Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Een (veel) jongere vriend

Dit onderwerp heeft 152 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 25-12-2011 17:00.

Een (veel) jongere vriend

Ga naar een onderdeel
  1. missmarple
    Afbeelding van missmarple

quote Lana:Ook zou ik willen weten, hoe haar huwelijk was. Waren ze gelukkig met elkaar? Vonden ze dat bij elkaar wat ze nodig hadden?

antw MM; Denk je dat er een verband bestaat tussen haar vroegere relatie en die van de 24-jaar jongere man?

Ik geloof het niet. Ik denk dat deze man de eerste stap heeft gezet. Voor het zelfde geld was het een man van haar leeftijd geweest die voor haar stond.

missmarple wijzigde dit bericht op 06-10-2011 13:36 met 1%

2. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    missmarple schreef op 06 oktober 2011 @ 13:36:

antw MM; Denk je dat er een verband bestaat tussen haar vroegere relatie en die van de 24-jaar jongere man?

Als je veertig jaar lang een fijne, liefdevolle en gelijkwaardige relatie hebt gehad waarin je zoveel hebt gedeeld en meegemaakt, dan kan ik me niet voorstellen, wat een 24 jaar jonger iemand je nog te bieden heeft. Niet alleen w b de leeftijd maar ook de leefwereld, interesses, toekomstwensen.
    Maar misschien is het alleen maar "voor de leuk". Maar dan nog lijkt me iemand die qua leeftijd korterbij zit, veel relaxter.
    Vrouwen van zijn eigen leeftijd, zijn nog jong, in de bloei van hun leven en vol energie.Dat wordt dan bijbenen voor een zestig jarige. Zie je je al zo in de kroeg staan als " de vriendin"?

3. missmarple

Ik heb mijn eerste reactie's op dit topic na gelezen, en nu zijn we 129 postings verder en ik ben nog steeds niet van gedachte veranderd. Ik sta nog steeds achter de reactie's die ik toen gaf.

Dit zijn gewoon de feiten:Latice is 60 jaar.De vriend is 36 jaar. De dochter is 44 jaar.

Tuurlijk heel normaal allemaal. :? Toen Latice 24 jaar was, was hij een pasgeboren baby. En had je al een dochter van 8 jaar.

Een schooljuf zou om veel minder leeftijdsverschil ontslagen worden. Word de juf dan alleen ontslagen om het beroep dat de juf heeft, of de relatie met een leerling? Als de leerling dan net zo oud is als de juf, wat dan?

4. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    missmarple schreef op 06 oktober 2011 @ 15:50:

Een schooljuf zou om veel minder leeftijdsverschil ontslagen worden. Word de juf dan alleen ontslagen om het beroep dat de juf heeft, of de relatie met een leerling? Als de leerling dan net zo oud is als de juf, wat dan?

Dit is geen goede vergelijking MM.Een leraar(es) en een leerling hebben geen gelijkwaardigheid. De leraar zit in een machtspositie to van de leerling. Dat is al gigantisch fout.

Dat is hier absoluut niet aan de orde. Een man van 36 is volwassen en volwassener zal hij niet worden.
    De positie die hij inneemt bij een vrouw van 60 jaar, is in mijn ogen volkomen gelijkwaardig.

5. missmarple

quote:
    lana schreef op 06 oktober 2011 @ 18:32:
    [...]
    .................
    De positie die hij inneemt bij een vrouw van 60 jaar, is in mijn ogen volkomen gelijkwaardig.
    Gelijkwaardig? Nee vind ik niet. Zij was al moeder toen hij nog lang niet bestond. Zij was 24 jaar toen hij een pasgeboren baby was, dat is min of meer net zoveel machtspositie als een lerares met haar volwassen leerling .

6. missmarple

By the way..waarom zou er een machtspositie zijn tussen een lerares en haar volwassen leerling? Toch niet vanwege die sommen, geschiedenisles of taalles? Alleen omdat zij de uitkomst van de sommen kent? Nee toch. Dan zou een kassiere bij de supermarkt ook nooit een relatie mogen beginnen met een klant. Dan zou de man van de klantenservice bij de H*ma ook geen relatie aan mogen gaan met de dame die om raad vraagt bij de bali van de klantenservice

7. dhali
    Afbeelding van dhali

Een ouder geeft de verantwoording voor haar kind 5 dgn in de week aan een leerkracht om er voor te zorgen dat hij/zij onderricht , aandacht & sociale vorming krijgt.
    Dat is nogal een kwestie van vertrouwen.
    Een machtpositie wil ik het niet noemen , maar wel een andere dan een kassiere waar jij je boodschappen afrekent of een man bij een klantenservice waar jij een vraag neerlegt die hij kan beantwoorden.
    Er wordt bij de laatste 2 alleen een vraag/handeling gevraagt en verder wordt er niets van hen verlangt.

One thing you can give&still keep....is your word.

8. missmarple

quote:
    missmarple schreef op 06 oktober 2011 @ 23:44:
    By the way..waarom zou er een machtspositie zijn tussen een lerares en haar volwassen leerling? Toch niet vanwege die sommen, geschiedenisles of taalles? Alleen omdat zij de uitkomst van de sommen kent? .............

quote Dhali:Een ouder geeft de verantwoording voor haar kind 5 dgn in de week aan een leerkracht om er voor te zorgen dat hij/zij onderricht , aandacht & sociale vorming krijgt.
    Dat is nogal een kwestie van vertrouwen.

antwoord MM:Klopt Dhali, dat is een kwestie van vertrouwen. Als ouder moet je op een gegeven moment vertrouwen hebben in je volwassen kind. Als ouder moet je leren loslaten als het volwassen kind 5 dagen per week naar de school gaat.

missmarple wijzigde dit bericht op 07-10-2011 10:52 met 0%

9. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    missmarple schreef op 06 oktober 2011 @ 23:39:
    [...]

Gelijkwaardig? Nee vind ik niet. Zij was al moeder toen hij nog lang niet bestond. Zij was 24 jaar toen hij een pasgeboren baby was,

Feit: Zij is op dit moment geen 24 meer en hij is een volwassen man van 36 jaar. Gelijkwaardig dus en hij is volkomen in staat om een weloverwogen en doordachte keuze te maken en ook de consequenties van die keuze kan hij overzien.
    En voor haar geldt hetzelfde.

10. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    missmarple schreef op 06 oktober 2011 @ 23:44:
    By the way..waarom zou er een machtspositie zijn tussen een lerares en haar volwassen leerling? Toch niet vanwege die sommen, geschiedenisles of taalles?

Hier begint toch een soort verwaring, want waar(over) hebben we het nu?
    Dahli heeft het over een KIND wat je toevertrouwd aan een leerkracht.
    MM heeft het over een VOLWASSEN kind.
    Wat versta je onder een volwassen kind?
    Gaat die nog vijf dagen naar school om te leren sommen maken, geschiedenisles en taalles te krijgen?
    Dat is iets voor de lagere school, die ze tot hun twaalfde bezoeken.
    Als ze 18 zijn gaan ze naar het hoger onderwijs, zijn ze volwasen en maken ze hun eigen keuzes. Ook als ze een relatie met hun mentor willen beginnen. Beide partijen zijn nl volwassen.

11. missmarple

quote:
    missmarple schreef op 06 oktober 2011 @ 15:50:
    ................

Waarover hebben we het nu? Hierover (zie hierboven) dacht ik. Dit was mijn vraag. Dat een juf geen relatie met een kind mag aangaan vind ik een onnodige vraag, tuurlijk niet. Maar als de leerling volwassen/net zo oud is als de juf mag die verhouding nog steeds niet volgens mij...maar ik kan het mis hebben.Ze moet een professionele houding hebben. Een verpleegkundige moet ook afstand houden wat betreft een verhouding met een volwassen patient met gebroken been.

Een moeder heeft ook die professionele houding, die beschermende houding.Oké ze is niet zijn moeder, maar wel een vrouw die kinderen heeft die ouder zijn dan de lover. Ja hij is nu 36....volwassen ja...maar zij is nog meer volwassener.

Ach ja ze doen maar, zal mij een worst wezen. Als Latice zo zeker was van de liefde dan had ze dit topic niet geopend.

missmarple wijzigde dit bericht op 07-10-2011 12:45 met 9%

12. missmarple

Ik vind liefde nog altijd speciaal, en niet een"zolang het mag duren mentaliteit". Als een 83-jarige man met een jonge blom van 36 gaat trouwen dan denk ik niet meteen aan liefde, als een 60 jarige man een relatie aan gaat met een meis van 36 dan denk ik "ouwe vieserik" , als een 60-jarige vrouw een relatie begint met een 36 jarige man dan denk ik hetzelfde als bij die 60-jarige man, en sta ik meteen klaar met mijn vooroordeel, terwijl ik er vast helemaal naast zit en misschien passen ze prachtig bij mekaar, pure liefde en niet alleen voor de sex. Maar als de 60-jarige vrouw zelf al vraagtekens heeft of ze er wel goed aan doet...??!!! Tja wie moet me dan overtuigen dat mijn vooroordelen onjuist zijn? Een forumster die haar "ouwe" laat stikken voor een jonge vent omdat "Henkie" het niet meer voor mekaar krijgt? Nee ik ben niet overtuigd.

13. lana
    Afbeelding van lana

Als de leerling/student even oud is als degene die hem/haar onderwijs geeft, dan betreft het twee volwassen mensen. Als ze buiten de school/uni een relatie willen aangaan, dan staat dat die twee volwassen mensen vrij.

Ik denk MM, dat het niet zozeer een "vooroordeel" is, maar een morele kwestie.
    Moreel gezien, vind je een (te) groot leeftijdsverschil niet kunnen.
    Ik heb er niet zo'n moeite mee, zolang het om twee gelijkwaardige mensen gaan, die volwassen zijn en een volwassen keuze kunnen maken. Een man van 36 jaar kan dat, tenzij er iets mis is met hem, wat in dit geval nergens uit blijkt. Latice neemt wat haar geboden wordt en daarover is ze niemand verantwoording schuldig.
    Waarom ze er hier een topic over heeft geopend en vervolgens helaas niet echt meedoet aan de discussie, dat kun je je inderdaad afvragen.

14. latice
    Afbeelding van latice

Na alle reacties die er zijn gekomen ,heb ik bijna spijt dat ik er over ben begonnen maar wil er nu toch wel even op reageren.Allereerst was het helemaal niet mijn bedoeling om iets te beginnen met iemand die zoveel jonger is dan ik en heb ook heel lang de boot afgehouden en bestond ons contact voornamelijk uit mail en telefoon contact totdat er heel toevallig een ontmoeting tot stand kwam en zeker niet gepland was er van beide kanten zo'n klik dat we het gewoon maar hebben laten gebeuren en tot nu toe hebben we er beide geen spijt van.En sex is niet het enige we kunnen heel goed samen praten en ook ontzettend lachen en hebben beide zo iets van we doen niemand kwaad en zijn allebei volwassen dus waarom niet samen genieten .En inderdaad misschien duurt het geen jaren maar dan hebben we er beide in elk geval veel plezier vangehad.En wat mijn huwelijk betreft dat was zeker geen rozegeur en maneschijn ,met een zeer dominante en moeilijke man waar ik pas later in mijn huwelijk ben achter gekomen, Maar wat weet je als je 16 bent.Maar natuurlijk hebben we ook onze goeie tijd gehad anders had het ook niet zolang geduurd.Maar op het moment dat ik eindelijk de stap had genomen om een punt achter mijn huwelijk te zetten werd hij ziek en dan doe je dat niet ik heb hem een jaar lang zelf thuis verzorgd en met liefde hoor,maar nu heb ik echt zo iets van dat dit nog op mijn pad mag kom,en ,ik vind het een kadootje en genoet ervan wat verder ook iedereen er van denkt.Ben waarschijnlijk de topic ook begonnen omdat ik het zelf ook moeilijk vond maar ben er inmidels achter dat ik me niet hoef te schamen vor mijn gevoelens.

15. missmarple

quote:
    missmarple schreef op 01 oktober 2011 @ 15:38:

[pandoosje1 schreef op 30 september 2011 @ 08:40:
    dhali, ik ben het met je eens! appels en peren!!! ik reageer niet meer op mensen die niet kunnen toegeven dat ze geen gelijk krijgen en zich zodoende in allerlei vreemde bochten gaan wringen.. dat is infantiel gedrag.. mijn one-night-stand van 32 is een stuk volwassener! ]

antw MM:Dat je dat al na "één-nacht-stand" kunt zeggen van een "one-night-stand van 32" vind ik knap, dan zal die vast wel volwassen zijn, maar dat jij een "één-nacht-standje" van een groot kind nodig hebt vind ik van jou onvolwassen. Maar goed....ik bemoei me d'r niet mee, je hoeft niet in detail te treden. Ben je wel voorzichtig dat je niks breekt met die "stands".
    antw MM:Nee nee nee latice heb geen spijt dat je dit topic hebt geopend. Ik hou van zulke pittige discussies. Het meeste heb ik genoten van bovenstaande reactie.

16. pakezel
    Afbeelding van pakezel

latice, ik krijg het idee dat je het gevoel hebt jezelf toch nog (af en toe) te moeten verdedigen. Niet doen. Tussen de regels door lees ik dat je ook genoeg op je bord hebt gehad. Als jij en je vriend beiden gelukkig zijn met de situatie zoals deze voor jullie geldt, dan is dat het enige belangrijke. Natuurlijk is het fijner als je naaste familie en vrienden ook blij voor jullie zijn. Het komt zoals het komt en wat je daar mee doet bepaal je zelf.

17. lana
    Afbeelding van lana

Latice,
    Dat je huwelijk niet een en al rozegeur en maneschijn is geweest, was eigenlijk, zonder dat je het uitsprak, al duidelijk. Op een of andere manier had ik de keuze die je nu hebt gemaakt, niet kunnen rijmen met een liefdevolle, gelijkwaardige en bevredigende huwelijksrelatie. Uiteraard hebben jullie ook goede tijden gehad, anders was je er mee opgehouden, alhoewel dat voor iemand die zo jong al "vast zit", wel een bijzonder moedige stap zou zijn geweest.

Wij denken echt niet slecht over je, wat zou ons het recht geven? Maak voor jezelf de keuzes die goed aanvoelen en waarbij je je op je gemak voelt.
    Heb geen spijt van het topic, want misschien heeft het je toch wat opgelevert. Niemand is echt negatief geweest, in feite wenst iedereen je het allerbeste.
    Het allerbeste en misschien horen we nog eens van je.

18. missmarple

Latice, Ik vind het vreemd, maar wat bout dat? Er zijn vreemdere dingen in het leven. Het is jullie leven, jullie keuze. Het ga je goed.
    doei.

19. latice
    Afbeelding van latice

Dank jullie wel voor alle reacties :x

20. dhali
    Afbeelding van dhali

Suc6 & veel plezier met je lover.
    Ik gun iedereen geluk-gezondheid & liefde in zijn/haar leven. :bye:

One thing you can give&still keep....is your word.

21. missmarple

Ik las gisteren in de krant: Een man uit Roosendaal mag het minderjarige meisje voor wie hij al vijf jaar als vader optreedt niet als stiefdochter adopteren. De man is gehuwd met de moeder van het meisje. Het paar is al zes jaar bij elkaar en heeft bij de bredase kinderrechter een gezamelijk verzoek tot 'stiefouderadoptie'ingediend. De rechtbank wijst het verzoek af omdat de vader op de kop af 17 jaar, 8 maanden en 11 dagen ouder is dan de dochter van zijn vrouw. De wet schrijft een minimum leeftijdsverschil van 18 jaar voor. Een bewuste keuze van de wetgever in het belang van het kind, vindt de rechter.

Is er ook een minimum leeftijd die er moet zijn tussen moeder en haar vriend? Wat als de "stiefvader" jonger is dan het kind?

22. missmarple

....en hoe is het met het liefdesnest?

23. latice
    Afbeelding van latice

Nog steeds helemaal happy :duim:

24. lana
    Afbeelding van lana

quote:
    latice schreef op 24 december 2011 @ 13:53:
    Nog steeds helemaal happy :duim:
    Fijn hoor Latice, geniet er maar van.