Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Schrijven met gevangenen (3)

Dit onderwerp heeft 1126 reacties, en bestaat uit 46 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 46.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 09:00.

Schrijven met gevangenen (3)

Ga naar een onderdeel
  1. fini
    Afbeelding van fini

Hallo allemaal,

O,jee,Carinaa, dat heb ik nooit gedaan.
    Zouden, mijn pp en ik, nu al die jaren mazzel hebben gehad of geldt die regel alleen voor een bepaalde staat?

Het is hier fris,maar zonnig.

Fijne dag.

2. dini
    Afbeelding van dini

Goedemiddag,
    Een adres op elke pagina van de brief? Dat heb ik ook nog nooit gedaan. Het is ook niet verplicht denk ik, alleen maar een tip.

Wat wel handig is:als je voor het eerst schrijft, dan het adres in de brief of kaart te zetten, voor het geval de envelop zoekraakt.
    Als het goed is heeft de penpal zelf wel een adresboekje waar hij je adres in op schrijft en hoeft het niet weer in de brief als de correspondentie eenmaal goed loopt.

Hier ook fris en zonnig, Ineke.

Fijne dag allemaal...

3. Forummail
    Afbeelding van Forummail

Olga nog van harte hoor! En Carinaa nog van harte welkom hier! Ik heb ook nog nooit het adres op alle pagina's geschreven, bij geen van mijn penpals. Ik weet niet in welke Staat dit een aanrader is?

4. dini
    Afbeelding van dini

Ik kreeg een mailtje van een vriendin in Brabant. Zij heeft al heel lang hinder van slechte postbezorging, en haar penpals krijgen haar post lang niet altijd. Ze stuurde de volgende link:
    http://kassa.vara.nl/actu ... onderden-klachten-postnl/

5. janneke1
    Afbeelding van janneke1

quote:
    Carinaa0 schreef op 14 mei 2012 @ 11:04:
    Dankjewel op die site staat indd veel informatie.
    Met de envelop heb ik alles goed gedaan, alleen lees ik nu op een forum bij envelopes of hope dat je op elke bladzijde van je brief het adres van de gevangene moet schrijven. Dat heb ik niet gedaan.

Ik wacht af.. :)
    Carinaa, kun je die link even plakken hier waar wij dat hebben geschreven? want ik kan het niet vinden. Zoals Dini al zegt is het wel aan te raden dat je bij een eerste brief je adres ook op de brief zelf schrijft, of nog beter typt omdat ze nog weleens moeite hebben met onze Hollandse straatnamen. Loopt de correspondentie eenmaal dan is dat niet meer nodig uiteraard ;) Dus graag de link dan wijzig ik dat even want op iedere pagina lijkt me wat overbodig.

\"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~

6. MrsBee
    Afbeelding van MrsBee

Ik heb ook nog steeds problemen met de bezorging van de post Dini, heel vervelend. Alles komt uiteindelijk meestal wel aan maar het duurt veel langer.

In een bericht van de post stond dat ze alleen nog dinsdag-donderdag en zaterdag gaan bezorgen......gisteren was het dinsdag, maar geen post gezien :nee:

Mijn vrienden in Pontiac waar ik altijd logeer hebben een ongeluk gekregen. Hij is 70 en zij is 64 maar toch stond hij op de ladder, verloor zijn evenwicht en mijn vriendin heeft geprobeert zijn val te breken. Hij ligt nu op de ICU, opgehaald met de trauma helicopter, en zij heeft een gezwollen ruggegraat en nekproblemen. Las ik gisteren op facebook, ben wel geschokken....

7. dini
    Afbeelding van dini

http://www.plaatjes-kleurplaten.nl/use/32080/thumb.gif

Samuel Lopez, Arizona

8. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen allemaal, en dat kan zomaar Mieke, de post maar drie keer per week bezorgen? Dat vind ik raar, dat is dus een plaatselijk besluit blijkbaar. Of het moet nog landelijk worden ingevoerd.

Toen ik kind was, een jong kind, kwam de post twee keer per dag!
    Those were the days...

Bij ons in de straat is een verzamelpunt van de post, in een niet gebruikte garage. De bezorgers krijgen geloof ik bericht wanneer de post daar ligt en dan zie ik ze komen opdraven, meestal tussen de middag. Maar gisteren zag ik iemand omstreeks half vijf nog aan komen fietsen. Die ging dus laat de post bezorgen.

Ik las ergens dat een postbezorgster een tas met zo'n duizend poststukken is kwijtgeraakt. Er zal maar belangrijke post tussen zitten.

Wat sneu voor je vrienden,Mieke. Hopelijk worden ze gauw weer beter,maar op die leeftijd???

Fijne dag allemaal...

9. Eternally
    Afbeelding van Eternally

Mieke, dat is zeker schrikken! Maar hopen dat het uiteindelijk toch goed mag komen. Voorlopig ziet het er best nog zorgwekkend uit! Jij ook sterkte ermee, ik weet hoeveel deze mensen voor jou betekenen.

Being happy doesn\'t mean everything is perfect, it means you\'ve decided to see beyond the imperfection.

10. fini
    Afbeelding van fini

Samuel Lopez.

http://plaatjessite.mine.nu/kaars/kaars-25.gif

11. fini
    Afbeelding van fini

Hallo allemaal,

Mieke, ik wens je vrienden een voorspoedig herstel,ik hoop dat alles goed komt.

Dini,ik kan me ook nog herinneren dat de post twee maal daags bezorgd werd :)
    Ook hier zijn helaas veel problemen met de bezorging.
    Onlangs een mooie foto naar mijn dochter gestuurd,heeft ze verfrommeld ontvangen.
    Een kennis kreeg,tot drie maal toe tabletten thuis gestuurd,niet ontvangen. De zelfde persoon stuurde toen een pakje zonder tabletten en die heeft ze wel ontvangen. :?

Vandaag (nog) geen post voor mij.

Fijne dag.

12. gera
    Afbeelding van gera

Hallo iedereen,
    Wat een weer... We zouden vandaag een weekendje met de caravan weg, toch maar niet... Mijn wintertenen zouden 's terugkomen... :?

Het valt nog wel mee met dat 3x in de week postbezorgen hoor. Zie deze link. Het betreft voornamelijk om bulkpost, zo te lezen. En daar zitten we toch niet op te wachten, toch???
    Maar goed, ik blijf het raar vinden, wanneer de post rond etenstijd op de deurmat ploft...

Mieke, kan me je schrik en zorg wel voorstellen. Hopelijk loopt het met een sisser af. Sterkte voor hun beiden gewenst.

Had ik Carinaa al welkom geheten? Ik ben zo'n warhoofd tegenwoordig. Zo niet, van harte welkom Carinaa! Veel schrijfplezier.

13. pelgrimpje
    Afbeelding van pelgrimpje

Gisteren heb ik twee brieven in mijn brievenbus aangetroffen... Eentje bevatte zelfs een zelfgefabriceerde attentie... Heel fijn is dat. Eén heb ik reeds beantwoord, de andere dat zal voor morgen of overmorgen zijn, nu heb ik geen fut meer. Mijn buren ontnemen mij 's nachts al eens mijn slaap... Ik vrees dat er niet veel aan te doen is, maar ik blijf vechten voor mijn rust en mijn slaap. Voelde me vandaag net een wrak.
    Groetjes allemaal en nog veel schrijfplezier!

14. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen allemaal,

Wat vervelend Pelgrimpje dat je zo'n hinder van je buren hebt. Hebben jullie in België niet zo iemand als de Rijdende Rechter?

Leuk he, iets krijgen wat zelf is gemaakt..

Gera, het is nu schitterend weer, gaan jullie echt niet weg?
    Bedankt voor de link, wat een armoe wordt het met de post.

Ineke, zijn wij dan al zo oud??????? :D

Mieke heb je al iets van je Amerikaanse vrienden gehoord?

Ineke, de executie van Samuel, voor wie we hier een kaarsje hadden neergezet, is uitgesteld tot 27 juni
    In Texas zou de zestiende ook iemand worden geëxecuteerd,maar hij had al eerder een stay.

Volgende maand kon het wel eens druk worden met de executies. Mississippi gaat dan misschien drie mensen ter dood brengen. En dan zijn er nog drie executie data in andere staten.

15. Forummail
    Afbeelding van Forummail

Goedemorgen allemaal op deze mooi Hemelvaartsmorgen!

Genieten jullie ook van het weer buiten en al het groen om je heen? Bij ons in de tuin zit een nestje met vogeltjes. Het geluid van die jonkies blijft grappig om te horen.

Jeetje, Mieke, dat is inderdaad flink schrikken! Kun je zien hoe een ongeluk in een klein hoekje zit. Bah!

Ik heb Irma via mail gesproken. Zij heeft dinsdag onze pal P. bezocht. Ze was er compleet stuk van. Zo intriest hoe iemand 'mesjokke' wordt als je al zoveel jaren (29 jr) in zo'n klein celletje zit. Haar verhalen maakte op mij ook weer enorm veel indruk en kan het slecht loslaten. Je wilt op de een of andere manier je steentje bijdragen door te helpen, maar er valt niets te helpen. Zo frustrerend.

16. MrsBee
    Afbeelding van MrsBee

Mijn vriendin is naar huis om te rusten tot de swelling in haar rug verminderd is, daarna gaan ze kijken of ze geopereerd moet worden, ze heeft nog veel pijn. Chuck ligt nog aan de beademing, en wordt nu ook kunstmatig gevoed, maar hij is wel bij kennis.....

Ik denk dat alle gevangenen die zo lang vast zitten last hebben van PTTS, de een meer dan de ander. En degene die al een beetje wankel waren toen ze de gevangenis inkwamen worden "mesjokke" zoals jij dat zo mooi zegt.......inderdaad diep triest.....vooral ook omdat het lijkt of niemand in de gaten heeft wat deze manier van straffen doet met een mens. Dan zeggen ze....die kunnen we niet meer loslaten in de maatschappij......nee...DUH!!! Hoe zou dat nou komen????

17. fini
    Afbeelding van fini

Hallo allemaal,

Mieke,zo te horen hebben je vrienden nog een lange weg te gaan tot herstel. Nogmaals, heel veel sterkte voor hen.

Iris, ik begrijp dat het weer heel zwaar is geweest voor Irma en die frustratie waar jij over spreekt hebben we helaas allemaal mee te maken. Er is zo weinig aan te doen,maar vergeet niet dat wat er gedaan wordt,al is het post sturen,voor hen heel veel betekent.
    Als niemand post zou ontvangen zou het nog veel erger zijn.
    En "mesjokke" worden onder zulke omstandigheden............bij mij is er minder voor nodig.

Bij ons zijn de vogeltjes al uitgevlogen.
    Het nest is weer schoon voor de volgende leg.

Pelgrimpje,wat vervelend dat je zo'n last hebt van de buren. Is een gesprek met hen niet mogelijk?

Dini,ja,zo "oud" zijn we,en ik hoop nog veel ouder te worden. :lol:

De brief kan weer op de bus.
    Fijne dag.

18. fini
    Afbeelding van fini

Geen goed nieuws betreffende de executies.
    Ik blijf hopen dat ze niet uitgevoerd zullen worden.

19. Eternally
    Afbeelding van Eternally

Ik hoop het ook zo, maar ben bang dat het een hoop tegen beter weten in is! Desalniettemin, zonder hoop al verloren, dus ook ik blijf altijd hopen. Je weet het maar nooit!

Being happy doesn\'t mean everything is perfect, it means you\'ve decided to see beyond the imperfection.

20. Forummail
    Afbeelding van Forummail

Ik zat daar toevallig vandaag aan te denken Ineke, hoe snel ik mesjokke zou worden. Ik denk dat ik met 29 jaar compleet geschift zou zijn. Inderdaad is er bij mij ook minder voor nodig.
    Het is gewoon niet voor te stellen dat je zolang in een hokje kunt zitten!

Heftig Mieke! Dit lijkt inderdaad een langdurig herstel te worden voor hen. Ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen.

21. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen allemaal.
    Een interessant stuk over strafrecht, jammer dat het niet in Engels is, ik denk dat onze penpals deze visie ook wel boeiend zullen vinden.

http://www.rechtspraak.nl ... durend-met-het-strafrecht

22. fini
    Afbeelding van fini

http://plaatjessite.mine.nu/weekend/8.gif

Fijn en zonnig weekend toegewenst.

23. pelgrimpje
    Afbeelding van pelgrimpje

Hallo allemaal,
    Neen een Rijdende Rechter kennen we hier in België niet. Ik heb reeds met mijn bovenbuurman gesproken, en dan helpt het even (zoals alle interventies trouwens, zowel van de verhuringsmaatschappij als van de wijkagent), maar na een tijdje begint het opnieuw. Eigenlijk weten ze het wel, denk ik, maar ofwel zijn ze te veel in hun eigen wereld opgesloten, ofwel is het echt moedwil. Ik heb nu een tijdje weer kunnen blazen, was het al enkele nachten stil.
    Mijn twee brieven zijn nu alweer vertrokken vorige week, ik wacht op een brief van mijn derde penpal maar ik weet uit ondervinding dat dat wat tijd nodig heeft. Momenteel is het windstil dus. 'k Geniet wel van het mooie weer. 'k Heb vorige week donderdag met hemelvaartdag bezoek gehad van vrienden die in Nieuw Zeeland wonen, heel leuk was dat!
    Groetjes en tot binnenkort.

pelgrimpje wijzigde dit bericht op 21-05-2012 23:31 met 0%

24. fini
    Afbeelding van fini

Hallo allemaal,

Pelgrimpje,wat een vervelende situatie.
    Een van mijn kinderen woont in een flat waar de bewoners constant last hebben van de bewoners op de eerste etage.
    Als het heel erg is komt de politie langs,het gaat dan een dag of twee goed en dan begint de ellende weer. Heel vervelend.
    Vrienden in Nieuw-Zeeland...dat is een eind uit de buurt.

Vandaag een rustige,zonnige maar ook postvrije dag geweest.

welterusten.

25. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen allemaal, wat is het heerlijk weer.

Pelgrimpje, dat is inderdaad een vervelende situatie,en er is bijna niets aan te doen, helaas. Jouw dochter zit dus ook in die situatie, Ineke, het komt helaas zoveel voor.
    Eigenlijk vind ik dat mensen die constant overlast bezorgen de huur moet worden opgezegd. Je leeft met elkaar op een klein oppervlak en je moet rekening met elkaar houden.

Post uit Thailand gisteren, en ook brieven en een verjaardagskaart de deur uitgedaan.Maar ik ben nog niet bij. Gelukkig hoeven we deze maand geen kaarsje meer te plaatsen,maar volgende maand staan er wel weer executies gepland.

Fijne dag allemaal

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x