- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 367 reacties, en bestaat uit 15 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 13-01-2012 14:35.
Drama Noorwegen
- Geplaatst op dinsdag 13 september 2011 09:52Adoeseg
Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zondag 18 september 2011 15:59ellon
Na tien jaar een rechts minderheidskabinet met gedoogsteun van de Deense equivalent van de PVV heeft het Deense volk er zijn buik vol van en hebben ze gekozen voor een linkse regering. Niet geheel onbelangrijk zijn de aanslagen van Breivik in Noorwegen. Die dreunen ook door in Denemarken, maar ze zijn ook het strenge toelatingsbeleid meer dan beu. Autochtone Denen met allochtone partners zoeken al jaren toevlucht in de Scandinavische buurlanden, omdat hun partners niet toegelaten worden. Dit beleid,] én de forse bezuinigingen, die totaal geen effect lijken hebben en eerder het tegenovergestelde veroorzaken, heeft de Denen ertoe aangezet om een andere koers te willen varen.ellon wijzigde dit bericht op 18-09-2011 15:59 met 0%De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zondag 18 september 2011 17:47Bobby21
Ik hoorde het gisteren in het Journaal.
Alleen, ik begreep ook dat de nieuwe regering niet direct afstand ging doen van het strenge asielbeleid. - Geplaatst op zondag 18 september 2011 18:10gossa
Als Denemarken iets heeft bewezen dan is het wel dat een minderheidskabinet, gesteund door de Dansk Folkeparti (DF), waarnaar Wilders zijn PVV heeft gemodeleerd,zonder moeite tien jaar kan bestaan..... - Geplaatst op zondag 18 september 2011 19:38ellon
Sterker nog: Denemarken heeft veel vaker een minderheidskabinet gehad. Blijkbaar is dat daar normaal. Ik vraag me af of dat wel zo wenselijk is in een democratie.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zondag 18 september 2011 19:44ellon

Ik las dit: Met het verlies van gedoogpartner DVP lijken de strenge anti-immigratiewetten van Venstre te worden versoepeld.quote:Bobby21 schreef op 18 september 2011 @ 17:47:
Ik hoorde het gisteren in het Journaal.
Alleen, ik begreep ook dat de nieuwe regering niet direct afstand ging doen van het strenge asielbeleid.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zondag 18 september 2011 20:00gossa
Een minderheid dwingt een kabinet veel meer rekening te houden met wat bij de oppositie leeft. Dat lijkt me juist gunstig voor de democratie.
In Denemarken, Noorwegen en Zweden zijn sinds de Tweede Wereldoorlog meer minderheidskabinetten dan meerderheidskabinetten aan de macht geweest. Maar ook andere West Europese landen, zoals Frankrijk, Italië en Spanje, hebben periodes gekend waarin minderheidskabinneten zeer populair waren. - Geplaatst op zondag 18 september 2011 20:21marijke1
Democratie is een gevleugeld woord voor iets wat feitelijk niet bestaat. Democratie is het recht van de sterkste.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op zondag 18 september 2011 22:02Bobby21

En dat, mijn beste Marijke1, werd mij al op jonge leeftijd geleerd, is niet het geval.quote:marijke1 schreef op 18 september 2011 @ 20:21:
Democratie is een gevleugeld woord voor iets wat feitelijk niet bestaat. Democratie is het recht van de sterkste. - Geplaatst op zondag 18 september 2011 22:03Bobby21

Ik heb, op zich, geen moeite met een minderheidskabinet. Wel met de PVV.quote:gossa schreef op 18 september 2011 @ 18:10:
Als Denemarken iets heeft bewezen dan is het wel dat een minderheidskabinet, gesteund door de Dansk Folkeparti (DF), waarnaar Wilders zijn PVV heeft gemodeleerd,zonder moeite tien jaar kan bestaan..... - Geplaatst op zondag 18 september 2011 22:07marijke1

- Geplaatst op maandag 19 september 2011 19:31Adoeseg
Als ik op de link van U klik Marijke, krijg ik een enorme site van Yves Rocher te zien: daar zit ik bepaald niet op te wachten!Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op maandag 19 september 2011 20:49marijke1
Dat ligt dan kennelijk aan je computer, ik krijg gewoon de link te zien die ik heb geplaatst.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op maandag 19 september 2011 21:41Agaath3

Een leerzaam artikel van Henry Sturman: 'wat is democratie?'quote:
Agaath3 wijzigde dit bericht op 19-09-2011 21:42 met 0% - Geplaatst op maandag 19 september 2011 22:39RellebelIk heb het artikel eens even doorgenomen, maar voor mij is het een voorbeeld van moeilijk doen over iets heel simpels.De een zijn dood is een ander zijn brood.
- Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 12:02gossa

Goed idee. Zet daar de deuren maar open, over een paar jaar piepen ze wel anders.....quote:ellon schreef op 18 september 2011 @ 19:44:
[...]
Ik las dit: Met het verlies van gedoogpartner DVP lijken de strenge anti-immigratiewetten van Venstre te worden versoepeld. - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 14:38ellon
Je weet best wel dat het niet gaat om 'de deuren wijd open' te zetten, Gossa. Ik schreef eerder nog dat autochtone Denen de wijk moeten nemen naar de buurlanden als zij een niet-Deense partner hadden. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je je landgenoten vafwijst vanwege het feit dat ze toevallig verliefd zijn geworden op een buitenlander?
Er stond ook nog het volgende in mijn post:
Dit beleid, én de forse bezuinigingen, die totaal geen effect lijken hebben en eerder het tegenovergestelde veroorzaken, heeft de Denen ertoe aangezet om een andere koers te willen varen.
Waarom nam je dat niet even mee in je reactie?De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 18:10gossa
quote:ellon schreef op 20 september 2011 @ 14:38:
Je weet best wel dat het niet gaat om 'de deuren wijd open' te zetten, Gossa. Ik schreef eerder nog dat autochtone Denen de wijk moeten nemen naar de buurlanden als zij een niet-Deense partner hadden. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je je landgenoten vafwijst vanwege het feit dat ze toevallig verliefd zijn geworden op een buitenlander?
Indien die liefde geen inkomen e/o zonder academische vorming, talenkennis e/o beroepservaring heeft, om misbruik te voorkomen. Denemarken is aan de EU-regelgeving op het gebied van asiel, immigratie en integratie immers niet gebonden
Er stond ook nog het volgende in mijn post:
Dit beleid, én de forse bezuinigingen, die totaal geen effect lijken hebben en eerder het tegenovergestelde veroorzaken, heeft de Denen ertoe aangezet om een andere koers te willen varen.
Het tegenovergestelde van bezuinigen is .......potverteren?! van mij mogen ze.
Waarom nam je dat niet even mee in je reactie?
Zie je reactie op Bobby van zondag 19.44. Meer stond er niet.
- Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 18:16ellon
Het was mijn reactie en daar stond dus wel meer.
En het maakte helemaal niet uit of die liefde een inkomen en/of academische vorming, talenkennis en/ofo beroepservaring had. Ze kwamen er gewoon niet in. Daarmee joegen ze hun eigen geschoolde beroepsbevolking het land uit en misten ze de kans om goede arbeidskrachten naar hun land te halen wat wel degelijk economische gevolgen had.
Ik snap ook niet wat je hiermee bedoelt: Het tegenovergestelde van bezuinigen is .......potverteren?! van mij mogen ze.
Het bezuinigen en het strenge immigratiebeleid heeft het tegenovergestelde veroorzaakt en heeft de economie daar geschaad. Dus wat was het nut?De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 20:59Adoeseg
Het emigreren, oftewel kijken of je je geluk in een ander land kunt vinden, is al zó oud. Ik snap niet, waarom mensen daar zo moeilijk over zouden moeten doen. Het is al zo oud als de weg naar Keulen. Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen, zou ik zo zeggen...Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 21 september 2011 15:54gossa
Het bezuinigen en het strenge immigratiebeleid heeft het tegenovergestelde veroorzaakt en heeft de economie daar geschaad. Dus wat was het nut?
Ellon, dat valt allemaal reuze mee.
Denemarken behoort tot de rijkste EU-lidstaten. Zesde plaats op de ranglijst van de Wereldbank. Dit is onder meer het resultaat van een goed opgeleide bevolking. Tevens is het aantal Denen met betaald werk relatief hoog.
In de periode 2000-2010 groeide de Deense economie met gemiddeld bijna 1,0 procent per jaar, wat lager is dan de gemiddelde groei van Nederland. Voor 2011 en 2012 werd een gematigde bbp-groei verwacht van gemiddeld bijna 1,4 procent per jaar, wat nu na de Regeringswisseling nog moet blijken....
Over het strenge Deense immigratiebeleid kan ik kort zijn. Vooralsnog melden zich daar meer dan 20.000 asielzoekers per jaar, op een bevolkingsaantal van 6 miljoen.Dat zijn er veel meer dan in elk ander Europees land, procentueel gezien.
Ik weet niet hoe het precies in Denemarken is geregeld. Wel weet ik dat de Denen niet achterlijk zijn. Als zij dus hoogopgeleide migranten weigeren, dan zal daar een afweging voor zijn. Waarschijnlijk kunnen ze zo ook laagopgeleide migranten weigeren, met het doel om de import tegen te gaan van kansloze migranten die nooit zullen integreren en die het onderwijssysteem zullen belasten met hun nageslacht dat een nauwelijks in te halen taalachterstand heeft. - Geplaatst op woensdag 05 oktober 2011 18:48Adoeseg
Nog 2 Nederlanders op de lijst van Breivik (29-07-2011)
De volkskrant:
UPDATE Naast Erik van Goor staan nog twee Nederlanders op de lijst met ontvangers van het manifest van Anders Behring Breivik. Ook heeft de Noorse terrorist een deel van zijn materiaal gehaald van de site van een PVV-Tweede Kamerfractiemedewerker. Erik van Goor heeft vanochtend laten weten dat hij zich met onmiddellijke ingang heeft teruggetrokken als blogger.
Marcel Bas. © ROEPSTEM.NET
De tweede ontvanger van het manifest is blogger Tom Zwitser. Hij is net als Van Goor actief op de site Catholica.nl en staat op de lijst van Breivik. 'Ik ben verbijsterd. Moet ik in het vervolg in het Noors bloggen om duidelijk te maken dat ik uiteraard meer heb met een gezonde moslim dan met een gevaarlijke liberaal/neocon zoals hij,' laat de Nederlander via Twitter weten. Dat meldt De Telegraaf.
Daarnaast kreeg ook de rechtse blogger Marcel Bas het manifest van Breivik. Bas schreef, net als de andere twee Nederlandse geadresseerden, voor het blad en de site Bitter Lemon. Dit was de voorloper van Catholica. Bas heeft nu een eigen nationalistisch getinte pagina met de titel Roepstem.net.
Onderzoek
De Belgische politie is een onderzoek gestart naar de betrokkenheid van Paul Belien bij het manifest van Breivik. Deze Vlaamse oud-journalist is op dit moment naaste medewerker van Geert Wilders in de Tweede Kamer. De moordenaar lijkt stukken te hebben gehaald van Beliens website The Brussels Journal. Het gaat om drie passages in het 1500 pagina's tellende document die letterlijke citaten zijn van Belien. Ze zijn vijf tot zes jaar oud.
Erik van Goor: Emotioneel misselijk
Erik van Goor uit Zwolle, die naar eigen zeggen volkomen onwetend op een mailcontactenlijst van de Noor Anders Behring Breivik stond, heeft zich vanochtend met onmiddellijke ingang teruggetrokken als blogger. Nadat zijn naam gisteren in de openbaarheid was gekomen, ontstond volgens Van Goor zo veel consternatie dat hij daartoe moest besluiten.
Van Goor zegt op de site Catholica.nl 'emotioneel misselijk' te zijn van de relatie die tussen hem en de Noor is gelegd.
Breivik doode vorige week 76 mensen bij twee aanslagen.
De Zwollenaar schreef 6 jaar lang voor de conservatieve site. Sinds donderdag ontving hij vele haatmails. 'Ik merk dat ik me daar niet zomaar overheen kan zetten.' Van Goor heeft zijn besluit vooral genomen voor het welzijn van zijn gezin en familie, schrijft hij. 'Ik word gedwongen hiervoor te kiezen. Dat is niet goed.'
Van Goor stelt dat hij die mail niet heeft ontvangen en wijst het gedachtegoed van Breivik af.
Nu pas ontdekt op internetKiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op maandag 14 november 2011 11:38Adoeseg
NBreivik oog in oog met publiek
Toegevoegd: maandag 14 nov 2011, 09:58
De Noorse terrorist Anders Breivik komt vandaag voor het eerst oog in oog te staan met het publiek.
In een openbare rechtszitting bekijkt de rechter in Oslo of Breiviks voorlopige hechtenis met 12 weken moet worden verlengd. Buiten de rechtbank staat een lange rij belangstellenden, onder hen ook een aantal overlevenden van zijn daden.
De 32-jarige Noor heeft bekend dat hij de dader is van de aanslagen in Oslo en Utøya, waarbij in totaal 77 doden vielen. Hij zit sinds 22 juli vast.
Wreed
Via zijn advocaat heeft Breivik laten weten dat hij op de zitting graag wil uitleggen waarom hij zijn daden wreed maar noodzakelijk acht.
De inhoudelijke behandeling van het proces tegen de massamoordenaar begint waarschijnlijk in april 2012.
OS Buitenland vandaag:Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op maandag 14 november 2011 11:58janneke2quote:gossa schreef op 20 september 2011 @ 18:10:
(Ellon schreef) Je weet best wel dat het niet gaat om 'de deuren wijd open' te zetten, Gossa. Ik schreef eerder nog dat autochtone Denen de wijk moeten nemen naar de buurlanden als zij een niet-Deense partner hadden. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je je landgenoten vafwijst vanwege het feit dat ze toevallig verliefd zijn geworden op een buitenlander?
Indien die liefde geen inkomen e/o zonder academische vorming, talenkennis e/o beroepservaring heeft, om misbruik te voorkomen. Denemarken is aan de EU-regelgeving op het gebied van asiel, immigratie en integratie immers niet gebonden
Ik vind dit nare goedpraterij van rechts.
Je hebt te maken met je eigen staatsburgers die (oh, foei toch...!) soms op een buitenlander (m/v) verliefd raken.
En om dan "misbruik te voorkomen" worden de rechten van de eigen burgers gewoon maar overboord gegooid.
(Ook een EU ingezetene heeft recht op gezinsvorming. Wie in de EU woont en verliefd, verloofd, getrouwd raakt, heeft in sommige gevallen geeneens recht, om amen met de echtgeno/ot/e in het eige land te wonen.)
En nee, dat recht wordt ook aan diegenen ontzegd, die
1) zelf een goed inkomen hebben en
2) wier partner kan bogen op een gedegen opleiding en werkervaring.
So please, Gossa, houd op met die spookjes om rare praktijken goed te praten.
Doe je ogen eens open en kijk naar de feiten.
(De bittere feiten in NL zijn trouwens, dat ook academici vaak worden geweigerd. Dat lijtk me echt niet om misbruik te voorkomen... En mbt. "Nederland is een kenniseconomie" is het vooral jezelf in de vingers snijden.) - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 14:35Adoeseg
Het NRC van vandaag meld het volgende:
door Lex Boon
Buitenland
De rechtbank in Oslo heeft vandaag besloten dat er een nieuw psychiatrisch onderzoek naar Anders Behring Breivik moet komen. Vanochtend meldde persbureau Reuter al op basis van Noorse media dat de rechtbank in Oslo dit besluit vandaag zou nemen.
In november werd Breivik door een onderzoekscommissie van forensische psychiaters ontoerekeningsvatbaar verklaard. Een conclusie die tot veel kritiek leidde omdat Breivik daardoor niet tot een celstraf kunnen worden veroordeeld, maar alleen tot een langdurige psychiatrische behandeling. Nabestaanden en slachtoffers eisten een nieuw onderzoek.
Volgens de Noorse nieuwssite VG zullen twee psychiaters worden aangesteld die gaan kijken of ze het eens zijn met de bevindingen van het eerdere onderzoek. Daarin wordt gesteld dat Breivik aan psychoses lijdt en schizofreen is.
Proces begint op 16 april
Het proces tegen Breivik begint op 16 april. Als hij toerekingsvatbaar wordt verklaard, zal Breivik in elk geval 21 jaar (de maximale straf) vastzitten. Bij ontoerekeningsvatbaarheid wordt iedere drie jaar opnieuw beoordeeld of hij ‘genezen’ is en vrijgelaten kan worden.
Aan dat laatste moet je toch niet denken....Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho)
Dit onderwerp heeft 367 reacties, en bestaat uit 15 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 13-01-2012 14:35.
Drama Noorwegen