Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Libelle Café
  4. Hoi vrouwen van 50plus (3)

Dit onderwerp heeft 1508 reacties, en bestaat uit 61 pagina's. U bent momenteel op pagina 55 van 61.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 13:01.

Hoi vrouwen van 50plus (3)

Ga naar een onderdeel
  1. marian38
    Afbeelding van marian38

Andorra het er niet bij laten zitten hoor, gewoon terug naar de huisarts en vragen om een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Het moet toch een oorzaak hebben. Ik had een second opinion bij de neuroloog en heb nu weer een afspraak voor een emg en een echo van mijn polsen. Dus nu even afwachten wat daar weer uitkomt. Het moet een oorzaak hebben in psychisch geloof ik ook niet.

BEGIN DE DAG MET EEN LACH

2. apekop
    Afbeelding van apekop

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/w/winter/animaatjes-winter-37131.gif
    Goedemiddag plusjes,

Biene,dank je voor het compliment,ik bloos ervan!
    Ik denk dat iedere ouder zijn kinderen zoveel mogelijk helpt,zit in je natuur.En zoon is zeker blij met ons!

Vanmorgen met hub het laminaat gelegd,is maar een klein kamertje.
    In een uurtje was het klaar.

Iets kan wel psychisch zijn hoor,denk maar aan iemand die hele nachten ligt te tobben..die krijgt vanzelf een slechte weerstand of maag- of hoofdpijn..
    Al geloof ik niet dat een handkwaal nou meteen iets met de psyche te maken heeft.
    Maar lastig is het wel en ook vermoeiend.

Fijne dag plusjes.

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

3. andorra
    Afbeelding van andorra

Het sneeuwt hier, er ligt al een aardig laagje. Ik hoop maar dat oudste zoon en z'n gezin zo verstandig geweest zijn om vanmorgen naar huis te rijden vanuit België, toen was het nog goed te doen.

Apekop, ik vind ook dat jullie heel veel doen voor jullie zoon! De onze laat zijn laminaat leggen door de leverancier, dat scheelt manlief in elk geval wat, er valt nog genoeg te doen voor hem. En hij heeft natuurlijk een volle werkweek, dus alles moet in de weekends gebeuren. Het schoonmaakwerk zal voor mijn rekening komen, dat kan niet anders, hoop dat het gaat met 'het handje' <:D Wachten op meubels en dergelijke zal ik ook wel doen, gelukkig is het hier niet ver vandaan. Op 17 februari krijgt zoonlief de sleutel.

Ik twijfel nog Marian, heb het idee dat het toch iets beter gaat nu, maar denk niet dat ik nog naar de fysio ga. Die zei trouwens dat zulke klachten ook vaak spontaan verdwijnen, bij mijn schouders is dat wel gebeurd in elk geval, ook al zijn die altijd wat gevoelig gebleven maar daar is goed mee te leven. Mocht het zo blijven dan ga ik wel terug naar de huisarts. Ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt bij de neuroloog!

Biene, voor zo'n boekbespreking zou ik ook de zenuwen hebben hoor, is het wel een boek wat je boeit?

4. biene
    Afbeelding van biene

Hallo Plusjes ,

ik kom net van buiten . Wat was het heerlijk in het zonnetje en met mijn nordic stokken kon ik 1/2 uurtje achter elkaar prima lopen . Ik voelde mij net op wintersport .

Andorra , nu ik aan denk ,ik had ook eens een frozen schouder , In het begin kreeg ik veel therapie , later stopte dat maar de pijn was niet over . Toch was de pijn op een gegeven moment weg . Het had wel heel lang geduurd . Het schoonmaken bij je zoon is ook niet echt bevorderlijk . Heb je niemand die je kan helpen ?

Gisteren avond was een nieuwe tentoonstelling in het museum en deze keer was ik als gast uitgenodigd . Dat was ook eens heel leuk . Nu kon ik eens van de heerlijke hapjes genieten en hoefde ze niet te presenteren :duim:

Plusjes , geniet van deze mooie zonnige dag

Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat .

5. apekop
    Afbeelding van apekop

Goedemiddag plusjes,
    Trekken jullie 't nog met die kou?
    Ik krijg 't bijna niet warm,zat met een ijskoude hand te typen...
    Brrrrr,ons huis is vrij vochtig en dat is nu goed te merken.

Bij mij gaan sommige kwalen ook vanzelf weer over.
    Ik had al maanden last van mijn linkerschouder en bovenarm,is nu weer zo goed als weg.
    Maar het lijkt wel of er dan op een andere plek weer iets begint te zeuren.
    Ik wijt 't maar aan het onvermijdelijke ouder worden.

Hub is druk bezig met het kaal maken van zoons vroegere kamers.
    Het nieuwe laminaat ligt al in de toekomstige waskamer.
    In de gang staan alle oude schrootjes gebundeld,morgen gaan we het keukenblok uit elkaar halen.
    Ik ben net tig keer de trap op- en af gegaan met stapels hout,goed voor mijn stramme spieren!

Biene,wel fijn dat je er nu zelf meer van kunt genieten,hoe ging je bespreking??

Andorra,als we het laminaat lieten leggen was dat behoorlijk prijzig,daarom heeft hub het zelf gedaan..
    Maar hij werkt natuurlijk niet meer,anders was 't niet te doen geweest.

Een fijne dag.http://www.animaatjes.nl/plaatjes/w/winter/animaatjes-winter-32559.gif

6. blondine
    Afbeelding van blondine

Het kijkt wel mooi buiten maar behoorlijk koud.
    Veel mensen zien wandelen in het weekend, ik ook en gedag gezegd want nu zijn er opeens mensen die tijdens de wandeling een praatje maken.

Fijn voor je Biene dat je met stokken toch even kan wandelen.
    Apekop lekker bezig om je huis te veranderen.

Mijn hub vierde zijn 25 jarig dienstjubileum, werkt buiten en mag nu met de vorst wat later beginnen maar moet nog steeds gewerkt worden. Bijna niet te doen.

7. biene
    Afbeelding van biene

Nee , buiten werken is op het ogenblik haast niet te doen , blondine . Was het feestje gezellig ?

Mijn boekbespreking is goed verlopen , maar ik ben wel blij dat ik weer 1 jaar rust heb .
    Over mijn uitleg over 'automutilatie'( Zelfbeschadiging ) waar het in het boek over ging , waren ze erg tevreden , he he .

Apekop , je bent toch zeker afgevallen met dat geshauw ? en manlief ook , denk ik .
    Ik heb net een leuk recept van orgenele zopie gevonden .

Ingredienten

1liter bier ,
    1pijpje kaneel
    2kruidnagels 2plakjes citroen
    125 gram bruine basterdsuiker
    2 eieren
    1dl rum
    Breng het bier samen met kaneel , kruidnagel en citroen aan de kook . . Laat het geheel dan ongeveer 20 min . op een zacht pitje doortrekken .

Roer de suiker met de eieren los en bind het bier hiermee.Voeg op het laatst de rum toe .
    Heet drinken ,

Veel plezier bij het inslapen :cheer: :mmm:

8. andorra
    Afbeelding van andorra

Biene, wat een heftig onderwerp had je voor de boekbespreking! Fijn dat je het er zo goed vanaf gebracht hebt :duim:

Apekop, nog druk met het huisje van je zoon? Die van mij had gisteren de voorschouw, daar zijn we met z'n drieën heen geweest. Het duurde best nog wel lang, bijna twee uur. Er waren nog wel wat puntjes, maar dat wordt allemaal geregeld. Buiten is nog niet alles klaar, nu met die vorst kunnen ze natuurlijk niks doen. De ramen waren om die reden ook niet schoon, die moeten we volgende week vrijdag nog controleren op krasjes, als zoonlief de sleutel krijgt.

Met mijn hand wacht ik het eerst maar even af, zolang het niet erger wordt dan het nu is valt ermee te leven. Eerlijk gezegd hoop ik dat het net als de frozen shoulder ook vanzelf over gaat!

9. biene
    Afbeelding van biene

Goeden morgen ,
    waar zijn onze plusjes ? Te druk ? Beter dan ziek .

Vanmiddag rij ik weer naar het buurdorp om te schilderen . Ik hoop niet dat ik weer zo verrast word als vorige week vrijdag . Toen durfde ik haast niet naar huis te rijden . Wat een puinhoop .

Zo andorra , er komt nu bij jullie schot in . Hoe is het met de dochter van blondine ?
    Apekop , wat zal je huis nu groot lijken voor jullie twee.

Ik ben nog steeds aan het sokkenbreien en vind het stikleuk . Zolang er nog "Heren "zijn die ze graag willen dragen , heb ik er plezier in . Ik heb er ook een paar aan . Heerlijk warm en heel "modern ", al die kleurtjes .

http://i43.tinypic.com/2566xcm.jpg

Gezellige dag allemaal :cheer:

10. conny140
    Afbeelding van conny140

Goede middag plusjes,
    Wat toevallig Biene 'k heb net van de week een paar sokkenpennetjes gekocht, ik was ze kwijt(uitgeleend) had er zo'n zin in maar niemand wil hier gebreide sokken , zit ik toch mooi op mijn neus te kijken, vroeger maakte ik zelfs handschoenen met vingers zo leuk werk, maar ja de moderne tijd houd er niet van ,

11. apekop
    Afbeelding van apekop

Goedenavond plusjes,
    Ben jullie niet vergeten hoor,maar de dagen gaan zo snel voorbij..

Wat knap Biene,breien op 4 pennen!
    Mooie kleur ook.
    Ik heb wel eens een trui voor mezelf gebreid,alleen maar rechte lappen,maar ik was er toch trots op.

Conny.ook al een breiwonder,dat lijkt me echt moeilijk hoor,om die vingers te breien.

Gisteren hadden wij een feest van neef en zijn vrouw die allebei 60 zijn geworden.er waren heerlijke hapjes!

Vandaag met zoon zijn linnenkast in elkaar gezet.
    Ik mocht 'm volhangen en leggen,dat vind ik nou heerlijk werk.
    Het wordt steeds meer een huis..

Leuk Andorra,zo'n voorschouw,waar moet je dan op letten??
    Dus voor jouw zoon schiet het ook al op!

Ik heb het een beetje gehad met de kou,het lijkt wel of we het niet warm kunnen stoken..brrr.
    Ik ben echt veel meer een zomerkind.

Slaap lekker plusjes.http://www.animaatjes.nl/plaatjes/t/tulpen/animaatjes-tulpen-10791.gif

12. blondine
    Afbeelding van blondine

Mijn dochter heeft vorig jaar voor het eerst vingerhandschoenen gebreid, op de computer gekeken hoe je dat doet.
    De laatste weken heel veel plezier ervan gehad zowel binnen als buiten want veel bewondering gekregen van de personen om haar heen.
    Ze woont nog steeds hier, Biene.
    Pas geleden in een wolwinkel veel jongere, dus het schijnt weer in de smaak te vallen in die groep.
    Vind dat zo leuk om te zien want denk dan en soms zeg ik het ook, ja die oudere daar kan je nog iets van leren.

Apekop nu komt de dooi dus niet meer van die erge kou.

13. andorra
    Afbeelding van andorra

Niet meer zo koud nee, maar nu hebben we weer geregeld regen. Ik ben net als Apekop veel meer een zomermens. Wij hebben de vakantie alweer besproken voor september, dan gaan wij toch weer naar Turkije, daar is alles wat een mens maar kan verlangen <:) Hadden eerst de gedachte om eens iets anders te gaan doen, dit wordt alweer de vierde keer dat wij naar Turkije gaan.

Apekop, bij een voorschouw moet je eigenlijk overal op letten, vooral op de afwerking. Het is niet zo dat je naderhand niks meer te zeggen hebt, maar het is natuurlijk makkelijker als alles bij de oplevering oké is. Zowel voor de bewoners, als voor de bouwmaatschappij.

Van breien heb ik weinig kaas gegeten, heb toen ik in verwachting was van mijn oudste nog wel een poging gedaan om een truitje te breien maar de mouwtjes pasten niet :lol: Ik ben op z'n zachtst gezegd nogal onhandig wat handwerken betreft, het leverde op mijn schoolrapporten de enige onvoldoende op, dus dat zegt al genoeg! Heb nog wel een aantal jaren op naailes gezeten toen ik in de kleine kinderen zat, met de nodige begeleiding lukte dat zowaar aardig. En ik deed het ook voor de gezelligheid.

Straks ga ik weer naar de yoga, dat is meer mijn 'ding' ;)

14. biene
    Afbeelding van biene

en Andorra , heb je weer genoten van een uurtje yoga? Het is alweer een tijdje geleden dat ik het een paar jaar achter elkaar gedaan heb . Ik weet nog wel dat het heel ontspannend was .
    Zo de vakantie is bij jullie alweer besproken . Het maakt toch niets uit dat je weer naar de zelfde plaats gaat . Als jullie het er maar naar de zin hebben is het altijd goed . Wij gaan ook al jaren naar de zelfde plaats .

Jullie zijn allen nog druk bezig met de verhuizing van jullie kinderen . Ik was zondag bij onze kleinzoon op visite . Hij heeft samen met zijn vriendin een huurhuis gevonden en ze zijn reuze blij . Dus wij waren op de koffie van kleinzoon . Ach hij sloofde zich voor oma vreselijk uit . Ik had o.a een bos tulpen meegenomen , gelijk met een vaasje . Dat kwam goed uit want ze hebben natuurlijk nog niet veel .
    Het is wel leuk want ze zijn nog met alles blij .

Het wordt warmer plusjes , kunnen wij weer naar buiten .

Fijne avond

15. andorra
    Afbeelding van andorra

Yoga is vooral heel ontspannend, ja! En je houdt je spieren een beetje soepel, wat voor mij geen overbodige luxe is ;)

Morgenochtend 8 uur krijgt zoonlief de sleutel van zijn huisje, het zijn de eerste vijf die worden opgeleverd, de rest is uitgesteld omdat ze vanwege de vorst een paar weken lang niets hebben kunnen doen. Hij en zijn pa zijn morgen de hele dag vrij. Het zal wel enige tijd in beslag nemen, de keukenapparatuur wordt meteen geďnstalleerd en uitgelegd, ik wil daar zelf ook bij zijn.

Leuk Biene, bij je kleinzoon en zijn vriendin op visite! Zo ver ben ik nog lang niet, zaterdagavond ga ik op mijn kleinkindjes passen, hun pa en ma gaan naar een verjaardag. Kan me er nog niks bij voorstellen hoe het is als die twee volwassen zijn, haha!

Ja, het weer is nu al een stuk beter. Ik hoop dat het vanavond nog droog is, dan ga ik na wekenlang vrieskou eindelijk weer wandelen met mijn schoonzus.

16. apekop
    Afbeelding van apekop

Goedemiddag plusjes,

Gezellig bij je kleinzoon Biene,ja...haha,een vaas staat niet hoog op de prioriteitenlijst.
    Zoon heeft ook geen vazen,zelfs nog maar 1 plantje en dat hebben wij hem gegeven.
    Hij wil wel meer planten in de toekomst.

Dat is alvast voorpret met de vakantieplannen Andorra.
    Wij zijn ook wel een paar keer in Frankrijk naar dezelfde plek geweest,maar met tussenpoos van een paar jaar.
    Ik hou juist van afwisseling.
    Dit jaar blijven we in de zomer thuis.

Blondie,breien is helemaal in,je ziet vaak aparte wol,maar die lijkt me moeilijk om mee te breien,met van die lussen en bolletjes eraan.

Hub is elke dag aan het klussen,de verhoging voor de wasautomaat is klaar,ik ga 'm zo in de grondverf zetten.
    Heb een mooie kleur blauw gekocht voor de afwerking.(azuurblauw)Daar ga ik ook de deur mee doen.
    Voor de wanden aan weerskanten nemen we roomwitte kunststof schroten.Lekker makkelijk.
    Maar eerst moet het gat in de muur gedicht..dat wordt nog een hele klus!
    Jullie krijgen van mij een lentegroet!http://www.ingridsmuling.nl/images/schilderijen/blauwe_druifjes_in_zilveren_kannetje.jpg

17. biene
    Afbeelding van biene

http://i44.tinypic.com/2lauit.gif

http://www.youtube.com/watch?v=y-ATg5S44_0

Ja plusjes , hier is carnaval en jullie zullen het merken ook . Zing maar lekker mee :muziek:
    Vrolijk zijn is niet verboden .
    In huize biene is een paar dagen zoete inval . 20 gehaktballen zijn al gebraden en 2 stampotten staan ook al gereed , dus , kinderen en kleinkinderen kunnen komen . Ook heb ik al heerlijke echte Brabantse worstenbroodjen gebakken .
    Dus plusjes , het komt goed .

houdoe !!!!!!!!!!

18. apekop
    Afbeelding van apekop

Veel plezier Biene!

Ik heb helemaal niets met carnaval.
    Maar ik gun iedereen haar pleziertje hoor.

Tot de volgende keer..

19. andorra
    Afbeelding van andorra

Wat hebben we een heerlijk weer vandaag, een zonnetje doet zoveel goed ;) Ook lekker voor de carnaval, al merken wij daar hier weinig van.

Vandaag wordt de bovenverdieping van het huisje van jongste zoon gespoten, ik moet dus mijn telefoon in de buurt hebben de hele dag voor het geval de spuitman zichzelf onverhoopt buitensluit, hij heeft geen sleutel <:D Zaterdag kwam mijn nieuwe mobieltje over de post, precies op tijd dus.

Apekop, is je hub nog steeds druk met klussen? Die van mij verveelt zich ook niet, vanavond gaat hij weer aan de slag in zoonlief z'n huisje, daar valt genoeg te doen!

20. biene
    Afbeelding van biene

Goede morgen plusjes ,

ik zit met een zonnenbril achter mijn lappy. Maandag had ik mijn staaroperatie voor het ene oog en 19 maart is het andere aan de beurt , Het deed niet echt pijn , maar ik was wel blij toen het voorbij was . Nu is het licht nog al fel voor mijn ogen .

Andorra kan je met je nieuwe mobieltje omgaan ? of ben je technisch zo goed dat het direkt gaat ? Ik heb ook pas een nieuwe , met grote letters , het is een prachtig ding , maar alle functies gebruik ik niet eens .

Fijne dag allemaal

21. andorra
    Afbeelding van andorra

Haha Biene, zo eentje met grote letters heb ik ook, ik heb hem besteld bij de Pluswinkel. Of is dit reclame? Het duurde wel even eer ik hem binnenkreeg, maar ik kan ook zonder als het moet. Nu er aan het huisje van zoonlief gewerkt wordt is het wel makkelijk dat ik hem heb!

Beterschap maar met je ogen :duim:

22. biene
    Afbeelding van biene

Is geen reclame andorra , wij zijn toch plusjes :duim: :lol:

23. marian38
    Afbeelding van marian38

Van de week weer bij de neuroloog geweest en het is definitief geen carpaal tunnel syndroom wat ik aan mijn handen heb. Maar wat dan wel? Volgende week krijg ik een ader en slagaderonderzoek van allebei mijn armen misschien dat daar wat uitkomt. Aan een kant hoop ik van wel dan is er een oorzaak van mijn klachten en kunnen we verder met behandelen zodat ik weer een beetje normaal kan functioneren.

BEGIN DE DAG MET EEN LACH

24. apekop
    Afbeelding van apekop

Plusjes,ik wil jullie een heel fijn en mooi weekend wensen..http://www.animaatjes.nl/plaatjes/w/weekend/animaatjes-weekend-13356.gif

Ik heb zo met de koninklijke familie te doen,wat een vreselijk nieuws over Friso.
    Ik had er de hele week geen goed gevoel over,het duurde zo lang voor er echt nieuws kwam.
    Jammer,want een heel jong gezin is uit elkaar gevallen en dan maakt 't niet uit of je een prins bent of een vuilnisman..
    De koningin is in een week jaren ouder geworden.

25. andorra
    Afbeelding van andorra

Laat ik er maar weer een berichtje tegenaan gooien, het is hier erg rustig, zowel in huis als op het forum :gaap:

Marjan, ik hoop echt dat ze de oorzaak gaan vinden van de pijn in je handen! Bij mij gaat het inmiddels wel wat beter, ik kan het meeste wel weer doen zonder pijn. Het zal zijn tijd wel nodig hebben, denk ik.

Apekop, het is heel erg wat die mensen moeten doormaken. Dan maakt het inderdaad niet veel uit of je rijk of arm bent, al zullen zij wel de best mogelijke zorg kunnen betalen, wat niet voor iedereen is weggelegd.

Manlief en jongste zoon zijn weer in het huisje. Gisteren zijn ze bezig geweest de douchecabine te plaatsen, oudste zoon heeft ook geholpen, maar het was niet helemaal gelukt :sad:

Allemaal een fijne zondag gewenst!

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x