- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 1987 reacties, en bestaat uit 80 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 80.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 09:23.
Mailmaatjes over de hele wereld (3)
- Geplaatst op vrijdag 08 juli 2011 08:12Moonlight 281
goeiemorgen Maatjes,
we kunnen hier weer gezellig verder kletsen met ons geluksclubje.
Suzan, wat een afwisselende dag zul je vandaag krijgen!
De zon schijnt, ik kom later vandaag nog eens praten hier, fijne dag allemaal. - Geplaatst op vrijdag 08 juli 2011 09:46springbokkie
Gefeliciteerd met het nieuwe deel van mailmaatjes!
Gezellig hoor!
Afgelopen week was het erg druk hier: iedere dag na het werk een afspraak. Wel gezellig, maar gisteren was ik erg moe.
Vandaag een roostervrije dag met vanmiddag oud papier ophalen voor de tuinvereniging.
Moemoe jij zit in een prachtig natuurgebied, maar dat heeft zo z'n nadelen met toeristen die je voor de voeten lopen in de zomer.
We leren inderdaad veel van je Suus! Interessant allemaal.Always be yourself - life's too short to be anyone else. - Geplaatst op vrijdag 08 juli 2011 10:10OMI64
Ambus werk jij hier in de streek op de ambulance dan doe je heel mooi maar zwaar werk.met mijn dochter ben ik heel wat keren met de ambulance van het ziekenhuis in leiderdorp naar een ziekenhuis in Amsterdam op en neer gegaan als mede passagier ziet je niet zo lekker.
Fijne dag allemaal.Ouders leren kinderen spreken, kinderen leren ouders zwijgen. - Geplaatst op vrijdag 08 juli 2011 15:57letje
Moon, dank voor het nieuwe deel. hhiih Even zoeken maar hier ben ik ook weer.
Wat een drukte allemaal. Ben gisteren eerst naar dochter gereden 1 1 /2 uur. Daar blijven slapen om dan de volgende ochtend voor 2 1/2 uur rijden naar de funeral. Dan weer terug 2 1/2 uur en 1 1/2 uur met mijn car naar huis. Ik voel het wel en dan al die emations erbij.... Ben wel blij dat ik gegaan bent want de moeder van de zoon die overleed was erg blij dat ik kwam. Wij schijnen een zekere bond te hebben, jammer dat ik zover weg woont.
Nu weer de de gewonen slag van de dag oppakken. Vandaag blijf ik thuis om te beginnen. Vanmiddag voor een routine naar de dokter en dat is genoeg voor een dag. hihihihih De oude dag gaat praten, Moemoe. Herken je dat gevoel?
Omi leuk als je meepraat en net wat Zusan zegd de more de merrier.
Ik zie jullie straks nog wel even. Tot dan, letjeletje wijzigde dit bericht op 08-07-2011 15:59 met 0%Keep smiling - Geplaatst op vrijdag 08 juli 2011 17:11ase
Hoi allemaal, een nieuw deel, kunnen we weer lang kletsen, dank Moon dat je dat gedaan hebt.
Letje een zware dag gisteren dan vandaag maar rustig aan er moet niets meer, ematie's vreten energie.
Suzan ook een dag die niet goed liep ook erg voor de patient.
De vakantie mensen laten genoeg over , ik zeg dan altijd tegen mijn man zo staan wij ook in de super te zoeken alles vreemd, ik vindt het grappig om te zien.
Springbokkie even een paar dagen rust nodig ben je soms echt aan toe. Ga je nog naar Baak dit weekend of is het daar ook vakantie.
Hier beginnen de kinderen vandaag, en volgenden week heb kleindocher te logeren en de hond en parkiet van andere zoon, druk maar leukl.
Heerlijk weer lekker buiten .
Fijne avond,Zeg niet altijd wat je weet Weet wel altijd wat je zegt. - Geplaatst op vrijdag 08 juli 2011 17:38springbokkie
Letje je heb een lange reis en een zware dag gehad. Heel fijn voor de moeder van die jongen dat jij er was, vooral als jullie een band hebben.
Moemoe je hebt een gezellige tijd voor de boeg, maar wel druk met alle logees. De komende week werk ik nog gewoon en dan ga ik 10 dagen naar Baak om zelf een cursus te doenen niet om te tolken.
Morgen ga ik eerst met moeder naar haar zus in de Betuwe omdat hun jongste broer op visite komt. Hij woont in de buurt van Assen, zijn vrouw is dement en hij is twee jaar geleden geopereerd aan een aneurysma en het duurde lang voordat hij zich weer goed voelde. Je weet maar nooit wanneer ze elkaar weer zullen zien.
Zondag gaan we met mijn dochter, schoonzoon, kleinzoon en moeder uit eten in een buffetrestaurant.
Dochter krijgt het druk want haar huis staat te koop en mensen schrikken van de lila deuren en het veelkleurige badkamer, dus ze moet gaan schilderen. Kleinzoon gaat helpen met de muren in de badkamer, alles moet neutraler gaan worden.
Vandaag heb ik oud papier opgehaald en het ging goed, maar nu ben ik stijf en moe en ik wil nog een paar boodschappen halen. De supermarkt bij mij in de buurt is erg druk want het filiaal verderop wordt verbouwd omdat het een Jumbo gaat worden. (Dat is een supermarktketen.)Always be yourself - life's too short to be anyone else. - Geplaatst op vrijdag 08 juli 2011 18:57Moonlight 281
Jullie weten dus het nieuwe deel ook weer te vinden!
Wat heb je veel uren in de auto moeten zitten Letje, maar je bent wel je schoondochter tot steun geweest en dan ook nog eens die verdrietige moeder: dat is véél waard.
Hoop voor je dat de uitslag van het onderzoek ook onder de routine valt.
Het is slim om je huis in neutrale kleuren te verven: dat hoor en zie je in die huizenprogramma's op TV ook altijd, dan kunnen de mensen hun spullen beter plaatsen blijkbaar. Hoop dat het huis dan snel verkocht zal zijn.
Kan me voorstellen dat je moe bent na vandaag Springbokkie, papier ophalen is ook een zware klus.
Hier zie ik ook al veel vreemde gezichten in de supermarkt Moemoe, en eerlijk gezegt heb ik er wel een hekel aan als er mannen meekomen die anders gewoon thuis zitten want alles wordt overwogen of het wel nodig is, terwijl ze zich een jaar er niet mee bemoeien en alles wel goed vinden.
heb net zoon+vriendin naar de feestlocatie gebracht, hun nieuwe buren trouwen vandaag, vannacht (kan 1 uur zijn maar ook 4 uur of nog later) bellen ze als ze opgehaald willen worden.
Maatjes, ik wens jullie allemaal al een fijn begin van het weekend. - Geplaatst op zaterdag 09 juli 2011 08:24springbokkie
En Moon ie hoe laat was het feest afgelopen?
Als je een huis wilt verkopen lukt dat inderdaad beter als het in rustige kleuren geschilderd is. Mijn collega's hadden ook commentaar toen ze het huis op het internet zagen.
Ik zit naar Ravelijn te kijken, een Nederlandse kinderserie - zo mooi!Always be yourself - life's too short to be anyone else. - Geplaatst op zaterdag 09 juli 2011 09:09ambusuus
Goeiemorgen maatjes
,
Het nieuwe deel hoeft niet gelijk vol hoor hihi
. Wat hebben jullie weer veel geschreven. Gezellig hoor.
Moon je hebt een mooi openingsplaatje geplaatst. Het past prima bij ons kluppie; bedankt. Ben jij niet een beetje te goed voor deze wereld? En helemaal voor je eigen kinderen? Ben ik heel slecht als ik had gezegd dat ze maar een taxi moeten bellen als ze naar huis willen? Of doen ze als tegenprestatie zondag de hele beestenboel en krijg jij dan een ontbijt op bed hihi? Hoe laat (of hoe vroeg) is het geworden?
Bekijk het vakantie-winkelen van een positieve kant zoals Moemoe. Gewoon lachen om die stuntelende en bemoeierige mannen
die ineens vinden dat er anders gewinkeld moet worden hihi.
Springbokkie, je hebt een druk weekje achter de rug. En vind jij het ophalen van oud papier ontspannen? Dat is loodzwaar hoor
.
En vandaag zit je in de Betuwe. Dat is ook een aardig eind rijden. Ik hoop dat het gezellig wordt.
En je dochter is heel verstandig dat ze het huis in een neutralere kleur gaat schilderen. Een huis dat half roze was, vond ook ik een half jaar geleden geen optie om te kopen. Hoewel je het zelf als koper ook kunt schilderen, maar toch roept het negatieve gevoelens op en dan koop je zo’n huis echt niet
.
Omi64, nee ik zit in de regio Rotterdam Rijnmond. Maar we doen door het hele land wel allemaal hetzelfde werk. Dus doe de collega’s maar de groeten van me als je weer met je dochter in een ambu zit. Ik kan me voorstellen dat je niet echt rustig naast de chauffeur zit in een ambu. Maar ze zijn getraind in het omgaan met ongeruste passagiers naast zich. Het zijn stuk voor stuk geweldige en fijne mensen
, die ook nog eens fabuleus een ambu kunnen besturen; al of niet met toeters en bellen.
Letje, wat een huzarendag heb je meegemaakt. Zo veel kilometers rijden en tussendoor die hele emotionele begrafenis. Heel knap. Fijn dat je het hebt gedaan
. Dat wordt gewaardeerd door de betrokkenen.
Moemoe je krijgt vakantielogees, inclusief de dieren. Ik wens je veel plezier.
Gisteren hebben we niet zo’n spectaculaire spetterende dag gehad. Maar ook niet onaardig. Wat verwondingen op het politiebureau na een vechtpartij, een psychiatrische patiënt die opgenomen werd. Een aanrijding tussen een scooter en een auto, maar het leek op een gebroken onderarm. Dus met een mitella om mocht de jongeman zelf naar het ziekenhuis. Met een gebroken arm hoef je niet met een ambu vervoerd te worden. Een chronisch zieke jonge vrouw met een acuut probleem en dat soort “klein” leed. Ook werden we eenmaal gevraagd buiten de regio te rijden en een keer een meisje met waterpokken (en een achterliggende forse aandoening). Maar de echtgenote van onze chauffeur was gisteren uitgerekend en dus wilde hij niet te ver weg en geen contact met een besmettelijke ziekte. Het werd direct erkend en we kregen andere ritten.
Vandaag krijgen we onze kleinzoon te logeren dit weekend. Gisteren was hij weer helemaal gezond en gezellig dus dochter kan dit weekend gelukkig haar afspraken nakomen en wij mogen genieten van ons oogappeltje
.
Mensen, ik zal er morgen niet zijn maar maandag ben ik er weer.
Iedereen een gezellig, mooi en fijn weekend gewenst.
Take care en stay safe
- Geplaatst op zaterdag 09 juli 2011 11:46ase
Goeie morgen, uit een somber bewolkt brabant, geen regen.
Suzan jij vindt dat je een rustige werkdag had,je collega voorzichtig met waterpokken prima dat er een andere rit was voor jullie. Jij krijgt ook kleinkind te logeren kun je ook genieten.
Letje gaat het vandaag na een verdrietige dag en vele uren auto rijden, is er vermoeiend.
Moon hoe laat/vroeg moest je je bed uit om zoon te halen, dan is je nachtrust verstoord, maar blij dat zoon veilig thuis is, hebben ze lekker kunnen feesten, moeders hè dien doen dat.
Springbokkie gezellig uit geweest.Fijne dag op Baak een cursus doen daar leer je van en dat is de boeling, je dochter is erg verstandig bezig als ze haar huis in rustige kleuren verft , verkoop zeker beter.
Prettig weekend allemaal.Zeg niet altijd wat je weet Weet wel altijd wat je zegt. - Geplaatst op zaterdag 09 juli 2011 18:53letje
Ja moon, wij hebben het nieuwe deel allemaal gevonden. En wij blijven schrijven toch?
Het is hier weer een prachtig week end. De duiven zijn opgelaten en om 3,30 verwachten wij de eerste. Was bijna in de kast en verder luieren en krantje lezen. Mind you de tuin heeft toch wel zijn aandacht nodig met de hitte. Wateren en oude bloemen eruit halen is toch een dagelijks werk en dat moet dan wel.
Fijn dat je 10 dagen naar Baak gaat voor een cursus Springbokkie. Daar zal je relax van worden. Een buffet dinner met je dochter en schoonzoon en kleinzoon is ook niet te versmaden. Dan neem je je moeder mee naar haar siblings. Je hebt het nog druk met familie verplichtingen. Hihih Maar meest zijn toch wel voor je plezier en anders voor het plezier van anderen. Je moeder appreciates het wel denk ik zo. Ik zelf heb nog een tante die leeft en zij is 89. Je moet maar zuinig zijn op degenen die je nog hebt.
Suus een heerlijke drukke dag gehad en nu oppassen op je liefje. Wat bof je toch!! Je car is die gerepareerd nu? En van nou af niet meer uitlenen aan je man??
Moon jij zal het nog druk krijgen met het nieuwe huis van je zoon? En leuk zeg dat zij nu al kontakt hebben met de nieuwe buren. Zelfs een uitnodiging voor een bruiloft. Goed begin zou ik zo zeggen.
Moemoe jij geniet ook van het mooie weer zie ik zo. Wel ga je een drukke tijd tegemoet met die logees en huisdieren oppas! Maar je geniet er van en je kan naderhand toch wel weer uitrusten.
De dokter was een routine maar zij vond dat mijn bloeddruk nu te laag ging worden dus de medicijnen zijn verandert. Zij zei dat ik mij sluggish voelde doordat de bloeddruk te laag was.
Omi jij zegd dat je geregeld op en neer met een ambulance mee gegaan bent. Hopelijk is dat niet meer nodig nu?
Groetjes allemaal en tot de volgende keer letje
Keep smiling - Geplaatst op zondag 10 juli 2011 00:43cinnemon
Oh.. Oh had ik zo een mooie posting gemaakt, nog even dit en dat.... alles weg. Oke.. opnieuw !!
Moon, Wereld bol hoe toepasselijk !, ieder keer als ik moon zie, denk ik aan je verklaring van Sunshine en Moonlight. ik denk dat jij voor je hele familie een Sunshine bent.
Moemoe=Ase ? (voor Omi), jij woont in een mooi toerisctisch gebied ? Limburg ?, ja.. dat vind ik ook mooi.
Springbok, Cursus, wil je er iets meer over vertellen, want ik vind iedere cursus interessant. Neutrale kleuren is goed voor de verkoop, maar ook BIJNA LEEG, dan lijkt het schoon, ik bedoel alles in kasten, want overal dingetjes lijkt rommelig en op het lege aanrecht een mooie bloeiende plant. het is maar een suggestie, ik heb in het verleden heel wat huizen gekocht, ik keek altijd eerst naar de locatie en daarna naar het huis, ik dacht altijd, ach... dat en dat kan ik zelf veranderen.
Omi, heeft een hele mooi artistieke hobby, ik bewonder dat, want ik kan dat helemaal niet, Wat ??, dat mag ze zelf vertellen.
Letje, ik zie het al, het is hier precies het zelfde met de afstanden, ik geloof toch dat je die dag een afstand van Friesland to ongeveer Eindhoven hebt gereden. Ik leef mee en geniet ook altijd van je verhalen over de duiven.
Gisteren heeft mijn dochter gebeld en haar nieuwe hollandse mobile nummer door te geven, zodat ik kan nu kan teksen, alles gaat goed, Nick zat gisteren aan zijn eerste chocolade vlokken boterham, dat was een tractatie, dat kende hij helemaal niet. mmmh. lekker.
Ik is een verkorte versie, de volgende keer meer, allemaal een fijn weekend. - Geplaatst op zondag 10 juli 2011 12:42ase
Goeie middag, de zon schijnt tussen de wolken door en het wordt warmer, dus straks buiten.
Cinnemon fijn dat je nu met je dochter contact kunt houden, en je kleinzoon geniet van onze lekkere boterhammen met vlokken en hagel.
Ik woon in Brabant en heb deze hobby

maar niet alleen deze.
Moon hoe is het met de veulens je hebt het er druk mee denk ik.
Letje een dag rust, en nu wachten op de duiven, ik hoop dat je man weer wint met de superduiven.
Springbokkie een week Baak rust en gezellig met de cursisten.
Suzan lekker met kleinzoon gespeeld en werken zo vliegt de tijd, maar die vliegt hier ook.
Allemaal een gezellige zondag.Zeg niet altijd wat je weet Weet wel altijd wat je zegt. - Geplaatst op zondag 10 juli 2011 12:59OMI64
letje nee gelukkig niet meer dit was 14 jaar geleden. We gaan nu met onze eigen auto eens in de negen weken.Een nasleep van een ongeluk bij mijn dochter maar het gaat gelukkig goed met haar.
Hier is het ook mooi weer vandaag de zon schijnt en een heerlijke temperatuur.
Cinemon wat echt hollands he voor je kleinzoon een boterham met chocolade vlokken hij zal ze nog vele keren eten zoalng die hier is.
Ase wat een mooie knipwerk is dat. Dat is heel secuur werk heel mooi
fijn weekend allemaal.OMI64 wijzigde dit bericht op 10-07-2011 13:01 met 7%Ouders leren kinderen spreken, kinderen leren ouders zwijgen. - Geplaatst op zondag 10 juli 2011 20:45Moonlight 281
hoi Maatjes,
gisteren niet online geweest omdat ik veel te doen had overdag en we 's avonds kaarters hebben gekregen, zij waren 6 weken op vakantie geweest, dus veel bij te praten en van kaarten niet veel gekomen.
Wel gezellig geweest.
Suzan, ik ben ook altijd door mijn ouders gebracht en gehaald, dus ik vind het ook heel gewoon dat ik dat nu voor mijn zoon doe, hoop dat hij het ooit ook weer voor zijn kinderen doet.
Een taxi is duur als je 65 km ver moet, en ze kunnen hun geld nu goed gebruiken met een nieuw huis dat nog ingericht moet worden.
Maar.......ik heb niet in de nacht hoeven te rijden want ze zijn meegereden met hun nieuwe buren.
Mijn zus is echt Sunshine dus ik ben Moonlight Cinnemon, wij hebben allebei meestal een goed humeur, ik zie het leven van de positieve kant, en ook maneschijn kan veel licht geven weet je.
Fijn dat je dochter nu bereikbaar is via sms, en ja: hagelslag, typisch Nederlands, in Belgie noemen ze het muizenkeutels.
Moemoe, ik vind het knap dat je zoveel geduld kunt opbrengen op dergelijke kunt maken, ik zou het alle hoeken van de kamer laten zien, heb er echt het geduld niet voor.
Vandaag prachtig weer geweest en ook morgen en dinsdag nog zulk weer. Vandaag een flinke fietstocht gemaakt, en woensdag komt mijn middelste neefje hier een paar dagen vakantie houden, het is weer zover: ze komen weer alledrie.
Springbokkie, heb je een leuke vrijdag gehad, je moeder ook tevreden dat ze iedereen weer gezien heeft?
Maatjes, ik wens jullie nog een fijne avond verder.
- Geplaatst op maandag 11 juli 2011 01:58letje
Moeders he Moon? Je doet veel voor ze en je doet het graag. Suus jij doet ook zoveel voor jou dochter. Alleen moeders kunnen dit begrijpen. Mijn vriendin heeft ook een dochter die een zoontje heeft en alleen staat. Zij doet net zoveel als jij voor die dochter van jou. Mijn zus die geen kinderen heeft kan dit niet begrijpen. Zij vind vaak dat de dochter er gebruik van maakt. Maar als moeder zorg je toch voor haar. Ik kan er wel inkomen. Toen een van mijn dochters door een scheiding ging waren wij er ook dag en nacht mee bezig.
Moon je hebt het weer gezellig gehad met de kaarters ook. Kan mij indenken dat je bijna niet tot kaarten toe komt. Hihihih
En ook nog een fijne fiets tocht gemaakt. Volgen jullie de tour de france nog? En wat van de voetbal van de dames? Spannend wel. Ik zelfs zag de wedstrijd van Japan tegen Duitsland. Verder niet zoveel hoor mijn man wel
Omi ik ben wel nieuwsgierig naar jou hobby???? Please tell!!
Die kaarten van jou Moemoe ken ik. Degenen die ik over de tijden van jou kreeg staan hier in achter het glas te prijken. Ik kijk er nog wel eens naar. Die je hier hebt staan is prachtig zeg!! Dat moet veel tijd gekost hebben.
Het is de laatste race geweest van de oude duiven en man is tevreden. Nu drie weken geen vluchten en ik ben er blij mee. De laatste tijd zoveel tijd in beslag genomen ik heb een break nodig. Man ook, nu kan hij zich concentreren op de jonge duiven. Hij heeft nooit rust. Hihihih
De afstanden bij jou Cinnemon zijn ook zo groot altijd. Dat Australia is ook erg uitgestrekt. Ik ben van Sydney vandaan naar Canberra geweest. Dat is dan de hoofdstad. Erg de moeite waard. Wij zijn er toen drie dagen geweest.
Het week end is weer voorbij en morgen weer het begin van een nieuwe week. Hopelijk een beetje rustiger dan de vorige. Toedeloe letje
Keep smiling - Geplaatst op maandag 11 juli 2011 10:28ZusterSuus
Goeiemorgen maatjes,
De zon schijnt en ik zit lekker ontspannen achter mijn PC. Lekker hoor om weer even een dagje vrij te hebben. Maar de wasmachine draait uiteraard al wel en straks begin ik met het uitzoeken van de spullen voor de 4-daagse; komende vrijdag vertrek ik weer richting Nijmegen.
Het weekend was erg gezellig. Ik heb wel een “houten” achterwerk van het (mee)spelen op de grond met het treintje. We hebben een mooie baan gemaakt en heeeeeeeeeel veel rondjes gereden. En natuurlijk zijn er bellen geblazen in de tuin en hebben we alle speelpleintjes in de wijk gevonden en is de duplo weer gebruikt om mooie en gekke huizen te maken. En de nieuwe kleurpotloden en (water)viltstiften zijn met enthousiasme gebruikt
.
Volgens mijn dochter werd kleinzoon de voorgaande week veelal om 5 uur al wakker. Dus hebben we hem een uurtje langer opgelaten en toen ik om half zeven ’s ochtends kwam kijken zat hij net rechtop in bed zijn oogjes uit te wrijven
. Kortom een groot succes. Wel vertelde dochter over haar voorgenomen vakantie en Klorus en ik hebben er wel onze zorgen over. We hebben haar financiële ondersteuning aangeboden en ze zal het accepteren als ze het nodig heeft bij onvoorziene omstandigheden. Maar we hebben allebei slecht geslapen daardoor waardoor ik me bijna versliep. Ik moest naar de huisarts voor een vlekje op mijn rug; die is absoluut niet kwaadaardig; hand op het hart van de huisarts. Gelukkig dus
.
Moemoe hebben jullie nog een zonniger weekend gehad dan de bewolking van zaterdagochtend?
Jij hebt wel een hele leuke hobby
. Is dat niet een beetje hetzelfde als wat Moppie veelvuldig doet?
Letje, je hebt even een tussenstop van de duivensport. De duiven zijn aan vakantie toe en jullie niet minder
.
Mijn auto gaat morgenavond naar de garage en ik hoop hem woensdagavond of donderdag weer te kunnen halen.
Een wat lage bloeddruk is minder slecht dan een te hoge. Maar als het met medicatie te verhelpen is dan is dat uiteraard prima
.
En je hebt gelijk Letje, we doen allemaal voor onze kinderen wat we op dat moment goed en verantwoord vinden. Al zijn ze al hoog en breed volwassen.
Cinnemon, het “verdwijnen” van je werk overkomt ons allemaal af en toe. En vaak net op een moment dat je net geen tijd hebt om het uitgebreid over te doen.
Gezellig dat je weer kan smssen met je dochter. Ik doe het ook veel met onze dochter.
En laat Nick niet verslingerd raken aan de vlokken hihi. Anders moet het met kilo’s worden aangevoerd.
Omi, gelukkig is jullie ambu-ritjes-tijd achter de rug
.
Moon je hebt helemaal gelijk. Ik moet me er niet mee bemoeien
. Het is hier in de stad natuurlijk beregemakkelijk om de kinderen samen naar huis te laten fietsen of lopen na een avondje feest vieren. Iedereen doet zijn/haar eigen ding om de kinderen netjes en heel groot te krijgen. En wat blijkt; ook jouw kinderen snappen heel goed dat er misschien andere mogelijkheden zijn om thuis te komen. Lief van de nieuwe buren dat ze mee konden en mochten rijden. Dat blijkt dus van biede kanten prima te klikken met de buren. Dat is echt goud waard.
En je krijgt weer neefjes (en nichtjes?) op vakantie. Wat gezellig; maar ook wel weer druk. Leuk hoor.
Ik ga aan de slag. Ik heb natuurlijk ook nog een huis waar af en toe iets aan moet gebeuren. Dus ik ga de bedden afhalen en de was kan straks lekker buiten hangen.
Mijn slaapzak moet even luchten voor vrijdag en zo kom ik ook langzaam weer in het 4-daagse sfeertje
.
Iedereen een hele fijne en zonnige maandag gewenst.
Take care en stay safe
Take care en stay safe - Geplaatst op maandag 11 juli 2011 19:18letje
Net terug van een tochtje door het platte land hier. Erg uitgebreid en nu is het moment dat de boerderijen hun land openstellen voor mensen die zelf willen plukken. Dat bespaart hun veel personeel en de mensen doen het graag. Wij hebben dan raspberries geplukt toen nog naar de groenten velden en krootjes en erwten geplukt. Zij staan nu te pruttelen op de stove. Die krootjes mmmmm ik ben er gek op en dan die erwten??? Eten als je ze van hun jasje afdoet. heerlijk zo vers.
Niet dat ik het geregeld doet want het is toch wel veel werk. hihihih
Het is snik heet en toch vandaag maar de airco aan doen. Tot nog toe niet gedaan. Veel mensen wel hoor maar ik vind het zo naar om de ramen en deuren dicht te moeten houden. Dat moet je in de winter ook doen door de kou.
Nog wat mankementen doen buitenshuis. bank voor het veranderen van de credit card. Dan nog storten van de cheques van de volleyball ladies voor ons volgende trip. Altijd wel wat te doen. Dan niet vergeten om de planten bakken water te geven want die hebben het nu echt nodig.
tot straks letjeKeep smiling - Geplaatst op maandag 11 juli 2011 20:37emmaroos
goedenavond en nog gefeliciteerd met t nieuwe deel.
vandaag voorlopig de laatste keer op maandag gewandeld, we pakken t straks weer op, lekker op de dijk, daar was een prima briesje, en lekker op een terras afgesloten met een rosé biertje.
sinds ik die melatonine tabletjes neem, heb ik goed geslapen, weet natuurlijk niet of t echt daar aan ligt, maar ik ben er blij mee,
s,morgens ben ik wel vroeg wakker , maar dat heeft te maken dat ik licht doorlatende gordijnen heb.maar dat vind ik niet erg, val wel weer in slaap en anders lekker lezen.
zondag een hele leuk dag, waar een kookclubje werkelijkheid is geworden, we laten ons verwennen door kaasfondue, met heerlijke salades , dus we gaan ervoor, over 3 weken
Letje heb even nagelezen,over de begravenis, en fijn dat je tot steun kon zijn, ja t blijven hele droevige dingen die toch ook op je pad komen.
deze week een beetje bijkomen voor jullie
leuk dat zelf plukken van raspberries, frambozen??? en lekker verse groenten , wij hadden ook ooit een volkstuin, met heerlijke aalbessen, aardbeien, en wat ik vooral heel lekker vond waren de kruisbessen, en dan nog heel veel groente, .wel veel werk, alles plukken, blancheren, en in de vriezer
Suus, wat ben jij lekker bezig gewwest met je kleinzoon, hij boft maar met zo'n aktieve oma, en top dat t werkt dat later naar bed en later wakker.
jullie in de zorgen om je dochter, om de vakantie, zal t eerst nalezen, om te begrijpen hoe en wat.maar t is zoals je zegt, je blijft je altijd zorgen maken, als er iets is, al zijn ze op zichzelf en al ouder.
Ase dat is echt mooi, wel een secuur werkje lijkt me, maak je zo ook op afspraak voor anderen, bij bijzondere gelegenheden?
hah die vlokken en hagelslag, grappig dat ze it in t buitenland niet kennen, maar jouw kleinzoon kon er geen genoeg van krijgen Cinnemon, en balen he als je stukje weg is, kun je t niet copiëren tussendoor en aan t eind.
Springbokkie oud papier ophalen, papier is loeizwaar dus je hebt gelijk een goede training gehad.en leuk dat je een cursus gaat doen, wil je ook vertellen wat? voorheen ook altijd veel gedaan, maar nu op een laag pitje.
heb al een paar dagen last van mn keel, komt waarschijnlijk omdat ik zo slecht geslapen heb de afgelopen tijd, dan gaat je weerstand achteruit, nou ja zal wel weer over gaan,
ga even CSI NY kijken, weer even wegzwijmelen bij de beelden van New York, laatst was en een aflevering bij yourin travel over new York
morgen nog even de laatste dag genieten van t mooie weer - Geplaatst op dinsdag 12 juli 2011 15:26Moonlight 281
hoi Maatjes,
Suzan, ik vond het niet bemoeizuchtig van je hoor, ieder doet zoals hij/zij het gewend is, en een mening geven dat mag hier gewoon.
Dus de wandelschoenen staan al weer bijna klaar voor de 4-daagse: ik kom dus dit jaar niet, mijn oom loopt ook niet mee en we slaan dus een jaartje over. wel jammer want ik vind het altijd één grote happy family en hééééél gezellig.
Wat klinkt dat heerlijk dat tochtje dat jullie gemaakt hebben Letje, mag je dan gewoon pukken wat je nodig hebt of zijn het de groenten die nog op het land zijn achter gebleven na de oogst?
Hier is het ook prachtig weer maar nu schuiven er wolken binnen, er is plaatselijk 40 mm regen voorspeld maar die krijgen wij hier niet, op de buienradart zie ik dat het over Limburg en Duitsland weg trekt.
Maar beter ook, zoveel kan de grond niet verwerken in een keer.
Morgen ga ik mijn neefje halen dus tot.....?
houdoe allemaal.
- Geplaatst op woensdag 13 juli 2011 18:08ZusterSuus
Goeienavond meiden
,
Ik ben er weer even. Mijn dochter gaat niet zwemmen vanavond. Gisteren kwam ze behoorlijk verkleumd en nat thuis. Er is weer erg slecht weer voorspeld en dus neemt ze het risico nu niet. Dus ze neemt een avondje rust. Heeft oma ook ineens rust
.
Ik heb weer een paar heerlijke werkdagen gehad. De collega van vandaag is ook morgen mijn maatje. Ze is vrij nieuw maar we blijken heel veel dingen gelijk te hebben en er gelijk over te denken. Ook lopen we allebei nogal stevig door, dus het klikt uitermate. Vandaag deden we 7 ritten en morgen willen we 8 hihi. Hoe kan een mens zo’n leuke baan aangeboden krijgen?????En gisteren hebben we weer twee keer een half uur aan de Maasboulevard zitten genieten (terwijl je daar dus ondertussen nog geld voor krijgt ook!
).
Nog een dagje werken en dan ben ik anderhalve week vrij
en vertrek ik naar Nijmegen vrijdagochtend. Yesssssss, dan ben ik dus anderhalve week niet online.
Letje wat is dat leuk he om je eigen groente en fruitschaal vol te mogen plukken. Ik kom krootjes bij je eten hihi
. Klorus is er niet dol op en voor mezelf alleen kook ik ze niet gauw.
Ben je toch weer overstag gegaan voor de airco? Wij hebben hier in NL wel arko (alle ramen kunnen open hihi
). Ik vind het prima zo. Die plavuizen hier maken het heerlijk koel op de een of andere manier.
Oeoeoeoe de planten moet ik ook nog doen. In ieder geval voor ik vrijdag vertrek. Ik probeer het te onthouden.
Emmaroos jij geniet ook van het leven lees ik
; wandelen, kookclub, lekker lezen als je niet kan slapen enz. We moeten er zelf iets van maken en jij kan het ook goed.
Doe je voorzichtig met je keel. Even niet te veel kletsen???? Bij mij is het vaak een voorbode van een verkoudheid. Dus houd jezelf warm
.
Moon, jammer dat je niet naar Nijmegen komt dit jaar. Volgend jaar beter. Ik zal dubbel genieten, dus de helft is voor jou
.
Ik heb nieuwe sportschoenen met van die bolle zolen. Het is even wennen, maar het loopt wel apart. Ze gaan wel mee naar Nijmegen, maar tijdens mijn “werk”daar gaan mijn werkschoenen aan (met stalen neuzen e.d.) en als ik vrij ben gaan mijn rode clogs aan. Alleen als we de stad in gaan dan gaan de sportschoenen aan.
Hier heeft het gisteren echt wel even flink gespookt. Vooral ’s avonds rond 9 uur plensde het en was er wat gebliksem en gedonder.
Heel veel plezier met je neefje
.
Mensen, ik ga eten koken
. En dan daarna op de bank met een boek want de TV doet het nog niet. Klorus zou iemand bellen maar dat heeft hij blijkbaar nog niet gedaan. Ook zonder TV vermaak ik me wel.
Take care en stay safe
Take care en stay safe - Geplaatst op woensdag 13 juli 2011 18:24letje
Moon jij hebt het druk vandaag met je neefjes. Leuk he die vakantie visits met hen. Zij genieten wel bij Tante Moon en al de paarden en Napoleon. Gaan ze mee met eireren halen bij de kippen? Wat een leuke herinneringen bouw jij zo met hen. Geniet er maar van.
Die boerderij waar wij toen waren om te plukken? Er is management aanwezig. Je wordt verteld welke rij bessen je mag plukken. Iedereen krijgs zo zijn eigen rij. Dus niet dat iemand net de mooie bes voor je ogen weg pikt. Hihihih Ik moet zeggen dat ik nog nooit zulke heerlijke krootjes hebt gegeten. Geen zout of zuiker was er nodig. Zo gesneden op het bord. Ik krijg gewoon water weer in mijn mond. De erwtjes 5 min. gekookt en ohhhhhh mmmmmm. Ik ga er vast weer naar toe.
Emma roos jij had eens een volkstuin en weet waar ik het over hebt! Dan Springbokkie ga jij naar die club van jou om te plukken? Jij zelf hebt geen tuintje meer maar verkopen degenen daar soms wat van hen? Die gourgettes zijn altijd te veel om zelf te eten herinner ik mij nog. Een van de duiven kerels bracht altijd tomaten en die gourgettes ook. Ben benieuwd of ik ze dit jaar weer krijg.
Ik heb een druiven tomaten plant in een pot en de tomaten zijn er al. Nog wel groen maar het beloofd een goede oogst. Hihihih
Emmaroos waarom is het de laatste wandeling op de duik op Maandag? Houd je clubje er mee op. Hopelijk vind je iets om te kunnen slapen. Dit lijkt mij vreselijk als je daar problemen mee hebt.
Ik heb op het moment low energy. Ik sleep mijself rond. Ik drink al meer water hopenlijk helpt dat. Ik ga ook eens kijken of mijn bloeddruk laag is en of het dat is.....
De tying hield ineens op toen ik naar jullie schreef en luckily kon ik het nog bewaren op ‘word’. De comp restarted en het is weer goed!!!
Ik zie ook dat in die tussentijd jij, Susan bent aangekomen.
Jij hebt dus een break doordat je dochter niet gaat zwemmen. Is het weer zo lelijk bij jullie? Mijn zus gaat vanmiddag met het vliegtuig naar holland. Zij vertelde mij dat het weer niet zo goed is geweest de laatste tijd. Heb ik dat dan gemisd? Nu zie ik het wel door dat zwemmen van je dochter. Goed dat zij zelf er voor oppast. Net zo bijdehand als haar moeder??
Je gaat wel lekker met dat werk van jou. Haast niet te geloven hoe jij er van geniet. Dat hoor je niet vaak! Ga zo maar door zou ik zeggen en dat je maar lang die energy houd. Dit komende week end is het alweer de vierdaagse? Weer een hoop drukte maar ook genieten dan!!
Gisteren voorspelde ze regen en geen water voor de planten??? De regen kwam niet en een plant viel zelfs om van de droogte. Arm ding!! Ik heb er van geleerd en neem het niet voor zeker dat het gaat regenen. Dus nog de planten water geven. Misschien krijg ik dan ook mijn energy terug.
Tot straks dan maar. Letje
Keep smiling - Geplaatst op woensdag 13 juli 2011 20:08springbokkie
Letje zelf je fruit en groenten oogsten op een boerderij is leuk, alles is dan lekker vers. Op de volkstuin hadden ze veel courgettes, maar ik heb er geen genomen. Straks ben ik 10 dagen van huis en ik hoef niet voor eten te zorgen.
Suus jij verheugt je alweer op de vierdaagse, ik hoop dat we dan redelijk weer hebben. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over de reis van je dochter, maar het is blijkbaar iets dat ze gewoon doen moet. Fijn dat jullie financieel kunnen helpen mocht het nodig zijn.
ER die cursus die ik ga doen is pastoraat op de Bijbelschool waar ik altijd tolk. Erg gezellig en leerzaam.
Moemoe je hebt een schitterende kaart gemaakt - daar is veel geduld voor nodig en een vaste hand. Chapeau!
Moonie jouw neefjes gaan weer genieten bij jullie. De verjaardag van tante was gezellig.
Vanaf vrijdag ben ik 10 dagen offlineAlways be yourself - life's too short to be anyone else. - Geplaatst op woensdag 13 juli 2011 20:57ase
HOi maatjes ik kom even dag zeggen zit moe op de bank, kleindochter in bad en bed hondje in de mand,maar leuk de hele dag, omdat het regende naar een binnen speeltuin geweest daar mogen alleen kinderen spelen, wij zaten aan de koffie.
Het is vermoeiend maar leuk.
Fijne avond allemaal.Zeg niet altijd wat je weet Weet wel altijd wat je zegt. - Geplaatst op donderdag 14 juli 2011 09:35moppie49

Goedemorgen dames, hier ben ik weer. Het kaartje zegt al genoeg..
De visite is alweer weg en een dagje moeder ook al weer geweest. En gisteren allerlei klussen gedaan.
Vandaag verder.
Springbokkie veel plezier hoor die 10 dagen.
Suzan jij ook veel plezier bij de Nijmeegse vierdaagse. Hopelijk niet te veel mensen met blaren, die je dan moet helpen.
Moonlight jij druk met je neefjes. Leuk hoor. Hoe gaat het nu me tdie jonge paarden?
Letje sterkte daar. Ik las dat je naar een begrafenis moest. Nooit leuk.
Iedereen die ik niet genoemd heb, ben ik niet vergeten hoor.
Groetjes allen.
MOPPIE
Dit onderwerp heeft 1987 reacties, en bestaat uit 80 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 80.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 09:23.
Mailmaatjes over de hele wereld (3)