- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3009 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 21-01-2012 09:59. Dit onderwerp is gesloten!
Longziekte astma/COPD
- Geplaatst op vrijdag 04 maart 2011 13:32moortje2
hallo allemaal.
Wilde een topic beginnen over astma. Toen zag ik dit topic staan.
moet eerlijk bekennen dat ik vluchtig gelezen heb. en dus niet alles even goed.
Mijn dochter van 8 heeft astma. heeft er ook voor in het ziekenhuis gelegen en al. en nu heeft ze het dus weer benauwd.. eigenlijk heeft ze dat bijna wel elke dag maar de ene dag is het beter dan de andere..
Ze is zo sterk. ik heb zoveel respect voor haar, hoe ze er mee omgaat.
als de kinderen bijvoorbeeld gaan voetballen, en zij is benauwd dan zegt ze zelf erg snel iets van.. ik tel de punten, of ik ga in het doel.
zodat ze toch mee kan doen maar niemand merkt dat ze zich niet zo lekker voelt. eigenlijk was het er bij haar altijd al. Mijn zoons hebben ook pufjes gehad. maar zijn er over heen gegroeid zoals mensen dat wel eens kunnen zeggen. Als ik zeg dat mijn dochter een pufje nodig heeft. reageren mensen dan ook regelmatig met. och, mijn kind heeft ook wel eens een pufje gehad. maar het is anders bij mijn dochter. kan er niet echt een vinger opleggen. en dan denk ik.. ja heel veel kinderen hebben een pufje (gehad) dat is waar. maar ze heeft het echt erg. ik zeg het niet voor aandacht. of zoiets..
nu heeft ze weer antibiotica. en de dokter praat weer eens over prednison. moet zeggen over de dokter geen kwaad woord. hij is echt erg begaan met haar.
Ik baal van astma. als ik haar zo zie.. zo benauwd.. BAHBAHBAH - Geplaatst op vrijdag 04 maart 2011 15:53jsteen1
hallo Moortje ,ik voel met je mee hoor een keer een pufje is heel wat anders dan astma daar heb je gelijk in ,alleen ik wil zo min mogelijk prednison hebben nu want mijn huid is heel dun geworden er van.
maar ga wel daar de huisarts als haar puffie niet werkt ik had het ook en nu heb ik voorzet kamer heerlijk gewoon het werkt met de zelfde medicijnen ,lees hier even op je gemak dan kun jealles ook hier kwijt en heb je vragen stel ze gewoon even .ik wensje sterkte met je dochter .
hoi Manji ,ja ik strijk ook alles ik heb ook een drogen al 31 jaar nu ik kan er niet meer van buiten heerlijk he .ben aan mijn 2de nu .
en mijn dochter heeft een schoonheid salon gehad bijna 10 jaar en
is er nagels bij gaan leren en daar heeft ze nog wat klante van over die niet mee konden verhuizen toen ze de deur uit ging dus was het hier op vrijdag dat is terug gebracht op eens in de 3weken
dan komen ze voor de nagels op te vullen ze maakt er mooie kunst werkjes op echt mooi .
en veder doet ze het bij hun thuis ook een mooie salon nu .
maar voor mijn is het wat druk dan he, maar ze is rond 8uur klaar en gaat dan naar huistoe.woensdag ga ik naar haar toe en dan doet ze mijn nagels weer .nee mijn hh doe ik nog lekker zelf wat ik niet zo goed kan doet mijn man voor me .
ik eet witlof met een taartaartje en vla toe .
tot straks .
liefs johanna. - Geplaatst op vrijdag 04 maart 2011 16:29Manji 48
Zo dat heeft even geduurd om op Libelle te komen,ik kreeg steeds de melding dat ze met onderhoud bezig waren.
Moortje,je hebt een flinke dochter zeg,wat een kanjer.
Voor jou zal het moeilijk zijn om je kind zo benauwd te zien.
Van Astma bij kinderen weet ik niet zoveel vanaf,maar ik hoop dat iemand anders je hier kan helpen.
Ze heeft er ook voor in het ziekenhuis gelegen schrijf je. Is ze dan ook onder conrole van een longarts?
Schrijf je zorgen gerust hier van je af en ik hoop dat iemand je kan helpen, steun krijg je hier in ieder geval wel.
Sterkte meis!
- Geplaatst op vrijdag 04 maart 2011 21:05jsteen1
ja he vreemd allemaal ik ben uitgelogd en kan gewoon schrijven hier
hallo ,mijn dochter is weer thuis denk ik ik heb gelijk even onder de douch gegaan net medicijne genomen en voel me weer beter nu .
woensdag ga ik lekker naar dochter toe doet ze gelijk mijn nagels
ik heb ook al iets voor mijn verjaardag gehad een mooie tuinplant
een witte kamelia zo mooi ,ik ga proberen om hem een deze dagen in
de tuin te zetten dat doet ik het liefst zelf mijn man maakt wel een gat voor me . - Geplaatst op vrijdag 04 maart 2011 22:40starrynight1
Ik begrijp dat je nu COPD als diagnose hebt gekregen. Het is wel wennen, maar dat gebeurt dan ook. Je lichaam zal vanzelf aangeven wanneer het niet meer gaat. Ik ben er al tijden mee bekend en leef er ook naar. Ben er niet op gefixeerd en rust op tijd en vaak en neem mijn pufjes. Ik heb een electrische fiets en fiets daar fijn mee, maar niet als het koud is of mistig. De laatste longontsteking (drie weken terug/opgenomen in ziekenhuis) heeft met deze COPD te maken. Oorzaak is waarschijnlijk kontakt geweest met iemand die een infectie had. Daar moet je voor uitkijken en nooit naar iemand toegaan waarvan je weet dat die ziek is, nooit! Je hebt jezelf ermee.
Ik hoop dat je nog een tijdje zonder zuurstof kunt. De voorzetkamer (heb ik al 7 jaar) is een mooie uitvinding om de pufjes geleidelijk te kunnen inademen. - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 08:00jsteen1
hallo Starrynight,wat leuk jou hier te zien .
ja ik ben erg positief dus komt wel vooruit ik heb alleen veel moeite
met mensen die je niet zo goed kent of buurtmensen die dan zeggen ik snap het niet je ziet er zo gezond uit ,ja ik mankeer niks aan mijn handen
dus wil er goed verzorgd uit zien ik weet niet in welke fase jij zit maar ik in de laatste ik wist het niet was wel het laatste maande steeds vaker ziek en echt slecht soms maar ik kreeg ook de medicijne niet binnen is nu bewezen sins maandag heb ik die voor zet kamer en het gaat een stuk beter gewoon .ik heb al van jongs af astma dus ik was altijd al aan het puffen heb ook vlakbij de schell
gewoond die gooie er van alles uit toen wij hier kwamen wonen ging
het wel steeds slechter toen heeft de huisarts al verteld dat er onder zoek gedaan werd naar lucht vervuiling, hier waren ook veel kleine kinderen met benouwdheids klachten .
maar ja we doen het er maar mee toch .
ik wil voor uit en ga binnen korte tijd revalideren ik wacht nu op een inteek gesprek .
ik ga lekker douchen en mijn haar krullen .
fijne zaterdag voor jullie hier ,tot later
liefs johanna. - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 14:12Manji 48
Johanna,dat werd tegen mijn man ook altijd gezegd,dat hij er zo goed uit zag. Meestal zei mijn man dan,ja prednison hé.
Ze zeiden dat dan op een manier van......het zal allemaal wel meevallen.
Ik heb de wassen weg gestreken,bed verschoond en nu doe ik niks meer.
Hier is het carnaval,maar daar doe ik al jaren niks meer aan.
Ik ga nu effe een paar boodschappen doen.

- Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 14:57kirsten2
hoi ben er weer even heb even wat gelezen, het is nog steeds jammer dat mensen zo raar kunnen reageren op ziektes die aan de buitenkant niet te zien zijn, ik heb daar gelukkig in mijn omgeving geen last van,
ik merk altijd wel dat we ander weer gaan krijgen heeft 1 van jullie daar ook last van? ik ben net ook even met manlief naar een witgoed winkel geweest alles ging goed vandaag totdat we die winkel instapten, hing daar zo,n rooklucht, ze schijnen daar in zo,n voorraadkast te roken en die deur stond open hoppa daar begon ze weer en eer dat dat weer eens zeg is.
herkenbaar? - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 15:28jsteen1
hallo Manji ,gelijk heb je hoor morgen weer een dag joh ,ik zit lekker met cake voor me zelf gebakken heerlijk glas thee er bij ,ik zeg nu steeds tegen mensen ja dat is de buiten kant anders woord ik er nog boos om mensen die niks bijzonders hebben gaan met een griepje al bijna dood ,nou dan heb ik het er maar niet over dan hou ik gewoon mijn mond stijfdicht .mensen moeten ook niet zo snel oordelen over anderen vind ik .
Kirsten ,leuk dat je weer langs komt ,
ik merk het heel erg aan het weer ik kan niet tegen vochtig weer of mist ik moet gewoon stabiel weer hebben met een zonnetje ook niet te heet hoor .en rook kan ik echt niet tegen gaat er gelijk van hoesten en dat moet ik nou voor komen .
wat een rommeltje op libelle he haha zal
maandag wel weer goed komen denk ik .
ben blij dat we er op kunnen nu haha .
tot straks . - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 16:45starrynight1
Ik heb die revalidatie al gehad. Je leert er z.g. huffen
en je lichaam in conditie te krijgen/houden. Verder wordt er aandacht besteed aan z.g.ontspannen. Je zult fietsen, roeien, lopen net als in de sportschool. Waar ik een vreselijke hekel aan had was die rot-muziek erbij, dat geboenk weet je wel, dat moest ook zo nodig. Meestal van MTV, waar je dan de wapperende billen en de bijna blote borsten moest aanschouwen. Dat vond ik echt erg. Alsof je er op uit was ook nog zo'n sexie show-figuur te worden. En dan die teksten erbij van die liedjes, niet aan te horen. En dat voor een christelijk ziekenhuis. Ik heb er wat van gezegd, maar men luistert kennelijk niet naar te tekst want ze wisten niet waar ik het over had en het werd afgedaan als niet ter zake doende.
Maar misschien wordt het voor jou anders en leuker, ik hoop het voor je. - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 16:52jsteen1

dan neem ik al vast mijn oordopjes mee
ik heb geen iedee wat me te wachten staat joh ik wacht het wel af
hoe lang duurd het dan per keer een uurtje of 2 ik weet er niks van komt nog denk ik .
en bonk muziek nee dat vind ik ook niks heb mijn oordopjes toch
ik ga lekker aardappeltjes bakken extra hoor wij eten op zaterdag vaak een boterham met wat warms er bij eieren bakken met tomaatjes .
eetse ook voor jullie en tot straks . - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 17:38starrynight1
Ik weet niet hoe het programma voor jou verloopt. Meestal beginnen ze met twee keer per week 1 uurtje. Je krijgt een boekje waarin je optekent wat je gedaan hebt en hoeveel secondes/minuten je sport en in welke zwaarte de toestellen ingesteld worden. Je saturatie wordt gemeten. Je gymt met mannen en vrouwen samen. Soms is er zaalsport na het toestel-werken(volley/basketbal ofzo) en soms een soort adem-oefening. Ook hart-patiënten zijn er soms bij, althans bij mij. Wacht gewoon maar af. Het zal best lukken. - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 18:17jsteen1
ik moet 3keer perweek veder weet ik het niet maar ik doe mijn best .
heb gegeten en ga lekker even uurtje op de bank anders vald om half 9 mijn luikjes dicht en het is zaterdag vind ik zo ongezellig voor manlief ,tot straks - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 19:34Manji 48
Manji 48 wijzigde dit bericht op 05-03-2011 19:44 met 0% - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 19:44Manji 48

- Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 20:13jsteen1
hallo jeee, wat lekker zeg ik heb even goed geslapen had het vast hard nodig .was toch wel benouwd vandaag en nu voel ik me weer wat beter .
Manji er staat niks komt het door libelle
wat een rommeltje is het vandaag he ,en ze hebben niks door of denken laat maar gaan haha .
ik kom nog kijken zo . - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 22:30jsteen1
ik ga afsluiten ga even naar hart van nederland kijken en dan lekker naar bed .
voor jullie allemaal slaap lekker en tot morgen .
liefs johanna. - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 22:31Manji 48
Ik probeer het nog één keer.
- Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 22:32Manji 48
Gelukt.
Manji 48 wijzigde dit bericht op 05-03-2011 22:34 met 0% - Geplaatst op zaterdag 05 maart 2011 22:34Manji 48
Mijn man is 2 maal voor 3 maanden in het revalidatriecentrum geweest,om te revalideren. Daar moest hij sporten,zwemmen en kreeg er gesprekken met de longarts.Ik heb daar een meeloopdag gehad en was zeer onder de indruk wat ze daar allemaal voor de longpatienten deden.Hij sportte ook al 2 maal in de week bij de fysiotherapeut,maar als hij in het revalidatiecentrum was,dus niet.
Jaren heeft hij 2 maal in de week bij de fysiotherapeut gesport en daar hadden ze een hele leuke club. Ook met mensen waar hij mee gerevalideerd had heeft hij altijd contact gehouden.
Mijn man had vroeger nooit aan sport gedaan,maar daar was hij erg sportief voorzover dat kon. Niet alleen het sporten deed hem goed,maar ook de contacten die hij daar had,want hij werkte al 8 jaar niet meer.
Nadat hij in oktober 2010 weer was opgenomen in het ziekenhuis werd er weer een afspraak gemaakt,om te gaan revalidieren,omdat hij maar niet op wou knappen,maar zover is het niet meer gekomen. - Geplaatst op zondag 06 maart 2011 08:21jsteen1
Goede morgen ,Manji,ik heb wel door dat je er nog met een goede wil ver mee kunt komen ,ik ga er voor hoor wil nog lang hier schrijven .vooral bij jou Manji .
ik heb lang geslapen had het vast nodig gewoon ik ga zo op mijn gemak lekker met manlief ontbijten ik eet nu maar veel krente brood
hoef niet meer om mijn lijn te denken
en ik vind het lekker
ik heb sins vrijdag last van mijn been en bil ik denk dat er een beklemming zit heel vervelend want ik loop ook niet goed nu, ik heb er snachts ook erg veel last van ,mijn man dacht van mijn rug om dat
ik ook al 2keer aan mijn rug ben geopereerd ,ik kijk het nog even aan anders moet ik er even naar laten kijken morgen .
ik ga lekker eten tot straks . - Geplaatst op zondag 06 maart 2011 12:43jsteen1
zo net een boterhammetje op en ik heb ook al mijn avond eten voor zo verklaar andijvie al gekookt en sucaden vlees staat te sudderen
en ga zo even met vriendin bellen en dan even lezen .
heb het vandaag niet benouwd dat gaat gelukkig goed .
ik heb ook de was nog staan strijken die ligd nu in de kast ,ook bedden goed strijk ik jaja ik ben net als jij Manji alles moet mooi glad zijn ik strijk echt alles op sokken na .
kom wel steeds even kijken hier .

tot straks . - Geplaatst op zondag 06 maart 2011 13:56sherryL
Zelf zit ik nog in het voor stadium. Ik wens je heel veel sterkte. - Geplaatst op zondag 06 maart 2011 14:25jsteen1
dankje wel Sherryl,laat het nu goed behandelen hoor dan is het goed te doen .wacht er niet telang mee .
liefs johanna. - Geplaatst op zondag 06 maart 2011 20:44jsteen1
zo de dag is weer om ,ik ga even tv kijken en lekker naar bed .
het was stil hier van daag door het mooie weer denk ik
ik heb er van genoten en hoop jullie ook .
liefs johanna.
Dit onderwerp heeft 3009 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 21-01-2012 09:59. Dit onderwerp is gesloten!
Longziekte astma/COPD