Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Libelle Café
  4. Babbelen op de babbelboot (3)

Dit onderwerp heeft 1045 reacties, en bestaat uit 42 pagina's. U bent momenteel op pagina 24 van 42.
De laatste reactie is geplaatst op 23-05-2012 12:10.

Babbelen op de babbelboot (3)

Ga naar een onderdeel
  1. justagirl76
    Afbeelding van justagirl76

Henny gecondoleerd met je schoonzus.
    Heel veel sterkte voor jou en je familie.

http://i261.photobucket.com/albums/ii70/Henny-scheepstra/pa/gecondoleerd.gif

"Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier."

2. jane
    Afbeelding van jane

Iedereen aan de wasdag vandaag.
    Hier schijnt heerlijk de zon,heb gisteren ook een fijne wandeling gemaakt.Man heeft lekkere bami soep met wontong voor mij gemaakt.
    Fijne middag allemaal

3. meveve
    Afbeelding van meveve

Hallo.

Nee hoor voor mij vandaag geen wasdag! Wij waren vanmorgen al vroeg op pad, want manlief moest voor controle naar het zkhs. Vanwege de ochtendspits moesten we echt al heel vroeg weg, maar we waren keurig 5 min voor de afgesproken tijd in de wachtkamer.
    Toen we weer thuis waren hebben we gezellig koffie gedronken en daarna lekker verse boerenkool gehaald, dus vanavond eten we boerenkool met worst! Mmmmmm :mmm:
    Vanmiddag belde mijn moeder om te vertellen dat ze morgen al vroeg in het zkhs moeten zijn. Dat wordt dus weer een dagje vroeg op pad. Manlief is zo lief dat hij me gaat brengen met de auto, dus ik hoef niet zo vroeg met de trein. Hij gaat weer terug naar huis en ik blijf bij moeder om haar gezelschap te houden. Anders is ze zo alleen en dat op de dag dat mijn/onze ouders 56 jaar getrouwd zijn. Ik hoop dat we na de operatie weer snel naar vader mogen, zodat ook hij op deze, toch wel bijzondere, dag niet zo alleen zal zijn. Maar dat moeten we afwachten.

Eet smakelijk voor straks en alvast en fijne avond!

4. grootje
    Afbeelding van grootje

Meveve,ik wil je alvast voor morgen sterkte wensen,ook voor je ouders en alvast ook gefeliciteerd met hun trouwdag!
    Hoop dat het allemaal mee zal vallen!

5. trees
    Afbeelding van trees

Hallo allemaal,

Meveve, wat fijn dat je man je morgen wegbrengt naar je moeder. Dat wordt erg vroeg je bedje uit morgen. Wel vervelend dat het net op hun trouwdag moet gebeuren. Het is inderdaad te hopen dat hij weer snel naar huis kan. Kunnen jullie er nog een gezellig dagje van maken met een lekker gebakje , of zoiets. 56 Jaar bij elkaar, dat is toch iets wat steeds minder voor komt.
    Heb je van de boerenkool genoten?

Jane, ook bij mij geen wasdag hoor. :lol: Ik was wanneer de mand vol is. En dat verschilt van week tot week, ik zie wel wanneer ik hem laat draaien.

Justa , bedankt voor de mooie bloemen. Leuk hoor evengoed een boeket terwijl ik niet het meeste ben afgevallen. Maar daarom waardeer ik het des te meer.

De voorstelling van Jan Keizer en Annie Schilder viel me niet tegen. Maar het was geen muziek uit de sixties, wat ik gehoopt had. Het waren allemaal BZN nummers. Natuurlijk allemaal lekkere meezingers. De zaal zal vol met mensen uit volendam waarvan de gemiddelde leeftijd een jaar of 80 was. Tenminste zo zagen ze eruit. Bloemetjes jurken , keurig gepermanente grijze koppies, mannen met plusovers en broeken die in ieder geval niet knellen. Ik dacht dat het een uitje was voor leden van de ouderenbond of zoiets. Maar o wee toen het concert begon!!!!! Die "oudjes" gingen toch uit hun dak. Alles meezingen en klappen Net zoals ik doe bij Rob de Nijs. Zo zie je maar dat je geen vooroordelen moet hebben.De mensen die naast me zaten vertelde dat er zowiezo al 6 bussen vol uit Volendam waren.Dus die waren inderdaad met veel aanwezig.
    Ik ga naar Paul en Witteman kijken over de elfstedentocht. Ik hoop dat hij weer eens geschaatst kan worden.
    http://www.noordhollandsdagblad.nl/incoming/article13872993.ece/ALTERNATES/w150/reinier_paping.jpg

We zijn niet de zwaar voor onze lengte! We zijn te kort voor ons gewicht!

6. trees
    Afbeelding van trees

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/b/bloemenlijn/tulpenglitterlijn.gif
    Goedemiddag allemaal,

Ik zit lekker lui op de bank met een nieuw breiwerkje. Ik blijf met die wol lekker bezig. Ik had er al een soort sjaal-vest van gebreid , maar die bleek nadat het klaar was veel en veel te groot . Dus uithalen die handel. Een heel lekker werkje. Het is n.l. een soort mohair breigaren. Nu weer helemaal opnieuw beginnen maar dan met pen 9 en niet met 15 zoals ik gedaan had.
    Wat is het toch prachtig weer buiten. Ik zit met mijn rug in het zonnetje en dat voelt erg lekker. Maar een nadeel is dat je alle stof nu heel goed ziet. Vooral mijn donkere parketvloer is nu een grote ergernis.Straks toch maar weer even met de swiffer de kamer door.
    Er staat een pan met sudderlapjes op het vuur en ik denk dat ik straaks even uit ga om wortels en uien om hutspot te maken. In het dorp is een gezin die een kas achter het huis hebben en die van alles verbouwen. Dat verkopen ze dan aan de weg en de opbrengst gaat naar een weeshuis in de derde wereld. Je moet geen evengrote worteltjes willen of bloemen waarvan de stelen allemaal recht zijn.Maar daar is de prijs dan ook naar en je doet ook nog iets voor een goed doel.
    Ik ga nu een boterhammetje eten en daarna op groentejacht. Lukt het niet, dan worden het vanavond sperziebonen want die heb ik liggen.

Nog een fijne dag iedereen. Doei!

7. Maria Engelina45
    Afbeelding van Maria Engelina45

Trees, wat ben je lekker aan het schrijven, gezellig hoor!!!!!!!!
    wat ben jij ook goed afgevallen, je gaat nog steeds lekker door, knap hoor.

Ik eet andijvie gestampt"heerlijk" met een cordon blue en tuttie fruttie.

Jammer, dat het allemaal een beetje in de soep liep met de beurs, maar ja volgende keer beter. Was het toch gezellig met Jan en Annie.

meveve, hoop dat bij jullie alles goed is gegaan, altijd weer spannend een operatie en dan op hun trouwdag, soms is het niet anders, sterkte ermee. Ook met je man met zijn staaroperatie, meestal is het appel eitje, maar toch........

Jane net als Trees was ik wanneer het moet, maakt niet uit wat voor dag of welke uur, hij gaat gewoon aan.

Ik voel me echt weer wat beter, dus houden zo.

het is prachtig weer, maar van mij mag het per direct voorjaar worden, vindt het nix de winter.

Dames fijne dag
    Ria

riariariariariariariariariariariariariariariariariaria======================================================= +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++\\

8. jane
    Afbeelding van jane

Meveve gefeliciteerd met je ouders.Hoe is het met je moeder en man gegaan in het zkhs.Fijn om te lezen dat je mannetje jullie weg brengen.
    Trees ik heb ook geen speciale wasdag,ook bij mij wanner de mand vol is.Is de hutspot klaar.
    Maria fijn om te lezen dat je je wat beter voelt,ik vind het ook lekker weer,mannetje klaagt maar dat het zo koud is.Fijne avond allemaal

9. meveve
    Afbeelding van meveve

Hallo lieve vriendinnen.

Hartelijk dank voor al jullie lieve woorden en bemoedigingen!
    Vandaag hebben Hadu en ik onze moeder gezelschap gehouden zodat ze niet alleen zat te wachten. En ik moet zeggen dat dat erg gezellig was, ondanks de spanning die er toch ook wel was.
    Onze paps heeft de operatie goed doorstaan en hij was weer goed te spreken toen ik vanmiddag bij hem was. Ik hoop dat hij vannacht goed zal slapen, dan voelt hij zich morgen vast weer een stukje beter.
    Maar het is fijn dat dit nu achter de rug is.

Nu ga ik even een beetje bankhangen, want ik ben best moe van dat rondhangen in en om zo'n ziekenhuis.

Fijne avond!

10. wildlelie
    Afbeelding van wildlelie

http://www.graphics18.com/wp-content/uploads/2009/11/good-night-1033.jpg

11. trees
    Afbeelding van trees

Hoi Babbelaars,

Ria je hebt me op een idee gebracht, tutti frutti. lekker!!!!! Heb ik al in geen jaren meer gegeten. Ga het morgen meteen halen. Je hebt soms van die dingen die op de een of andere onverklaarbare wijze niet meer
    in mijn eetpatroon zitten.
    Gelukkig dat je je weer wat prettiger voelt. Ben je nog duizelig geworden van de medicijnen?

Meveve ,fijn dat je vader alweer goed aanspreekbaar was in de middag. Heeft hij nog een lekkere nacht gehad ? Daar knap je inderdaad altijd weer lekker van op. Gaan ze nog iets gezelligs met de kinderen doen vanwege hun huwelijks"feest"? Of laten ze het er mooi bij zitten? Dan kan ik ze ook geen ongelijk geven.

Ik heb nu begrepen dat niemand van ons nog een vaste wasdag heeft. Ik denk dat dat nog echt uit de oude tijd is, dat je een heel ritueel had, van in de week zetten , koken, wassen, spoelen, wringen enz.enz.... Dan moest je dat echt plannen. Wat hebben wij het dan toch makkelijk met al die machines.
    Vandaag was ik weer voor de 3 maandelijkse diabetes controle.
    Alles was weer prima in orde. Dat kan ook niet anders, zo gezond als ik leef momenteel :lol: :lol: Hij was weer heel erg tevreden met het gewicht. Ik ook trouwens want ik zat in de 2 cijfertjes, Maar ik moet niet te hard juichen want de weegschaal van de dieetiste is altijd zwaarder. Maar dat weet ik over 2 weken wel.
    Vanmiddag bij Anja aan het quilten geweest , weer verder aan de Dear Jane en ook een beetje gebreid.
    Ik ga nu naar de keuken Chili Con Carne maken. Het is alweer tijd om te gaan koken. Het is ineens weer langer licht. Dat gaat erg snel.
    Iedereen smakelijk eten en tot de volgende keer doei!

12. meveve
    Afbeelding van meveve

Hallo allemaal.

Trees, wat fijn dat het goed gaat met je! Suiker mooi onder controle en je gewicht in de 2 cijfertjes! Dat is dan toch een mooie stimulans om te proberen om over 2 weken bij de diëtiste ook 2 cijfertjes tevoorschijn te toveren.
    Ik denk niet dat mijn ouders dit jaar nog iets gaan doen aan hun trouwdag. Maar dat waren ze sowieso niet van plan, zei mijn moeder.

Ria, fijn dat jij je ook weer beter voelt. Laten we maar hopen dat het zo blijft of zelfs nog beter gaat worden.

Hier gaat de boel z'n gangetje. Ik voel me niet helemaal goed, maar dat heeft verschillende oorzaken. Het zal over een poosje wel weer beter gaan, hoop ik.
    Mijn vader had niet zo'n beste nacht gehad, begreep ik, misschien gaat het de komende nacht beter en anders moet hij de slaap maar inhalen als hij weer thuis is.
    Ik hoop dat dat voor het weekend zal zijn.
    Vandaag heb ik heerlijk naar het schaatsen op natuurijs gekeken.

Ik ga even snel opruimen, dan hoef ik vanavond lekker niets meer.

Fijne avond allemaal.

meveve wijzigde dit bericht op 08-02-2012 21:06 met 9%

13. wildlelie
    Afbeelding van wildlelie

Lieve dames,

We hebben even geen tijd om op jullie verhalen te reageren, want we zijn met allemaal zieken katten bezig.
    We wensen iedereen sterkte en beterschap waar nodig is en succes vast morgen met wegen.
    Hier onze gewichten vast. Lelie 102,4 en Justa 66,8.
    Liefs Lelie en Justa.

wildlelie wijzigde dit bericht op 09-02-2012 21:03 met 0%

14. wildlelie
    Afbeelding van wildlelie

http://www.glittersdream.com/timeandday/cat/time-and-day/sleeptight/sleeptight.gif

15. Maria Engelina45
    Afbeelding van Maria Engelina45

goedemorgen, mijn gewicht 101.5, ben zo blij dat er weer wat af is, doe erg mijn best.
    groetjes

Maria Engelina45 wijzigde dit bericht op 10-02-2012 08:21 met 1%
    riariariariariariariariariariariariariariariariariaria======================================================= +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++\\

16. meveve
    Afbeelding van meveve

Goeiemorgen, bij mij is er niets af en gelukkig ook niets bij.
    Fijne dag allemaal.

17. trees
    Afbeelding van trees

Hallo gewichtige babbelaars,

Het is weer weegvrijdag! Ik hoop dat iedereen een beetje blij is deze week. Ik heb deze week geen gewicht door te geven.
    Ik heb net een berg groente gewassen en gesneden voor de snert. Er staat een 10 literpan op het gas te pruttelen met vlees, spek en spliterwten en gewone erwten. Ik vind het altijd zo stinken als die bouillon staat te trekken. Van andere soep vind ik het heerlijk. Komt waqarschijnlijk omdat het varkensvlees is. Maar als hij vanmiddag klaar is hoor je mij er niet meer over hoor. ;)
    Ik ga nu een boterhammetje maken met een beker optimel.
    Peter mag straks even voor me een cocosnoot aan stukken maken. Ik zag hem vanmorgen liggen en had er ineens trek in.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSYFQgye1oLXi2VwXi-WmCoMp67mqC0XQouaV-DRteut4Snqm0R2A

18. jane
    Afbeelding van jane

Meveve heel veel sterkte met je vader,hoop dat hij vannacht goed zal slapen.
    Ik heb de griep maar ik eet wel,net een mokka gebakje op.
    Ga weer even liggen en daarna wil ik wat lezen.
    Gelukkig gaat het vandaag beter met mij rug.
    Heb niet alles gelezen daar mannetje wat brieven moet schrijven,dus ik reageer later.
    Fijne Vrijdag allemaal.
    59 kilo

19. grootje
    Afbeelding van grootje

Hallo allemaal :)
    Even mijn gewicht 97kg.
    Te veel chocola en te weinig beweging door de gladde wegen hier.
    Fijne dag!

20. meveve
    Afbeelding van meveve

Hallo allemaal.

Hier het lijstje van deze week. Hadu heeft nog niets doorgegeven, maar mocht ze dat nog wel doen dan verander ik het nog wel even.

Het is niet echt slacht gegaan deze week. Alleen Henny is aangekomen en Jane is afgevallen. Verder gelijk gebleven of dichter bij het streefgewicht gekomen.

NaamStartStreef03-02-1210-02-12+/-
    Meveve117.0100.0111.3111.3gelijk
    Hadu116.995.0100.6100.6gelijk
    Henny103.085.096.097.0+ 1.0
    Therese125.0100.0101.0101.0gelij006B
    Justa80.560.067.066.8 - 0.2 :duim:
    Ria101.685.0101.9101.5- 0.4 :duim:
    Lelie105.095.0103.0 102.4 - 0.6 :cheer:
    Jane66.060.059.459.0- 0.4

De pluim is voor Lelie! Gefeliciteerd!

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/g/goed_gedaan/24.gif

Justa en Ria, jullie ook gefeliciteerd met het behaalde resultaat, knap gedaan!

21. meveve
    Afbeelding van meveve

Lelie, deze bloemen zijn voor jou!

https://www.topbloemen.nl/images_product/generated/product_5_57.jpg

Wat jammer dat het niet zo goed gaat met de poezenbeesten. Ik hoop dat de zieke poezen snel weer beter zullen zijn. Het zal wel erg druk zijn om ze te verzorgen. Sterkte ermee!

22. meveve
    Afbeelding van meveve

Trees, is het allemaal gelukt met de erwtensoep? Heb je er al lekker van genoten?
    Vast wel, je hebt groot gelijk dat je, net als wij, een hele groete pan vol hebt gemaakt. Kun je ook weer lekker een voorraadje in je vriezer doen.

Jane beterschap!

Gisteren mocht mijn vader weer naar huis. Dus kon hij weer lekker in zijn eigen bed slapen. Want slapen was in het ziekenhuis niet echt gelukt. Nu verder herstellen en dan gaat het hopelijk weer goed met hem.
    Het lijnen van mij is deze week niet echt lekker gegaan, maar ik ben al blij dat ik niet ben aangekomen. Ik ga proberen om het de komende week weer beter te doen.
    Vanavond weer gezellig naar the voice kids kijken, dat vind ik zo leuk!

Fijne avond allemaal.

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/f/fijne-avond/animaatjes-fijne-avond-93198.gif

23. jane
    Afbeelding van jane

Justa hoe gaat het in de poezen zieken boeg nou.
    Meveve heeft je vader al wat kunnen slapen.
    Fijne Zaterdag allemaal

24. trees
    Afbeelding van trees

Hallo iedereen,

Lelie, heel erg goed gedaan hoor. Hiervoor verdien je een prachtig boeket. Ik ga het eventjes voor je kopen, eventjes geduld dus.................................................................................................
    .........................................................................................................
    ........................................................................................................
    ........................................................................................................
    Hier is het dan eindelijk.
    Geeft alweer een voorjaarsgevoel.
    http://image.fleurop.nl/www.fleurop.nl/files/45/28/76ABBE949D02-269x269-ffffff.jpg
    Justa, zijn de katjes erg ziek ? Of is het ook ouderdom dat meespeelt. Ik hoop dat je ze snel weer kan opkallefateren.Jij was trouwens ook weer lekker wat gewicht kwijt, maar niet genoeg voor een boeketje hoor. Verschil moet er zijn ;)

Henny, stond de weegschaal niet een beetje scheef ?????? :knipoog2: Maar als ik kijk naar jouw begingewicht is er toch ook al aardig wat af inmiddels.Dus niet getreurd, er komen vast weer betere tijden.

Jane, jammer dat er bij jou weer wat af is. Ik vind het nog steeds raar om dat te schrijven, maar het is wel zo. Ik zag ook jouw begingewicht en vraag me af of jij toen echt af wilde vallen. Want dat is toch een prachtig gewicht dat je had. Of wilde je toen ook al aankomen?

Meveve, Ik had niet begrepen dat je vader nog in het ziekenhuis was. Ik dacht dat een staaroperatie meestal poliklinisch is. Dan kan ik me voorstellen dat het slapen niet goed is gegaan. Dat is mijn ervaring ook. Ander bed, andere omgeving en het nou niet bepaald rustig op zo'n zaal. Ze komen om de klipklap naar binnen. Maar gelukkig is hij dan nu weer in zijn eigen veilige omgeving.
    Mijn snert is klaar en is inmiddels verdeelt in porties voor de vriezer en naar Willem een pannetje en zelf net ons maal ermee gedaan. Ik moet eerlijk zeggen dat hij wel eens lekkerder is geweest. Was wat flauw. Zout erbij gedaan maar nog was het niet helemaal toppie.

Hadu, ik mis je wel hoor! En ik denk de andere ook. ;(
    Maar daar moet je je niets van aantrekken hoor!!!!! Dat is ons probleem en niet dat van jou :D :D :D .
    Geniet je wel een beetje van het mooie winterweer? Doen hoor!!! En lekker veel leuke dingen doen. Knuffel !!!!

Hier gaat alles goed. Als je niet mee rekent dat Gerard weer eens zonder werk zit. Dat zit je als moeder toch niet lekker. Het wordt steeds moelijker voor hem om een leuke baan te krijgen.Zijn leeftijd tegen(40), geen goede opleiding waar hij iets aan heeft en dan ook nog eens een stel rottige knieen. Maar je weet het nooit , niet te pessimistisch zijn.
    Het boerenleven (LL) begint me steeds meer irriteren. Ik kan het niet uitstaan van mezelf dat ik zoveel tijd erin steek en daardoor andere dingen laat versloffen. Het is echt een verslaving aan het worden.
    Straks krijgen we visite en gaan we weer eens gezellig klaverjassen. Af en toe vind ik dat wel weer eens leuk om te doen. Dit stel is tenminste niet fanatiek.
    Iedereen een fijne avond nog en tot de volgende keer. doei!

trees wijzigde dit bericht op 11-02-2012 19:43 met 8%

25. meveve
    Afbeelding van meveve

Hallo.

Jane, ja hoor, pa heeft thuis in z'n eigen bed weer beter geslapen. Gelukkig maar!

Trees, onze pa was niet voor een staaroperatie, maar voor een andere operatie. Vorige keer moest hij daar 4 dagen voor in het ziekenhuis blijven, deze ronde maar 3 dagen.
    A.s. woensdag moet mijn man voor een staaroperatie en hem neem ik dezelfde dag weer mee naar huis. :D
    Wat jammer dat de erwtensoep net even iets minder was dan anders, maar heeft het toch wel gesmaakt?
    Tip voor het spelen van LL.......zet de kookwekker op de tijd die je maximaal wilt spelen. Als de wekker afloopt sluit je het spel af. Zo kun je het misschien weer een beetje beperken en tijd overhouden voor de dingen die je nu laat versloffen.
    Wat vervelend dat je zoon weer zonder werk zit. Ik zal duimen dat er snel weer iets op zijn pad zal komen.
    Ik wens jullie een gezellig kaart avondje!

Justa en Lelie, hoe gaat het met de zieke beesten?

Henny, hoe gaat het met jou en je man? Jullie zullen nu wel veel aan huis gebonden zijn met de sneeuw die nog op veel plaatsen ligt. Of lukt het wel om een ommetje te maken.

Ria, lekker dat jij ook weer bijna een pond was afgevallen, komt dat ook nog van die plastabletjes of heb je iets anders gedaan waardoor je afviel.

Hadu, ik denk aan je! Gezellig dat we elkaar vanmorgen weer even zagen en spraken. :love:

Vanmorgen weer even naar mijn vader en moeder geweest. Dat was gezellig. Fijn om pa weer even te zien en te spreken.
    Toen we weer thuis waren belde jongste dochter, met de mededeling dat ze griep heeft. Ze moest nog wat boodschappen hebben en die heb ik snel even voor haar gedaan.
    Verder zorgt haar vriend wel voor haar, maar ach, mams is toch ook onmisbaar als ze ziek is. Ik ben niet bij haar naar binnen gegaan, heb de boodschappen voor de deur gezet en gebeld toen ik weer onderweg naar huis was. Ik mag nu het risico niet nemen dat ik ziek wordt, want dan steek ik manlief misschien aan en dan kan hij niet geopereerd worden.

Prettige avond allemaal.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x