- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 166 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 11:18.
Probleem, ik ben zwanger
- Geplaatst op zondag 08 mei 2011 15:02tulp-33
Ik ben al een poos alleen met mijn zoon, nu was ik een paar maanden geleden gaan daten op internet, leuke man leren afspreken, en toen sex. Nu slikte ik geen pil omdat ik zeer verminderd vruchtbaar was, heb zoonlief via ivf gekregen. Dus ik dacht alleen een condoom is genoeg. Nu was er pas een condoom gescheurd. en je raad het al...... zwanger. Had met ex 7 jaar gedokterd om zwanger te worden.
Nu in een klap zwanger.... maar de man in kwestie wil dit niet, heb het hem verteld en hij verbrak gelijk al het kontakt het is nu al een paar weken verder en probeerde hem gisteren te bereiken dit lukt en zijn antwoord was ach zoek het er lekkker mee uit. Ik heb hier geen zin.
Nu zit ik dus met een dilema, laat ik dit kindje komen en zorg ik hier ook alleen voor net zoals voor zoonlief, ex wenst namelijk geen kontakt of laat ik het weghalen terwijl ik wel graag ooit een tweede wil, ik durf er met mensen in mijn directe omgeving niet over te spreken dus vandaar even hier. - Geplaatst op zondag 08 mei 2011 15:15tobeornottobe
volgens mij weet je het antwoord al, je schrijft, ooit wil ik nog een tweede kindje, en met de ervaringen van zwanger raken bij je eerste kindje, denk ik dat je al weet wat jij wil.
uitleg geven aan familie en vrienden, het is en blijft jouw beslissing,
misschien is het wel goed voor je zoontje, iemand waar ook hij zorg voor kan dragen,\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op zondag 08 mei 2011 15:47Jussttina
Boeiend wat die engerds willen.. Ben je zo afhankelijk van hun ??
Het is jouw keuze.
Proficiaat met je zwangerschap.
Love
J - Geplaatst op zondag 08 mei 2011 16:30AargLuister naar je gevoel.
De biologische vader is duidelijk een enorme eikel, maar.... je kan straks wel alimentatie van hem vragen dus in het onderhoud zal hij toch moeten bijdragen. Hij is namelijk 50% verantwoordelijk.
Ik kan me voorstellen dat het wel heel vreemd is na 7 jaar dokteren. Maar goed, het is nu een feit.
Als jij altijd graag een 2e wilde en je denkt dat je het aankan, ga er dan voor. Je hebt geen toestemming nodig van je ex of je date. Die willen allebei geen contact met je, dus lekker makkelijk.
Aan je omgeving kan je toch vertellen dat je weer bent gaan daten en per ongeluk zwanger bent geworden en het kindje wilt houden. Dat is je goed recht! Je bent niemand verantwoording schuldig.
Blijf bij jezelf hoor. - Geplaatst op zondag 08 mei 2011 19:06Lintje82
Een moeilijke keuze zo lijkt het nu misschien. Maar ik denk dat je idd het antwoord al wel weet. En die weg zal niet altijd even makkelijk zijn, maar blijkbaar is dit het pad wat je gaan mag. Straks zal je mama zijn van twee kindjes, en wat kun je trots zijn! Doordat het nu blijkbaar zo gemakkelijk gegaan is, zou je dat als een teken kunnen zien dat dit kindje graag geboren wil worden, met jou als mama, en je zoon als broertje. Ga er voor en volg je hart, liefs Linda - Geplaatst op zondag 08 mei 2011 19:41martha55
Het kindje dat je draagt heeft wel de helft van zijn of haar genen gekregen van de man die je nu laat stikken... of zoals Aarg het zo plastisch uitdrukt 'van die enorme eikel'.
Je zult straks dingen in je kind herkennen (of juist missen) die je mogelijk niet kunt duiden.
Je kind zal vragen gaan stellen over wie zijn vader is.
Factoren waar je nu misschien niet bij stilstaat, maar die zich te zijner tijd zonder twijfel zullen presenteren.
Ik vind dat jij voor een heel moeilijke beslissing staat en ik wens je veel wijsheid toe! - Geplaatst op zondag 08 mei 2011 19:44vlindertje 41
Gefeliciteerd met jouw zwangeschap !! Jij weet als geen ander dat deze zwangeschap een klein wondertje is , geniet ervan en ga ervoor samen met jouw lieve zoon !!
X VLINDERTJE - Geplaatst op zondag 08 mei 2011 20:33Gizmo
Tulp,
Jeetje, dit is wel een mega dilemma. Ik weet niet of je nu zo makkelijk alimentatie van de vader kan verwachten, als hij het kind niet erkent en er echt niets mee te maken wil hebben, dan zal het niet zo makkelijk worden.
Doe wat je hart je ingeeft. Zeker in jouw geval zal het denk ik heel ingrijpend zijn om een abortus te moeten ondergaan. Als je zo moeilijk zwanger kan worden, is dit misschien wel je kans op een tweede. Jij moet straks verder leven met de keuze die je maakt niet de omgeving. Jij moet het doen, dus.......... Doe wat je hart je vertelt, je bent uitsluitend verantwoording schuldig aan jezelf.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op zondag 08 mei 2011 20:54Sterin
Tulp,
Als je toch een tweede wou is dit ideaal.
Ik zou wel bij mezelf te rade gaan wil en kan ik dit aan?
Zo ja....dan
Gefeliciteerd in elk geval!
LiefsBlijf bij jezelf, maar denk ook aan anderen... - Geplaatst op maandag 09 mei 2011 07:00tulp-33
Ik vind het heel moeilijk dingen waar ik bij mij zoon niet tegen aan zal gaan lopen, zal ik bij dit kindje wel tegen aan lopen over mijn ex weet ik genoeg kan zoon zijn vragen beantwoorden, van dit kindje kan ik dat ook niet wat ik ken hem niet goed genoeg. En wat alimenttaie betreft daar gaat het niet om.
Ik ga straks langs de huisarts heb gisteren nog met mijn date gesproken. Ik denk dat het voor mij en mijn zoon beter is als dit niet geboren wordt. En dat ik nu zo snel zwanger geworden ben geeft wel een beetje hoop voor de toekomst, mocht ik ooit nog eens een leuke man tegenkomen. - Geplaatst op maandag 09 mei 2011 09:05Jacoba1970
Hoi Tulp,
Moeilijke situatie..
Maar.. hoe weet je dat je date nooit meer bij zal draaien? En zoniet, misschien ontmoet je in de toekomst een fijne man die de vaderrol op zich kan nemen?
Het zal pijnlijk zijn voor je kindje als zijn/haar vader niets met hem/haar te maken wil hebben.. heel pijnlijk. Maar hij/zij zal wel een moeder hebben die heel erg blij is met haar kind..
Veel sterkte gewenst bij je beslissing..
Jacoba - Geplaatst op maandag 09 mei 2011 09:36Sterin
Heel veel ster~kte bij je keuze!
LiefsBlijf bij jezelf, maar denk ook aan anderen... - Geplaatst op zaterdag 14 mei 2011 08:37pakezel
Tulp, moeilijke keuze. Ik denk dat je eerst jezelf zou moeten afvragen of je denkt dat het zou redden om een tweede kindje volledig zelfstandig op te voeden, zonder aanwezigheid en financiële tegemoetkoming van de vader. Want volgens mij is het zo dat wanneer hij het kindje niet erkend heeft, je dan ook geen kans op alimentatie hebt. En red je het ook praktisch (baan/opvang etc)? Wel zijn er heel veel fondsen in Nederland beschikbaar waar je als vrouw alleen gebruik van kunt maken (ook voor anderen situaties).
En heeft het eventueel afbreken van de zwangerschap ook mogelijk gevolgen op de kans om een volgende keer zwanger te worden? Het zou wel erg wrang zijn als je deze zwangerschap afbreekt en daarna heel moeilijk of niet zwanger wordt.
Heb je wel gevraagd of je kind mogelijk contact met de vader kan opnemen als hij/zij ooit vragen heeft en je dus kiest om je kindje te laten komen?
Een vriendin van mij merkte ook dat ze zwanger was nadat ze net weg was bij haar vriend. Ook dat was (en is) geen ideaal persoon. Zij heeft voor dezelfde keuze gestaan als jij nu alleen had zij al twee kinderen. Zij wist voor zichzelf dat ze het nooit tegenover zichzelf kon rechtvaardigen het weg te laten halen. En nu is haar zoontje al weer bijna een jaar. Ja, ook met de welbekende eikel als vader, hij kijkt dit heerlijke kereltje niet eens aan als hij de andere twee opkomt halen. Maar dit heerlijke ventje voorkomt wel dat ze niet verdrietig wordt als ze de andere kinderen niet heeft en geeft haar kracht om door te gaan en te genieten van haar kinderen.
En ook al weet je niet veel over de vader. Het is voor een kind alleen belangrijk te voelen en weten dat het welkom is. Als je kiest je kindje te laten komen en het wat ouder wordt kun je in zeer eenvoudige bewoording uitleggen hoe de situatie was, maar dat het wel zo bijzonder was dat je zwanger raakte dat je toch voor je kindje hebt gekozen.
Wie weet kom je ooit nog een leuke en lieve man tegen die ook nog graag met jou een kindje wil. Maar misschien duurt dit wat langer en kom je die leuke vent pas tegen als je begin 40 bent (weet niet hou oud je nu bent) en heb je dan weer het dilemma of je jezelf te oud vind en of het dan ook nog wel zo snel wil lukken. Bij mijn vriendin heb ik gezien dat alles wel op zijn pootjes terecht komt.
Heel veel sterkte en succes bij je keuze. - Geplaatst op zaterdag 14 mei 2011 10:36Jussttina
Tulip
En, wat ga je nu doen ??
Gr
J - Geplaatst op zaterdag 14 mei 2011 20:43tulp-33
ik heb de afgelopen dagen met verschillende mensen gesproken oa mijn ouders die mij nu heel veel helpen, gevraagd wat hun doen als er nog een kindje bij zou komen.
heb met mijn scharrel gebeld en gevraagd wat voor ziektes in zijn familie voorkomen, hij gaf hierop geen antwoord via via heb ik de vragen aan zijn moeder kunnen stellen zij schrok zich kapot, en eiste min of meer dat ik het weg zou laten halen want het zou het leven van haar zoon verpeste.
ik denk dat ik het wil houden maar ben nog niet zeker heb besloten dat ik eind volgende week de keus moet maken. anders wordt het steeds moeilijker. - Geplaatst op zaterdag 14 mei 2011 20:55Gizmo
Tulp,
Je gaat in ieder geval niet over 1 dag ijs en wat je besluit ook zal zijn het is in ieder geval wel overwogen.
Sterkte met de beslissingElke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op zaterdag 14 mei 2011 23:17missmarple

Ik vind juist dat ze wél over 1quote:Gizmo schreef op 14 mei 2011 @ 20:55:
Tulp,
Je gaat in ieder geval niet over 1 dag ijs en wat je besluit ook zal zijn het is in ieder geval wel overwogen.
Sterkte met de beslissingdag] nacht ijs gaat. Waarom die man niet eerst beter leren kennen in plaats van bij de eerste date sex te hebben. Het is tenslotte toch een vreemde die je in je bed uitnodigd. Getverderrie.
Ikvind dat ze nu in een zwaar dilemma terecht is gekomen.Veel wijsheid gewenst.
Ik zou die man niet meer willen zien en het kind de naam van jezelf geven - Geplaatst op zaterdag 14 mei 2011 23:27missmarple

Hoelang ben je zwanger, want je hebt het over maanden geleden en weken geledenquote:tulp-33 schreef op 08 mei 2011 @ 15:02:
Ik ben al een poos alleen met mijn zoon, nu was ik een paar maanden geleden gaan daten op internet, leuke man leren afspreken, en toen sex. Nu slikte ik geen pil omdat ik zeer verminderd vruchtbaar was, heb zoonlief via ivf gekregen. Dus ik dacht alleen een condoom is genoeg. Nu was er pas een condoom gescheurd. en je raad het al...... zwanger. Had met ex 7 jaar gedokterd om zwanger te worden.
Nu in een klap zwanger.... maar de man in kwestie wil dit niet, heb het hem verteld en hij verbrak gelijk al het kontakt het is nu al een paar weken verder en probeerde hem gisteren te bereiken dit lukt en zijn antwoord was ach zoek het er lekkker mee uit. Ik heb hier geen zin.
Nu zit ik dus met een dilema, laat ik dit kindje komen en zorg ik hier ook alleen voor net zoals voor zoonlief, ex wenst namelijk geen kontakt of laat ik het weghalen terwijl ik wel graag ooit een tweede wil, ik durf er met mensen in mijn directe omgeving niet over te spreken dus vandaar even hier.missmarple wijzigde dit bericht op 14-05-2011 23:28 met 4% - Geplaatst op zaterdag 14 mei 2011 23:39Jussttina
quote:tulp-33 schreef op 14 mei 2011 @ 20:43:
ik heb de afgelopen dagen met verschillende mensen gesproken oa mijn ouders die mij nu heel veel helpen, gevraagd wat hun doen als er nog een kindje bij zou komen.
heb met mijn scharrel gebeld en gevraagd wat voor ziektes in zijn familie voorkomen, hij gaf hierop geen antwoord via via heb ik de vragen aan zijn moeder kunnen stellen zij schrok zich kapot, en eiste min of meer dat ik het weg zou laten halen want het zou het leven van haar zoon verpeste.
ik denk dat ik het wil houden maar ben nog niet zeker heb besloten dat ik eind volgende week de keus moet maken. anders wordt het steeds moeilijker.
Hai Tulip
Bedankt voor je antwoord..!
Tijdens deze periode leer je ook echt je vrienden en familie kennen.
Mensen die geen toegevoegde waarde hebben in je leven,
ignore.
Veel veel succes en sterkte.
Love
J - Geplaatst op zondag 15 mei 2011 00:30june
@Tulp-33, ken je de Fiom? Deze professionele organisatie heeft bureau's in diverse grote steden en biedt hulp op een aantal terreinen, waaronder onbedoelde zwangerschap. De link naar hun website plaats ik hieronder:
http://www.fiom.nl/Hulp_b ... edoelde_zwangerschap.aspx
Je kunt op elk moment contact met hen opnemen en er zijn geen of nauwelijks kosten aan verbonden. - Geplaatst op zondag 15 mei 2011 10:07martha55
quote:missmarple schreef op 14 mei 2011 @ 23:17:
[...]
Ik vind juist dat ze wél over 1dag] nacht ijs gaat. Waarom die man niet eerst beter leren kennen in plaats van bij de eerste date sex te hebben. Het is tenslotte toch een vreemde die je in je bed uitnodigd. Getverderrie.
Ikvind dat ze nu in een zwaar dilemma terecht is gekomen.Veel wijsheid gewenst.
Ik zou die man niet meer willen zien en het kind de naam van jezelf geven
Nou, MM, we leven in de 21e eeuw hoor.
Als je zin hebt in sex en je bent met z'n tweeën, waarom zou je het dan niet 2x zo leuk maken dan in je uppie?
Enkel omdat je geen vaste relatie hebt hoef je toch niet in onthouding te leven.
Bovendien: TO is via IFV zwanger moeten geraken èn ze gebruikte een condoom.
Ik vind niet dat hier sprake is van onverantwoord gedrag, integendeel.
Ik vind dat TO heel gewetensvol met deze situatie omgaat.
Petje af! - Geplaatst op zondag 15 mei 2011 14:32Lintje82
Lieve tulp, ik ben benieuwd wat je keus zal zijn uiteindelijk. Wil je nogmaals heel veel sterkte wensen, en meid wat kan je trots zijn als jij het kindje in je buik welkom durft te heten op deze wereld. En met jou zullen er veel naast je staan met de armen open voor dit nietwetend babytje....Ik vindt je stoer, ga ervoor! Je kunt het, weet dat. Dit is niet voor niets op je pad en men mag niet eisen van je dat je anders doet dan jouw hart je zegt...
Hou me op de hoogte, goed? - Geplaatst op zondag 15 mei 2011 18:57Gizmo
Miss Marple,
We leven allang niet meer in de tijd dat je pas sex hebt als je getrouwd bent. Of alleen maar sex hebt omdat je en kind wil.
Dit had haar ook kunnen gebeuren als ze hem wat langer kende. Ik heb ook een keer gehad dat het condoom scheurde
, omdat we dat gelijk besproken hebben en hij echt geen risico wilde nemen (hij wilde absoluut geen kinderen en we woonden niet samen) heb ik de morning after pil gehaald. Maar bij Tulp is het (geheel begrijpelijk) niet gebeurd en zit ze nu in deze situatie. Ik vind dat ze in deze omstandigheden niet over 1 nacht ijs gaat en daar heb ik alle respect voor.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op zondag 15 mei 2011 22:47missmarple

Ik vind het dapper van TO als ze dit kindje welkom heet. Maar ze zit in een zwaar dilemma vanwege het feit dat ze meteen met een "leuke"man sex had, terwijl ze die man niet eens goed kon en eigenlijk helemaal geen leukeman blijkt te zijn.quote:Gizmo schreef op 15 mei 2011 @ 18:57:
Miss Marple,
We leven allang niet meer in de tijd dat je pas sex hebt als je getrouwd bent. Of alleen maar sex hebt omdat je en kind wil.
Dit had haar ook kunnen gebeuren als ze hem wat langer kende. Ik heb ook een keer gehad dat het condoom scheurde
, omdat we dat gelijk besproken hebben en hij echt geen risico wilde nemen (hij wilde absoluut geen kinderen en we woonden niet samen) heb ik de morning after pil gehaald. Maar bij Tulp is het (geheel begrijpelijk) niet gebeurd en zit ze nu in deze situatie. Ik vind dat ze in deze omstandigheden niet over 1 nacht ijs gaat en daar heb ik alle respect voor.
Ik noem dat ONVERANTWOORD.Het had ook een verkrachter kunnen zijn of een man-met-een-verborgen-SOA.Niet alle SOA's hou je buiten de deur met een gescheurd condoom. Ze heeft nog een kind waar ze alleen voor zorgt. In Afrika worden vrouwen "wijser" gemaakt zodat hun kindjes niet wees worden omdat er als de apen geleefd werd.
Als elke 21-eeuwse-vrouw van elke 21-eeuwse-man een kindje verwacht waar sommige 21-eeuwe-svrouwen na één date sex mee hadden dan o jee ojee hadden de 21-eeuwse-vrouwen een hele school vol, en niet één kind kon zeggen dat ze allemaal dezelfde vader hadden.
Heeft zo'n 21-ste-eeuw-vrouw dan zoveel te missen als ze eerst iemand beter leert kennen voordat ze een vreemde toe laat in haar dierbare terratorium? Heeft een vrouw het nodig om zo behandelt te worden juist in een tijd waarin toch bijna iedereen goede scholing genoten heeft?.
Heeft een vrouw een vreemde on-leuke man nodig om het "leuk" te hebben?missmarple wijzigde dit bericht op 15-05-2011 23:26 met 9% - Geplaatst op zondag 15 mei 2011 23:01missmarple

antw.MM: waarom je niet meteen hup hup hup met een vreemde sex moet hebben, waarom je meteen "leuk"tussen de lakens moet doen??? Nou heeft TO het nu dan zo leuk omdat meteen bij de eerste date sex had met een vreemde? Volgens mij heeft ze dittopic niet geopend omdat zezo genoten heeft van die ene keer sex. Die ene keer sex zorgt nu voor veel zorgen en ruzie. Is dat het waard?quote:martha55 schreef op 15 mei 2011 @ 10:07:
[...]
Nou, MM, we leven in de 21e eeuw hoor.
Als je zin hebt in sex en je bent met z'n tweeën, waarom zou je het dan niet 2x zo leuk maken dan in je uppie?
Enkel omdat je geen vaste relatie hebt hoef je toch niet in onthouding te leven.
Bovendien: TO is via IFV zwanger moeten geraken èn ze gebruikte een condoom.
Ik vind niet dat hier sprake is van onverantwoord gedrag, integendeel.
Ik vind dat TO heel gewetensvol met deze situatie omgaat.
Petje af!
We leven toch in een beschaafd land metbeschaafde mensen. Ik leefook in die zelfde eeuw,maar ik ben gelukkig nog "ouwerwets" opgevoed.
Is deze 21-ste-eeuw zo leuk dan? Allemaal mensen die zo nodig moeten blowen,sex met Jan en alleman, snuiven, XTC nemen want het is de 21-ste-eeuw en dan moet men plezier hebben, alcohol alcohol, breezersletjes, en feesjes, fuifjes enz.enz.
In mijn tijd (helemaalniet zolang geleden) was sex iets speciaals, had men respect voor de vrouw die men zwangerde. Ik vind dat TO zeer oneerbiedig behandelt word door een man die overal terecht kan met zijn sacrament.Waarom zou hij een vrouw kiezen die zijn kind draagt? Afschuwelijke vent.Met zo'n man ging ik niet eens uiteten, zwijgen van de sex hebben.....
Dit onderwerp heeft 166 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 11:18.
Probleem, ik ben zwanger