Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Ik voel dat ze me niet leuk vinden

Dit onderwerp heeft 61 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 24-11-2011 15:50.

Ik voel dat ze me niet leuk vinden

Ga naar een onderdeel
  1. jop envelop
    Afbeelding van jop envelop

nou als ik ergens voor word uitgenodigt,ga ik er wel heen.en eerlijk gezegt voel ik me ook wel vereerd als ze me vragen,maar helaas val ik er meestal net buiten.ze trekken dan een bepaalde grens.waar we dan net buiten vallen.ze gaan bijv tot nr zoveel.of vanaf die leeftijd of met kinderen vanaf de basisschool ,en ga zo maar even door.het is dan wel zo dat ik dan net niet an die eisen voldoe.ik weet dan ook voortaan wat ik moet doen als ik iets te vieren heb.ik trek dan ook mijn eigen plan.maar leuk is het niet altijd

jop envelop wijzigde dit bericht op 19-04-2011 07:27 met 0%
    tja wat zal ik ervan zeggen?

2. jop envelop

op tv komt nu een serie over gepest.de pestkoppen proberen nog steeds de onschuld uit te hangen,en dan krijgen ze respect ook nog.om dat ze hun kop durven laten zien

3. gitaarspeler
    Afbeelding van gitaarspeler

Hier dan eindelijk weer een berichtje van mij.
    Ik zit niet dagelijks op het forum, het is erg druk op mijn werk.
    Dyezzie, jou verhaal heeft wel overeenkomsten met met mij.
    Ook ik vertel mijn schoonfamilie niet alles, want alles wat ik zeg, kan (en zal ook) weer tegen me worden gebruikt.
    Het is dus altijd een beetje oppassen wat je zegt, waardoor het spontane er een beetje af gaat. De familie heeft weer een weekendje weg geregeld, dus dan moet ik helemaal op m'n tenen lopen.
    Wat betreft bbq in de buurt vallen wij ook net buiten de grens van een deel van de straat, dus daar horen wij niet bij. Daardoor mis je denk ik wel een stukje aansluiting. Veel verder dan een praatje op straat komt het inderdaad niet. Ik zeg niet dat ik ongelukkig ben, mijn man en kinderen zijn alles voor me. Helaas woont mijn familie redelijk ver weg, ik denk dat ik dat ook wel mis, het even kunnen aanwippen bij ouders enz.
    Ik moet nu even aan het werk, zal later nog wat schrijven.

4. martha55
    Afbeelding van martha55

Jop, vind jij jezelf wel leuk?

De eerste persoon waar je mee overweg moeten kunnen, ben je zelf.
    Als dat gelukt is (dus als je accepteert wie je bent en daar tevreden mee bent), dan volgt de rest vanzelf.

Ach, familie... er zijn boeken over volgeschreven en nog zijn lang niet alle aspecten belicht.
    Accepteer het als iets in je leven waar je weinig invloed op hebt.
    En zorg ervoor dat dat ook andersom werkt: dat familieperikelen niet veel invloed op jou hebben.

5. jop envelop

waarom zou ik mezelf niet leuk vinden??ik heb het hier niet over mezelf,maar de reaktie van de omgeving.ik sta er wel versteld van dat sommige een heel netwerk van vrienden heeft.mij lukt dat op een of andere manier dan niet.hoewel ik goud eerlijk,en totaal niet achterbaks ben.sommige kunnen in het gezicht heel mooi doen en achter je rug om breken je ze tot de grond toe af.ik merk wel als je iets ergs meemaakt dat je dan pas ziet wie je echte vrienden zijn.ik heb maar en paar vrienden en dat zijn dan ook echte vrienden,ik zou wel eens in de huid willen kruipen van mensen die overal populair zijn.want dat is wel bevordelijk voor iemands zelf respect

6. kriezel
    Afbeelding van kriezel

Word ik leuk gevonden? Hm. Door sommigen wel, anderen vinden mij arrogant; bovendien schijn ik iets afstandelijks uit te stralen. Dat merk ik aan de hartelijkheid waarmee velen met elkaar omgaan, naar mij toe valt deze vaak een tikkeltje minder uit.
    Kan ik dat veranderen? Ja, kunnen wel, maar het zit me dan niet lekker, omdat ik vind dat het als "nep" overkomt. Dus laat ik het maar zo en ga me niet in allerlei bochten wringen.
    Wat ik hiermee wil zeggen, is: met je eigen gedrag beïnvloed je ook dat van anderen. Dat is niets nieuws - velen hebben het hier al geschreven -, maar blijft een belangrijk gegeven.
    Een extrovert iemand die van een feestje houdt, zal geen borrel met collega's overslaan en is altijd tuk op een verzetje. Zo iemand staat vermoedelijk ook tijdens het evenement wat meer op de voorgrond en wordt dus meer waargenomen. Gevolg: hij/zij wordt vaker uitgenodigd, is misschien zelfs een gang- of stemmingmaker.
    Als je jezelf in dit beeld niet herkent, moet je ermee leven dat je kennissen- en vriendenkring wat kleiner is, dat je niet al te vaak wordt gevraagd op feestjes e.d.

7. jop envelop

en zo is het blijf jezelf.dan kom je het verst denk ik.want als je bijv word uitgenodigd voor een feestje,omdat ze zogenaamd er niet buiten kunnen.dan hoeft het voor mij al niet meer.graag of niet

8. jop envelop

:byebye:

9. jop envelop

:cheer:

jop envelop wijzigde dit bericht op 18-09-2011 10:11 met 96%

10. jop envelop

dit poppetje vind ik wel leuk!!

11. Eske
    Afbeelding van Eske

Toevallig kwam ik dit topic tegen en vond, dat ik toch even wilde reageren. In sommige situaties ben ik ook teruggetrokken en soms blij dat ze voorbij zijn. Ik ben geen type voor "small talk" en nooit het middelpunt van een feestje of een dineetje. Blijkbaar kom ik ook over als afstandelijk. Ook ik keek soms naar die 'zelf-verzekerde"types, die zo makkelijk hun woordje klaar hebben en kontakten leggen. Ik zeg "keek", omdat ik over de jaren anders tegen zulke situaties en ook mezelf ben gaan denken. De mensen, op wie ik "afstandelijk" over kom, kennen me gewoon niet. Gelukkig heb ik wel een kleine, maar goede groep vrienden, die hier door heen hebben geprikt. Niet iedereen hoeft mij aardig te vinden. Durf in jezelf te geloven. Jij weet wie je bent en dat je de moeite waard bent. Natuurlijk zijn er situaties, wanneer het moeilijk is om iemand beter te leren kennen, maar als er een klikje is, is dat misschien de eerste stap. Vriendschappen moet je ook de gelegenheid geven om te ontwikkelen. Ook hoe ouder je bent, hoe meer er is gebeurd in je leven, dat allemaal heeft bijgedragen aan de persoon die je nu bent, vaak teveel om meteen te delen. Mijn beste vriendschappen zijn eigenlijk met mensen, die ik al heel lang ken en die getuigen zijn geweest van mijn (en ik van hun) wel en wee. De vriendschappen die ik nu maak zijn niet zo intens als die langdurige.
    Misschien zijn je verwachtingen van vriendschap wel te hoog?

12. jop envelop

het lijkt wel als ik met mijn hond ga lopen dat iedereen me opeens leuk vind.door honden krijg je altijd contact.zeker als je zo,n lieverd als ik heb.zelfs honden maken verschil.als ik post kom brengen haten ze me.maar als ik met mijn scheet ga wandelen,willen ze knuffelen

13. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

Haha, dat ken ik......Toen ik nog geen hond had, had ik niet zo veel contact hier maar sinds we een hondje hebben is het altijd even bijpraten met het baasje of vrouwtje van ''Fikkie''. Lijkt wel of contacten veel makkelijker worden gemaakt!!!!

14. gwynette
    Afbeelding van gwynette

Het moeilijkste van contacten leggen op wat oudere leeftijd is denk ik dat je niet meer zo makkelijk automatisch mensen ontmoet omdat je nou eenmaal veel tijd met bepaalde mensen doorbrengt die je nog niet zo goed kent. Als je op school zit, of werkt, of jonge kinderen hebt en daardoor elke dag op het schoolplein, de zwemles en de voetbalclub rondloopt leer je mensen heel langzaam kennen en ontwikkelt zich soms een vriendschap. Zo werkt het ook met honden: je loop allemaal je rondje, je herkent elkaar, spreekt elkaar een keer aan over iets waarvan je al weet dat je het gemeen hebt en voila, contact. Ik ben heus niet verlegen maar ik heb werkelijk nog NOOIT een vriendschap opgedaan op een feestje of ergens anders waar ik eenmalig kwam. Zo werkt het gewoon niet bij mij. Overigens zijn feestjes met voornamelijk onbekenden absoluut niet aan mij besteed, dat vind ik sociale verplichtingen waar ik indien mogelijk onderuit duik. Lukt niet altijd, maar ik voel me allang niet meer verplicht om alles bij te wonen waarvoor ik ben uitgenodigd.
    Of mensen me leuk vinden daar houd ik me ook niet heel erg mee bezig. Veel mensen wel, veel ook niet. Jammer dan, ik vind ook niet iedereen leuk.

15. jop envelop

met de leeftijd veranderd dat wel ik houd me er ook niet meer zoveel mee bezig.maar ook ik ben ooit een puber geweest.en juist in die periode lieten mensen merken dat ze me verafschuwde.en dat brengt littekens met zich mee.ik denk dat iedereen wel bemind wil worden.

16. Elivia
    Afbeelding van Elivia

Heb ik ook; het gevoel er niet bij te horen. Van mijn studievriendengroep heb ik dat gevoel bij drie van de 8 mensen maar het verpest voor mij toch het samenzijn... Ik merk wel dat hoe ouder ik word, hoe minder ik me er van aan ga trekken.

17. jop envelop

dat is het beste,je er niet teveel van aantrekken.dat doen andere van mij ook niet.ik vind wel een beetje raar,dat mensen die ik opppervlakkig,of helemaal niet ken op facebook,en hyves vrienden willen worden,en echte bekende bijv famillieleden mijn aanzoek wijgeren.dan denk ik zou het dan toch met mijn uiterlijk te maken hebben.het lijkt/voelt weleens dat mensen zich voor me schamen

18. Tulp123
    Afbeelding van Tulp123

Ik heb niet alles gelezen, maar wil toch graag even wat schrijven.
    Sommige vrouwen negeren mij, als ik alleen ben, maar als ik met mijn man ben doen ze overdreven vriendelijk tegen mijn man. Ze doen maar. Ik vind het wel stom/raar.
    Ik heb die vrouwen niets misdaan hoor.

19. kriezel
    Afbeelding van kriezel

Tulp, iets soortgelijks ervaar ik soms ook. Ik ken vrouwen die heel anders optreden naar mijn man toe dan naar mij. Parelende lachjes, een aanraking, een hand op de knie.
    Hij blijft er vrij nuchter onder, dus dat doe ik dan ook maar. Er zijn nu eenmaal "mannenvrouwen", die mannelijke aandacht meer waarderen dan vrouwelijke.

20. jop envelop

ow die figuren ken ik ook met name familie leden die zeggen ook alleen maar iets als man erbij is als ze me alleen tegen komen ook niet.ze zien me dus als de kouwe kant.nou lekker laten doen

21. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

Ik ken mannen die heel leuk en aardig tegen mij doen, maar als zij hun vrouw bij zich hebben zich een stuk gereserveerder naar mij opstellen ;)

De een zijn dood is een ander zijn brood.

22. jop envelop

dat zijn meestal mannen die thuis helemaal onder de knoet zitten.

23. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

:lol:

De een zijn dood is een ander zijn brood.

24. boerlinda
    Afbeelding van boerlinda

Ik zie wel dat meer dames het idee hebben genegeerd te worden/niet leuk te worden gevonden. Ik vind het knap als je kunt zeggen: het doet me niets, maakt me niet uit.
    Ik trek het me wel aan, voornamelijk in familiekring ('koude kant'). Ik kom er nu al 30 jaar en voel me er nog steeds niet bij horen.
    De komende 'feestmaand' zie ik met angst en beven tegemoet!

boerlinda wijzigde dit bericht op 24-11-2011 10:37 met 14%

25. jop envelop

ik denk dat het iedereen wat doet.maar niemand is het waard om wakker van te liggen.dat plezier gun ik ze niet.ze geven om mij ook niks ,dus waarom zou ik om hun wel treuren ?.ik doe zo stoer mogelijk.om zo een houding uit te stralen.ik denk vaak.,eens ben ik aan de beurt om wraak te nemen

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x