Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Mode & Beauty
  4. Welke foundation?

Dit onderwerp heeft 42 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 06-02-2012 09:49.

Welke foundation?

Ga naar een onderdeel
  1. misswinter
    Afbeelding van misswinter

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede foundation. Heb al diverse soorten geprobeerd (van redelijk dure tot goedkopere) maar tot nu toe heb de de juiste nog niet gevonden. Heeft iemand tips?

2. mereltje
    Afbeelding van mereltje

Hallo misswinter,

Bij onze apotheek kun je monstertjes krijgen van Vichy!
    Probeer het eens bij de jouwe, succes en groetjes!

3. misswinter

Hoi Mereltje, dank je voor de tip. Ga ik zeker proberen!

4. mamske1
    Afbeelding van mamske1

Ligt het aan de kleur dat je je foundation niet kunt vinden of aan de structuur of zie het goed na het opbrengen. Bij mij stond geen enkele foundation goed, tot ik de tip kreeg om een een paar druppels door mijn dagcrème te doen. Dat ging zo goed, fijn te smeren geen randjes of vlekken meer met een natuurlijke look.

Voor de wereld ben je zomaar een persoon, maar voor een persoon kun je de hele wereld zijn!

5. PapuDribbel
    Afbeelding van PapuDribbel

Gewoon naar douglas gaan op een rustige dag. Met een rustige dag bedoel ik, op een door de weekse dag, want dan is het niet zo druk in de winkel
    Merken en soorten in overvloed.
    Er is altijd iemand in de winkel, die je heel goed helpt, ook met het opbrengen en kijken of het bij je past en of je het goed vind.
    Wel kijken in de buitenlucht.
    Zelf gebruik ik momenteel "cliniq" bevalt heel goed. Van Helena Rubenstein heb je ook hele goede. Deze gebruikte in vroeger, maar later kon ik de kleur niet meer vinden.
    Succes met het zoeken.

6. misswinter

PapuDribbel en mamske1 dank voor jullie reacties! Goeie tips. Ik heb met name problemen met de structuur. Korrelig, vlekkerig, etc.

7. Lingriemink
    Afbeelding van Lingriemink

Een goede foundation die past bij jouw huid vind je alleen door in een goede parfumerie verschillende kleuren en soorten te proberen op je gezicht (dus niet op je hand want die heeft een andere huidskleur dan je gezicht). Vervolgens vraag je om een proefje (vandaar die goede parfumerie) die je een paar dagen achter elkaar kunt gebruiken om uit te vinden of het werkelijk dat is wat je wilt en of je er niet allergisch op reageert. Succes toegewenst van een prof

8. misswinter

Dank je Lingriemink! Goeie tips! :duim:

9. posi
    Afbeelding van posi

Ik vond het ook altijd moeilijk om de juiste foundation te kiezen tot ik bij IC paris kwam en hun mij het merk Estee lauder lieten proberen,ik ben daar erg tevreden over.

Let er wel op wanneer je een kleur gaat uittesten want in de winter ben je witter dan in de zomer en kan de kleur heel anders overkomen,iets wat in de zomer mooi staat kan in de wintermaanden net een tikje te licht zijn.

Aanvaard wat je niet veranderen kan. Maar verander dat wat je niet aanvaarden kan.

10. twinmom_67
    Afbeelding van twinmom_67

Ik heb die altijd van het kruidvat merk esscence.Werkt prima niet te dik te dun ,blijft goed zitten.Ik kan er goed tegen niet te transparant het moet wel een beetje goed dekken niet zo erg dat je het heel erg ziet,maar er tussen in zeg maar.Kost maar 2,99.
    Voorheen had ik altijd Max factor finety ook fijn spul,maar die van het kruidvatmerk is net zo fijn.

Wel eens een duurdere gehad die vlektte was echt geen gezicht.

twinmom_67 wijzigde dit bericht op 14-10-2011 07:37 met 35%
    Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

11. katie64
    Afbeelding van katie64

Ik gebruik al jaren de gekleurde dagcreme met een tintje van Nivea. De enige creme die geen pancake uiterlijk geeft en toch een mooier tintje.. Als ik echt op "sjiek" ga wil ook wel eens die van maybelline gebruiken. Maar aangezien mijn huis er al heel snel echt geplamuurd uitziet doe ik dat maar zelden. Nee, gekleurde dagcreme is echt een uitvinding voor mij.

gr. Katie

KWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer.

12. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Best wel moeilijk, juiste foundation te vinden.
    Ik pak altijd 2 tintjes lichter dan mijn eigen hoofd.
    En ondertussen heb ik wel 4 tubes staan op de kaptafel.
    Soms meng ik 2 door elkaar om de juiste tint te krijgen.
    Belangrijk : Doe je make up in daglicht, naturel licht bedoel ik.

Die getinte dagcreme is wel perfect voor veel mensen met een mooi gaaf huid, die weinig nodig hebben.
    Volgens mij is L'orry ook bezig om de trend voort te zetten.

Veel succes

13. misswinter

Dank weer dames voor alle tips! Ik vind die getinte dagcreme wel een goed idee. Is ook niet te zwaar. Voor een bepaalde gelegenheid zou ik dan 'echte' foundation kunnen gebruiken.

14. ans
    Afbeelding van ans

ook ik gebruik getinte dag creme van nivea.
    doe eerst m,n gewoone dag creme op ,ff in laten werken
    dan de dag creme met een tintje van nivea
    het ziet er heel natuurlijk uit
    ben er erg te vreden over

groetjes ans ....

15. anneloeslevensgenieter
    Afbeelding van anneloeslevensgenieter

Hallo misswinter!
    Ik heb ook heel lang naar een passende foundation gezocht. Heb echt alles geprobeerd: van heel goedkoop tot heel duur! Ik heb er nu twee: een goedkope van Catrice (natural touch), voor elke dag en voor speciale gelegenheden of voor het weekend een foundation van Chanel (lift lumière). Vooral met die van Chanel ben ik tevreden: goeie textuur en kleur!
    Groetjes van Anneloes

16. misswinter

Hallo Anneloes! Dank je voor je tips/advies! Ik denk dat ik die van Chanel 's ga uitproberen. Zal wel niet goedkoop zijn maar ja je moet er wat voor over hebben, toch? ;) Waarschijnlijk hou ik die daarom dan voor speciale gelegenheden en ga ik voor door de weeks een gekleurde dagcreme gebruiken. groetjes, Misswinter.

17. Marieke23
    Afbeelding van Marieke23

Ik heb zelf niet een hele gave huid, voor mij is het belangrijk dat foundation camoufleert. Dream matte mousse van Maybelline gebruik ik al jaren. In de zomer neem ik een tint donkerder. Heel fijn als je een glimmende huid hebt, de mousse matteert namelijk :duim:

18. misswinter

Dank je wel Marieke23 voor je reactie!

19. dori
    Afbeelding van dori

Heb de laatste paar jaren ook al heel wat uitgeprobeerd,maar gebruik zo'n twee jaar nu alleen de foundation nog van de MAC. Omdat ze zo'n uitgebreid kleurenpalet hebben,de foundation blijft de hele dag goed zitten,welke je ook neemt. Het is prijzig tussen de 29 euro en 33 euro maar ik doe er bijna 4 maanden mee.

20. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Hai hai, nog iets.

Vergeet niet de juiste base coat / serum met juiste SPF en goeie dagcreme te gebruiken voordat je al die foundations opsmeert.

Love
    J

21. misswinter

Hoi, dank je voor deze tip! Want dat van die base coat, dat wist ik niet. Heel goed om te weten!

22. amelie1967
    Afbeelding van amelie1967

quote:
    Jussttina schreef op 16 oktober 2011 @ 09:22:
    Belangrijk : Doe je make up in daglicht, naturel licht bedoel ik.

lastig nu het najaar is... Gelukkig heb ik in m'n badkamer -toen die verbouwd werd- rekening gehouden met goed wit licht bij spiegel.

Zelf ben ik geen 'pancake' fan (ik wil ook niet mijn huid hermetisch afsluiten). Ik gebruik al jaren Nivea met een beetje zelfbruiner erin. Je krijgt er gelukkig geen zonnebanklook van maar wel een bescheiden kleurtje.

amelie1967 wijzigde dit bericht op 31-10-2011 10:16 met 28%
    kalm aan en rap een beetje

23. misswinter

Ik heb nu Olaz touch of foundation gekocht. Een dagcreme met een vleugje foundation erdoor. Heel licht en daarom voelt het ook heel prettig aan. Ben er nog niet helemaal uit wat betreft een 'echte' foundation.

24. benthe
    Afbeelding van benthe

De foundation van Chanel vind ik fijn. Het smeert lekker, je voelt het niet en de huid ziet er mooi uit. 't Enige bezwaar is de prijs, want het is niet goedkoop.

25. misswinter

Ik wil er wel iets meer voor betalen als het echt lekker spul is. En omdat ik het toch niet elke dag gebruik doe ik er ook wel lang mee. Maar Chanel zal inderdaad niet goedkoop zijn :nee:

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x