- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 63 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 24-12-2011 14:27.
Ik ben de minnares
- Geplaatst op zondag 21 augustus 2011 17:06onlymyself
Niemand kiest ervoor, om 2e keus te zijn.Hij heeft een goed huwelijk en gaat niet weg bij haar. Maar wilt mij ook niet kwijt. Duurt al 10 jaar.
Wat zijn jullie tips. - Geplaatst op zondag 21 augustus 2011 17:18marijke1
Wat denk je zelf?Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zondag 21 augustus 2011 17:49lana
quote:onlymyself schreef op 21 augustus 2011 @ 17:06:
Niemand kiest ervoor, om 2e keus te zijn.
Daar kies jij wel degelijk voor. En dat al tien jaar lang.
Je wilt onze "tips"?
1 Heb vrede met je keuze om 2de keus te zijn en te blijven.
2 Ga wat leuks doen met je leven.
Kiest u maar.. - Geplaatst op zondag 21 augustus 2011 18:12Jussttina
Niemand kiest ervoor, om 2e keus te zijn.Hij heeft een goed huwelijk en gaat niet weg bij haar. Maar wilt mij ook niet kwijt. Duurt al 10 jaar.
Wat zijn jullie tips.
Ben je afgelopen 10 jaar gelukkig ??
Als je gelukkig bent, waarom veranderen.
.. En als je huisje boompje beestje wilt, kan ook, maar
wel stiekem doen. Niet eerlijk tegenover het kindje van jou.
Ga met zijn vrouw praten, misschien komen jullie samen wel uit.
Veel succes.
J - Geplaatst op zondag 21 augustus 2011 18:31marijke1
Waar haal je dat kindje vandaan?Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zondag 21 augustus 2011 19:32Gizmo
Het feit dat je hier deze vraag stel, lijkt me al een teken dat je het waarschijnlijk zat begint te worden om tweede viool te spelen.
Het kan voor jou voelen alsof je geen keuze hebt, maar je kan ook de keuze maken om voor jezelf te kiezen en verder te gaan in je leven ipv te wachten op iemand die uiteindelijk niet gaat komen. Hij gaat namelijk verder met zijn leven en jouw leven staat stil omdat je wacht op een man die nooit van jou zou worden. Je bent leuk voor erbij, maar niet goed genoeg voor een volwaardige relatie.
Je kan ook doen wat je al 10 jaar doet em dat is wachten totdat hij een keer tijd hebt voor jou, Dat is de keuze die jij maakt over JOUW leven.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op zondag 21 augustus 2011 22:39alice2003Ik ga niet beginnen met vingers wijzen en veroordelen, maar wat voor tips wil je precies eigenlijk? Tips om te stoppen of om door te gaan, alhoewel ik niet denk dat je die nodig hebt. Volgens mij doe je het prima als het al 10 jaar duurt.
- Geplaatst op zondag 21 augustus 2011 23:04gwynette
Daar gaan we weer. Lieve Onlymyself, hoewel dit voor jou natuurlijk nieuw is, ben je niet de eerste die in deze positie zit en die om advies vraagt. Vandaar dat ik toch even moet zuchten.
Mijn advies is: verspil je tijd niet meer aan iemand voor wie jij op de tweede plaats komt. Verdere opmerking: een man die de vrouw bedriegt en belazert met wie hij "een goed huwelijk" heeft is geen knip voor de neus waard. Tenzij ze ervan af weet en het goed vindt, maar dat is zelden zo.
Maar de keuze is aan jou: wil je nog tien jaar verspillen aan een man die niet echt van jou is, of wil je jezelf de vrijheid geven om te zoeken naar iemand die in alle opzichten jouw partner kan zijn? Ik zou het wel weten, maar ik ben jou niet. - Geplaatst op zondag 21 augustus 2011 23:07AargJij kiest er wel degelijk voor om 2e keuze te zijn. 10 jaar!! Wake up!! En hij wil jou niet kwijt....wat wil jij eigenlijk zelf? Wil jij niet op de eerste plek staan bij een man, wil jij geen open een eerlijke relatie met een man zonder dat je weet dat er een echtgenote in het spel is (wiens leven verwoest is als ze van jouw bestaan weet). Wil jij geen partner die betrouwbaar is en geen dubbelleven leidt, wil jij altijd een geheim blijven, etc., etc. Je leven is geen generale repetitie, je kan het maar 1 x doen.
- Geplaatst op zondag 21 augustus 2011 23:13Adoeseg
Jij bent de minnares? O, JIJ bent de minnares! Zal eens even vragen aan mijn partner, waarom hij jou al 10 jaar aan een lijntje houd....
Gevoel voor drama heb je wel...
Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zondag 21 augustus 2011 23:28missmarple

ben je alleenstaand? Wil je tot je ouwe dag de tweede keuze blijven? Dit duurt al 10jaar schrijf je. Hoeveel jaar wil je hem nog geven om je te laten gebruiken?quote:onlymyself schreef op 21 augustus 2011 @ 17:06:
Wat zijn jullie tips. - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 00:52lakota
Keuzes heb je altijd.DIT wat je NU doet is JOU keuze.
Weet zij ervan?
En waarom zou hij JOU kwijt willen?Het is toch lekker zo.Eentje voor dit en eentje voor dat...
Als je "dat" wilt zijn ,zou ik zeggen ga verder met JOU keuzes...
Tenzij jullie drietjes alles met elkaar delen en van elkaar af weten en eerlijk zijn...ja je maakt de keuze! Dat doe je echt helemaal zelf en alleen.
Tweede violen zijn ook mooi....Maar de eerste staat daar omdat ze uitmuntend is. - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 08:35alice2003quote:lakota schreef op 22 augustus 2011 @ 00:52:
Tweede violen zijn ook mooi....Maar de eerste staat daar omdat ze uitmuntend is.
Lakota ik kan heel ver met je meegaan, maar als de eerste viool werkelijk zo uitmuntend was, zou de tweede er niet zijn.
Ik ben er nog steeds niet achter wat TS van ons wil horen. Ze weet denk ik wel in welke positie ze zich bevindt, ze zit er al 10 jaar in. En ja ik denk dat het niet mee zal vallen om er zomaar uit te stappen na al die tijd. Ze zijn waarschijnlijk met elkaar vergroeid.
TS mijn tip( om eruit te stappen dan): verbreek alle contact heel drastisch. Dat is denk ik de enige manier. - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 10:40gwynette
Je kunt als "eerste viool" nog zo uitmuntend zijn, in elke relatie komt een moment dat je elkaar zo door en door kent dat je ook de minder leuke dingen weet. Tel daarbij op de gewenning en het feit dat de echte verliefdheid weg is en een bepaald type mannen besluit er een buitenvrouw bij te nemen.
Ik geloof heus dat hij ook van Onlymyself houdt, en dat maakt het ook moeilijk om op te stappen. Maar je laat wel jaren van je leven voorbijgaan waarin je niet de kans hebt om zelf een huwelijk en een gezin te stichten.
Nog los van wat je een ander (zijn vrouw, en misschien zijn kinderen) aandoet door in zijn leven te zijn. Natuurlijk is dat primair zijn verantwoordelijkheid, maar de minnares werkt er wel aan mee. Ik vind dat niet fraai. - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 13:14missmarple
Een relatie/huwelijk tussen twee personen is er toch om aan te geven "met die persoon ga ik verder, sticht ik een gezin, koop of huur ik een huis of what ever", die twee personen maken een belangrijke keuze.
Bij de man die kiest voor de keuze en daarmee bij zijn vrouw wil blijven is een "ik heb niet genoeg aan één vrouw-fase". Ik geloof ook dat hij makkelijk een andere minnares zou kiezen als TO met hem zou stoppen.Ik denk dat zij jaar-in-jaar-uit toestaat dat hij geen keuze wil maken tussen beide vrouwen.
Alice2003, is een relatie tussen twee personen altijd perfect? Mag er geen rood draadje zijn? Moet iemand dan niet aan dat rode draadje werken als het hem/haar stoort? Dat rode draadje is geen acte-bij-de-notaris die toestemming geeft om de ander te bedriegen. - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 13:23dhali
Wat zijn jullie tips.
Om met jouw begin te beginnen.....jij hebt die keuze zelf al 10 jaar lang gemaakt en niemand anders , je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je in je leven maakt.
Heeft hij een goed huwelijk , juist doordat hij jou ernaast heeft.....of kan je je afvragen of het wel zo'n goed huwelijk is juist doordat jij als extra-tje fungeerd.
Tips?....wil je die echt?....komop...je weet vast de antwoorden al & het feit dat dit al 10 jaar voortduurd , zijn het vast niet de tips die jij wilt horen.
suc6
One thing you can give&still keep....is your word. - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 13:43Vrouw50Kom op zeg. Lees maar eens op dit forum 'blijvers na overspel gezocht' om te lezen wat een ellende overspel veroorzaakt voor een gezin.
En natuuuuuuuuuuurlijk heeft hij een vrouw die hem niet begrijpt. En jij begrijpt hem wel he. Natuuuurlijk.
Ik heb er geen goed woord voor over. Wat had je gedacht voor 'tips' te krijgen van ons? Dat je zo door moet gaan , en dat je goed bezig bent soms. - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 14:29romantiekhij "wilt"........mij niet kwijt.
Je kon in de wachttijd van 10 jaar nog een hele studie Nederlands voltooien...en Psychologie ...en een leven beginnen. Begrijp je niet , heb verder geen tips. Dit is waarop je op je sterfbed ( klinkt theatraal maar zo is het uiteindelijk wel ) terug kijkt...jouw leven, jouw keuze(s). - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 14:49alice2003Missmarple: ik lees nergens in mijn reactie dat ik heb beweerd dat een relatie tussen 2 mensen altijd perfect is of moet zijn. Ik reageer alleen door te zeggen dat meneer zijn vrouw( eerste viool om maar in die termen te blijven), vast niet zo uitmuntend vindt( en of dat tijdelijk is of langdurig weet ik niet), anders had hij er geen 2e viool bij. Daarmee geef ik geen waarde oordeel over de relatie die TS heeft met de bewuste meneer. Ik ben niet in de positie om te vinden dat het goed of slecht is. Dat laat ik aan haar en haar minnaar en hun geweten over.
[quote]romantiek schreef op 22 augustus 2011 @ 14:29:
hij "wilt"........mij niet kwijt.
Je kon in de wachttijd van 10 jaar nog een hele studie Nederlands voltooien...en Psychologie ...en een leven beginnen.
Misschien heeft ze die studies wel gedaan, dat weten we natuurlijk niet. - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 16:21missmarple

Als meneer zijn vrouw NIET wil verlaten en een GOED huwelijk heeft zoals TO schreef, dan geef jij WEL een "waarde oordeel" als je dan schrijft dat meneer zijn vrouw niet uitmuntend vind en daarom een tweede erbij neemt.quote:alice2003 schreef op 22 augustus 2011 @ 14:49:
Missmarple: ik lees nergens in mijn reactie dat ik heb beweerd dat een relatie tussen 2 mensen altijd perfect is of moet zijn. Ik reageer alleen door te zeggen dat meneer zijn vrouw( eerste viool om maar in die termen te blijven), vast niet zo uitmuntend vindt( en of dat tijdelijk is of langdurig weet ik niet), anders had hij er geen 2e viool bij. Daarmee geef ik geen waarde oordeel over de relatie die TS heeft met de bewuste meneer. Ik ben niet in de positie om te vinden dat het goed of slecht is. .......................
Moet een huwelijk "uitmuntend"zijn? geeft het dan iemand het recht om zijn partner te bedriegen/beliegen? Is deze manier van aanpak ( die meneer denkt te mogen doen) dan zo "uitmuntend" ? Ben jij uitmuntend? Ben ik uitmuntend? Is je huisarts uitmuntend? mag je huisarts dan fouten maken als hij niet uitmuntend is? - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 16:44marijke1
Meneer is gewoon polygaam, misschien heeft hij nog ergens een derde of zelfs vierde vrouw met medeweten van zijn eerste vrouw.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 18:10alice2003Missmarple: Het woord uitmuntend heb ik niet in de discussie gebracht. Het was Lakota die zei
Waarop ik heb gereageerd met als zij zo uitmuntend was, hij er geen 2e bij zou nemen. Ik trek daaruit de conclusie dat hij haar dus niet zo uitmuntend vindt als Lakota beweerd. Ik laat in het midden of die relatie van TS met meneer goed of slecht is, dus nee ik geef geen waardeoordeel daarover. Daarvoor heb ik te weinig informatie.quote:lakota schreef op 22 augustus 2011 @ 00:52:
Tweede violen zijn ook mooi....Maar de eerste staat daar omdat ze uitmuntend is.
En wat je hiermee bedoelt weet ik niet, dus daar ga ik niet op in. Weet werkelijk niet waar het op slaat.quote:missmarple schreef op 22 augustus 2011 @ 16:21:
[...]
Moet een huwelijk "uitmuntend"zijn? geeft het dan iemand het recht om zijn partner te bedriegen/beliegen? Is deze manier van aanpak ( die meneer denkt te mogen doen) dan zo "uitmuntend" ? Ben jij uitmuntend? Ben ik uitmuntend? Is je huisarts uitmuntend? mag je huisarts dan fouten maken als hij niet uitmuntend is? - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 18:58sexyjaneAl die reacties hier! Ik geef je hierbij mijn verhaal, mischien heb je daar meer aan. Ik heb 7 jaar een relatie gehad met een getrouwde man.Hij had al meer dan 20 jaar een slechte relatie met zijn echtgenote. Om een lang verhaal kort te maken: hij koos voor mij en scheidde van zijn vrouw. We zijn nu 4 jaar samen en ik heb in ieder geval één grote fan: zijn ex-vrouw. Zij kreeg de kans om weer gelukkig te worden, binnen 3 maanden had ze een andere écht leuke vent. Zij is mij godsdankbaar en ik zit met de gebakken peren. Hij is helemaal niet zo leuk meer als in onze verboden periode, integendeel zelfs! Kon ik maar terug in de tijd, dan wist ik het wel.
- Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 19:31AargJe kan niet terug in de tijd maar wat let je om nu met hem te kappen?
Dat hoor je trouwens heel vaak, dat de minnaar "in het echt" tegenvalt. Logisch, je leeft toch een soort nepleven met zo'n vreemganger: gestolen uurtjes, etc, dus je laat elkaar alleen de leuke kanten zien. En de minnaressen leven in die droom en dat houdt ze op de been. jammer, voor henzelf, maar vooral ook voor de bedrogen echtgenotes. - Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 19:44alice2003Sexyjane: heel erg bedankt voor je reactie. Ik zou willen dat meer bedrogen echtgenoten de voordelen van het bedrog van hun man/vrouw zouden zien. En die voordelen zijn er altijd, als je nou blijft bij je man of gaat scheiden. Het is hoe dan ook een eyeopener. Ik ben zelf zo een bedrogen echtgenote en ik ben mijn exman en de vrouw in kwestie heel erg dankbaar. Ze hadden me geen groter genoegen kunnen doen, om mij in te laten zien dat mijn relatie niets meer voorstelde. En als je als bedrogen echtgenote besluit om door te gaan met je man dan is dat ook een eyeopener, want je weet dan dat er iets niet goed zit en daar moet je aan gaan werken en daar kan je samen sterker uit groeien.
Je kan de minnares van je man willen stenigen of opknopen, maar je kan er ook de voordelen van zien.
Zo te zien is TS niet meer geinteresseerd, want ze reageert niet meer.
Dit onderwerp heeft 63 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 24-12-2011 14:27.
Ik ben de minnares