Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Longziekte astma/COPD

Dit onderwerp heeft 3009 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 21-01-2012 09:59. Dit onderwerp is gesloten!

Longziekte astma/COPD

Ga naar een onderdeel
  1. jsteen1
    Afbeelding van jsteen1

leven met een longziekte astma /copd

ik heb een long ziekte en kan er niet meer van beter worden .
    ik heb al mijn hele leven last van bronchitus en astma en nu het laatste half jaar ging het zo slecht dat ik dacht de medicijne werken niet meer ook de prednison deed niks meer nou ja mijn huid is er heel dun van geworden maar veder niks in januari dit jaar heeft de huisarts me weer naar de long arts gestuurd ,en die heeft onderzoeken laten doen ik heb afgelopen week nog longfuctie gedaan en die was zo slecht dat ze de rest niet meer kon doen
    woensdag de 23februari kreeg ik de uitslag van alles en ik voelde het zelf al dat het niet goed was ,de dokter zij ik kan je niet meer beter maken je long inhoud is nog maar 30% nou daar schrok ik heel erg van ik dacht niet huilen maar vragen wat er nog gedaan kan worden
    nou ik werk nog iets en was altijd bezig daarom is het er heel gelijdelijk in geslopen ,maar ook wel mijn reding volgens de longarts
    ik mag naar longrevelidatie en ben er al geweest gisteren ben een uur binnen geweest en had erg veel vragen zo als ben ik ongeneeslijk ziek ja zij ze we kunnen je helpen sterker teworden in spiermasa
    niet je long inhoud maar heel veel bewegen en niet stil gaan zitten
    nou daar ben ik geen mens voor ik wil voor uit .ik mag ook weer gaan werken gelukkig doe thuis ook alles zelf op stofzuigen na dat doet mijn man als ik te benoud ben .
    mijn bloed is goed en geen suiker van de prednison meer dus ik was er blij mee dus ook een mee valetje toch ..
    nu is er een aanvraag naar de zorg verzekering om toe stemming en dan gaan we van start 3keer per week naar het ziekhuis voor sport en begelijding ook met eten ik ben 153 en weeg 51kilo en bijna 5ons
    dat is mooi maar ik mag niet af valen dan is het opnemen .
    ik zal ook regel matig op genomen worden als het te slecht gaat dan kunnen ze me sneller op de been krijgen .ja geen leuk bericht ik was even van de kaart echt waar en mijn man die dacht dat kan toch niet ze doet alles en met plezier maar de long verpleegkundige heeft
    gisteren alles uit gelegd aan mijn man en mijn en nu snap hij het veel beter ik heb ook gelijk een nieuwe medicijn gekregen en ik ben er van op geknapt ik mag er smorgen een puf en savonds en als het nodig is na 4uur en ik moet mijn erg inspannen mag ik nog een pufje ,
    en voor de nacht een puf dat werkt 24 uur .
    wie vragen heeft zeg het maar dan kan ik misschien antworden .
    ik wil hier mijn verhaal kwijt om dat ik er heel erg mee zat en misschien nog meer mensen die last hebben te helpen .
    johanna.

jsteen1 wijzigde dit bericht op 26-02-2011 19:10 met 4%

Moderator1 wijzigde dit bericht op 26-02-2011 20:46 met 6%: Oorspronkelijke topictitel toegevoegd

2. sienna
    Afbeelding van sienna

Dat hakt er behoorlijk in, Johanna. Opeens moet je gaan leven met een ziekte waar je voortdurend mee geconfronteerd wordt door medicijngebruik en 3x in de week sportbegeleiding in het ziekenhuis. Door de uitslag van de onderzoeken weet je nu wel waar je aan toe bent en kun je er aan gaan werken om de levenskwaliteit te verbeteren. Ik hoop van harte dat dit gaat lukken en dat je van de zomer gewoon op vakantie zult kunnen gaan.
    Veel sterkte!

3. pads
    Afbeelding van pads

Johanna ik wens je veel sterkte.
    Maar je slaat je er goed door heen, je bent een enorme doorzetter.
    Lekker veel sporten,en probeer te genieten.Ik weet het uit ervaring.
    Jij kan het ,vooral met goede begeleiding en inhalers'
    Liefs Pads

4. jsteen1
    Afbeelding van jsteen1

goed morgen ,ik heb heel goed geslapen er is veel van me afgevalen
    de longverpleegkundige heeft gelijk gooi het er uit maak het bekend de zijn te veel mensen die het niet weten of denken daar komt die zuurpiet weer ,nee mensen die mijn kennen weten wel beter anders was het nooit zo ver gekomen als nu .maar ik ga er voor ik wil heel graag oma worden en misschien hoor ik dat dit jaar zou erg leuk zijn .

Sienna lief dat je langs ben geweest ,ja ik ga er voor ik ben een hele sterke vrouw al zeg ik het zelf ik wil nog jaren mee gaan als het kan ,en ze gaan aan mijn werken en dat is heel fijn ik kan en mag met vakantie en ze hoop dat ik wat beter kan lopen als ik ga ,van daar die haast van het ziekhuis .

Pads dankje wel ,heb jij het soms ook geef je gewoon blood daar
    knap je van op ik zou het heel fijn vinden dat je lekker mee schrijft en leest hier ,ik was ook erg verdrietig van de week maar ik heb geen tijd te verliezen ik heb het er druk mee maar ik wil het ook graag
    ik zal door de week niet veel tijd overdag hebben maar ik kom wel hier lang om te lezen en te schrijven .

zo vandaag zondag iedereen lig nog lekker op bed groot gelijk hoor
    maar ik lag er vrij vroeg in ik was om half acht op kopje koffie gedronken en medicijne ingenomen en je voeld je gelijk een stuk beter na een half uurtje .
    ik heb van daag een vrij rustige dag ik doe straks even douchen haar in de krul ja wil er altijd netjes uit zien ,en dan een wasje draaien veel trappen loppen en de was strijken goed voor me conditie hebben ze gezecht en wat eten koken maar daar kom ik later van daag wel mee

iedereen een hele fijne zondag en geniet van alles wat je wel kan
    en klaag niet wat je niet kan .
    liefs Johanna.

5. mariaw
    Afbeelding van mariaw

Lieve Johanna,
    Wat een bericht en wat een schrik voor jou en je man.
    Ik vind het super van je dat je het deelt hier en het zo weet te verwerken stukje bij beetje zal dat gaan maar wij zijn er voor je lieverd, dat weet je toch.

Ik hoor zoveel positieve dingen in je verhaal. Dat je gaat inzetten voor het sporten, fit blijven voor zover mogelijk, je haren in de krul houden en er oogverblindend uit blijven zien, dat je geniet van wat er WEL is.
    Dat vind ik zo sterk van je, ik heb bewondering voor je.

Het verdriet mag er ook zijn hoor Johanna. Wees daarin mild voor jezelf en als het verdriet even te sterk is en je overspoelt laat het er dan ook maar zijn. Geef er ook regelmatig aan toe is mijn advies. Door het toe te laten verwerk je het en zit het je niet in de weg bij al die andere positieve dingen die jou maken wie je bent.

Fijne zondag :love:

6. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Johanna,heb je longemfyseem,dat had mijn man namelijk ook. Ik heb daar een gedichtje over en zal het hier plakken.

Longemfyseem.

Een ziekte met een naam
    maar zonder een gezicht
    Van buiten is niet te zien
    wat het in mij heeft aangericht

De vermoeidheid,de wanhoop,
    het verdriet,de pijn
    worden niet begrepen in een wereld
    waar alles te zien moet zijn

Ik lach,ik doe vrolijk
    niet altijd even oprecht
    Het sloopte me van binnen
    het is een lang en eenzaam gevecht

Ik ben niet meer wie ik ooit was
    ik kan niet meer wat ik ooit kon
    Maar ook voor mij schijnt nog
    steeds de warme levenszon

Ik heb familie en lieve vrienden
    zij kennen mijn enige wens
    Zij luisteren en beschouwen
    me niet als een zieke,maar als een mens.

Je bent een sterke vrouw als ik het zo lees. Mij is altijd opgevallen dat COPD patienten zo sterk zijn. Mijn man was dat ook en daar had ik altijd zoveel respect voor,want deze ziekte valt niet mee.

Je bent een flinke vrouw en ik wens je veel sterkte.

Groetjes Manji.

Manji 48 wijzigde dit bericht op 27-02-2011 14:23 met 0%

7. jsteen1
    Afbeelding van jsteen1

Maria Fijn dat ik van jou iets hoor ik wilde niet klagen maar was steeds teziek daarom kwam ik niet meer op tk er zijn altijd mensen die het veel erger hebben dan zijn ze verkouden en klagen steeds ik wil daar niet bij horen gewoon ik heb nu zo veel geluk dat ik nog wat werkt en daar zijn ze in het ziekhuis erg blij mee ik ga niet achter de garaniums zitten ik ga straks weer lekker in mijn tuintje werken
    en erg veel sporten in het ziekhuis .ik hoop dat je hier af en toe even langs komt dat zou ik erg fijn vinden . :cheer:

Manji,nee daar hebben ze het niet overgehad maar kan wel zijn he
    er is zo veel op ons af gekomen afgelopen week ik krijg er nog kippevel van ik zit tewachten op een tefoontje van het ziekhuis
    om aan de slag tegaan ze gaan het zo regelen dat ik eerts naar ziekhuis komt voor sport en ik weet niet wat allemaal dan naar huis eten en dan mag ik gaan werken in mijn tempo en waar ik werkt
    vinden het goed heel goed zelf dus steun genoeg ik wil en kan niet
    stil zitten dus lekker bewegen ik ben alleen soms zo moe zo als met dit weer maar dat weer gaat over en dan gaat het ook beter .

ik vind het een heel mooi gedichtje en het is waar wat er staat Manji
    dan heb jij het ook niet makelijk gehad .
    wil jij ook hier af en toe langs komen zou dat er op pruis stellen .
    ik zal alles wat ze gaan doen met mijn hier plaatsen en daar mag op gereageerd worden het zal erg zwaar worden zij de longverpleegkunde me afgelopen vrijdag maar ik zal mijn best doen om er nog wat van te maken ook voor mijn man natuurlijk .
    Manji jij ook sterkte met het verwerken van je man
    Liefs Johanna.

8. hse
    Afbeelding van hse

Johanna, ik heb alles nog een keer gelezen en ik vind het fijn dat er al door anderen zo op gereageerd is.
    Maria die schrijft dat je ook mild voor jezelf mag zijn.
    Het is net zoals ik al een paar keer gezegd heb dat je het mag en kan delen met ons.
    En eh..dat gedicht van Manji...daar werd ik toch echt even ...stil van.
    Ik begrijp uit jouw woorden Manji dat jouw man overleden is.
    Jij ook heel veel sterkte en een knuffel. :love:

hse wijzigde dit bericht op 27-02-2011 15:06 met 0%
    gewoon liefs

9. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

johanna,wat goed dat je een eigen topic heb, zo kan je samen met andere lief en leed delen,schrijf het lekker van je af inderdaad ik heb je gemist bij tk

10. Jes50
    Afbeelding van Jes50

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/27/1298805800-290.gif

een bloemetje
    je komt er wel johanna!
    na de schrik dat het zo erg was ga je nu vechten
    maar voor het goede doel
    om zo goed mogenlijk te kunnen functioneren
    fijn dat je merkt dat de medicijnen nu wel helpen.
    dat is al weer heel wat toch?
    hoop dat je gauw kunt starten met de therapie

het is ook altijd wat!

11. jsteen1
    Afbeelding van jsteen1

dankje Jes ,Ja ik zet door, de appel is erg zuur maar het is voor het goede doel toch .

Lieve Julia ,wat fijn dat je ook komt het woord nog gezellig hier :lol:
    ja ik ben een bikkel zeg mijn vriendin, ik vecht altijd ik wil ook niet ziek zijn maar soms tja dan kan het niet anders he
    ik kom wel weer eens buurten bij jullie op gemeen of blij
    want ik ben ook wel veel blij hoor :lol: mijn humor is niet ziek haha .
    daarom heb ik veel telang door gelopen .

ik moet ook goed eten nou luister ik heb gebakken aardappels op
    met ricola gemengde sla en een biefstukje en als toetje
    griesmeel met bessen saus .
    liefs johanna.

12. kirsten2
    Afbeelding van kirsten2

hoi Jsteen zag het onderwerp net staan ik wilde hier ook even op reageren, was een schrik voor jullie maar fijn dat ze je niet zomaar laten aantobben maar begeleiden in het ziekenhuis o.a

ook ik heb Astma, heb 2 soorten pufjes en slik voor de nacht een pilletje, heb wel in de loop de jaren begrepen dat er veel verschillende soorten verschijnselen zijn, soms vertelt iemand in mijn directe nabijheid da ze astma hebben dan denk ik waarom hoor ik jouw dan nooit hoesten.

ik heb momenteel veel last van het eten koken, wij leven in een kleine ruimte, mijn man kookt veel dan moet ik eerst een raampje opendoen ik krijg het erg benauwd door, herken jij deze verschijnselen zeg maar.

jij veel sterkte en inderdaad probeer gewoon door te gaan met wat je doet.

13. jsteen1
    Afbeelding van jsteen1

hallo kirsten ,nee ik heb dat gelukkig niet maar wat jij nou zeg he dat klopt ik piep haast altijd ik word er zelf soms niet goed van en als ik met iemand die mijn niet kent dan zeg ik altijd ik kan zingen als ze vraagt piep jij zo .
    en hoesten doe ik ook niet alleen als ik ziek ben en daar heb ik ook een pilletje voor maar ik heb er geen allergie bij gelukkig jij denk ik wel ik heb geen last van eten koken wel van verf stank en amonia
    dat soort luchten bah vies he .
    daar woord ik flink benouwd van hoor .
    blijf lekker mee schrijven en vertel hoe je je voeld dat is juist goed .
    kirsten ik heb een puf voor 24 uur en nu een nieuwe 2ineen wel zo gemakkelijk voor als je weg gaat .
    wens je veel lucht toe .
    liefs johanna.

14. jop envelop
    Afbeelding van jop envelop

ha johanna ik kom hier ook maar even langs.je ziet wel, best wel wat lotgenoten.hier komt het gelukkig niet voor.ik snap alleen niet goed dat ze je geen zuurstof extra geven met zo weinig longinhoud.je ziet vaak mensen die zo,n zuurstof fles bij zich hebben met een slang onder hun neus.het is wel geen mooi gezicht,maar als je dan meer lucht krijgt..verder vind ik knap dat je je er zo positief doorheen trekt.

jop envelop wijzigde dit bericht op 27-02-2011 19:07 met 0%
    tja wat zal ik ervan zeggen?

15. jsteen1
    Afbeelding van jsteen1

nee jop dat hebben we gevraagt vrijdag dat zijn mensen die roken en het niet kunnen laten zij de longverpleegkudige en het zijn echt tijdbommen joh er ontstaat ook vaak brand door .ik ben zelfs blij dat het niet hoeft rot joh zo slangetje in je neus .nee niet leuk .
    maar aardig dat ook jij even langs bend geweest .morgen weer een dokterdag maar komt wel langs als ik thuis komt .
    voor jou werkse he morgen .groetjes .

16. Hamsa
    Afbeelding van Hamsa

Voor veel mensen is astma 'een beetje benauwd worden', maar uiteindelijk zit het hem er ook in dat het energie vreet en het je hele leven beïnvloed.

17. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

COPD is een verzamelnaam voor long patienten.
    Zuurstof wordt niet alleen aan mensen gegeven die roken en daar niet mee kunnen stoppen hoor. Mijn man heeft alleen zuurstof gehad op de keren als hij op het IC lag en later wist hij niet eens dat hij daar naar toe gebracht was. Hij was de laatste jaren flink benauwd en is de laatste 2 jaar 17 keer opgenomen in het ziekenhuis.Dan ging hij aan het infuus met antibiotica en aan de prednison en dan kon hij er weer even tegen. Zelf noemde hij dat een APK keuring :lol: Ook is hij 2keer opgenomen vanwege een klaplong,maar toen had hij nog geen longemfyseem.

Hij is vorig jaar 6 November overleden aan een acute hartstilstand,nadat hij weer was opgenomen vanwege erge benauwdheid. Niemand had dit verwacht ook zijn artsen niet.

Johanna ik wil je dus niet bang maken hoor meis.
    Mijn man heeft altijd in het stof en asbest gewerkt vandaar zijn slechte longen.

Ga ik nu dus maar eens naar bed.

Welterusten allemaal.

18. jsteen1
    Afbeelding van jsteen1

ja Manji ik weet dat het zwaar gaat worden ik woord volgende week pas 61jaar en wat jij nu verteld heeft de verpleegkundigge me ook verteld en ja als je op genomen word is het al snel extra zuurstof
    ze kunnen mijn ook niet beter maken maar ze kunnen het verlichten .
    nee ik bedoelde niet dat het allemaal rokers zijn hoor maar om dat jop er weer naar gevraagd had ik weet al wat me te wachten staat en ik ga er voor maar voor mijn valt het ook soms niet mee
    ik heb het ook al tig jaren en het is er in geslopen om dat ik me te flink wilde houden niemand gelooft je als je zegt ik kan niet heb geen fut ik ben zo benouwd er is een groot taboe op daarom wilde ik het hier neer zetten en er gewoon oven praten met elkaar.
    ik vind het heel erg wat jij heb mee gemaakt met je man
    maar daarom begrijpt jij het ook zo goed ik vind het fijn dat je er op heb gereageerd .dank daar voor .ene slaap lekker uit Manji :lol:

ik heb slecht geslapen dat hoord er ook bij ik moet weer dokteren straks en tja daar ben ik toch wel erg bibberig van en dan ben ik
    ook wat meer benouwd .ik zal vandaag niet vroeg hier zijn maar komt wel langs dit ik ga zo douchen en eten iedereen een fijne dag
    en geniet er van ook van de kleine dingen in het leven dat ga ik ook doen na het dokters bezoek ik ga lekker naar mijn dochter er na .
    liefs johanna

19. kirsten2
    Afbeelding van kirsten2

Hamsa het vreet zeker energie die aanvallen, ik heb vaak hoestbuien, doodmoe wordt je ervan.

Jij hebt veel meegemaakt met je man Manji

Sterkte bij de dokter johanna, en plezier bij je dochter

20. jsteen1
    Afbeelding van jsteen1

ik heb een vermoeiende dag gehad maar bij onze dochter hebben we het weer heel gezellig gehad dankje Kirsten .

Kirsten je moet wel je rust nemen hoor ik heb het ook niet gedaan maar nu doe ik het wel ik ga gewoon op de bank met een boek zitten
    je hoef niet op bed tegaan liggen tenminsten ik wil het niet met een mooi boek rust ik ook uit .denk een beetje aan je zelf meid .ik weet he je je voeld .

zo ik heb weer een rondje ziekhuis gezien ik kon die nieuwe medicijne niet goed in aleren en nu word er morgen een met de kleinste voorzet kamer hier gebracht de pc van de apotheek deed het niet en ik heb medicijne dus kan best een dag later

toen moesten we naar de huisart om alles door tepraten en wat ik wel en niet moet doen wat ik wel kan moet ik zelf :lol:
    ik wil dat ook hoor ,en wat niet gaat daar heb ik mijn manlief voor
    ik moet ook iets aanvragen en daar zijn we mee bezig ik vertel later wel wat het is hij vond het heel belangrijk en het ziekhuis ook ik heb gelijk een brief mee gehad .

toen zijn we lekker door naar mijn dochter gegaan ze hoefde niet
    tewerken vandaag ,we hebben er een boterhammetje gegeten en thee gedronken ook een goede vriendin in spanje gemaild .
    anders moest ze te lang wachten op bericht terug .

ja en als je thuis komt klets je nog wat na samen en lekker pers sap gemaakt en gekookt en heerlijk gegeten ik ben zo blij dat ik nog steeds lekker van mijn warm eten kan genieten .
    en nu ben ik hier lekker uitrusten voor mij en lekker hier en daar wat schrijven .
    zo dat was mijn dag .

Manji kom jij je dagen wel redelijk door ????
    jij heb het zo zwaar gehad jou man zal ook wel erg lang ziek geweest
    zijn en hebben jullie nog samen kunnen genieten tijdens zijn ziekte
    of vind je dat vervelend om er over tepraten als je wil spui maar hoor
    het mag hier allemaal .

21. kirsten2
    Afbeelding van kirsten2

hoi Johanna ik probeer me s,middags altijd wel rustig te houden anders s,avonds lekker languit op de bank ha-ha

ziekenhuisbezoekjes kunnen doodvermoeiend zijn inderdaad.

van je warme eten genieten is heel belangrijk.

22. jsteen1
    Afbeelding van jsteen1

hoi Kirsten,ja ik mag niet afvalen dus ja ,maar ik vind het heerlijk morgen ga ik verse spinazie halen mmmmm dat word smullen
    ik voel me wel redelijk hoor maar kan niet verlopen buiten dat is nou zo vervelend vind ik maar dat komt wel weer binnen kan ik me heel goed reden joh

ja lekker op de bank ik doe het ook als ik moe ben ik geeft er nu
    ook aan toe en wat een ander zeg tja daar heb ik .... aan die tijd ligt nu achter mijn als het straks mooi weer is ga ik in mijn tuintje werken ik heb maar een kleine tuin hoor en dan die is echt om lekker in mijn ligstoel heb ik speciaal gekregen vorigjaar speciaal om lekker buiten in de zon te liggen haha .
    ik ga zo lekker naar bed was erg vroeg op ik leest je morgen weer
    fijne avond en slaap lekker .
    johanna.

23. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Hoi Johanna.
    Trek het je niet aan wat andere mensen zeggen hoor,want die weten altijd beter wat je wel of niet moet doen. En jij MOET niks hé,dat maak jij altijd zelf nog uit,dus wil je rusten dan ga je rusten.
    Ik kom mijn dagen wel door hoor meis,maar heb er ook mindere dagen bij. Twee maanden na het overlijden van mijn man,is ook mijn aller beste vriendin overleden. Wij waren 37 jaar vriendinnen van elkaar,dus ook die mis ik erg.
    Mijn man is inderdaad jaren ziek geweest,maar niet dat hij steeds op bed lag of aan de zuurstof moest hoor.Op bed liggen is eigenijk helemaal niet goed voor iemand met longemfyseem,want dan komen de longen niet in aktie.Hij ging ook al jaren 2 maal in de week sporten bij de fysiotherapeut,ook is hij verschillende keren in het revalidatiecentrum geweest om zijn conditie op te krikken en dat was dan steeds voor 3 maanden.
    Maar nooit heb ik hem horen klagen,en daar heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds heel veel respect voor.
    Maar meis jij bent ook zo positief en dat is zo knap. Doordat mijn man veel in het ziekenhuis en revalidatiecentrum is geweest,heb ik ook veel COPD patienten mee gemaakt en viel het me steeds weer op dat al die mensen zo positief met hun ziekte omgingen.

Is dit weer genoeg voor vandaag,want het is weer laat en ik moet echt naar bed nu.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag en geniet ervan voor zover dat mogelijk is.

Welterusten allemaal.

24. jsteen1
    Afbeelding van jsteen1

ja Manji,ik weet het nog van je vriendin jes en ik hebben steeds kaarsje gebrand voor jou van daar dat ik het nog weet .
    ik vind het zo fijn dt jij hier nu steeds langs komt want jij snap het hele maal en dat is nou zo fijn ik hoop dat jij hier ook blijft om te schrijven dat zou ik heel fijn vinden .

ik heb van daag weer bezig heden en komt hier van middag weer lang ik moet het van mijn goede uurtjes in de morgen hebben .
    ik heb wel redelijk goed geslapen was om kwart voor zes op
    heb lekker koffie gedronken en ga zo wat eten dat is heel belangrijk
    ik eet nu wel wat meer keren want ik heb niet zo grote maag kijk als het warm eten was gaat er wel meer in maar ja dat kan nu natuurlijk niet :nee: ik eet een boterham en een plakje koek en dat doe ik straks rond half 10 weer .

ik kom vanmiddag weer langs hier ga ook nog wat boodschappen doen want ik wil alles nog steeds zelf doen mijn manlief gaat overal mee naar toe want de boodschappen hoef ik niet te dragen doe hij al een paar jaar dat is te zwaar voor mijn .

Manji ik ga ook nu aan me zelf denken en doe alleen maar dingen die ik wil en kan ik heb al meer dan 10 jaar alles weg gestop en dat wil ik niet meer .
    en op bed ik lig er alleen om er te slapen want ik zeg altijd daar gaan de meeste mensen dood gisteren nog bij de dokter en hij moest er ook erg om lachen ik ga op de bank met wat te lezen of even iets op tv tekijken wat ik gemist heb dan rust je uit en krijgen je longen gewoon rust en dan gaat de vermoeidheid ook weg .

zo ik zet hem nu uit tot vanmiddag want anders kijk ik steeds en dat wil ik niet .
    lieve allemaal een fijne dinsdag en tot laters hier .
    liefs johanna.

25. posi
    Afbeelding van posi

Lieve Jsteen,

Met veel herkenning las ik je verhaal,mijn moeder heeft ook al jaren longemfyzeem en weegt momenteel nog maar 36 kilo.
    Ik heb haar van een gezonde vrolijke vrouw zien wegglijden naar een hele zieke vrouw.
    Het leven met deze ziekte kost haar dagelijks zoveel energie dat ze het gewoon niet meer kan volhouden en er weinig wilskracht meer is.
    Mijn moeder was 65 toen ze dit ontdekte en is nu 71,ze had samen met mijn vader moeten genieten van haar pensioen maar het enige wat ze doet is iedere dag proberen te overleven,heel erg triest en moeilijk om als dochter te aanschouwen.

Mijn advies is om zo snel mogelijk aan je conditie te gaan werken want als die goed is dan sta je sterker in deze vreselijke ziekte,luister naar je lichaam en neem je rust als je lijf daarom vraagt ,probeer jezelf niet uit te putten.

Mijn moeder heeft nutridrink van de dokter gekregen om toch nog een beetje op gewicht te blijven misschien ook een tip voor jou.

Liefs van Posi.

posi wijzigde dit bericht op 01-03-2011 07:44 met 0%
    Aanvaard wat je niet veranderen kan. Maar verander dat wat je niet aanvaarden kan.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x