- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 76 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 16:02.
Wat viel jou op vandaag?
- Geplaatst op donderdag 22 september 2011 18:08rema
Was het tijdens de verkiezingen anders dan? Viel me al mee dat ze zich zolang ingehouden hadden, maar het moest er blijkbaar toch even uit bij de kleuters. - Geplaatst op vrijdag 30 september 2011 20:38willy1944In de leugenkrant van vandaag stond (telegraaf),: Jonge jatters een jongen van 8 en een zusje van 11, probeerde een barbypop uit een speelgoed winkel te verduisteren, door de pop uit het cellofaan papier te halen, en zo de winkel uit te lopen. Kinderen van die leeftijd hebben nog niet in de gaten dat ze iets stelen. Ik heb het eerder meegemaakt met een vriendinnetje van een dochter meegemaakt, die in de supermarkt voor tussen de middag haar snacks mee te willen nemen voor tussen de middag op school, Ook daar werd de politie ingeschakeld. Kinderen van die leeftijd,hebben dat gevoel nog niet. Ze heeft nooit meer wat zomaar weggenomen.willy1944 wijzigde dit bericht op 30-09-2011 20:42 met 1%
- Geplaatst op vrijdag 30 september 2011 20:46willy1944Ook in die zelfde krant stond dat wapens kopen lastiger zal worden, Hoezo lastiger? hET MOET ZO WORDEN DAT ER HELEMAAL GEEN WAPENS MEER WORDEN GEMAAKT. Het gemeenste wapen is altijd nog de tong. Moslims eten geen varkensvlees omdat volgens hun je onrein wordt door varkensvlees te eten. Maar daar wordt je niet door onrein, niet wat men naar binnen werkt, die laatklep in, maar wat uit de mond komt wordt je onrein van. en het op twee na gemeentste wapen is de pen.Daar kun je pas echt mensen mee kwetsen, want als je iets zegt, vergeet men het na een poosje, maar als je iets schrijft, staat het zwart op wit, en kun je dat altijd weer terug halen. Ik pleit voor een wapenloze wereld. Want zijn we niet allemaal broeders en zusters (familie) van elkaar?willy1944 wijzigde dit bericht op 30-09-2011 20:50 met 28%
- Geplaatst op woensdag 05 oktober 2011 18:39Adoeseg
Is dat zo? Zijn we allemaal broeders en zusters van elkaar? Wat gek, daar merk ik in de praktijk maar weinig van. Alleen maar eten en gegeten worden, egoïsme, haat nijd....En over wapens wil ik het al helemáál niet hebben....Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op maandag 10 oktober 2011 23:47willy1944Jazeker, zijn wij allemaal familie van elkaar., daarom is het zo dom, om oorlog te maken, want je vader kan je kind weer worden, en je dood toch niet je eigen kind? Denk daar maar eens over na.
Wat me vanavond overkwam, er liep zomaar een kikkertje binnen in mijn woonkamer, ik dacht eerst dat er een grote spin op de vloer zat, maar toen ik het wilde aanraken, het leek ook nog op een dotje haar van de hond. hipte het weg, heb hem buiten neer gezet. Het is vreemd omdat ik op een bovenverdieping woon, dus niet aan de straat kant., hoe kan zo'n beestje nou helemaal hier verzeild raken.
Nog iets vreemd om half 12 wordt er op mijn raam geklopt, staan er twee jonge meiden voor mijn raam de ene riep buurvrouw, toen ik mijn raam open deed, zag ik dat ze een behoorlijke borrel op had, en dat haar metgezelin haar naar de overkant begeleide, ik heb haar niet eerder hier gezien. Ook weer iemand die de weg kwijt is. - Geplaatst op zondag 23 oktober 2011 18:20jop envelopwat viel me op.....helemaal niets.zondags leef ik als een kluizenaar.ik kom nergens.hier komt niemand.tja wat zal ik ervan zeggen?
- Geplaatst op zondag 23 oktober 2011 22:35werkende mama
Wat mij opviel vandaag, dat het zo druk was op de heide en in het bos, met mensen, honden en paarden waar een strakblauwe lucht en een fanatiek schijnende zon niet goed voor zijn! - Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 08:18morgana

Maar wat veel mensen niet weten is dat een heel klein beetje alcohol ook nadelige gevolgen kan hebben. Vorige week tijdens het sporten liet een vrouw waar ik mee trainde me haar blauwe plekken zien. Zij is verpleegkundige en was een paar dagen eerder heel erg geslagen door een patient, die op de vierde dag van zijn verblijf in het ziekenhuis ontwenningsverschijnselen van de alcohol kreeg. De politie moest erbij komen in het ziekenhuis. De man kon zich achteraf niks meer herinneren, hij was erg beschaamd. Volgens zichzelf dronk hij maar een paar glazen alcohol per dag. En dan oude mensen, wanneer ze opgenomen worden in een ziekenhuis of verpleeghuis en hun dagelijkse glas sherry o.i.d. niet meer krijgen, die gaan helemaal trillen en moeten met valium rustig gehouden worden. En dit zijn mensen die 1 a 2 glazen drank per dag drinken.quote:werkende mama schreef op 09 september 2011 @ 11:42:
[quote]rema schreef op 06 september 2011 @ 13:54:
Vloeit die alcohol nu echt zo rijkelijk bij ouderen?
Ik zag afgelopen week Hollandse zaken op tv, en als die oudjes, die vrijwel niet meer buiten komen, niet fietsen, geen auto rijden dan wat borreltjes teveel drinken om de dag door te komen vind ik dat geen enkel probleem.
Wat heb je op die leeftijd nu nog te verliezen denk ik dan, als ik naar mijn schoonmoeder kijk die altijd erg tegen medicijnen was, nu erg dement is, en antidepressiva moet slikken, tegen haar zin naar een tweepersoonskamer in een verpleeghuis gaat binnenkort, dan had ik liever dat ze nog zelf kon kiezen voor een paar borreltjes.
Ik begrijp best dat alcohol niet zo gezond is, maar dat zijn kalmerende middelen, slaapmiddelen en antidepressiva ook niet.
Mijn moeder van bijna 80 is nog gezond, maar wil niet meer leven omdat ze niets meer van het leven verwacht, mijn schoonmoeder voelt zich vreselijk en huilt erg veel, is helemaal in de war, dus wat maakt het dan nog uit.
Het is natuurlijk wat anders als ze nog buiten het tehuis komen, als het niet veilig is, of als ze echt rare dingen gaan doen, maar daar zag ik niets van in het tv programma.
Tussen haakjes, mijn man en ik drinken geen druppel alcohol, en ik was er ook altijd zwaar op tegen, maar begin mijn mening langzaam te herzien.
Oud worden in dit land is geen pretje, ook niet met al die berichten in het nieuws over pensioenen, langer doorwerken etc. en ik kan me wel voorstellen dat dat op den duur toch effect op je manier van denken heeft.[/quote
Ben het met je eens Rema, wat maakt het op die leeftijd nog uit, ze hoeven niet meer te werken, komen niet meer buiten en autorijden doen ze ook niet meer, als dan een borreltje de pijn verzacht prima. Drink zelf trouwens ook niet!
En bijbelteksten hoeven in deze niet aangehaald te worden, iedere Nederlander weet dat teveel alcohol schadelijk is! - Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 10:02rema
Die mensen kun je dus beter hun 1 of 2 glazen sherry per dag geven dan valium. - Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 11:10morgana
En waarom alleen oude mensen? Als oude mensen in het ziekenhuis hun 1 of 2 glazen sherry zouden krijgen zouden andere mensen ook kunnen vragen om alcohol. Waar leg je de grens? Ik vind dat alcohol niet thuis hoort in een ziekenhuis/verpleeghuis.
Er wordt trouwens genoeg mee naar binnen gesmokkeld door familie, weet ik van mijn dochter die in een verpleeghuis werkt. De meeste oude mensen gebruiken ook veel medicijnen, vaak gaat het helemaal niet samen, alcohol en medicijnen. Zeker niet op oudere leeftijd. Dan krijgen ze allemaal rare verschijnselen. Omdat het verplegend personeel niet altijd weet dat de mensen naast hun medicijnen ook nog stiekum alcohol drinken, kan het wel even duren voordat juiste diagnoses gesteld zijn. - Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 11:48rema
Iemand die 85 of 90 is ga je toch niet behandelen als een klein kind, als zij hun hele volwassen leven elke dag een borreltje drinken, ik praat niet over alcoholisme natuurlijk, moet je hen dat gewoon gunnen.
Je zou je eens af kunnen vragen of al die medicijnen wel nodig zijn, en zo gezond zijn.
Zelf drink ik geen druppel, maar ik wens op oudere leeftijd niet zo betuttelend behandeld te worden.
Ik maak zelf uit wat ik wil en wat ik niet wil, en wat ik eet of drink, en welke medicijnen ik wel of niet wens te slikken.rema wijzigde dit bericht op 24-10-2011 11:49 met 27% - Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 15:30Sine_Pari

morgana van een heel klein beetje alcohol krijgt men geen ontwenningsverschijnselen met zulke aggressiefe vertoningen. Ik weet natuurlijk niet over wat voor een glas U het heeft, maar ik neem maar even voor het gemaak aan dat het om sherry glassen gaat en niet om bier glassen. Ik denk dat als het met maten gedronken word het in de meeste gevallen geen kwaad kan. Of zo als mijn vader vroeger altijd zei; "Alles met te is niet goed (bv te veel, te weinig, te koud, te warm, etc), met uitzondering van tevreden."quote:morgana schreef op 24 oktober 2011 @ 08:18:
[...]
Maar wat veel mensen niet weten is dat een heel klein beetje alcohol ook nadelige gevolgen kan hebben. Vorige week tijdens het sporten liet een vrouw waar ik mee trainde me haar blauwe plekken zien. Zij is verpleegkundige en was een paar dagen eerder heel erg geslagen door een patient, die op de vierde dag van zijn verblijf in het ziekenhuis ontwenningsverschijnselen van de alcohol kreeg. De politie moest erbij komen in het ziekenhuis. De man kon zich achteraf niks meer herinneren, hij was erg beschaamd. Volgens zichzelf dronk hij maar een paar glazen alcohol per dag. En dan oude mensen, wanneer ze opgenomen worden in een ziekenhuis of verpleeghuis en hun dagelijkse glas sherry o.i.d. niet meer krijgen, die gaan helemaal trillen en moeten met valium rustig gehouden worden. En dit zijn mensen die 1 a 2 glazen drank per dag drinken.DULCE BELLUM INEXPERTIS - You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know. - Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 17:59werkende mama
In een ziekenhuis hoort geen alcohol, combinatie met operatie, medicatie en eventuele complicatie's, bij een bejaarden- verzorgingstehuis voor nog fitte bewoners, mag in het weekend bij het biljarten of handwerken best een glaasje geschonken worden, 1 glaasje per bewoner kan volgens mij geen kwaad, net als een wijntje bij het kerstdiner, oftewel een speciale gelegenheid. Overigens ben ik zelf geen drinker. - Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 19:24annec66
Bij ons in het verpleeghuis mogen ze rustig een borreltje drinken...ze wonen er tenslotte en wij zijn belevingsgericht. Als iemand het fijn vind om iedere dag een glaasje wijn te drinken,dan mag dat . - Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 19:34rema
Logisch toch, ze zijn per slot van rekening meerderjarig. - Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 23:26morgana
@ Sine_Pari, ik denk ook dat die man die in het ziekenhuis lag na een hartaanval, vervolgens agressief werd door alcohol ontwenning zijn eigen gebruik wel wat heeft onderschat. Hij dronk vast meer als 4 glazen per dag. Wat betreft oude mensen en 1 a 2 glazen drinken, het is wel degelijk mogelijk om daarvan ontwenningsverschijnselen te krijgen. Het gaat niet om de hoeveelheid, maar om een dagelijks terugkerend iets. Oudere mensen zijn veel gevoeliger voor alcohol als jongere mensen.
WM, je zegt het precies goed, voor nog fitte bewoners is het anders. Maar wanneer de bewoners dement zijn en/of allerlei ziektes hebben, dan past het niet. In het verpleeghuis waar mijn dochter werkt is alcohol niet toegestaan. Alle mensen daar zijn ziek, een groot deel is ook dement. Zij heeft zo al vaak genoeg te maken met agressieve bewoners, laat staan dat ze ook nog zouden mogen drinken. - Geplaatst op dinsdag 25 oktober 2011 17:46willy1944Er is vanmorgen nog een moeder met een baby van twee weken gered, van de aardbeving in turkeije, het zal je maar weer overkomen met de winter voor de deur, zonder huis en zonder iets om je warm te houden en geen eten, men weet nog niet hoevele slachtoffers er nu weer zullen zijn.
- Geplaatst op woensdag 26 oktober 2011 19:44annec66
Ja verschrikkelijk wat er in Turkije is gebeurt. Ben toch blij dat we dat niet snel in Nederland zullen meemaken.
En om nog even terug te komen op voorgaande reactie van Morgana:
Ik ben werkzaam in een psychogeriatrisch verpleeghuis en daar mogen de bewoners echt wel een borreltje drinken ondanks dat de meesten ook medicijnen gebruiken. Maar alles met mate uiteraard. En agresie komt bij ons niet vaak voor, zolang wij maar belevingsgericht werken. - Geplaatst op woensdag 26 oktober 2011 19:57jsteen1
ja van morgen op het journaal een jongen van 16 jaar super na 60 uur nog in leven zijn hoera wat zal zijn ouders blij zijn . - Geplaatst op donderdag 27 oktober 2011 19:18jsteen1
weer iemand gered in turkije een oudere man
geweldig voor die man . - Geplaatst op vrijdag 28 oktober 2011 17:16jsteen1
en van morgen op het journaal een student levend naar boven gehaald hij is opgenomen in het ziekhuis en maakte het goed .
wat knap van die mensen om toch nog door tegaan . - Geplaatst op woensdag 02 november 2011 22:39Pagan
woensdag 02 november 2011 08:52
Theo van Gogh vandaag herdacht
Het is vandaag zeven jaar geleden dat Theo van Gogh werd vermoord."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 21:12Adoeseg
Dit bericht, in de KNACK.Be:
Een op de vijf Duitse jongeren weet niet wat Auschwitz is
woensdag 25 januari 2012 om 16u57
Auschwitz © Belga
Ongeveer één op de vijf Duitsers tussen de 18 en 29 jaar (21 procent) weet niet dat Auschwitz een vernietigingskamp was. Dat blijkt uit een peiling die woensdag publiek werd gemaakt door het tijdschrift Stern.
Als alle ondervraagde mensen - alle leeftijden door elkaar dus - samen worden genomen, dan zakt het percentage tot 10 procent. Bovendien slaagt zo'n derde van de ondervraagden (31 procent) er niet in Auschwitz te lokaliseren.
De peiling werd verricht naar aanleiding van de internationale dag ter nagedachtenis van de slachtoffers van de holocaust in Europa, op 27 januari. Die dag wordt ook de verjaardag gevierd van de
bevrijding van Auschwitz door het Rode Leger in 1945.
Streep onder het verleden
Uit de bevraging blijkt ook dat 40 procent van de Duitsers een streep wil trekken onder het verleden. Dat percentage ligt iets lager in vergelijking met een vorige peiling uit 1994. Toen dacht 53 procent van de Duitsers er zo over.
Hoewel de grote meerderheid van de Duitsers geïnteresseerd blijft voor hun verleden, denkt 65 procent geen specifieke verantwoordelijkheid te hebben ten opzichte van andere volkeren omwille van de geschiedenis. (Belga/TE)Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op woensdag 11 april 2012 19:07Mee
wo 11 apr 2012, 18:00| lees voor
Mogelijk verruiming leenstelsel inburgering
DEN HAAG - Minister Gerd Leers (Integratie) gaat bestuderen of ook vrijwillige inburgeraars gebruik kunnen gaan maken van het sociale leenstelsel dat in de maak is voor de inburgeringsplichtigen.
Die kunnen daaruit geld lenen om hun inburgering uit te bekostigen.
In de Kamer gingen dinsdag stemmen op om de leningen ruimer ter beschikking te stellen.
Leers beloofde woensdag de mogelijkheden voor EU-burgers en Turken te onderzoeken.
Belangrijk punt in zijn onderzoek is de financiële consequentie van een verruiming.
De oppositie heeft moeite met de schuldenlast waarmee de inburgeringsplichtigen worden opgezadeld,
maar Leers vindt dat er wel wat tegenover hun opname in ons land mag staan. „Ik ben niet onbarmhartig”.
Hij gaat ook op zoek naar een methode voor maatschappelijke ondersteuning van asielgerechtigden door gemeenten.
Leers voelt niets voor het idee van de PVV om de vereiste kennis van de Nederlandse taal te verhogen naar het niveau dat als B1 bekend staat. Dat niveau halen veel oorspronkelijke Nederlanders volgens hem ook niet.
Bron ..Leers kijkt naar leenstelsel
Reactie op rode gedeelte in het artikel

- Geplaatst op vrijdag 13 april 2012 18:09mijzelfPinki, de knuffelpinguïn van een 10-jarig jongetje uit het Drentse Zwiggelte dat lijdt aan een zware vorm van reactieve hechtingsstoornis, is nog steeds spoorloos.
Zoekacties in het centrum van Assen, waar het jochie afgelopen zaterdag de knuffel verloor, en de verspreiding van flyers hebben tot dusverre niks opgeleverd, zo melden politie en de pleegvader van het jongetje vandaag.
Bij de politie, die donderdag een officieel opsporingsbericht over het knuffeldier naar buiten bracht, is wel een aantal tips binnengekomen. Die zijn nagetrokken maar hebben tot niets geleid, aldus een woordvoerder. Het gaat om een oorspronkelijk zwart-wit, maar inmiddels wat smoezelig geworden knuffelbeest van zo'n 30 centimeter groot.
Het jongetje is als gevolg van zijn stoornis ontroostbaar door het verlies. 'Hij heeft grote moeite mensen te vertrouwen en zich te hechten. Die knuffel was de enige die hij vertrouwde en daarom erg belangrijk voor hem', zegt de pleegvader.
Bij het pleeggezin zijn donderdag uit heel Nederland zeker 120 'hartverwarmende' telefoontjes binnengekomen van mensen die een vergelijkbare knuffel aanboden of hun steun wilden betuigen. Met het jongetje gaat het naar omstandigheden goed, aldus de pleegvader. 'Hij is nog erg verdrietig en heeft moeite zich te concentreren. Aan de andere kant geniet hij wel van alle aandacht rondom zijn Pinki, die volgens hem nu wereldberoemd is.'
En nu maar hopen dat hij terecht komt voor het jongetje,en de eerlijke vinder hem ook weer terug zal geven.Een hele dankbare blik zal hem/haar ten deel vallen.
Dit onderwerp heeft 76 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 16:02.
Wat viel jou op vandaag?