Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Ik voel dat ze me niet leuk vinden

Dit onderwerp heeft 61 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 24-11-2011 15:50.

Ik voel dat ze me niet leuk vinden

Ga naar een onderdeel
  1. gitaarspeler
    Afbeelding van gitaarspeler

Ik ben een serieus, rustig type.
    Geen uitbundig lachend persoon, meer een glimlachend type.
    Gevoelig voor stemmingen van anderen. Als een van mijn dochters uit school komt, kan ik aan de manier van fietsen al zien of er 'iets' is.
    Ook 'merk' ik geregeld dat mensen mij niet mogen, gewoon door de manier waarop ze praten of hun lichaamstaal. Dat komt ook binnen de schoonfamilie voor, dat ik soms voel dat men mij niet 'leuk' vindt.
    Ik ben geen uitgaanstype, liefst thuis bij man en dochters en ik werk ook vanuit huis. Ik ben dol op dieren.
    De buren wonen hier al langer dan wij en zij hebben veel contact met buren die er net zo lang wonen. Gebruik is bijv. om bij elkaar koffie te drinken als een buurvrouw jarig is, daar doe ik dan ook aan mee.
    Bij terugvragen wordt er nooit erg 'happig' gereageerd, net alsof ze niet graag willen komen. Ook zijn ze dan hoofdzakelijk met elkaar in gesprek en zit ik er 'voor spek en bonen' bij.
    Stuur ik kerstkaarten rond, krijg ik lang niet van iedereen een terug.
    Verder heb ik eigenlijk geen vriendinnen (hoe kom je daar nou weer aan?, wel contacten via de sportclub van mijn dochters maar dan beperkt tot de dagen waarop zij sporten.
    Ik weet dat ik niet volmaakt ben, soms wat eigenwijs.
    Toch voel ik dat anderen mij niet leuk vinden (ze vinden dan volgens mij mijn man en kinderen wel leuk), terwijl ik best praat en belangstelling toon.
    Zijn er dames die ditzelfde ervaren, of misschien tips hebben om te zorgen dat ze me wel leuk vinden? Natuurlijk wil iedereen er in principe 'bij horen'.

gitaarspeler wijzigde dit bericht op 02-02-2011 16:52 met 3%

2. Nadaline
    Afbeelding van Nadaline

Ik ben ook zo goed in het lezen van lichaamstaal, klinkt gek maar is toch zo! Toch is het vaak je eigen gedachten die met een indruk op de loop kunnen gaan. Soms moet je ook niet zo 'opletten' of er aandacht aan geven.

Ben je op zoek naar vriendschap of vriendinnen? Want zoals ik het lees lijkt het alsof je het verder prima naar je zin hebt zoals je nu leeft!

En heb je verder helemaal geen contact met de buren die bij elkaar op de koffie komen zoals jij met een verjaardag? Of blijft het verder alleen bij hallo zeggen? Misschien zou je ze eens spontaan kunnen vragen op de koffie of 1 tegelijk en niet gelijk die 2 die elkaar van haver tot gort kennen bij ekaar zetten want dan kom je er niet tussen in een gesprek. Of spreek iets af met 1 van de andere ouders als je toch met ze praat tijdens de sportlessen van je kinderen. Je hoeft niet gelijk 3 uur met ze op te trekken.

En geef me even het telefoonnummer van die volmaakte persoon, want die ken ik niet hoor! ;)

Blijf gewoon jezelf, je hebt je gezin, ik hoop gezondheid dus prijs jezelf gelukkig!

3. martha55
    Afbeelding van martha55

Waarom zou je je best willen doen 'erbij te horen'?
    Als je je best gaat doen om in de smaak te vallen ga je vreemd gedrag vertonen. Dan klopt het plaatje niet meer.
    En geloof me, jij bent niet de enige die lichaamstaal oppikt, daar zijn we allemaal meester in. Als je lichaamstaal en je bewuste gedrag niet met elkaar overeenkomen veroorzaak je bij je medemensen een onaangenaam gevoel. Dat zullen ze niet zo benoemen, maar de kans bestaat dat ze je gaan mijden.

Het lijkt erop dat je niet erg tevreden bent met jezelf. Daar is aan te werken.
    Pas als jij blij bent met jezelf zullen anderen blij zijn met jou.

4. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

Toon je zwakheden, en je hoort er helemaal bij :)
    Liefst met een flinke dosis zelfspot, heerlijk!

De een zijn dood is een ander zijn brood.

5. Aarg
    Afbeelding van Aarg

Doordat jij er zo van overtuigd bent dat je weet dat de anderen je niet mogen, ga jij dat waarschijnlijk ook uitstralen. Ik vind dat je de anderen nogal negatief neerzet door van het slechtste uit te gaan. Kan het ook zijn dat ze niet goed hoogte van je krijgen, en daardoor niet naar je toekomen? Er zijn maar weinig mensen die die stap namelijk zetten als een anders houding niet erg open is.

Ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat mensen je niet mogen als ze afstandelijk doen. Jij gaat dan onbewust uitstralen dat je dat wel weet en zo is het kringetje rond en komt er niemand op je af. Je hebt er zelf echt invloed op. Ga met een open mind staan, knoop een praatje aan, glimlach, en laat je niet uit het veld slaan. Soms is het heel erg moeilijk als er niet meteen positief op gereageerd wordt, maar houdt vol!
    Er zijn echt heel veel mensen die hetzelfde gevoel hebben als jij, en ook dezelfde gedachten erover. Dat is zo jammer want 9 vd 10 keer blijken die gedachtes niet te kloppen. Het gevoel ergens voor spek en bonen bij te staan, is ook niet uniek, maar wel vervelend.

Je schrijft dat je houdingen kan lezen, maar wat je leest vul je vervolgens zelf in. En dat je aan de houding van je dochter ziet hoe het is, is niet zo raar.

Daarnaast schrijf je dat je eigenwijs bent. Hoe eigenwijs? Ben je een betweter? Ben je steeds negatief? Heb je altijd een mening klaar als iemand iets verteld? neem je niks van een ander aan? Tja, dat kan afstoten. Vaak is het beter om er misschien het jouwe van te denken maar dat niet te ventileren. En nog beter is om eens stil te staan en denken of wat de ander zegt of doet nou echt zo vreemd is. Iedereen heeft zijn eigen kijk op de wereld waar vanuit hij/zij denkt, dus soms kan je beter even luisteren.

Ik denkt dat je toch een soort onzekerheid uitstraalt waar mensen niet goed hoogte van krijgen. Laat je niet uit het veld slaan. En stel eens open vragen: wie,wat,waar,wanneer, hoe etc. Zo houdt je een gesprek gaande en krijgen mensen het idee dat je echt betrokken bent. Veel sterkte!

Aarg wijzigde dit bericht op 03-02-2011 14:35 met 15%

6. jop envelop
    Afbeelding van jop envelop

ik ben juist een recht voor zijn raap type.maar ik lig ook niet hoog in de kast.als ik iemand alleen spreek geven ze me groot gelijk.maar in de groep lijkt het wel of niemand voor mij durft te kiezen.ze spannen dan samen tegen mij zo ben ik ook te goeder trouw als ik dan iets eerlijk vertel word het nadien tegen me gebruikt.ik heb ook het idee dat het nooit goed is.belangstelling word vertaald naar neuwsgierig heid,als ik niks vraag ben ik niet belangstellend.zo kan ik aan iemand vragen hoe gaat het? dan is het antwoord goed of slecht.meer zeggen ze niet, terwijl een half uur later het hele verhaal in geuren en kleuren tegen iemand anders wel word verteld.maar ik laat me door niemand uit het veld slaan.en sta mooi overal boven.je voelt je in het begin wel de verliezer.maar je komt er sterker uit.want als je onzeker bent ruiken mensen dat,en dan hebben ze leedvermaak,en dat gun ik ze dus niet suc6

tja wat zal ik ervan zeggen?

7. klikhier
    Afbeelding van klikhier

Gewoon lekker je leven leiden zoals jij dat wilt. Mensen zullen altijd wel een mening over je hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze niet je aardig vinden.
    Als jij gewoon JEZELF bent, mét je gebreken is dat altijd beter dan mensen die zich in allerlei bochten wringen om maar aardig gevonden te worden.

Gedraag je volwassen en als een dame, dat doe ik ook.

8. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

Je verhaal komt me in sommige opzichten aardig bekend voor. Ik maakte me ook altijd erg druk over hoe andere mensen over me denken, soms nog hoor.

Het zou best kunnen dat je een high sensitivity person bent, gevoelig voor stemming, geluid etc. Dat is ook bij mij vastgesteld nu.

Ik probeer me er nu wat minder druk om te maken, wat andere mensen van me vinden. Ik merk soms ook wel aan sommige mensen, dat ze me niet zo aardig vinden...Je kunt je bij die mensen in allerlei bochten gaan wringen om wel aardig gevonden te worden, maar uiteindelijk hoef je toch ook geen toneelstukje op te voeren vind ik. Blijf gewoon jezelf....Verder kan je het sommige mensen toch nooit naar de zin maken, er zullen altijd wel mensen zijn die wat te mekkeren hebben, met die mensen heb je dan gewoon geen klik. Ligt niet per se aan jou, hoor....

9. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Beste Gitaarspeler..

Ben je een einzelganger ??

Speel je goed gitaar??
    Of speel je gitaar thuis ? Is het electrisch ??
    Mijn zoontje doet dat, hij zet vol kei hard aan..
    (Ik werd er niet vrolijk van..)

Maar als je tevreden bent, of gelukkig bent.. waarom ben
    je bang dat ze jou niet aardig vinden ??

10. clineke
    Afbeelding van clineke

Het is de houding en de lichaamstaal. Mensen voelen feilloos aan of je een tevreden en zelfverzekerd mens bent die om zichzelf kan lachen. Je hoeft niet altijd het hoogste woord te hebben of de leukste grappen en de meest populaire vrienden. Wat straal jij uit? Trekt dat mensen aan?

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

11. Rellebel
    Afbeelding van Rellebel

Dat ben ik niet met je eens, Clineke, dat mensen feilloos aanvoelen of je een tevreden en zelfverzekerd mens bent, dat om zichzelf kan lachen.
    Sómmige mensen doen dat, en dan nog, is het veelal een momentopname, want op een ander moment kan dat mens ontevreden en onzeker zijn.
    Zo krijg ik nogal eens verbaasde gezichten, als ik vertel, dat ik me vaak onzeker voel, omdat ik dat totaal niet uitstraal met mijn rustige gedrag.

De een zijn dood is een ander zijn brood.

12. clineke
    Afbeelding van clineke

Het gaat om de uitstraling, de houding. Wat er van binnen gebeurt is niet altijd zichtbaar, het gaat om de presentatie. It's all in the attitude ;)

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

13. otillie
    Afbeelding van otillie

Hooggevoeligheid is niet altijd even leuk. Ik heb het zelf ook. Ik voelde mij hierdoor van jongs af aan er niet bij horen, men keek toch ietwat vreemd tegen mij aan. Ik werd altijd wel gekozen, bv als klassenvertegenwoordiger, maar er echt bijhoren dat gebeurde niet. Later ben ik gaan denken waarom zou ik dat ook willen? Ik zie wel hoe het loopt, ik doe er geen moeite meer voor en de vriendinnen die ik had zijn allemaal op 1 na uit mijn leven verdwenen. We spreken elkaar nog wel eens af en toe, maar voor mij hoeft het niet meer. Het is een stuk leuker zo.

Niets is voor altijd. Het is nooit te laat. Het leven bestaat uit keuzes te maken.

14. hemelskoekje
    Afbeelding van hemelskoekje

Uiteindelijk doe je het allemaal voor jezelf en je dierbaren. En vwb vrienden maken...ach, die leer je wel kennen als je werkelijk in de put zit. Iemand die zegt ´ik weet niet hoeveel vrienden´ te hebben daar moet ik altijd in mezelf om lachen. En ik denk dat juist díe mensen onzeker zijn. Als je zelf maar eerlijk bent, jezelf recht in de spiegel kan aankijken dan moeten mensen je maar nemen zoals je bent.

Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft...

15. Morenah
    Afbeelding van Morenah

Geloof niet alles wat je denkt. Verkerde aanname kan je erg belemmeren in je doen en laten.

Zelf ben ik ook een HPS, en het is soms erg moeilijk, tenminste bij mij, ik beleef dingen soms heel anders, weet ik uit ervaring, dan de meeste mensen die dingen "plat" ervaren. Plat in de zin van dat ze niet zo diep voelen, niet kleine dingen opmerken, onthouden enz.

Zelf heb ik de juiste mensen om mij heen gevonden, en dit zijn geen mensen die een kopje koffie/thee drinken bij elkaar en praten over voornamelijk hun zo geweldige kinderen en hun geweldige prestaties op school bijvoorbeeld. Het nieuwste was middel, en die mooie man, o nee dat is meer 's middags als er heel verantwoord wordt gedronken. Moet er niet aan denken!!!

Ga eens goed na wat JIJ nu echt leuk vindt om te doen. En ga dat doen, en vaak ontmoet je daar de juiste mensen, mensen die bij je karakter, de echte jij, passen.

Ga je ajb niet en nooit aanpassen om er bij te horen, dan verloochen je, jezelf! Met vaak alle nare gevolgen van dien..........

Hoor er dan maar niet bij, totdat je de juiste mensen ontmoet.

Succes!

Groeten Morenah

Morenah wijzigde dit bericht op 07-02-2011 09:24 met 0%
    People deal too much with the negative, with what is wrong...Why not try and see positive things, to just touch those things and make them bloom? ~ Thich Nhat Nanh

16. andorra
    Afbeelding van andorra

Veel herken ik hier, ik heb ook vaak het gevoel niet echt mee te tellen, zo iemand waar geen rekening mee gehouden hoeft te worden. Ben van nature niet iemand die overal het hoogste woord heeft, integendeel. En ben nogal op mezelf, hoef niet steeds anderen om me heen te hebben. Dat hooggevoelige herken ik ook, ik trek het me erg aan als anderen me teleurstellen of iets lelijks tegen me zeggen. Dat had ik als kind al, ik kon daar dan dagen door van streek zijn, ben helaas ook wel gepest. En o, wat heb ik een hekel aan pochers! Van die mensen die alles helemaal voor elkaar lijken te hebben!!! Tegelijkertijd zou ik daar ook wel een beetje op willen lijken, een beetje meer poeha, zal ik maar zeggen.
    Maar net wat jij al zei Morenah, jezelf verloochenen daar schiet je niks mee op, daar word je op de duur niet gelukkiger van. En het is niet vol te houden als dat niet in je zit.

17. gitaarspeler

Bedankt voor jullie reacties.
    Andorra, jij lijkt inderdaad wel heel erg op mij qua gevoeligheid.
    Het is zo dat je eigenlijk 'schijt' moet hebben aan wat anderen van je vinden, maar als die anderen familieleden zijn, wil je er natuurlijk ook graag bij horen. Dat je niet het gevoel krijgt dat je buitengesloten wordt. En je familie kom je natuurlijk ook steeds weer tegen op bijv. verjaardagen. Het zijn ook allemaal zeer uitbundige, luidruchtige types waar ik me het grootste deel van de tijd niet op mijn gemak bij voel.
    Ook net als jij heb ik een hekel aan pochers, maar die zijn er genoeg. Ik probeer maar steeds te lachen en zeg 'oh ja, leuk'.
    Eigenlijk kun je twee kanten op als je een gevoelig type bent. Je gaat je aanpassen aan anderen, óf je gaat je eigen gang. Daar een middenweg in vinden, vind ik erg moeilijk.
    Ik pik bijvoorbeeld dingen op die mijn man helemaal niet ziet. Mijn oudste is net als ik ook heel gevoelig voor stemmingen, helaas.

gitaarspeler wijzigde dit bericht op 08-02-2011 08:45 met 0%

18. gitaarspeler

Morenah had het over HPS en Andorra over hooggevoeligheid.
    Ik heb eens even op Google gekeken. Jeetje, wat herkenbaar! Ik schrok ervan omdat het zo herkenbaar was. Heb ook zo'n testje gedaan op één van die sites, en daar kwam het ook heel duidelijk uit. Ik wist helemaal niet dat meer mensen dit hebben en dat het een 'naam' heeft!
    Helaas heb ik nog niet veel tips kunnen vinden over hoe hier beter mee om te gaan (vooral met het oppikken van stemmingen van anderen, denken dat er 'iets' is, dat ze jou niet leuk vinden enz.). Dat zou mijn leven misschien een stuk leuker maken!

19. Aarg
    Afbeelding van Aarg

Ik kwam er voor mezelf een paar jaar geleden achter en toen is het een tijd echt een heel bewust issue voor me geweest. Maar in de afgelopen jaren heb ik juist geleerd om me wat te wapenen. Ik ben nu veel relaxter, trek me niet zoveel meer aan. Ik kan me er ook veel beter voor afsluiten. Om me heen merk ik dat sommige mensen die hoog gevoelig zijn er in kunnen gaan zwelgen ipv te proberen hoe ze wat steviger kunnen worden zodat ze er zelf minder last van hebben. Dat kan mij wel eens storen want dan wordt het zo'n "interessant" iets ("ik ben hoog gevoelig, ik voel alles en iedereen aan en dat maakt mij bijzonder etc"), en dat vind ik dan weer iets pocherigs hebben. Het was voor mij heel goed om erachter te komen omdat ik dingen veel beter begreep van mezelf (en anderen), maar door heel bewust te leren wat afstand te nemen, wat in het begin superlastig was, ben ik nu wel veel gelukkiger. Weg gaat het niet, hoeft ook niet, maar je kan er anders en bewust mee omgaan.

(tip: wat je ook oppikt van anderen> blijf bij jezelf! soms klopt het als je aan denkt te voelen dat de ander je niet mag, maar net zo vaak is er iets anders aan de hand (maar klopt het onrustige gevoel wel). Als jij goed met jezelf door een deur kan, doet wat goed is voor jou, etc. dan is het oke. En je kan geen vriendjes zijn met iedereen en je hoeft je niet aan iedereen aan te passen of rekening met iedereen te houden. En je kan ook de problemen van anderen niet overnemen. Je kan ze proberen te helpen (let op je grenzen), maar het is hun probleem, niet het jouwe... Het is een kwestie van meer zelfvertrouwen, eigenwaarde, grenzen, rust inbouwen, etc. Dan komen vanzelf wel de mensen op je pad waar jij jezelf kan zijn en voelen.)

PS: misschien heb je om te beginnen baat bij een assertiviteitscursus

Aarg wijzigde dit bericht op 08-02-2011 15:17 met 30%

20. clineke
    Afbeelding van clineke

Quote Aarg: Dat kan mij wel eens storen want dan wordt het zo'n "interessant" iets ("ik ben hoog gevoelig, ik voel alles en iedereen aan en dat maakt mij bijzonder etc"), en dat vind ik dan weer iets pocherigs hebben.

Helemaal mee eens. Iedereen heeft wel iets "bijzonders". De kunst is om er mee te leren leven.

21. clineke
    Afbeelding van clineke

Ha, ik heb net die test gedaan en ja hoor... Meer dan 14 punten en je bent HSP en ik had er 19. Overigens is het geen "afwijking" te noemen want 15% van de bevolking is zo. Get over it.

22. klikhier
    Afbeelding van klikhier

quote:
    Rellebel schreef op 06 februari 2011 @ 22:51:
    Dat ben ik niet met je eens, Clineke, dat mensen feilloos aanvoelen of je een tevreden en zelfverzekerd mens bent, dat om zichzelf kan lachen.
    Sómmige mensen doen dat, en dan nog, is het veelal een momentopname, want op een ander moment kan dat mens ontevreden en onzeker zijn.
    Zo krijg ik nogal eens verbaasde gezichten, als ik vertel, dat ik me vaak onzeker voel, omdat ik dat totaal niet uitstraal met mijn rustige gedrag.

Met je rustige gedrag? Nou niet hier ;)

Zo vertelde een collega tegen mij dat ze heel erg onzeker is. Een vrouw die heel assertief overkomt. Té assertief. Dat is op zich al een teken aan de wand (onzeker). Maar ik denk wel dat vrijwel niemand dat door heeft. Dus met dat aanvoelen valt het wel mee.

klikhier wijzigde dit bericht op 09-02-2011 19:44 met 0%

23. clineke
    Afbeelding van clineke

Klikhier, misschien voelen mensen in dat geval niet precies aan wat er aan hapert (overcompensatie) maar ze voelen wel aan dat die vrouw "onecht" is, dat die assertiviteit geen eigen eerlijke karaktertrek is, en zullen een boogje nemen.

24. klikhier
    Afbeelding van klikhier

quote:
    clineke schreef op 09 februari 2011 @ 19:28:
    Klikhier, misschien voelen mensen in dat geval niet precies aan wat er aan hapert (overcompensatie) maar ze voelen wel aan dat die vrouw "onecht" is, dat die assertiviteit geen eigen eerlijke karaktertrek is, en zullen een boogje nemen.

Ze vinden haar niet aardig, vrijwel niemand haar mag. Om die reden nemen mensen een boogje.
    Overigens denk ik dat weinig mensen hun onzekerheid durven tonen.
    En ik denk ook dat iedereen het gevoel van onzekerheid kent.

25. clineke
    Afbeelding van clineke

Ik bedoelde de reden dat men haar niet mag.

Onzekerheid tonen = je zwak opstellen en een ander de overhand geven. Dat is een gevaar voor eigen leven in de natuur, dat zit er instinctief in.

x
duurt nog: 24:00:00
€54.95
€29.95
x x