- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 899 reacties, en bestaat uit 36 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 36.
De laatste reactie is geplaatst op 17-11-2011 08:45.
Wat is de waarde van een minnaar/minnares?
- Geplaatst op zondag 06 februari 2011 11:11tobeornottobe
Wat is de waarde van een buitenvrouw, buitenman, minnaar, minnares?
Voor het eerst lees ik hier op het forum een stukje van een minnares die toegeeft, dat als zij alles van te voren had geweten, zij anders zou hebben gehandeld.
Er zijn over het hele internet topics van minnaressen die hun daad rechtvaardigen, en er zijn topics over bedrogen mensen die hun pijn, verdriet en ongeloof beschrijven.
Dat het voor de rest op ieders leven een grote inpakt heeft, mag duidelijk zijn.
Maar wat ik mij toch blijf afvragen is, waarom gaat iemand een verhouding aan met een getrouwd persoon.
Is het voor de seks, wat toch in een huwelijk een kleinood is,( de seks in een huwelijk is de verwoording van vertrouwen ), is het verliefd zijn, of is het een soort van revanche nemen?
Waar ligt de verantwoording over een daad als overspel plegen, vreemdgaan?
Ligt die bij de vreemdganger/ minnaar/minnares, ligt die bij de echtgenoten ( die hun huwelijkse plichten niet meer na komen??)
Waar ligt de waarheidsgrens? Is het een buitenvrouw waard om je gezin op te geven?
Een ding is zeker, hoe het ook verloopt, vreemdgaan, overspel, vergeet je niet, ook niet na 10 jaar, het brengt altijd ellende met zich mee, voor de personen die het bewust opzoeken en voor de personen die bedrogen werden.\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 11:46AargSucces Tobe met dit topic. Ik neem aan dat je zelf ook wel weet wat voor reacties je kan verwachten: van "je kan je niet tegen verliefdheid verzetten en je bent niet bewust op zoek naar een gebonden man" tot "ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat hij getrouwd is en dus ook niet voor het bedrog". Of "ik voel me best schuldig maar...". Kan jij daarmee omgaan, want het ligt duidelijk nog steeds enorm gevoelig bij jou en ik vrees dat je jezelf weer enorm op gaat winden als je dergelijke reacties krijgt. Zou het voor jezelf niet beter zijn om het te laten rusten, want soms krijg ik het gevoel dat je jezelf zo kwelt en dat is zo zonde. Zo kom je nooit uit de cirkel. (voor de goede orde: ik begrijp je volkomen en de pijn ook, maar door het steeds op te zoeken en de discussie aan te gaan met minnaressen frustreer je jezelf steeds en blijf je in die wond roeren)
- Geplaatst op zondag 06 februari 2011 12:22RellebelProvocatie verwijderd door moderator2Moderator2 wijzigde dit bericht op 06-02-2011 14:13 met 93%: provocerenDe een zijn dood is een ander zijn brood.
- Geplaatst op zondag 06 februari 2011 16:40lana
quote:Aarg schreef op 06 februari 2011 @ 11:46:
Succes Tobe met dit topic. Ik neem aan dat je zelf ook wel weet wat voor reacties je kan verwachten.)
Dat weet Tobe heel goed, wat ze kan verwachten. En ze kan wat hebben hoor.
Als zij vindt dat ze dit topic moet openen, omdat ze toch de discussie wil aangaan, moet dat gewoon kunnen. Alleen loopt ze het risico dat er reakties kunnen komen, die bewust bedoelt zijn om haar zwakke plekken te raken. Dan komt de "kleinheid" van mensen boven. Raken waar je raken kunt... Maar vergis je niet in Tobe...........zij staat in al haar "grootheid" , ondanks alles wat ze in haar rugzak heeft moeten stoppen, behoorlijk stevig... - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 16:48lana
quote:tobeornottobe schreef op 06 februari 2011 @ 11:11:
Is het voor de seks, wat toch in een huwelijk een kleinood is,( de seks in een huwelijk is de verwoording van vertrouwen ),
Ligt die bij de vreemdganger/ minnaar/minnares, ligt die bij de echtgenoten ( die hun huwelijkse plichten niet meer na komen.
Maar stel dat er in dat huwelijk, door een van beiden, de lichamelijke kant (oa de sex) niet meer gewenst wordt. Wat betekent dat dan voor de ander?
Als iemand geen lichamelijk kontakt meer wenst met zijn/haar partner, kun je de ander toch niet veroordelen de rest van zijn/haar leven zonder sex door het leven te gaan?
Ieder mens heeft op zijn minst behoefte aan lichamelijk kontakt. - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 17:18clineke
"Waarde" ligt in de ogen van de ontvanger."To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 17:35moi61
Ik kan en wil gewoon niet begrijpen wat de meerwaarde is van een bijvrouw/minares.
jaren hopen dat ie eindelijk voor jou kiest,wat ie vaak toch niet doet,,want als bijvrouw/minares ben je vaak alleen goed genoeg voor de spetterende sex die de man met je beleefd en jij met hem omdat je hem nog steeds wilt vangen.
De meesten blijven toch bij hun gezin,,daarbij als ie wel voor de bijvrouw/minares kiest heb je toch vaak ook zijn kids op de achtergrond.
Maar ja,,ieder zijn eigen ding,,t is niet t mijne in ieder geval. - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 17:45tobeornottobe
quote:lana schreef op 06 februari 2011 @ 16:48:
[...]
Maar stel dat er in dat huwelijk, door een van beiden, de lichamelijke kant (oa de sex) niet meer gewenst wordt. Wat betekent dat dan voor de ander?
Als iemand geen lichamelijk kontakt meer wenst met zijn/haar partner, kun je de ander toch niet veroordelen de rest van zijn/haar leven zonder sex door het leven te gaan?
Ieder mens heeft op zijn minst behoefte aan lichamelijk kontakt.
mijn mening is dat ALS je een relatie aangaat, dat je je vertrouwen geeft, en terug mag verwachten van je partner.
wat als de seks ophoort bij een van beide personen?
is het dan niet zo dat dat bespreekbaar moet zijn?
ik heb er niks op tegen dat er seks buiten het huwelijk is met goedvinding van alle personen, we zijn mensen, wij kunnen redeneren, we kunnen uitspreken wat, hoe wij dat willen oplossen.
maar met een persoon als minnares in een verborgen hoek van de relatie, waarvan ik het bestaan niet weet, kan ik mijn mening niet geven.
ik vind dat als je in een relatie zit, het huwelijk niet meer goed is, er geen seks meer gegeven kan worden, dan verdient jouw partner om dit te weten en niet alleen voor zichzelf een (tijdelijke) oplossing zoekt in het geniep.
en dan vraag ik me af als het overspel uitkomt, de relatie weer een kans krijgt, wat is nou de waarde geweest van een minnares ( in ons geval )
het was dus niet echt houden van, er is niks overgebleven in de trant van goeie vriendin, het is voor de minnares over en uit, dat is wat ik bedoel te vragen,\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 17:52moi61
als je met toestemming van je partner een minares mag hebben is dat een keuze die je samen als stel maakt.
maar ik kan me er niet in vinden dat mensen gewoon echt hun partner kunnen besodemieteren met een ander,,en dan thuis gewoon doen alsof er niks aan de hand is,,je doet je vrouw en kinderen daarmee zoveel minachting mee aan.
hoe kan je dan nog beweren dat je van je gezin houd terwijl je met een ander vrijt.
Dat kan niet,want als je van je vrouw en gezin houd doe je ze t gewoon niet aan.
Je kan altijd verliefd op een ander worden,,maar dan nog zijn t t je eigen schoenen die je draagt. - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 19:30Jussttina
Ik heb al mijn handen vol aan mijn man, bespaar mij zeg.
Ik moet er niet aan denken dat andere kerels aan mij zitten..
Verschrikkelijk vies.
Waarom mensen vreemd gaan ??
Ik heb echter geen idee, vaak is het een sleur in hun
eigen huwelijk en zoeken ze naar de kick.
Waarom een vrouw een getrouwde man accepteert?
Misschien is de vrouw naïef ? En had medelijden met
die jammerende kerel ? Een schouder om te huilen. ..
En daarna haar benen wijd liggen ?
Voor ze het weet, houdt ze van hem. Alleen hij zit
muurvast met zijn eigen doodbloedende huwelijk.
Ik heb altijd tegen manlief gezegd. Stel dat we elkaar
niet meer kennen, eerst uit elkaar gaan, ieder op eigen.. En dan
pas die trammalant van een nieuwe partner.
Mijnsinziens, ik heb geen andere partner nodig, een kerel nodig die
mij zaligmakend kan laten voelen. Het is iets dat heel weinig mensen
kennen in deze verwende maatschappij.
Wees als vrouw trots op jezelf en niet verlagen tot tweede boterham.
Voor degenen die als minnaar/minnaressen hebben /hadden geleefd.
Het is nooit laat om je terug te trekken, gun dat gezinnetje een kans
om te slagen.
Veel succes
J - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 19:42tobeornottobe
quote:moi61 schreef op 06 februari 2011 @ 17:52:
als je met toestemming van je partner een minares mag hebben is dat een keuze die je samen als stel maakt.
maar ik kan me er niet in vinden dat mensen gewoon echt hun partner kunnen besodemieteren met een ander,,en dan thuis gewoon doen alsof er niks aan de hand is,,je doet je vrouw en kinderen daarmee zoveel minachting mee aan.
hoe kan je dan nog beweren dat je van je gezin houd terwijl je met een ander vrijt.
Dat kan niet,want als je van je vrouw en gezin houd doe je ze t gewoon niet aan.
Je kan altijd verliefd op een ander worden,,maar dan nog zijn t t je eigen schoenen die je draagt.
wat ik bedoel te zeggen is, het vreemdgaan is over, man kiest voor zijn gezin en minnares is helemaal weg,
wat heeft nou de minnares aan waarde gehad in het huwelijk,
ze bestaat niet meer in de relatie, is het een collega wordt ze ook vaker overgeplaatst, ze is monddood, wat voor een waarde heeft ze nou gehad in het hele overspel, dat vraag ik mij af\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 19:50klikhier
quote:tobeornottobe schreef op 06 februari 2011 @ 19:42:
[...]
wat ik bedoel te zeggen is, het vreemdgaan is over, man kiest voor zijn gezin en minnares is helemaal weg,
wat heeft nou de minnares aan waarde gehad in het huwelijk,
ze bestaat niet meer in de relatie, is het een collega wordt ze ook vaker overgeplaatst, ze is monddood, wat voor een waarde heeft ze nou gehad in het hele overspel, dat vraag ik mij af
Voor de man heeft ze waarde gehad, hoeveel is per man/vrouw verschillend. Hoeveel waarde heeft zijn vrouw kun je ook stellen. Een vraag waar je nooit een juist antwoord op krijgt.
Ik zou me in ieder geval minderwaardig voelen als minnares.Gedraag je volwassen en als een dame, dat doe ik ook. - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 19:52Bibiann
Waarschijnlijk in de tijd dat ze wel elkaar zagen puur de verliefde gevoelens, de warmte, de sex etc. waar ze wel degelijk van hebben kunnen genieten. Ook al was het tijdelijk. Die ervaring is geweest en zul je altijd bij je dragen. En dat kan voor de minnaar/minnares heel waardevol zijn, ook al was het kortdurend. Jij kijkt waarschijnlijk ook terug op mooie bijzondere momenten die je ooit hebt beleefd, ook al waren die kortdurend. En zo is het vaak ook met de ervaringen van de minnaar/minnares. En natuurlijk ook voor diegene met wie zij omgingen. - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 20:00lana

Ze was een belangrijk "instrument" van het vreemdgaan. En misschien was ze wel niet meer als dat: een "instrument", om wat er ook mis was te ventileren............quote:tobeornottobe schreef op 06 februari 2011 @ 19:42:
[.. wat voor een waarde heeft ze nou gehad in het hele overspel, dat vraag ik mij af - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 20:04Jussttina
Soms kiest een man een veilig route, terug gaan naar
zijn nest...
Maar dat wilt niet zeggen dat hij haar helemaal vergeet.
Denk ik.. geen verstand van hoor.
Maar zoals Bibi al zei, alle liefdes hebben eigen prachtige
pure momenten... Die dingen blijven in je hart, het slijt wel
natuurlijk, maar blijft toch eeuwig hangen.. Bijv. luisteren van een liedje, of terug gaan naar een plaats. - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 20:05Bibiann
Lana; dat kan inderdaad wel wat je zegt. Zit zeker iets in. Aan de andere kant; er gaat nog steeds 54% vrouwen vreemd tegen 52% van de mannen (wetenschappelijke cijfers). Dus vlak niet alleen de minnaressen uit... - Geplaatst op zondag 06 februari 2011 20:52Moderator2
Beste forumbezoekers,
Off-topic berichten zijn verwijderd plus weer een provocatie.
Rellebel, ga op dit topic niet naar de bekende weg vragen, maar blijf on-topic.
Vriendelijke groet,
Moderator2Moderator2 wijzigde dit bericht op 06-02-2011 20:53 met 3%Niet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op maandag 07 februari 2011 08:23tobeornottobe
quote:Bibiann schreef op 06 februari 2011 @ 20:05:
Lana; dat kan inderdaad wel wat je zegt. Zit zeker iets in. Aan de andere kant; er gaat nog steeds 54% vrouwen vreemd tegen 52% van de mannen (wetenschappelijke cijfers). Dus vlak niet alleen de minnaressen uit...
misschien gaan er wel meer mensen vreemd, dit is een percentage van mensen die het toegeven.
maar hoeveel van deze mensen hebben een verhouding die langer duurt dan een nacht?\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op maandag 07 februari 2011 08:28tobeornottobe
quote:Jussttina schreef op 06 februari 2011 @ 20:04:
Soms kiest een man een veilig route, terug gaan naar
zijn nest...
Maar dat wilt niet zeggen dat hij haar helemaal vergeet.
Denk ik.. geen verstand van hoor.
Maar zoals Bibi al zei, alle liefdes hebben eigen prachtige
pure momenten... Die dingen blijven in je hart, het slijt wel
natuurlijk, maar blijft toch eeuwig hangen.. Bijv. luisteren van een liedje, of terug gaan naar een plaats.
laten we wel hopen dat het niet helemaal voor niks is geweest, dat het ook zijn mooie kanten heeft gehad, maar wegen die af met het feit dat je vrienden verliest, dat je niet meer vertrouwd wordt?
dat mensen je mijden omdat ze bang zijn dat ze ook jouw partner kunnen inpikken?\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op maandag 07 februari 2011 08:53moi61
Ik heb een kennis die vaak gebonden mannen wil veroveren,,en meestal lukt t haar ook,zij denkt echt dat zij geweldig is,,knap en heel gewild.
Ze kan inderdaad een man heel makkelijk om haar vinger winden,maar dan wel met sexy smsjes en chatten op msn.
Die mannen trappen erin en zij denkt ze beet te hebben,wat zij vergeet is dat t die mannen alleen om de lust gaat,,maar hun gezin er nooit voor op gaan geven,,en als t haar t lang duurt dan trapt ze die mannen weer weg,ook de mannen die niet gebonden zijn en niet hard genoeg gaan volgens haar,(zij praat meteen over samenwonen enz),dumpt ze dan,maar die mannen pikken t vaak niet,omdat ze hun eerst helemaal dol heeft gemaakt,
nu is ze weer met een getrouwde man bezig,een zakenman deze keer.
HOewel ze alweer twijfelt wil ze deze man hebben omdat ie status heeft en geld.En hij gaat bij zijn vrouw weg zegt ze,hij wil haar zegt ze,
Ik ben weer benieuwd,want ook al gebeurd dat ik weet zeker dat ze hem ook weer zat raakt,eigenlijk hoop ik ook dat ie zijn gezin verlaat en na een tijdje gedumpt word door die kennis,,dat zal hem leren om vreemd te gaan.Maar meestal raken ze haar zat om haar eisende gedrag.
wat ik daar mee bedoel is,,dat ze zich eigen zo aantrekkelijk vind en zo goed,dat ze echt geloofd dat ze elke man krijgen kan,maar elke keer weer alleen achter blijft,die gebonden mannnen willen haar helemaal niet als partner,omdat als ze ze eenmaal heeft heel eisend word en haar kids ook.
Wat is de waarde van haar gedrag?dat ze nu 46 is en als ze zo doorgaat alleen oud zal worden,
ze is al 3x getrouwd geweest,,3x gescheiden,paar keer samengewoond maar t lukt haar elke keer weer niet om een man vast t houden,,moi61 wijzigde dit bericht op 07-02-2011 08:59 met 12% - Geplaatst op maandag 07 februari 2011 10:16tobeornottobe
quote:moi61 schreef op 07 februari 2011 @ 08:53:
Ik heb een kennis die vaak gebonden mannen wil veroveren,,en meestal lukt t haar ook,zij denkt echt dat zij geweldig is,,knap en heel gewild.
Ze kan inderdaad een man heel makkelijk om haar vinger winden,maar dan wel met sexy smsjes en chatten op msn.
Die mannen trappen erin en zij denkt ze beet te hebben,wat zij vergeet is dat t die mannen alleen om de lust gaat,,maar hun gezin er nooit voor op gaan geven,,en als t haar t lang duurt dan trapt ze die mannen weer weg,ook de mannen die niet gebonden zijn en niet hard genoeg gaan volgens haar,(zij praat meteen over samenwonen enz),dumpt ze dan,maar die mannen pikken t vaak niet,omdat ze hun eerst helemaal dol heeft gemaakt,
nu is ze weer met een getrouwde man bezig,een zakenman deze keer.
HOewel ze alweer twijfelt wil ze deze man hebben omdat ie status heeft en geld.En hij gaat bij zijn vrouw weg zegt ze,hij wil haar zegt ze,
Ik ben weer benieuwd,want ook al gebeurd dat ik weet zeker dat ze hem ook weer zat raakt,eigenlijk hoop ik ook dat ie zijn gezin verlaat en na een tijdje gedumpt word door die kennis,,dat zal hem leren om vreemd te gaan.Maar meestal raken ze haar zat om haar eisende gedrag.
wat ik daar mee bedoel is,,dat ze zich eigen zo aantrekkelijk vind en zo goed,dat ze echt geloofd dat ze elke man krijgen kan,maar elke keer weer alleen achter blijft,die gebonden mannnen willen haar helemaal niet als partner,omdat als ze ze eenmaal heeft heel eisend word en haar kids ook.
Wat is de waarde van haar gedrag?dat ze nu 46 is en als ze zo doorgaat alleen oud zal worden,
ze is al 3x getrouwd geweest,,3x gescheiden,paar keer samengewoond maar t lukt haar elke keer weer niet om een man vast t houden,,
mijn jongste zus, drie keer vreemd gegaan met een getrouwde man, de derde keer was het raak. ( hoezo, ik hield van die man en kon niet om de liefde heen, drie keer? ) deze man is voor haar gaan scheiden.
ze zijn binnen een jaar getrouwd.
haar oudste dochter wilde niks meer met haar te maken hebben, toen zij trouwde heeft ze haar moeder ook duidelijk gemaakt dat ze niet welkom was.
bij de geboorte van het eerste kindje van haar dochter was ze ook niet gewenst,
een vriendin van haar dochter heeft als goedmaakster gefungeerd en nou hebben ze dan weer kontact, niet optimaal, altijd op afspraak, maar contact is er weer.
op familie feestjes zit mijn zus altijd in een hoekje met haar "man" als ze al komt, terwijl ze vroeger de gangmaakster was, liedjes schreef, optrad, noem het op, en nou? van haar man mag ze niet alleen weg, ( raar? ) heeft al haar clubjes opgegeven.
en dan vraag ik me af, is dit de waarde wat je toekent om minnares te zijn, ( geweest ) ?\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op maandag 07 februari 2011 10:35RellebelIk zou me dan afvragen, wat kan ik doen om haar uit dat hoekje te laten komen, dat zet meer zoden aan de dijk dan je af te vragen wat de waarde van een minnares nu eigenlijk is (geweest).
Zoals bv. de vriendin van je nichtje zo'n beetje heeft gedaan door als goedmaakster te fungeren, waardoor je zus gelukkig nog in een hoekje kwam, daar waar zij helemaal niet meer kon komen, bij haar bloedeigen dochter en kleinkind.
Een kleinkind van de rekening, kennelijk kwam dat alleen bij die vriendin op, als zij de enige was die zich voor een verzoening opwierp.De een zijn dood is een ander zijn brood. - Geplaatst op maandag 07 februari 2011 10:43Morenah
De toegevoegde waarde van een minnaar is, dat hij je aanbidt, je aanraakt en ziet alsof het iedere keer nieuw is, je verrast met leuke kadootjes, je laat voelen hoe bijzonder je bent, hoe heerlijk hij het vindt om bij je te zijn. Hele verhalen samen kunnen voeren, omdat je elkaar niet door en door kent, wat vaak wel is na een huwelijk van 20 jaar of zo.
Of bedoel je een minnaar zoals in vreemdgaan.
Denk hetzelfde alleen dan stiekem.
Gr Morenah
People deal too much with the negative, with what is wrong...Why not try and see positive things, to just touch those things and make them bloom? ~ Thich Nhat Nanh - Geplaatst op maandag 07 februari 2011 11:16tobeornottobe

wat ik bedoel is het verlies aan waardequote:Morenah schreef op 07 februari 2011 @ 10:43:
De toegevoegde waarde van een minnaar is, dat hij je aanbidt, je aanraakt en ziet alsof het iedere keer nieuw is, je verrast met leuke kadootjes, je laat voelen hoe bijzonder je bent, hoe heerlijk hij het vindt om bij je te zijn. Hele verhalen samen kunnen voeren, omdat je elkaar niet door en door kent, wat vaak wel is na een huwelijk van 20 jaar of zo.
Of bedoel je een minnaar zoals in vreemdgaan.
Denk hetzelfde alleen dan stiekem.
Gr Morenah
\\\\\\\\\\\\\\\"Vertrouwen is moed en trouw is kracht.\\\\\\\\\\\\\\\" - Geplaatst op maandag 07 februari 2011 13:49RellebelEen minnaar/minnares verliest bij mij geen waarde omdat hij/zij minnaar/minnares is.Rellebel wijzigde dit bericht op 07-02-2011 13:50 met 5%De een zijn dood is een ander zijn brood.
Dit onderwerp heeft 899 reacties, en bestaat uit 36 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 36.
De laatste reactie is geplaatst op 17-11-2011 08:45.
Wat is de waarde van een minnaar/minnares?