Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Huis, Tuin & Keuken
  4. Wat eten we vandaag? (6)

Dit onderwerp heeft 3083 reacties, en bestaat uit 124 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 124.
De laatste reactie is geplaatst op 01-05-2012 14:12. Dit onderwerp is gesloten!

Wat eten we vandaag? (6)

Ga naar een onderdeel
  1. hse
    Afbeelding van hse

MMmm. klinkt goed dat ijs.
    Ik ben nu bezig met bramenjam, bramensap en wil ook nog bramenijs met mascarpone en walnoten maken.
    O ja...en een worteltjestaart met ananas.
    Ik ga gauw verder.

gewoon liefs

2. sagapo
    Afbeelding van sagapo

Leuk dat jullie het zo naar de zin hebben gehad, Lizan en Eez!

En die ribben van Pippoo dat kan zo lang duren! Weet je dat ik nog steeds gevoelige ribben heb na mijn avontuur met de tv in maart?
    Sterkte ermee joh!

Maria beterschap met de hoofdpijn.

BW, wij aten ook al-tijd- warm! Ook mijn vader had een zwaar beroep en zonder zijn aardappeltjes kon hij gewoon niet. Mijn moeder smokkelde dan weleens met bb&r, die mijn vader dan warm at en wij als een soort koude rijstsalade maar dat was dan ook het enige...

Oh de visite komt binnen
    we gaan mosselen eten gezellig!!
    Fijn weekend allemaal

al is de leugen nog zo snel een paard kan harder lopen.

3. mariaw
    Afbeelding van mariaw

HSE; heb je een lekkere week gehad?
    IJs is te koop bij San Marco in de Langestraat. Weet niet of ze het elke dag hebben omdat ze per dag vers ijs maken volgens mij. Vreemd genoeg koop ik daar altijd ijs (jaaa altijd.... mss 3 x per jaar) terwijl die andere ijszaak in de Langestraat beter ijs schijnt te hebben en prijzen gewonnen heeft.

Ribben doen altijd zeer en helen traag. Je gebruikt ze bij elke ademteug.
    Arnica schijnt te helpen. Zowel druppels als zalf (druppels slikken meen ik)

Heb ff een dutje gedaan rond 19 uur dat hielp. Nu is zoon weer thuis van Buitenkunst en de wasmachine staat op volle toeren te draaien.
    Hij heeft een heerlijke crea week gehad. Bijv een hele dag een workshop opera zingen :muziek: leuk he.

Nu hangen we op de bank, beide met een laptop op schoot, kopje koffie erbij en Linda de Mol op tv.
    De OV heeft een feestje bij familie en die komt later wel weer boven water

4. lizan
    Afbeelding van lizan

O, dat klinkt leuk Mariaw, wat zoonlief heeft gedaan, zo goed om al je talenten/emoties etc erin kwijt te kunnen. En die wasmachine....ik kan me het helemaal voorstellen. Vannacht om een uur of 1 landt zoonlief en ik denk dat we hier morgen ook een wasmand vol hebben. Maar ooo, wat vind ik het heerlijk dattie er weer is ( en ja, terwijl ik dit tik denk ik aan HK en ook aan Nel, lieverds, jullie zijn kanjers, jullie moeten jullie kinders zo vaak zo lang missen, pffff, ik schaam me er soms voor dat ik erover zeur...eh of is het miep??? :D)

BW, je plaatje is eigenlijk precies zoals het was, ongelooflijk ook dat je die dames hebt gevonden die zo precies lijken op Eez en mij. :?
    Eh, dat menu met meloen kwam mij een beetje vreemd over, althans, wel erg veel meloen, heb ik dat nou goed gelezen?

Ribben, praat me er niet over, vanwege bestralingen is er bij mij iets misgegaan bij aanhechting van een rib. Ik ben er nog maar onlangs achter gekomen dat dat dus nooit meer goed komt, en oei, het is heel heel pijnlijk. Dus pippoo en sagapo, ik begrijp de pijn die jullie hebben en hoop maar dat het toch minder wordt en uiteindelijk weg gaat.

Hse, is het nog gelukt met je bramenproject?

Het beste dat je aan je kinderen kunt geven, is het geschenk van je tijd

5. hse
    Afbeelding van hse

Ik heb een goede week wat betreft camping, family etc. gehad maar helaas met veel rugpijn. :hamer:
    Donderdag bij de huisarts geweest en een traject met drie sporen gekregen.
    1. Foto.
    2. Therapie...volgende week mee beginnen.
    3. Een zalf die de boel wat losser zou moeten krijgen.
    Het komt naar mijn idee van mijn stuitje.
    Tot zover deze ellende.

Mijn bramenproject is geslaagd.
    Krassen op de handen en armen vanwege het plukken. :D
    Paarse vingers en nagels vanwege zoveel mogelijk uitpersen met behulp van een neteldoek.
    Resultaat..6 potten jam en 9 bekers sap en nog een restant voor het ijs dat ik dan morgen als toetje wil maken.
    Ik heb geen idee of het ene ijs beter is dan het andere ijs van die ijssalons.
    Wij kopen meestal ijs in de Poortstraat als we er speciaal voor gaan.
    Laatste tijd is het regelmatig ijs made at home.
    O, wat ben ik blij dat ik vandaag geen was hoefde te draaien.

Ik hoop voor jullie allemaal dat het ribbengebeuren tzt. ook weer goed komt. Sterkte ermee.

Je bent lekker bezig geweest met die taarten, Sagapo.
    Het resultaat mag er weer zijn.

Wij hebben vandaag pannenkoeken gegeten.
    Één met spek, één met kaas en twee met ijs.
    De laatste twee zijn dan eigenlijk gelijk het toetje.

gewoon liefs

6. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

quote:
    sagapo schreef op 06 augustus 2011 @ 18:44:
    Mijn moeder smokkelde dan weleens met bb&r, die mijn vader dan warm at en wij als een soort koude rijstsalade maar dat was dan ook het enige...

Je moeder smokkelde met wat? BB&R? Hier kan ik me niks bij voorstellen.

Hse; dan hoop ik dat dit 3 sporen beleid zijn vruchten afwerpt!
    Lastig toch.... :x

Lizan; die meloensmoothie maak ik met bevroren meloen, even blenderen en dan biogarde en ik serveer het in een soort borrelglaasje met een suikerrandje , dus dat vult amper.
    En die salade is echt lekker. kijk hier
    Ik vond het nogal een zomers menuutje , tot aan de pannenkoeken :D

7. lizan
    Afbeelding van lizan

quote:
    Boekenwurm schreef op 07 augustus 2011 @ 00:05:
    [...]
    Je moeder smokkelde met wat? BB&R? Hier kan ik me niks bij voorstellen.

Kun jij je niks bij smokkelen voorstellen BW? En wat lag er dan laatst voor wit poeder in jouw brievenbus??!! :D :knipoog2: :cool:
    Hahaahha, maar ik denk dat het over BruineBonen met Rijst gaat, klopt dat Sagapo?

Wat vervelend van die rug Hse, daar ben je nog wel even zoet mee, zo te lezen. En desondanks toch een bramenproject tot zo'n mooi resultaat leiden. Mmm, klinkt lekker, vooral dat sap!

Gisteravond aten wij uiteindelijk heel slecht wat happen van de frituur. We waren nog even langs vrienden gereden en midden door een stortbui reden we terug door ons oude buurtje en zagen onze oude snackbar die onder meer sate, loempia's en friet zelf maakt. We konden de verleiding niet weerstaan. Was echt genieten, want wij eten vrijwel nooit snackbarvoer. Maar dit was echt hemels :mmm:

Zoonlief is vannacht thuisgekomen en het enige waar hij echt trek in had waren een paar bruine boterhammen met kaas en een paar bekers melk. Dat had hij echt gemist!

Dus er zijn nog steeds ropaviejovlees en tortilla's in da house, maar ik denk dat die bij de lunch wel worden opgesmikkeld. Vanavond in elk geval ook dochterlief aan tafel en misschien nog wel wat ander jong spul, dus ik maak een flinke italiaanse gehakttaart en een salade caprese.

8. Sterin
    Afbeelding van Sterin

Wij zijn weer terug van weggeweest. En hebben inmiddels ook gezinsuitbreiding. :lol: (Ook omdat het laatst mis was gegaan met het redden van een 'zielig' hondje.) Wij hebben nu een dove pup hond van bijna 1 jaar. Ook weer een uitdaging, maar ze is heel erg lief. Naast dat ze ook heel ondeugend is...

Vanmorgen al vroeg wezen wandelen...

Gister nasi met sate saus gemaakt.

Blijf bij jezelf, maar denk ook aan anderen...

9. datu
    Afbeelding van datu

Hallo!

ook Datu is weer terug van vacance!!!! Helaas.... had wel langer willen blijven eigenlijk. Vive la France! Mais bien....

twee weekjes van vooral heerlijke kaasjes, stokbrood zonder zout, gezouten boter erop en veel tilleul-thee (dat is lindebloesem). En wijn ja. Maar op zich heb ik me erg rustig gehouden. Slechts een millefeuille. En een flinke greep in een bak met chouquettes.
    Eten? Veel pasta, maar ook aard en rijst. Mijn kids hebben heel veel ingebracht. Om de dag hebben ze 'gekookt'. Waarbij manlief en ik zelf dan wel de scepter zwaaiden, maar waarbij zij kruidden en roerbakten in de skottelbraai. En in de super aangaven wat er in moest. Enfin, ze trokken op de campings veel bekijks als ze weer eens heel wijs in de pan stonden te roeren.
    Na een paar dagen in 'onze' stad in het Noordwesten van Frankrijk (waar we alleen maar uit eten zijn gegaan, erg smakelijk allemaal! met als klein hoogtepuntje de sushi die oudste en ik hadden uitgekozen als streetfood!) gisteren weer naar huis gereisd. Via de mac. Brr, wat is het toch smerig eten daar! Maar goed, de kids kunnen er weer een jaartje tegenaan.
    Ik heb niet eens heel veel ingekocht in de supers. Wel veel wijn en wat potten favoriete pepersaus. Wat lekkere blikjes sardines en chipsen voor de kids die je hier niet hebt. En in de Stad heb ik allerlei kruiden en knof op de markt gekocht. Mmm!!!

Nu vooral veel wassen (as we speak begint de machine hier te piepen dat ie weer klaar is) en opruimen. Vanaaf hondlief ophalen.

En tja... drama hadden we ook. Al de eerste dag belde buuf met mededeling dat een van onze katten een ongeluk had gehad. Eerst nog opereren, maar toch overleden. Dat hebben we tot gisteren voor ons gehouden voor de kids.... Er is nu dus weer een grafje bij gekomen in de boomgaard.

Ben overdwars door deze pagina gegaan. Geen puf om de boel verder terug te lezen! :D Ik schuif gewoon weer lekker aan. Wel zag ik iets over een zomervacherin....?!!!!! En hebben Eez en Lizan lekker gehangen! ;) Bulten bij Nel (sterkte!) en pijnlijke rug bij Hse (sterkte!)...

Vanochtend ontbeten met heerlijk Frans brood met zo mogelijk nog heerlijker kaasjes. Er wacht nog een flan. En tabouleh en groene linzen salade. We schranzen zo'n beetje de dag door vandaag, hahaha! :lol:

oja, die Jelle vinden we hier ook niet zo. Heeft vorig jaar naar ons gevoel erg veel vragen laten liggen.

datu wijzigde dit bericht op 07-08-2011 14:21 met 3%

10. lizan
    Afbeelding van lizan

Kijk eens aan, de tafel vult zich weer. Gezellig hoor! Welkom terug Sterin en Datu!

Wat naar van jullie kat Datu, dat gooit toch wel een schaduw over zo'n vakantie, maar zo te horen hebben jullie het desondanks fijn gehad en heerlijk gesmikkeld. Leuk dat de jongens de smaak van het koken zo te pakken hebben. Ja Datu, zomervacherin!!!!! Eez en ik moesten direct aan jou denken toen we het zagen liggen. Hij is lichter en zachter van smaak, niet dat hele herfstige aardse, maar je proeft toch wel dat het een vacherin is. Wie weet ligt hij bij jou ook wel ergens in een goede kaaswinkel? Anders ook maar in een envelopje naar jou toe :D (de kaas, niet ik hoor)

Sterin, en de andere kant van de huisdierenmedaille, bij jullie een huisdier erbij. Goh, een dove hond, ja, dat is wel een uitdaging lijkt me. Fijn dat hij bij jullie een kans krijgt op een goed leven!

En inderdaad, zoals ik al dacht hebben we een volle tafel vanavond. Dochterlief belde en er eten nog vier extra klanten mee, dus naast de gehakttaart maak ik ook nog maar een quiche lorraine. En wat meer salade. Viennetta met vers rood fruit toe, dat doet het altijd goed.

11. sagapo
    Afbeelding van sagapo

:duim: inderdaad Lizan, bruine bonen met rijst, dat was 50 jaar geleden een héél avontuurlijk gerecht :D mijn vader at het warm en kieperde er dan een dot jus overheen en wij aten koud het met slasaus en azijn brrrr maar toen vonden we het heerlijk?!

Mijn moeder was haar tijd toen al ver vooruit qua eten, mijn vriendinnen hebben het er nog wel eens over dat ze bij ons de eerste paprika's en champignons hebben gegeten en de eerste courgette..

Ha gezellig!! Datu en Sterin zijn ook weer terug van weggeweest :bye:
    Klinkt allemaal lekker Datu, er stond gisteren een leuk stukje in de Telegraaf over boodschappen doen in het buitenland, dat dat toch zo'n feest is voor de liefhebber.. Minder leuk thuiskomen voor de kinderen met zo'n bericht over jullie kat :nee:

Hse, 't is gewoon zooo leuk om te doen, maar daar weet jij alles van :D !! Heerlijk, zelfgemaakte bramenjam :mmm: wij zijn nog wezen plukken in de duinen van de week maar er was niet genoeg om er een project van te maken (de duitsers waren ons voor geweest, hele emmers halen die weg) dus hebben we ze zo op gesmikkeld met hangop, ook heerlijk.
    Nu ben ik augurken aan het inmaken, op 2 manieren, rauw en geblancheerd, ik ben benieuwd naar het resultaat, daar moeten we dus nog 6 weken op wachten. :bloos:
    Sterkte met je rug, ik hoop voor je dat het werkt.
    Dat is voor mij ook steeds weer een struikelblok, dat staan in de keuken met taarten maken, ik heb nu 3x in de week fysio en dan nog eens 2 x trainen, ik kan m'n bed er zowat neer zetten :calimero: maar zonder dat red ik het helemaal niet, dus ga ik braaf en doe tijdens het fabriceren van de taarten een korset om, tja ik word echt een ouwe tut.

Sterin, is jullie pup voor 100% doof? Kan je hem dan nooit vrij laten lopen denk ik? Fijn dat hij bij jullie een kans krijgt!

BW, zo heb ik al een paar keer ijs gemaakt, fruit invriezen en dan met yoghurt of slagroom blenderen, heeerlijk! je kunt het met mango, banaan, rood fruit maken, noem maar op :kwijl: :mmm: recept van onze Jamie

De mosselen gisteren waren heerlijk,
    Vandaag de hele dag in de auto gezeten om schoondochter en zieke kindertjes weer naar huis te brengen.. met het slechte weer in het vooruitzicht was het geen optie om op de camping te blijven, dus ik heb van 9 uur vanmorgen tot 5 uur in de auto gezeten en voor taxi gespeeld, maar de dametjes slapen vannacht heerlijk in hun eigen bedjes en oma ook ;).

Eten was gemakkelijk, loempiaatje en een salade.

12. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Mag ik even alleen maar melden dat ik geniet van alle verhalen maar even geen puf heb om te reageren?
    Ik ben al vanaf donderdag aan het rondrennen en fietsen en de accu is leeg. Ik word ook een ouwe tut :D
    En mag ik dan ook even miepen? Onze vaatwasser is ook kaduuk ;(
    Tenminste; het ding is 11 jaar, dus ik ga niet meer aan repareren denken, de elektronica faalt nu, en de onderste arm valt er steeds af, en de rekjes gaan kapot dus ik pomp er geen geld meer in.
    Kunnen we ook op jacht. Slik, en binnenkort een andere bank, die was wel begroot :D , maar dit is even een dompertje.
    Ik heb net besloten dat ik evengoed NU toch geld ga overmaken naar giro 555; bedenkende dat er veel ergere dingen zijn dan met d ehand afwassen ;)

Heerlijk gepicknickt en vanavond een AH recept, met tonijn en div groene bonen.:duim:

Verder allemaal een fijne week alvast, dan reageer ik meer. :loveit:
    Datu; AlloAllo

13. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

wij,hebben de vakantie afgebroken schoonmoeder is overleden

14. sagapo
    Afbeelding van sagapo

ach Julia, gecondoleerd en sterkte de komende tijd.

15. lizan
    Afbeelding van lizan

Julia: wat vreselijk verdrietig! Gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd. :x

16. datu
    Afbeelding van datu

Ach, Julia.... sterkte!!!!

17. pieternel1
    Afbeelding van pieternel1

Ach, Julia, wat verdrietig. Gecondoleerd en sterkte!!!

"Live in each season as it passes; breathe the air, drink the drink, taste the fruit, and resign yourself to the influences of each." ~Henry David Thoreau

18. hemelskoekje
    Afbeelding van hemelskoekje

Bah wat een naar bericht Julia. Veel sterkte gewenst.

Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft...

19. pippoo
    Afbeelding van pippoo

julia, hierbij wil ik jou en je manlief
    mijn medeleven betuigen.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRc1CnxFektcKqQ6owMOAOHJF4IlI0_Grwn-Xuxo9zGgz6tsr6R1g

maak iemand blij met een lach.

20. pippoo
    Afbeelding van pippoo

Vandaag een gezellig vrijwilligers dagje gehad.

Gisteren had ik een nieuw recept gemaakt uit de Margriet:
    noedel kokos maaltijdsoep. Het recept klopte niet helemaal,
    want ik moest het oppimpen met nog een extra stukje santen
    (is toch vóller van smaak dan kokosmelk) en 'n extra bouillon-
    blokje, plus extra water erbij, want het was te dik. Het is dat
    er bami in zit, anders zou je de prut zó over de rijst kunnen
    eten.... ;) Aangezien we dus teveel hadden, maar de smaak
    erg goed was, eten we dit vanavond nóg 'n keer. Heb het recept
    wel weggegooid, daar er teveel aan veranderd moest worden.
    Ik denk als je zo'n recept googled, dat je er dan ook wel uitkomt.

Het klikte goed met de mensen uit Breda, die gisteren kennis
    kwamen maken en ook naar Noorwegen gaan.

datu, leuk dat jullie het naar je zin hebben gehad op de vakantie.
    Hoe is het met je jongens, n.a.v. poes?

BW, miep jij maar lekker over je vaatwasser hoor, ik houd het bij
    mijn borsteltje....... :knipoog2:

pippoo wijzigde dit bericht op 08-08-2011 17:36 met 12%
    maak iemand blij met een lach.

21. Muquet
    Afbeelding van Muquet

Julie, gecondoleert met jullie verlies.

Een paar jaar geleden hetzelfde meegemaakt, dus kan erg met je meevoelen, en het blijft altijd en beeetje aan "vakantie" hangen ook de volgende jaren.

22. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

wat lief van jullie dat doet een mens goed.ze is heel rustig ingeslapen haar dochter heeft haar gevonden. wij zijn net met zijn alle gaan kijken dat geeft een warm gevoel

23. lizan
    Afbeelding van lizan

Lieve Julia, dat is in al het verdriet dan toch een troostrijke gedachte. Hou je taai meis!

24. mariaw
    Afbeelding van mariaw

Julia; gecondoleerd.
    Ze is dus rustig ingeslapen en zoals je het verteld klinkt het vredig.
    Sterkte voor je man, jou en je familie.

25. Modes
    Afbeelding van Modes

Julia, gecondoleerd, veel sterkte de komende tijd....

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x