- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 367 reacties, en bestaat uit 15 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 13-01-2012 14:35.
Drama Noorwegen
- Geplaatst op donderdag 28 juli 2011 19:30Adoeseg
Volgens mij zijn die krengen (wapens) ook in België te koop apekop.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op donderdag 28 juli 2011 20:29willy1944heb reeds uitgelegd aan adoeseg, wat ik ermee wilde zeggen, maar dat is helaas te veel weggehaald, zij heeft inmiddels sorry tegen mij gezegd.
- Geplaatst op donderdag 28 juli 2011 20:38Adoeseg
Ach weet je apekop, wie verdiept zich daar heden ten dage nog in?Zolang je in landen als bijv. Amerika zomaar een wapen mag hebben "ter zelfverdediging" en Amerika is toch een groot voorbeeld?
Die arme Noorse mensen hebben er hun kinderen helaas niet mee terug.Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op donderdag 28 juli 2011 23:03Mee
quote:apekop schreef op 28 juli 2011 @ 18:04:
Ik snap iets niet..
Breivik was een groot bewonderaar van Wilders,maar hij schreef ook dat hij wel lid wilde worden van al Qaeida.
Zijn manifest stuurde hij naar de Duitse neonazi's,die nou niet bepaald pro-Israel en joden zijn.
En dat is Breivik juist weer wel...
Maar goed,misschien moet je een gek ook niet willen begrijpen.
Tegelijkertijd is er een discussie gaande over semi-automatische wapens.
Het schijnt zo te zijn dat er hier helemaal niet duidelijk is,wie zo'n wapen bezit.De registratie is een puinhoop.
Of zou dat niets uitmaken..ook zonder vergunning is er langs illegale weg wel aan zo'n wapen te komen,lijkt me.
En stel dat alles volgens strenge richtlijnen verloopt,dan nog kan iemand de kolder in zijn kop krijgen.
DE media heeft er van gemaakt dat hij een bewonderaar is van Wilders ...
Niet teveel afgaan op de krantenkoppen in de media en de schreeuwerds op diverse fora maar zelf op onderzoek uit gaan.
Wordt het gelijk wat duidelijker - Geplaatst op donderdag 28 juli 2011 23:07Mee
quote:Adoeseg schreef op 28 juli 2011 @ 20:38:
Ach weet je apekop, wie verdiept zich daar heden ten dage nog in?Zolang je in landen als bijv. Amerika zomaar een wapen mag hebben "ter zelfverdediging" en Amerika is toch een groot voorbeeld?
Die arme Noorse mensen hebben er hun kinderen helaas niet mee terug.
Als een overheid verbied om wapens te dragen en in bezit te hebben , maar tegelijkertijd niet afdoende kan beschermen tegen mensen die maling aan de wet hebben
Dan is het een logisch gevolg dat de dag komt dat mensen zich toch gaan bewapenen.. illegaal - Geplaatst op donderdag 28 juli 2011 23:16apekop
In de media waren gedeeltes uit zijn manifest te zien en daar kwam uit naar voren dat Breivik een groot bewonderaar van Wilders is,bovendien is hij speciaal om hem te ontmoeten naar Londen gereisd,toen Wilders daar was om zijn film Fitna te promoten.
Hoezo moet ik zelf op onderzoek uit gaan??
Heb jij dat ook gedaan Mee en tot welke conclusies ben je gekomen?Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op vrijdag 29 juli 2011 00:08Mee
Inderdaad dat heb ik gedaan
Het manifest is een paar dagen na vrijdag te downloaden geweest.
En de uitleg die er aan gegeven wordt door de media en politici (veelal links ) is puur ophitsen
Een gedeelte van een tekst uitlichten en daar een draai aan geven is heel makkelijk
Het manifest laat in elk geval niet die dingen lezen die in de media zo opgeblazen wordt
Vind deze man goed verwoorden wat er gebeurt
http://www.joost-niemolle ... lders-is-weer-de-boksbal/ - Geplaatst op vrijdag 29 juli 2011 00:25Mee
Dit is een goed voorbeeld hoe ziekelijk men op zoek is , tegen alle natuurwetten in
De site Joop denkt een primeur te hebben , maar wordt een paar uur later al onderuit gehaald door Gs omdat men de verkeerde persoon aan de de schandpaal hangt
In plaats dat de site Joop openlijk het hele artikel naar de prullenbak verwijst , probeert men met draaien en insinuaties zichzelf schoon te praten en toch vol te houden
http://www.joop.nl/wereld ... _massamoordenaar_breivik/
http://www.geenstijl.nl/
FAIL! Joop.nl spoort verkeerde Breivik opMee wijzigde dit bericht op 29-07-2011 00:26 met 1% - Geplaatst op vrijdag 29 juli 2011 00:58Mee
Afstand nemen van de Noorse massamoordenaar, dat is niet alleen het devies bij Fjordman, maar bij alle vertegenwoordigers van de anti-jihadbeweging die door Breivik in zijn document worden aangehaald. ‘Vreselijke aanslag in Oslo, zo veel onschuldige slachtoffers van gewelddadige, zieke geest. PVV rouwt mee met nabestaanden en Noorse volk,’ twitterde Wilders vanaf het strand in Kroatië. Waaraan hij dinsdag in een nieuwe verklaring curieus genoeg toevoegde dat Anders Breivik ‘wil samenwerken met Al-Qaida’. Waar Wilders dit uit afleidt, blijft onduidelijk. In het manifest is er geen enkele aanwijzing voor.
http://www.vn.nl/Standaar ... f-komt-uit-een-roedel.htm
1 Gedeelte uit het manifest van de 10 stukken die over al-Qaida gaan
However, to fully understand the current mujahideen phenomenon in Europe, one must first recognise its proper origins. Ironically, the flourishing of local Muslim extremist movements during the 1990s came primarily not as a result of Usama Bin Laden’s progress in Sudan and Afghanistan—but, arguably, rather due to a Muslim conflict much closer to the heart of Europe. Indeed, some of the most important factors behind the contemporary radicalisation of European Muslim youth can be found in Bosnia-Herzegovina, where the cream of the Arab mujahideen from Afghanistan tested their battle skills in the post-Soviet era and mobilised a new generation of pan-Islamic revolutionaries. When I spoke to Al-Qaida recruiter Abu Hamza al-Masri in London in 2002, he tried to explain to me the mindset of the first volunteers who came to Bosnia at the start of the war in 1992: “People are dedicated to the [religion]… They went to Afghanistan to defend their brothers and sisters. So, they find Afghanistan now, the destruction of war and Muslims fighting against each other.” As a result, in the aftermath
of the Afghan jihadi debacle, “they want to [struggle against] something that is
indisputable, which is non-Muslims raping, killing, and maiming Muslims.”[1]
The Bosnian conflict was cynically offered by jihad recruiters to desperate youths
in many European capitals as a chivalrous escape from the drudgery of their own boring urban lives. Yet even some of the smartest and most promising members of the European Muslim community were sucked into this bizarre netherworld. “Abu Ibrahim”, a 21-year old medical student from London at Birmingham University, took a break during training in Bosnia to be interviewed for a jihad propaganda video. Brandishing an automatic weapon, he scoffed: - Geplaatst op vrijdag 29 juli 2011 01:12Mee
Nog een voorbeeld , waar ik een gedeelte van qoute en de rest van het artikel voor zich spreekt
Als bewijs voert de NRC naast de aanklacht van Leijendekker een paar reageerders van verschillende sites op. Zo hanteerde iemand hier onder een van mijn teksten nogal dreigende taal richting links. Ze hebben de hele dag gezocht op internet. En ze vonden een paar krasse uitspraken van anonieme burgers.
Dit is het bewijs voor het misdadige aspect aan mij en andere ketters. Met dezelfde middeleeuwse logica vervulden twee andere inquisitoirs van de NRC, Elsbeth Etty en Bas Heine, de rol van Klein Inquisitoir. Zo probeert deze club, die geen tegenspraak duldt, in het debat zijn gelijk te halen door de opponenten te criminaliseren. Dat is toch karaktermoord!
De intolerante kerk streeft niet naar een open en eerlijk proces van waarheidsvinding. De criminalisering van de intellectuele tegenstander, de verkettering van andersdenkenden, is een doodskus op het gestorven gezicht van de liberaal-conservatieve, beschaafde krant genaamd NRC-Handelsblad. Een Belgische toestand, zullen we maar zeggen. Ook daar is men erg bedreven in het criminaliseren van elkaar.
Mark Leijendekker en Breivik leven in een verkeerde tijd. Maar de tijd van inquisitie, brandstapel, ridders en eeuwige vijanden ligt gelukkig ver achter ons. Met Leijendekker heeft de NRC gepoogd via pen en propaganda een aanslag te plegen op andersdenkenden. Chapeau, heren!
http://www.elsevier.nl/we ... se-denkers-verkettert.htm - Geplaatst op vrijdag 29 juli 2011 21:57Adoeseg
Ach ja Mee, je denkt mee, zal ik maar zeggen. Maar wij spreken toch allemaal onze afschuw uit voor dit soort lieden? Of niet soms?
En is die advokaat van die man gek geworden, dat hij zomaar op de tv verkondigde, dat de man een bewonderaar is van Wilders? En dat ie graag Mladic wilde ontmoeten? Omdat die die man zo bewonderde? En nog meer van dat soort lieden?
Tis gewoon een koele berekenende schurk, die er pak 'm beet een jaar of 2 rustig de tijd voor nam, zijn duistere criminele task uit te voeren. Dat is massamoord met voorbedachte rade. Ten tijde van de 2e wereldoorlog werd je er via de Neurenberger processen keurig voor aan een koortje gehangen. Tegenwoordig mag je een paar jaar zuchten in een speciaal ingerichte bajes en kom je er na enkele jaren met een goed gedrag toch weer wat vroeger mee weg...Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op vrijdag 29 juli 2011 22:24apekop
IK vind het bewonderenswaardig hoe de Noren met deze ramp omgaan.
Verdriet en vertrouwen gaan hand in hand.
De zelfverklaarde redder van de blanke wereld heeft ze niet klein gekregen!
......ModLibelle wijzigde dit bericht op 30-07-2011 21:06 met 21%: insinuatie verwijderdGaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel.... - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 14:08Adoeseg
Ik waag het te betwijfelen Apekop! Meneer de dader heeft verklaard géén spijt te hebben van zijn daad. Opsluiten die handel!Adoeseg wijzigde dit bericht op 30-07-2011 14:09 met 3%Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 16:44marya.ModLibelle wijzigde dit bericht op 30-07-2011 21:07 met 99%: quote verwijderd
- Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 17:33minthe
.ModLibelle wijzigde dit bericht op 30-07-2011 21:08 met 99%: quote verwijderdAls het volgens jou altijd aan alle anderen ligt, ligt het misschien toch aan jou. - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 18:31ellon
Ik hoor hem anders nooit als er weer een aanslag in Pakinstan gepleegd is door Al Qaida en er tientallen doden vallen.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 18:48Pagan
Ik vind het een provocerende opmerking. Bovendien vraag ik me af waar zo'n opmerking vandaan komt. Als vrouw kan ik me niet voorstellen dat iemand op het idee komt dat wanneer jongeren kapot worden geschoten, het erger zou zijn als het moslims of christenen of wat dan ook zouden zijn. Ik vind het: bah!Pagan wijzigde dit bericht op 30-07-2011 18:48 met 0%"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 19:20minthe

.quote:ellon schreef op 30 juli 2011 @ 18:31:
Ik hoor hem anders nooit als er weer een aanslag in Pakinstan gepleegd is door Al Qaida en er tientallen doden vallen.ModLibelle wijzigde dit bericht op 30-07-2011 21:09 met 11%: provocatie verwijderdAls het volgens jou altijd aan alle anderen ligt, ligt het misschien toch aan jou. - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 19:44Adoeseg
Goede avond
Ik vind eerlijk gezegd dat Ellon als wel Apekop gelijk hebben. Helaas hebben types als Wilders en zijn kornuiten zich nog niet laten horen. Als je het als politicus echt erg vind en afstand neemt van wat er gebeurde in Noorwegen, dan is het toch een kleine moeite dat even te laten weten? Het zou hen sieren als zij dat openlijk uitspraken...
En mag ik nog iets zeggen?: ik vind Uw opmerking, minthe, eerlijk gezegd een persoonlijke aanval.Adoeseg wijzigde dit bericht op 30-07-2011 19:45 met 12%Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 19:47Adoeseg

Daar kun je over twisten. Schandelijker vind ik het, dat politici NIETS van zich laten horen.quote:Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 19:48Pagan
Ik weet niet of je niets volgt en daardoor tot je uitspraken komt, of dat je moedwillig mensen belastert? Speciaal voor jou:
Verklaring Geert Wilders over Noorwegen
Toegevoegd: dinsdag 26 jul 2011, 11:38
De brute moord enkele dagen geleden op tientallen onschuldige Noorse burgers heeft de PVV diep geschokt. Wij rouwen en zijn solidair met de Noorse bevolking die een enorme klap te verwerken heeft gekregen.
Het manifest van de dader maakt duidelijk dat het hier gaat om een waanzinnige. Hij wil samenwerken met Al Qaida (waar hij grote bewondering voor koestert), hunkert naar het opblazen van steden, droomt van ridders die zichzelf op chirurgische wijze mutileren en wil zijn held Karadzic ontmoeten.
Ook verwijst Breivik naar Nederland. Dat de strijd tegen de islamisering door een psychopaat op gewelddadige wijze wordt misbruikt is walgelijk en een slag in het gezicht voor de wereldwijde anti-islambeweging. Het vervult me met walging dat de dader naar de PVV en mij verwijst in zijn manifest.
De PVV noch ik zijn verantwoordelijk voor een eenzame verknipte idioot die de vrijheidslievende anti-islamiseringsidealen op gewelddadige manier misbruikt, hoe graag sommigen dat ook zouden willen. Wij zijn democraten in hart en nieren. De Partij voor de Vrijheid heeft nooit en te nimmer opgeroepen tot geweld en zal dat ook nooit doen. Wij geloven in de kracht van de stembus en de wijsheid van de kiezer. Niet in bommen en pistolen.
Wij strijden op een democratische en geweldloze manier tegen de verdere islamisering van onze samenleving en zullen dat blijven doen. Het behoud van onze vrijheid en veiligheid is ons enige doel.
Geert Wilders"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 19:52Adoeseg
Misschien volledig overbodig: Niemand geeft Gerard Wilders hier de schuld. De vraag is alleen: waarom duurt het zo lang voor aleer die politici (inclusief, dus niet expliciet Gerard Wilders) hier openlijk afstand van nemen?Kleine moeite voor politici, die normaal niet vies zijn van een microfoon, om zich even publiekelijk te distantiëren van dergelijk wanstaltig gedrag...Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 20:07ellon

Overdrijf niet zo. Ik kan ook wel schrijven dat je liefde voor Wilders sterker is dan je gezonde verstand. Maak het liever niet persoonlijk. Dat doe ik ook niet.quote:minthe schreef op 30 juli 2011 @ 19:20:
[...]
Je haat voor Wilders is sterker dan je gezonde verstand !!De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 20:11ellon
Wilders is natuurlijk niet verantwoordelijk voor de daden van een gek, maar gekken bewonderen natuurlijk geen gematigde mensen met vredelievende denkbeelden.
Ik vind één zinnetje in de verklaring van Wilders trouwens ook niet erg prettig overkomen:
quote: ... een slag in het gezicht voor de wereldwijde anti-islambeweging
Hier maakt Wilders alwéér geen verschil tussen de extreme islam en de gematigde gelovigen. Ik bedoel maar...ellon wijzigde dit bericht op 30-07-2011 20:11 met 0%De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 20:29Pagan
quote:Adoeseg schreef op 30 juli 2011 @ 19:52:
Misschien volledig overbodig: Niemand geeft Gerard Wilders hier de schuld. De vraag is alleen: waarom duurt het zo lang voor aleer die politici (inclusief, dus niet expliciet Gerard Wilders) hier openlijk afstand van nemen?Kleine moeite voor politici, die normaal niet vies zijn van een microfoon, om zich even publiekelijk te distantiëren van dergelijk wanstaltig gedrag...
Dit is niet zo overbodig, in de eerste posting van deze draad stelt poster Afra immers dat haatzaaien van Wilders heeft geleid tot de vreselijke aanslag in Noorwegen. Inmiddels is officieel aangifte gedaan tegen dit forum dat dit soort laster gedoogt.
Zelf zeg je dat kornuiten als Wilders afstand moeten nemen van de aanslag en nog niets van zich hebben laten horen. Als blijkt dat Wilders dit allang heeft gedaan, keer je terug op je schreden en spreek je opeens van alle politici. Over wie heb je het dan? De regering en Bea hebben meteen van hun afschuw blijk gegeven aan Noorwegen. Heb je het soms over kornuiten als Cohen en Dibi, die alleen bezig zijn in troebel water te vissen?
Het laatste nieuws van de PVDA is trouwens dat ze aan de koffie gaan, ik hoop toch niet dat deze gedachte is ingegeven door de vreselijke terreurdaad in Noorwegen.
De Partij van de Arbeid gaat een andere koers varen. Job Cohen en kornuiten zullen voortaan hard inzetten op het aanpakken van ontspoorde allochtonen. Men wil af van het softe 'multiculti-theedrinken'-imago.
Dat blijkt volgens De Telegraaf uit een uitgelekte e-mail. De nieuwe strategie zou het geesteskind zijn van strategisch leider Paul Slikker. De partij zou maanden aan het idee hebben gewerkt.
Er zal speciale aandacht komen voor de problemen die allochtonen veroorzaken. "Om het stevig te verwoorden: we gaan niet terug naar de tijd van multiculti theedrinken." Dat is dan ook alles wat de partij over het stuk kwijt wil, omdat het over een intern stuk gaat.
De koerswijziging is het gevolg van het falen van de PvdA om de coalitie- en gedoogpartijen het vuur aan de schenen te leggen. Dat baart Slikker zorgen. "We hebben het de afgelopen weken in alle gesprekken weer haarfijn te horen gekregen: dit kabinet is goed bezig. Ze zetten goede stappen op de veiligheidsagenda.""Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."
Dit onderwerp heeft 367 reacties, en bestaat uit 15 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 13-01-2012 14:35.
Drama Noorwegen