff...iets klopt er niet
    Een antwoord ontwijken.......hoe kom je daar nu bij dat Ellon dat zou doen?
    .

Ik had het ook niet over Ellon, ik had het over jou.
    Ellon geeft heel duidelijke antwoorden op je vragen waarna jij weer vragen hebt zodat eea ondersneeuwt, als je begrijpt wat ik bedoel.....

11. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

Waarom zet je dan het woordje 'ook' erbij?
    Alsof ik niet de enige ben in jouw ogen, en het gaat hier om hetgeen ik vroeg aan Ellon en wat zij antwoordt.

12. lana
    Afbeelding van lana

[quote]Rellebel schreef op 13 november 2011 @ 11:27:
    quote:
    Rellebel schreef op 13 november 2011 @ 11:27:
    Lana, mijn dochter teert gedeeltelijk op de zak van haar ouders, gelukkig niet helemaal, want dan was het een slechte zaak.
    Nu is het een beetje slecht. Zij heeft geld gehad voor haar studie en niet zuinig genoeg gedaan, waardoor het nu op is en zij wel moet werken om haar ziekenfonds, telefoon e.d. te betalen.

Daar waar je van oordeel bent dat "teren op de zak van je ouders" een slecht begin is voor een schoolverlater, blijkt je dochter een "schoolvoorbeeld" te zijn van dat wat je niet zo best vindt.
    Daarbij heeft ze een slecht financiel beleid gevoerd, wat verder geen bijzondere consequenties voor haar heeft, behalve het bijstellen van haar baan eisen.

Ik begin steeds trotser te worden op wat mijn jongste heeft gepresteerd. Hij droeg de volledige verantwoording voor zijn onderhoud en wonen en stelde heel wat bij, hij had zelfs helemaal geen eisen, alle werk was goed, als het maar verdiende
    En wij grapten er nog mee: Een econoom zonder geld....

lana wijzigde dit bericht op 13-11-2011 12:23 met 24%: dubbele quote

13. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

quote:
    lana schreef op 13 november 2011 @ 12:21:

[...]

Daar waar je van oordeel bent dat "teren op de zak van je ouders" een slecht begin is voor een schoolverlater, blijkt je dochter een "schoolvoorbeeld" te zijn van dat wat je niet zo best vindt.

Mijn dochter zit nog op school.
    Goed lezen wat ik allemaal schrijf op dit topic als je met zoveel commentaar op mijn ideeën komt.

14. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

quote:

[...]

Daarbij heeft ze een slecht financiel beleid gevoerd, wat verder geen bijzondere consequenties voor haar heeft, behalve het bijstellen van haar baan eisen.

Dat zij een slecht financiëel beleid heeft gevoerd ben ik met je eens, maar dat dat verder geen bijzondere consequenties voor haar heeft, behalve het bijstellen van haar baaneisen, kan ik niet eens beoordelen, laat staan jij.

Rellebel wijzigde dit bericht op 13-11-2011 12:37 met 3%: correctie

15. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

quote:

[...]

Ik begin steeds trotser te worden op wat mijn jongste heeft gepresteerd. Hij droeg de volledige verantwoording voor zijn onderhoud en wonen en stelde heel wat bij, hij had zelfs helemaal geen eisen, alle werk was goed, als het maar verdiende
    En wij grapten er nog mee: Een econoom zonder geld....

Trots bij gratie van een ander die het slechter doet.
    Maar ja, zo werkt het nu eenmaal, verschil moet er wezen en zal er zijn ;)

16. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    Rellebel schreef op 13 november 2011 @ 12:30:
    [...]

Mijn dochter zit nog op school.
    Goed lezen wat ik allemaal schrijf op dit topic als je met zoveel commentaar op mijn ideeën komt.

Als je dochter nog scholiere is, waarom haal je haar dan erbij, terwijl de discussie gaat over schoolverlaters en jonge mensen die hun studie hebben afgesloten en proberen op de arbeidsmarkt een plaats te vinden?
    Zonder op de zak van ouders te teren .

En ja, ik ben trots, ik ben een moeder.....
    Of anderen het beter of slechter doen, kan ik niet over oordelen, dat is niet aan mij.

Ik laat de discussie voor wat het is. Het wordt er niet interessanter op....

17. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 13-11-2011 19:46 met 100%: drammen

18. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

Beste forumbezoekers,

Dit wordt rommelig zo.
    Voorstel is een nieuw topic te openen over het voorgaande onderwerp, zodat het openingsbericht makkelijk terug gezocht kan worden.

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

19. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Rellebel schreef op 13 november 2011 @ 11:27:
    Waar zij voorheen zo haar eisen voor had wat betreft een baantje heeft zij laten vallen.
    Alhoewel zij nu wel weer haar eisen heeft voor het werk wat zij wil doen als zij op zichzelf woont, en daar komt zij dan ook wel weer achter, denk ik dan.
    Ik zeg er al niet zoveel meer van, want ik ontneem haar haar dromen, zegt zij, en dan denk ik, ach ja, dat is ook zo :)
    Zij woont nog thuis, lijkt me wel duidelijk, niet?

Als ik het niet dacht!

We hadden het, toen jij met je commentaar over eisen bijstellen en niet op de zak teren van je ouders, over schoolverlaters en de problemen die ze ondervinden met het voorzien in hun eigen onderhoud door de werkloosheid onder jongeren.

Daar kom jij dan aanzetten met het doorzettingsvermogen van je dochter, die wel geen fabrieksarbeid zou kunnen doen, maar toch net zo lang heeft gezocht tot ze een baantje in een winkel vond.
    Een part-timebaantje dus; als aanvulling bij haar studie en gedeeltelijk op de zak terend van haar ouders.

Een prima schijnbeweging, maar wel een beetje doorzichtig en totaal niet relevant voor het werkelijke onderwerp.

Maar goed, als je verder wilt discussiëren hierover, moeten we inderdaad een ander topic openen.

Hoe gaan we het noemen?

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

20. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

Zo, alweer vervelende intenties de schoenen inschuiven.
    Als het ook over schouders eronder zetten en eisen bijstellen gaat, dan ben ik een schijnbeweging aan het maken door mijn dochter erbij te halen die vele winkels afloopt om een baantje te krijgen, terwijl zij geen schoolverlater is?
    Schouders eronder zetten en eisen bijstellen, dan kun je in ieder geval die verzekering ophoesten, zodat je daarvoor niet bij je ouders hoeft aan te kloppen of een uitkering aanvragen, wat jij een zeer slecht begin vond.
    Alle beetjes helpen.

21. ellon
    Afbeelding van ellon

Toen mijn dochter klaar was met studeren, had ze pas na een jaar een baan. Ze heeft wel flink wat tijd verloren doordat ze in het ziekenhuis terecht kwam en geopereerd moest worden plus het maandenlange herstel. Ze werd tegelijkertijd afgekeurd en kwam in de wajong, maar alsnog is ze blijven solliciteren. In een winkel, of andere eenvoudige baantjes werd ze niet aangenomen, want haar opleiding was te hoog. Uiteindelijk vond ze een baan, maar werd er na een half haar alweer uitgeknikkerd, omdat toen de crisis toesloeg. Voor haar was het geen kwestie van alleen maar een ziektekostenverzekering ophoesten, want ze woonde allang niet meer thuis. Ik kon dus ook helemaal niet bijspringen. Omdat in haar branche de crisis nog steeds hoogtij viert, heeft ze een carrièreswitch gemaakt en doet nu geheel iets anders.

Je blijft appels met peren vergelijken.

22. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

quote:
    ellon schreef op 13 november 2011 @ 20:04:
    [...]

Maar goed, als je verder wilt discussiëren hierover, moeten we inderdaad een ander topic openen.

Hoe gaan we het noemen?
    Voor mij hoeft het niet, maar als jij het wel graag wilt, prima.

23. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

quote:
    ellon schreef op 13 november 2011 @ 21:55:
    Toen mijn dochter klaar was met studeren, had ze pas na een jaar een baan. Ze heeft wel flink wat tijd verloren doordat ze in het ziekenhuis terecht kwam en geopereerd moest worden plus het maandenlange herstel. Ze werd tegelijkertijd afgekeurd en kwam in de wajong, maar alsnog is ze blijven solliciteren. In een winkel, of andere eenvoudige baantjes werd ze niet aangenomen, want haar opleiding was te hoog. Uiteindelijk vond ze een baan, maar werd er na een half haar alweer uitgeknikkerd, omdat toen de crisis toesloeg. Voor haar was het geen kwestie van alleen maar een ziektekostenverzekering ophoesten, want ze woonde allang niet meer thuis. Ik kon dus ook helemaal niet bijspringen. Omdat in haar branche de crisis nog steeds hoogtij viert, heeft ze een carrièreswitch gemaakt en doet nu geheel iets anders.

Je blijft appels met peren vergelijken.

Ik begrijp het wel, Ellon, niet iedereen vindt een baan dankzij de schouders die je eronder zet en de eisen die je bijstelt.
    Als ze nu voor het oprapen lagen was het wat anders.
    Mijn stelling was inderdaad ongenuanceerd.
    Net zoals jouw stelling dat postbezorgers tegenwoordig oproepkrachten zijn, de schoolverlaterswerkeloosheid vele malen hoger is dan die van de wat oudere beroepsbevolking en jongeren niet voor schoonmaakwerkzaamheden aangenomen worden ;)

Rellebel wijzigde dit bericht op 14-11-2011 07:16 met 0%: correctie

24. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

AD Vandaag:

De zwaar bekritiseerde borstkankerorganisatie Pink Ribbon gaat acties afstoten die kwetsend voor patiënten kunnen zijn. Dat geldt bijvoorbeeld voor een evenement als de 'Tietenrace'. Dat meldt het AD vandaag.
    Interim-directeur Stan de Klerk: 'Ik kan me voorstellen dat zoiets als aanstootgevend kan worden gezien en dat we dat dus niet meer moeten doen.'

De stichting, die onder andere bekend is van het Pink Ribbon Gala en Pink Ribbon Magazine, heeft de afgelopen tijd heftige kritiek gehad. Pink Ribbon wordt onder andere verweten té frivole evenementen te omarmen die in schril contrast staan met de slopende ziekte. Directeur De Klerk: 'We trekken ons die kritiek erg aan. Het laatste wat we willen is patiënten kwetsen.'

De kritiek dat het opgehaalde geld niet goed wordt besteed, verwerpt De Klerk. 'We besteden al het geld precies zoals we altijd hebben aangegeven.'

Lees het hele verhaal in het AD van vandaag. (Redactie)

Worden ze een beetje wakker daar?

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

25. missmarple
    Afbeelding van missmarple

quote:
    Adoeseg schreef op 01 december 2011 @ 16:58:
    AD Vandaag:

De zwaar bekritiseerde borstkankerorganisatie Pink Ribbon gaat acties afstoten die kwetsend voor patiënten kunnen zijn. Dat geldt bijvoorbeeld voor een evenement als de 'Tietenrace'. Dat meldt het AD vandaag.
    Interim-directeur Stan de Klerk: 'Ik kan me voorstellen dat zoiets als aanstootgevend kan worden gezien en dat we dat dus niet meer moeten doen.'

De stichting, die onder andere bekend is van het Pink Ribbon Gala en Pink Ribbon Magazine, heeft de afgelopen tijd heftige kritiek gehad. Pink Ribbon wordt onder andere verweten té frivole evenementen te omarmen die in schril contrast staan met de slopende ziekte. Directeur De Klerk: 'We trekken ons die kritiek erg aan. Het laatste wat we willen is patiënten kwetsen.'

De kritiek dat het opgehaalde geld niet goed wordt besteed, verwerpt De Klerk. 'We besteden al het geld precies zoals we altijd hebben aangegeven.'

Lees het hele verhaal in het AD van vandaag. (Redactie)

Worden ze een beetje wakker daar?
    antw MM: :duim: :duim:

missmarple wijzigde dit bericht op 04-12-2011 18:41 met 1%

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x