Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Mode & Beauty
  4. Gevoelige ogen

Dit onderwerp heeft 32 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 16-02-2012 12:59.

Gevoelige ogen

Ga naar een onderdeel
  1. cornelie
    Afbeelding van cornelie

Ik heb de laatste tijd prikkelende ogen/oogleden. Ogen prikken, gaan tranen. Komt denk ik door de oogschaduw. Want ik gebruik al hypo-allergeen mascara.
    Welk merk of merken, zijn geschikt voor gevoelige ogen. En wie heeft er ervaring met een bepaald soort goedzittenblijvende oogschaduw. Alle tips zijn welkom.

2. anneloeslevensgenieter
    Afbeelding van anneloeslevensgenieter

Hoi Cornelie!

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb gevoelige ogen en kan ook niet alle soorten make-up voor mijn ogen gebruiken. Ik heb nu altijd een mascara, oogpotlood en oogschaduw van Clinique (op hun website http://www.clinique.nl vind je ook heel wat info over de inhoudsstoffen). Ik ben zelf ook al langer op zoek naar een "goedkopere" variant daarvan, aangezien Clinique natuurlijk niet het goedkoopste merk is. Maar ik ben er heel tevreden mee en heb sindsdien ook geen last meer.
    Verder heb ik nu een make-up set voor gevoelige ogen, sensitive skin (m.a.w. voor personen die eigenlijk helemaal niks aan kunnen ;-)) van la Roche Posay met een kortingsbon van de kortingssite Groupon. Anders zou het wel heel duur geweest zijn. Die cremes zijn eigenlijk voor mensen die net plastische chirurgie achter de rug hebben. Ik was er echt heel tevreden mee. Heb lang niet meer zo zachte huid gehad. En mijn ogen waren ook tevreden ;-)
    Ik ben benieuwd of iemand misschien nog een goede tip heeft. Dat zou mezelf namelijk ook heel veel helpen!

Groetjes!

Anneloes

anneloeslevensgenieter wijzigde dit bericht op 06-12-2011 12:07 met 29%

3. cornelie
    Afbeelding van cornelie

bedankt Anneloes voor je snelle reactie.
    En laten we hopen op nog meer (en ook goedkopere) reacties.

4. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Goedemiddag dames.

Echt een tip welke make-up heb ik niet.
    Maar een goedkope tip voor gevoelige branderige ogen heb ik wel. Ik spoel elke dag mijn ogen met afgekoeld gekookt water. Daar heb ik een oogbadje voor,dat te koop is bij de drogist.
    Hier heb ik veel baat bij.

Sorry,dat het niet over make-up gaat,maar misschien hebben jullie hier iets aan?

Fijn weekend!

5. hemelskoekje
    Afbeelding van hemelskoekje

Ik spoel mn ogen met kamillethee. Heb een vreselijk gevoelige huid en kan dus weinig verdragen vwb make-up.

Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft...

6. hemelskoekje
    Afbeelding van hemelskoekje

quote:
    Manji 48 schreef op 21 oktober 2011 @ 14:33:
    Goedemiddag dames.

Echt een tip welke make-up heb ik niet.
    Maar een goedkope tip voor gevoelige branderige ogen heb ik wel. Ik spoel elke dag mijn ogen met afgekoeld gekookt water. Daar heb ik een oogbadje voor,dat te koop is bij de drogist.
    Hier heb ik veel baat bij.

Sorry,dat het niet over make-up gaat,maar misschien hebben jullie hier iets aan?

Fijn weekend!

Manji, werkelijk...waar ik je ook lees, je hebt altijd zulke lieve reacties overal op. Dank je, daar zal iedereen absoluut wat aan hebben. :love:

hemelskoekje wijzigde dit bericht op 21-10-2011 14:42 met 0%
    Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft...

7. clineke
    Afbeelding van clineke

Gebruik je visolie 3/6/9 omega 3 of hoe je dat noemt bij jullie? 1000 mg per dag. Wordt door de oogarts aanbevolen tegen gevoelige en droge ogen (ook goed voor immuunsysteem, hart en vaat, etc. etc.).

Physician's Formula is een goede make-up die mooie kleuren heeft, goed blijft zitten, en hypo allergen.

http://images.buzzillions.com/images_products/04/84/physicians-formula-matte-collection-quad-eye-shadow-canyon-classics_90241_raw.jpg

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

8. dini
    Afbeelding van dini

Omega 3, is dat Clineke, ik heb me er ook in verdiept omdat ik zelf ook droge ogen heb, komt door de leeftijd.... :D En ik draag (nog) contactlenzen, zal wel niet zo lang meer kunnen, denk ik.
    Omega 7 schijnt nog beter te zijn tegen droge ogen en slijmvliezen, is wel prijzig. Google er maar eens op, is best interessant. Verder kun je bij de opticien oogdruppels kopen die ook mensen gebruiken die ooglasering hebben gehad, VisMed of zoiets heet het. Zijn net iets beter dan de gewone oogdruppels die je bij de drogist kunt kopen.
    Over make-up kan ik niets vertellen.

9. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Dini,ik heb een tijdje druppels van de opticien gebruikt voor mensen die lenzen dragen,maar dat heeft niet veel geholpen voor mijn droge ogen. Maar waarschijnlijk zijn de druppels voor ooglasering beter,ik kan het allicht eens proberen.

Bedankt voor de tip.

10. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Och Hemelskoekje toch,ik ga warempel nog blozen van je complimentje.
    En dat nog op mijn oude dag. :lol:

Bedankt hoor. :love:

Manji 48 wijzigde dit bericht op 21-10-2011 15:08 met 2%

11. clineke
    Afbeelding van clineke

Ja, Dini, klopt, het is de leeftijd :sad: Ik kon mijn lenzen niet meer verdragen, zo rond de 42, en heb toen mijn ogen operatief laten corrigeren. Dat was toen PRK maar nu meestal Lasik.

GenTeal is een soort oogdruppel in gel vorm (bij de drogist verkrijgbaar) en die helpt ook wel goed, maar die van de oogarts zijn het best vind ik.

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

12. farah
    Afbeelding van farah

Qua make-up heb ik heel wat geld weg gesmeten. Dat wil zeggen, goedekope of dure merken. IK had er vaak (behoorlijk) wat last van.
    Ben toen geeindigd bij Yves Rocher. Alleen de make-up.
    Qua ogen (poeder kleurtjes) heb ik dus revlon en voor de wimpers/lijntje langs de ogen l'Oreal. Tot nu toe geen last meer.
    Maar dat is voor een ieder verschillend.
    Met de leeftijd kreeg ik ook heel droge ogen. Ik had toen contactlenzen. Of ik er maar bij wilde druppelen. Niet dus. Dus dag lenzen. Er zijn ergere dingen en een bril is ook leuk. :-D
    Wens je heel veel succes!

13. twinmom_67
    Afbeelding van twinmom_67

Ik kan ook niet tegen alle oogschaduws,maar die van essence van het kruidvat heb ik geen last.Terwijl bij een duurdere van een bekend merk de tranen over mijn wangen rollen.
    Ik heb er best veel oogschaduw van en die blijft goed zitten.Ook eea soort vloeibaar goedje,maar als het aangebracht is dan droogt het op met een glimmertje er in.
    Idem dito de mascara en oogpotlood die zijn er prima van.Vaak genoeg met duurder merken dat alles wazig wordt en mijn ogen branden.
    Het is een kwestie van ffe uittesten.
    Dit kruidvat merk is ook nog is vriendelijk voor de portomonee zeker als je er tegen kan.

Ik heb ook wel eens een mascara van vichie en clinique gehad kei duur ,maar nu gelukkig een goedkoop alternatief zonder traanogen.

twinmom_67 wijzigde dit bericht op 21-10-2011 18:06 met 0%
    Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

14. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Ik heb lenzen en brillen.
    Ik heb last als de airco te hard waait, kachel te hoog ( vooral nu in de winter..en ik ben een koudkleum :kater: ) . Mijn werk / leef-omgeving moet een beetje vochtig ..en op goeie temp zijn.
    Zucht, tis allemaal wat hoor. Dan grijp ik naar mijn bril.
    Als ik weet dat ik die dag gewoon in kantoor voor de pc aan het werk ben, dan zet ik mijn bril op. Anders is het niet te doen met de lenzen.

Voor mij ogen kwam ik een paar jaar terug een hypoallergeen mascara tegen, gewoon in de Hema, kom daar bijna nooit, behalve
    voor een broodje rookworst.. En het werkt uitstekend.
    Voor oogschaduw vermijd ik allerlei extreme poeder en glittervormen.
    Als je dit opsmeert, dan vallen er de poederkorreltjes in je ogen, zit ik daar te janken net besmeurde wasbeer. Not funny als je haast hebt om naar werk te gaan.

Clinique lijn is uitstekend moet ik zeggen, maar die van Etos, lees hypoallergeen voor gevoelige ogen, is ook ok om uit te proberen.

Oogschaduw liefst mat richting nat. Loop gewoon Dougie en Easy binnen, of kruitvaat en zo... Laat je eens goed verwennen en misschien krijg je wat monsters mee.

Veel succes en plezier
    Love
    J

15. dini
    Afbeelding van dini

Die tip van die mascara komt me goed te pas, Jusstina. Dank je wel.
    Ja, Clineke, de leeftijd en bijbehorende verschijnselen kunnen we niet tegenhouden, ja laseren zou ik ook wel willen, er is nu een kortingsactie, maar mijn ogen zijn daar te slecht voor.
    De druppels die je bij de opticien koopt VisMed light, zijn dus ook in gel vorm, maar ik heb ze dus in druppel vorm en ze worden ook gegeven aan mensen die net zijn gelaserd. Ik heb een beetje steenvorming op mijn ogen door de droogte en lenzen, en het is wel belang ze vochtig te houden.Omdat ik geen last van mijn ogen heb vergeet ik vaak te druppelen, fout natuurlijk.

16. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ik lees wat over laseren. Afgelopen maandag was in Radar daarover wat te zien. Misschien geeft dat wat extra informatie voor wie het nog niet gezien heeft.

Pimpelmeesje

17. flo
    Afbeelding van flo

Hoi Cornelie! je kan eens proberen om druppels voor droge ogen te druppelen.
    Ik heb ook van mijn oogarts gehoord dat groene kleurig en goud oogschaduw reactie kan geven op prikkelende ogen Misschien heb je er wat aan. sus6 want het is vreselijk zo jeukende ogen

http://www.forumticker.nl/tickers2/tickers/image/stoppen_met_roken/a-roken-4/aa-roken-1/2012-2-20/-52/366/MSBtYWFuZCAzIHdla2VuICYgNSBkYWdlbiBnZXN0b3B0IG1ldCByb2tlbi4=

18. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Ik loop al jaren lang met laseren in mijn hoofd.
    Maar ik ben gewoon heel erg bang dat ze in mijn ogen
    gaan wroeten. ..En aan andere kant, mijn oogarts zei uiteindelijk
    dat ik niet aanmerking kom voor lasers.
    Ik ben eerlijk gezegd wel blij toen ik dat hoorde..
    Dan hoef ik niet meer na te denken, gewoon brillen en lenzen blijven gebruiken.
    Gisteren heb ik weer een Clin*que mascara gekocht, nieuw versie.
    Deze is 22 eur, maar echt de moeite waard.
    Ik doe maar een laagje, en that's it.
    Houd niet van neppe overvolle dikke smeersels net als bij
    jong meisjes die aan het experimenten zijn.
    Geen prikkelende, rode ogen bij C... Helemaal perfect.
    En grappige is... Ik wist niet dat mijn wimpers zo lang waren.

By the way, ik blijf H*ma ook kopen, uitstekend produkt.

Veel succes allemaal
    Love
    J

19. InezJ
    Afbeelding van InezJ

Hoi!

Ik heb dat ook een tijdje gehad! Smeer je gezicht voordat je er make up op doet goed in met een voedende creme. Ook op je oogleden. laat dit intrekken. Het beste is dan een speciale oogcreme opdoen, waardoor je make up langer blijft zitten. Hierdoor zal je oog ook minder snel gaan irriteren. Mac Oogschaduw is erg goed, en krijg ik nooit last van.

Groetjes

20. juftut
    Afbeelding van juftut

Ben zelf ook voor zowat alles 'allergisch'. Had al van alles geprobeerd,, goedkoop en duur. Hier in NL niets waar ik tegen kon. Inmiddels gebruik ik goudcrémes van Bonchique, even goed als de dure merken, maar veel minder duur. Absoluut een aanrader, én je huid wordt er mooier van omdat t herstel van de cellen stimuleert! www.bonchiquebeauty.com

21. juftut
    Afbeelding van juftut

Mooie duurzame hypo-allergene make-up heb ik gevonden via bonchiquebeauty.com

22. dini
    Afbeelding van dini

Jusstina, even een vraagje over die H*ma mascara. Loopt die ook gauw uit, is niet waterproof, geloof ik, toch?

23. juftut
    Afbeelding van juftut

H*ma spullen werken als je allergisch bet even, maar na een paar weken krijgen wij gevoelige dames daar zelfs blaren van op en om onze ogen...

24. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

quote:
    dini schreef op 04 november 2011 @ 16:52:
    Jusstina, even een vraagje over die H*ma mascara. Loopt die ook gauw uit, is niet waterproof, geloof ik, toch?

Hai Dini,

Nee, al die gevoelige mascara's zijn volgens mij niet waterproof.
    Droog snel uit en breekt je wimpers zeggen ze. :kater:
    Ik heb snel die van H'ma gelezen, is niet !
    Loopt die uit ? Heb niet mee gezwommen... Dus ik weet het echt niet
    En ... ik zie nu niet uit als een wasbeer hihihih!
    Ze lopen niet gauw uit hoor.

Liefs
    J

25. dini
    Afbeelding van dini

Dank je wel... :) .

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x