- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 76 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 16:02.
Wat viel jou op vandaag?
- Geplaatst op donderdag 19 mei 2011 21:12Joy-sss
Babbelbox ( geen enkel onderwerp te dol)
Hey, hallo luitjes,
Gewoon zin in wat te kletsen, slappe klets of een serieus gesprek?
Alles moet kunnen.........
Wat mij vandaag even bezig heeft gehouden was Geert Wilders.
Ben eigenlijk totaal geen fan van die man, maar vandaag had hij wel een punt. Waarom moet er nog meer van ons belastinggeld naar Griekenland? Zei hadden nooit in de Europese Unie opgenomen mogen worden. De banken moeten elkaar maar de broek ophouden. Dit kan zo toch niet lang doorgaan. Wij staan voor vreselijke bezuinigingen en dan moeten we ook nog zo nodig het buitenland helpen. Kijk wanneer er dingen gebeuren waar mensen helemaal niets aan kunnen doen, zoals in Japan bijvoorbeeld. Tja...... dan moet je helpen, zoiets is vreselijk. Maar wat betreft Griekenland, zij hebben er zelf een zooitje van gemaakt. Tuurlijk zijn daar ook bewoners die er niets aan kunnen doen, maar is het de politiek. Het is wel zo dat zij daar rond de vijftig vijfenvijftig met pensioen. En wij hier in Nederland mogen straks tot je zeventigste doorwerken.
Iets positiefs! Het weekend staat bijna voor de deur en........
Het wordt mooi weer jongens!!! Heerlijk naar de camping morgenavond.......Genieten maar!ModLibelle wijzigde dit bericht op 21-05-2011 19:22 met 2%: Oorspronkelijke topictitel toegevoegd - Geplaatst op dinsdag 07 juni 2011 12:31willy1944Het heeft vannacht zo heerlijk veel geregend, en dat was heel erg nodig. Het milieu is te droog aan het worden, het zou zomaar hier ook een sahara kunnen worden, of misschien zijn er nu 7 magere jaren bezig,? En wat Japan betreft, tja ik zou er niet willen wonen, met al die radioactiviteit..... Ik zou er gauw mijn biezen pakken., en elders mijn geluk beproeven.
En wat Griekenland betreft, is het bekrompen geredeneerd om ze niet te helpen, alleen komt het wel heel erg op ons bordje terecht, moeten we nu niet heel erg sociaal worden, samen de armoe delen?willy1944 wijzigde dit bericht op 07-06-2011 12:33 met 21% - Geplaatst op dinsdag 07 juni 2011 13:17hemelskoekje
Dat is wel erg kort door de bocht Willy, je kunt toch niet zo maar je biezen pakken en elders gaan wonen? Wat dacht je van werk, inkomen en kinderen en een huis wat je eventueel moet verkopen?
Vwb Griekenland, misschien zouden ze daar eerst eens moeten beginnen met hun pensioenleeftijd te verhogen van 55 naar gewoon 65 jaar. Dat zou al een boel schelen denk ik.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op dinsdag 07 juni 2011 13:41willy1944Tja eigenlijk heb je wel gelijk, Vluchten kan niet meer, daar is het al te laat voor, waar moet je heen op deze aarde, die zo vervuilt is? Belgie? daar hebben ze nog steeds geen regering.
- Geplaatst op vrijdag 10 juni 2011 09:18Adoeseg
Zolang er daar nog steeds op grote schaal wordt gecorrumpeerd, mogen we best de boel afhouden. Waren ze niet van plan om daar een heel groot duur stadion te gaan bouwen? Ik denk dat ze dat eerst maar eens moeten afzeggen, voordat er centjes van "ons" (Europa) naar dat land in een bodemloze put verdwijnen...ModLibelle wijzigde dit bericht op 10-06-2011 12:40 met 0%Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zaterdag 11 juni 2011 19:46willy1944Wat mij vandaag weer opviel, een enorme hagelbui met hagelstenen van wel 3 centimeter. Het leek even hartje winter.
En werd om zes uur gestoord in de rust die er na vijf uur neerdaalt, twee enorme containers vol met zand voor de deur, de straat werd afgezet. Naar beneden gegaan en gevraagd of dat het hele week-end daar bleef staan, nee alles werd er uit gegraven voor een beach volleyball toornooi. Hopenlijk blijft het morgen en maandag droog. - Geplaatst op zondag 12 juni 2011 08:10martha55
Dat honden en paarden blijkbaar bij elkaar horen.
Op Outdoor Gelderland zag ik een jonge beagle, een jonge golden retriever, een jonge spaniel, een paar jonge border collies bij een demonstratie en tientallen oudere honden, van teckels tot herdershonden en alles daar tussenin. - Geplaatst op zaterdag 18 juni 2011 15:02jasmijn37
wat mij opviel in de stad hier, is dat het ontzettend druk is met het kopen van vaderdagkadootjes. je kon over de 'koppen' lopen.
bij de parfumerie werden er ontzettend veel herengeuren verkocht, en voor een prijzen(!),niet te min. en veel herenkleding etc. werd er ook verkocht. de middenstand doet weer goede zaken. - Geplaatst op zaterdag 18 juni 2011 15:24farah
Wat mij opviel is een artikel in mijn krant:
'BV IK" wint het van bevlogenheid.
Over de ene na de andere forse bezuiniging die Nederland verandert in een schraler land, maar nergens kraait het oproer. De verdeel-en-heers-tactiek van het kabinet lijkt te slagen; iedereen komt op voor zijn eigen belang, maar van breed maatschappelijk protest is geen sprake.
Bevlogenheid is uit, de 'bv ik' is in.
Nou, eerlijk gezegd heerst dit al langer. Merkte het al bij een van mijn eerste banen. Klagen over en bij de chef. Maar gezamelijk de koppen bij elkaar steken en zo sterker over komen, ho maar.
Wat ik ook voorstelde, het was zinloos. En zo ken ik nog meer voorbeelden. En zo zal dit aan de hand van het krantenartikel dus ook wel gaan.
Een mijnheer verzuchtte dat de tijd van grote demonstraties voorbij is. De apathie is ervoor in de plaats gekomen.
Ik hoop van harte van niet!
Deze mijnheer had het ook over de Wildersidealen:' Ik heb gelijk, Ik heb overal recht op. Ik laat me door niemand iets zeggen.
Maar veel nemen het wel over omdat Wilders het zo goed kan overbrengen. Tot in de rechtszaal toe. Want, zo staat er, de wil van de mensen is ook wat je de mensen voorhoudt.
Goed artikel!
Tja, ik zou ook zo als Willy denken, wat betreft Japan, maar het antwoord van Hemelskoekje is terecht. En leuk, Willy, die opmerking over de Belgische regering die er nog steeds niet is. Wel heel erg.
En Hemelskoekje, nog meer stakingen in Griekenland vanwege de leeftijd van 55 naar 65 verhogen? Dat zal de toch al beroerde economie niet echt beter maken. - Geplaatst op zaterdag 18 juni 2011 16:51lorena
Wat mij opviel in de telegraaf: Dat de Amerikaanse toeristen in Belgie geen gouden sieraden moeten dragen en geen Waals ziekenhuis moeten bezoeken!! - Geplaatst op zaterdag 18 juni 2011 17:21willy1944hallo farah, Hoe ist meisje , wat leuk dat je er ook weer bent,
Ik zou nooit in Japan willen wonen, hou ook niet van japanse merken en auto's, maar ja wat doe je als je zelf een japanner bent, dan hou je natuurlijk van je land, net zoals ik van holland hou, want we zeuren wat af, iedereen moet een veer laten, ben al negen jaar niet meer op vacantie geweest, en dat zal ook wel niet meer gebeuren, de belasting he , die gunt de gewone mens niet zijn extra bij de AOW, en dan nog zou ik er nog eens heel goed over nadenken of ik dat geld wel voor vacantie gebruik, want sparen kan ik helemaal niet meer, en er komen weer grote uitgaven aan. Ik heb nooit mijn hand opgehouden, voor niets en niemand, maar of en als ik dat zou moeten gaan doen betwijfel ik of er dan nog wel een potje is bij de gemeente. Het lijkt wel of de tijd wordt terug gedraaid naar de jaren vijftig.
En je weet Jenny Arian en Frans halsema zongen het al in de jaren zeventig, vluchten kan niet meer, waarnaartoe Belgie? nee dus. - Geplaatst op zaterdag 18 juni 2011 17:26willy1944Ps we denken als we niet in Japan wonen dat we veilig zijn voor die radioactiv iteit, maar vergeet het maar, er is nergens meer schone lucht, ken je die oude reclame nog van dat luchtje op de toilet? lekker luchje he zei de toilet juffrouw, zal ik er nog een voor u maken?
ModLibelle wijzigde dit bericht op 18-06-2011 20:10 met 0% - Geplaatst op maandag 20 juni 2011 09:52farah
Lorena,
Leg eens uit, hoezo Amerikaanse toeristen in Belgie geen gouden sieraden moeten dragen en geen Waals ziekenhuis moeten bezoeken? Je maakt mij wel nieuwsgierig hoor.
Willy,
Bedankt voor je interesse. Het is hier vallen en opstaan maar we blijven lachen.
Een vriendin van mij heeft 2 jaar terug een rondreis door Japan gemaakt. Behalve dat ze niet van vis houdt, zeker niet van rauwe!, heeft ze een fantastische tijd gehad. Het land heeft ook op mijn verlanglijstje gestaan. Even wachten maar.
Wens je sterkte hoor met alles. Het ziet er hier economisch inderdaad echt niet rooskleurig uit. Krijg er zelf ook af en toe nachtmerries van.
En 'Vluchten kan niet meer', fantastisch lied. En die toilet'verfrisser'reclame, nooit gezien. Helaas.
En neen, ik denk zeker niet dat we hier veilig zijn. Niet alleen de radioactiviteit, er kunnen hier ook genoeg natuurrampen komen/ontstaan. - Geplaatst op maandag 20 juni 2011 19:44JHazIk ben Amerikaanse, was een paar weken geleden nog in Belgie, droeg goude oorbellen, en wist van niets. Zie ook geen reden waarom je geen goud zou mogen dragen.
Ik voelde me in NL wel regelmatig op straat minder veilig dan thuis. Er is niets gebeurt, maar het gevoel was er. - Geplaatst op zondag 10 juli 2011 17:38melisaZomaar een greep uit het nieuws van dit weekend:
-Jongeman (20) doodgestoken in discotheek in Rijssen, verdachten van 17 - 21 aangehouden.
-Edenaar (21) slaat zomaar uit het niets iemand bewusteloos
-De afgelopen dagen zijn minstens 8 katten in Velp mishandeld; steeds dezelfde verschijnselen: verbrijzelde poten, kapotte bekkens
-2 meiden 15-16 jaar in Grave beroven blinde bejaarde, drukken een brandende sigaret in zijn gezicht uit.
Ik word hier heel verdrietig van: je kind zal maar slachtoffer of dader zijn !
Ik moest dit hier even kwijt ! - Geplaatst op zondag 10 juli 2011 19:18Maartje 44
Ik las vorige week in de krant dat er niet meer OPgevoed wordt...!
Wie zaait zal oogsten en dit is dus wat er gezaaid werd volgens mij..
Juist als je denkt...nu krijg ik het wat makkelijker als ouder,moet je er bovenop zitten !
Stelletje schampschoten soms de jonge volwassenen,geen respect voor wie of wat dan ook....losgeslagen en vreselijk a-sociaal. - Geplaatst op maandag 11 juli 2011 11:57willy1944kan dit ook onder het topic "wat viel jou op vandaag?"" geplaatst worden? Het is nogal wat wat jullie beiden opviel. Ik lees geen krant, en luister wel naar het journaal, maar zulke dingen worden niet altijd genoemd. Hoe blijf je positief, met zulk nieuws?willy1944 wijzigde dit bericht op 11-07-2011 11:58 met 0%
- Geplaatst op donderdag 21 juli 2011 12:47willy1944gisteren avond niet in slaap kunnen komen, vanmorgen een enorme kiespijn, pilletje geslikt, om tien uur de voordeurbel, ik had met niemand een afspraak, liet dus bellen, maar het was een noodbel, zeg ik het komt me nu niet uit, maar aan de stem herken ik iemand die in nood zit, dus laat ik toch binnen, je moet wel even wachten tot ik aangekleed ben, zeg ik tegen die persoon, daar gaat ze mee accoord.EEn kwartiertje later zit ze tegen over me, haar verhaal te doen,helemaal overstuur. Ik raad haar aan naar het maatschappelijk werk te gaan, de kiespijn zakt, maar loop wel met haar angst en begin te piekeren, hopend dat ik er goed aan heb gedaan.
- Geplaatst op donderdag 21 juli 2011 16:05biene
Willy, ik weet wel zeker dat je er goed aan gedaan hebt .Een mens moet ook voor de ander zijn .
Maar laat het nu rusten . Je kan haar niet helpen . Je kon wel naar haar luisteren en een goede raat geven .
In deze tijd heeeeeeeeel belangrijk .Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op donderdag 21 juli 2011 20:52cbraanker
quote:biene schreef op 21 juli 2011 @ 16:05:
Willy, ik weet wel zeker dat je er goed aan gedaan hebt .Een mens moet ook voor de ander zijn .
Maar laat het nu rusten . Je kan haar niet helpen . Je kon wel naar haar luisteren en een goede raat geven .
In deze tijd heeeeeeeeel belangrijk . - Geplaatst op vrijdag 22 juli 2011 09:27Adoeseg
Wat mij opviel vandaag: dat ze tijdens de 4 daagse van Nijmegen nog redelijk mooi weer hebben...
en dat het hier, qua schone lucht nog wel meevalt
en dat het niet zo moeilijk is te vervallen in negatieve gedachten
dat je niet alle leed van de hele wereld op je schouders mee moet/kunt dragen
er wel zijn voor iemand staat buiten kijf...Adoeseg wijzigde dit bericht op 22-07-2011 09:29 met 55%Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op zondag 24 juli 2011 22:12willy1944Wat me opviel vandaag: Het was echt begrafenis weer, niet vreemd want de aarde is in rouw, wat een ellende dit week-einde. Aanslag in Noorwegen op oslo, en vakantiepark, een groot trein ongeluk in china, een bekende zangeres op 27 jarige leeftijd door drugs omgekomen, ene Emi Weinhaus, En Johny hoes overleden, en Johny kraaijkamp gecremeerd., Wat een verschrikkelijk nieuws en het is nog geen vier weken geleden, dat er een achtervolging op geldwagens was in het westen van het land.Het is een criminele maatschappij aan het worden.Dood en verderf. En dan dit regenweer, is geen sinecure is eigenlijk wel goed alles moet weer schoon gewassen worden.
Wat me ook nog opviel is dat ze blij mogen zijn met zo'n Premier van Noorwegen, dat hij zegt dat door zoveel verschrikkelijke haat te zaaien, we eiegnlijk allemaal veel liefde moeten proberen te hebben met alle mensen die nu in rouw zijn, want overwint niet alleen de Liefde???
Het houd maar niet op met alle ellende,....willy1944 wijzigde dit bericht op 24-07-2011 22:15 met 2% - Geplaatst op maandag 25 juli 2011 10:09Adoeseg
Volgens mij is het Amy Winehouse, maar om haar nou in een adem te noemen met het drama in Noorwegen gaat me een brug te ver.
Tuurlijk is het erg dat zo'n jong ding sterft . En helemaal de manier waarom! Wat mij opviel, dat haar management "hun hevige verdriet"uitspraken: een goed manager had haar beter begeleid en gezorgd, dat er géén drank en géén drugs voor haar op handen was.
Een beschuldigende vinger? Welzeker! Dit soort lieden verdiende goud geld aan haar, ze moeten zich rotschamen dat ze haar nog geboekt hebben om op te treden, zodat ze weggehoond kon worden; zoiets doe je niet met een mens, al is het "maar" een junk of alcoholiste...Het valt mij steeds weer op hoe hypocriet sommige mensen in de "showbizz" zijn..Kiss slowly, laugh insanely, live truly, and and forgive quickly, (Paul Coelho) - Geplaatst op maandag 05 september 2011 21:05willy1944Wat me opviel in de krant van vandaag, Geen seks? 10.000 eur. boete en scheiding. een fransman is veroordeelt tot 10.000 eur boete omdat hij onvoldoende aan de huwelijkse plichten voldeed. aldus art. 215 van het frans burgelijk wetboek.Het paar was al 21jaargetrouwd. De man bracht als e4xcuus naar voren dat hij gezondheidklachten had en te vermoeid was van zijn werk. De rechter vond dat wettelijk gezien geen reden.
- Geplaatst op maandag 05 september 2011 21:11willy1944Ook viel me op dat niet alleen bij de jeugd de alcohol rijkelijk vloeit, maar ook bij de ouderen. Ik zou willen zeggen goed voorbeeld doet goed volgen. dat was het onderwerp in hollandse zaken.willy1944 wijzigde dit bericht op 05-09-2011 23:33 met 12%
Dit onderwerp heeft 76 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 16:02.
Wat viel jou op vandaag?