Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Actueel
  4. Rutte premier van de rijken?

Dit onderwerp heeft 180 reacties, en bestaat uit 8 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 8.
De laatste reactie is geplaatst op 22-02-2012 18:34.

Rutte premier van de rijken?

Ga naar een onderdeel
  1. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Irma61 schreef op 17 oktober 2011 @ 21:08:
    [...]

Jammer dat u er alleen maar bent langsgefietst. Het zou uw Nederlands wellicht ten goede zijn gekomen als u ook eens een boek had geleend én ingekeken. Ik begrijp nu wel waarom u geen bezwaar hebt tegen het sluiten van bibliotheken. Het is me helemaal duidelijk.

Ik heb er heus wel eens een boek geleend , heb er zelfs nog 1 in mijn bezit
    Die houd de kast recht omdat de vloer hier beetje afloopt

2. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Mee schreef op 17 oktober 2011 @ 20:38:
    [...]

Op wie reageer je ?
    Op wie reageert U

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

3. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Pagan schreef op 17 oktober 2011 @ 21:09:
    De bezuiniging Passend onderwijs, is het verschuiven en creeren van problemen. Er wordt totaal niet geluisterd naar mensen uit het veld. Ik vrees echt dat de minister niet het juiste niveau heeft, om van haar wetgeving de consequenties te overzien. Ook lapt ze haar foute cijfers en handreiking van de vakbond aan haar laars. Dat stoort me zo, dat visieloze en kortzichtige, op een van de belangrijkste portefeuilles.

Vooral de oplossende alternatieven aan de kant schuiven en alleen geloven in eigen gelijk, een gelijk gebaseerd op leugens
    Dat stoort mij ook ..hoewel storen nogal mild uitgedrukt is

4. Pagan
    Afbeelding van Pagan

quote:
    Mee schreef op 17 oktober 2011 @ 21:13:
    [...]

Ik heb er heus wel eens een boek geleend , heb er zelfs nog 1 in mijn bezit
    Die houd de kast recht omdat de vloer hier beetje afloopt
    Maar dat is vast geen boekenkast.....

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

5. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    dat mag ook , ben ruimdenkend ..maar is nog niet het antwoord op mijn vraag

6. Mee
    Afbeelding van Mee

quote:
    Pagan schreef op 17 oktober 2011 @ 21:16:
    [...]

Maar dat is vast geen boekenkast.....

Echt wel , nog wel 1 met 5 planken
    Heb er van die beeldjes instaan

7. ellon
    Afbeelding van ellon

Ik krijg de indruk dat U hier niet zit om zinvol te reageren, Mee.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

8. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Mee schreef op 17 oktober 2011 @ 21:16:
    [...]

dat mag ook , ben ruimdenkend ..maar is nog niet het antwoord op mijn vraag
    Beetje nadenken en kijken wanneer ik gereageerd heb. Mijn post kwam vlak na die van Irma, dus heb ik die niet gezien tijdens mijn reactie, die direct op die van u volgde.

9. misswinter
    Afbeelding van misswinter

Rutte is ondertussen bezig het buitenland onveilig te maken en op bezoek geweest bij Merkel en Sarkozy. Hij probeert daar een NL voorstel te verkopen dat ervoor moet zorgen dat er een eurocommissaris komt die toeziet op de naleving van de begrotingsregels van de EU-lidstaten. Allemaal heel nobel natuurlijk maar kan 'ie zich niet beter bezighouden met de problemen in Nederland? Ik denk bv aan de problemen in het onderwijs en de zorg.

10. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Als MP al hij zich toch ook moeten bezighouden met EU zaken, we zijn er immers lid van.

Op het bovenstaande berust copyright©

11. misswinter

Dat is zo maar ik krijg de laatste tijd een beetje het idee dat de problemen in eigen land een beetje onderschikt aan het raken zijn aan EU zaken. Niet dat die niet belangrijk zijn, maar het lijkt een beetje of de problemen in zorg, onderwijs, etc. even minder belangrijk zijn.

12. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Om even terug te keren naar het onderwerp van deze discussie:

http://www.trouw.nl/tr/nl ... zich-in-voor-EU-top.dhtml

13. Bosa
    Afbeelding van Bosa

Rutte zit de komende 3 dagen in Rusland. de top as. zaterdag is cruciaal aan alle bewegingen van de regeringsleiders te zien.

14. misswinter

Ja, daar zullen een paar flinke noten gekraakt moeten gaan worden.

misswinter wijzigde dit bericht op 20-10-2011 14:23 met 26%

15. ring1
    Afbeelding van ring1

Ze komen er niet uit.
    Beste oplossing is, de hele EU opdoeken, maar daar willen ze niet aan.
    Uitkomst van de vergadering(en): Ze komen er niet uit.

16. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Terug naar de BeNeLux, bij voorkeur met een hoog hek er omheen.

17. ring1
    Afbeelding van ring1

Onder stroom.

18. marijke1
    Afbeelding van marijke1

En met een dak erop met zonnebank-lampen.

19. ring1
    Afbeelding van ring1

Energiezuinige.

20. marijke1
    Afbeelding van marijke1

LED, maar dat geeft geen warmte. Overdag een lief zonnetje en 's nachts een beetje motregen, het ideale klimaat.

21. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

VK.nl vandaag:

'Volg de roep van Youp: Wij willen dit niet meer'

OPINIE - Govert Schilling − 28/11/11, 11:40

Cabaretier Youp van 't Hek. © anp

Al maanden vraagt Govert Schilling zich af: als er honderdduizenden mensen zijn die dit gedoogkabinet niet willen, die moslimhaat spuugzat zijn, die snoeiharde bezuinigingen op cultuur, onderwijs en bejaardenzorg afwijzen, en die geloven in respect, tolerantie en medemenselijkheid, waar blijft dat massale protest dan?
    Bijna was het zo ver. Bijna was de aanzet gegeven tot een grote, landelijke protestactie tegen het huidige kabinet. Een paar honderdduizend man op het Malieveld - wie weet. Omdat we terugwillen naar een menselijke samenleving, en niet willen wonen in een rechts en benauwd landje.

Die laatste omschrijving, van dat rechtse, benauwde landje, komt uit de column van Youp van 't Hek die afgelopen zaterdag in NRC Handelsblad stond. Een oprechte en authentieke schreeuw van verontwaardiging, recht uit het hart. Over Jossef, over angst, over de partij van de bange blanke bejaarden (de PVV), over kleinzieligheid. 'Wij moeten dit niet willen', aldus Youp.

'De roep van Youp'
    'Youp van 't Hek schrijft zijn beste column sinds tijden', twitterde journalist Norbert Pek. Ex-politica Femke Halsema voegde daaraan toe: 'En raakt de kern.' Bijval alom voor 'de roep van Youp'. En toen voelde ik weer die frustratie en die onrust die ik al een jaar ervaar. Het ongenoegen over de toenemende hardheid en harteloosheid van Nederland.

Al maanden vraag ik me af: als er honderdduizenden - misschien wel miljoenen - mensen zijn die dit gedoogkabinet niet willen, die moslimhaat spuugzat zijn, die snoeiharde bezuinigingen op cultuur, onderwijs en bejaardenzorg afwijzen, en die geloven in respect, tolerantie en medemenselijkheid, waar blijft dat massale protest dan? Waarom komen we niet in actie?

Het antwoord weet ik wel. De talrijke - en belangrijke! - deelprotesten die er de afgelopen maanden wél zijn georganiseerd, richten zich altijd op één specifiek doel, of komen voort uit één bepaalde politieke stroming. Daarmee krijg je geen honderdduizenden mensen op de been. Er is behoefte aan een veel bredere demonstratie van ongenoegen, niet voortkomend uit partijen of instanties, maar vanuit mensen. Vanuit individuen. Vanuit onszelf.

Het momentum
    En na de roep van Youp vóelde ik het momentum voor zo'n protest even aanzwellen. 'Een 'wij willen dit niet meer'-actie van @youpvanthek (tijdig datum prikken) kan uitgroeien tot nationale reuzendemonstratie', twitterde ik. En meteen daarachteraan: 'Bij deze nodig ik @youpvanthek uit om zoiets in gang te zetten. ik doe iig mee. #wijwillenditnietmeer'.

Opnieuw bijval alom. Zo veel dat ik bijna in mijn eigen idee begon te geloven. Youp zou (als opinieleider) het voortouw kunnen nemen, door een datum te prikken en aan te kondigen dat hij die dag in Den Haag gaat protesteren tegen de huidige politieke cultuur in Nederland. Ik zou de eerste zijn die me daarbij zou aansluiten, en het leek me dat er tienduizenden, zo niet honderdduizenden zouden volgen, vooropgesteld dat er flink wat ruchtbaarheid aan zou worden gegeven en dat tal van prominente Nederlanders mee zouden doen.

'Youpmoe'
    Naïef? Vast wel. Nodig? Absoluut. Ook Sp!ts-medewerker Jan Dijkgraaf pikte het idee vandaag op in zijn column. Maar zaterdagmiddag al bleek uit een e-mailwisseling met Youp van 't Hek - overigens tot stand gekomen dankzij bemiddeling van Femke Halsema - dat hij weliswaar vindt dat het hoog tijd is voor actie, maar dat hij die liever blijft voeren via theater en krant (begrijpelijk), mede omdat hij bang is dat het grote publiek qua actievoeren een beetje 'Youpmoe' geworden zou kunnen zijn (onwaarschijnlijk, maar goed).

En nu is het maandag, is dat kleine sprankje momentum van afgelopen weekend verdwenen, en gaat het leven in hard en harteloos Nederland weer gewoon zijn eigen angstige gang.

Een mens, met een hart en een stem
    Ik raak er moedeloos van. Gefrustreerd. Bijna was het zover. Of zou het misschien nog steeds kunnen? Youp, denk er nog eens over na. Of Wim de Bie. Sonja Barend. Marco Borsato. Ali B. Iemand. Een mens, met een hart en een stem. Iemand die ons in beweging krijgt. Want ik wil weer een land, een cultuur en een samenleving waar ik me thuis voel. Een Nederland waar elk mens welkom is.

Govert Schilling is wetenschapsjournalist en gefrustreerde Nederlander.

En spreekt namens velen...

Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)

22. misswinter

quote:
    Adoeseg schreef op 28 november 2011 @ 15:29:
    VK.nl vandaag:

'Volg de roep van Youp: Wij willen dit niet meer'
    :duim:

misswinter wijzigde dit bericht op 28-11-2011 19:56 met 2%

23. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

VK.nl
    Verhagen in de bocht:

Er zijn geen garanties dat de autofabriek NedCar in het Limburgse Born een doorstart kan maken. Dat zei minister van Economische Zaken Maxime Verhagen vanochtend op het Radio 1-journaal. 'De Europese markt zit op slot. Ik wil geen valse hoop geven.'
    Verhagen is in Japan om met de top van Mitsubishi de toekomst van NedCar te bespreken. Volgens Verhagen was het een 'zakelijk en open gesprek'. Daarin heeft topman Osamu Masuko 'harde toezeggingen' gedaan dat het autoconcern 'maximaal wil meewerken' om een overnamekandidaat voor NedCar te vinden. Lukt dat niet, dan zal Mitsubishi het sociaal plan volledig uitvoeren. 'Hij (Masuko, red.) heeft heel helder gezegd dat hij zich verantwoordelijk voelt en begaan is met het wel en wee van de mensen. Hij wil de verantwoordelijkheid niet ontlopen, dat zou de reputatie van het bedrijf alleen maar schaden. Ik ga goed volgen of hij dat ook doet.'

Interesse
    Volgens Verhagen hebben zich al meerdere partijen gemeld die mogelijk interesse hebben. Mitsubishi en het ministerie van Economische Zaken zullen samen afstemmen hoe een eventuele overname te realiseren.

De bonden in Born waren vooral boos dat de autofabrikant de productiefaciliteit voor 1 euro te koop had gezet, daarmee de suggestie wekkend dat het zo snel mogelijk van de fabriek af wilde. Maar volgens Verhagen zal ook dat bedrag van 1 euro hoe dan ook niet leiden tot het ontlopen van de verantwoordelijkheid van het sociaal plan. Volgens Masuko is het in het gemeenschappelijk belang van Mitsubishi en NedCar om geen voorwaarden te stellen die een overname in de weg kunnen staan.

En nu, als mosterd na de maaltijd, gaat Verhagen naar Japan (snoepreisje) en doet tegenover tout Limburg, alsof hij alles wel eventjes zal regelen. Dat hij daar niet in zou slagen om de zaken ten goede te keren, kon je vantevoren al zien: meneer heeft samen met zijn collegea verzuimd zijn werk goed te doen en had er al moeten zitten nog vóórdat er bekend werd, dat de boel gesloten ging worden. Gewoon een kwestie van vooruitzien en daar naar handelen. Kan deze ................... niet! Ze kunnen zich wel voor de kop willen slaan, dat ze niet eerder gehandeld hebben; daaraan kun je zien hoe onbekwaam ze besturen.
    Bovendien heeft hij de Japanse ethiek totaal onderschat: het is een trots volk, wat zich niet door een ..................... laat vertellen, hoe ze zaken moeten doen en zeker niet op het gebied van auto's! Gemiste kans voor meneer............

ModLibelle wijzigde dit bericht op 22-02-2012 20:47 met 6%: scheldwoorden verwijderd

24. Keesje1964
    Afbeelding van Keesje1964

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 22-02-2012 20:47 met 100%: reactie op verwijderd gedeelte verwijderd

25. Adoeseg
    Afbeelding van Adoeseg

.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 22-02-2012 20:48 met 150%: reactie, plus persoonlijke aanval, verwijderd

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x