Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Schrijven met gevangenen (3)

Dit onderwerp heeft 1126 reacties, en bestaat uit 46 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 46.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 09:00.

Schrijven met gevangenen (3)

Ga naar een onderdeel
  1. ModLibelle
    Afbeelding van ModLibelle

Dit is het vervolg op deel 2.

Dit deel kun je hier vinden.
    Succes met dit nieuwe deel.

Met vriendelijke groet,
    Forumteam Libelle.nl

AlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl

2. dini
    Afbeelding van dini

Okee, dank u wel, Forumteam. Wij zijn niet zo handig in dat soort zaken geloof ik, :D Wij schrijven meestal brieven... :lol: Nogmaals dank.

Ladies, gefeliciteerd met deel 3, en nu op naar deel 4 :)

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/b/bloemen/animaatjes-bloemen-00440.gif

3. immaaa
    Afbeelding van immaaa

:cheer: :clown: Kijk nou! Deel drie alweer!!!
    gefeliciteerd meiden!
    Dini, ik mail je het emailadres!

Start the day with a smile, not with a tear!

4. dini
    Afbeelding van dini

Irma, ik heb gemaild....

Op de website van BONJO staat een interessant artikel, over wat celstraf van ouders de kinderen doet. Het lezen waard:
    http://www.bonjo.nl/compo ... s/660-gevangenouders.html

5. fini
    Afbeelding van fini

Hallo allemaal,

:cheer: Proficiat met het nieuwe deel. :cheer:

Dini, ik heb het artikel gelezen en ben ook reuze benieuwd wat de gevolgen voor kinderen van gedetineerden zullen zijn nu hier zwaarder gestraft gaat worden. Ik denk dat het idd verstandig is om dan meer aandacht aan de kinderen te besteden,want voorkomen is beter dan genezen.

Ik moet nog naar de sportschool. :sad:

Fijne avond. :bye:

6. dini
    Afbeelding van dini

Ja, het is een interessant artikel Ineke, ik heb het ook gelezen, en er staan meer boeiende aan dit onderwerp gerelateerde artikelen op Kennislink.nl waar dit artikel op is gepubliceerd.
    En ook het volgende bericht las ik daarop, wel aardig voor briefschrijfsters als wij: :)

Ach schrijf mij toch! / tentoonstelling

Schrijft u nog wel eens een brief? Het lijkt erop dat de brief als communicatiemiddel aan het verdwijnen is. Menigeen geeft de voorkeur aan snellere en eigentijdse methoden om met elkaar in contact te blijven, van telefoon tot twitter, van sms tot e-mail. De tijd dat brieven schrijven een heel gebruikelijke manier was om lief en leed te delen, om verslag te doen van onderzoek of om in contact te treden met gelijkgestemden ligt evenwel nog niet zo ver achter ons.

De tentoonstelling Ach schrijf mij toch! Brieven als venster op het (taal)verleden (Universiteitsbibliotheek Leiden, 22 juni tot 23 september 2011) biedt een unieke kijk op hoe mensen van allerlei rangen en standen uit Engeland en Nederland met elkaar communiceerden in de zeventiende, achttiende en negentiende eeuw. Behalve aandacht voor de vorm van de brieven, het materiële schrijfproces en het postsysteem uit die tijd, gaat de tentoonstelling vooral over de taal van de brieven: dichter dan deze brieven kunnen we niet komen bij gesproken taalgebruik uit de voorbije eeuwen.

Bron: Kennislink.nl

7. fini
    Afbeelding van fini

Hallo allemaal,

Onlangs, op mijn jaarlijkse nichtendag, hadden we het ook over brieven en kaarten schrijven. Enkele van mijn nichten hadden,na het overlijden van hun ouders, de brieven gelezen die de ouders naar elkaar hadden geschreven,maar ook brieven van een oom gericht aan hun vader. In het begin hadden ze daar wel even moeite mee omdat het voelde als voyeurisme, maar later hebben ze genoten en veel geleerd over hun ouders.

Mijn pals hebben de laatste weken wat moeite met schrijven :) .
    Dat zal wel met het weer te maken hebben.

Fijne dag nog. :bye:

8. janneke1
    Afbeelding van janneke1

quote:
    dini schreef op 15 augustus 2011 @ 21:15:
    Ja, het is een interessant artikel Ineke, ik heb het ook gelezen, en er staan meer boeiende aan dit onderwerp gerelateerde artikelen op Kennislink.nl waar dit artikel op is gepubliceerd.
    En ook het volgende bericht las ik daarop, wel aardig voor briefschrijfsters als wij: :)

Ach schrijf mij toch! / tentoonstelling

Schrijft u nog wel eens een brief? Het lijkt erop dat de brief als communicatiemiddel aan het verdwijnen is. Menigeen geeft de voorkeur aan snellere en eigentijdse methoden om met elkaar in contact te blijven, van telefoon tot twitter, van sms tot e-mail. De tijd dat brieven schrijven een heel gebruikelijke manier was om lief en leed te delen, om verslag te doen van onderzoek of om in contact te treden met gelijkgestemden ligt evenwel nog niet zo ver achter ons.

De tentoonstelling Ach schrijf mij toch! Brieven als venster op het (taal)verleden (Universiteitsbibliotheek Leiden, 22 juni tot 23 september 2011) biedt een unieke kijk op hoe mensen van allerlei rangen en standen uit Engeland en Nederland met elkaar communiceerden in de zeventiende, achttiende en negentiende eeuw. Behalve aandacht voor de vorm van de brieven, het materiële schrijfproces en het postsysteem uit die tijd, gaat de tentoonstelling vooral over de taal van de brieven: dichter dan deze brieven kunnen we niet komen bij gesproken taalgebruik uit de voorbije eeuwen.

Bron: Kennislink.nl

We babbbelen onverdroten voort, deel 3 alweer :cheer:
    Ik val even binnen, druk, druk maar had vandaag brief uit UCI. We hadden het laatst over die gebruikte zegels en dat mocht niet meer volgens K. Ik dacht dan plak ik ze toch maar op enveloppen naar T, en wat denk je ...The mailroom supervisor wrote me a message on your letter to me which she has advised me to inform you that peel and stick self sealing mailing envelopes are not allowed. I am guessing that the reason why she allowed me to the receive the peel and stick self sealing mailing envelopes that you sent to me was due to the postage stamps that you put on the envelopes. Well the most important thing is that the mailroom supervisor here at UCI did allow me to recieve them this time.

Dat gaat dus ook niet meer, stuur jij ze nog steeds los mee Dini?
    Later als ik meer tijd heb beijk ik jullie links even,

tot laterssssssssssss

janneke1 wijzigde dit bericht op 16-08-2011 21:14 met 0%
    \"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~

9. dini
    Afbeelding van dini

Ik stuur alleen nieuwe postzegels naar UCI, Janneke, ik plak niks op enveloppen, heb geen zin in dat gedoe. Het schrijven en wat daar allemaal bij komt kost al tijd genoeg. Nu zei Irma laatst dat ze naar Alabama wel ongestempelde zegels meestuurt. Hij moet ze zelf afweken. Ik dacht: " dat ga ik ook doen." (Irma en ik delen dezelfde penpal in Ala.) Maar ik heb nog steeds niets van hem terug gehoord, en ik begin me nu af te vragen of hij die post wel heeft gehad, het kan best zijn dat mailroom het gewoon niet geeft door die postzegels. Zou jammer zijn want er zat ook een foto bij . Heb dus maar een kaartje gestuurd dat hij mailroom maar eens moet vragen of er soms nog post van hem ligt. :D

Dat is mooi Ineke, dat die kinderen door die brieven hun ouders beter leerden kennen. Maar ik kan me voorstellen dat ze de brieven toch met enige schroom hebben gelezen.

10. MrsBee
    Afbeelding van MrsBee

Goedemorgen allemaal!

Ja hoor Janneke, dat is precies de mal die ik gebruik !

Ik heb trouwens nog geen afspraak gemaakt met "Het Atelier"maar wil dat deze week wel gaan doen.....Ik ben alleen een beetje het overzicht kwijt van wie nu wel en wie nu niet komt en met eten ook....HELP!!
    Wie kan er goed tellen??? Niet mijn sterkste kant :idee:
    En ze willen natuurlijk wel weten met hoeveel we zijn..... Als het zulk lekker weer is als vandaag is het eigenljk wel jammer om de hele dag binnen te zitten.....gaan we ook even aan de wandel toch of op het terras?

11. dini
    Afbeelding van dini

Goedemorgen allemaal.. Tellen is ook niet mijn sterkste kant Mieke.
    Maar ik ben wel van plan om naar de forumdag te gaan, en Piet komt mee, kunnen hij en Jo ook weer gezellig bijpraten.

Ja, we kunnen wel even wandelen, (is er ergens een leuk kaartwinkeltje? :lol: )

Voor treinreizigers: vergeet de AH aktie niet, is zolang de voorraad strekt, 14 euro dagkaart. Scheelt weer als je van ver komt.

Diana, heb je al contact met Eveline gehad? Ik heb Nadin een email gestuurd, maar ze reageert niet, waarschijnlijk ben ik in de spambox beland. :D Gerda kan helaas niet aanwezig zijn, zoon heeft een honkbalwedstrijd.

Fijne dag allemaal....

12. fini
    Afbeelding van fini

Hallo allemaal,

Wat een zomerse dag vandaag, daaaaaaag!

:bye:

13. janneke1
    Afbeelding van janneke1

quote:
    MrsBee schreef op 17 augustus 2011 @ 09:05:
    Goedemorgen allemaal!

Ja hoor Janneke, dat is precies de mal die ik gebruik !

Ik heb trouwens nog geen afspraak gemaakt met "Het Atelier"maar wil dat deze week wel gaan doen.....Ik ben alleen een beetje het overzicht kwijt van wie nu wel en wie nu niet komt en met eten ook....HELP!!
    Wie kan er goed tellen??? Niet mijn sterkste kant :idee:
    En ze willen natuurlijk wel weten met hoeveel we zijn..... Als het zulk lekker weer is als vandaag is het eigenljk wel jammer om de hele dag binnen te zitten.....gaan we ook even aan de wandel toch of op het terras?
    Dan ga ik deze bestellen :)

\"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~

14. dini
    Afbeelding van dini

http://www.collieweb.net/akaars13.gif

Jerry Jackson, Virginia

15. immaaa
    Afbeelding van immaaa

Hallo allemaal!!
    Ik heb Nadin ff gemaild, Dini, je hoort van me!

Ik ga vandaag en morgen aan tafel met een vriendin, we gaan samen een studiedag opzetten over de doodstraf. Ik vind het onwijs leuk en spannend, omdat ik dit soort dingen eigenlijk altijd alleen deed, maar nu dus met zn tweeën, met het idee en de hoop dat we dit op meer scholen kunnen gaan doen!! Fingers crossed!

Dini, over het algemeen gooien ze de postzegels dan weg, ofzo, de post zelf gaat meestal wel door! Dat is tenminste mijn ervaring...
    Naar Florida stuur ik ook geen postzegels op enveloppen, daar doen ze overal moeilijk over, dat riskeer ik niet, maar naar Alabama en California wel. En naar Cali krijgt Sam ze de ene keer wel en de andere keer niet... Sparky weet dat ik alles doorstuur (wordt ie onwijs vrolijk van ;-)) en die is dus heel creatief postzegels aan het plakken, in de hoop dat ik er zo veel mogelijk kan doorsturen... :o)

Pff, ja, door dat hele warme weer krijg ik ook alleen maar 'gesmolte'post.. ;-) Ik moest gister trouwens wel erg lachen, er lag een kaart uit Georgia, en ik dacht 'oh leuk, iemand op vakantie geweest!', hahaha, was ie van Sam uit Cali, ik ga hem toch eens vragen of zij wel eens een weekje weg mge, dat ie zoiets stuurt.. ;-)

Mieke, ik ben er later, maar ik ben een lastiger eter, als we er blijven eten, allemaal allergiën, als dat geen probleem voor ze is, eet ik mee, anders eet ik later wel...

Eveline had mij gevraagd of ik ook kwam, dus ik denk dat ze wel contact hebben gehad.. ;-)

Ok, meiden, ik moet rennen, hoop te doen vandaag! Laterssss

Start the day with a smile, not with a tear!

16. dini
    Afbeelding van dini

Ooooo, Irma, wat geweldig, zo;n studiedag. Is heel hard nodig, want de maatschappij is aan het verharden en ook om me heen hoor ik steeds meer reacties als : "ze zouden de doodstraf ook hier in moeten voeren.
    Zoals laatst nog toen ik in de trein zat, en een jonge vrouw,( een grote fan van Wilders, maar dat terzijde,) me vertelde dat ze Amerika toch zo'n geweldig land vond vanwege de doodstraf. Ik had voor die tijd niet zo op haar ujitlatingen gereageerd, ieder heeft recht op een mening, per slot. maar genoeg was genoeg. Toevallig had ik foto's in mijn tas van een paar penpals en een ervan liet ik aan haar zien: "Kijk, deze man zit al vijfentwintig jaar in zo'n dodencel op zijn executie te wachten, en geloof me maar, hij heeft zijn straf meer dan gehad!" Ze week helemaal naar achteren, was compleet perplex, vroeg toen wat hij had gedaan; "Iets,wat niet mocht," zei ik, en herhaalde opnieuw dat hij daarvoor is gestraft in al die jaren. De rest van de reis bleef ze zwijgen, ik hoop dat het haar tot nadenken heeft gestemd En misschien ook de medereizigers die alles hebben gevolgd.

Heel goed Irma, die studiedagen. Breng de discussie maar op gang , laat maar zien dat de doodstraf de oplossing niet is.

17. kim--miej
    Afbeelding van kim--miej

Hoi allemaal!

Ben ik ook weer eens! :bloos: Alles gaat hier goed, ben EINDELIJK weer eens bij met schrijven, na maanden en maanden! Ik heb zo achter gelopen, had 1 van mn pp's al 4 maanden niet meer dan een enkel kaartje kunnen schrijven! Belachelijk natuurlijk! *Shame on me*
    Verder ben ik druk op huizenjacht met mijn vriend. Wat een tijd zit daar in! En wat is het moeilijk!! Haha! Maar er komt wel wat!

Ik lees dat er weer een forumdag aankomt? Wanneer is het? :D

Irma, wat leuk van die studiedag!! Zeker een goed initiatief!

18. dini
    Afbeelding van dini

10 september Kim, je komt toch hoop ik wel?????

Schaam je maar niet over dat niet kunnen schrijven, die tijden hebben we bijna allemaal, het gaat om de stabiliteit, en die is er want je laat van je horen dmv kaartjes en zodra het kan weer met brieven.

Ik mail je later, moet nu opschieten, maar er was laatst nieuws over Jack.

19. fini
    Afbeelding van fini

Jerrey Jackson.

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/k/kaarsen/62.gif

20. Forummail
    Afbeelding van Forummail

Mieke, ik ben er bij en ik blijf ook mee-eten, hoor. Kijk er al naar uit!

21. fini
    Afbeelding van fini

Fijn weekend allemaal.

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/w/weekend/619014gm.gif

22. MrsBee
    Afbeelding van MrsBee

Het Atelier is geregeld hoor! Ik heb er maar een gooi naar gedaan met hoeveel we komen en ook gaan eten en afgesproken dat we "A la Carte" gaan deze keer, dat kan als er niet meer dan 10 blijven dineren en dat wordt het denk ik niet.. De lunch doet iedereen wel daar toch, en dan kunnen we zelf onze rekening bijhouden en steeds laten aftekenen......dus vanaf 11 uur zijn jullie welkom, de koffie staat klaar!

23. Deveny
    Afbeelding van Deveny

Ik kom zo wie zo nu ook naar forum toe heb trein kaartje al binnen dus moet dan wel he :mmm:
    Kijk er in ieder geval naar uit weer iedereen even te zien.

Eveline heb ik ook gevraagt en die wou waarschijnlijk ook wel komen als er maar duidelijkheid was over het blijven eten want dat was de vorige keer mis gegaan???? ja ik weet niet aangezien ik niet ben blijven eten.
    Dit keer ook niet aangezien ik de honden heb,en dan wil ik niet de hele dag weg he.
    zal eveline nog even vragen als ze ook blijft eten dan ok.

24. dini
    Afbeelding van dini

Goedemiddag allemaal, drie brieven zojuist en ik loop al behoorlijk achter, maar goed. Ook iemand van de cardsupportgroup die graag wil schrijven en nu wordt het moeilijk want hij musiceert en zeg daar maar eens nee tegen. :lol:

Ik las zojuist een gedicht van Slauerhoff. Dit gedicht zou hij in deze tijd nooit meer kunnen schrijven, zeker ook de laatste regel niet. Ook hier zitten tegenwoordig mensen achter de tralies om die reden...

In Nederland

In Nederland wil ik niet leven,
    Men moet er steeds zijn lusten reven,
    Ter wille van de goede buren,
    Die gretig door elk gaatje gluren.
    'k Ga liever leven in de steppen,
    Waar men geen last heeft van zijn naasten:
    Om ‘t krijschen van mijn lust zal zich geen reiger reppen,
    Geen vos zijn tred verhaasten.

In Nederland wil ik niet sterven,
    En in de natte grond bederven
    Waarop men nimmer heeft geleefd.
    Dan blijf ik liever hunkrend zwerven
    En kom terecht bij de nomaden.
    Mijn landgenooten smaden mij: ,,Hij is mislukt."
    Ja, dat ik hen niet meer kon schaden,
    Heeft mij in vrijheid nog te vaak bedrukt.

In Nederland wil ik niet leven,
    Men moet er altijd naar iets streven,
    Om ‘t welzijn van zijn medemenschen denken.
    In het geniep slechts mag men krenken,
    Maar niet een facie ranslen dat het knalt,
    Alleen omdat die trek mij niet bevalt.
    Iemand mishandlen zonder reden
    Getuigt van tuchtelooze zeden.

Ik wil niet in die smalle huizen wonen.
    Die leelijkheid in steden en in dorpen
    Bij duizendtallen heeft geworpen...
    Daar loopen allen met een stijve boord
    - Uit stijlgevoel niet, om te toonen
    Dat men wel weet hoe het behoort -
    Des Zondags om elkaar te groeten
    De straten door in zwarte stoeten.

In Nederland wil ik niet blijven,
    Ik zou dichtgroeien en verstijven.
    Het gaat mij daar te kalm, te deftig,
    Men spreekt er langzaam, wordt nooit heftig,
    En danst nooit op het slappe koord.
    Wel worden weerloozen gekweld,
    Nooit wordt zoo'n plompe boerenkop gesneld,
    En nooit, neen nooit gebeurt een mooie passiemoord.

Jacob Slauerhoff (1898-1936)

25. dini
    Afbeelding van dini

Goedemmiddag,
    Zojuist twee brieven, Texas en Arkansas. Weten jullie nog dat ik laatst vertelde over een pp die 27 jaar geleden was getrouwd, en dat hij en zijn toenmalige vrouw een dochtertje kregen dat ze hebben afgestaan? Die dochter is naar haar biologische ouders op zoek gegaan en heeft ze gevonden. De hele familie heeft haar en haar kinderen met open armen ontvangen. De zus van mijn penpal, haar tante dus, mailde er destijds over, en vandaag kreeg ik een brief van de trotse vader zelf. Kippevel. Wat is die man blij. Ze accepteert dat hij in deathrow zit, schrijft hem, er is goed contact, en ze is een groot cadeau. Uiterlijk lijken ze op elkaar, dat is ook zo leuk. Ik heb de neiging hem een felicitatiekaart te sturen, zo eentje die je stuurt als er een babygirl is geboren. Een gelukwens met terugwerkende kracht. :lol: Hij schreef dat hij haar destijds zo graag had willen houden, maar dat hij wist dat het niet kon, dat ze een beter leven verdiende, met ouders die wél voor haar konden zorgen.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x