Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Schrijven met gevangenen (3)

Dit onderwerp heeft 1126 reacties, en bestaat uit 46 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 46.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 09:00.

Schrijven met gevangenen (3)

Ga naar een onderdeel
  1. immaaa
    Afbeelding van immaaa

Goedemorgen!!

Joh, wat een nieuws allemaal, Gera...

Mieke, ik zal even kijken of ik wat kaarten kan vinden..

Dini, ik DENK dat Nadin ook komt, zaterdag.

Meiden, ik heb iedereen terug geschreven... T is wat... Ik heb al heel even maar weinig post ontvangen, da's altijd wel prettig, kan ik even bijschrijven en dan nu zal het wel weer gaan binnenkomen... :o) Ik heb een spel gestuurd naar 1 van mn pals met als prijs een Nederlands Paspoort.. HAHAHAH! Maar goed dat ik volgende week weer ga werken, ik had TE veel tijd.. ;-)

HAHA, Ineke, mooi plaatje van een Kat meets Parrot.. ;-)

Fijn weekend allemaal!!

Start the day with a smile, not with a tear!

2. dini
    Afbeelding van dini

Goedenavond,
    Ineke, wat een leuk plaatje... :D

Irma, ik hoop dat Nadin ook komt, zaterdag.

Vandaag kwam een meelezeres een paar boeken brengen. Een ervan heb ik zelf nog niet gelezen, de ander heb ik zelf in mijn bezit, "Hotel Prison" van Jan de Cock. De meelezeres is haar boekenkast aan het opruimen, en deze boeken verdienen een goed plaatsje. Hotel Prison neem ik volgende week mee. Wie heeft het nog niet gelezen?
    Riet bedankt voor de boeken en het brengen, het was te kort vanmiddag.... :)

Het andere boek, Ter dood veroordeeld (Van veroordeling tot executie. Een confrontatie met Death Row. De Gang met de dodencellen.) David Von Drehle neem ik dan op de volgende forumdag mee, ik denk dat ik het dan wel uit heb. :? Het is wel een dik boek, maar interessant, gaat over UCI.

Moet nóg een boek lezen, "De kleur van water" heb de originele Amerikaanse uitgave naar Sonnny gestuurd, Irma, en hij is er aan begonnen en herkent er veel in. Nu wacht hij tot ik het ook heb gelezen zodat we erover kunnen discussiëren. Het is een beetje aangrijpend hóe graag Sonny er over wil praten. Zijn familiegeschiedenis lijkt een beetje op die van de personages uit het boek. "We must definite discuss it. Ask me any question you want to." schreef hij in een kaart die ik vandaag van hem kreeg.

Ik kreeg ook een nieuw penpal verzoek. Deze jongeman hád een penvriendin in Engeland, maar ze was zo nieuwsgierig naar zijn verleden, en de reden waarom hij in deathrow zit, wilde vooral dat tot tot in detail weten. En dat bleef maar doorgaan. Zo'n correspondentie is niet leuk. Ik hoop dat hij een aardiger penpal kan krijgen.

Irma, ben je echt helemaal bij met schrijven. Geweldig!

3. MrsBee
    Afbeelding van MrsBee

Volgens mij wordt het heel gezellig zaterdag!!! :cheer:

Volgens mij doen toch best veel penpals dat.....maar door blijven vragen over de misdaad en verordeling....dat hoor ik vaker terug van mijn PPs. Ik denk altijd maar zo...ze vertellen het wel als ze er aan toe zijn en anders niet....ook goed! Alleen met John wilde ik het wel weten, niet dat het wat had uigemaakt voor mijn gevoel denk ik ??????

Tot zaterdag! Wie enveloppen wil maken met mijn mal kan wat leuk papier meenemenen en misschien een pritstift?? Gewoon uitgescheurde pagina's uit mooie woonbladen en derg. werken ook prima....ik zal wel scharen meebrengen......en als je dan ook nog stempelt op de envelope dan is het "mailart" :duim:

4. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen allemaal. Het wordt zeker gezellig zaterdag, geen twijfel mogelijk.

Ja, deze penpal scheen nogal erg door te draven, en het hield niet op.

Maria heeft gisteren een paar columns van mij vertaald, de laatste twee. Ze staan inmiddels op mijn site, bij de links, dini's site in english op
    www.dinicommandeur.nl
    Dus als jullie leesgrage penpals hebben kun je ze kopiëren. en uitprinten.

Fijne dag....

5. fini
    Afbeelding van fini

Hallo allemaal,

Jeetje, Dini, wat vervelend voor die jongeman.
    Hopelijk heeft hij snel een penvriend(in) die niet dramt. Er zijn zo veel leuke vragen om te stellen.

Vorige week erg druk geweest, 2 x suikerfeest en veel gewerkt.
    Deze week wat rustiger.

Fijne avond.
    :bye:

6. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen allemaal,
    Ik keek eens even naar de geboortedatum van die "jongeman" en ontdekte dat hij helemaal geen jongeman is, Ineke. Hij is geboren in 1965. Ik was in de war met iemand anders in UCI. :D
    Maar iemand die alttijd op ons forum meeleest heeft gereageerd, en ze heeft in een andere staat ook een penpal, is dus een ervaren schrijfster. Dus hij heeft heel veel geluk. Hoeft misschien niet op de lijst van Envelopes. Nog even afwachten.

Ik zou een kaarsje neerzetten voor Manuel Valle maar hij heeft weer een stay, voor maar een paar dagen, trouwens. Wat een spanning.

7. Deveny
    Afbeelding van Deveny

Zo dat gaat de verkeerde kant weer op hier.
    Sinds zondag verkouden en word alleen maar erger hopen dat het zaterdag toch minder is.
    Lig nu smiddags gewoon een poos in bed zon hoofdpijn en moe.

Oh nog even een vraagje .
    Wayne schrijft sinds kort met een meisje van 14 die had het adres gekregen van een organisatie om te schrijven.
    Nou wil ik niet zeggen dat iemand van die leeftijd niet mag schrijven maar toch is dat na mijn mening wel erg jong toch?
    Wayne vond het ook wel raar te ze schreef 14 te zijn en dat ze heta dres gekregen had.
    wat vinden jullie?

8. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen allemaal. Diana, flink aan de VItamine C. Vlierbessendrank of thee, en rust, rust, rust, en ja, tomaten...zou ik bijna vergeten. Een kennis van me, Antilliaanse, had een oma, en zij zei altijd dat je tomaten moest eten, of tomatensap moest drinken bij griep. Ik geloof daar wel in, tomaten zijn erg gezond.

Beterschap meis, gelukkig is het nog geen zaterdag.

Veertien jaar? Veel te jong. Hoe haalt zo'n organisatie dat in het hoofd? Heeft ze gelogen over haar leeftijd? Een goede organisatie zal dat nooit doen, achttien jaar is meestal de leeftijd voor het schrijven met iemand op deathrow.

Fijne dag....

9. fini
    Afbeelding van fini

Hallo allemaal,

Diana, kippensoep,heel veel kippensoep!
    Beterschap.
    En wat dat meisje betreft, het lijkt me heel moeilijk om met haar op een volwassen manier te corresponderen.

Dini, een jongeman geboren in 1965, dat is idd niet meer piep. ;)

Vandaag weer eens een bedankje van iemand uit de Fl. S. groep,heel leuk.

Fijne dag. :bye:

10. Deveny
    Afbeelding van Deveny

Ja dat zei ik ook al tegen heb dat ik dat wel raar vond van de organisatie, en hijz elf ok wel.
    Had al gezegt verwacht niet al teveel van die correspondentie .
    Ze had Wayne geschreven dat haar ouders hier van op de hoogte waren dat ze schreef en die vonden het wel goed.
    Tja ik zei al sorry dat ik het zeg maar ik geloof zoiets niet...ik zou het gewoon voor wayne jammer vinden als dit op niks uitliep.
    Hij schreef in ieder geval wel en dan maar afwachten.

11. gera
    Afbeelding van gera

Dames, vanaf hoe laat worden we zaterdag verwacht?

Diana, sterkte hoor. Hopelijk ben je tegen die tijd weer wat opgeknapt. Eerste dagen zijn meestal het ergste toch?

Veertien jaar vind ik ook wel jong. Niet erg verstandig, nee...

12. Deveny
    Afbeelding van Deveny

Nog steeds verkouden stem bijna weg (en dat is erg voor mij ik praat graag ) :lol:
    Maar mijn opvang hondje die word zaterdag waarschijnlijk geadopteerd, dus ik kom naar houten voor de reunie en ook met de pup want misschien word die daar weg gehaald scheeld de mensen wel een heeel eind rijden naar drenthe .
    Me moeder zei al misschien dat me vader me wel heen brengt maar dat is afwachten ik zei al als pap me brengt dan moet ie ook even koffie blijven drinken.
    Nou we zien wel ben in iedergeval blij dat kleine toet gereserveerd is...2 weken terug ook maar toen werd het de dag dat hij opgehaald zou worden afgebeld.

maar ik kom zo wie zo het was toch in houten he?

13. MrsBee
    Afbeelding van MrsBee

Ik heb de tafel vanaf 11 uur gereserveerd Gera, en dan ben ik er ook!
    Tot zaterdag allemaal! Voor degenen die voor het eerst komen....zijn die er ook? ....... in ieder geval, het station is helemaal nieuw, maar het Atelier zit achter La Place op Het Rond

14. Forummail
    Afbeelding van Forummail

Ik ben er rond 11 uur hoor! Zien we nog een toettoet pupje ook! Leukkkk!

15. Deveny
    Afbeelding van Deveny

haa iris pup gaat niet mee naar atelier hoor...als het goed is wacht het nieuwe baasje met zijn moeder op tuti in de parkeer garage op ons en dan kunnen ze meteen weer naar huis.
    en het leuke is waarschijnlijk komt er een ander opvang gezin tussen 12 en 1 een pup brengen en die neemt mijn vader voor mij mee terug naar huis die komt later dan bij mij in de opvang...lekker druk dus.
    Dus toetoet waarschijnlijk zie je die niet tenzij je op hetzelfde moment in de garage staat en wij staan te wachten :-) ook rond 11 uur afgesproken hoor

16. dini
    Afbeelding van dini

http://www.collieweb.net/akaars13.gif

Manuel Valle, Florida

Het is erg laat om een kaarsje neer te zetten, maar ik weet niet zeker of de executie van Manuel wel doorgaat. Probable, staat bij zijn naam.

17. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen, Manuel is nog niet geëxecuteerd. Geesje heeft het voor me uitgezocht. Gisteren heb ik de hele dag de site van Rick H. in de gaten gehouden, maar door het tijdsverschil kon dat uiteindelijk niet meer. Het schijnt dat er nu weer een paar dagen uitstel is. Wat een toestand.

Diana, ik zou die hondjes ook wel willen zien hoor, maar ik weet niet precies hoe laat wij er zijn. We halen eerst Eve op, leuk haar ook weer te zien.
    Ik hoop dat Nadin ook komt, gezellig.

Ik moet trouwens even bekijken hoe ik mijn stempels mee zal nemen, ik heb een nieuwe plastic bak,maar die is niet zo handig met vervoeren, eens even kijken wat we nog meer in huis hebben. Moet ik trouwens ook kerststempels meenemen, willen jullie dat ook vast in orde maken?

Even off topic. Het is deze week de Week van de Alfabetisering. Iedereen kan meeschrijven aan het langstegedicht.nl (Het langste gedicht van Nederland) Heel mooi om dat te lezen. Ik hou van gedichten. In het kader van de Week van de Alfabetisering heb ik een column over gedichten geschreven, wie het wil lezen kan even kijken.
    www.dinicommandeur.nl Helaas kan Maria deze column niet vertalen voor de penpals, de gedichten die ik erop heb gezet (van beroemde dichters,met bronvermelding, uiteraard :) ) zijn niet goed te vertalen. Ik kan natuurlijk wel eens een paar mooie Engelstalige gedichten opsturen, als ik zelf niets meer weet te schrijven. :D

Fijne dag....

18. Deveny
    Afbeelding van Deveny

Gisteren had tnt een pakje voor mij maar ikw as er niet dus kon hem bij postkantoor vandaag ophalen.
    Wel vreemd want ik verwachte niks.
    Komt de vrouw met een doosje aan dus ik meteen goh wat is dan en niks niet nieuwsschierig he hahah ...zie ik een sticker van tin ornaments rose...verdorie een van mijn pals zijn moeder maakt engels en ornamenten dus dacht al meteen open die doos ik moet zien wat het is.
    En wat denk je allemaal tin ornamentjes en engeltjes...zij maakt ze voor trouwerijen maar ook voor met kerst om in de boom te hangen...ik zal ze morgen wel mee nemen...zo leuke dingen.
    En ja dan kan ik het niet laten aangezien er een nummer bij stond dus ik denk ik bel haar meteen om te bedanken...en leuk dat dat vrouwtje dat vond ze was eerst wat achterdochtig aangezien ze niet precies wist wie ik was maar toen ik zei the netherlands ...toen had ze meteen zoiets van oh ja diana...ze vond het zo leuk dat ik met haar zoon schreef en hij had gevraagt als ze wat dingen wou sturen .
    Dus toch een hele leuke verrassing.

19. janneke1
    Afbeelding van janneke1

Hallo allemaal

Ik besta nog, maar ik ben er helemaal uitgeraakt door alle drukte, ik ben al blij als ik wat bij kan blijven met de mails en brieven wat ook al niet lukt. :? Anyway, ik kwam even hier om jullie morgen allemaal een hele gezellige dag te wensen. :cheer:

groetjes
    Janneke

\"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~

20. fini
    Afbeelding van fini

Hallo allemaal,

Wat een verschrikking voor Manuel.

Leu hoor Dini, al die gedichten.

Diana, wat lief dat de moeder van je penpal de moeite heeft genomen om je wat te sturen, echt heel aardig.

Fijne avond.
    Tot morgen. :bye:

21. janneke1
    Afbeelding van janneke1

Ze hebben weer een warrant getekend voor Troy Davis .....
    Troy Davis

janneke1 wijzigde dit bericht op 09-09-2011 20:49 met 5%
    \"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~

22. Forummail
    Afbeelding van Forummail

Jammer dat je er niet bij bent Janneke.

In welke parkeergarage parkeren degenen die met de auto komen?

Zijn er nog mensen die ik blij kan maken met stickers? Ik gebruik die dingen nooit meer nl.

23. dini
    Afbeelding van dini

Wij parkeren meestal in de parkeergarage op een supermarkt. Vlakbij het Atelier.

Neem die stickers maar mee, Iris. Ik gebruik ze zelf ook nooit, maar leuke stuur ik op naar Thailand, Joshua krijgt vaak vraag naar stickers. Heb jij zelf niemand meer daar naar wie ze je kunt sturen?

Hey Janneke. :) Ja, er wordt weer actie gevoerd voor Troy, Amnesty stuurde ook al een email.

24. Deveny
    Afbeelding van Deveny

quote:
    Forummail schreef op 10 september 2011 @ 00:07:
    Jammer dat je er niet bij bent Janneke.

In welke parkeergarage parkeren degenen die met de auto komen?

Zijn er nog mensen die ik blij kan maken met stickers? Ik gebruik die dingen nooit meer nl.

wij parkeren in parkeergaraga spoorhaag 129
    volgensmij is dat dezelfde waar dini het over heeft, zit volgensmij bij de c1000

25. dini
    Afbeelding van dini

Ja, dat is volgens mij de C1000 Diana. Vergeet je het mooie cadeautje niet mee te nemen dat je gisteren kreeg?
    Ik heb mijn tas met stempels, enveloppen, boek, postpapier, foto's, klaar staan. Nog even de laatste dingetjes, en dan gaan we straks Eve ophalen.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x