Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Gevoelloze combinatie op Libelle.nl

Dit onderwerp heeft 293 reacties, en bestaat uit 12 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 12.
De laatste reactie is geplaatst op 04-12-2011 18:38.

Gevoelloze combinatie op Libelle.nl

Ga naar een onderdeel
  1. missmarple
    Afbeelding van missmarple

quote:
    Mee schreef op 24 oktober 2011 @ 00:07:
    [...]

Dan is het maar goed dat je mijn opa nooit hebt gekend , die knorde wat af de hele dag :lol:

Verder heb ik wel wat moeite met je opmerking zieke mensen etc
    Het tonen waarvan een product is gemaakt heeft niets te maken met geen respect hebben voor zieke mensen.
    Het getuigt juist van respect als je als bedrijf of ontwikkelaar openlijk aangeeft waarvan het gemaakt is
    En dat de mens een varken vies vind en niet tegen een plaatje van een varken kan bij een techniek..
    Is voor mij zoals ik eerder heb gezegd , wel kip eten maar ...etc
    Och de varkens-heldin uithangen helpt niet. Ik zeg NIET dat een varken vies is, een varken is een varken, een varken maakt zich zelf vies. Een varken stinkt ontzettend zonder dat ik daar iets over zou zeggen. Als ik aan jou zou vragen of je familie bent van een varken ben je dan blij?

Ik ken het verschil. Een kat is geen hond, zonder die kat te kort te doen zou de kat zich beledigd kunnen voelen als men van haar zou verlangen dat ze ging blaffen.

Iemand die een levensbedreigende ziekte heeft is gevoelig en heeft respect nodig. Ze zal vast een bloemetje willen schenken aan het varken met dank aan de pigskin. Maar dank jij de kip ook als je kippenboutjes eet?

2. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    marya schreef op 24 oktober 2011 @ 20:47:
    [...]

Je vindt de combinatie varken en borstprothese niet passen. Maar die combinatie is nu juist voor vrouwen met borstkanker wél passend.
    De combinatie dier en mens is ( in dit geval) uitermate passend ( ten voordele van de mens). Daar maakt niemand bezwaar tegen. De manier waarop het gepresenteerd wordt valt alleen niet in ieders smaak. Een foto van een varken dat in een kinderprentenboek (niet?) zou misstaan. Wat professionelere presentatie had het artikel meer recht gedaan en uitgenodigt tot lezen.

3. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:

In elk geval niet zo gevoelig dat ik daar een topic over zal openen
    en argumentatie als respect en kwetsend zal gebruiken
    Is ieder zijn goed recht dat beweer ik niet

Als er 1 dier in het dierenrijk is wat geen respect verdient , dan is het wel DE MENS

4. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    missmarple schreef op 25 oktober 2011 @ 14:54:
    [...]
    Och de varkens-heldin uithangen helpt niet. Ik zeg NIET dat een varken vies is, een varken is een varken, een varken maakt zich zelf vies. Een varken stinkt ontzettend zonder dat ik daar iets over zou zeggen. Als ik aan jou zou vragen of je familie bent van een varken ben je dan blij?

Varkens maken zichzelf niet vies. Varkens zijn zelfs uitermate schoon op zichzelf. Het door de modder rollen is een manier om hun huid te beschermen tegen zonlicht en voor het bestrijden van parasieten. Een varken wordt pas vies en gaat stinken als hij in gevangenschap geen schone omgeving krijgt. Daar is de mens verantwoordelijk voor. Je geeft in de gevangenis per slot van rekening ook wasgelegenheid en schone kleding aan de delinquenten.

En als je aan iemand vraagt of ie familie is van een varken, dan is dat beledigend bedoeld.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

5. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

Het feit dat er een topic over wordt geopend zegt genoeg. Iemand voelt zich gekwetst. Meerdere mensen hebben dat gevoel. Bewijs dat deze opzet op Libelle het doel voorbij is geschoten. Er wordt niet getriggert om te lezen maar mensen zijn gekwetst. Het gaat om de eerste aanblik en de connectie die je persoonlijk legt bij die eerste aanblik.
    Als ik het onderwerp 'borstprothese' zie en er een foto van een varken als begeleiding bij zie staan dan nodigt mij dat absoluut niet uit om te lezen! Het maakt mij geen ene mallemoer uit of er een connectie tussen een varken en een prothese bestaat. Het maakt mij geen ene mallemoer uit of een dier of een mens wel of geen respect toont. Het feit dat zo'n foto bij zo'n onderwerp staat is kwetsend voor veel mensen. Omdat ze mss bij het beeld van een varken denken aan vies, smerig. Een geamputeerde borst is voor de eigenaresse al erg genoeg zonder bij de wonden aan vies of smerig te moeten denken. Of daar mee geconfronteerd moeten worden via libelle.
    De vormgever van libelle wilde iets losmaken op de cover en is daar grandioos in mislukt. Dat heeft niets te maken met hoe gevoelig of gevoelloos je bent. Zie mijn 1e zin; dát mensen zich emotioneel door geraakt voelen zegt al genoeg.

6. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    Mee schreef op 25 oktober 2011 @ 15:36:
    [...]

Als er 1 dier in het dierenrijk is wat geen respect verdient , dan is het wel DE MENS

Jijzelf zal dit wel een heel toffe uitspraak vinden, maar toch ga je hier de fout mee in.
    De mens is als (zoog)dier, ondanks zijn fouten en gebreken, niet buiten te sluiten.
    We dien elkaar, als (zoog)dieren, te respekteren en zo goed mogelijk te behandelen.
    Je vergeet dat je moeder, je broer, je buurman, je partner ook mensen zijn. En jij behandelt ze respektloos?? Omdat ze van het ras MENS zijn?

7. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Keesje1964 schreef op 25 oktober 2011 @ 17:36:
    Het feit dat er een topic over wordt geopend zegt genoeg. Iemand voelt zich gekwetst. Meerdere mensen hebben dat gevoel. Bewijs dat deze opzet op Libelle het doel voorbij is geschoten. Er wordt niet getriggert om te lezen maar mensen zijn gekwetst. Het gaat om de eerste aanblik en de connectie die je persoonlijk legt bij die eerste aanblik.
    Als ik het onderwerp 'borstprothese' zie en er een foto van een varken als begeleiding bij zie staan dan nodigt mij dat absoluut niet uit om te lezen! Het maakt mij geen ene mallemoer uit of er een connectie tussen een varken en een prothese bestaat. Het maakt mij geen ene mallemoer uit of een dier of een mens wel of geen respect toont. Het feit dat zo'n foto bij zo'n onderwerp staat is kwetsend voor veel mensen. Omdat ze mss bij het beeld van een varken denken aan vies, smerig. Een geamputeerde borst is voor de eigenaresse al erg genoeg zonder bij de wonden aan vies of smerig te moeten denken. Of daar mee geconfronteerd moeten worden via libelle.
    De vormgever van libelle wilde iets losmaken op de cover en is daar grandioos in mislukt. Dat heeft niets te maken met hoe gevoelig of gevoelloos je bent. Zie mijn 1e zin; dát mensen zich emotioneel door geraakt voelen zegt al genoeg.

Er zijn mensen die zich overal door gekwetst voelen, terecht en onterecht.
    En in de wereld willen bepalen hoe het zou moeten zijn , n.l volgens hun normen en waarden

Meerdere mensen hebben dat gevoel. Bewijs dat deze opzet op Libelle het doel voorbij is geschoten.

Voor jou misschien maar is geen bewijs dat de maker van het artikel zijn doel voorbij is geschoten.
    Er zijn genoeg mensen die er niet een ophef van maken, het artikel lezen en door gaan met ademhalen

8. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    lana schreef op 25 oktober 2011 @ 18:48:
    [...]

Jijzelf zal dit wel een heel toffe uitspraak vinden, maar toch ga je hier de fout mee in.
    De mens is als (zoog)dier, ondanks zijn fouten en gebreken, niet buiten te sluiten.
    We dien elkaar, als (zoog)dieren, te respekteren en zo goed mogelijk te behandelen.
    Je vergeet dat je moeder, je broer, je buurman, je partner ook mensen zijn. En jij behandelt ze respektloos?? Omdat ze van het ras MENS zijn?

Dat zijn jouw woorden.
    En eerst goed lezen

9. missmarple

quote:
    lana schreef op 25 oktober 2011 @ 18:48:
    [...]

goede postings Lana :duim:

10. marya
    Afbeelding van marya

quote:
    lana schreef op 25 oktober 2011 @ 14:57:
    [...]

De combinatie dier en mens is ( in dit geval) uitermate passend ( ten voordele van de mens). Daar maakt niemand bezwaar tegen. De manier waarop het gepresenteerd wordt valt alleen niet in ieders smaak. Een foto van een varken dat in een kinderprentenboek (niet?) zou misstaan. Wat professionelere presentatie had het artikel meer recht gedaan en uitgenodigt tot lezen.

Misschien heb je gelijk.
    Ik vraag me af, of vrouwen met borstkanker, die zich na alle onzekerheden, angsten, operaties, bestralingen, chemo, herstellen, en voor een prothese kiezen, aanstoot geven aan de afbeelding.

11. scandie
    Afbeelding van scandie

Als TO wil ik toch nog even reageren.
    De meningen zijn verdeeld, de één vindt dat het een goede trigger is voor het artikel en dat je duidelijk mag laten zien dat er een relatie is tussen een varken en een borstprothese.
    De ander kan duidelijk met me meevoelen, dat het gevoelloos/respectloos is.
    Keesje1964 heeft het uitstekend verwoord.
    Het feit dat ik een topic hierover heb geopend en toch een aantal mensen het met mij eens is, geeft naar mijn mening aan dat ik niet overgevoelig ben. Hooguit gevoelig op een gebied, waar anderen niet door geraakt worden.
    Ik voel me in ieder geval gesterkt in mijn mening, gezien de reacties op dit topic, en als anderen het niet gevoelloos/respectloos vinden: prima, niet iedereen is hetzelfde. Maar zeg niet dat ik overgevoelig reageer, alleen ligt bij mij m'n trigger om te reageren op een ander niveau.

12. Mee
    Afbeelding van Mee

Dus toch overgevoelig

13. Keesje1964

http://i39.tinypic.com/2lllezb.jpg
    Je kan er meerdere associatie's bij bedenken:. Het varken heeft pijn (lees, een borstprothese geeft pijn). Het varken lacht hard (lees, een borstprothese is om te lachen). Het varken ziet er dood uit (lees, met een borstprothese gaa je dood). Et c.

Ik begrijp niet dat de beheerders wel mee lezen op diverse onderwerpen hier (wegkrassen wat hun niet bevalt) maar dat ze niet de vormgever vragen om een persoonlijke motivatie in deze topic neer te zetten over het gebruik van dat halfdode (?)varken. Ze zitten allemaal in de zelfde organisatie maar reageren ho maar. Meedenken met de medemens en begrip voor gevoelens is ver te zoeken hier maar met weggummen zitten ze er boven op.

http://i40.tinypic.com/r03zoh.jpg
    http://i40.tinypic.com/10i7812.jpg

Stel jij ziet deze plaatjes op de libelle startpagina en je kent van heel dichtbij mensen die er mee te maken hebben. Nodigd jou dat uit om verder te lezen dan????
    Leuk om op dit forum om te lezen dat een deel voor medicijnen voor ADHD van koeiespeeksel wordt gemaakt. Of dat een spraakgebrek kan verminderen door het gorgelen met ezelinnemelk. Maar het plaatje met de tekst shockeert gewoon. Begrijp je de TO nou echt niet Mee door steeds over dat overgevoelige te beginnen??

14. Pagan
    Afbeelding van Pagan

@MEE, Ik ben van mening dat JIJ overgevoelig bent en wel voor een andere mening dan die van jezelf.
    Ik kan me anders niet voorstellen, waarom je het steeds nodig vindt jezelf te herhalen, ik denk inmiddels wel 10 keer.
    Ik snap de voor en tegenargumenten van de varkensfoto uitstekend. Het lijkt me volkomen overbodig om steeds met vermeende persoonlijke eigenschappen van een ander rond te strooien, omdat die er anders over denkt..

Pagan wijzigde dit bericht op 26-10-2011 13:23 met 0%
    "Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

15. missmarple

quote:
    Pagan schreef op 26 oktober 2011 @ 13:23:
    @MEE, Ik ben van mening dat JIJ overgevoelig bent en wel voor een andere mening dan die van jezelf.
    Ik kan me anders niet voorstellen, waarom je het steeds nodig vindt jezelf te herhalen, ik denk inmiddels wel 10 keer.
    Ik snap de voor en tegenargumenten van de varkensfoto uitstekend. Het lijkt me volkomen overbodig om steeds met vermeende persoonlijke eigenschappen van een ander rond te strooien, omdat die er anders over denkt..
    :duim:

16. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Pagan schreef op 26 oktober 2011 @ 13:23:

De halve wereld staat in brand, we stevenen af op een grote crisis de komende jaren , gehandicapten worden nog net niet op straat gezet, 80.000 mensen in de sociale werkplaatsen gaan een onzekere toekomst tegemoet, elke dag worden er mensen vermoord, verkracht, opgelicht, uitgezet , miljoenen leven in honger
    En dan wordt er geschokt gereageerd op een plaatje van een varken en voelen mensen zich gekwetst !!!!
    Get real , get a live en stel de prioriteiten in het leven eens bij zou ik zeggen.

17. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Keesje1964 schreef op 26 oktober 2011 @ 13:18:
    [afbeelding]
    Je kan er meerdere associatie's bij bedenken:. Het varken heeft pijn (lees, een borstprothese geeft pijn). Het varken lacht hard (lees, een borstprothese is om te lachen). Het varken ziet er dood uit (lees, met een borstprothese gaa je dood). Et c.

Ik begrijp niet dat de beheerders wel mee lezen op diverse onderwerpen hier (wegkrassen wat hun niet bevalt) maar dat ze niet de vormgever vragen om een persoonlijke motivatie in deze topic neer te zetten over het gebruik van dat halfdode (?)varken. Ze zitten allemaal in de zelfde organisatie maar reageren ho maar. Meedenken met de medemens en begrip voor gevoelens is ver te zoeken hier maar met weggummen zitten ze er boven op.

[afbeelding]
    [afbeelding]

Stel jij ziet deze plaatjes op de libelle startpagina en je kent van heel dichtbij mensen die er mee te maken hebben. Nodigd jou dat uit om verder te lezen dan????
    Leuk om op dit forum om te lezen dat een deel voor medicijnen voor ADHD van koeiespeeksel wordt gemaakt. Of dat een spraakgebrek kan verminderen door het gorgelen met ezelinnemelk. Maar het plaatje met de tekst shockeert gewoon. Begrijp je de TO nou echt niet Mee door steeds over dat overgevoelige te beginnen??

Je overdrijft

En nee mij maakt het niet uit als het de waarheid is

Mee wijzigde dit bericht op 26-10-2011 15:37 met 1%

18. ellon
    Afbeelding van ellon

Overal in de media worden Tourettepatiënten afgeschilderd als vloekende idioten. Kwetsend voor Tourettepatiënten en nog niet waar ook. Als er via de patiëntenvereniging op gereageerd wordt, is de reactie meestal dat patiënten te overgevoelig reageren. Ik vind van niet, want je raakt deze mensen wel degelijk met dat vertekende beeld. Zij schamen zich hierdoor voor hun stoornis en dat heeft gevolgen.

Dat is heel wat anders dan een plaatje van een varken en de associatie met een borstreconstructie. Ik snap wel dat borstkanker een moeilijk onderwerp is en ik snap ook nog wel (een heel klein beetje) dat er een negatief beeld van varkens is, maar mensen met een borstreconstructie worden echt niet geassocieerd met varkens en hoeven zich ook verder niet beschaamd te voelen.

Ik ben het vaak niet eens met Mee en inderdaad is Mee nogal volhardend, maar zij toch niet alleen? De tegenreacties zijn net zo volhardend. Dat heb je nou eenmaal met tegengestelde meningen in discussies.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

19. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    Mee schreef op 26 oktober 2011 @ 15:33:
    [...]

De halve wereld staat in brand, we stevenen af op een grote crisis de komende jaren , gehandicapten worden nog net niet op straat gezet, 80.000 mensen in de sociale werkplaatsen gaan een onzekere toekomst tegemoet, elke dag worden er mensen vermoord, verkracht, opgelicht, uitgezet , miljoenen leven in honger
    En dan wordt er geschokt gereageerd op een plaatje van een varken en voelen mensen zich gekwetst !!!!
    Get real , get a live en stel de prioriteiten in het leven eens bij zou ik zeggen.
    Ik vind dit geen argumentatie, zo kun je elk onderwerp bagatelliseren. Je hebt de keuze bij dit soort onderwerpen weg te blijven of naar fora te verhuizen, waar deze zaken expliciet aan de orde komen.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

20. gwynette
    Afbeelding van gwynette

Wie koste wat koste het eigen gelijk wil halen, ziet op een gegeven moment geen andere mogelijkheid meer dan het aanvallen van eenieder die een andere mening is toegedaan en gaat er van alles bijhalen wat met de zaak niets te maken heeft. Mee doet beide. Waarom? Omdat idee onverdraaglijk is dat iemand een andere mening heeft dan de jouwe? Wen er maar aan. Ik moet altijd een beetje grinniken om dit soort volharding: je bent het niet me eens en dus moet er één van de volgende dingen aan de hand zijn: of je hebt het niet begrepen, of je bent overgevoelig, of je maakt je druk om niks. Terwijl het geen van allen is: we zijn het gewoon niet altijd met elkaar eens. Nou en? Mij doet het varken niets, maar is het nou zo moeilijk om te geloven dat een ander er wel een rotgevoel bij krijgt? En is het dan zo moeilijk om een ander plaatje te kiezen? Juist bij artikelen over ziekte en gebrek dien je de uiterste voorzichtigheid te betrachten omdat het dingen zijn die vaak gevoelig liggen. Als (web) redacteur moet je dat weten en er rekening mee houden - maar dat is dan weer mijn mening. Voel je vrij om het er hartgrondig mee oneens te zijn ;-)

21. Keesje1964

quote:
    Mee schreef op 26 oktober 2011 @ 15:33:
    [...]

Tunnelvisie.

22. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    gwynette schreef op 26 oktober 2011 @ 17:35:
    Wie koste wat koste het eigen gelijk wil halen, ziet op een gegeven moment geen andere mogelijkheid meer dan het aanvallen van eenieder die een andere mening is toegedaan en gaat er van alles bijhalen wat met de zaak niets te maken heeft. Mee doet beide. Waarom? Omdat idee onverdraaglijk is dat iemand een andere mening heeft dan de jouwe? Wen er maar aan. Ik moet altijd een beetje grinniken om dit soort volharding: je bent het niet me eens en dus moet er één van de volgende dingen aan de hand zijn: of je hebt het niet begrepen, of je bent overgevoelig, of je maakt je druk om niks. Terwijl het geen van allen is: we zijn het gewoon niet altijd met elkaar eens. Nou en? Mij doet het varken niets, maar is het nou zo moeilijk om te geloven dat een ander er wel een rotgevoel bij krijgt? En is het dan zo moeilijk om een ander plaatje te kiezen? Juist bij artikelen over ziekte en gebrek dien je de uiterste voorzichtigheid te betrachten omdat het dingen zijn die vaak gevoelig liggen. Als (web) redacteur moet je dat weten en er rekening mee houden - maar dat is dan weer mijn mening. Voel je vrij om het er hartgrondig mee oneens te zijn ;-)

Val niemand aan ..TO vroeg zelf of ze overgevoelig is ..daar heeft ze antwoord op gekregen
    Dat ze naar mijn smaak dus over gevoelig is
    Dat beviel niet en heeft ze op gereageerd waar ze dus wederom een open vraag stelde met een antwoord er in ..
    En de rest is geschiedenis..

Daar komen anderen bij wat hun goed recht is en beginnen over zaken als respect hebben voor een zieke , kwetsend voor iedereen en dat Libelle fout handelt en dat gaat mij te ver
    Dat mensen die gevoelig zijn voor het plaatje bij het artikel en in hun antwoorden duidelijk laten merken dat ze vinden gelijk te hebben, en de rest van de wereld niet is niet mijn probleem..
    Maar een probleem voor diegene die moeite hebben met het plaatje bij het artikel en verwachten ( eisen) dat de rest van de wereld hun probleem erkennen en dat gaat mij te ver.
    En dan maar in opperste wanhoop beginnen over respect hebben en dat het kwetsend is als argumentatie om de eis kracht bij te zetten.
    Gekwetst worden of menen gekwetst te worden ligt nog altijd de basis in de eigen onzekerheid

23. marya
    Afbeelding van marya

Dit plaatje van een varken is niet zo mooi.
    Dát ben ik met veel van jullie eens.
    Misschien had een schattig varkentje wél gekund ?

Het gaat om de gedachte/weten wat er achter zit.
    Deze topic, hoewel geopend uit irritatie, draagt dus ook bij aan de bewustmaking over de mogelijkheden van reconstructie.

24. ellon
    Afbeelding van ellon

Hier de originele bron van het artikel mét een ander varkentje:

daily mail

25. marya
    Afbeelding van marya

Dat varkentje ziet er idd "liever" uit, en stoot daardoor misschien wat minder af.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x