Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Libelle Café
  4. Cheers

Dit onderwerp heeft 1762 reacties, en bestaat uit 71 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 71.
De laatste reactie is geplaatst op 23-05-2012 10:33.

Cheers

Ga naar een onderdeel
  1. KoninginKjong
    Afbeelding van KoninginKjong

Gewoon, vanwege recalcitrantatie.

Kman zei van de week:
    Rare jongens die 'ollanders. Ze chippen huisdieren, maar niet hun fietsen en die raken ze sneller kwijt.

2. bloes
    Afbeelding van bloes

quote:
    KoninginKjong schreef op 15 mei 2012 @ 19:43:
    Kman zei van de week:
    Rare jongens die 'ollanders. Ze chippen huisdieren, maar niet hun fietsen en die raken ze sneller kwijt.

:idee: We chippen Kjong en dan kan ze weglopen wat ze maar wil: het asiel leest de chip uit en zorgt ervoor dat ze weer keurig thuis wordt afgeleverd!

Grinnik. De Barman smst me net. Hij is in een sporthal waar Aso ook binnenkomt. Hij vraagt me of hij nu zijn spullen in de gaten moet houden. :lol:

Aanrader van de dag: shiatsu massage. Of eigenlijk niet want risico dat je nooit meer van die tafel af wilt. Ik ging vanwege nekklachten. Therapeute stelde wat vragen en besloot de massage te combineren met acupunctuur (in die volgorde ja). Ze masseerde mijn lijf, drukte en voelde medianen (??) en zette hier en daar een naaldje. Haar conclusie was dat ik weinig energie had en er een probleem was op het gebied van het nemen van beslissingen. Ik vertelde haar over de beslissing tot co-ouderschap. Dat begint volgende week al en ik weet dat het een goeie beslissing is maar ik kan er gewoon nog steeds om janken. Ach, ze knalde er wat naaldjes bij en na morgen zou ik me beter moeten voelen.
    Wow. Waarom doe ik dit nu pas??

Lil: Dotta in een balletpak.. smelt.... Mag ik haar hier opeten of pak je haar in?

bloes wijzigde dit bericht op 15-05-2012 22:15 met 70%

3. Desert
    Afbeelding van Desert

Ik ben vandaag helemaal niet blij. Vanochtend begonnen met de 24 uurs bloeddrukmeting. Continu band om mijn arm, die zit vast aan een kastje dat registreert. Band slaat een paar keer per uur aan en pompt dan op tot het echt pijn doet. Kan dan echt even niets doen dan met tranen in ogen afwachten. Doe sowieso weinig, want ook tussendoor voelt het niet fijn. Was allemaal nog te handelen als alles werkte, maar ding geeft regelmatig error meldingen. Ben al extra terug geweest langs dokterspraktijk en heb later zelf nog nieuwe batterijen moeten kopen en verwisselen. De pijn in combi met de errorstress en mijn twijfels of de metingen wel goed gaan en of ze wel geregistreerd worden, kunnen nooit goed zijn voor mijn bloeddruk... ;-(

4. KoninginKjong

Ah Toetjetoch!x

Meredianen Bloes, energiebanen.

5. madootje
    Afbeelding van madootje

Ach lieve Toet toch. Hopelijk ben je nu bijna van die rotband af en heb je vannacht al met al nog wel een beetje kunnen slapen.

Zo voor gesprek naar BJZ. Daarna werken en daarna sauna. Die laatste kan ik na die eerste 2 waarschijnlijk wel gebruiken. :smile:

Maandag leuk complimentje gehad van 1 van de urologen. Die vond me niet alleen de capaciteiten hebben om nurse practitioner te worden, maar ook om urologe te worden. Nou is dat laatste niet mijn ambitie, maar wel leuk dat ze het in je zien.

6. bloes
    Afbeelding van bloes

Dank Kjong, Meredianen. Wat een feest: ik heb energie voor tien maar wel een koortslip. :bonk: Verkeerde merediaan aangeprikt?

Toet, vandaag mag het apparaat af toch? Ik hoop dat je snel de uitslag krijgt dat er niets met je aan de hand is. En als je er even tussenuit wilt, kun je in Provinciedorp terecht in een Bloesebed want zij zijn de komende anderhalve week bij hun papa. :blauwoog: De lamme en de blinde. Voorzichtige knuffel voor jou (anders schiet je bloeddruk weer omhoog).

7. Bent
    Afbeelding van Bent

he rot zeg toet, ik heb ook ooit zo`n 24 uurs meter gehad en dat was toen rtijdens een voetbal EK/WK. Geen idee meer wat preceis, maar weet nog wel dat ik het erbij heb verteld bij die arts, zodat het evt acute verhogingen kon verklaren :)
    Bah bloes, wat komt het dichtbij, fijn dat die mevrouw zo doelbewust aan het prikken was, nu maar hopen dat je er veel baat bij hebt!
    Ik ben ziek, in Ierland was ik al ontzettend verkouden, met alles erop en eraan. Na mijn eerste werkdag was ik zo uitgevloerd dat ik het eigenlijk niet snapte. Totdat het nacht werd en ik die doorgebracht heb in innige omhelzing met d epot en op de bank. Gisteren toch naar het werk natuurlijkl, maar om een uur of 9 weer naar huis gegaan. De rest van de dag geslapen en vanbnacht ook oeverloos geslapen. Nu heb ik weer trek (maar geen eetlust, onhandige combi) en tot nu toe blijft het er redelijk in. Nu maar hopen dat ik mijn leuke extra vrije dagen ook als zodanog kan doorbrengen en niet ziek in bed lig.
    Kjong, 40 ????!!!! Respectabel hoor ;)

8. KoninginKjong

Mhm.

En jij hebt gewoon hetzelfde als Kjongen. Op kamp zich helemaal overgegeven aan alle lekkerte des levens, en nu een kater.
    Hup, uit die pot. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent.
    ~zet geperst sinaasappelsapje neer~

Bloes, Hoe staat het ermee, zijn jullie er uit? Wat knelt er het meest? Zijn dingen als feestjes (van en voor de kinderen, om wie het gaat zegmaar) niet meegenomen? Alsnog even doen? Want ze worden nu gewoon echt heel veel zelfstandiger, dus moeten die dingen ook wel zelf een beetje in mogen vullen.

Mado dokter in de hogere piemelkunde? Ik zie het ook zo voor me.

9. Lilianzerotwo
    Afbeelding van Lilianzerotwo

Hogere piemelkunde? Ben je dan speciale dokter voor langere mannen?

10. KoninginKjong

Vanaf mount Olympus, schat ik in.

11. bloes
    Afbeelding van bloes

Heerlijke wijven...

Bent, neem een stoel. Of nee, een sofa en vlij u neder dan verplegen wij u eens een keertje.

Kjong, de afspraken zijn nog niet helemaal rond maar hij (en de Bloesjes) willen wel al starten. Ik blijf het nix vinden dus maakt het niet uit wanneer we starten (ik wil het toch niet). En wbt feestjes en eigen inbreng van de Bloesjes is het toch zo dat zij willen wat papa wil. Heel irritant maar daar doe je nix tegen. Als hij zegt dat ze niet naar een feestje kan van een vriendinnetje omdat zij pannenkoeken eten, dan wil ze pannenkoeken eten bij papa. Misschien gaat die compensatiedrang wel over, ik hoop het eigenlijk wel. Hij zegt nu steeds triomfantelijk: "Ja, hoe zou dat nou komen?!" Daarmee impliceert de hufter dus dat ik niet leuk/lief/gezellig genoeg ben maar ik lach vriendelijk terug en wens hem inwendig een ongeneeslijke geslachtsziekte toe. Hij zegt ook steeds tegen de mediator dat de kinderen oud genoeg zijn om zelf keuzes te maken en dat hij dat respecteert. Behalve dan als die keuzes hem niet uitkomen natuurlijk, dan niet. Hij geniet er zichtbaar van dat hij nu zijn zin krijgt, het is om te kotsen. Mja, het hogere doel is dat de Bloesjes een fijn leven hebben dus gaan we door en steekt die massagemevrouw maar wat extra naalden in mijn lijf.

Ik verheug me er ook wel een beetje op dat Oudste nu ook bij hem gaat puberen. Nu is het vooral leuk voor haar daar en vecht ze zich hier los door gedrag waar je razend van wordt. Gisterenochtend werd ik nog mongool genoemd. Stomme mongool zelfs. Ik hoop zó dat ze dat er eens uitslingert in het Aso-gezin! Of is dat heel onvolwassen van mij??

Toet, meld je bloeddruk eens hiero. En kom naast Bent zitten, dan heeft zij gezelschap.

12. KoninginKjong

KoninginKjong wijzigde dit bericht op 17-05-2012 21:37 met 59%

13. Lilianzerotwo

Ach ja joh, zij moet nog koningin wórden, jij bent het al.

Ik werk en zorg en geniet. Dochter was gisteren jarig en kreeg een dansspel voor de wii, waar we zo'n beetje de hele dag zoet mee zijn geweest (ook toen Dochter zelf allang naar haar moeder was :) ). Elf jaar. ELF jaar! De eerste x dat ik haar zag had ze goudblonde pijpekrulletjes en een bolle luierkont, nu riekt de hele woonkamer binnen een kwartier dansen naar middelbareschool kleedkamerlucht - en ze blijft gewoon laconiekliefmooizichzelf. Een cadeautje, zo'n kind.

Toet, je bent van de knellende banden verlost, hoe is het met de bijbehorende gedachten?

Kussen voor iedereen en verse koffie voor wie wil!

14. Desert
    Afbeelding van Desert

Die gedachten vliegen wisselend voorbij, soms gaat het goed, soms niet. Oh well, isn't that life?

Hugs voor een ieder.
    Werk in combi met kinderen thuis in combi met deadline schoolkrant in combi met huishouden in combi met allerlei anders zorgt voor iets minder online.

15. bloes
    Afbeelding van bloes

Lil, is het dan niet tijd voor deodorant voor Dochter? :idee:

16. Lilianzerotwo

Jazeker, maar als ze 's ochtends recht uit haar bed begint te let's dancen is die nog niet wijd verbreid aangebracht :)

17. Desert
    Afbeelding van Desert

Hieperdepiep hoera voor Kjong!

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

18. madootje
    Afbeelding van madootje

OOoooooooohhhh. Ik ben zo jaloers op iedereen die nu in de koninklijke residentie aan het feesten is. Lieve Kjong. Heel erg van harte ontzettend gefeliciflapsteerd met het bereiken van deze mijlpaal.

En Lil, gefelciteerd met Dochter. En wat is elf al ontzettend groot.

Lieve Bloes. Ik snap heel goed dat je graag zou zien dat niet alleen de lusten, maar ook de lasten wat eerlijker verdeeld worden. En in dit geval dan niet de materiele lasten, maar wel de puberlasten.

19. Desert
    Afbeelding van Desert

Wij waren al weer op terugweg Madootje toen jij postte.

En verder idd wat jij zegt.

Trusten.

20. KoninginKjong

Er liggen twee mensen in mijn bed. En ik ben het niet.

Dank je Lieverds.
    Het was geweldig.
    'S. Ochtends verwend en eigen tijd gekregen. Geluncht (enzo ;oD ) in het Strijkijzer met heerlijk uitzicht vanaf de 42ste verdieping.
    bij thuiskomst hadden een aantal mensen het huis versierd en de bar geopend.
    In de zon geproost.
    En toen chaos in de tuin van mensenkinderen drukte eten lachen aandacht cadeautjes etc.
    Geeindigd met de vuurkorf.

Geweldig.

Beetje jammer van 'het ding', maar ik heb nog een koffertje met mijn Mijn MIJN naam erop waar ik als ik alleen ben enorm in ga graaien. Een eerste blik was niet genoeg voor enig overzicht.
    Dank jullie wel!

21. Dreamer
    Afbeelding van Dreamer

Goedemiddaaaagggggg

Hoest?
    Kjong, enigszins te laat maar ALSNOG VAN HARTE GEFELICITEERD met deze mijlpaal! Tuurlijk was het leuk, jammer dat ik er niet bij kon zijn, vond ik, maarjaa... 't is niet anders.

weer aan 't werk
    best zwaar zo na 5 vrije dagen.. pff

Maar wat is het heerlijk weer! Geweldig gewoon!
    En dat wordt vanaf nu alleen maar beter, hoe fijn :-)

22. KoninginKjong

Ik denk de hele ochtend al, wat ruik ik, waar ligt er nou een zak uien te rotten?
    Ligt er iets ergens in een hoekje nog van verjaarsfeest?
    Zoek.
    Zoek.
    Koffie.
    Zoek.
    Even kijken hoe het met zieke slapende puber is. Deurtje open. Hoofd om het hoekje.
    Aha! Oorzaak gevonden...

Snel de zon in, naar de kok van de burgemeester.

23. bloes
    Afbeelding van bloes

Rottende uien. :tong:

Gisteren was de Onmisbare Buuv jarig. Ze vertelde me dat ze naar een arbo-arts moest in Privinciestad die dag en dat deze haar tot onze grote verbazing wel weer klaar vond voor reintegratie. :-O Mijn hart stond even stil, zij heeft in haar verbazing ook een handtekening gezet onder een document waarin staat dat ze een "ingrijpende operatie aan de rechterkant van haar borstkast" heeft gehad en daarna intensief is behandeld en dat ze welliswaar niet veel kan tillen ("tot 5 kg") maar dat ze best 12 uur kan werken, verdeeld over de week. :no:

Tillen tot 5 kilo, dat is een zak aardappels optillen en een stukje dragen. Dat voelt mijn gezonde arm al, laat staan die arm van Buuv. Ik denk dat ze lekker een goed boek moet kunnen dragen met die arm of iets voor haar kinderen, die goddank nog een moeder hebben in plaats van dozen met worstenbroodjes.

Ik begrijp die arts niet. Er zit een vrouw tegenover je die nog kaal is van de chemo, met een elastische kous over haar arm tegen de oedeem omdat haar okselklieren eruit liggen, die haar arm niet goed kan gebruiken omdat ze ook nog reuma in die verdomde schouder heeft en die verklaar je dan "Fit to go"? Buuv is geen zeurkous, die gaat niet zitten mekkeren daar maar ze hoort volgende week of haar hart weer sterk genoeg is om met de kuren door te gaan en gaat meerdere keren per week naar de fysio om die arm weer een beetje mee te krijgen. Zo'n vrouw zet je toch niet weer aan het werk? In de horeca nota bene! :-O

Enfin, het doet me pijn dat er zo met zo'n ontzettende lieverd wordt omgesprongen. Die dan ook nog eens jarig was maar waar die man achter zijn laptop (hij heeft haar niet onderzocht, noch in papieren gekeken) niet eens aandacht voor had. Hij moet w.s. scoren en dit is vast een hele goeie move voor De Zaak. Ze zouden zijn klieren er eens uit moeten wippen, een infectie in zijn donder moeten laten broeien en er nog eens reuma, bestralingen en chemo's overheen moeten gooien. Ik denk dat hij jankend en kruipend zou vragen om genade. Godverdomme.

bloes wijzigde dit bericht op 23-05-2012 08:35 met 8%

24. bloes
    Afbeelding van bloes

Mag ik nog even zeuren?

(wie zwijgt..)

Ik mis mijn meiden. Die zijn gisteren nog even hier geweest maar gingen daarna weer naar de Aso en het voelt gewoon niet goed. Blegh. Zou ik hier aan wennen? Co-ouders alhier: wanneer ben je eraan gewend dat je je kinderen niet elke dag ziet?

25. KoninginKjong

Het snijdt eerst. Dan zeurt het. En dat went.
    http://youtu.be/hi2wYCISNP4

Zo een arts is wel heel erg blind van regels en targets. Maar handelt vaak ook uit naam van werkgever.
    Ik had er vorig jaar zo een, alsof je eerste een beul moet zijn, ben 1 dag naar het werk gegaan, trok het niet, weer ziek. Kreeg een andere arts, die snapte het, en ik kon uitzieken en aansterken.

:x op je verdrieten.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x