- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 166 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 11:18.
Probleem, ik ben zwanger
- Geplaatst op donderdag 02 juni 2011 15:47missmarple
hoe gaat het nu met Tulp?missmarple wijzigde dit bericht op 02-06-2011 15:48 met 77% - Geplaatst op vrijdag 03 juni 2011 08:46tulp-33

Het gaat met Tulp erg goed, het leven is weer verder gegaan. Ben weer aan het werk,en de dagelijkse dingen zijn weer gewoon orde van de dag. Ik heb niet eerder wat laten horen omdat de dingen die geschreven stonden over vroeger hele grote gezinnen.... niet echt mijn ding zijn. Ik heb niet zoveel met vroeger, ik leef nu en in de toekomst en niet in het verleden.quote:
- Geplaatst op vrijdag 03 juni 2011 10:06missmarple
quote Tulp-33:Ik heb niet eerder wat laten horen omdat de dingen die geschreven stonden over vroeger hele grote gezinnen.... niet echt mijn ding zijn. Ik heb niet zoveel met vroeger, ik leef nu en in de toekomst en niet in het verleden
antw MM:Fijn dat het goed met je gaat. Het leven was 'hoe dan ook' gewoon verder gegaan denk ik. Maar je bedoelt vast dat jou-leven-vóór-jou-dilemma-was weer verder is gegaan. Tis goed zo.
Ik heb ook niet zoveel op met de manier waarop er heden-ten-dagen met bepaalde zaken word omgesprongen, maar toch lukt het om dan mijn mening te geven.
fijne dag verder. - Geplaatst op vrijdag 03 juni 2011 11:22lana
quote:tulp-33 schreef op 03 juni 2011 @ 08:46:
[...]
Ik heb niet zoveel met vroeger, ik leef nu en in de toekomst en niet in het verleden.
Dat is een kreet die je hier vrij vaak hoort.
Ik heb best wel veel met vroeger. Ik ben nl gevormd door "vroeger". Bv door mijn moeder, die met veel te weinig geld, teveel kinderen moest opvoeden en dat deed op een manier dat niemand tekort kwam of honger had. Daar kan vandaag de dag een afgestudeerde econoom ( haar kleinkinderen!) een puntje aan zuigen.....
Trouwens, waaraan denken jullie dat wij vandaag de dag ( heden en toekomst) het recht vandaan hebben gehaald, om een abortus te laten plegen?
Zouden dat die vrouwen kunnen zijn uit het verleden?? Van "vroeger"..... - Geplaatst op zondag 05 juni 2011 23:35missmarple
Tulp schrijft "ik leef nu en in de toekomst"....ja du'h doen we dat niet allemaal? Of denk je dat wij nu niet leven?
Als je wat meer met "vroeger" zou hebben dan was je WAARSCHIJNLIJK niet in zo'n zwaar dilemma terecht gekomen.
Van vroeger kun je heel veel leren. - Geplaatst op maandag 06 juni 2011 13:00RellebelHet dilemma was er nu eenmaal, en dan heeft het geen zin om in het verleden te duiken.
In de toekomst kijken zet meer zoden aan de dijk in zo'n geval.De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op maandag 06 juni 2011 13:12missmarple
woorden vrijdag 3 juni 08.46 Tulp-33:ik leef nu en in de toekomst.........
de toekomst.....leven nu en in de toekomst....
Ik zal hier verder stoppen met mijn mening te geven........missmarple wijzigde dit bericht op 07-06-2011 10:11 met 21%: vermelding van datum en tijd toegevoegd - Geplaatst op maandag 06 juni 2011 13:32Sterin
Fijn dat het nu weer goed met je gaat, Tulp!
Blijf bij jezelf, maar denk ook aan anderen... - Geplaatst op dinsdag 07 juni 2011 07:54tulp-33
Jammer dat er mensen zijn die op een bepaalde manier reageren als je iets schrijft. Voor iedereen die iets gezegd heb waar ik wel wat aan had. Bedankt!!! ik ben weg uit dit topic wat mijn betreft mag het gesloten worden, - Geplaatst op dinsdag 07 juni 2011 10:40Tinytoo
Tulp,
Fijn dat het weer goed met je gaat.
Voor dit topic weg is, wil ik je nog alle goeds voor de toekomst wensen!
Liefs,
Tinytoo - Geplaatst op zaterdag 03 december 2011 10:51missmarple
bestaat dit topic nog?
Hoe gaat het nu met topic-openster? - Geplaatst op zaterdag 03 december 2011 13:03Anky
Die is nu 7 maanden verder en heeft vast het zwanger zijn en de abortus voor zichzelf afgesloten. Het leven gaat door toch? - Geplaatst op zondag 04 december 2011 16:00missmarple
Persoonlijk denk ik dat een abortus nooit echt afgesloten zal zijn.
Waar ik moeite mee heb is dat iemand een "intieme-handeling-waar-een-kind-uit-kan-ontstaan" doet met een wild vreemde. Oké er is anti-conceptie waar het krijgen van een kind zo goed als uitgesloten word, maar de "intieme-handeling" blijft het zelfde.
Ik denk als God de anti-conceptie had "geschapen", hij dit alleen had gedaan voor de vaste relatie's, de mensen die ECHT van mekaar houden, zodat ze geen twintig kinderen zouden krijgen en daardoor geen tijd zouden hebben voor het gebed en bezinning.
heeey hé....wat "filosofisch" van mij... - Geplaatst op maandag 05 december 2011 21:05Anky
Heel filosofisch MM, maar er zijn gezinnen die niet aan anti-conceptie doen en inderdaad 20 kinderen kregen. Daar moet je toch niet aan denken! Vroeger woonde er een gezin bij ons in de buurt die 17 kinderen hadden. Het krioelde daar gewoon, ik kon ze ook niet allemaal uit elkaar houden.
Ik denk dat een abortus je inderdaad bij blijft. Het lijkt me erg dat te moeten ondergaan. Toch is een miskraam erger, dan is het kindje gewenst en gaat het dood in mama's buik. Dat is echt vreselijk. - Geplaatst op maandag 05 december 2011 22:06starrynight1
Volgrns mij is een abortus hetzelfde als een miskraam.
Het betekent allebei vrichtafdrijving, gewild of ongewild.
Als je het over een abortus provocatus hebt, is de afdrijving gewild, als je het over een abortus hebt is het een gewone miskraam.
Er bestaan nogal wat misverstanden over abortus lees ik hier. - Geplaatst op maandag 05 december 2011 22:35RellebelVolgens mij noem je het onder de drie maanden een miskraam, en later in de zwangerschap een spontane abortus.
Een opgewekte abortus komt vaker voor dan een spontane abortus, vandaar dat men daar dan gelijk aan denkt als het over abortus gaat.
Kijk ook maar naar al dat gedoe over (il)legale abortus, het woordje provocatus wordt dan veelal achterwege gelaten.
En bij een miskraam is het vruchtje meestal dood als het eruit komt, dus de opmerking van Anky dat het kindje dood gaat in mama's buik is zo gek nog niet.De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op maandag 05 december 2011 23:48missmarple
Anky, Ik kom ook uit een groot gezin, nee geen 17 of 20, maar toch groot. Ik geloof wel dat sommige grote gezinnen heel goed functioneren. Menig ouder met een-kind kan meer(of net zoveel) problemen hebben met dat ene kind dan vroeger ouders met tien kinderen.
- Geplaatst op dinsdag 06 december 2011 23:13starrynight1
't Is allebei vruchafdrijving en wel uit de baarmoeder. Mama's buik bevat zo'n geval. Meestal is een miskraam het gevolg van een onderontwikkelde vrucht. Veel vrouwen hebben een miskraam zonder dat ze het weten (uitgestelde menstruatie is dan vaak miskraam). Het is maar goed ook dat het lichaam zelf zegt dat er iets niet in orde is en het daarom de vrucht afstoot. En om commentaar te voorkomen, ik heb zelf drie miskramen in een later stadium gehad en bij alle drie was er iets niet in orde met de baby, daar ben ik dankbaar voor en er is dan niets vreselijks aan praktisch gezien. - Geplaatst op woensdag 07 december 2011 21:14Anky
quote:starrynight1 schreef op 06 december 2011 @ 23:13:
't Is allebei vruchafdrijving en wel uit de baarmoeder. Mama's buik bevat zo'n geval. Meestal is een miskraam het gevolg van een onderontwikkelde vrucht. Veel vrouwen hebben een miskraam zonder dat ze het weten (uitgestelde menstruatie is dan vaak miskraam). Het is maar goed ook dat het lichaam zelf zegt dat er iets niet in orde is en het daarom de vrucht afstoot. En om commentaar te voorkomen, ik heb zelf drie miskramen in een later stadium gehad en bij alle drie was er iets niet in orde met de baby, daar ben ik dankbaar voor en er is dan niets vreselijks aan praktisch gezien.
Dat geloof ik best, maar als je een spontane miskraan krijgt dan is dat op dát moment vreselijk, want het kindje is gewenst. Natuurlijk als je later hoort dat het niet goed was, is het beter dat het spontaan gebeurd is.
Toch doet dat niets af aan de ellende van het moment. Zeker als je ziet dat het al een gevormd kindje is, al is het nog veel te klein.
Het is bij mij al lang geleden maar ik kan het nog glashelder voor me halen. Elk moment.
MM, ik kom ook uit een groot gezin, (geen 17) en de kinderen voedden elkaar op en er werd ook opgelet door de oudere zussen. Ik heb heel wat lopen slepen met mijn jongste broertje - Geplaatst op woensdag 07 december 2011 21:26starrynight1
Het ligt er inderdaad aan of het kind gewenst is ja dan nee, maar het is ook wel weer goed dat de natuur zelf zorgt voor selectie. Wat het met je emoties doet is helemaal afhankelijk van de manier waarop je er mee omgaat en dat is niet voor iedereen hetzelfde. Maar dat gaat met iedere verdrietige situatie zo, de een gaat er anders mee om dan de ander. - Geplaatst op donderdag 08 december 2011 21:54RellebelKlopt, mijn zus ging er op een dusdanige manier mee om dat ze verzweeg op haar werk waarom zij die dag wat eerder naar huis ging, omdat zij heel nuchter is en daarmee haar collega's niet tegen het hoofd wilde stoten
De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op donderdag 08 december 2011 22:37starrynight1
Ja, dat is moedig Rellebel. Je hoeft de hele wereld niet te confronteren met je eigen verdriet, het helpt ook geen moer. Ook al is het nog zo erg, een ander kan nooit bepalen hoe jouw gevoelens/ emoties moeten aanvoelen. Zodra je de deur uitbent wordt er (niet altijd) over iets anders gepraat. - Geplaatst op vrijdag 09 december 2011 10:31RellebelStarrynight, mijn zus had geen verdriet, zij is heel nuchter, maar omdat zij wist dat haar collega's daar niets van zouden begrijpen, heeft zij haar mond gehouden. Zij wilde hen niet voor het hoofd stoten met haar nuchtere kijk op deze zaak.De een zijn dood is een ander zijn brood.
- Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 11:01Anita72
Niet weghalen, krijg je spijt van....
dadelijk wil je wel echt een kindje erbij en dan lukt het niet, wat zul je dan een spijt hebben.. - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 11:18janneke2Dat dreigen met spijt - huuuu!!!quote:Anita72 schreef op 09 februari 2012 @ 11:01:
Niet weghalen, krijg je spijt van....
Dat kan, maar het kind wel laten komen heft ook gevolgen (en geen kleine).
quote:Anita72 schreef op 09 februari 2012 @ 11:01:dadelijk wil je wel echt een kindje erbij en dan lukt het niet, wat zul je dan een spijt hebben..
Zo ging dat vroeger, Anita, toen abortus officieel niet gedaan werd door artsen, maar door niet bevoegde lieden.
(Er waren gelukkig wel artsen die het onbevoedgd deden.)
Als je dat als vrouw al overleefde, was je baarmoeder doorgaans stevig beschadigd.
Dit onderwerp heeft 166 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 11:18.
Probleem, ik ben zwanger