Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Mode & Beauty
  4. Nagels lakken

Dit onderwerp heeft 78 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 05-04-2012 20:32.

Nagels lakken

Ga naar een onderdeel
  1. Bobby21
    Afbeelding van Bobby21

Gel-nagels zijn nepnagels gemaakt van een gelei-achtige substantie die na aanbrenging hard wordt. Zouden natuurlijker moeten ogen dan acryl-nagels maar ik vind ze van verre al zeer nep. Zo dik en lelijk.

2. Bobby21
    Afbeelding van Bobby21

quote:
    Agaath3 schreef op 18 september 2011 @ 21:11:
    Het is geen crackle, maar craquelé!
    Ik blijf het lelijk vinden.

3. Bobby21
    Afbeelding van Bobby21

Juist wel rode nagellak. De enige echte nagellak-kleur. Net als rode lippenstift.

4. Lynna
    Afbeelding van Lynna

In de zomer altijd en de rest van de seizoenen niet alle dagen.

5. PapuDribbel
    Afbeelding van PapuDribbel

Op dit moment heb mooei lange nagels van mezelf.
    Ik lak ze ook. Alleen kan ik niet de juiste nagelak vinden, die bij mij past.
    Ik heb geen gladde nagels meer, ze zijn een beetje ribbelig en als ik ze lak, zie je de ribbels.
    Ik wil ze niet laten schuren ofzo door een nagel slylist.
    Ik heb vorige week zelf een mpooie kleur nagelijk gemaakt door rood te mengen met brons, precies een kleur die bij mij past en die ik mooi vind.

PapuDribbel wijzigde dit bericht op 21-11-2011 20:41 met 0%

6. pootje
    Afbeelding van pootje

Ik denk dat ik het hier wel kan vragen. Door het bezorgen van post heb ik een enorme kloof in mijn duimnagel. Ik knip hem al heel kort , maar idere keer ontstaat hij weer. Van die nagel versterker helpt wel iets, maar hebben jullie nog andere ideetjes?? Wil er graag vanaf

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

7. clineke
    Afbeelding van clineke

PapuDribbel, je kunt "ridge fillers" kopen; een soort basislak die de richeltjes vult. Daarna doe je je gewone nagellak erover en klaar, je ziet er niets meer van. Nailtek en OPI zijn er merken van.

Pootje, ik denk dat jij psoriaris aan die nagel hebt. http://dermnetnz.org/hair-nails-sweat/img/a/nail-psoriasis-pitting-oil-spots-s.jpg Er zijn speciale cortisone creams voor om dat onder controle te houden maar genezen is praktisch niet mogelijk omdat het je eigen immuunsysteem is dat dit teweeg brengt. Het is overigens niet besmettelijk.

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

8. pootje
    Afbeelding van pootje

Nee zo ziet het er niet uit. Het is echt 1 buts die tot me nagelriem doorloopt zie ik al. Heel kort houden helpt, maar iedere keer blijf je weer achter dingen haken en dan heb je er weer een haal aan zitten.

De eerste keer kwam door een scherpe brievenbus. En het is de diepte ingezakt naar de nagelriem. Ik heb verder hele sterke nagels. En nooit dingen. Maar ben bang dat ik hier voorlopig nog niet van af ben.

Overigens sorry dat ik niet eerder heb gereageert.

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

9. twinmom_67
    Afbeelding van twinmom_67

Gisteren een leuk kleurtje gekocht diep paars.Ik denk ik doe het op en dacht huh wat droogt het toch lelijk op heel dof en totaal niet dekkend.
    Nog een laagje weer heel dof en scheurtjes.
    Kijk ik op het flesje is het crackle nagellak.
    Een laagje goud er overheen gedaan en weer die paarse ffe kijken naar het effect.
    Mwah ik vind er nog niks aan eerlijk gezegd.Net of het beschadigde nagellak is.Geef het flesje wel een keertje weg of zo jammer van het kleurtje die is nl wel heel mooi,maar moet het wel glimmen en een strak resultaat geven en niet dat gebarsten.
    Ik paktte het flesje in de winkel uit het rekje stond nergens dat het die crackle(zo staat het op het flesje) nagellak was.Volgende keer dan toch maar beter opletten.
    Het is niet mijn ding in elk geval.
    Het is hardstikke dof en dat gebarsten effect vind ik niet mooi.
    Zal morgen er wel een foto van maken voor ik het er afhaal.
    Ik houd meer van glanzende nagellak,mag best een wat afwijkend kleurtje zijn.

twinmom_67 wijzigde dit bericht op 11-12-2011 22:27 met 14%
    Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

10. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Ik wilde net zo'n flesje gaan halen Twin-mom , maar dan wit.
    het leek mij wel lollig voor een keer, ook voor op je tenen.

Pootje; helpt kloven crème niet ?
    En dan 's nachts dik insmeren , en een katoenen handschoen aan?
    En dan met het post bezorgen iets om je nagel heen, zodat ie niet steeds een opdoffer krijgt?

11. twinmom_67
    Afbeelding van twinmom_67

Hier dan de nagels met crackle en ik vind het echt hardstikke lelijk.Ik heb het er inmiddels vanaf gehaald .
    Wat ik al tikte ik had mij vergist met de paarse lak meende dat het gewone lak was.Hij droogde heel snel en raar op,daarna zag ik pas op het flesje dat het crackle was.Dan maar ffe wat experimenteren met kleurtjes er onder in dit geval goud had ook wit er onder geprobeerd dat ziet er helemaal niet uit.

http://i44.tinypic.com/xf41np.jpg

http://i42.tinypic.com/10xy5ih.jpg

http://i40.tinypic.com/rvk8sm.jpg

twinmom_67 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 13:13 met 3%
    Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

12. anneloeslevensgenieter
    Afbeelding van anneloeslevensgenieter

Ik ben ook geen fan van crackle nagellak. Vind er echt niks aan.
    Ik lak mijn nagels zo goed als altijd met rode nagellak. Vind ik nog steeds het mooist (bij mij). Helaas lijden mijn nagels eronder zo goed als 365 dagen gelakt te zijn. Maar ik laat nu regelmatig een manicure doen. Ik heb meerdere gekocht. Specifiek voor een nagelstudio bij mij in de buurt. Sinds ik dit regelmatig laat doen, zijn mijn "natuurnagels" veel mooier en lak ik nu mijn nagels niet meer zo vaak.

ModLibelle wijzigde dit bericht op 08-03-2012 16:08 met 49%: reclame verwijderd

13. clineke
    Afbeelding van clineke

OPI heeft een nieuwe collectie dit voorjaar: "Holland". Leuk! Ik heb Gouda Gouda Two Shoes; Thanks a Windmillion; Wooden Shoe Like to Know; en Kiss My Tulips. Geweldig goeie nagellak. Blijft minstens 5 dagen zitten en mijn nagels zijn nog nooit zo lang en hard geweest. :duim:
    OPI Holland Collection

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

14. JHaz
    Afbeelding van JHaz

5 dagen? Bij mij ziet de lak er na 2 weken nog goed uit, maar dan moet ik het opnieuw doen omdat je de groei van de nagels goed kan zien. Ik doe een base coat, dan een laag nagellak, en een top coat.

15. clineke
    Afbeelding van clineke

Jhaz, ik type veel en draag handschoenen in huishoudelijk werk, maar toch, je krijgt die witte randjes bovenaan van frictie en de glans gaat er ook een beetje af. Ben een Pietje precies en ik vind het leuk om te doen. Ik doe OPI base coat, twee lagen in kleur, en dan Seche Vite top coat.

clineke wijzigde dit bericht op 11-03-2012 18:46 met 14%

16. Boekenwurm

Clineke; wat een heerlijke kleuren van Opi en die namen; geweldig spits gevonden!

Twinmom; die craquele nagellak moet over een kleurtje heen.
    Ik kreeg het advies om eerst een base coat te doen en een topcoat er over heen want anders is het vrij dof.
    lees hier

kijk hier op you tube

17. benthe
    Afbeelding van benthe

quote:
    internetredactie schreef op 05 mei 2011 @ 09:50:
    Lak jij in de zomer je nagels? Praat mee en deel je beste nagellaktips en de nieuwste zomerkleuren. 

Ik lak mijn nagels nooit. Sterker: 'k knip ze zo kort mogelijk af, elke week opnieuw. Geen witte-randjes, geen rouw-randjes, geen-gedoe. Nagels voelen naar (voor mij) en vooral gelakte of gevijlde. Voor al het overige gedoe ben ik een ernstige ijdeltuit.

18. clineke
    Afbeelding van clineke

Benthe, zo had ik ze ook altijd, mijn hele leven tot een jaar terug. Ik heb ongeveer een dozijn flesjes OPI nagellak. Dit is mijn favoriet, Vodka and Caviar:

http://4.bp.blogspot.com/_QlzXbjNfuJA/TTSSedslRlI/AAAAAAAAAoU/wqayC3fqZ1A/s640/NoUseWithoutPriorWrittenConsent.jpg

BW en Twin, dan krijg je zo iets. Ben er geen fan van, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

http://media5.onsugar.com/files/2011/10/43/5/869/8694109/f4f5aa1bd6669062_crackled1.preview.jpg

clineke wijzigde dit bericht op 12-03-2012 01:03 met 59%

19. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

quote:
    benthe schreef op 12 maart 2012 @ 00:40:
    [...]

Ik lak mijn nagels nooit. Sterker: 'k knip ze zo kort mogelijk af, elke week opnieuw. Geen witte-randjes, geen rouw-randjes, geen-gedoe. Nagels voelen naar (voor mij) en vooral gelakte of gevijlde. Voor al het overige gedoe ben ik een ernstige ijdeltuit.
    top, ik ben zo vies van gelakte nagels.ik kreeg pas een gratis nagellak cado,nee dank je

20. Boekenwurm

Gauw weggeven Julia ;)
    Ik heb ook zelden gelakte nagels maar af en toe vind ik het leuk.
    Maar het moet netjes zitten (die op de foto zijn zo keurig , ook bovenaan zo mooi rond gelakt) en het mag niet bladderen want dan haal ik het er gauw af. Ik zag laatst in een reisbureau iemand met afgebladderde French Manicure. wat een afknapper.

Door mijn werk (veel handen wassen) heb ik gauw droge nagelriemen.
    Dus ik vind het veel gedoe; bokkepootje, nagelriemolie...
    En ook weer door mijn werk; ik stoot de randen gauw kaal.

Maar, wat ik zei; af en toe :duim:

21. Mandarijne
    Afbeelding van Mandarijne

Ik heb sinds een paar maanden mijn eigen nagelsalon en dus heb ik altijd gelakte nagels. Mijn eigen nagels zijn tenslotte mijn visitekaartje! Ook voordat ik een eigen salon had, had ik altijd al nagellak op.

De ene keer zijn ze gewoon mooi gelakt, soms french manicure (acrylnagels) en de andere keer met mooie nail art.

22. conxita32
    Afbeelding van conxita32

Ik gebruik geen nagelllak, maar ben fan van een heel simpel trucje om je nagels mooi te laten glanzen. Bij kr..dv.t kan je een soort vijltje kopen van impulss waarmee je in 4 stapjes prachtige glans krijgt en de oneffenheden zijn ook meteen verdwenen.

egaliseren, matteren,polijsten en glanzen. Ze zitten in 4 kleurtjes rond een vijl met een grofe en fijne kant. Heel snel en simpel en het blijft heel lang glanzen.

In mijn werk mag ik geen nagellake dragen. met al dat wassen en zo blijft het ook niet mooi. Vandaar deze oplossing.

droge nagelriemen heb ik speciale olie voor gekocht en die masseer ik af en toe in. verder de hand en nail creme die in hetzelfde schap staat. Heel prettig in gebruik.

mens durf te leven

23. clineke
    Afbeelding van clineke

Conxita, dat is "buffing" en je haalt wel steeds een flinterdun laagje van je nagels af dus reken erop dat ze dunner worden. Dat geeft niet, als je ze kort houdt, maar anders breken ze af wanneer ze langer worden.

24. conxita32
    Afbeelding van conxita32

In mijn werk mag ik geen lange nagels hebben dus zijn ze altijd kort en ben ik jaloers op mensen met van die mooie lange nagels, zonder droge nagelriemen of velletjes:)

mens durf te leven

25. clineke
    Afbeelding van clineke

Eens per week een nagelriem verwijderaar erop smeren. Een paar minuten laten zitten en dan met een nagelriem "lepeltje" netjes de riemen terug duwen en de losse velletjes voorzichtig verwijderen, eventueel met een nagelriem schaartje (alleen wat "dood" is!). Handen wassen en de nagelriemen insmeren met nagelriem olie. De nagels netjes recht afvijlen. Na een paar maanden heb je mooie nagels met keurig verzorgde nagelriemen. Altijd rubber handschoenen dragen en buiten ook handschoenen dragen als het koud is.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x