Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Huis, Tuin & Keuken
  4. Vleeswarendrama

Dit onderwerp heeft 51 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 03-01-2012 13:28.

Vleeswarendrama

Ga naar een onderdeel
  1. rooszzje
    Afbeelding van rooszzje

vleeswarendrama...........

waar ik me iedere keer weer aan stoor is dat alle vleeswaren flinterdun gesneden worden,net rookvlees(die dungesneden hoort!)maar ik heb in de slagerij geleerd dat boterhamworst ,gekookte etc. wat dikker moet.Ja zal je denken doe er dan meer dunne plakjes op,maar dan mis je toch die"bite".Bovendien is het een drama om het van elkaar te krijgen,mede omdat ze zo zuinig zijn met de velletjes ertussen.HERKENBAAR?????

ModLibelle wijzigde dit bericht op 04-09-2011 22:06 met 4%: Oorspronkelijke topictitel toegevoegd

2. Jacoba1970
    Afbeelding van Jacoba1970

Mm, doen ze dat bij de plaatselijke slagerij ook? Daar zouden ze toch beter moeten weten!!
    Bij de Appie en andere supers is 'het probleem' dat ze het niet meer vers voor je snijden, tegenwoordig, anders konden ze het gewoon voor jou wat dikker snijden..
    Je kunt wel in plaats van 1 ons gesneden gekookte worst een stukje kunnen nemen en die dan zelf snijden.. (of worden de plakjes dan weer te dik:-):-):-)?)

3. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Nee, geen last van.

Als ze te dun zijn, pak ik gelijk 3 plakjes, worden ze
    vanzelf dik.

Als ze moeilijk te scheiden zijn, pak ik een mesje zodat ik dat stukje vlees kan oppikken, als het nog niet lukt, dan maar 2 of 3 tegelijk.

4. starrynight1
    Afbeelding van starrynight1

Heeeeeerrrrlllliijjkkkk die dungesneden lellebellen. Kan mij niet dun genoeg zijn.

5. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Dat wordt dus jam eten.

6. jothea
    Afbeelding van jothea

rooszzje...............misschien is groepstherapie vleeswarendramatrauma iets voor je.
    is vast en zeker wel ergens te vinden.
    zo niet, dan richt je er toch zelf een op :duim:
    succes!!

een vriendelijk woord kost niets en doet meer dan het duurste geschenk.

7. benthe
    Afbeelding van benthe

quote:

ABOSULUUT NIET!!!!!
    Beste @rooszzje, bezoek een goede slager, leg je wensen voor, overbrug je problemen en leef lang en gelukkig.

8. clineke
    Afbeelding van clineke

Koop een vleeswarensnijder. Maak wat extra vlees of kip voor het avond eten en laat het overblijfsel koud worden. De volgende dag snijdt je het zo je wilt op je eigen vleeswarensnijder. Presto, "probleem" opgelost EN geen chemische toevoegsels, nitraten, kleurstoffen, etc. PLUS een stuk goedkoper.

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

9. arjam
    Afbeelding van arjam

.....

ModLibelle wijzigde dit bericht op 07-09-2011 15:42 met 87%: Niet relevant

10. hemelskoekje
    Afbeelding van hemelskoekje

.....

ModLibelle wijzigde dit bericht op 07-09-2011 15:43 met 98%: Niet relevant
    Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft...

11. rooszzje
    Afbeelding van rooszzje

voor de dames die een serieus antwoord gaven,bedankt voor je reaktie!,en hemelskoekje:het leven bestaat niet alleen uit plakjes worst dus ik stoor me niet aan ALLES :lol:

rooszzje wijzigde dit bericht op 05-09-2011 09:03 met 6%

12. knutsel
    Afbeelding van knutsel

Ik vind voorverpakte vleeswaren met name bij Deka en Plus veel te dik gesneden. Misschien een tip om het daar te gaan halen.
    Ik koop bij Hema en die zijn heerlijk dun!

13. knutsel
    Afbeelding van knutsel

.....

ModLibelle wijzigde dit bericht op 07-09-2011 15:45 met 97%: Niet meer relevant | Bericht waarop gereageerd was is verwijderd

14. rooszzje
    Afbeelding van rooszzje

:D thnxs knutsel

15. arjam
    Afbeelding van arjam

...

ModLibelle wijzigde dit bericht op 07-09-2011 15:46 met 71%: Niet relevant

16. Henriette13
    Afbeelding van Henriette13

De vacuüm verpakte vleeswaren zijn wel dikker gesneden. Bij A.H. op de versafdeling vind ik het ook te dun vooral rookvlees. Bij de Dekamarkt koop ik het meest mijn vleeswaren. Goed gesneden en goede kwaliteit.

17. daniquevs
    Afbeelding van daniquevs

Stop ergernis in de supermarkt: wordt vegetarier.
    Waar je je werkelijk aan zou moeten ergeren is aan de misstanden in de vleesverwerkende industrie. Niet om plakjes die een beetje te dun zijn, als je je daar aan ergert is het leven of inhoudsloos of je hebt teveel tijd of je bent onderdeel van de verwende westerse maatschappij.

18. rooszzje
    Afbeelding van rooszzje

danique,ik ben blij voor je dat jij zo'n fijn ,inhoudsvol leven hebt,geen tijd teveel hebt en zo begaan bent met de dieren.Geniet ervan!

19. Kozoroh
    Afbeelding van Kozoroh

Die misstanden blijven bestaan omdat er heel dik geld aan verdient wordt. Neem biologische vleeswaren of vegetarisch, heerlijk. En: dun gesneden, dik erop.

20. daniquevs
    Afbeelding van daniquevs

Rooszzje, dankjewel.
    Een ding heb je iig bereikt met het door jou ingebrachte dilemma:, de volgende keer in de supermarkt bij de dunneplakjesafdeling zal je toch even nadenken wat nu het grote probleem, het
    vleeswarendrama was. Terwijl de helft van de wereldbevolking geen eten heeft, de dieren onnoemelijk moeten lijden en door de eurocrisis je je kan afvragen of de dunne plakjes niet de toekomst zijn. Ik maak me zorgen over als ik ooit kinderen krijgen zal, wat zij wel niet zullen gaan meemaken, wij leven nu nog in een onbekomerde tijd van dunne plakjes. Zij dan ws niet meer. Ik zeg niet als anderen get a life, wat je eigenlijk wel als antwoord op mij gaf, maar ik zeg maar zo: geniet van je broodje en doe er gewoon twee plakjes op. Probleempje opgelost, het jouwe dan. Ik kan eigenlijk niet echt geloven dat het een serieus probleem van je is hoor, sorry.

Fijne dag, groet van danique

21. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

quote:
    Kozoroh schreef op 07 september 2011 @ 00:27:
    Die misstanden blijven bestaan omdat er heel dik geld aan verdient wordt. Neem biologische vleeswaren of vegetarisch, heerlijk. En: dun gesneden, dik erop.

Ik vroeg mij af of al die bio dingens echt bio zijn ??
    en mijn lichaam moet vlees hebben, anders val ik flauw

Love
    J

22. knutsel
    Afbeelding van knutsel

Hoewel ik zelf wel (matig) vlees eet, vond ik dit stukje nieuws veel waarheden bevatten als ik kijk naar de mensen om mij heen.

http://www.scientias.nl/v ... t-mensen-in-hufters/45493

Zelf eet ik wel vlees maar niet elke dag en dan nog met mate. Hier thuis zeker tenminste 1 vleesloze dag per week. Zeker 1 à 2 keer per week een gerecht met 3 ons vlees of minder voor 5 personen. Vaak ook elke week wel iets met vis. En als we dan vlees eten nooit meer dan 100 gram per persoon. Als je dat optelt kom je toch nog op bijna twee kilo voor ons gezin en da's best veel! Maar ja, het is al weer minder dan mensen die elke dag 100 gram per persoon serveren. Ik ben op de goede weg!
    Traditionele Hollandse kost is al snel aardappels, groenten en vlees/vis en dan vind ik een vleesloze dag al snel saai. Pasta, rijst en allerlei andere schotels maak je gemakkelijker zonder vlees. Is helaas vaak veel meer werk.

23. rooszzje
    Afbeelding van rooszzje

danique,

wil je me aub geen woorden in de schoenen schuiven die ik niet geschreven heb?ik zie nergens staan get a life.Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat ik jou en je mening respecteer en dat ik graag zou zien dat als ik een vraag stel dat daar ook met respect op gereageerd word.misschien is het in jouw ogen een belachelijke vraag:so what?we zijn niet allemaal hetzelfde...................

24. daniquevs
    Afbeelding van daniquevs

...

ModLibelle wijzigde dit bericht op 07-09-2011 16:19 met 99%: Off-topic | Belerend

25. annebeth59
    Afbeelding van annebeth59

Te dun, te dik, iedereen heeft zo zijn voorkeur. Met boterhammen net zo, manlief wil dun gesneden boterhammen en ik liever dikgesneden. Bof ik dat ik meestal de boodschappen doe :D

Vleeswaren is makkelijk op te lossen door:
    a: naar een andere supermarkt te gaan
    b: naar een slager te gaan waar ze het vers voor je snijden.

vandaag is een mooie dag

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x