- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3009 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 21-01-2012 09:59. Dit onderwerp is gesloten!
Longziekte astma/COPD
- Geplaatst op dinsdag 01 maart 2011 10:24kirsten2
Posi wat dat betreft is het een rotziekte kan me voorstellen dat het pijn doet je moeder zo zien weg te kwijnen.
ik ga zo met manlief (die bezorgt 2 dagen per week de post) niet van de grootste maar van een duitse postbedrijf) ik ga nu zo mee op de fiets voor het 2e deel dat doen we meestal samen, goed voor de conditie.
fijne dag - Geplaatst op dinsdag 01 maart 2011 10:51Sterin
Ik lees hier over COPD...
Mijn schoonmoeder had het ook. Toen ze het hoorde, is ze accuut gestopt met roken. Maar toen was het al te laat.
Ze heeft thuis niet echt aan de zuurstof gezeten. Wel medicatie, (enkele keren per dag) via benevelaar...
Op het laatst zei ze te willen vechten- voor ons...
En als ze zou gaan, zou ze mijn overleden zoontje opzoeken...
Helaas is ze gevallen..en brak haar heup..
Ze is nog geopereerd, maar al snel ging ze achteruit...
Mijn hubby was op dat moment voor een half jaar in het buitenland voor zijn werk. Hij is in allerijl teruggehaald. En heeft haar in elk geval nog levend gezien...
Een paar dagen voor de val had ik haar nog opgezocht, samen met m'n kids... Dus later kon ik niet naar haar toe, want het was 2 uur rijden...en zonder oppas of wat ging dat niet.. In gedachten heb ik op dat moment afscheid genomen...want mijn kinderen hadden me ook nodig...
Het is een vreselijke ziekte...
Ik moet nog ergens een gedicht daarover hebben...zal es zoeken...
Wens jullie in elk geval veel Ster~kte!
LiefsBlijf bij jezelf, maar denk ook aan anderen... - Geplaatst op dinsdag 01 maart 2011 14:01jsteen1
Posi, ik ben net als jou moeder dan erg vrolijk, en super blij dat ik
nog veel kan ik mag zelf weer mijn werk gaan doen volgende week
ik vind het heerlijk er moet nu nog veel geregeld worden ik heb geluk dat ik nog 12uur in de week werkte de rest had ik al weg gedaan was teveel geworden de longarts en long verpleegkundige vonden het heel knap om het zo lang ik wil tedoen ik moet sterker worden en dit hoord er bij ik doe thuis ook nog alles wat niet gaat doet manlief dan ik heb meer moeite om boodschappen tedragen dan ben ik vreselijk benouwd jij zal het wel begrijpen dan .
ik ga er ook aan werken ik krijg het inhet ziekhuis hier dat is fijn ik hoop alleen dat de zorg verzekeraar op schiet want iederedag
is verloren zo vind ik .
ik word ook begelijd met voeding dat is inderdaad heel erg belangrijk voor ons alleen ben ik niet zo brood eter ik heb liever warm
ik moet nu ook meer dere keren eten over de dag verdeeld .
en ik neem nu mijn rust wel hoor ,ik verstop het niet meer ik geef er gewoon aan toe nu .
ik vind het super dat je heb gereageerd en hoop dat jij ook hier meer komt ,schrijven ik ben sterk kan veel hebben hoor en kan ook wel wat steun gebruiken van jullie
ik wens je heel veel strekte met en je moeder
liefs van mijn .
hallo Kirste, ja dat is goed voor jou fietsen ik heb gehoord veel buiten lucht is goed maar ik kan niet tegen vochtig weer dan ga ik hoest en dat is beter van niet voor mijn .ik zie jou straks nog wel langs komen toch .
liefs van mijn
Hallo Sterin ja het is een vreselijke rot ziekte ,wel fijn voor de dat ze gestop is met roken .
wat een pech zeg de heup maar ze is nu bij jou zoontje ,dat moet toch goed voelen voor jou .
nee je kinderen hebben een moeder nodig
en daar heb je gelijk in je heb ook een rukzakje vol he .
stekte met alles .en liefs van mijn .
zo ik heb wat in huis gedaan en wat boodschappen met manlief
veder doe ik het rustig aan vandaag heb heel lang zitten bellen met mijn liefste schoonzusje die is net genezen van borst kanker ,
ik heb haar echt anderhalf jaar goed gesteund had ze ook nodig
nu bellen we veel met elkaar en dat is fijn we kunnen over alles praten samen heerlijk .knapje van op .
ik ga thee drinken en even wat lezen kom nog langs straks .
fijne middag allemaal . - Geplaatst op dinsdag 01 maart 2011 15:21Manji 48
Goedemiddag Dames.
Kirsten,goed van je dat je in beweging blijft,want dat is heel voornaam.
Posi,erg is dat,als jij je moeder zo achteruit ziet gaat en je staat dan zo machteloos. Veel sterkte meis.
Sterin,jij hebt het dus ook van dichtbij meegemaakt wat voor een ellende die ziekte met zich mee kan brengen. Heb jij een zoontje af moeten geven,dat is zowat het ergste wat een mens mee kan maken.Veel sterte meis.
Johanna,wat fijn dat je weer mag gaan werken. Wat voor werk doe je als ik vragen mag,je hoeft het natuurlijk niet te vertellen hoor.
Ga jij ook naar een diëtiste? De longarts heeft mijn man daar toen naar toe gestuurd.
Ik vind het fijn om hier mee te mogen schrijven,dus je zult mij wel geregeld zien,maar of je daar nou zo blij mee moet zijn.....
Ga ik de was maar eens uit de droger halen.
Liefs!
- Geplaatst op dinsdag 01 maart 2011 15:57jsteen1
ja Manji gewoon lekker hier blijven schrijven er is nog steeds een taboe op dezen ziekten en dat moet gewoon anders he .
ik ben blij dat je hier blijft schrijven om dat jij het zelf heb mee gemaakt .
ik doe al jaren hhwerk bij 2lieven mensen al jaren en die wilde ik niet kwijt en dat hoeft ook niet maar ik en de 2dames moesten wat aanpassen voor mijn en we zijn er gewoon uit dat vond de longarts
en de long verpleegkunde heel fijn en dan gaan we kijken hoe het gaat ik ben er zo blij mee joh ik ben een vreselijk sop miep .
en ik vind het nog leuk ook de een heeft een bedrijf en is weg en no 2 is met haar man ook werken dus mag gaan wanneer ik wil en kan
en de tijd is ook fijn geregeld ik mag me rust nemen als ik dat nodig heb en wil zij weten dat ik al jaren topt met mijn longen dus dat was
snel geregeld dinsdag ga ik weer heerlijk .
ik heb een heel lief huisje we wonen hier nu 3jaar mijn man heeft alles gestript en het is hele maal naar ons zin wij doen dingen samen en het word niet vuil we houden het goed bij .
volgens de arts en verpleegkundige heb ik daar mee te danken dat ik nog zo flink ben het laatste half jaar ging het pas slecht joh .
dus ze hebben het hele maal mee gemaakt .
het zijn 2super bazen gewoon .
kijk dat bewegen dat hebben we heel hard nodig gewoon .
ik ga even aardappels schillen voor de warme hap ik wilde spinazie
eten maar het is bruine bonen geworden met sla en spekjes .
morgen gaan we spinazie halen .
Manji ,ik krijg wel iemand van de voeding heeft ze gezegt want ik ben slank en mag niet afvalen ,anders krijg ik ondergewicht .
en dat kunnen we niet hebben toch .
anders waai ik nog weg .
tot later. - Geplaatst op dinsdag 01 maart 2011 16:20Manji 48
Johanna,ik heb ook altijd HH-werk gedaan,maar moest er vorig jaar mee stoppen,vanwege artrose in nek en schouders. Ik heb het altijd met plezier gedaan,want ook ik had lieve mensen waar ik werkten. Ik ga nog wel geregeld bij die mensen op de koffie.
Hahaha,ben jij een sop miep,die hebben ze het liefst. Ik heb er ook geen hekel aan hoor en ik sop ook heel wat af. Zo heb ik ook altijd veel strijk,want ik strijk zowat alles behalve sokken,ondergoed en badhanddoeken
Ik ga een keer in de week bij mijn vrijgezelle zwager de was weg strijken.
Ben jij slank,dat was mijn man ook. Toen hij de eerste klaplong kreeg werd ons verteld dat,dat meestal bij slanke mensen voorkomt. Nou was mijn man de laatste jaren niet zo slank meer hoor,maar dat was vanwege de prednison.
Je moet inderdaad zorgen dat je goed op gewicht blijft en geen ondergewicht vormt,anders waai je misschien toch nog weg.
De 2 honden op je avatar zijn die van jou?
Liefs!
Manji 48 wijzigde dit bericht op 01-03-2011 16:34 met 3% - Geplaatst op dinsdag 01 maart 2011 16:35jsteen1
ja de witte is mijn lievertje en die met rood er in van dochterlief .
ik heb ook een dikke pols en reuma in mijn vingers zijn erg stijf als je niks doet maar warm water help best wel haha .
ja dat van een klaplong komt het meeste voor bij slanke mensen
en dan weer meer bij mannen als vrouwen nee dat is niet leuk om te hebben .
morgen gaat mijn hondje naar de trimster als hij dan klaar is is het net een lammetje .ik heb hem bijna 9jaar in april maar hij is ver over de 10jaar ik heb hem in nederland gekocht bij een stichting in braband en hij is op gehaald uit griekenland hij was zwaar onder voet en heel erg mishandeld het heeft wel een jaar geduurd voor hij aan mijn man kon wennen hij was erg bang voor jongens en mannen
nu niet meer zo erg maar buiten nog wel hij heeft nu staar en ziet minder maar is zo lief joh
zo ziet hij er uit morgen als hij terug komt .

voor straks eetse ik ga de aardappels op zetten . - Geplaatst op dinsdag 01 maart 2011 20:25jsteen1
ik heb mijn nieuwe medicijn gekregen en heb het nu gebruikt ,
er zit een voorkamer bij ja dat gaat veel beter ik had er gelijk lucht
mee .alleen mijn hondje die vind het niks die dacht wat doet ze nou
hij ging een flinke stap acher uit hij moet er ook aan wennen net als ik .
ik ga nu even tv kijken op 4 naar het hotel vind ik wel gezellig .
kom straks nog even langs hier . - Geplaatst op dinsdag 01 maart 2011 20:59Manji 48
Johanna,mijn man had ook zo'n puffer met voorzetkamer. In het begin gebruikte hij die verkeerd,want dat ding mag niet piepen,maar deed het bij hem wel. Toen wij weer naar de longverpleegkundige en die legde uit wat hij verkeerd deed. Hij deed het veel te snel,zodat er lucht ontsnapte.
Och gérm was je hondje er van geschrokken,maar daar zal hij wel aan wennen hoor.
Ga ik weer TV kijken op net 5 naar een dramaserie,die ik volg.
- Geplaatst op dinsdag 01 maart 2011 21:31jsteen1
ja Manji het is een fijn ding daar ben ik nu blij mee joh hier hoef je geen kracht voor te hebben het gaat gewoon super ,
ga jij maar lekker kijken in ga lekker naar bed ,mijn luikjes valen steeds dicht .
liefs en tot morgen
Johanna. - Geplaatst op dinsdag 01 maart 2011 22:341Astrid

Hoi Johanna,
Nu pas zie ik dat je een topic hebt geopend. Ik schrik er van dat je nog maar een longcapaciteit hebt van 30%. Hopelijk geven je nieuwe medicijnen je meer lucht, zodat je nog leuke dingen kunt gaan doen.
Het is fijn dat je hier mensen treft waar je je verdriet mee kunt delen.
Voor straks, slaap lekker.
- Geplaatst op woensdag 02 maart 2011 07:34jsteen1
ik heb me verslapen jeee ,ik ben om 7uur pas waker geworden heerlijk daar knap je van op ,heb ook sins heel lang goed door geslapen. nu even een bakje koffie heb net weer medicijne genomen
ik heb nu gelukkig een voorzet kamer en dat helpt mij heel goed
als ik weg wil op visite dan heb ik een handzaam inheler voor in mijn tas maar deze is voor mijn super .
Hallo Astrid, lief dat je ook hier langs komt ,ik hoop dat je hier dan regelmarich langs komt dat zou ik heel fijn zijn .ik ga zo douchen
want met mijn hondje naar de trimster brengen is hard nodig ,het is nu minder koud ,en ik ga even naar het winkel centrum in de tussen tijd met manlief ik moet een dinne sport broek hebben die wijd zit
voor in het ziekhuis voor de reveledatie en ik wil zo lang mogelijk alles zelf doen natuurlijk .we moet om 10uur de deur uit .
ik heb het de laatste weken zo druk maar het is voor een goed doel zal ik maar zeggen .
doe je meiden een dikke knuffel geven van Binkie .
liefs Johanna. - Geplaatst op woensdag 02 maart 2011 14:31jop envelopdat doet een mens goed johanna lekker slapen.ik kan dag en nacht slapen als dat moet.ons katje ligt lekker in het zonnetje te snoezen.ik zou er zo bij kunnen kruipen lol maar fijn dat de medicijnen helpen.ik heb nog wel een wijde broek als je die nodig hebt.ik draag graag wijde broeken.met strakke kleren kan ik niet uit de weg.ik las dat dikke mensen bijna nooit een klaplong krijgen.nou dan zit het bij mij wel goedtja wat zal ik ervan zeggen?
- Geplaatst op woensdag 02 maart 2011 15:37jsteen1
haha die jop,ik heb het gewoon druk gehad joh ik heb mijn hondje naar de trimster gebracht en wij hub en ik zijn sport kleding wezen kopen ,en wat boodschapjes gelijk en zijn ook nog wezen stemmen
toen het hondje terug gehaald hij is weer zo mooi ze heeft gelijk tandsteen weg gehaald hoef hij niet naar de dieren arts want daar gaat het onder narcoze en hij is al oud dus ben altijd bang dat hij er in blijft .
toen gegeten groenten gewassen wij eten verse spinazie met een bal
gehakt .en lekker 2uurtjes in de zon zitten lezen heerlijk joh met mijn hondje uit de wind inde garage ,en nu ga ik zo mijn gehakt klaar maken en braden .dus ik heb weer exstra vitamientjes binnen
heb nu persfruitvoor me staan .
tot later . - Geplaatst op woensdag 02 maart 2011 20:25jsteen1
wat was het mooi weer he vandaag ik heb veel in de zon gezetten en ben ook weg geweest nu ben ik heel erg moe en gaat afsluiten ik ga nog even tv kijken en vroeg naar bed.
tot morgen ,liefs
johanna. - Geplaatst op donderdag 03 maart 2011 00:15Manji 48

- Geplaatst op donderdag 03 maart 2011 06:21jsteen1
oooowat een lieverd Manji,dus jij heb ook iemand waar tegen je kan kletsen gelukkig want zij verstaan je altijd .
goeden morgen ,een nieuwe dag een nieuwe kans .
ik ga wat rommelen in huis vandaag en van middag misschien weer lekker in het zonnetje zitten .
vanavond komt mijn vriendin een bakje doen en lekker kletsen
die komt iedere donderdag avond hier,dat is ook voor mijn hondje fijn want zij vangt hem op met vakantie en ziekhuis opnames dan blijft hij bij haar en vind het reuze fijn zij heeft pas een nieuw hondje van af september de vorige is overleden was heel oud .
tot later liefs
johanna. - Geplaatst op donderdag 03 maart 2011 08:45Jes50
goeie morgen hier
he johanna kan je niet gewoon 'smiddags en 'savonds warm eten?
al is het maar een kliekje toch?
binkie is weer mooi en die van manji is ook een mooie hond
was gisteren wezen winkelen toen was het nog goed koud met de wind maar dat was in het hoge noorden.
of kan je achter het glas zitten???
je bent goed bezig hoor, het is wel een druk programma maar voor het goede doel he?
wij hebben hier een apart astmacentrum daar komen ze vanuit de regio oefenenhet is ook altijd wat! - Geplaatst op donderdag 03 maart 2011 13:09jsteen1
Hallo Jes ,Ik doe dat ook heel vaak hoor dat ik iets overhoud voor de andere middag of aardappeltjes bakken lekker .
ik heb bericht gehad van de revalidatie arts ze hebben toestemming
binnen en ik word zo spoedig mogelijk voor een inteekgesprek gebeld
heb wat in huis gedaan en even weg geweest boodschappen gedaan
ik eet vanavond vis en ga zo een cake bakken lekker bij de koffie en thee .
ik kom straks wel weer langs .jsteen1 wijzigde dit bericht op 03-03-2011 13:10 met 1% - Geplaatst op donderdag 03 maart 2011 14:46AdineVWat een verhaal, heel veel sterkte toegewenst, Johanna. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een hele aanpassing vraagt om hier goed mee om te gaan. Wel heel knap dat je wel de positieve kant kan blijven benadrukken!Ook wel toe aan ontspanning? Win gratis een dagje floaten voor 2 personen!
- Geplaatst op donderdag 03 maart 2011 15:54jsteen1
Hallo AdineV,ja ik ben erg positief hoor het heeft geen zin op je weg te stoppen dat heb ik jaren gedaan .als ik ziek was zij ik ook maar het gaat wel maar nu ging het niet meer had ook steeds longontsteking en dat is ook niet best natuurlijk .
maar ik ga er voor volgende week word ik 61 en hoop wel dat ik er minstens 10 jaar bij krijgt ik heb nog zo veel wat ik wil doen
we gaan nu ook met het weer de goede kant op lekker in de zon in mijn tuintje rommelen heerlijk joh alleen daar geniet ik al zo van .
en nu heb ik net weer even een cake gebakken voor vanavond bij de koffie mmmmm
heb ook bouillon gemaakt krijg je honger van dus ik vind het nog lekker ook .
het avond eten is gebakken vis met peen en doperwtjes en aardappels ....
kom je nog eens langs hier het is niet droevig hoor ik heb genoeg humor ,en kan erg veel hebben .
liefs johanna. - Geplaatst op donderdag 03 maart 2011 22:03Manji 48
Goedeavond allemaal.
Johanna dat is niet mijn hondje hoor,maar ik heb er wel zo een gehad.Die heb ik in december 2009 in moeten laten slapen,hij had longfybrose en kreeg daar dezelfde medicijnen voor als mijn man.Toen de DA zei welke medicijnen hij voor zou schrijven,begon ik te lachen. Toen zei hij: Moet U daar mee lachen? Ja,want mijn man heeft dezelfde medicijnen maar dan voor longemfyseem.
Was het inderdaad mooi weer vandaag,maar ik was poetsen bij mijn schoonzusje,want die heeft het altijd zo druk.
Toen ik net thuis was,kwam mijn broer met zijn vrouw op de koffie.
Heel goed dat jij zo positief bent meid
,dat was mijn man ook altijd.
Ga ik weer TV kijken.
Een fijne avond allemaal en voor straks welterusten.
Tot morgen!
- Geplaatst op vrijdag 04 maart 2011 07:23jsteen1
Goede morge allemaal ,ik had je al gemist Manji .
ik hoop dat iedereen hier langs blijft komen ander is het zo stil ,
Manji ,mijn hondje is mijn grootste vriend hij doet alles wat je vraagt
en begrijp je ook als je blij of verdrietig ben hij snapt het gelijk,
hij is weer erg mooi de trimster is dol op hem hij had last van tandsteen en ik was bang dat hij onder narcoze moest en hij is al een
oudje dus was ik bang dat het mis zou gaan dat kan ik nu even niet hebben ,maar ze keek en zij hou hem even vast dan zal ik het doen
het was zo gebeurd een kant is helemaal schoon het bloede wat maar dat was zo weg volgende keer de andere kant ,ik was zo blij joh. je zal je hondje ook wel missen dan he Manji .
zo ik had gisteren wat meer last als anders ik was boodschappen gaan doen met mijn man en het was zo koud en dat is zo slecht he die koude wind de zon is lekker .
maar niet getreurd het is een nieuwe dag en mijn dochter komt hier werken die heeft een nagelsalon en eens in de drie weken komt ze hier werken gezelig ook voor mijn hondje ,mijn man laat de honden uit
en ik zorg voor de koffie en het eten
ze wil er eind van het jaar zo beetje mee stoppen hier .
ze heb bij haar zelf een nieuwe salon die heeft haar vader gemaakt.
ze woond niet meer hier al 3jaar woond ze samen met een hele fijne man /schoonzoon .
zo ik ga nu even douchen voor ze komt ze begind om 9uur en is hier rond half negen .
tot later .
liefs johanna.jsteen1 wijzigde dit bericht op 04-03-2011 07:26 met 0% - Geplaatst op vrijdag 04 maart 2011 11:20jsteen1
zo dochter is aan het werk en manlief heeft broodgehaald
straks weer een boterhammetje eten .
ik heb staan strijken, Manji ik strijk ook alles, zelfs ondergoed een ijzer over ik vind strijken heerlijk .
ik strijk ook mijn dekbed hoes vind ik heerlijk als ze mooi glad zijn .
we hebben het bed af gehaald en alleen de hoes moet er nog overheen dat vind ik een rotwerk dus manlief help daar bij .
tot later . - Geplaatst op vrijdag 04 maart 2011 12:16Manji 48
Johanna,gezellig dat je dochter bij jullie is. Eens in de 3 weken komt ze bij jullie werken zeg je,maar wat voor werk komt ze dan eens in de 3 weken doen bij jullie? Ik heb begrepen dat jij zelf het huishouden doet,dus daar komt ze niet voor toch?
Hahaha,ondergoed streek ik ook altijd,maar met de komst van de droger doe ik het niet meer,zo ook met de badhanddoeken,want ook die streek ik vroeger en zeker als ze buiten hadden gehangen,want dan waren ze keihard.
Heb ik nu ook een was buiten hangen,dan ruikt je wasgoed zo lekker,heerlijk vind ik dat.
Ik heb net de douche en de wc gepoetst en ga nu zelf douchen en dan boodschappen in huis halen. Bed dekhoezen strijk ik ook,want zo'n gefrommelde hoes op het bed vind ik niet mooi.
Fijne dag allemaal.
Manji 48 wijzigde dit bericht op 04-03-2011 12:17 met 0%
Dit onderwerp heeft 3009 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 21-01-2012 09:59. Dit onderwerp is gesloten!
Longziekte astma/COPD