Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Libelle Café
  4. Hoi vrouwen van 50plus (3)

Dit onderwerp heeft 1508 reacties, en bestaat uit 61 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 61.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 13:01.

Hoi vrouwen van 50plus (3)

Ga naar een onderdeel
  1. whoopy
    Afbeelding van whoopy

Hoi plusjes
    hier dan het nieuwe deel
    waar we beslist weer net zoveel plezier zullen hebben

http://i650.photobucket.com/albums/uu225/ikke1/welkom/1252215243-620.jpg

Deel 2 kun je hier vinden.

Moderator2 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 11:47 met 17%: url
    er komt een dag dat morgen niet meer komt,tot die tijd wil ik genieten!!

2. biene
    Afbeelding van biene

Deel 3 . Plusjes gefeliciteerd

http://i53.tinypic.com/1zwcfhw.gif

Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat .

3. whoopy
    Afbeelding van whoopy

goedenmorgen plusjes
    wij gaan zo wandelen naar ons favorieten marktje
    en daarna zien we wel
    allemaal een fijne dag
    http://i650.photobucket.com/albums/uu225/ikke1/dagen/1073385sc2w5ehqtf.gif

4. andorra
    Afbeelding van andorra

Goedemorgen, deel 3 alweer, wij doen goed ons best :duim:

Heb alles gelezen hoor, maar was een beetje druk. Zoonlief over de vloer natuurlijk, gistermiddag ben ik met hem meegeweest om tegels uit te zoeken voor zijn huisje, dat is vlot gegaan, hij is geen twijfelaar. Maandag gaat hij weer aan het werk.

Ik krijg een druk weekend. Vanavond bowlen en eten met vrienden, en morgen de 65ste verjaardag van een zwager.

Allemaal een fijn weekend gewenst!

5. whoopy
    Afbeelding van whoopy

Andorra een fijne avond klinkt heel gezellig
    hier zit de lucht vol met vocht
    dus alles doet weer pijn
    op zo'n momenten kan ik zo'n hekel aan mijn lichaan hebben ggggrrr

6. biene
    Afbeelding van biene

Whoopy , ik voel met je mee . Weet precies wat je bedoeld , maar kunnen er weinig aan doen .
    wat leuk andorra , weer een feestje . Als ik het niet hoef te organiseren vind ik het wel leuk .
    Veel plezier .

Vandaag ga ik verder met mijn ...............tekening .
    Gezellig als het buiten regend .
    Heeft van jullie ooit iemand Coquille St Jacques klaar gemaakt ?
    Manlief kwam er mee thuis , maar ik weet niet hoe het moet .

Fijne dag allemaal

7. marian38
    Afbeelding van marian38

Hier is het gelukkig droog maar wat heeft het gisteravond en vannacht veel geregend maar nu is het droog maar nog wel somber. Lekker weer om binnen te blijven.
    Ik hoop wel dat het morgen wat beter weer is want we willen een strand of boswandeling gaan maken en daarna nog gaan uiteten.

BEGIN DE DAG MET EEN LACH

8. blondine
    Afbeelding van blondine

Heb vanmiddag een mooie bos bloemen gehaald.
    Een hele tijd terug heb ik een nieuw bankstel gekocht en daarbij kreeg ik een pasje met ¤ 25,- erop dat ik kan besteden bij een bepaalde bloemenwinkel.
    Dat voelt lekker, een pasje door het pinautomaat halen terwijl er niets van je rekening af gaat.
    ik heb de helft nog over dus nog een keer verwennen.

Coquille St Jacques, wat is dat Biene.
    Ik heb er nog nooit van gehoord.

Fijn deel 3 waar we gezellig verder kunnen schrijven.
    Gefeliciteerd plusjes en een mooi weekend.

9. apekop
    Afbeelding van apekop

Hoi plusjes,
    Biene,dit heb ik voor je gegoogeld..http://cucinatestarossa.blogs.com/weblog/images/paris_market_scallops.jpg
    Ingrediënten:

* Per persoon 2 grote Coquilles Saint-Jacques
    * peper
    * grofgemalen zeezout
    * olijfolie (met Provençaalse kruiden, overal in Frankrijk te koop)
    * roomboter (Beurre de Bretagne)
    * sjalotje
    * knoflook
    * dijon mosterd
    * witte wijn

Bestrooi de coquilles met wat zeezout en peper. Een pan op het vuur warm laten worden en een flinke scheut Provençaalse olijfolie toevoegen. Pas op dat de olie niet te heet wordt, anders gaat het spetteren. De olie is overal in Frankrijk in de supermarkt te verkrijgen.

De coquilles in de pan leggen en na een minuutje snel omdraaien. Vervolgens een eetlepel boter (per 4 coquilles) er bij (geen margarine dat is zonde van de smaak!) Wij gebruiken in Frankrijk altijd de Beurre de Bretagne (de pakjes met de blauw/witte blokjes).

Een fijn gesnipperd sjalotje en een grote fijngesneden teen knoflook toevoegen. Dit even lekker laten sudderen en de coquilles af en toe omdraaien en na een minuutje of drie (afhankelijk van de grootte) deze op een bordje leggen.

Een theelepel scherpe mosterd (bijvoorbeeld dijonmosterd) in de pan en een flinke scheut witte wijn (een half glas). Aan de kook brengen en goed roeren en even laten inkoken. De saus over de coquilles scheppen en eventueel serveren met een klein beetje sla.

Glaasje witte wijn er bij (Chablis of een Tokay Pinot Gris uit de Elzas) en u heeft een fantastisch en vooral heerlijk voorgerecht.

Ik hoop dat jer wat mee kunt en dat het ook lekker is.

Leuk hoor een deel 3 alweer,toen ik pas hier kwam schreven hier heel andere dames,Tiety en Antonia,meer weet ik niet.

Ik kreeg over de post een heel mooie en romantische valentijnskaart van ????? :lol:

Ik heb sinds een paar dagen een leuk mailcontact met een vrouw waar ik als meisje wel op bezoek kwam,ouders waren vrienden van elkaar.
    Wat internet al niet doet...

Blondine,dat is nog eens leuk winkelen!!
    Ik doe online mee met intomartonderzoeken en daar spaar ik geld mee,heb laatst voor 20 euro een lekker luchtje gekocht.

Whoopy,vervelend dat je nu weer zo'n last hebt.Ik merk het ook een klein beetje aan mijn spieren en gewrichten,we hebben ZON nodig!
    Maar voorlopig regent het hier al weer een paar dagen achter elkaar,snik.

Marian,ik hoop dat je je wandeling een beetje droog kunt maken.

Andorra,veel plezier met alle gezellige dingen!

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

10. whoopy
    Afbeelding van whoopy

de zon is erdoor en gaat wel beter
    ga nu eerst eten gewoon stokbrood met hamburger
    die dingen hieronder bbbbrrrrr

11. emmaroos
    Afbeelding van emmaroos

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/g/gefeliciteerd/2birthday9.gif[fgcolor=#007AB3]gefeliciteerd met ons derde deel dames, wie heeft dit topic ook alweer opgezet?

wat een peenweer vandaag, ben maar ff naar de kringloop geweest ff wat spullen gebracht zoals een fax, printer, en wat klein spul, ruimt weer lekker op t stond al een tijdje in de gang, en 3 boeken gelijk meegenomen, ook nog ff naar de bieb en een afgeschreven sprinter gekocht, dus ben weer ff zoet.

Apekop ik dacht dat je vriendin op de dag dat je schreef om 9.00 uur naar huis was gebracht terwijl t nog niet eens 9.00 of eigenlijk 21.00 uur was, maar ik snapte later dat je over een dag geleden schreef.

Whoop hoop voor jou dat t vocht snel plaats maakt voor t zonnetje, ja we gedijen niet zo goed op t vocht denk ik zo.

en Apekop sorry , maar ik vind die coquilles er super goor uitzien, brrrrrrr moet er niet aan denken dat ik t op zou moeten eten, maar uiteraard ieder zijn meug.

Blondine dat is niet verkeerd, heb je een mooi gemengd boeket genomen, en welke kleur?

en Marian voor morgen hebben ze beter weer beloofd, voor mijzelf ook wel handig want ga met een groepje naar amsterdam, en vanaf t station lopen naar een theehuis en dan naar t paleis op de dam

Andorra wat heerlijk dat je zoon zo snel kan beslissen en morgen een leuke dag hoor

leedies een leuk weekend/fgcolor]

emmaroos wijzigde dit bericht op 12-02-2011 18:33 met 0%

12. biene
    Afbeelding van biene

Apekop , bedankt voor het recept . Ik had het te laat gezien maar sla het wel op . Ik heb ze gewoon in roomboter gebakken en ze waren heerlijk . Verder hadden wij er pasta bij met een susje van kastanjepaddestoelen , ui , knoflook en room . Het was een feestmaal . Ik heb er nog 4 over en dan probeer ik jou recept . Waarom het zo gek uit ziet op het plaatje snap ik niet . Bij mij waren ze gewoon wit .

Blondine , het is vis . Jakobsschelpen .Wat had jij een leuke meevaller !
    Ik koop ook altijd mijn bloemen in de zelfde zaak en als ik dan een bepaalt bedrag bij elkaar heb , kan ik mij een boeketje uitzoeken

Plusjes , lusten jullie ook geen mosselen ?

apekop , ik denk dat wij beiden het langst op dit forum zitten . Jij nog langer dan ik .

Fijne avond

13. whoopy
    Afbeelding van whoopy

quote:
    emmaroos schreef op 12 februari 2011 @ 18:29:
    [afbeelding][fgcolor=#007AB3]gefeliciteerd met ons derde deel dames, wie heeft dit topic ook alweer opgezet?

wat een peenweer vandaag, ben maar ff naar de kringloop geweest ff wat spullen gebracht zoals een fax, printer, en wat klein spul, ruimt weer lekker op t stond al een tijdje in de gang, en 3 boeken gelijk meegenomen, ook nog ff naar de bieb en een afgeschreven sprinter gekocht, dus ben weer ff zoet.

Apekop ik dacht dat je vriendin op de dag dat je schreef om 9.00 uur naar huis was gebracht terwijl t nog niet eens 9.00 of eigenlijk 21.00 uur was, maar ik snapte later dat je over een dag geleden schreef.

Whoop hoop voor jou dat t vocht snel plaats maakt voor t zonnetje, ja we gedijen niet zo goed op t vocht denk ik zo.

en Apekop sorry , maar ik vind die coquilles er super goor uitzien, brrrrrrr moet er niet aan denken dat ik t op zou moeten eten, maar uiteraard ieder zijn meug.

Blondine dat is niet verkeerd, heb je een mooi gemengd boeket genomen, en welke kleur?

en Marian voor morgen hebben ze beter weer beloofd, voor mijzelf ook wel handig want ga met een groepje naar amsterdam, en vanaf t station lopen naar een theehuis en dan naar t paleis op de dam

Andorra wat heerlijk dat je zoon zo snel kan beslissen en morgen een leuke dag hoor

leedies een leuk weekend/fgcolor]
    ja hoor dat vocht was met 12uur weg toen lekker koffie wezen drinken in de warmte

14. whoopy
    Afbeelding van whoopy

goedenmiddag plusjes
    kom iedereen een fijne zondag wensen
    dag is al verom
    tot later

15. apekop
    Afbeelding van apekop

Wij waren ook laat op,lagen er pas om 2 uur in.
    Emmaroos,ik had ook eigenlijk 21.00 moeten schrijven.
    Veel plezier met je uitje,wat gaan jullie op de Dam doen?

Dames,dames,alles wat er niet lekker uitziet,kan toch lekker smaken hoor!Als je aan een gekookt ei ruikt,word je daar ook niet vrolijk van,maar ik lust er best eentje.
    Ik heb Jacobsschelpen nooit geprobeerd,mosselen ook niet.
    En kikkerbilletjes moeten heel lekker zijn..
    maar dat vind ik dan wel weer zielig voor de kikker.

Hier gebeurt weinig,morgen gaat hub de schutting uit elkaar halen,vrijdag komt de klusman,dus we zitten een kleine week met een open tuin.Maar di-wo-do werkt hub en dan heeft hij na zijn werk er geen puf voor.

Fijne dag nog!http://www.animaatjes.nl/plaatjes/b/buikdansen/animaatjes-buikdansen-68366.gif

16. whoopy
    Afbeelding van whoopy

Apekop hopelijk hebben jullie morgen droog weer
    heb je wel nodig bij zo'n klus
    ik heb op moment een moeizame internetverbinding ben al de hele avond bezig
    ga nu afsluiten dus allemaal lekker slapen en morgen weer gezond op

17. marian38
    Afbeelding van marian38

Apekop ik hoop dat jullie al aan de slag zijn buiten want nu is het nog droog tenminste hier maar er komt veel regen aan.
    Ik heb vandaag weer een poetsdagje doe ik meestal op maandag dan hoef ik de rest van de week niet zoveel te doen.

18. biene
    Afbeelding van biene

voor alle plusjes , voor Valentijndag en lieve groet

http://i54.tinypic.com/2mwwnpg.jpg

19. whoopy
    Afbeelding van whoopy

goedenmorgen
    ook van een lieve Valentijngroet
    wens iedereen een fijne dag
    wij gaan vanavond uit eten met vrienden

20. emmaroos
    Afbeelding van emmaroos

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/v/valentijn/IKHOUVANJOU185B15D.gif

voor jullie van mij
    Conny ben je verwend vandaag ;) en hoe zit t met de andere dames, een mooi boeket, of één hele mooie roos, of misschien een ontbijtje op bed, met een dikke kus

fijne dag

21. apekop
    Afbeelding van apekop

Goedemiddag plusjes,
    Natuurlijk goot het toen we aan de schutting werkten,gelukkig kwam de buurjongen een handje helpen.
    Een tegenvaller was dat de schermen,waarvan ik dacht dat ze nog goed waren,toch aan de onderkant aan het rotten zijn.
    Dussss..ook maar 4 nieuwe schermen gekocht..KASSA!
    De palen hebben we meteen meegenomen,de schermen worden morgen bezorgd.
    De katten snappen er niets van,ze kijken heel schrikkerig in de tuin van de buren,ik hoop maar dat ze die niet als toilet gaan gebruiken...

Ik kreeg vrijdag van hub over de post al een heel mooie kaart en gisteren toen hij in bed stapte lag er eentje voor hem onder het dekbed.Wij geven elkaar al heel lang met valentijn een kaart en voor de rest geen poespas!
    Gewoon lief zijn voor elkaar.
    http://www.animaatjes.nl/plaatjes/v/valentijn/hart-floatie-gekleurd-2.gif
    Allemaal een fijne dag

apekop wijzigde dit bericht op 14-02-2011 14:58 met 0%

22. marian38
    Afbeelding van marian38

Ik heb zaterdag een mooie bos tulpen gekregen van mijn man en gisteren zijn we uiteten geweest. Voor de rest doen we er niet veel aan. We laten gewoon het hele jaar door blijken dat we elkaar heel lief vinden.

23. whoopy
    Afbeelding van whoopy

wat jammer apekop is weer een hele uitgave
    wij zijn ook aan nieuwe toe maar stellen steeds weer uit
    iedereen zo lekker slapen

dus tot morgen
    http://i650.photobucket.com/albums/uu225/ikke1/welterusten/1295280398-420.jpg

24. whoopy
    Afbeelding van whoopy

goedenmorgen
    wij gaan zo ff boodschappen doen er gaat een boel regen komen

dus hier alles al aan kant
    zij klaar voor vertrek donderdag

fijne dag allemaal

25. whoopy
    Afbeelding van whoopy

we zijn net op tijd binnen nu regent het
    ga eens een lekker soepje maken

tot later

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/02/11/1265880812-430.gif

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x