Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Een (veel) jongere vriend

Dit onderwerp heeft 152 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 25-12-2011 17:00.

Een (veel) jongere vriend

Ga naar een onderdeel
  1. latice
    Afbeelding van latice

Ik ben 60 en sinds 4 jaar weduwe.Ik heb het de laatste jaren aardig weten te redden in mijn 1tje na een huwelijk van 40 jaar.Was 16 toen ik trouwde .Sinds deze zomer merk ik dat mijn lichamelijke behoeftes ook weer een beetje aan het opkomen waren ,die waren eigenlijk helemaal verdwenen.Na een paar bezoeken aan diverse datingsites merkte ik dat dit nioet iets voor mij is .
    Maar ik raakte daardoor in gesprek met een heel leuk persoon.We hebben het contact verlegd naar msn en hadden heel leuke gesprekken niks was raar.Maar hij is 36. En ik had hem al laten weten dat het daar ook bij moest blijven en dat er wat mij betrof echt niet meer in zou zitten en dat ik hem best wel een keertje zou willen ontmoeten maar dat het daar ook bij moest blijven. Heel toevallig kwam het zo uit dat hij bij mij langs kwam om iets te drinken.Nou om een lang verhaal kort te maken van het 1 kwam toch ook het ander.De sex is geweldig en we hebben het vreselijk leuk samen ik heb een paar mensen hier van verteld (ook mijn dochter van 44) en iedereen is eigenlij alleen maar blij voor mij.En ondanks dat ik weet dat er een lange relatie waarschijnlijk nietin zal zitten vanwege het leeftijs verschil geniet ik echt met vollle teugen en dit is bij allebei zo.Maar doe ik hier wel goed aan .

2. Bobby21
    Afbeelding van Bobby21

Waarom zou je er geen goed aan doen? Jullie genieten er allebei van. Kijk alleen wel uit voor misbruik, als hij op een gegeven moment geld van jou wil lenen en dit niet teruggeeft of spullen vraagt of jou laat opdraaien voor allerlei kosten, dan moet je op je hoede zijn. Dan ziet hij in jou een makkelijke prooi die in ruil voor sex makkelijk is leeg te plukken.

Bobby21 wijzigde dit bericht op 11-08-2011 17:47 met 6%

3. dhali
    Afbeelding van dhali

Ach, jullie zijn beiden volwassen en je dochter heeft er ook geen moeite mee.....dus wat is het dilemma?

One thing you can give&still keep....is your word.

4. nella2
    Afbeelding van nella2

Da's wel een goeie Bobby, daar dacht ik niet zo gauw aan, maar je hoort het inderdaad vaker.
    Dus Latice: oppassen en zodra er om geld of iets dergelijks gevraagd wordt: kappen met die relatie. En anders: geniet er van, waarom niet?

5. Aarg
    Afbeelding van Aarg

Hartstikke leuk toch voor je? En vooral ook dat je kinderen zich erin kunnen vinden zodat je daar geen problemen mee krijgt. Geniet ervan. Misschien kan je alles wat Patricia Paay over haar relatie met die veel jongere jongen zegt eens lezen: "we genieten er nu van, misschien gaat hij over een paar jaar toch iemand van zijn eigen leeftijd zoeken dus ik pin me nergens op vast, maar nu heb ik het leuk." Overigens ken ik ook vrouwen van 37 jaar die getrouwd zijn met mannen van 60 dus zo bijzonder is het niet.

6. latice
    Afbeelding van latice

Ja maar oudere mannen met jongere vrouwen wordt toch meer geaccepteerd en iedereen vind dat normaal.

7. Aarg
    Afbeelding van Aarg

Je ziet het vaker en daardoor zal het wel meer "geaccepteerd zijn". Maar joh, wat kan jou dat schelen? Moet jij je geluk af laten hangen van wat de buitenwereld vindt? Zo zonde! De een gunt het je, de ander niet en heeft er wat over te zeggen. Naar wie ga jij dan luisteren? Jullie zijn allebei volwassen mensen die een weloverwogen keuze kunnen maken. En als jullie er samen uitkomen dan ben je klaar.

8. Bobby21
    Afbeelding van Bobby21

quote:
    latice schreef op 13 augustus 2011 @ 10:46:
    Ja maar oudere mannen met jongere vrouwen wordt toch meer geaccepteerd en iedereen vind dat normaal.
    Tenzij het leeftijdsverschil extreem groot is, bijvoorbeeld Anna Nicole Smith met haar stokoude miljardair. Dan wordt haar verweten op zijn geld uit te zijn.

9. gwynette
    Afbeelding van gwynette

Ik geloof niet dat er enige twijfel was dat Anna Nicole Smith vooral op zijn geld uit was. Net zoals hij vooral uit was op haar jeugdige lichaam. Tja. Als beiden daar geen problemen mee hebben dan doet het er toch niet toe wat de buitenwereld vindt. We zoeken allemaal iets in een relatie wat me nodig hebben / liefde, of geld, of veiligheid, of spanning, en dat gaat niemand verder wat aan.

10. amelie1967
    Afbeelding van amelie1967

quote:
    Bobby21 schreef op 11 augustus 2011 @ 15:43:
    Kijk alleen wel uit voor misbruik, als hij op een gegeven moment geld van jou wil lenen en dit niet teruggeeft of spullen vraagt of jou laat opdraaien voor allerlei kosten, dan moet je op je hoede zijn. Dan ziet hij in jou een makkelijke prooi die in ruil voor sex makkelijk is leeg te plukken.

Maar wat heeft dit met het leeftijdsverschil te maken? Zijn oudere vrouwen per definitie rijker?

Op t.v. zie ik bij 'Opgelicht' ook wel eens gevallen van jongere dames die opgelicht zijn door een leeftijdsgenoot.

Waarom zou een jongere man Latice als prooi zien?

kalm aan en rap een beetje

11. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

Vaker zijn het ouderen die door jongeren opgelicht worden, dus geen verkeerde opmerking van Bobby.

De een zijn dood is een ander zijn brood.

12. dhali
    Afbeelding van dhali

Nou Latice....1 reactie....chapeau <:?

One thing you can give&still keep....is your word.

13. latice
    Afbeelding van latice

Bedankt voor jullie reacties.Ik kan wel zeggen .dat ik er niet vanuit ga dat het een levenslange relatie zal worden dat ik (wij)er met volle teugen van geniet(en) .En dat ik ook niet bang hoef te zijn dat het om mijn geld gaat wat dat heb ik niet :D Verder hebben we het gewoon leuk en zit ik een stuk lekkerder in mijn vel en dat doet ook wel wat me je <B)

14. missmarple
    Afbeelding van missmarple

Jij bent 60 jaar.Hij is 36 jaar. Je dochter is 44 jaar.

Tuurlijk heel normaal allemaal. :? Toen jij 24 was, was hij een pasgeboren baby. En had je al een dochter van 8 jaar.

Vind je het raar dat mensen hier van opkijken?
    Jij hebt misschien geen geld, maar een veilig nest. Je hebt een huwelijk van 40 jaar gehad en waarschijnlijk was jou man de enige man waar je het bed mee deelde. Ik denk dat je op die manier rijker bent dan je denkt. Heb je een eigen huisje?
    Is hij wel zo veilig?

15. latice
    Afbeelding van latice

Zoals jij het laat voorkomen klinkt het wel heel banaal,maar zoals anderen hebben geschreven we zijn allbei volwassen en genieten er van zolang als het mag duren :tong:

16. missmarple

banaal...? Heb ik iets geschreven wat niet klopte? Waarom open je dit topic als het allemaal zo "normaal" is? Was je geen 24 jaar toen hij geboren werd?

ba·naal bn, bw te alledaags, plat.

Ik vind het niet plat wat ik schreef maar realitisch.

17. missmarple

Als een man van 60 jaar een relatie begint met jonge vrouw van 36 (die jonger is dan zijn kinderen) en dan zegt "ach het duurt niet mijn levenlang, maar ik geniet zolang het mag duren", dan zullen velen zeggen dat die man deze jonge vrouw (een oude bok met een groen blaadje noemen ze het vaak) "gebruikt" voor zolang het kan, met de intentie er niet oud mee te worden.

18. latice
    Afbeelding van latice

Als het alleen aan mij zou liggen zou ik er wel degelijk voor gaan zo serieus ben ik dan ook wel weer .had nooit gedacht dat zoiets op mijn pad zou komen en heb er ook heel lang overnagedacht of ik hier wel goed aan zou doen,zoals het nu gaat zijn we er beide tevreden mee.Ik denk ook dat het voor hem moeilijker ligt dan voor mij

19. Aarg
    Afbeelding van Aarg

In eerste instantie was je vraag of jij er goed aan doet. Blijkbaar heb je er vrede mee, en denk je dat je vriend er moeite mee heeft. Weet je dat of vul je dat voor hem in? Hij is een volwassen man die ook zijn eigen keuzes wel maakt. En blijkbaar kiest hij ook voor jou. Prima toch, maak er wat moois van samen.

20. missmarple

HIJ is nog jong en kan nog kinderen krijgen als hij dat zou wensen. Moet je dit als oudere vrouw hem ontnemen? zoekt hij een moederfiguur? Is hij anti jonge-griet? Hoe ga je je straks voelen als hij een jonge griet neemt en jou achter laat?

Ja sorrie, ik vind het nou eenmaal on-natuurlijk, ik zou het vergelijken met sex-met-de-vriend-van-je-zoon. Als je schooljuf bent en je zou een verhouding beginnen met een leerling die 10 jaar jonger is dan zou je ontslagen worden en nu....de leeftijd zelfs dubbel is word je aangemoedigd

21. Bobby21
    Afbeelding van Bobby21

quote:
    missmarple schreef op 21 augustus 2011 @ 23:14:
    Als je schooljuf bent en je zou een verhouding beginnen met een leerling die 10 jaar jonger is dan zou je ontslagen worden en nu....de leeftijd zelfs dubbel is word je aangemoedigd
    Ik vind dat je het verhaal van TO schromelijk uit zijn verband aan het trekken bent. Zij ontneemt haar vriend helemaal niets want het is zijn eigen vrije keus om met TO een relatie aan te gaan en TO is ook geen schooljuffrouw die haar leerling verleidt. Leraren/ leraressen die een relatie met leerlingen aanknopen gaan altijd over de schreef, een leeftijdsverschil doet er niet toe.

22. latice
    Afbeelding van latice

Dank je wel.En wat kinderen betreft die wil hij helemaal niet

23. missmarple

quote:
    latice schreef op 22 augustus 2011 @ 09:13:
    Dank je wel.En wat kinderen betreft die wil hij helemaal niet
    quote MM:HIJ is nog jong en kan nog kinderen krijgen als hij dat zou wensen.

antw MM:Ik schreef duidelijk "als hij dat zou wensen". Nou dan is het toch allemaal prima.Lang leve de tijd dat het duurt.

Hoe voelt het als je met hem naar de disco of restaurant gaat?
    Heeft hij je ook aan zijn vrienden en ouders voorgestelt?

missmarple wijzigde dit bericht op 22-08-2011 13:02 met 5%

24. missmarple

quote:
    Bobby21 schreef op 22 augustus 2011 @ 01:39:
    [...]

Ik vind dat je het verhaal van TO schromelijk uit zijn verband aan het trekken bent. Zij ontneemt haar vriend helemaal niets want het is zijn eigen vrije keus om met TO een relatie aan te gaan en TO is ook geen schooljuffrouw die haar leerling verleidt. Leraren/ leraressen die een relatie met leerlingen aanknopen gaan altijd over de schreef, een leeftijdsverschil doet er niet toe.
    Is dat zo? Gaan ze altijd over de scheef als ze een relatie met hun leerling beginnen? Ja dat denk ik wel.Een soort beschermende rol, een voorbeeldfunctie heeft men als leerkracht denk ik.
    Leeftijd doet er niet toe volgens jou?
    Wat als een oudere leerling terug de schoolbanken ingaat en hij/zij ouder is dan de leerkracht?

ps Ik ken een kennisje wat gescheiden is, ze zoekt een leuke man. Zij is wel al wat ouder...volgens mij is ze 55 jaar maar heel jong van geest en ze houd van terrasjes zitten en lang leve de lol. Heb jij geen leuke zoon tussen de 21 en 28 jaar die met haar een relatie wil beginnen? Ze zullen vast heel goed bij mekaar passen 'zolang het duurt'.

missmarple wijzigde dit bericht op 22-08-2011 13:06 met 5%

25. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

Tja, ,ik zeg als jij gelukkig bent met hem moet je ervoor gaan....Andersom zie je ook hele jonge vrouwen met een oudere man. Ben je bang dat je niet geaccepteerd wordt door je omgeving hierdoor?

Ach ja, gekletst word er toch hoor....moet je je niet druk om maken.

En wat sommigen hier zeggen, over oplichting etc.....Ik heb bij een vriendin ook gezien dat zij een vriend had van haar eigen leeftijd en hij leefde gewoon van haar geld, maakte zich ook niet druk om werk zoeken etc. Dus leeftijd zegt ook niet alles.

Zolang je het gevoel hebt dat er iets niet klopt, dan is het een ander verhaal. Maar zoals gezegd, dat kan bij iedereen dus. Ongeacht leeftijd.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x