- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 52 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 11-12-2011 10:52.
Reizen met de trein...geen pretje
- Geplaatst op woensdag 21 september 2011 13:30niejel

Nee hoor je bent niet de enige. Ik rij ook vaak een lange rit, maar ben dan wel heel blij dat ik in Arnhem even naar de toiletten kan. Keurig schoon, alleen de dames daar zijn niet de aardigsten.quote:annebeth59 schreef op 21 september 2011 @ 12:02:
[...]
De NS hebben de WC's alleen afgeschaft in treinen op een kort traject, waarschijnlijk moet jij dan van het ene korte traject treintje op het andere overstappen. Ik vraag me zo langzamerhand toch wel af of ik in dit gezelschap de enige ben met een sterke blaas. Ik hoef eigenlijk nooit te plassen onderweg.... - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 13:34marijke1
Er zijn maar weinig winkels waar je naar het toilet mag, behalve de grote warenhuizen uiteraard. In andere winkels is het uitsluitend voor het personeel, uitzonderingen worden zelden gemaakt. Het gebeurde in het verleden weleens dat die toiletbezoeker helemaal geen hoge nood had maar even snel alle zakken van de jassen die in de nabijgelegen garderobe hingen doorzocht, daarom hebben de meeste winkels dat beleid. Bij tankstations moet je vaak om en sleutel vragen, dan sta je als het druk is zo lang in de rij dat je, tegen de tijd dat je aan de beurt bent, in een plasje staat. Er zijn in Nederland veel te weinig, of eigenlijk bijna geen, openbare toiletten. In Rotterdam staan wat groene hokjes, je gooit een Euro in de gleuf en dan kun je je ei kwijt, beetje claustrofobisch voor sommige mensen misschien, daarom worden ze nauwelijks gebruikt, hooguit door een enkele dakloze die er droog kan overnachten. In uitgaansgebieden vind je soms plaszuilen, erg handig voor mannen, het zou nog handiger zijn als er naast zo'n zuil een automaat zou hangen waar je een plastuitje uit kunt halen, dan hebben vrouwen ook iets aan dat ding. Ik denk dat het niet plaatsen van meer openbare toiletten gewoon een verkapte maatregel is om meer boetes te kunnen innen wegens wildplassen.
Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 13:37knutsel
quote:draadje schreef op 21 september 2011 @ 13:05:
Ik probeer alleen niet overal een probleem van te maken.
Is dat zo fout?
Hele goeie instelling. Zo probeer ik ook te leven. In mijn directe omgeving ken ik mensen die denken in problemen en niet in oplossingen. Ze gaan nooit met het openbaar vervoer maar klagen steen en been over de vertragingen, en het systeem dat niet deugt. Dat wrijf ik er dan altijd even fijntjes is door te vragen of het nu 14 of 15 jaar geleden is dat ze voor het laatst gebruik maakten van het ov.
Die dag gingen ze namelijk wél met het openbaar vervoer, zonder zich van te voren te informeren over de vertrek en aankomst tijden. Ze vertrokken naar de bushalte om de hoek waar ééns per uur een bus kwam. Op die bus hebben ze 50 minuten gewacht. Vervolgens moesten ze 25 minuten wachten op de trein, de eerdere trein reed net weg toen ze een kaartje uit de automaat wilden halen.
Als ze zo'n honderd meter verder waren gelopen de andere kant op was er vier keer per uur een bus langs gekomen en hadden ze dit beter kunnen laten aansluiten op de trein. Ook de avond van te voren op de fiets een kaartje zonder datum halen had nét het verschil kunnen maken van trein missen of niet.
En die mensen geven dus het ov de schuld van het feit dat zij de hele dag onderweg waren en zeggen dus dat het systeem niet deugt en gaan nu nergens meer heen en klagen steen en been. Op familie feestjes wordt bovenstaand verhaal graag en vaak verteld zodra het over openbaar vervoer of de trein gaat. Ze willen na al die jaren nog niet inzien dat de fout bij hen zelf lag. - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 13:40twinmom_67
quote:marijke1 schreef op 21 september 2011 @ 11:34:
Wat ook niet zo aangenaam is: op een snikhete dag ingeklemd staan naast iemand met een enorme dot haar onder haar oksels en die geen deodorant gebruikt, of je naast een haringkar staat. Je nek breken over bagage in het gangpad, iemand die met het asbakje zit te klapperen (die zullen inmiddels allemaal wel verwijderd zijn maar destijds mocht je nog roken in een deel van de trein), als iemand pinda's zit te eten.
Of iemand die ruikt alsof die net uit de shoarmatent gerold is.
Gzd mag er niet meer in de trein gerookt worden dus geen gore asbakken lucht die je soms ook in de niet rokers coupe rook blegh.
In het verleden heb ik wel regelmatig met de trein gereisd.Herinner mij nog die Duitse wagonnen die van zuid naar west reden.Te smalle gangetjes en die iritante hokjes waar je in zat als er al plek was.De deur die je amper kon openen die moest je draaien en dat ging toch een partij stroef.Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 13:41marijke1
Waren dat die treinen met die met donkergroen ribfluweel beklede banken?Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 13:43twinmom_67
Ja die vieze treinen vond ik dat altijd.Ooit wel eens vanwege enorme drukte met kids in de gang gestaan lange tijd als haringen in een tonnetje.Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 13:54draadje
Weet je wat ik van jullie vindt?
Een stelletje zeikstralenNever give up ................ - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 14:02hemelskoekje
Duidelijke taal Draadje.... slecht geslapen vanacht?
Je zult zo´n iemand naast je in de trein hebben zitten...
hemelskoekje wijzigde dit bericht op 21-09-2011 14:06 met 38%Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 14:09draadje
Troost je;
ik weet zeikstralen prima te negeren.
Er zit leuker volk in de trein
Never give up ................ - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 14:11niejel
Dat verhaal van Knutsel illustreerd precies hoe ik het ook vaak ervaar. De grootste klagers over het openbaar vervoer, hebben 20 jaar geleden een vervelende ervaring opgedaan en verhalen daar nog steeds over. Na 1 slechte ervaring pakken ze nooit meer het OV.
Daarom vroeg ik ook of de klagers nog wel eens met het openbaar vervoer reizen.
Ik heb veel met het OV gereisd, en nu nog regelmatig (niet meer dagelijks) Ik heb best wel eens een nare ervaring gehad, meestal was dat niet te wijten aan de vervoersmaatschappijen maar aan externe factoren. Het weer, door de politie en brandweer afgesloten station, een auto voor de trein. Daar kan je de vervoersmaatschappijen niet verantwoordelijk voor houden. Ik ben dan altijd blij als ik op tijd aankom, en bij een volgende gelegenheid ga ik weer met het OV.
Een trein die pech heeft, dat is misschien te wijten aan slecht onderhoud maar soms ook niet, dat zijn dingen die gebeuren. Een auto heeft ook wel eens spontaan pech daar kan niemand iets aan veranderen. - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 14:36miec

Gewoon doorgaan.........quote:draadje schreef op 21 september 2011 @ 13:54:
Weet je wat ik van jullie vindt?
Een stelletje zeikstralen
- Geplaatst op woensdag 21 september 2011 15:44marijke1
Van iemand die dagelijks met de trein reist hoor ik toch regelmatig verhalen over vertragingen, gemiste aansluitingen, ingekorte treinstellen waardoor ze zich als een sardientje in een blikje voelt dat gedwongen wordt mee te luisteren met oninteressante eenzijdige telefoongesprekken of een muzieksoort die beslist haar keuze niet is.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 15:49hemelskoekje
Nou ik ook Marijke. Zowiezo van 6 mensen die op een opleiding zitten in Zwolle, Amersfoort en Utrecht en van de 5 dagen komen ze bijna altijd er drie te laat doordat er altijd wel weer wat is met de trein of het spoor.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 16:47maatjesik reis alleen met de trein voor dagjes naar een vriendin etc., en ik vind het heerlijk. Wat lekkers mee, wat te lezen, en af en toe even wegdommelen. De treinen waar ik gebruik van maak hebben vaak wel een toilet. Iemand heeft het over 3 uur in de trein, met 2 overstappen, en geen toilet. Volgens mij kun je dan toch tijdens een van de overstappen naar het toilet? Ik snap dat het niet ideaal is, omdat de kans aanwezig is dat je je aansluiting mist, maar de mogelijkheid is er wel.
Verder over de prijs, zeker is een treinreis duur, maar met de huidige benzineprijzen is de auto nog duurder. Tenminste, als je alleen reist, met meer personen is de auto weer voordeliger. Als ik alleen naar een vriendin van mij ga met de trein, betaal ik voor een retourtje 40,20. De afstand is 180 km enkele reis. 360 km met de auto red ik niet voor dat bedrag. Bovendien heb je tegenwoordig regelmatig voordelige treinkaartjes bij de grote winkelketens. Ik begrijp wel dat je daar weinig aan hebt als je elke dag met de trein naar je werk moet, maar om zo een dagje weg te gaan, is toch wel heel voordelig. - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 18:54knutsel

Als je altijd drie van de vijf keer te laat komt neem je dus een trein te laat. Waarschijnlijk zijn zij met de eerdere trein veel te vroeg maar dat mag geen reden zijn om een trein later te nemen en dan maar te klagen. Als de vertragingen er drie van de vijf keer voor zorgen dat je te laat komt kun je mijns inziens beter iets vroeger van huis gaan. Je weet immers dat die vertraging veelvuldig voorkomt. Mensen die met de auto reizen nemen ook altijd wat extra tijd voor het geval het tegenzit in het verkeer.quote:hemelskoekje schreef op 21 september 2011 @ 15:49:
Nou ik ook Marijke. Zowiezo van 6 mensen die op een opleiding zitten in Zwolle, Amersfoort en Utrecht en van de 5 dagen komen ze bijna altijd er drie te laat doordat er altijd wel weer wat is met de trein of het spoor. - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 19:14mariaw
Inside information; de punctualeit van de NS is nog nooit zo hoog geweest.
TO;
Ik zou een klacht indienen bij Veolia en de provincie Limborg. Limburg heeft de aanbesteding aan deze vervoerder gegeven. Evt gemeentes kan ook. - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 20:27niejel

Dat vind ik nou ook. Een trein die 5 minuten te laat is moet niet uitmaken of je te laat op je school/werk komt. Als dat 3 van de 5 dagen voorkomt neem je een trein eerder en neemt voor aanvang nog een kop koffie. Stop met klagen!quote:knutsel schreef op 21 september 2011 @ 18:54:
[...]
Als je altijd drie van de vijf keer te laat komt neem je dus een trein te laat. Waarschijnlijk zijn zij met de eerdere trein veel te vroeg maar dat mag geen reden zijn om een trein later te nemen en dan maar te klagen. Als de vertragingen er drie van de vijf keer voor zorgen dat je te laat komt kun je mijns inziens beter iets vroeger van huis gaan. Je weet immers dat die vertraging veelvuldig voorkomt. Mensen die met de auto reizen nemen ook altijd wat extra tijd voor het geval het tegenzit in het verkeer. - Geplaatst op woensdag 05 oktober 2011 17:30annebeth59
Afgelopen weekend veel gereisd met de trein, geen enkele trein met vertraging gehad, en ik heb overal een wc gezien, behalve in de sprinter (stoptrein)
In Amsterdam op het station ook een OV fiets gehuurd, leuke nieuwe service bij veel stations.vandaag is een mooie dag - Geplaatst op vrijdag 07 oktober 2011 23:49Lieseloth79Waar ik het meeste van baal zijn die moderne sprinters, ze hebben geen wc! En dat terwijl ze op trajecten van langer dan een half uur worden ingezet, dan mag er echt geen wc ontbreken mijns inziens. Ik heb vandaag gelezen dat de NS de treinen van een plaszakje wil voorzien om de reizers tegemoet te komen, hoe verschikkelijk stom kun je zijn,..
- Geplaatst op zaterdag 08 oktober 2011 17:20annebeth59
Misschien zouden mensen die hun plas niet een uurtje op kunnen houden eens naar de huisarts moeten gaan ipv met de trein gaan reizen. Als je echt dat probleem hebt, wordt het volgens mij tijd voor incontinentie produkten.vandaag is een mooie dag - Geplaatst op woensdag 12 oktober 2011 16:02kriezel
Over het algemeen heb ik weinig te klagen over het openbaar vervoer en pak dan ook graag en veelvuldig de trein. Regelmatig reis ik van Zuid-Duitsland, waar ik woon, naar de Kop van Noord-Holland. Het verloopt vrijwel altijd vlekkeloos, slechts één keer heb ik de nachttrein gemist - door een zelfmoordenaar, maar daar kunnen de Spoorwegen niets aan doen.
Wel moet ik soms lachen om de excuses die worden gebruikt als er een trein niet rijdt. Laatst kwam de conducteur vertellen dat er een hond onder de trein was gekomen, waardoor deze schade had opgelopen. Niemand geloofde hem, maar hij bleef volhouden dat het geen geintje was.
- Geplaatst op woensdag 12 oktober 2011 17:16PapuDribbel
Zelf reis ik bijna nooit met de trein, maar m'n man wel. En wel iedere dag twee uur heen en twee uur terug voor z'n werk. Als hij instapt is de trein bijna leeg s'morgens want hij stapt om tien voor zes in.
De terugweg is wat drukker, want hij stapt in om iets over 2 uur.
De ene keer is het drukker dan de andere keer, dan is er weer een treinstoring, of het heeft te hard gesneeuwd of het stormt.
Vandaag belt hij me op om te zeggen, dat er weer iemand voor de trein is gesprongen.
Hij kiest er wel voor om in plaats van zo lang in de auto te zitten in de file, om rustig in de trein te zitten. - Geplaatst op woensdag 12 oktober 2011 20:59sueann

Ja, ipv 25 minuten te vroeg arriveren 55 minuten reserve door 34 minuten overstaptijd. Echt logisch, gunstig voor je dagindeling en zo rustig & ontspannend reizen met die verknipte rit.quote:niejel schreef op 21 september 2011 @ 20:27:
[...]
Dat vind ik nou ook. Een trein die 5 minuten te laat is moet niet uitmaken of je te laat op je school/werk komt. Als dat 3 van de 5 dagen voorkomt neem je een trein eerder en neemt voor aanvang nog een kop koffie. Stop met klagen!
.
Fietsen huurde ik al eeuwen geleden bij de NS, in binnen- en buitenland.quote:annebeth59 schreef op 05 oktober 2011 @ 17:30:
Afgelopen weekend veel gereisd met de trein, geen enkele trein met vertraging gehad, en ik heb overal een wc gezien, behalve in de sprinter (stoptrein)
In Amsterdam op het station ook een OV fiets gehuurd, leuke nieuwe service bij veel stations.
.
Jij werkt zeker in een pleeghuis, waar men automatisch incontinentiemateriaal of kathether aanbrengt en aldus een vertekend wereldbeeld opgelopen hebt?quote:annebeth59 schreef op 08 oktober 2011 @ 17:20:
Misschien zouden mensen die hun plas niet een uurtje op kunnen houden eens naar de huisarts moeten gaan ipv met de trein gaan reizen. Als je echt dat probleem hebt, wordt het volgens mij tijd voor incontinentie produkten.
Nu ik na jaren weer eens een paar keer in de trein gezeten heb, is me opgevallen dat er veel dubbeldekkers rijden. Wat zijn die oncomfortabel. Er hapert ook e.e.a. aan de informatie bij wijzigingen.
34 min overstaptijd = 3 of 4 min overstaptijd.
Dat is alleen genoeg als je op hetzelfde perron kan blijven, niet als je trap af trap op moet.sueann wijzigde dit bericht op 17-11-2011 01:28 met 4% - Geplaatst op zondag 30 oktober 2011 12:51Vogelblij

Heb niet alles gelezen hier, maar moest even aan de vrouwen denken die vroeger iedere morgen naar de kerk toe moesten lopen. Die droegen van die lange rokken en dan zag je niet als ze even hurkten... Plastuit en zo'n plastic flesje daarvoor gebruiken. Zo'n plastic flesje dat je eerst gebruikt om te drinken en daarna. Moderne variant van recyclen.quote:twinmom_67 schreef op 21 september 2011 @ 08:05:
Of net als vroeguhh in de koninklijke trein dan maar de steek meenemen
.
[afbeelding]
Of de moderne variant de plastuit,maar ja staat beetje raar in een volle coupe he
Ik geloof dat alleen op de korte sprintertrajecten geen wc is.
Nou is het niet bepaald een feest op de wc in de trein,maar als het moet moet het.Pimpelmeesje - Geplaatst op zondag 11 december 2011 10:52cetje55
Ik ben heel blij met de trein.Vaak moet ik naar Utrecht van uit het zuidelijkste puntje van Nederland.In 2,5 uur gepiept met de trein! Langs de files.Ooit heb ik meegemaakt dat er een meneer in Den Bosch instapte, zich instaleerde met koffie en de krant.Na een half uurtje was de trein in Utrecht, waarop die man verschrikt vroeg "zijn we er al, ik heb daar 3 weken lang 3 uur overgedaan" .
Kortom, zelden vertraging.Alleen bij extreem slecht weer, ja dan lukt niets, ook niet met de auto.had ik de liefde niet.....n51.13389 E6.00163 294*
Dit onderwerp heeft 52 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 11-12-2011 10:52.
Reizen met de trein...geen pretje