- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 89 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 14-05-2012 17:12.
Grote maat damesschoenen
- Geplaatst op dinsdag 06 maart 2012 23:21Vogelblij

Niet helemaal en het ook maar de vraag deze er ook echt in 42,5 is geweest. Aanvragen kan altijd. http://www.zalando.nl/hoe ... -zwart-hu211b019-802.htmlquote:twaila schreef op 17 februari 2012 @ 20:11:
Ik heb volgens mij half Nederland al afgebeld/gemaild. Er is wel aanzienlijk meer in grote maten te krijgen dan 20 jaar geleden. Ik heb noodgedwongen jaren ballroom gedanst op te kleine schoenen (een latin schoen van Diamant in maat 42) omdat maat 43 simpelweg niet verkrijgbaar was. Ik heb wel eens als antwoord gekregen "Mevrouw, zulke grote maten verkopen we niet".
[afbeelding]
Ik wil heel graag zoiets, of met een t-strap. Denk er zelfs over dansschoenen te proberen, die zijn er nu wel in maat 43, hoewel ook nog heel moeilijk te vinden. Ze vallen vaak smaller en ik kan er een gewone zool onder laten zetten, al zijn het wel erg soepele schoenen voor dagelijks gebruik.
Van dit merk http://www.zalando.nl/has ... -zwart-ha611a001-909.html stond een ander model in maat 43. http://www.zalando.nl/has ... -zwart-ha611x002-802.html Volgens Zalando heeft dit Franse merk ook comfort voor jongeren. Je zou gewoon op het merk kunnen zoeken, maar dan ook elders.
Verder ken ik ze niet. Ik kijk alleen maar even naar alle mooi gekleurde pumps die ze hebben toegevoegd... Het blijven plaatjes.Vogelblij wijzigde dit bericht op 06-03-2012 23:32 met 16%Pimpelmeesje - Geplaatst op woensdag 07 maart 2012 12:47Vogelblij
Op de site van Sarenza staan nu ook grote maten. Heeft het misschien toch zin gehad om er een topic over te openen.
Je kan in elk geval kijken op de merken en van daaruit verder zoeken naar mogelijke verkoopadressen. Ik ben zelf niet zo kapot van die site, omdat ze rommelen met de actuele voorraad en afprijzingen.
Maar de foto's zijn wel kleurig.Pimpelmeesje - Geplaatst op dinsdag 13 maart 2012 10:05justik61
Hai Conxita,
Ik had hetzelfde probleem en kwam per toeval shoes of prey tegen in een blad. Bij hun op de site ontwerp je je eigen schoenen ook grote maten. Ik ben blij verrast met het eindresultaat. - Geplaatst op woensdag 14 maart 2012 09:37conxita32
Hoi, Je ontwerpt je eigen schoen??? Wat is het adres en wat voor kostenplaatje zit er aan?? Ik had een sandaaltje uitgezocht bij Zalando en die was uitverkocht, maar kreeg paar dagen later berichtje dat de sandaal weer op voorraad was, dus besteld. Helemaal happy.mens durf te leven - Geplaatst op woensdag 14 maart 2012 11:36Vogelblij
Ja, ik was ook blij verrast. Ik heb even op de website (via google op prey.... gevonden) gekeken en ik geloof dat ik toch liever even naar een van die winkels rijd waar ze die JJ laarzen misschien hebben. Dan kan ik er ook nog een zomerschoentje bij kopen. De smalle hebben van die onmogelijk hoge hakken. Leuk om te zien, maar meer voor filmsterren die moeten opvallen op de rode loper. Voor de rest vond ik het niet echt bijzonder. Geen loopschoenen.....ben ik bang.Pimpelmeesje - Geplaatst op woensdag 14 maart 2012 18:34conxita32
Je hebt gelijk vogelblij. Ik keek op die site,maar allem,achtig op dit soort schoenen kan je toch niet winkelen of werken??? En dan die prijzen jeetje....
Ik zoek wel braaf verder.mens durf te leven - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 10:11justik61
Hai Dames,
Zo af en toe moet je jezelf verwennen! Voor schoenen van deze kwaliteit, handgemaakt en uniek omdat er geen 2e paar is te vinden vind ik de prijs wel meevallen. En eh. Het zijn niet alleen pumps die je kunt ontwerpen. - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 12:02Vogelblij
Nou, verwennen dat is voor mij toch eerder een heerlijk voetenbad en voetmassage. Ik ben een echte vrouw en houd van een iets hogere hak, maar ik houd niet van pijnlijke voeten en alles wat daarboven zit. (Als provinciale breitrut ben ik gezegend met een boerenwijsheid. Zelfs de mannen hier vinden zulke schoenen martelwerktuigen. Voor hen is het een teken van onderdanigheid en hunkeren.)
Dat neemt niet weg dat het een erg leuk idee is voor als je er van houdt. Maar dit is toevallig een topic "moeilijke voeten." We tobben en lopen wat af om leuke schoenen met PASVORM te vinden. Die heb ik niet zien staan.
Vogelblij wijzigde dit bericht op 15-03-2012 12:03 met 0%Pimpelmeesje - Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 13:50Vogelblij
En klik hier hebben ze er zelfs blauwe van SPM in maat 43, maar vallen waarschijnlijk wat ruimer. Alleen voor deze soort heb ik even gekeken voor de maat. Van pumps en zo weet ik dus niet, maar zou je ook nog kunnen kijken.Vogelblij wijzigde dit bericht op 15-03-2012 13:53 met 24%Pimpelmeesje - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 12:51conxita32
Ben gisteren in duitsland in een abc winkel geweest en daar gabor romeinse sandaal gepast. De mevr vertelde dat Gabot wat meer rekening ging houden met grotere maten damesschoenen en ze groter gemaakt werder. En ja hoor ik kon bijna de 42 aan. Dus voor mij zal in deze ssndaal met hak 42,5 groot genoeg zijn. heb hem om mijn gebroken(geweest)enkel gepast.
Dus het helpt wel dat we overal rond kijken en ons beklagen blijkbaar.mens durf te leven - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 16:01Vogelblij
Nou, dat ze groter worden gemaakt is juist het probleem. De een doet het wel en de ander niet. Daardoor raakt het overzicht zoek. Ik mag dan wel een kleinere maat hebben en dus meer kans maken op het vinden van iets moois. Maar dan echt duizenden schoenen moet bekijken om er een te vinden die smaller valt. Ik heb nogal wat emails gestuurd naar klantenservices met de melding dat nergens terug was welke van de twee schoenen de normale en brede wijdte hadden. Moet ik ze allebei bestellen via internet om erachter te komen dat ze beide gewoon extra breed waren. Terwijl die schoenen er meestal in een iets smallere uitvoering zijn.
De klantenservice van de V&D die zijn echt onbeschoft. Als je daar een vraag stelt dan krijg je mail terug dat je bij de leverancier moet zijn, maar dat gaat dan wel over hun eigen huismerk.
In de winkels MOETEN ze vriendelijk zijn, maar sommige verkoopsters zijn het ook echt. Daar kom ik eigenlijk nooit meer. Ik heb een andere winkel gevonden waar ik toch al 3 paar schoenen heb gekocht in twee jaar. Wel via internet en m.b.v. hun klantenservice, maar die zit in het land van de provincietrutten.
@Con..... Hopen dat dit helpt.
Vogelblij wijzigde dit bericht op 18-03-2012 16:10 met 4%Pimpelmeesje - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 22:14conxita32
Heb jij dan niks aan de italiaanse merkschoenen?? Over het algemeen zijn die wel smal. En wat ik zag bij die abc winkel waren de pumps en eerste sandaaltjes ook niet echt breed.
Maar ja het blijft zoeken inderdaad. Want heb jij en een grote maat en smal?????Lijkt me helemaal een ramp dan.
Succes met zoeken.mens durf te leven - Geplaatst op zondag 18 maart 2012 23:27Vogelblij
Nou, die Italianen passen hun smalle schoenen ook aan op de West-Europese markt. Een paar Oostenrijkse en Franse merken zijn ook iets smaller, maar dan heb je toch wel weer vaak die dure en excentrieke hoge hakken waar je moeilijk of bijna niet op kunt lopen als het niet aansluit. Of ze richten zich juist op comfort en meer voor 70+ en jong is beperkt tot sleehakken of plat.
Ik heb nu ook wat schoenen gevonden in een leuk kleurtje met een mooi en comfortabel hakje. Ik had voor de zomer alleen maar teenslippers en ballerina's. Nu heb ik er ook nog 2 pumps bij gevonden. Nou, ik selecteer op merk en maat. Dan krijg ik vaak 12 pagina's of meer waar ik door moet. Gabor dat vind ik bijvoorbeeld wel mooi en betaalbaar, maar die is me veel te ruim. Ik zoek nu alleen nog een zwart veterschoentje erbij, maar dat kan ook nog tot de volgende winter.
Nee, dat was Twaila die groot en smal heeft.Vogelblij wijzigde dit bericht op 18-03-2012 23:42 met 12%Pimpelmeesje - Geplaatst op maandag 19 maart 2012 15:11femmetjeee
Ik zweer bij Footnotes. Leuke en hippe damesschoenen t/m maat 44. En ook nog eens in halve maten en verschillende breedtematen. Ideaal! :-) Misschien ook iets voor jullie? - Geplaatst op dinsdag 20 maart 2012 13:02conxita32
Ik heb op een site van foodnotes gekeken, maar die bieden gewoon allerlei schoenen aan en niet in grote maten. heel soms wel,maar als je doorklikt naar de aangeboden verkoper zoals bv zalando of otto of wie dan ook, dan staat er vrijwel nooit een grote maat tussen. Dus waar jij die maat 44 zelfs vandaan haalt is mij een raadsel.Bovendien heb ik voor de zomer alleen maar niet op t elopen sandalen met gruwelijk hoge hakken gezien of torenhoge sleehak zodat het haast schoenen voor gehandicapten lijken. Zal wel aan mij liggen dan:(mens durf te leven - Geplaatst op dinsdag 20 maart 2012 13:33Vogelblij
Nee hoor, Footnotes heeft net als JJ ook best wel mooie schoenen. Ik ging eerst wel eens bij een winkel in Zaltbommel kijken, maar ik heb al 4 paar en de laatste was een miskoop. Ik besloot toch een halve zool in te leggen. Jammer, want ik kan er niet mee lopen. Alleen met dikke sokken en ik had ze speciaal voor onder een jurk gekocht. Maar de andere lopen wel lekker en die blijven lekker in mijn kast staan totdat ik wat ouder ben.
Die zijn allemaal plat en voor fietsen, wat meer lopen zijn ze prima geschikt en zijn ook veel steviger. Moet ook als er steunzolen in kunnen. Van JJ heb ik trouwens laarzen met een hak van 6 cm, maar die zijn te ruim geworden na 3 jaar intensief gebruik.
Omoda.nl heeft ze wel (gehad). Ze zijn ook duurder dan Gabor.
Alleen van de smalle hebben ze alleen maar platte, maar ze lopen wel super.Vogelblij wijzigde dit bericht op 20-03-2012 14:01 met 18%Pimpelmeesje - Geplaatst op woensdag 21 maart 2012 15:03conxita32
Vanmorgen even bij van Haren binnen gelopen en zowaar ze hadden veel ballerina's en andere mode schoenen in maat 43. Ook wat gepast en helaas is het geen gezicht. Alleen de tenen zitten erin en voor de rest zie je heeel veeeel voet en het ondersteund me te weinig.
Toen zag ik dat ze van het merk graceland ook xxs hadden dus extra small???of klein?????
Nou ja graceland heeft soms dus wel de grotere maat 43 alleen vaak in het begin zoals nu. had sandaaltjes met klein hakje aan, maar natuurlijk waren die weer alleen tot en met maat 42. Grrr..........mens durf te leven - Geplaatst op woensdag 21 maart 2012 15:32Vogelblij
Tamaris en scapino hebben heel af en toe iets in smal en nog minder af en toe ook iets in een grotere maat. Ik heb vooral instapschoenen die op ballerina's lijken, maar ook op pumps lijken. Elastiek vind ik erg snel gaan snijden of anders lubberen. Liever een leren bandje dat wat breder is. Net als een BH.... die moet ook lekker zitten. Voeten moeten ook nog hard werken en veel dragen. Ik ben gelukkig geslaagd met een paar exemplaren die dan wel wat minder sexy zijn, maar ik hoef geen pijn te onderdrukken en toch te lachen zoals sommige modellen op de catwalk.
Misschien als troost dat er best wel veel vrouwen zijn die diezelfde problemen hebben? Is er nog hoop voor de toekomst.
De rest heeft gewoon schoenen zat. Die vrouwen van die ene gillende vrouwen reclame.Vogelblij wijzigde dit bericht op 21-03-2012 15:35 met 3%Pimpelmeesje - Geplaatst op dinsdag 27 maart 2012 22:35Vogelblij
Ik heb ooit van iemand gehoord dat er ergens in Eindhoven (??) een winkel met heel veel Tamaris zou zijn. Ik weet alleen niet meer van wie ik dat heb gehoord. Heeft iemand anders een idee welke winkel dat zou kunnen zijn?Pimpelmeesje - Geplaatst op donderdag 29 maart 2012 00:21Vogelblij
Geen idee wat deze met opdruk op onderkant made in spain is. Ze waren er misschien wel ooit in grotere maten. Door het soort van schoenen dat ik zoek, krijg ik ook de grotere maten te zien. Het zijn wel Duitse en daar heb ik zelf ook ooit een fijne schoen gekocht die heel smal viel. Geen idee wat de kwaliteit is.
http://www.zalando.nl/jonnys/Vogelblij wijzigde dit bericht op 29-03-2012 00:22 met 4%Pimpelmeesje - Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 15:31Vogelblij
Schijnbaar sta ik nu geregistreerd als op grote voet levend
ook maat 43 kreeg dit in mijn mail. Misschien dat iemand anders er blij mee is.Pimpelmeesje - Geplaatst op zaterdag 05 mei 2012 21:52conxita32
Bij abc schoenen(duitsland) vanmiddag een paar leuke sandalen met hakje in taupe gevonden.maat 43. Er stond nb maar 1 paar sandalen. Kijken loont dus wel, want ze waren ook nog maar 29,95 en kreeg ze mee voor 22,45. te gek dus.mens durf te leven - Geplaatst op woensdag 09 mei 2012 14:34To2004
Ik wil beslist niemand voor het hoofd stoten maar....
wat ik me oprecht afvraag is het volgende; als je hele grote of hele kleine voeten of smalle voeten heb. Dan weet toch iedereen wel dat je naar de betere schoenwinkels moet. En daar hebben ze steeds vaker grotere schoenen. (het lijstje staat ergens als antwoord)
Het spreekwoord zegt niet voor niets "schoenmaker blijf bij je leest".
Bij de scapino, van Haren ect kan bijna niemand goed passende schoenen kopen, en als je daar al schoenen koopt doe je er echt nog geen eens een heel seizoen mee.
En hoe mensen het voor elkaar krijgen om schoenen op internet te kopen is voor mij echt onbegrijpelijk, en nee ik doe niets met of in de schoenenbranche. ( mijn neef wel)
Maar het is algemeen bekend dat de schoenen voor een hoop mensen het sluitstuk van de outfit is, terwijl goed passende schoenen juist heel belangrijk is. Alleen een goede schoen kost meer als men doorgaans wil uitgeven.
Zelf heb ik de pech echt 37.5 te hebben en ik hoef echt geen 38 die glippen als gekke, en 37 klemt.
als tip heb ik witte poel en de wittwkamp & Broos en van der Poel
alle in R.dam - Geplaatst op maandag 14 mei 2012 13:36twailaRo2004, als je een grote maat heb moet je al naar goede kwaliteitszaken, ketens als Dolcis, Schoenenreus, Scapino etc. hebben geen grote maten. Scapino heeft wel een rek waar 42/43 boven staat, maar daar staat alleen maat 42 in.
Probleem waar ik tegenaan loop is dat al die grote maten normale of brede leesten hebben, maat 43 met een extra smalle leest is nauwelijks te vinden, wat er dan is valt onder de categorie orthepedisch steunzolenschoeisel. Ik baal er zo van dat ik nooit even leuke schoenen kan kopen, alles moet opvullen met extra inlegzolen, laarzen moet laten innemen, en veel geld kwijt ben voor schoenen die ik vaak niet eens heel erg mooi vind en die ook niet echt goed zitten (want - te wijd).
Als ik eens echt goed zittende pumps zou vinden (klassiek model, ca. 5 à 6 cm. hak, liefst zo'n houtprintje, glad leer) zou ik ze direct in zwart, beige en bijv. rood aanschaffen, ook als kosten ze 200 euro p.p. - Geplaatst op maandag 14 mei 2012 17:12Vogelblij
@Twaila
Misschien dat deze (kklik) zouden kunnen?
De plooien dwars over laten de schoenen minder lang lijken. Ik heb zelf ooit dit model van Manfield gehad en kon daar redelijk op lopen. Ik heb ze zelf niet geprobeerd. In winkel bij mij in de buurt ben ik al wat langere tijd niet meer geweest, maar ben zelf dus wel geslaagd met pumps met een leuk hakje. Ja, ook ik zou het wel weten als ik kon kiezen, maar het is meestal zoeken naar wat past. En dan ben ik al binnen 5 minuten klaar. Zelfs met een kleinere maat. Kinderschoenen zijn net iets te krap en voor volwassenen is het echt beperkt tot 1 op de 5000 schoenen. Heb in het verleden wel eens ingelopen schoenen van een maat kleiner overgenomen.
O ja, bij Scapino en Dolcis ben ik toevallig een paar keer geslaagd. Was in de sale en .... via Internet. Die heb ik nooit in de winkel zien staan. En dan zijn de verzendkosten minder dan naar een winkel verder weg rijden waar ze ook al uitverkocht waren. Het bedrag is dan ook niet zo hoog en de dag dat ze worden bezorgd is redelijk tot goed te bepalen. Datzelfde geldt voor Ziengs. Moet je wel een afleveradres met tijd hebben waar iemand aanwezig is. Ben daar ook ontelbare keren geweest zonder iets naar buiten te gaan.Vogelblij wijzigde dit bericht op 14-05-2012 17:25 met 24%Pimpelmeesje
Dit onderwerp heeft 89 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 14-05-2012 17:12.
Grote maat damesschoenen