- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 52 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 11-12-2011 10:52.
Reizen met de trein...geen pretje
- Geplaatst op maandag 19 september 2011 22:36liefroosje12
Dagelijks reis ik ,et de trein van veolia op het traject Roermond - Nijmegen. Ik blijf me dagelijks verbazen over de drukte in de trein! Een zitplaats bemachtigen is werkelijk onmogelijk, de trein zit bomvol met studenten.
Frustrerend, dat zeker.. Maar het is nog frustrerender dat er maar 2 treinstellen worden ingezet,elke ochtend hetzelfde verhaal. De treinen zijn, in vergelijking met de Ns treinen, gewoon te kort! Deuren kunnen niet meer dicht, mensen nemen nog net geen plaats op de daken als in India.
Zo ik ben mijn ei even kwijt
. Hebben er meer mensen last van te volle treinen? - Geplaatst op maandag 19 september 2011 23:01marijke1
Trein vroeger of later nemen misschien?Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op maandag 19 september 2011 23:16twinmom_67
Ik ben geen treinen liefhebber reis zelden met de trein.Je zit soms idd als haringen in een ton.
Wel is meegemaakt in zo'n duitse trein met van die cabinetjes bom vol dus op de hele smalle gang je reis richting Rotjeknor uit zitten,nou ja staan.(volgens mij rijden die nu niet meer aantal jaar geleden nog wel op dat traject vanuit het zuiden).
Maar in vergelijking met vroeguhh mogen we niet klagen.
Deze foto gemaakt in het spoorwegmuseum en toendertijd had je nog houten banken:
Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 01:10clineke
Nou, als ik mag kiezen tussen eindeloze files, bumper tegen bumper, of twee uur in een volle trein staan maar wel zeker weten dat je er dan ook bent, dan neem ik die trein hoor."To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 07:08hemelskoekje
Ach dat die treinen vol zitten...hetzij zo. Wat ik het ergste vind aan het openbaar vervoer in NL is dat het gewoon schrikbarend duur is en zo zou het niet moeten zijn. Het is hier veel goedkoper om met de auto te gaan. Buiten dat vind ik het erg vervelend dat je nergens naar de toillet kan in een trein. Goed, een wc in een trein is goor maar als je een traject moet afleggen van 3 uur en je hebt tijdens de reis geen tijd om op het perron naar de toillet te gaan vind ik dat echt te zot voor woorden.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 09:48annebeth59
HK volgens mij zijn er wel WC's op de intercity treinen, maar niet op de stoptreintjes (sprinters heten die tegenwoordig geloof ik) Niet dat ik ooit op zo'n WC ga zitten.....
Verder reis ik heel graag met de trein, het gebeurt wel dat ie vol zit, maar het is zelden zo erg dat ik moet staan.
Mijn man moet iedere dag anderhalf uur (enkele reis) reizen met de trein, hij heeft wel een auto, maar als je in de trein zit kan je vast wat werk doen. Hij reist dan wel 1e klas, dat is toch een stuk rustiger en gelukkig wordt dat vergoed door de baas. En als hij dan eens moe is van al die vergaderingen, kan hij even een tukkie doen. In de auto moet je dan maar zien dat je jezelf wakker houdt.
Maar ik ben het er mee eens dat het altijd beter kan met het openbaar vervoer!vandaag is een mooie dag - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 10:04hemelskoekje
Annebeth. ik drink héél veel water maar als ik met de trein moet reizen dan hou ik me in. Alleen al om het feit dat ik nergens kan plassen (hoe vies ik het ook vind die ruimte).
Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 11:44marijke1
In de auto kun je ook niet naar het toilet. Met de openbare toiletten langs de Nederlandse wegen is het droevig gesteld. Bij een tankstation moet je vaak om de sleutel vragen, tegen de tijd dat iemand tijd heeft om het ding op te zoeken doe je het bijna in je broek. Als je in een ellenlange file staat kun je ook niet, ik zie met niet met een papieren zakdoekje achter de vangrail duiken. Ik kan me de tijd niet herinneren dat ik nog met de trein reisde, de laatste keer is zeker vijftien jaar geleden, naar Schiphol. Kaartje eersteklas maar we kwamen niet verder dan het gangpad, het was niet eens in de spits.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 11:47hemelskoekje
Marijke, in de auto kan je stoppen wanneer je wilt. In de trein niet.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 11:48marijke1
Ja, je kunt overal stoppen maar je kunt lang niet overal plassen, behalve in het struikgewas.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 07:54hemelskoekje
Alles beter dan dat je opgesloten zit in de trein voor een reis van drie uur en je kunt helemáál nergens heen omdat er gewoonweg geen wc is.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 08:05twinmom_67
Of net als vroeguhh in de koninklijke trein dan maar de steek meenemen
.

Of de moderne variant de plastuit,maar ja staat beetje raar in een volle coupe he
Ik geloof dat alleen op de korte sprintertrajecten geen wc is.
Nou is het niet bepaald een feest op de wc in de trein,maar als het moet moet het.Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 08:43annebeth59
Daar komt nog bij dat het bijna onmogelijk is in Nederland om 3 uur in één stuk in de trein te zitten, zo groot is Nederland niet.....
En op de stations (zeker de grotere) zijn hele goede schone wc's, met een toilletjufrouw die alles schoonhoud. Je kunt dan altijd even uitstappen in Utrecht bijvoorbeeld en even gaan plassen en de benen strekken of een kop koffie doen en dan weer verder reizen.vandaag is een mooie dag - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 08:47marijke1
In ieder geval ben ik blij dat ik niet afhankelijk ben van de trein, hoop het ook nooit te worden met al die vertragingen, gedoe met overstappen en overvolle coupés.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 09:23knutsel
quote:marijke1 schreef op 21 september 2011 @ 08:47:
In ieder geval ben ik blij dat ik niet afhankelijk ben van de trein, hoop het ook nooit te worden met al die vertragingen, gedoe met overstappen en overvolle coupés.
Eigenlijk zie/hoor ik altijd mensen mopperen over vertraging die zelden of nooit met de trein reizen.
Ik ben zelf 1 1/2 jaar lang één keer per week met de trein naar Rotterdam gereisd. 's Ochtends om kwart over acht dus nog volop in de ochtendspits. Slechts twee keer zo veel vertraging gehad dat mijn dag in het honderdliep. Eén keer kwam ik pas om 10.30 uur aan in plaats van 9.00 uur en één keer heb ik besloten terug te gaan toen ik om 10.00 uur nog steeds Delft niet voorbij was. Verder vertraging gehad van minder van vijf minuten, maar dat vind ik verwaarloosbaar. Ik was namelijk nog steeds om 9.15 uur daar waar ik moest zijn.
Met de auto om die tijd ging ik dat zeker niet redden, en dan nog parkeren en lopen naar mijn bestemming. Want de auto voor de deur parkeren kon ik daar wel vergeten. Ik was toen echt heel blij met de trein. - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 09:27niejel
Vraagje aan alle fanatieke anti treinsters: "Hebben jullie ooit zelf in de trein gezeten of zijn die negatieve verhalen van horen zeggen?"
Ik reis namelijk zelf heel regelmatig met de trein, vanuit de randstad naar een dorp voorbij Arnhem en heb nog nooit hoeven staan. Kon altijd netjes zitten. Als ik dan in Amsterdam op de intercity naar Arnhem stap is er een (helaas niet al te fris) toilet aanwezig voor noodgevallen kan je die gebruiken.
Ik ga liever met de trein mijn familie daar bezoeken dan dat ik met de auto ga. Na 2 uur met de auto kom ik doodmoe aan, na 3 1/2 uur met trein, trein, trein en bus kom ik ontspannen aan, heb in de trein nog een zelfmeegebrachte kop thee gedronken en de krant helemaal gelezen.
Treinreizen? Heerlijk!!!!!1 - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 10:16annebeth59
Ik vind treinreizen ook heerlijk! Op lange stukken kan ik een dutje doen, ik kom eindelijk eens aan lezen toe en soms heb je hele leuke gesprekken met medereizigers.
Het merkwaardige is, dat mensen file wel acceptabel vinden, terwijl dat de reis aanmerkelijk langer maakt. Maar als de trein een keer vertraging heeft, wordt daar ontzettend over geklaagd. Terwijl er echt meer files zijn dan treinvertragingen....vandaag is een mooie dag - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 10:30marijke1
In de periode waarin ik regelmatig met de trein reisde heb ik heel wat keren vertragingen meegemaakt of uitgevallen treinen. Ik reisde altijd eerste klas maar dat betekende lang niet altijd een zitplaats want bijna iedereen denkt dat je beter eerste klas kunt reizen als je wilt zitten. Twee keer, één keer door een storing en de andere keer vanwege een spontane werkonderbreking, nog net het vliegtuig gehaald, een keer naar Istanbul en een keer naar Kopenhagen. Omdat ik doorgaans het zekere voor het onzekere neem, een trein eerder dan strikt noodzakelijk, waren we nog net op tijd met een bus, lekker handig met je bagage. Ook een keer midden in de nacht, we hadden de laatste trein, drie uur stilgestaan ergens in een weiland maar dat kwam door barre weersomstandigheden, de bovenleidingen waren bevroren, de verwarming viel natuurlijk ook uit. Ok, overmacht maar aangenaam is anders.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 10:37niejel
quote:annebeth59 schreef op 21 september 2011 @ 10:16:
Ik vind treinreizen ook heerlijk! Op lange stukken kan ik een dutje doen, ik kom eindelijk eens aan lezen toe en soms heb je hele leuke gesprekken met medereizigers.
Het merkwaardige is, dat mensen file wel acceptabel vinden, terwijl dat de reis aanmerkelijk langer maakt. Maar als de trein een keer vertraging heeft, wordt daar ontzettend over geklaagd. Terwijl er echt meer files zijn dan treinvertragingen....
Inderdaad, 20 minuten vertraging door file op een geplande reis van een uur wordt moeiteloos geaccepteerd. Een half uur vertraging op een OV reis 3 1/2 uur daar wordt de onervaren reiziger zeer kwaad van.
Mijn reis naar het dorp achter Arnhem heeft altijd dat halve uurtje. Op het moment dat mijn trein aankomt in Arnhem vertrekt de bus die ik moet hebben. Dan moet ik een half uur wachten, even naar het toilet, een kop thee en de tijd is zo volgemaakt.
Als de bus 6 minuten later zou vertrekken, dan haalde ik met gemak een half uur van mijn reis af, dan was ik binnen 3 uur vanuit de Bollenstreek bij mijn zus aan de Duitse grens. - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 11:04hemelskoekje

Dat is toch niet helemaal juist Annebeth. Ik woon tussen amersfoort en zwolle in en moest ivm een botbreuk elke week naar Doetinchem, moest twee keer overstappen, géén tijd om even naar de toillet te gaan op perron en in geen enkele trein zat een wc.quote:annebeth59 schreef op 21 september 2011 @ 08:43:
Daar komt nog bij dat het bijna onmogelijk is in Nederland om 3 uur in één stuk in de trein te zitten, zo groot is Nederland niet.....
En op de stations (zeker de grotere) zijn hele goede schone wc's, met een toilletjufrouw die alles schoonhoud. Je kunt dan altijd even uitstappen in Utrecht bijvoorbeeld en even gaan plassen en de benen strekken of een kop koffie doen en dan weer verder reizen.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 11:12hemelskoekje

Ben ik het helemaal mee eens Marijke, vre-se-lijk. Ik heb een keer, doordat ik iets verkeerds gegeten had en het bloedheet was, in de trein moeten overgeven. Afschuwelijk voor de medereizigers natuurlijk maar ook voor mezelf. Denk dat er iemand me een papierenservetjes gaf? Nee dus, welkom in Nl.quote:marijke1 schreef op 21 september 2011 @ 08:47:
In ieder geval ben ik blij dat ik niet afhankelijk ben van de trein, hoop het ook nooit te worden met al die vertragingen, gedoe met overstappen en overvolle coupés.
Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 11:34marijke1
Wat ook niet zo aangenaam is: op een snikhete dag ingeklemd staan naast iemand met een enorme dot haar onder haar oksels en die geen deodorant gebruikt, of je naast een haringkar staat. Je nek breken over bagage in het gangpad, iemand die met het asbakje zit te klapperen (die zullen inmiddels allemaal wel verwijderd zijn maar destijds mocht je nog roken in een deel van de trein), als iemand pinda's zit te eten.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 12:02annebeth59

De NS hebben de WC's alleen afgeschaft in treinen op een kort traject, waarschijnlijk moet jij dan van het ene korte traject treintje op het andere overstappen. Ik vraag me zo langzamerhand toch wel af of ik in dit gezelschap de enige ben met een sterke blaas. Ik hoef eigenlijk nooit te plassen onderweg....quote:hemelskoekje schreef op 21 september 2011 @ 11:04:
[...]
Dat is toch niet helemaal juist Annebeth. Ik woon tussen amersfoort en zwolle in en moest ivm een botbreuk elke week naar Doetinchem, moest twee keer overstappen, géén tijd om even naar de toillet te gaan op perron en in geen enkele trein zat een wc.vandaag is een mooie dag - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 12:05annebeth59

De laatste keer dat ik moest staan stond ik naast een knappe man met een hele lekkere aftershave, die was naast me gaan staan omdat hij opstond voor een oudere heer.quote:marijke1 schreef op 21 september 2011 @ 11:34:
Wat ook niet zo aangenaam is: op een snikhete dag ingeklemd staan naast iemand met een enorme dot haar onder haar oksels en die geen deodorant gebruikt, of je naast een haringkar staat. Je nek breken over bagage in het gangpad, iemand die met het asbakje zit te klapperen (die zullen inmiddels allemaal wel verwijderd zijn maar destijds mocht je nog roken in een deel van de trein), als iemand pinda's zit te eten.
Heel aangenaam!vandaag is een mooie dag - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 12:39draadje
Ga eens van CS Groningen naar CS Rotterdam, dan ben je echt! wel 3 uur onderweg. Zonder stop maar wel met wc! Heel prettig als je darmproblemen hebt. Van onze kant missen we alleen de koffie in de trein.
Korte trajecten zonder toilet; wie heeft in de auto of op de fiets een toilet
. Als je dan onderweg bent ga en kun je ook niet altijd naar een toilet.
En zeuren op het ov?
Waarom?
Mogen we niet blij zijn dat er nog de mogelijkheid bestaat dat we dit kunnen doen? Dát er nog een ov is?
Want wat als dit niet zo zou zijn? Niet iedereen heeft een auto. En overal heen fietsen is iets wat niet gaat.
Laten we eens wat minder zeuren met z'n allen, dan werd het leven een stuk aangenamer.Never give up ................
Dit onderwerp heeft 52 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 11-12-2011 10:52.
Reizen met de trein...geen pretje