Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Gevoelloze combinatie op Libelle.nl

Dit onderwerp heeft 293 reacties, en bestaat uit 12 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 12.
De laatste reactie is geplaatst op 04-12-2011 18:38.

Gevoelloze combinatie op Libelle.nl

Ga naar een onderdeel
  1. scandie
    Afbeelding van scandie

Op het openingsblad van Libelle.nl staan foto's met daarin een tekst.
    De tekst heeft meestal een relatie met de foto (of andersom), bijvoorbeeld de naam van een gerecht en daarvan dan een foto.
    Alleen staat er nu al een aantal dagen een foto van een varken met daarin de tekst "borstprothese".
    Ik vind dit persoonlijk een hele slechte, gevoelloze combinatie.

Ben ik nu overgevoelig of zijn er meer forumleden die er het zelfde overdenken?

2. Mee
    Afbeelding van Mee

Het is een goede combinatie
    Heb je het artikel wel gelezen?//

Zo ja dan ben je overgevoelig en in dit geval , onterecht

3. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Ben het met je eens, ik vind dat dieren niet voor dit doel mogen worden gefokt, ook niet als het om een prothese gaat, die kan ook uit lichaamseigen weefsel worden gemaakt.

Op het bovenstaande berust copyright©

4. scandie
    Afbeelding van scandie

Of er nu een link met het artikel is of niet, dat maakt me niet uit.
    De combinatie varken en borstprothese vind ik niet passen. Er zijn toch wel andere foto's te bedenken. Alhoewel varkens natuurlijk hele intelligente wezens zijn, ligt de associatie met vies en dik toch meer voor de hand en dat in combinatie met protheses vind ik gevoelloos.

Nog iets anders: we hebben net de borstkankerweek weer achter de rug. Niet te missen: artikelen in krant en weekblad, tv-programma, zelfs op bij mij op kantoor werden roze lintjes uitgedeeld. Prima hoor, al die belangstelling, maar er zijn nog zoveel meer soorten kanker die ook jonge mensen treft en met aanzienlijk minder kans op genezing. De aandacht daarvoor is veel en veel minder. Terecht of niet?

5. Mee
    Afbeelding van Mee

Je hebt duidelijk het artikel niet goed gelezen of begrepen

6. lana
    Afbeelding van lana

Ik heb het artikel goed gelezen en volkomen begrepen.
    Maar de toegevoegde waarde van de bijzonder lelijke foto van een varken, begrijp ik niet.
    Het doet geen recht aan het artikel en aan de nieuwe techniek van een borstreconstructie na een borstamputatie, waar varkensleer voor wordt gebruikt. Daar hadden ze wel een wat elegantere ( of een aantrekkelijke foto) voor kunnen verzinnen.

7. Mee
    Afbeelding van Mee

We eten graag kip, maar hoeven niet te zien waar het vandaan komt of/geslacht

In die categorie valt de reacties op een foto bij het artikel

Merkwaardig

Mee wijzigde dit bericht op 23-10-2011 18:38 met 5%

8. missmarple
    Afbeelding van missmarple

quote:
    Mee schreef op 23 oktober 2011 @ 18:37:

Merkwaardig
    dit slaat nergens op.

Als iemand aan de knie word geopereerd wil de patient vaak ook niet meteen de binnenkant van zijn knie te zien.

Varkens zijn dieren, ze leven in varkensstallen, wroeten in de modder of knorren omdat ze niet kunnen praten met mensen.

Zieke mensen zijn heel gevoelig en moeten met respect behandelt worden.

9. scandie
    Afbeelding van scandie

quote:
    missmarple schreef op 23 oktober 2011 @ 20:43:
    [...]

Helemaal mee eens.
    Daarnaast: als je het artikel in Libelle niet hebt gelezen en op libelle.nl komt, zie je ineens de combinatie foto - tekst en dat slaat echt nergens op. Het getuigt zeker niet van respect om borstprotheses met varkens in verband te brengen, zelfs als er ergens een link is.
    Ik blijf bij mijn standpunt dat het respectloos en gevoelloos is.

10. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    Mee schreef op 23 oktober 2011 @ 18:37:

Merkwaardig

Heb het artikel niet gelezen, maar kan evengoed reageren op onzin: Iets vrijwillig eten en dan een foto van het betreffende beest moetenaanschouwen, is van een andere orde dan na een borstreconstructie door een gedwongen amputatie, geconfronteerd te worden met een varken, alleen omdat er varkensleer bij de reconstructie wordt gebruikt.
    Elk weldenkend mens kan bedenken, dat mensen dit als onprettig kunnen ervaren. Dan kan je wel heel hard roepen, dat het bij het artikel past, maar het gaat om de emotie die deze foto kan oproepen en daar heb je bij dit soort onderwerpen rekening mee te houden, tenminste als je niet op kwetsen of shockeren uit bent. De foto is dus misplaatst.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

11. Mee
    Afbeelding van Mee

Overgevoelige reacties dus

Denk je dat als de persoon te horen krijgt dat het van varkens huid is gemaakt , of om het even van welk dier , ook niet moet slikken ??
    Het visuele aspect maakt dat er niet meer of minder door

Vind het weglopen voor de realiteit ..

12. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    scandie schreef op 23 oktober 2011 @ 21:16:
    [...]

Helemaal mee eens.
    Daarnaast: als je het artikel in Libelle niet hebt gelezen en op libelle.nl komt, zie je ineens de combinatie foto - tekst en dat slaat echt nergens op. Het getuigt zeker niet van respect om borstprotheses met varkens in verband te brengen, zelfs als er ergens een link is.
    Ik blijf bij mijn standpunt dat het respectloos en gevoelloos is.

Het artikel waarvan de link in het verhaal staat gebruikt ook een varken als plaatje

Ik zie het probleem niet

13. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    Mee schreef op 23 oktober 2011 @ 23:00:
    Overgevoelige reacties dus

Denk je dat als de persoon te horen krijgt dat het van varkens huid is gemaakt , of om het even van welk dier , ook niet moet slikken ??
    Het visuele aspect maakt dat er niet meer of minder door

Vind het weglopen voor de realiteit ..

Hoezo: overgevoelige reacties dus??
    Ik zeg dat indien je niet op kwetsen of shockeren uit bent, dit een foto is die onnodige emoties oproept, dat is iets anders dan overgevoeligheid. Een nogal onhandige conclusie die je trekt, terwijl je mijn posting daarvoor gebruikt...
    Wanneer iemand van een mens een orgaan krijgt, plaats je er ook geen foto bij van degene die de donor levert.
    Het is gewoon lomp.

14. benthe
    Afbeelding van benthe

quote:
    scandie schreef op 23 oktober 2011 @ 16:34:
    De tekst heeft meestal een relatie met de foto (of andersom), bijvoorbeeld de naam van een gerecht en daarvan dan een foto.
    Alleen staat er nu al een aantal dagen een foto van een varken met daarin de tekst "borstprothese".

Doel ervan is: aandacht vragen! Dat is de reclamemaker gelukt; er wordt zelfs een topic aangemaakt. Mooi.
    Ikzelf ervaar geen negatieve gevoelens bij het zien van dit lieve varkentje. Nieuwe hartkleppen, borstreconstructies ... ik vind het helemaal oké.

@Scandie, ik vind het een prima gekozen reclamemiddel.
    @Pagan, het gaat niet om een afbeelding van de donor, het gaat om aandacht voor een nieuwe techniek. Het fotootje van het varkentje nodigt uit tot verder lezen. Dat roept het bij mij op.

15. Mee
    Afbeelding van Mee

En het is geen misleidende foto

Rechtsom of linksom het wordt gemaakt van varkensleer.

@Pagan de vergelijking met een donor gaat niet op
    Negen van de tien gevallen gaat het om een persoon die overleden is en die je niet kent, net als dit varken
    Personaliseren dat zal pas gevoelloos zijn voor de nabestaande en zie ik het nut niet van in of wat het met deze foto te maken heeft..

Men zal juist blij moeten zijn dat men een techniek heeft ontwikkeld, waarbij een varken zijn huid heeft gegeven, ten behoeve van de mens
    En daar mag het beestje van mij best bij naam genoemd mogen worden in plaats van weg gemoffeld ..

Dat heet respect voor het dier

Mee wijzigde dit bericht op 23-10-2011 23:57 met 2%

16. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    missmarple schreef op 23 oktober 2011 @ 20:43:
    [...]

dit slaat nergens op.

Als iemand aan de knie word geopereerd wil de patient vaak ook niet meteen de binnenkant van zijn knie te zien.

Varkens zijn dieren, ze leven in varkensstallen, wroeten in de modder of knorren omdat ze niet kunnen praten met mensen.

Dan is het maar goed dat je mijn opa nooit hebt gekend , die knorde wat af de hele dag :lol:

Verder heb ik wel wat moeite met je opmerking zieke mensen etc
    Het tonen waarvan een product is gemaakt heeft niets te maken met geen respect hebben voor zieke mensen.
    Het getuigt juist van respect als je als bedrijf of ontwikkelaar openlijk aangeeft waarvan het gemaakt is
    En dat de mens een varken vies vind en niet tegen een plaatje van een varken kan bij een techniek..
    Is voor mij zoals ik eerder heb gezegd , wel kip eten maar ...etc

17. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Deze techniek is niet nieuw, maar nieuw of oud, heeft er niets mee te maken.
    Het is een afbeelding van de donor. Als je een brandwond hebt en er wordt huid van je kont gebruikt, krijg je toch ook geen foto's voorgeschoteld van allemaal blote reetjes?

A clinical report from doctors at Birmingham City Hospital in 2009 showed that six months after reconstructing a breast with the graft, the patients’ own blood vessels had grown into the pigskin.

Another significant bonus is that because the pigskin provides extra muscle to cover the implant, there’s no need to stretch it using the initial saline implant. So some patients can have just one operation.

Read more: http://www.dailymail.co.u ... curves.html#ixzz1be3wPkuu

18. Mee
    Afbeelding van Mee

@Pagan
    Natuurlijk niet , het is zoals je zegt van je kont
    Dan hoef ik geen foto's van andere konten te zien , weet wel hoe mijn kont er uit ziet

Bedankt voor de link naar het artikel.
    Heb je opgemerkt dat er bij het artikel ook een plaatje van een varken wordt gebruikt????

Het is het derde plaatje ....

Om misverstanden te voorkomen :D

Mee wijzigde dit bericht op 24-10-2011 00:20 met 33%

19. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    Mee schreef op 24 oktober 2011 @ 00:07:
    [...]

En dat de mens een varken vies vind en niet tegen een plaatje van een varken kan bij een techniek..

Het gaat niet om het varken ( wat geen "vies" dier is ) maar om de lelijke foto die de techniek waar naar verwezen wordt geen recht doet.
    Als men het over een varken heeft, dan weten de meesten van ons ( voor de jeugd sta ik niet in), om welk dier het gaat. Beter hadden ze een foto getoond, waarop het resultaat bij gebruik van
    "kunst middelen" te zien is en welk resultaat verkregen wordt bij gebruik van varkenshuid.
    Het varken is al zolang in gebruik door de mens. Het is een consumptie artikel. We behandelen de dieren schandalig door ze met veel te veel in veel te kleine ruimten te proppen, waar ze zo min mogelijk kunnen bewegen zodat de kilo's maar goed groeien.

Het is nog maar vijftig jaar geleden, dat ze gewoon in de wei liepen en wij als kinderen gewoon ertussen speelden. Daar zag de zeug tenminste nog eens een beer ipv de inseminatietuit van de vet.
    We hebben nogal wat te danken aan de dieren. Dat kan andersom niet gezegd worden........

20. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

Zo te zien ligt dit varken lekker in de wei, al gapend om zijn middagdutje te doen. Geinige foto!

De een zijn dood is een ander zijn brood.

21. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Mee schreef op 23 oktober 2011 @ 23:55:
    En het is geen misleidende foto

Rechtsom of linksom het wordt gemaakt van varkensleer.

@Pagan de vergelijking met een donor gaat niet op
    Negen van de tien gevallen gaat het om een persoon die overleden is en die je niet kent, net als dit varken
    Personaliseren dat zal pas gevoelloos zijn voor de nabestaande en zie ik het nut niet van in of wat het met deze foto te maken heeft..

Men zal juist blij moeten zijn dat men een techniek heeft ontwikkeld, waarbij een varken zijn huid heeft gegeven, ten behoeve van de mens
    En daar mag het beestje van mij best bij naam genoemd mogen worden in plaats van weg gemoffeld ..

Dat heet respect voor het dier

Helemaal mee eens. Wie varkens associeert met vies en vet, heeft een verkeerd beeld van varkens. Het gebruik van varkensweefsel voor reconstructiedoeleinden is al veel langer bekend. Het weefsel van varkens lijkt veel op dat van mensen en is daardoor heel geschikt.

Ik vind het meer getuigen van respectloosheid voor en een verkeerd beeld van varkens dan geen respect voor mensen als hier aanstoot aan genomen wordt.

We zien op tv bloederige operaties, afvalprogramma's met hele dikke mensen, platvloerse programma's en misselijkmakende videoclips met veel geweld en seks en dan ineens is een plaatje van een varken iets om over te vallen? Ik snap er niet veel van.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

22. marya
    Afbeelding van marya

quote:
    scandie schreef op 23 oktober 2011 @ 16:47:
    Of er nu een link met het artikel is of niet, dat maakt me niet uit.
    De combinatie varken en borstprothese vind ik niet passen. Er zijn toch wel andere foto's te bedenken. Alhoewel varkens natuurlijk hele intelligente wezens zijn, ligt de associatie met vies en dik toch meer voor de hand en dat in combinatie met protheses vind ik gevoelloos.

Nog iets anders: we hebben net de borstkankerweek weer achter de rug. Niet te missen: artikelen in krant en weekblad, tv-programma, zelfs op bij mij op kantoor werden roze lintjes uitgedeeld. Prima hoor, al die belangstelling, maar er zijn nog zoveel meer soorten kanker die ook jonge mensen treft en met aanzienlijk minder kans op genezing. De aandacht daarvoor is veel en veel minder. Terecht of niet?

Wát precies vind je ongevoelig ?
    Wáár ligt je punt.
    Je vindt de combinatie varken en borstprothese niet passen. Maar die combinatie is nu juist voor vrouwen met borstkanker wél passend.

23. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

quote:
    scandie schreef op 23 oktober 2011 @ 16:34:

Titel en begeleidende foto op een kaft moeten uitnodigen / triggeren om het artikel te lezen.
    Dat doen het varken en het onderwerp niet. Het kwetst.
    Ik denk er dus het zelfde over als dat jij doet.

24. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Keesje1964 schreef op 25 oktober 2011 @ 12:43:
    [...]

Titel en begeleidende foto op een kaft moeten uitnodigen / triggeren om het artikel te lezen.
    Dat doen het varken en het onderwerp niet. Het kwetst.
    Ik denk er dus het zelfde over als dat jij doet.
    Dus ook over gevoelig

25. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

Of jij ongevoelig.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x