- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 30 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 26-02-2012 18:03.
Putje in de badkamer stinkt!
- Geplaatst op woensdag 21 september 2011 16:06Madeliefje
Af en toe met soda en kokend water doorspoelen volgens mij trekken dan de nare luchtjes wel weg ... - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 16:33efthymios
Voor een nacht lang het putje vol met bleekwater zetten. Volgende ochtend spoelen met voldoende schoon water. - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 18:06katie64
Dankjullie wel voor alle tips. Het grote probleem is echter dat het water niet eruit te krijgen is. Dat moet echt soppen met een lapje, of dweil. Een hels karwei... Ik begrijp ook niet goed hoe dat in elkaar zit. Maar het is een oude badkamer van rond de jaren 70...
Ik ga in ieder geval met soda en chloor aan de slag... wieweet levert het toch iets op!!!
gr. KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 19:03jsteen1
Katie ,als het goed is kan je het er uit halen hoor je moet het roosterje er afhalen dan moet je kijken of je het er uit krijgt want als het goed is zit er een rubber ringentje onder zo was het hier ook en dan voorzichtig er uit tillen en schoonmaken ringetje alleen goed en voorzichten in een sopje schoonmaken danhet putje er weer in doen en vergeet dan die ring er niet tussen te doen dan roostertje er op en schoonwater er in doen er moet altijd water in blijven staan anders gaat het naar riool stinken .veel succes er mee .
johanna. - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 19:16Vogelblij
Ik gooi er soms een ontkalkingstablet in als er een luchtje aan zit. Zulke voor kunstgebitten. Kan je ook doen als je een paar dagen weg gaat of zo. Maar meestal is het daarna dan wel een stuk frisser.
Zonnebloemolie mag volgens mij niet, omdat dat juist een oorzaak kan worden van verstopping. De soda en het hete water is ook een betere manier. Die lossen zeepresten op. Dat gaat stinken.
(Maar dat van de olie is al door meerderen afgeraden, lees ik na het typen.)Pimpelmeesje - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 21:48katie64
hahaha.. het zal toch echt niet zijn he.. jsteen, dat het gewoon eruit gehaald kan worden.. Dat zou me toch een mop zijn. Van de zomer wonen we hier drie jaar!! dan wordt het toch eens tijd....
Ik ga morgen aan de slag en hou jullie op de hoogte..
bedankt weer... wat een heerlijk forum is het toch!!!
gr. KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 21:55benthe
quote:...Het grote probleem is echter dat het water niet eruit te krijgen is. Dat moet echt soppen met een lapje, of dweil. Een hels karwei...
In een afvoerputje moet juist water staan en het is niet erg wanneer dat water 'hoog' staat. @Katie, wanneer je een klein bekertje water in het (nog volle) putje gooit, loopt het water dan wel langzaam weg?
Als het wél (langzaam) wegloopt zou het probleem verholpen moeten zijn door dagelijks een klein beetje vers water weg te laten lopen door het putje. Chloor zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. - Geplaatst op donderdag 22 september 2011 18:19katie64
Ojee.. nu is het helemaal een ramp. Ik ben met toiletpapier bezig om het oude water eruit te krijgen en nu krijg ik de stukken papier er niet meer uit. Met een breinaald aan het pulken in dat vieze putje grrrr.... echt vies.
Maar om antwoord te geven op je vraag benthe; het loopt niet weg. Dus als ik er water bij schud dan loopt het over en stinkt het nog meer. Het is echt niet te doen.. Nu zit ie vol met chloor!! Even kijken hoe dat gaat. De stank is in ieder geval even weg!!!
gr. KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op donderdag 22 september 2011 19:04jsteen1
Katie,je heb een dolle neger nodig het putje zit flink verstopt zet die
zuiger er op of te wel een dolle neger en probeer het door de pompen
probeer het even en gooi geen gif rommel bij die gloor hoor dan komen er giftige dampen vrij en dat is heel erg slecht voor je longen .
dat papier lost dan wel op goed met die zuiger pompen moet lukken hoor .
anders een din stuk ijzer er door heen proberen .
veel succes . - Geplaatst op donderdag 22 september 2011 19:46gera verhoevenJe kunt spoelen mat soda ,je kookt eerst water,dat doe je in een litermaat of in iets anders, je doet daar wat scheppen soda in en dat giet je in het putje,dit moet je meerdere malen herhalen!!En je kunt ook een lege pot omgedraaid op het putje zetten.

- Geplaatst op donderdag 22 september 2011 22:10Boekenwurm
EN wat is het volgende project wat je met die BREInaald van plan bent hmmmm?
Ik wou net een colletje bij je bestellen maar laat nu maar

- Geplaatst op vrijdag 23 september 2011 14:04PapuDribbel
Vaker schoonspoelen, gewoon de kraan op zetten zodat het water wat erin zit weg gaat.
In onze oude badkamer hadden wij dit probleem ook en zo losten we het op, onze nieuwe badkamer stinkt ook, als het niet ieder week wordt schoongemaakt, het putje dan. - Geplaatst op vrijdag 23 september 2011 14:09marijke1

In de rollade steken om te kijken of die gaar is.quote:Boekenwurm schreef op 22 september 2011 @ 22:10:
EN wat is het volgende project wat je met die BREInaald van plan bent hmmmm?
Ik wou net een colletje bij je bestellen maar laat nu maar
Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 23 september 2011 15:44Boekenwurm
Ik dacht meer aan de cake..
- Geplaatst op vrijdag 23 september 2011 16:51marijke1
Gelukkig eet ik nooit zo vroeg.
Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zaterdag 24 september 2011 13:56katie64
gekke meiden!!! hahahha...
dit was gelukkig een oude hele dunne breinaald die niet voor andere doeleinden geschikt is.. hihihi..
gr. KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op zaterdag 24 september 2011 19:30pippoo
Hier en daar een kommetje azijn haalt nare geurtjes weg.
Tegenwoordig is er azijn met eucalyptus geur.pippoo wijzigde dit bericht op 24-09-2011 19:34 met 0%maak iemand blij met een lach. - Geplaatst op zaterdag 24 september 2011 21:49Boekenwurm
quote:katie64 schreef op 24 september 2011 @ 13:56:
gekke meiden!!! hahahha...
dit was gelukkig een oude hele dunne breinaald die niet voor andere doeleinden geschikt is.. hihihi..
gr. Katie
Wie wat bewaart heeft wat
Is de verstopping door het papier weer opgelost?
Ik hoop het voor je; kun je weer wat op de pennen zetten
- Geplaatst op woensdag 28 september 2011 13:25katie64
het is even reukloos in mijn badkamer. Na veel soppen had ik de proppen papier eruit en nu zit ie vol met chloor. Bovenop een laagje zonnebloemolie. Dat helpt toch het beste..
dankjewel voor alle tips
gr. KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op vrijdag 07 oktober 2011 23:46Lieseloth79Gewoon de sterkste gootsteenontstopper eroverheen gieten, meestal blijft zulk soort water hangen omdat de afvoergaatjes enigszins verstopt zijn geraakt in de loop der tijd :-)
- Geplaatst op zaterdag 08 oktober 2011 13:02misswinter
Soda en kokend water. Desnoods een paar keer herhalen....... - Geplaatst op zaterdag 31 december 2011 18:18vlindertje 41
Hoi Dames , ik sluit mij aan bij soda en kokend water ....deed mijn oma al en das heeeeellll lang geleden......dus eigenlijk een tip uit de oude doos
- Geplaatst op donderdag 23 februari 2012 12:10hortensia
Ook wij hadden dit probleem, toen hoorden we echter van een aannemer dat het komt omdat er altijd een laagje water in dat putje moet staan. Dus als je er weer vers water opgegooid hebt, na schoonmaken badkamer of door te douchen dan zou de stank weg moeten zijn. Bij tijden van droogte dus gewoon weer een laagje water erop doen. Nooit olie!!!
Blijft de stank dan zou ik er toch naar laten kijken dan kan het buisje van de afvoer wat te kort zijn of zo, snel weer gemaakt en je hebt nooit meer last!Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart! - Geplaatst op donderdag 23 februari 2012 21:08sueann
Dat beetje water is de stankafsluister, zoals het water in de wc-schacht de stankafsluiter is. - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 18:03Ellenwiske
Hier stonk het putje in de bijkeuken ook altijd verschrikkelijk, ondanks dat ik ervoor zorgde dat er altijd water in stond. Sinds ik de tip kreeg om het af te dekken met plastic folie heb ik nergens meer last van. Maar ja in de bijkeuken ben je natuurlijk veel minder bezig met water afvoeren. Bovendien kan ik dat bovenste stukje er gemakkelijk uithalen en omwikkelen met folie.
Olie is echt niet goed, want dat veroorzaakt juist verstoppingen. Soda wat hier al genoemd is is het beste. Dit moet je 1 keer per maand herhalen. Prima ook voor in de keukenafvoer.
Dit onderwerp heeft 30 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 26-02-2012 18:03.
Putje in de badkamer stinkt!