- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 899 reacties, en bestaat uit 36 pagina's. U bent momenteel op pagina 36 van 36.
De laatste reactie is geplaatst op 17-11-2011 08:45.
Wat is de waarde van een minnaar/minnares?
- Geplaatst op zaterdag 09 juli 2011 11:58tobeornottobe
als een relatie over is, dan is een relatie over,( heb je geen minnaar/minnares voor nodig omdat te bevestigen,) kun je met pijn en verdriet maar verstandelijk deze relatie afsluiten,
normaal bouw je een relatie op, is er een ""proeftijd"", doorstaat deze relatie de proeftijd, ga je samen verder, terwijl in een overspelrelatie de partners nieteens weten hoe de ander een scheet laat, omdat ze zich tijdens de heimlijke ontmoetingen alleen van de beste kant hebben laten zien, en als ze dan erachter komen hoe de partner zijn scheet laat, komen de wrijvingen en worden de ex en kinderen het mikpunt van hun ongenoegen.
is er een gemis in een relatie, wordt dit gemis niet weg gewerkt door een minnaar/minnares, maar verergert de situatie.
een relatie die stopt omdat een van de partners niet verder kan met het overspel, of omdat de bedrieger verder gaat met zijn vriendin, geeft wrijving, deze relatie is niet afgesloten, er blijft altijd iets lekken, en dat uit zich in een reactie naar de exechtgenoot en kinderen toe.
het is ook een van de redenen dat een relatie onstaan uit overspel geen lang leven heeft, het opbouwen van deze relatie stuit altijd op de gemaakte puinhoop, op het liegen en bedriegen, beide partners weten van elkaar dat ze geen 100 % vertrouwen hebben en gaan wantrouwen.\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op maandag 14 november 2011 20:10fritsie
Ik zat even dit topic te lezen.........minnaar wordt je niet zomaar.......zeker niet in mijn geval.
Scheefgroei in 2 relaties, dat is wat er was.
Ja allebei met kinderen (kom maar....ik kan het hebben)
1 mailtje via hyves, omdat we iets gemeen hadden vanuit de oude tijd, en we raakten aan de babbel.
Op een gegeven moment werd duidelijk dat er meer was, dus...hoe fout ook, daten!
Sex.....niet gehad de 1e date, maar wel een dikke bevestiging van de gevoelens waarvan we ervoor dachten dat ze er waren...maar nog niet bevestigd hadden gezien.
Sindsdien, een keer of 10 gedate, op een hotelkamer, want allebei nog getrouwd.
Nu is het moment daar gekomen om keuzes te maken, vinden we allebei goed!
Ik ben er uit hier, ik ga ermee stoppen (en mijn vrouw weet dat ook al) , zij wil dat ze voor haar gevoel alles gedaan heeft wat ze kon, dus ze beslist om het te proberen. (het gevoel is er niet bij haar thuis, maar ze wil het als bevestiging zien dat het echt niet werkt)
Allebei smoorverliefd op elkaar, maar zo`n moeilijk moment....om de wacht aan te zeggen....en (tijdelijk) afscheid te nemen.
We weten van elkaar dat wat we hebben "het" is.
Geloof me....niet alleen vrouwen blijven als zielige vogeltjes achter hoor na een buitenechtelijk ding......ik ben het levende bewijs!
Het gevoel dat ik haar tegen ga komen weer is sterk......ook bij haar.
Het gevoel van "niet goed" te stoppen met contact tijdelijk zit er ook aan beide kanten, ik weet dat ze van me houdt, en dat maakt het zo moeilijk, al wist ik dat zo`n moment ooit zou komen.
geloof me.......ik voel me nu een 3 letterwoord
En ja...ik weet het, ik ben een drieletterwoord omdat ik buiten de deur ben geweest.....en zij is een drieletterwoord omdat zij buiten de deur is geweest......maar ik blijf erbij.....zij heeft mijn ogen geopend, door haar weet ik wat mogelijk is, en ik besef me zo erg.....dat ik in al mijn relaties tot nu toe (klinkt heel veel, zijn er nu 3) mezelf echt nooit heb durven laten zien aan iemand als aan haar. (zij kent mij echt door en door, en heeft me door, zelfs al chatten we alleen maar)
Ik houd jullie op de hoogte....hoe dit afloopt.fritsie wijzigde dit bericht op 14-11-2011 20:34 met 0% - Geplaatst op maandag 14 november 2011 22:21alice2003Fritsie: ik ben heel blij dat er eens een man reageert en ben dus ook heel benieuwd naar het vervolg verhaal. Ik ben geen type om mensen te veroordelen, dat is niet aan mij. Ik geloof namelijk dat liefde zich niet laat sturen en dan bedoel ik ook echte liefde, geen lust. Ik ben bedrogen en weet hoe dat voelt, maar ik ken ook de andere kant in de vorm van een goede vriendin, die ook verliefd werd op een getrouwde man en die man op haar. Nu zijn ze intussen al weer meer dan 3 jaar getrouwd, maar dat was dus echte liefde denk ik dan. Ik zal dus nooit zeggen dat je een drieletterwoord bent of dat zij een sl..t is, want we zijn allemaal net als mensen.
Ik heb wel een kritische vraag: Op het moment dat je de grens overgaat, is er niet een stemmetje dat zegt: 'dit kan ik niet maken' of is je huwelijk al zo slecht en zo ver over de houdbaarheidsdatum dat die stem je niet meer kan weerhouden van de fout die je gaat maken? - Geplaatst op dinsdag 15 november 2011 00:01Tinkelbel
Welkom Fritsie, ook ik vind het goed van je dat je hier schrijft, want idd voor iedereen die het overkomt is het ook wel eens fijn om de andere kant te horen.
Er zijn een paar dingen die ik me afvraag, Heb je je vrouw zelf verteld dat je een affairre hebt ? en hoelang ga je met je nieuwe vriendin ?
En je zegt, ze kent al je ins en outs ? heeft ze je onderbroeken al gewassen ? en heb jij bij haar de vuilnis al aan de weg gezet ?
Want het klinkt leuk, maar dan pas leer je elkaar echt kennen toch ?Het zijn de kleine dingen die het doen !!! - Geplaatst op dinsdag 15 november 2011 05:01fritsie
Goedemorgen,
Nou dat stemmetje........is er nooit echt geweest bij mij hoor, heb er gister aan gedacht, dat ik t.o.v mijn vrouw nooit spijt heb gehad ofzo, wat ik hier thuis heb is al ruim 1,5 jaar niet veel tot niks meer.
Wat er gebeurde met "die ander" is eerder een gevolg van onze thuissituaties, dan een oorzaak.
Goedpraten kan ik het niet, dat kan niemand.....tuurlijk weet ik dat het fout is, en is geweest...........dus daar waag ik me niet aan hoor!
Het is een heel apart gevoel wat we hadden, het is absoluut niet iets wat binnen een paar dagen ontstaan is.
Ik ken haar nu een ruim jaar, en zie haar nu sinds maart, niet elke week....absoluut niet, maar we spreken elkaar dagelijks.
Alhoewel dat laatste nu (tijdelijk?) gaat verdwijnen, net zoals het elkaar zien natuurlijk.
Ik geef haar de ruimte om te doen wat ze moet doen, zij verdient dat......en zal dingen voor mij ook een stuk duidelijker maken natuurlijk, dat stiekume kan niet altijd doorgaan he?
De reden dat ik haar niet elke dag zie/zag heeft te maken met de afstand, en natuurlijk met het vinden van excuses om thuis weg te komen.
Het is een hele lastige situatie......ik vind het moeilijk om los te laten, je wilt je zo graag vasthouden aan iets wat nog steeds zo fijn voelt......maar voor de toekomst is het beter natuurlijk.
Maar gister besefte ik me wel, dat je uiteindelijk compleet alleen bent op de wereld .......ondanks alle mensen om je heen.
Nee onderbroeken heeft ze nog niet gewassen voor me, en absoluut als we wel samen komen later.......zullen er momenten zijn dat je elkaar wel kunt schieten......maar de basis die wij hebben is zeer solide.....aanvoelen......dat doen we elkaar.
Het werkt gewoon........is heel apart! - Geplaatst op dinsdag 15 november 2011 08:00manonke
quote:fritsie schreef op 15 november 2011 @ 05:01:
Goedemorgen,
Nou dat stemmetje........is er nooit echt geweest bij mij hoor, heb er gister aan gedacht, dat ik t.o.v mijn vrouw nooit spijt heb gehad ofzo, wat ik hier thuis heb is al ruim 1,5 jaar niet veel tot niks meer.
Wat er gebeurde met "die ander" is eerder een gevolg van onze thuissituaties, dan een oorzaak.
Goedpraten kan ik het niet, dat kan niemand.....tuurlijk weet ik dat het fout is, en is geweest...........dus daar waag ik me niet aan hoor!
Fritsie, maar waarom maak je zelf niet de keuze om thuis wat meer spanning te brengen, als er al 1,5 jaar niets gebeurt...... Je kunt de keuze maken daar de schouders onder te zetten, maar in plaats daarvan ga je deze spanning buiten de deur zoeken.
Waarom ben je niet weggegaan als je dan al 1,5 jaar ongelukkig bent?*** Iemand kan je alleen je zelfrespect afnemen als je het hem geeft (Ghandi) *** - Geplaatst op dinsdag 15 november 2011 10:18tobeornottobe
Ik zat even dit topic te lezen.........minnaar wordt je niet zomaar.......zeker niet in mijn geval.
Scheefgroei in 2 relaties, dat is wat er was.
Ja allebei met kinderen (kom maar....ik kan het hebben)
Wat een pech voor jullie deze scheefgroei, alleen jammer dat jullie er allebei niet eerder hebben ingegrepen, of door te werken aan jullie relatie, of door de echtscheiding aan te vragen, waren jullie nou beide vrijgezel geweest, hadden in alle rust een relatie kunnen opbouwen, geen foute gevoelens wat betreft het achter laten van jullie vroegere geliefde.
1 mailtje via hyves, omdat we iets gemeen hadden vanuit de oude tijd, en we raakten aan de babbel.
Op een gegeven moment werd duidelijk dat er meer was, dus...hoe fout ook, daten!
Sex.....niet gehad de 1e date,
zeer sterke troef vind ik dit om aan te geven dat het jullie niet alleen om de sex en spanning ging.
maar wel een dikke bevestiging van de gevoelens waarvan we ervoor dachten dat ze er waren...maar nog niet bevestigd hadden gezien.
Sindsdien, een keer of 10 gedate, op een hotelkamer, want allebei nog getrouwd.
Nu is het moment daar gekomen om keuzes te maken, vinden we allebei goed!
Een hotelkamer is toch geen echtelijk bed, of je daar belandt door echte liefde, of door spanning, de tijd zal het leren.
Ik ben er uit hier, ik ga ermee stoppen (en mijn vrouw weet dat ook al) , zij wil dat ze voor haar gevoel alles gedaan heeft wat ze kon, dus ze beslist om het te proberen. (het gevoel is er niet bij haar thuis, maar ze wil het als bevestiging zien dat het echt niet werkt)
Ik denk niet dat je een reeele keus kunt maken als je op de achtergrond al een vluchtweg hebt, in mijn ogen kun je pas een keus maken over je bestaande relatie als niets of niemand jou in de weg staat,
Allebei smoorverliefd op elkaar, maar zo`n moeilijk moment....om de wacht aan te zeggen....en (tijdelijk) afscheid te nemen.
We weten van elkaar dat wat we hebben "het" is.
Geloof me....niet alleen vrouwen blijven als zielige vogeltjes achter hoor na een buitenechtelijk ding......ik ben het levende bewijs!
Ik begrijp niet wat jij bedoelt met achter blijven als een zielig vogeltje, jullie hebben mekaar gesterkt in het geloven dat dit echte liefde is, jullie hebben de vleugels sterk gemaakt door mekaar te bevestigen dan dat er geen andere oplossing is dan scheiden, jullie kunnen smoorverliefd vrij uitvliegen.
Het gevoel dat ik haar tegen ga komen weer is sterk......ook bij haar.
Het gevoel van "niet goed" te stoppen met contact tijdelijk zit er ook aan beide kanten, ik weet dat ze van me houdt, en dat maakt het zo moeilijk, al wist ik dat zo`n moment ooit zou komen.
geloof me.......ik voel me nu een 3 letterwoord
Ik denk als hier ware liefde de reden is van jullie beider echtscheiding dan zou daar geen schuldgevoel bij zijn, jouw vriendin had dan geen bevestiging nodig dat haar huwelijk over is, en had zij geen gevoel nodig gehad over ""het er alles aan gedaan hebben''' ik zie dit """alles eraan gedaan hebben"" meer als het schuldgevoel weg wassen, en dit rekken van de relatie uit schuldgevoel is tig keren erger dan het hele vreemd gaan, het hele spel dat overspel heet, zij houdt zich hartstikke goed aan de spelregels, slaat niks over. als dit echte liefde is,dan zouden jullie met het volle verstand jullie partners recht in de ogen kunnen kijken en hun zoveel mogelijk kunnen helpen en steunen met het verlies dat de beide bijna expartners en kinderen gaan krijgen.maar jullie zijn maar met een ding bezig, het goedpraten over vreemdgaan over de ruggen heen van zowel de moeder met haar kinderen en de vader met zijn kinderen, ik heb in jou posting nergens gelezen hoe erg jij het vind voor je vrouw, voor je kinderen, die aandacht ben je al helemaal kwijt.
En ja...ik weet het, ik ben een drieletterwoord omdat ik buiten de deur ben geweest.....en zij is een drieletterwoord omdat zij buiten de deur is geweest......maar ik blijf erbij.....zij heeft mijn ogen geopend, door haar weet ik wat mogelijk is, en ik besef me zo erg.....dat ik in al mijn relaties tot nu toe (klinkt heel veel, zijn er nu 3) mezelf echt nooit heb durven laten zien aan iemand als aan haar. (zij kent mij echt door en door, en heeft me door, zelfs al chatten we alleen maar)
Ik houd jullie op de hoogte....hoe dit afloopt.
Ben jij in je andere relaties ook vreemd gegaan ?
Als dat niet zo is, dan maakt zij inderdaad iets heel nieuws mee, een jan met de korte achternaam,
En jij maakt met haar iets nieuws mee,
Waren de andere relatie dan toch belangrijker dan je hier doet vermoeden, dat de andere relatie’s meer waard waren dan een spannende vrijpartij in een of ander hotel ?
Hoe kan jou vriendin de vader van haar kinderen nou recht in de ogen aankijken als ze terug komt van een hotelletje, waar ze de liefde heeft bedreven met een chatvriend, die ook nog steeds getrouwd is,
Als ik me dit allemaal afvraag, als iemand met de grootste leugen in een relatie, het vreemdgaan, het overspel ,thuis komt en naast haar echtgenoot het bed instapt, op zijn vragen met een lief gezicht verteld dat haar uitstapje heel gezellig was, wat kan ik dan van deze vrouw en minnaar verwachte in een volgende relatie, eerlijkheid, onvoorwaardelijke liefde,?\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op dinsdag 15 november 2011 15:53manonke
Fritsie, ben je inmiddels bij je vrouw weg?*** Iemand kan je alleen je zelfrespect afnemen als je het hem geeft (Ghandi) *** - Geplaatst op dinsdag 15 november 2011 16:21Zazum
quote:manonke schreef op 15 november 2011 @ 08:00:
[...]
Fritsie, maar waarom maak je zelf niet de keuze om thuis wat meer spanning te brengen, als er al 1,5 jaar niets gebeurt...... Je kunt de keuze maken daar de schouders onder te zetten, maar in plaats daarvan ga je deze spanning buiten de deur zoeken.
Waarom ben je niet weggegaan als je dan al 1,5 jaar ongelukkig bent?
Dat vraag ik mij ook af.
Je doet 1,5 jaar niets om je huwelijk te redden, en als de kans zich voordoet ga je vreemd.
Waarom moet er eerst een ander zijn voordat je het aan zou durven om weg te gaan bij je vrouw? - Geplaatst op dinsdag 15 november 2011 19:09alice2003Goede vraag aan Fristie, maar ik ga er niet van uit dat hij niets heeft gedaan om aan zijn huwelijk te werken, maar ik vraag me wel af hoelang het al niet goed gaat, want 1,5 jaar zal er wel niets meer gebeurd zijn, maar hoelang daarvoor ging het al stroef?
Tobe: over je laatste 2 regels in je laatste post waarin je het hebt over eerlijkheid en onvoorwaardelijke liefde. Noem mij cynisch, maar eerlijkheid in een relatie is zwaar overschat. In een relatie wordt constant gespeeld met de waarheid al is het alleen om de ander tevreden te houden en voor de lieve vrede en onvoorwaardelijke liefde bestaat niet. Alleen al dit onderwerp bewijst het, want je stelt de voorwaarde aan je partner om niet vreemd te gaan, anders is de liefde over en dit is slechts een voorwaarde die mensen stellen aan liefde. Er zijn er nog veel meer. - Geplaatst op dinsdag 15 november 2011 19:29fritsie
Ik zal even netjes antwoord geven. op vragen en of opmerkingen
@manonneke
Antwoord op jouw vraag, ik heb een aantal malen een poging gedaan om het vlot te trekken hier, dat kan zij ook niet ontkennen, heb geprobeerd met weekendje weg zonder kids, uit eten......er veranderde niks, we komen thuis, mevrouw ging computeren (hey dat doe ik nu ook)
Communicatie is er niet, we praten alleen over de kinderen, totdat ik de bom liet barsten hierzo.....toen ineens kwamen de dingen, ik deed haar denken aan haar ex man enz.
En laten we het maar niet hebben over dingen die gezegd zijn tegen de kinderen over mij. En geloof me echt hele gemene dingen die ik niet ga herhalen hier.
Stukje bij beetje...breekt dat dingen af he...ik zal ( dit vreemdgaan verhaal daarbuiten gelaten) ook wel foute dingen gedaan en gezegd hebben. Maar zonder communicatie, weet je dat ook niet he?
Zij weet wat ik gehoord heb wat ze gezegd heeft.....en ze weet dat dat mij megazeer heeft gedaan, en ze weet dat dat de druppel is geweest.
Heb dat laten bezinken, maar kan bepaalde bewoordingen niet loslaten in mijn hoofd.
Zoeken naar iets anders.....nooit gedaan......dit kwam op mijn pad.....is totaal niet bewust opgezocht, okay.....na verloop van tijd wel, maar de eerste paar mailtjes.....stelden niks voor in de richting van daten ofzo.
@ tobeornottebe
vraag 1 : Wat een pech voor jullie deze scheefgroei, alleen jammer dat jullie er allebei niet eerder hebben ingegrepen, of door te werken aan jullie relatie, of door de echtscheiding aan te vragen, waren jullie nou beide vrijgezel geweest, hadden in alle rust een relatie kunnen opbouwen, geen foute gevoelens wat betreft het achter laten van jullie vroegere geliefde.
Daar heb je absoluut gelijk in.....maar soms gebeuren er dingen op een verkeerd moment he? als je alles kunt "plannen" was het een stuk gemakkelijker geweest.
vraag 2 : zeer sterke troef vind ik dit om aan te geven dat het jullie niet alleen om de sex en spanning ging.
Is geen troef.....is de waarheid namelijk, okay....spanning was er absoluut, maar het was geen opzoeken van sexuele spanning.
vraag 3 : Een hotelkamer is toch geen echtelijk bed, of je daar belandt door echte liefde, of door spanning, de tijd zal het leren.
nou dat weet ik maar al te goed, en het gekke is....dat het ook niet draaide om die hotelkamer.......maar dat valt zo moeilijk uit te leggen als je het niet hebt meegemaakt wat wij hebben meegemaakt samen.
vraag 4: Ik denk niet dat je een reeele keus kunt maken als je op de achtergrond al een vluchtweg hebt, in mijn ogen kun je pas een keus maken over je bestaande relatie als niets of niemand jou in de weg staat.
Ik zie het niet als een vluchtweg, is ze nooit geweest, is een gevolg van de situatie hier geweest, en voor de vluchtweg...we hadden al besloten dat ALS we samen verder zouden gaan, we niet meteen zouden gaan samenwonen ofzo.
Er is hier totaal geen sprake geweest van "makkelijk om achter de hand te hebben"
vraag 5 : Ik begrijp niet wat jij bedoelt met achter blijven als een zielig vogeltje, jullie hebben mekaar gesterkt in het geloven dat dit echte liefde is, jullie hebben de vleugels sterk gemaakt door mekaar te bevestigen dan dat er geen andere oplossing is dan scheiden, jullie kunnen smoorverliefd vrij uitvliegen.
Tuurlijk......we kunnen alles direct aan de kant gooien en verder gaan samen, maar zoals ik net al zei.....samenwonen meteen was en is geen optie. Dat wisten we allebei, en we wisten dat het moeilijk zou worden!
vraag 6 : Ik denk als hier ware liefde de reden is van jullie beider echtscheiding dan zou daar geen schuldgevoel bij zijn, jouw vriendin had dan geen bevestiging nodig dat haar huwelijk over is, en had zij geen gevoel nodig gehad over ""het er alles aan gedaan hebben''' ik zie dit """alles eraan gedaan hebben"" meer als het schuldgevoel weg wassen, en dit rekken van de relatie uit schuldgevoel is tig keren erger dan het hele vreemd gaan, het hele spel dat overspel heet, zij houdt zich hartstikke goed aan de spelregels, slaat niks over. als dit echte liefde is,dan zouden jullie met het volle verstand jullie partners recht in de ogen kunnen kijken en hun zoveel mogelijk kunnen helpen en steunen met het verlies dat de beide bijna expartners en kinderen gaan krijgen.maar jullie zijn maar met een ding bezig, het goedpraten over vreemdgaan over de ruggen heen van zowel de moeder met haar kinderen en de vader met zijn kinderen, ik heb in jou posting nergens gelezen hoe erg jij het vind voor je vrouw, voor je kinderen, die aandacht ben je al helemaal kwijt.
Ik heb absoluut geen goed gevoel erover....ben er niet trots op ofzo hoor!
ik praat mezelf niet goed...integendeel juist, ik weet dat ik de kl**tzak ben, dat besef ik me maar al te goed hoor. (maar als jullie het leuk vinden mogen jullie het allemaal nog een keer zeggen tegen me)
Ik praat dus absoluut niets goed hier......en ik verwijt mijn vrouw ook niks, zeg alleen dat het gevoel hier thuis niet goed is, en wat er gebeurd is een gevolg is daarvan.
Ik denk inderdaad ook......dat zij dit doet, om haar gevoel zo recht mogelijk te krijgen, diep in haar hart weet ze dondersgoed dat het niet is wat het moet zijn, maar ze kan dit niet aan nu ofzo?
vraag 7 : Ben jij in je andere relaties ook vreemd gegaan ?
Als dat niet zo is, dan maakt zij inderdaad iets heel nieuws mee, een jan met de korte achternaam,
En jij maakt met haar iets nieuws mee,
Waren de andere relatie dan toch belangrijker dan je hier doet vermoeden, dat de andere relatie’s meer waard waren dan een spannende vrijpartij in een of ander hotel ?
Hoe kan jou vriendin de vader van haar kinderen nou recht in de ogen aankijken als ze terug komt van een hotelletje, waar ze de liefde heeft bedreven met een chatvriend, die ook nog steeds getrouwd is,
Als ik me dit allemaal afvraag, als iemand met de grootste leugen in een relatie, het vreemdgaan, het overspel ,thuis komt en naast haar echtgenoot het bed instapt, op zijn vragen met een lief gezicht verteld dat haar uitstapje heel gezellig was, wat kan ik dan van deze vrouw en minnaar verwachte in een volgende relatie, eerlijkheid, onvoorwaardelijke liefde,?
Tja....je hebt een punt....nee ik ben in deze relatie voor het eerst vreemdgegaan ooit.
Ook in hele korte relaties is me dat nooit overkomen.
Kijk....de relatie die ik nu heb.......is niet goed, die andere waren misschien altijd al beter dan deze waar ik nu inzit (thuis).
tuurlijk....het is ooit goed geweest, maar ik heb inderdaad een relatie gehad die vele malen beter was.....in mijn ogen. uiteindelijk dacht zij daar anders over......
Maargoed.....hoe mijn vriendin het doet.....kan ik niet zeggen hoor, ik slaap in het hotel doordat afstand naar huis heel erg groot is, en het meestal niet vroeg is als we elkaar gedag zeggen.
tuurlijk kost het haar wel moeite.......kan mij niet vertellen dat ze dat 'zomaar" even doet hoor!
Tja....en wat we van elkaar verwachten kunnen in de toekomst......dat zal de tijd uitwijzen he??? Maar zekerheden heb je nooit natuurlijk!
Volgens mij gaat het om een basis die je hebt en een gevoel.....en dat is er bij haar en mij.
@ manonke Nee ik ben nog niet weg, maar ze weet ervan, en we hebben besloten dat we de feestdagen uitzingen voor de kids.
@zazum Geloof me...de moeite is genomen, maar kreeg telkens de deksel op mijn neus, nogmaals....mijn buitenechtelijke ding is geen oorzaak van het uiteenvallen van mijn thuis (en nee....ik vind dat ook helemaal niet leuk......maar het werkt gewoon niet hier, van 2 kanten) het is een gevolg.....
@ Alice2003 Het gaat al een tijdje stroef, ook voor die 1,5 jaar al, alleen 1,5 jaar geleden is het echt met stappen achteruit gegaan hier.
Er is ABSOLUUT nog meerdere malen een poging gedaan (zeker van mijn kant) om het zo recht mogelijk te trekken hier, al is het maar voor de kids.....maar heeft niet gewerkt.
Kijk mensen.....ik kan het nooit goedpraten, ik had misschien de knoop allang moeten doorhakken hier thuis voordat ik wat anders "zocht" wat ik dus in dit geval niet gedaan heb (zoeken........) Maar soms gebeuren er dingen op je pad....die je niet verwacht, en ik ben het absoluut met jullie eens......dat de timing niet goed is, en we elkaar beter over een jaar ofzo hadden moeten leren kennen.....maar soms gaan dingen zoals ze gaan, daar doe je niks aan (tuurlijk......tegenhouden) maar door bepaalde dingen sta je er toch open voor, en gebeurt het.
Als je het niet kent.....snap je me echt niet.
Sorry als jullie het niet eens zijn met me, ik ben er niet trots op wat ik doe....maar voel me er wel gelukkiger door. (en ja...dat is egoïstisch, I know)
Als iedereen maar wel weet, dat ik nooit ben getrouwd om te gaan scheidenfritsie wijzigde dit bericht op 15-11-2011 19:37 met 2%: zag een opmerking staan die geplaatst is tijdens mijn typen - Geplaatst op dinsdag 15 november 2011 19:46Zazum

@fritsie: ik zal je wel niet begrijpen. Mijn huwelijk heeft ook wel eens onder druk gestaan, maar omdat ik van mijn vrouw hou heb ik alles op alles gezet om het huwelijk te redden. En uitzingen voor de feestdagen? Nou ik wens je veel sterkte, mij zou het niet lukken om "vrolijk" de feestdagen door te komen.quote:fritsie schreef op 15 november 2011 @ 19:29:
@ manonke Nee ik ben nog niet weg, maar ze weet ervan, en we hebben besloten dat we de feestdagen uitzingen voor de kids.
@zazum Geloof me...de moeite is genomen, maar kreeg telkens de deksel op mijn neus, nogmaals....mijn buitenechtelijke ding is geen oorzaak van het uiteenvallen van mijn thuis (en nee....ik vind dat ook helemaal niet leuk......maar het werkt gewoon niet hier, van 2 kanten) het is een gevolg.....
- Geplaatst op dinsdag 15 november 2011 20:02fritsie
@ zazum, geloof me het is geprobeerd hier....absoluut! Maargoed...als je op een gegeven moment de kamer binnenkomt hier, en brieven ziet liggen van woonstichtingen, daar een dag later naar vraagt, het ontkend wordt, en je even later in een map die brieven ziet zitten, incl berekeningen voor het inrichten van een huis......En dat het pas bekend wordt als je 2 maanden later een verhit gesprek hebt??
Tja die feestdagen kijk ik ook absoluut niet naar uit hoor, wetende dat het het laatste jaar is in dit huis, maar.....om nou de kids nu zo vlak ervoor de bende te vergallen......is ook niet echt goed vinden wij.
tuurlijk...je leeft een leugen, maar terugkijkend doen we dat al een hele tijd. - Geplaatst op woensdag 16 november 2011 09:46tobeornottobe
quote:alice2003 schreef op 15 november 2011 @ 19:09:
Tobe: over je laatste 2 regels in je laatste post waarin je het hebt over eerlijkheid en onvoorwaardelijke liefde. Noem mij cynisch, maar eerlijkheid in een relatie is zwaar overschat. In een relatie wordt constant gespeeld met de waarheid al is het alleen om de ander tevreden te houden en voor de lieve vrede en onvoorwaardelijke liefde bestaat niet. Alleen al dit onderwerp bewijst het, want je stelt de voorwaarde aan je partner om niet vreemd te gaan, anders is de liefde over en dit is slechts een voorwaarde die mensen stellen aan liefde. Er zijn er nog veel meer.
als jij bedoelt die leugens, wat ook hele grote leugens kunnen zijn, waarvan een persoon van achteroverslaat, in paniek raakt, als deze persoon erachter komt, die zijn er, en het gebeurt heeeel vaak, dat deze twee mensen gaan werken aan een oplossing, dit is onvoorwaardelijke liefde.
maar het bedriegen, dan hebben we het toch over een ander medium in een relatie, het liegen en bedriegen waardoor in een seconde je ziel in een diep zwart niets valt, niet meer in staat zijn om die krachten te gebruiken die je lichaam en geest nodig heeft, namelijk slapen, eten, denken, energieopbouw, alles van dit is weg, het enige dat er met je lichaam gebeurt is aftakeling en de geest heeft de kracht niet meer om een twee drie deze gevoelens te blokkeren, daar gaan maande, vaak zelfs jaren overheen.
wij hebben EKAAR beloofd om trouw te zijn, ik heb hem nooit verboden om van mij te gaan scheiden, daar is hij altijd vrij in geweest.
had ik een relatie gewild waar meerdere partners een rol in speelde, had ik deze relatie gezocht en gevonden, en datzelfde telt voor mijn man.
maar ik vind het best dat jij er zo over denkt, ik zou niet willen dat jouw gemoedsrust werd verstoord door mijn ervaring.\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op woensdag 16 november 2011 09:48tobeornottobe

ik hoop voor jouw vrouw dat dit niet een overspel is van dertien in een dozijn, dat zij over tien jaar kan terug kijken naar een ex-echtgenoot die nog steeds met gegronde reden haar bedrogen heeft,quote:fritsie schreef op 15 november 2011 @ 20:02:
@ zazum, geloof me het is geprobeerd hier....absoluut! Maargoed...als je op een gegeven moment de kamer binnenkomt hier, en brieven ziet liggen van woonstichtingen, daar een dag later naar vraagt, het ontkend wordt, en je even later in een map die brieven ziet zitten, incl berekeningen voor het inrichten van een huis......En dat het pas bekend wordt als je 2 maanden later een verhit gesprek hebt??
Tja die feestdagen kijk ik ook absoluut niet naar uit hoor, wetende dat het het laatste jaar is in dit huis, maar.....om nou de kids nu zo vlak ervoor de bende te vergallen......is ook niet echt goed vinden wij.
tuurlijk...je leeft een leugen, maar terugkijkend doen we dat al een hele tijd.\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op woensdag 16 november 2011 11:42tobeornottobe
[quote]fritsie schreef op 15 november 2011 @ 19:29:
@ tobeornottebe.
Daar heb je absoluut gelijk in.....maar soms gebeuren er dingen op een verkeerd moment he? als je alles kunt "plannen" was het een stuk gemakkelijker geweest.
planning hebben jullie kunnen maken bv door na een aantal keren samen die spannende sex gehad te hebben in een hotelkamer, ( hoe cliche, op een hotelkamer,) ervan overtuigd zijn dat jullie voor elkaar willen gaan, hadden jullie nog voordat het overspel uitkwam, jullie biezen kunnen pakken en apart een studio kunnen huren totdat jullie er klaar voor waren om samen te gaan wonen, hadden de bijna expartners tenminste deze minderwaardige tijd niet hoeven mee te maken.
Is geen troef.....is de waarheid namelijk, okay....spanning was er absoluut, maar het was geen opzoeken van sexuele spanning.
jij gaat mij toch niet vertellen dat na een aantal mailtjes en een afspraak de spanning niet de grootste drijfveer is geweest voor de sex, als het ware liefde was/is hadden jullie jullie waardering naar mekaar uitgesproken en de sex effe daar gelate, nou is het zo, als zij DE keus niet kan maken voor jouw, is ze de naam van 4 letters toch wel waardig, of zie ik dat verkeerd ?
nou dat weet ik maar al te goed, en het gekke is....dat het ook niet draaide om die hotelkamer.......maar dat valt zo moeilijk uit te leggen als je het niet hebt meegemaakt wat wij hebben meegemaakt .
ik heb in mijn leven veel mee gemaakt, ben op de dag dat ik mijn man heb leren kennen meteen bij hem ingetrokken.
Ik zie het niet als een vluchtweg, is ze nooit geweest, is een gevolg van de situatie hier geweest, en voor de vluchtweg...we hadden al besloten dat ALS we samen verder zouden gaan, we niet meteen zouden gaan samenwonen ofzo.
Er is hier totaal geen sprake geweest van "makkelijk om achter de hand te hebben"
als jij praat over een gevolg dan is het toch nooit een vrije keus ?
.
Tuurlijk......we kunnen alles direct aan de kant gooien en verder gaan samen, maar zoals ik net al zei.....samenwonen meteen was en is geen optie. Dat wisten we allebei, en we wisten dat het moeilijk zou worden!
dat het moeilijk gaat worden kan ik jou verzekeren, jij praat er nou al over dat deze relatie een goed einde krijgt, terwijl zij tot het uiterste wil gaan, wat verteld zij haar man eigenlijk als ze naar de hotelkamer gaat, ik ga naar het clubje, heeft ze een vriendin die haar rugdekking geeft?
Ik heb absoluut geen goed gevoel erover....ben er niet trots op ofzo hoor!
ik praat mezelf niet goed...integendeel juist, ik weet dat ik de kl**tzak ben, dat besef ik me maar al te goed hoor. (maar als jullie het leuk vinden mogen jullie het allemaal nog een keer zeggen tegen me)
Ik praat dus absoluut niets goed hier......en ik verwijt mijn vrouw ook niks, zeg alleen dat het gevoel hier thuis niet goed is, en wat er gebeurd is een gevolg is daarvan.
Ik denk inderdaad ook......dat zij dit doet, om haar gevoel zo recht mogelijk te krijgen, diep in haar hart weet ze dondersgoed dat het niet is wat het moet zijn, maar ze kan dit niet aan nu ofzo?
ik denk dat er in ofzo heeeeel veeeeel mogelijkheden zitten
Tja....je hebt een punt....nee ik ben in deze relatie voor het eerst vreemdgegaan ooit.
Ook in hele korte relaties is me dat nooit overkomen.
Kijk....de relatie die ik nu heb.......is niet goed, die andere waren misschien altijd al beter dan deze waar ik nu inzit (thuis).
tuurlijk....het is ooit goed geweest, maar ik heb inderdaad een relatie gehad die vele malen beter was.....in mijn ogen. uiteindelijk dacht zij daar anders over......
Maargoed.....hoe mijn vriendin het doet.....kan ik niet zeggen hoor, ik slaap in het hotel doordat afstand naar huis heel erg groot is, en het meestal niet vroeg is als we elkaar gedag zeggen.
tuurlijk kost het haar wel moeite.......kan mij niet vertellen dat ze dat 'zomaar" even doet hoor!
Tja....en wat we van elkaar verwachten kunnen in de toekomst......dat zal de tijd uitwijzen he??? Maar zekerheden heb je nooit natuurlijk!
Volgens mij gaat het om een basis die je hebt en een gevoel.....en dat is er bij haar en mij
zoals ik lees is er een relatie stuk gelopen op een voor jouw onvoorwaardelijke liefde, je bent opnieuw getrouwd met de gedachte dat het voor tot de dood ons scheidt was, maar dan blijkt naar een tijdje dat je deze belofte niet vol kunt houden, jouw vorige relatie was veel meer waard, maar hoe weet je nou zo zeker dat deze relatie ook niet over gaat ?
ik ben er van overtuigd dat in een spannende periode, met oppassen dat het overspel niet uitkomt, personen zich niet vrij kunnen geven, jouw vriendin weet nog steeds niet hoe de reactie van haar man is als het overspel uitkomt en hoe zij daarop gaat reageren, is niet te voorspellen\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op woensdag 16 november 2011 12:04alice2003[quote]tobeornottobe schreef op 16 november 2011 @ 11:42:
.
jij gaat mij toch niet vertellen dat na een aantal mailtjes en een afspraak de spanning niet de grootste drijfveer is geweest voor de sex, als het ware liefde was/is hadden jullie jullie waardering naar mekaar uitgesproken en de sex effe daar gelate, nou is het zo, als zij DE keus niet kan maken voor jouw, is ze de naam van 4 letters toch wel waardig, of zie ik dat verkeerd ?
Tobe: ik kan heel ver met je meegaan, maar het steekt mij enorm als vrouwen elkaar uitmaken voor slet/hoer, om wat voor reden dan ook. Ik neem aan dat je dat bedoelt met 4-letters. Als dat niet zo is, mijn excuses. Waarom zou je een vrouw uitmaken voor slet omdat ze sex heeft met een al dan niet getrouwde man en waarom zou die man dan geen slet zijn?
Dit is misschien even offtopic, maar ik zie dat iets te vaak langskomen en ik wil er nu wel iets van zeggen.alice2003 wijzigde dit bericht op 16-11-2011 12:05 met 0% - Geplaatst op woensdag 16 november 2011 13:40tobeornottobe
quote:alice2003 schreef op 16 november 2011 @ 12:04:
[quote]tobeornottobe schreef op 16 november 2011 @ 11:42:
.
Tobe: ik kan heel ver met je meegaan, maar het steekt mij enorm als vrouwen elkaar uitmaken voor slet/hoer, om wat voor reden dan ook. Ik neem aan dat je dat bedoelt met 4-letters. Als dat niet zo is, mijn excuses. Waarom zou je een vrouw uitmaken voor slet omdat ze sex heeft met een al dan niet getrouwde man en waarom zou die man dan geen slet zijn?
Dit is misschien even offtopic, maar ik zie dat iets te vaak langskomen en ik wil er nu wel iets van zeggen.
dat dit iets te vaak langs komt is waar, lees maar eens bij blijvers na overspel, iedere bedrogen vrouw krijgt de naam van bedrogen vrouw, krijgt het verwijt dat er ook wel bij de bedrogene een steekje los zit, want.........je gaat niet zomaar vreemd, daar zal de bedrieger toch wel een reden voor hebben.
ik heb al postings gehad dat de ( meestal vrouwelijke ) posters wel begrepen waarom mijn man vreemd was gegaan. en iedere bedrieger krijgt of de naam van klootzak of de vrouw de naam van slet, snol enz enz,
dus het is niet alleen de bedrieger wat een naam krijgt, ook de bedrogen personen krijgen namen,stommerik, slapperikkeren, enz. ze krijgen verwijten dat er niet begrepen wordt waarom een bedrogene de bedrieger nog een kans geeft, en..........voor mij is dit onvoorwaardelijke liefde, vertouwen hebben en geloven in je relatie, ook na overspel, en.......wat een ander hier van vind, zoals jij bv dat onvoorwaardelijke liefde niks is, ik ga uit van mijn ervaringen, die tellen, niet van personen die bovenstaande hard roepen, of ze wel of geen overspel mee gemaakt hebben, jouw vraag was degelijk ontopic hoor\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op woensdag 16 november 2011 19:30fritsie
@ tobeornottobe
planning hebben jullie kunnen maken bv door na een aantal keren samen die spannende sex gehad te hebben in een hotelkamer, ( hoe cliche, op een hotelkamer,) ervan overtuigd zijn dat jullie voor elkaar willen gaan, hadden jullie nog voordat het overspel uitkwam, jullie biezen kunnen pakken en apart een studio kunnen huren totdat jullie er klaar voor waren om samen te gaan wonen, hadden de bijna expartners tenminste deze minderwaardige tijd niet hoeven mee te maken.
Ja...die planning hadden we kunnen maken inderdaad.....maar is niet gebeurd.
Die cliche hotelkamer is puur zo gekomen omdat ik op grote afstand woon, en omdat je daar gewoon even samen bent zonder angst gezien te worden he.....is cliche, ik weet het......maar het was in dit geval de enige optie die we hadden.
Volgens mij heb ik niet gezegd dat het overspel is uitgekomen toch? of heb ik iets zo opgeschreven dat het lijkt alsof het uitgekomen is? Want dat is niet het geval namelijk.
Natuurlijk is spanning een drijfveer voor sex.........Maar sex is niet de reden dat we elkaar graag zien! Het klikt gewoon enorm goed, en niet alleen op sex-gebied.
Heb haar ook meerdere keren gezien zonder sex te hebben, en niet op een hotelkamer.
Nee......ik kan haar niet als 4 letternaam zien......ook al maakt ze de keuze niet om met mij verder te gaan, en natuurlijk zal ik het niet fijn vinden als ze die keuze maakt...en dat zal zeker zeer doen, maar dat komt puur door het simpele feit.....dat het absoluut niet alleen een sex-ding is.
ik heb in mijn leven veel mee gemaakt, ben op de dag dat ik mijn man heb leren kennen meteen bij hem ingetrokken.
Ik zeg niet dat jij niks meegemaakt heb natuurlijk, en ik vind het reuze fijn dat jij gelukkig bent met je man!
Nee misschien niet, maar het gevolg kan je ook krijgen....en negeren denk ik dan..dus een keuze heb je altijd toch?
Of die keuze nou vrij is of niet.
dat het moeilijk gaat worden kan ik jou verzekeren, jij praat er nou al over dat deze relatie een goed einde krijgt, terwijl zij tot het uiterste wil gaan, wat verteld zij haar man eigenlijk als ze naar de hotelkamer gaat, ik ga naar het clubje, heeft ze een vriendin die haar rugdekking geeft?
Ik heb geen idee of dit een goed einde krijgt natuurlijk, maar dat idee heb jij net zo min gehad toen je bij je man kwam...... zekerheden heb je nooit natuurlijk, en nee dat bedoel ik niet als excuus naar de achtergebleven ex-en.
Inderdaad......er zijn mensen die haar rugdekking geven.....
Dat is absoluut een waarheid....kan ik weinig op zeggen.
zoals ik lees is er een relatie stuk gelopen op een voor jouw onvoorwaardelijke liefde, je bent opnieuw getrouwd met de gedachte dat het voor tot de dood ons scheidt was, maar dan blijkt naar een tijdje dat je deze belofte niet vol kunt houden, jouw vorige relatie was veel meer waard, maar hoe weet je nou zo zeker dat deze relatie ook niet over gaat ?
ik ben er van overtuigd dat in een spannende periode, met oppassen dat het overspel niet uitkomt, personen zich niet vrij kunnen geven, jouw vriendin weet nog steeds niet hoe de reactie van haar man is als het overspel uitkomt en hoe zij daarop gaat reageren, is niet te voorspellen
Dat is helemaal waar, die relatie was echt onvoorwaardelijk van mij, is helaas door haar overspel over gegaan, en zij koos voor die ander......kan ik niks aan doen, is ook geen reden dat ik het nu zelf ook doe. (was overigens niet getrouwd toen, wel samenwonend)
natuurlijk ben ik getrouwd omdat ik dacht dat het tot het einde zou zijn.......als ik dat niet gedacht had, had ik nooit getrouwd natuurlijk. Maar....zekerheid heb je nooit he? ook al spreek je 3x je trouwbeloftes uit.
ik weet ook niet hoe haar man gaat reageren......kan daar niks over zeggen, want ik ken hem niet.
En natuurlijk zit er een beetje een rem op ivm de eventuele ontdekking, de periodes van spannend zijn er absoluut, maar zoals eerder gezegd, het ging niet alleen om spannend dit........
Ik weet echt wel dat het niet goed is hoor, wat er gaande is, heb het zelf meegemaakt als ontvangende partij in mijn vorige relatie, en weet hoe het voelt....dus ik weet dat het niet goed is, maar ook jij kan ineens iemand tegenkomen die je enorm aanspreekt op alle gebieden.....als jij iemand bent die veel sterker in de schoenen staat dan ik, of als jouw huwelijk echt heel erg goed is en het thuis geweldig is , dat zal je er niks mee doen natuurlijk.
kijk jij bent dezelfde dag met je man gaan samenwonen.......jullie waren vrijgezel???
Dan is het inderdaad een stuk gemakkelijker, dat geef ik als eerste toe!
Jij hebt de mazzel gehad dus, dat die iemand die jou aanspreekt op alle gebieden ook vrijgezel was, en jij ook.....en je hebt gelukkig voor jullie die keuze gemaakt, en als dat nog zo voelt, is dat alleen maar heel fijn voor jullie, en ik gun jullie alle geluk van de wereld!
maar soms........gaat het anders, en dat is nu bij mij het geval, kan er niks meer aan veranderen, het is zo.
Ik kom hier ook absoluut niet om te horen "goh wat fijn voor je dat je met haar gelukkig bent" of om alleen maar te horen....sjemig wat l*llig voor je vrouw en de man van je vriendin, en de kinderen.
Ik wilde mijn verhaal vertellen, en ook eens de visie van anderen horen.
En dat lukt me aardig kan ik wel zeggen
- Geplaatst op woensdag 16 november 2011 19:34fritsie
@ tobeornottobe
Ja...die planning hadden we kunnen maken inderdaad.....maar is niet gebeurd.
Die cliche hotelkamer is puur zo gekomen omdat ik op grote afstand woon, en omdat je daar gewoon even samen bent zonder angst gezien te worden he.....is cliche, ik weet het......maar het was in dit geval de enige optie die we hadden.
Volgens mij heb ik niet gezegd dat het overspel is uitgekomen toch? of heb ik iets zo opgeschreven dat het lijkt alsof het uitgekomen is? Want dat is niet het geval namelijk.
Natuurlijk is spanning een drijfveer voor sex.........Maar sex is niet de reden dat we elkaar graag zien! Het klikt gewoon enorm goed, en niet alleen op sex-gebied.
Heb haar ook meerdere keren gezien zonder sex te hebben, en niet op een hotelkamer.
Nee......ik kan haar niet als 4 letternaam zien......ook al maakt ze de keuze niet om met mij verder te gaan, en natuurlijk zal ik het niet fijn vinden als ze die keuze maakt...en dat zal zeker zeer doen, maar dat komt puur door het simpele feit.....dat het absoluut niet alleen een sex-ding is, maar dat er veel meer zit voor haar in mij.
Ik zeg niet dat jij niks meegemaakt heb natuurlijk, en ik vind het reuze fijn dat jij gelukkig bent met je man!
Nee misschien niet, maar het gevolg kan je ook krijgen....en negeren denk ik dan..dus een keuze heb je altijd toch?
Of die keuze nou vrij is of niet.
Ik heb geen idee of dit een goed einde krijgt natuurlijk, maar dat idee heb jij net zo min gehad toen je bij je man kwam...... zekerheden heb je nooit natuurlijk, en nee dat bedoel ik niet als excuus naar de achtergebleven ex-en.
Inderdaad......er zijn mensen die haar rugdekking geven.....
Dat is absoluut een waarheid....kan ik weinig op zeggen.
ik ben er van overtuigd dat in een spannende periode, met oppassen dat het overspel niet uitkomt, personen zich niet vrij kunnen geven, jouw vriendin weet nog steeds niet hoe de reactie van haar man is als het overspel uitkomt en hoe zij daarop gaat reageren, is niet te voorspellen
Dat is helemaal waar, die relatie was echt onvoorwaardelijk van mij, is helaas door haar overspel over gegaan, en zij koos voor die ander......kan ik niks aan doen, is ook geen reden dat ik het nu zelf ook doe. (was overigens niet getrouwd toen, wel samenwonend)
natuurlijk ben ik getrouwd omdat ik dacht dat het tot het einde zou zijn.......als ik dat niet gedacht had, had ik nooit getrouwd natuurlijk. Maar....zekerheid heb je nooit he? ook al spreek je 3x je trouwbeloftes uit.
ik weet ook niet hoe haar man gaat reageren......kan daar niks over zeggen, want ik ken hem niet.
En natuurlijk zit er een beetje een rem op ivm de eventuele ontdekking, de periodes van spannend zijn er absoluut, maar zoals eerder gezegd, het ging niet alleen om spannend dit........
Ik weet echt wel dat het niet goed is hoor, wat er gaande is, heb het zelf meegemaakt als ontvangende partij in mijn vorige relatie, en weet hoe het voelt....dus ik weet dat het niet goed is, maar ook jij kan ineens iemand tegenkomen die je enorm aanspreekt op alle gebieden.....als jij iemand bent die veel sterker in de schoenen staat dan ik, of als jouw huwelijk echt heel erg goed is en het thuis geweldig is , dat zal je er niks mee doen natuurlijk.
kijk jij bent dezelfde dag met je man gaan samenwonen.......jullie waren vrijgezel???
Dan is het inderdaad een stuk gemakkelijker, dat geef ik als eerste toe!
Jij hebt de mazzel gehad dus, dat die iemand die jou aanspreekt op alle gebieden ook vrijgezel was, en jij ook.....en je hebt gelukkig voor jullie die keuze gemaakt, en als dat nog zo voelt, is dat alleen maar heel fijn voor jullie, en ik gun jullie alle geluk van de wereld!
maar soms........gaat het anders, en dat is nu bij mij het geval, kan er niks meer aan veranderen, het is zo.
Ik kom hier ook absoluut niet om te horen "goh wat fijn voor je dat je met haar gelukkig bent" of om alleen maar te horen....sjemig wat l*llig voor je vrouw en de man van je vriendin, en de kinderen.
Ik wilde mijn verhaal vertellen, en ook eens de visie van anderen horen.
En dat lukt me aardig kan ik wel zeggen
fritsie wijzigde dit bericht op 16-11-2011 20:21 met 1%: antwoorden in kleur gezet (hoop ik) - Geplaatst op woensdag 16 november 2011 20:04ModLibelle
Beste forumbezoekers,
Zet in ieder geval het antwoord in een andere kleur. Op deze manier posten is erg verwarrend.
Met vriendelijke groet,
Forumteam Libelle.nlAlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl - Geplaatst op woensdag 16 november 2011 22:51tobeornottobe
wij waren alletwee vrijgezel'
voor zijn overspel hebben wij pieken en dalen gehad, flinke, maar het kennen van zijn goede kant heeft mij altijd gesterkt in onze dalentijd.
in de dalentijd kon ik hem wel wurgen.
ik ben geen vrouw die meegaand is, ik heb mijn eigen mening, laat mij niet snel van mijn apropos brengen, ben rechtvaardig en vaak te eerlijk, ook in mijn mening. ben geen makkelijk mens als het over ( mijn ) onrecht gaat, ben een vriend voor het leven.
ik heb al 40 jaren vriend (innen ) voor het leven.
of de mensen mogen mij, of ze mogen me echt niet, helemaal niet, en alletwee hebben ze een gegronde reden.
maar ik ga voor onrecht door het vuur.
en........ik ben niet van een gevolg en ik wil ook nooit van een gevolg zijn, is er iemand die op mij valt nu, en ik val op hem, dan is het nu en geen dag later,
hier heeft het overspel 6 maanden geduurd, ik heb mijn man meteen verzocht het huis te verlaten en samen verder te gaan met zijn ::::grote liefde::::::::::
hij heeft 4 maanden met haar samengewoond, en toen kwam hij erachter dat hij meer weggooide dan hij ervoor terug kreeg, tsja, 29 jaren samen zijn, 6 kinderen, gooi je niet zomaar aan een kant, toch ?
daar is meer voor nodig dan spanning en spannende sex.
en...........ik ben nooit een gevolg geweest dat wij weer samen zijn gekomen, ik was de reden.
jij hebt jouw vrouw toch verteld dat je wil scheiden omdat jij na anderhalf jaar vechten opgeeft omdat het geen positieve resultaten heeft en jij verliefd bent geworden op een ander, of ik heb dat verkeerd begrepen ?
ik heb geen massel gehad, ik heb gewoon niet opgeven, want dat wij weer/nog bij elkaar zijn komt door vechten, hard vechtentobeornottobe wijzigde dit bericht op 16-11-2011 23:28 met 11%\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 07:39manonke
quote:fritsie schreef op 15 november 2011 @ 20:02:
tuurlijk...je leeft een leugen, maar terugkijkend doen we dat al een hele tijd.
Fritsie; als ik jouw laatste posting bekijk, lijkt het me dat jouw vrouw niets afweet van het overspel en de mede-oorzaak van jullie relatiebreuk. Je had inderdaad in je eerste posting wel de intentie gewekt bij mij dat dit wel het geval was.
Ben je niet zelf dan de grootste leugen?manonke wijzigde dit bericht op 17-11-2011 07:40 met 22%*** Iemand kan je alleen je zelfrespect afnemen als je het hem geeft (Ghandi) *** - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 08:00manonke
Fritise ik begrijp het niet helemaal. Je vertelt dat je je minnares al 1 jaar kent, maar sinds maart niet meer gezien hebt, omdat zij wil kijken hoe haar relatie zich ontwikkeld.
Maar toch ben je nog thuis en wordt er nu aangedragen dat je dit de kinderen niet kan aandoen, zo vlak voor de feestdagen. Dat jij en je vrouw pas daarna uit elkaar gaan.
Heb ik een paar maanden van het jaar overgeslagen.....? Waarom heb je dan niet in september al je spullen gepakt? Zat je niet met de feestdagen.
Als ik eens kritisch naar je verhaal kijk, de manier waarop je gevoelloos over je vrouw schrijft (schuldgevoel heb je niet), en haar zelf een beetje de schuld geeft van jouw overspel (want er was al 1,5 jaar niets) denk ik echt dat je zelf je eigen grootste leugen bent. Je probeert je eigen gedrag goed te praten, maar wees een vent en ben eerlijk.*** Iemand kan je alleen je zelfrespect afnemen als je het hem geeft (Ghandi) *** - Geplaatst op donderdag 17 november 2011 08:45tobeornottobe
quote:manonke schreef op 17 november 2011 @ 08:00:
Fritise ik begrijp het niet helemaal. Je vertelt dat je je minnares al 1 jaar kent, maar sinds maart niet meer gezien hebt, omdat zij wil kijken hoe haar relatie zich ontwikkeld.
Maar toch ben je nog thuis en wordt er nu aangedragen dat je dit de kinderen niet kan aandoen, zo vlak voor de feestdagen. Dat jij en je vrouw pas daarna uit elkaar gaan.
Heb ik een paar maanden van het jaar overgeslagen.....? Waarom heb je dan niet in september al je spullen gepakt? Zat je niet met de feestdagen.
Als ik eens kritisch naar je verhaal kijk, de manier waarop je gevoelloos over je vrouw schrijft (schuldgevoel heb je niet), en haar zelf een beetje de schuld geeft van jouw overspel (want er was al 1,5 jaar niets) denk ik echt dat je zelf je eigen grootste leugen bent. Je probeert je eigen gedrag goed te praten, maar wees een vent en ben eerlijk.
overspel is een grote leugen, daar zit geen spatje eerlijkheid in, en ja bedriegers kunnen maar beter alles opschrijven zodat ze het kunnen terug halen wat en tegen wie ze iets gezegt hebben.
kinderen gaan pas weer meetellen als ze geen relatie meer willen met hun vader, maar eerst de buit binnen halen, dat is het belangrijkste.tobeornottobe wijzigde dit bericht op 17-11-2011 08:48 met 5%\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\"
Dit onderwerp heeft 899 reacties, en bestaat uit 36 pagina's. U bent momenteel op pagina 36 van 36.
De laatste reactie is geplaatst op 17-11-2011 08:45.
Wat is de waarde van een minnaar/minnares?