Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Libelle Café
  4. Bij mij op de thee, je kunt ook koffie krijgen

Dit onderwerp heeft 2639 reacties, en bestaat uit 106 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 106.
De laatste reactie is geplaatst op 23-05-2012 10:54.

Bij mij op de thee, je kunt ook koffie krijgen

Ga naar een onderdeel
  1. cetje55
    Afbeelding van cetje55

De beste tip die ik kreeg na het overlijden van mijn schoonmoeder was om een nieuw ritueel rond feest en gedenkdagen te organiseren.Als mensen gemist worden dan word het ritueel rond feestdagen alleen maar verdrietiger als je hieraan blijft vasthouden.
    Dus Caribbe, een heel goed idee!
    Nu wens ik jullie een heel
    GOEDE MORGEN

had ik de liefde niet.....n51.13389 E6.00163 294*

2. jane
    Afbeelding van jane

Welkom voor de nieuw komers,wij zijn er erg blij mee.
    Mamske vervelend dat je je niet zo lekker voelde,maar het is weer goed gemaakt door Max.Dan vergeet en denk je er niet aan,had ik ook met de kleinkinderen.( mis ze).
    Ik was er altijd mee in de weer en deed van alles met ze.
    Ook met poetsen denk ik er niet aan,vanmorgen gepoest,morgen ook halve dag.
    Carribbe groot gelijk er even tussen uit geniet er maar van.Fijn dat je met de kerst ook gaat,heel gezellig.
    Veronica ook er tussenuit,moet op de uitslag wachten ,nog geen bericht..
    Het is via de huisarts gegaan,op het terrein staat zo,n wagen en die blijft 2 weken staan.Dus ik wacht maar af.Fijne middag allemaal en alvast et smakelijk voor straks

3. zwaluw
    Afbeelding van zwaluw

Ik kom jullie even geluk wensen met dit nieuwe topic! Veel plezier er mee!
    Een bloemetje er bij lijkt me wel gezellig.
    http://i52.tinypic.com/x55vfm.jpg

ModLibelle wijzigde dit bericht op 06-09-2011 09:26 met 22%: afbeelding laadde niet goed door. Opnieuw geplaatst.

4. mamske1
    Afbeelding van mamske1

Leuk dat je hier even op de koffie/thee bent Rommeldam. De bloeddruk wordt inderdaad nauw in de gaten gehouden omdat ie al erg hoog is en de kuur verhoogt inderdaad. Maar ik slik al drie bloeddruktabletjes per dag. Moet erg voorzichtig zijn want het is een sluipmoordnaar.

Jane, ik denk aan je lieverd. Hoop dat je snel uitslagen krijgt.

Tja Cetje, dat is de waarheid als een bus. Ik was er ook voor mezelf al uit dat nieuwe tradities wellicht voorkomen dat ik de hele kerst ga sikkeneuren. Dat ben ik niet van plan. Maar ik heb nu nog geen invulling. Een nieuwe traditie is Max natuurlijk, daar gaan we het weer gezellig voor maken met echte kerstsokken die nog door mijn oma zijn gebreid, vind ze kostbaar. En voor de rest is het voor mij alleen maar belangrijk dat de kids en Max er zijn, samenzijn, maar ik wil ook mijn zusje en zeker mijn broer en schoonzusje en het zusje van papske niet vergeten. Ergens moet ik het inplannen want ik vind het zo gezellig om daarmee ook een dagdeel gezellig samen te zijn. Ik geef veel om hen en ik zal eens kijken hoe het een en ander in te plannen. Leuk om plannen te maken. Omdat Max nu fris en fruitig jong is wil kindlief graag weer sinterklaas gaan vieren, tesamen met de andere opa en oma en tante van Max. Dan gaan we met kerst gewoon gezellig eten en samenzijn. Komt goed dit jaar. Ik ken nog een leuke klaas en piet waarbij ik vroeger zelf een paar jaar zwarte piet heb gespeeld. Ze komen nog steeds bij de mensen thuis. Eens kijken of het leuk is om die te boeken, Max is nog te klein om het te begrijpen maar toch vind ik het leuk.
    Max is naar huis, het was erg gezellig, ik ga lekker pyama aantrekken en kijken of er iets op tv. is.
    Liefs en tot de volgende keer allemaal.

Voor de wereld ben je zomaar een persoon, maar voor een persoon kun je de hele wereld zijn!

5. mamske1
    Afbeelding van mamske1

Heb ik je net gemist Zwaluw, wat lief dat bloemetje. Veel liefs voor jou, kaarsje brandt opdat het snel goed met je gaat. XX

Voor de wereld ben je zomaar een persoon, maar voor een persoon kun je de hele wereld zijn!

6. jane
    Afbeelding van jane

Goedemorgen.
    Halve dag werken,fijne Dinsdag

7. mamske1
    Afbeelding van mamske1

He goedemiddag is het al.
    Vanmorgen was ik vroeg op. Van een kennis waarmee ik vroeger mijn volkstuin had, kreeg ik een flinke zak met rode uien, heel veel framboosjes en andere bosvruchten, 4 kilo gele boterboontjes hmm en wat kroppen sla en komkommers en een paar kilo tomaten.
    Dus de tomaten , en de boontjes zitten in de diepvries, even werk gehad maar daar ga ik van smikkelen. Tomaatjes gebruik ik voor de soep. Uien heb ik even in de kelder te drogen gelegd, lekker die rode uien.

Daarna ben ik even met papske gaan autorijden, de weg naar kindlief is de komende anderhalf jaar afgesloten en moet ik over de snelweg de komende tijd, ben ik niet zo'n held in maar dat zal me niet tegenhouden om naar Max te kunnen gaan. Maar het ging prima. Lief dat papske even mee is geweest "oefenen" haha. Donderdag ga ik fijn zelf. Moet ik meteen Max meenemen naar huis, blijft ie fijn een paar dagen hier bij ons. Wij verheugen ons daarop. Ook hebben we dit weekend nog een bbq van de bewoners hier. Leuk!
    En ikzelf............ik ga lekker een uurtje slapen en daarna komt mijn vriendin op de koffie. Een hele fijne dinsdag voor jullie. Lieve groetjes en ik zie jullie weer.

8. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

mamske; ik zet dan even een receptje neer van rode linzensoep; waar je (onderaan) een toepassing ziet voor je rode uien!
    Goed?

Pittige rode-linzensoep met ui en peterselie

Olie
    Grote ui, gesnipperd
    2 tenen knoflook
    1 verse chilipeper, maar mag ook gedroogd, zonder zaadjes ( of ½ = minder pittig)
    1-2 tl komijnzaad
    1-2 tl korianderzaad
    1 wortel, fijn
    1 tl gemalen fenegriek
    1 tl suiker
    1 el tomatenpuree
    250 gr rode linzen
    1,75 kippen of groenten bouillon
    zout & peper
    eventueel voor erbij;
    1 kleine rode ui
    1 grote bos bladpeterselie

1. olie verhitten in een soeppan met dikke bodem, en ui, knof, chili, komijn en korianderzaad toevoegen. Ui iets bruin laten worden, wortel erbij. 2-3 minuten. Voeg fenegriek, suiker, tomatenpuree en linzen toe.
    2. Schenk bouillon erbij, goed roeren en aan de kook brengen. Zet vuur laag en laat deels afgedekt (ik doe gewoon het deksel erop) 30-40 minuten sudderen tot de linzen barsten.
    3. verdun de soep als hij wat te dik is met water. Breng op smaak met peper en zout .
    4. serveer de soep direct uit de pan. Voor een gladdere textuur pureren. Bestrooi met garnituur van ui en peterselie maar zonder dat alles is hij ook al heerlijk !

Ik pureer het met de staafmixer en hoef er nooit water bij te doen. Ik maak altijd een dubbele portie en gebruik dan het hele blikje tomatenpuree ( klein blikje). De rest doe ik in de vriezer.

Heerlijk; al jaren een topper hier!

9. mamske1
    Afbeelding van mamske1

Oh wat heerlijk, dat lijkt me echt heel erg lekker, ik kook erg graag en mag graag recepten proberen. Dank je wel. Ik heb er al een kopie van gemaakt.

10. hse
    Afbeelding van hse

Bij Boekenwurm kun je dus op de soep komen. :D

gewoon liefs

11. mamske1
    Afbeelding van mamske1

wanneer gaan we dan HSE?

12. Boekenwurm

Altijd welkom en dan maak ik die soep!

13. hse
    Afbeelding van hse

quote:
    Je zegt het maar...voor jou is de reis het langst.

gewoon liefs

14. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

fijn dat jullie naar bw gaan. mamske wil je dan hier even langs komen ik heb twee breiboeken voor bw klaar staan wil je die mee nemen

15. pootje
    Afbeelding van pootje

BW kom ik ook je soep proeven

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

16. mamske1
    Afbeelding van mamske1

woont boekenwurm vlak bij jou HSE? Heb ik daar ooit die treinenvingerhoedjes van gekregen dan?
    Ik laat dit aanbod uiteraard wel in mijn gedachten staan. En lieve Julia woont niet zo heel erg ver bij mij vandaan.

17. caribbe
    Afbeelding van caribbe

Goedenmorgen lieve meisjes

Zo dus julie gaan lekker aan de soep, nou een lekker kopje is ook niet te versmaden he?
    Het word hier steeds gezelliger welkom BW en Lieve Julia,
    Had gisteren geen fut meer om nog even langs te fietsen,lag er vroeg in, wel erg genoten van het kleine moppie hoor,

Mamske altijd verstandig om even met papske die route te gaan rijden,kan je donderdag zonder angste de weg op en het mannetje mee terug nemen ooo wat zal jij weer fijne dagen hebben het mannetje een paar dagen bij je genieten word dat weer voor je.
    Lekker al die verse groenten en een voorrraadje in de vriezer, dikke knuf

Jane vandaag een rustig dagje geen poetsadresje?

Hse hoe gaat het met je nieuwe auto rijdt hij lekker, en er al aan gewent?

Ga me gauw aan kleden moet naar de fisio en daarna met bessie naar de dierenarts even op controle voor haar oren,hoop dat het nu goed is.
    Het was hier bar en boos het weer met bakken kwam het eruit en een wind pppffff echt herfst hoor.
    Wens jullie allemaal een fijne woensdag liefs en dikke knuffies.

geniet van elke dag en voor morgen gezond weer op.

18. mamske1
    Afbeelding van mamske1

Gisteren was het hier buiten ook erg hoor. Jessy is dan maar klein en ze moest flink scheef hangen om zich staande te houden hahaha. Leuk gezicht. Maar het was heel erg snel plassen en dan weer naar binnen, normaal moet ik vooruit roepen maar nu trok ze mij wel even mee. Het miezert hier nu maar het waait nog steeds.
    Ik hoef alleen maar boodschappen.
    Ik ga genieten lief Caribbetje, ik ga wel al op voorhand samen met Max slapen, hij doet nog twee slaapjes per dag en ik denk dat ik het goed doorkom als ik ook even wat rust neem als Max slaapt.

Veel sterkte met Bessie bij de dierenarts, hoop dat het goed is nu. Dikke knuffel voor jou.
    De rest allemaal een hele fijne woensdag allemaal en lieve groetjes van mij. Daaaaaaaaag

19. hse
    Afbeelding van hse

quote:
    mamske1 schreef op 06 september 2011 @ 22:03:
    woont boekenwurm vlak bij jou HSE? Heb ik daar ooit die treinenvingerhoedjes van gekregen dan?
    Ik laat dit aanbod uiteraard wel in mijn gedachten staan. En lieve Julia woont niet zo heel erg ver bij mij vandaan.

Niets mee nemen, Lievejulia gaat dan zelf ook maar mee.
    Nee, die vingerhoedjes heb ik van iemand die ik niet kende.
    Ik heb toen die handdoek op een site laten zien en toen kreeg ik een reactie van iemand dat ik ze op mocht komen halen.
    ...dat was dichterbij dan Boekenwurms plaats.
    Naar Boekenwurm is het ongeveer een uur rijden bij mij vandaan.

Caribbe, de auto rijdt heerlijk.
    Super licht, je hoort 'm nauwelijks....soms heb ik het idee dat mensen buiten de motor ook nauwelijks horen...Er stak gisteren iemand vlak voor mijn auto over. GGGGGGGGGrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
    Gelukkig begon ie te rennen en ik natuurlijk remmen.

Ha, ik heb manlief ook meegenomen toen ik voor de eerste keer gas moest tanken....dat vond ik ook spannend.
    Het was wel leuk afrekenen.
    Wat een verschil met benzine.

Mijn terras is ook weer schoon gewaaid. :D
    Stoel en pot in het water en een aantal andere kleine dingen zwerven. Zo meteen maar even gaan vissen en zoeken.

Verstandig idee van dat rusten, Mamske.
    Geniet er maar van.

Voor jullie allemaal een fijne dag.

gewoon liefs

20. mamske1
    Afbeelding van mamske1

De wind heeft voor jou HSE toch een reinigende werking gehad. Buiten het feit om dat Jessy lachwekkend was, was ik het ook wel een beetje hoor. Leek net Mary Poppins omdat ik zo nodig mijn plu moest meenemen, maar die was snel ingeklapt hoor haha.

Is je nieuwe auto op gas? Fijn dat je er zoveel plezier van hebt. Overstekend wild, tja, de voet altijd maar bij de rem houden.

mamske1 wijzigde dit bericht op 07-09-2011 09:36 met 20%

21. jane
    Afbeelding van jane

Goedemorgen.

Mij haar zit in de verf ,over 20 min.eruit spoelen,mannetje heeft het geverfd.
    Vandaag niet poetsen,morgen de gehele dag,heerlijk is dat.
    Vannacht heel erg windhozen hier en regenen dat willen jullie niet geloven zo hard.
    Carribbe sterkte bij de dierenarts.
    Kom later terug,Mamske weer met Max.
    Hse al geopereerd.
    Fijne Woensdag

22. mamske1
    Afbeelding van mamske1

Welke kleur is het geworden Jane? Sterkte vandaag met werken, knuffel voor je.

Mijn maag begint gelukkig iets beter te voelen, alhoewel eten??? Dat valt nog steeds niet lekker, heb ook gewoon geen eetlust. Zul je denken wat wordt die mamske slank, nou, er is nog geen ons vanaf. Maar mijn glucose is wel puinhoop. Zal wel door het weinig eten komen.

Krijg ik gisteren een labformulier in de bus om te laten bloedprikken, was helemaal niet afgesproken maar de reumatoloog wilde even laatste ontwikkellingen bijhouden. Pfffff. Ga wel morgenmiddag als papske even bij Max kan blijven.

Ik sta in de startblokken. Ik ga d'r zo vandoor. De Maxi taxi staat klaar met nieuwe autostoel.

Een hele fijne donderdag allemaal en ergens zal ik toch wel tijd hebben. Veel liefs

23. jane
    Afbeelding van jane

Goedenavond.

Mamske fijn dat het met je maag wat beter gaat.
    Iedereen een fijne avond ik heb 2 adresjes gehad ben moe en voel mij hele lichaam. :muur:
    Maar heb wel eer van mij werk gehad :lol:

24. Boekenwurm

Gunst Hse; dat is ook toevallig. Ik woon ook een uurtje bij jou vandaan :D

Pootje; je komt (ook) maar (mee) hoor.
    Je hebt nog een rondje van mij te goed... ;)

Mamske; sterkte met alles.
    Ik voel met je mee, want ik zit ook te sukkelen met maag en omgeving.
    En nu ook nog duizelig , zou dat van de sauna kunnen komen gisteren?
    Ik ga zo lekker gestrekt, want morgen werken.

Fijne vrijdag aan allen...

25. veronica
    Afbeelding van veronica

Anderhalf uur geleden is hier een aarbeving geweest! Ik zat boven en heb niks gemerkt, das dan eigenlijk wel weer jammer ;) . Manlief dacht even dat er een auto tegen ons huis aanreed (zachtjes dan) en is nog buiten gaan kijken. Zag later op facebook dat er meer ervaringen van deze beving waren hier in de buurt. Snel achter de pc en ja hoor, het was echt gebeurd. Zo maak je nog eens wat mee!
    Verder geen bijzonderheden hier, ga nog even een wasje uit de machine halen.

Ik denk trouwens dat ik ook ongeveer een uurtje van HSE vandaan woon, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dan zou het een leuk rekensommetje met kansberekening worden hoever BW en ik van elkaar vandaan wonen! Maar dat ga ik maar niet doen haha.

Mamske, hoe is het met de maxi-taxi bevallen over de snelweg heen en terug?
    Jane, fijn dat je eer van je werk hebt gehad; dan weet je waarvoor je het doet!
    Pootje, jij zal ook wel de beving hebben gevoeld toch?
    Caribbe naar de Veluwe, dan kom je dus weer mijn kant op! Naar hetzelfde park als de laatste keer dat jullie op de Veluwe zijn geweest? Ik herinner me nog dat je toen schreef in de sneeuw gewandeld te hebben, of heb ik dat verkeerd?
    BW, werk ze morgen!
    HSE, de weggewaaide spulletjes teruggevonden? Met of zonder nat pak?
    Cetje ook druk aan het werk?
    Door, bijna weer weekend! Moet je werken of ben je lekker vrij?

Voor alle meiden hier welterusten,
    Liefs van mij!

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x